travelbird luotettava?

matkakuumeinen

Onko kukaan varannut matkaa travelbirdin kautta? Haluaisin tietää onko luotettava sivusto?

56

4900

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anniina2223

      Tulin just takasin Italian matkalta! Kaikki sujui tosi hyvin travelbirdin kautta, en ollu itekään kuullu mitään yrityksestä mut oli kyl tosi positiivinen kokemus. Ei oltu koskaan matkustettu Italiassa niin oltiin vähän epävarmoja muutamasta asiasta mut asiakaspalvelu vastas kyl tosi hyvin meidän kysymyksiin. Nyt koitetaan kattoo jos olis joku hyvä tarjous talveks

    • Astro turfing

      Ylläoleva on valheellinen firman oman nettimarkkinoijan kirjoittama teksti. Ko. firma haki joku aika sitten nettimarkkinoijaa jonka tehtävänä on esiintyä kuluttajana ja kertoa onnistuneesta matkastaan.

      • Kaveripekingissä

        Toimisto meni konkurssin 31.10.2018


    • TravelBirdSaara

      Hei Astro turfing,

      Työskentelen TravelBirdin Suomen tiimissä. Olemme online-matkatoimisto ja toimineet vuodesta 2010 asti Amsterdamissa. Yrityksemme toimii tällä hetkellä 18 eri maassa ja avasimme Suomen sivumme viime huhtikuussa.

      Emme ole valitettavasti hakeneet nettimarkkinoijaa kuvailemaasi työtehtävään, muita markkinoijia kyllä.

      Jos haluat keskustella yrityksestämme enemmän, vastaan mieluusti kysymyksiisi joko e-mailillä tai puhelimitse. Osoitteemme on [email protected] tai voit vaihtoehtoisesti soittaa numeroon 09-424 50021

      Ystävällisin terveisin,
      Saara - TravelBird

    • ^suomipoika^

      Ongelmia tulee matkatoimiston kanssa, jonka kotipaikka on Amsterdam. En itse ainakaan lähtisi tilaamaan mitään tuota kautta.

      • luotettva_firma

        Rekisteröitymällä Hollantiin yritys kiertää vain veroja. Palvelu taatusti pelaa, ja tuote on kunnossa, ja uskaltaa ostaa. Mutta halvat hinnat selittyy tosiaan yrityksen rekisteröitymisellä Hollantiin eli Euroopan "yritysveroparatiisiin".


      • Kmhelv

        Oli viimene ja ensimmäinen kerta kun ostan matkaa tälläisen halpafirman kautta, tekivät juuri konkan ja tuskin rahojaan saa mistään takasin, voi prk..


      • khs
        Kmhelv kirjoitti:

        Oli viimene ja ensimmäinen kerta kun ostan matkaa tälläisen halpafirman kautta, tekivät juuri konkan ja tuskin rahojaan saa mistään takasin, voi prk..

        Eipä tehnyt Travelbird konkkaa vaan vaan Go Interntional.


      • Anttijiikoo

        Siis ei tullut luotettavalta tuntuvaa vastausta.


      • Reissaaja15

        Palattiin juuri eilen Travelbirdin matkalta ja kaikki toimi juuri niinkin pitikin.Halvat hinnat selittyvät sillä ettei tarvitse paljon henkilökuntaa. Voin suositella ☺


      • Anika56

        Moi,kahdesti ollaan jo oltu kyseisen matkatoimiston reissuilla ja mennään edelleen.Ystävällinen palvelu,edulliset hinnat ja luotettavuus.Pieniä puutteita joskus...


    • JJSS

      Ongelmia tulee taatusti sellaisen matkatoimiston jonka kotipaikka on Peräsavon persereikä.

      Pysy vaan ^¨suömipoka¨kotisohvalla.

    • Kirsti54

      Olimme viime viikolla Pohjois-Italiassa Travelbirdin matkalla. Hinta/laatusuhde loistava! Matka oli hotellitarjous, varasimme lennot itse. Varmasti käytämme vastaisuudessakin, jos mieleinen edullinen tarjous tulee vastaan.

    • Luin tämän threadin ja muutaman muunkin sen jälkeen kun olin jo mennyt varaamaan matkan Travelbirdistä. Hieman rupesi kylmäämään, kun löyty melko kriittisiäkin kommentteja.

      Kyse oli viikon lomamatkasta Gran Canarialle, Maspalomasissa. Lennot hoituivat Norwegianilla ja bungalowhotelli oli DunaGolf. Samaista hotellia käyttää kyllä muutkin matkatoimistot, joten tuo ei ole mikään Travelbirdin oma viritys.

      Joka tapauksessa. Ennen matkaa olin sähköpostiyhteydessä asiakaspalveluun, jossa oli kyllä ihan suomalainen naisihminen, kun halusin säätää sitä lentoa yms ja se palvelu toimi ihan ok. Itse matka sinne ja takaisin toimi myös oikein hyvin. Norwegianin lennoilla on isolle miehelle ahdasta, mutta menomatkalla oli onneksi vaimon kanssa kolmen paikan rivi itsellemme. Tilattu lentokenttäkyyti odotti meitä lentoasemalla ja pääsimmekin hotelliimme myöhään illalla.

      Itse bungalow oli sopivan kokoinen, mutta ne sängyt... En ymmärrä miten niitä tiiliskiviä voi väittää sängyiksi. Ekan yön jälkeen selkä ihan paskana, mutta onneksi altaan vieressä oli myös Jacuzzi, jossa sai hierottua selän taas käyttökuntoon. Seuraavana yönä piti sitten sohvan alta ottaa varalastenpatja, joka sekin oli kova, mutta kuitenkin hieman pehmeämpi. Vaimolle puhalsin ilmapatjan pehmikkeeksi. Lakanaviltti yhdistelmä oli kyllä myös melko säälittävä. Untuvapeitto olisi kyllä ollut poikaa, sillä nyt joulukuun alussa oli kuitenkin melko viileää yöllä ja kun ei lämmitystä tietysti ole.

      Telkkarikin oli varmaan 20 v vanha putki ja 10 euron pantilla siihen sai kaukosäätimen ja kuusi ilmaiskanavaa. No eipä sitä nyt lomalla töllöä tultukaan katsomaan.

      Wifi löytyy, mutta maksullinen 18 € viikko. Välillä hieman tökki, mutta kylllä se pääsääntöisesti toimi.

      Allasbaari ja ravintola aamiaisineen ok. Henkilökunta ihan ok.

      Sijanti on hieman sivussa, mutta tervejalkainen kävelee kevyesti vaikka Playa del Inglesiin. Ja taksithan on halpoja. niitä tuli käyettyä tosi paljon. "Lähiostari" Faro 2 oli melko lohduton paikka. 2/3 liiketiloista tyhjillään. No fillarivuokraamo ja useampi ravintola siitä löytyy. Mutta jos haluaa rahansa tuhlata krääsään, niin kannattaa suunnata vaikkapa Yambon ostoskeksukseen Playa del Inglesiin.

      Paluu toimi myös hyvin. Kyytiaika ilmoitettiin faksilla hotelliin. Lento oli hieman myöhässä ja lisäksi lähes täynnä, joten nyt ei ollut tyhjää penkkiä käytettävissä. Onneksi vaimon vieressä istunut neitokainen ei paljoa tilaa vienyt.

      Lento laskeutui sitten kuitenkin vain hieman myöhässä.

      Summa summarum. Matkanjärjestäjänä pidän Travelbirdiä ihan ok:na. Enkä ainakaan tämän perusteella epäröisi tilata heiltä toinenkin matka. Sensijaan hotellissa oli parantamisen varaa, mutta kun nuokin asiat tietää niin niille voisi jo ennakkoon varauta.

    • VAROKAA!!!

      Travelbird toimii salaisessa osoitteessa Amsterdamissa tai jossain Hollannissa. Jos tulee ongelmia niin tulee ongelmia ja firma pesee kätensä kaikesta.
      Firma muuten lupaa työpaikkailmoituksissaan että henkilökunta saa juoda olutta työaikana niin paljon kuin haluaa ;)

      • AstroAstro

        Travelbirdin ohje suomalaiselle työntekijälleen "Generate more exposure and traffic on travelbird.fi Be creative and use all the possible online marketing tools. "

        Eli luo pöhinää millä tahansa kierolla kikalla.
        Vaikkapa ensin kysellään kuluttajana esiintymällä oletteko kuulleet tälläisestä firmasta ja pian perään tuleekin ylistäviä kommentteja miten moni suomalainen on ollut firman matkalla ja upeaa on ollut. Kumma että niitä asiakkaita löytyy yhtäkkiä vaikka kukaan ei ole firmasta koskaan kuullutkaan ;)


      • näitähänon
        AstroAstro kirjoitti:

        Travelbirdin ohje suomalaiselle työntekijälleen "Generate more exposure and traffic on travelbird.fi Be creative and use all the possible online marketing tools. "

        Eli luo pöhinää millä tahansa kierolla kikalla.
        Vaikkapa ensin kysellään kuluttajana esiintymällä oletteko kuulleet tälläisestä firmasta ja pian perään tuleekin ylistäviä kommentteja miten moni suomalainen on ollut firman matkalla ja upeaa on ollut. Kumma että niitä asiakkaita löytyy yhtäkkiä vaikka kukaan ei ole firmasta koskaan kuullutkaan ;)

        Nää on ihan tuttuja keinoja. Etenkin luontaistuotteita myydään juuri tällä tavalla että kysytään kokemuksia tuotteesta A ja sen jälkeen palsta täyttyy kehuista. Jos joku esittää kielteistä palautetta tulee keskusteluun mukaan heti uusi nikki joka alkaa häivyttämään kritiikkiä vetoamalla sen esittäjän persoonaan (käyttäjän virhe, käyttäjän kyvyttömyys, käyttäjällä ei tietoa asiasta).


    • prospective_webeditor

      Hain töihin kyseiseen firmaan, ja haastattelu meni hyvin. Olen kirjoittanut L paperit äidinkielestä ja kirjoittanut artikkeleita Hesariin ja Nyttiin. Asun ulkomailla, mutta suomen kielen kirjoitustaitoni on mielestäni ennallaan. Sain kuitenkin soittoa rekrytoinnista ruotsalaiselta työntekijältä, jonka mukaan en osaa tarpeeksi suomea päästäkseni web editorin pestiin. Olin (tehtävänantoa noudattaen) kopioinut n. 40 % ns. testidiiliini yrityksen omilta sivuilta, nykyisten editointiharjoittelijoiden teksteistä, ja suurin osa kielioppivirheistä oli näissä valmiissa diileissä. En kehdannut kuitenkaan muokata niitä, ja hiukan kaduttaa. Ilmeisesti joku toinen harjoittelija oli sitten väittänyt kivenkovaan, että englantini on parempaa.

      Kuulin myös tarinan tytöstä, joka oli hakenut kesätyöpaikkaa, ja päässyt toiseen haastatteluun (niitä järjestetään kaksi). Haastattelu oli kuitenkin peruuntunut, eikä toista päivämäärää koskaan järjestetty, sillä hän sai yhtäkkiä soittoa firmalta, ettei tarpeeksi työkokemusta ollut karttunut. Tyttö oli 'junior manager' tmv. jossain toisessa yrityksessä.

      Pistää vähän miettimään, onko yrityksellä kaikki muumit laaksossa, vai pääseekö töihin vain suhteilla, ja näin ollen kaikki ilmoitukset ja haastattelut olis vain muodollisuuksia. Tiedä häntä.

      • prospective_webeditor

        Oi vitsi, saanen korjata erään väärin menneen sanajärjestykseni: "sai yhtäkkiä firmalta puhelun, ja hänelle ilmoitettiin..."


    • matkaperutturahatmenny

      Ei todellakaan ole!

    • aiettäonkivalukeanäitä

      Hah, on näitä juttuja kyllä mahtava lukea! " kierretään veroja", " salainen paikka", "rahat viedään", "yritysveroparatiisi". Mikäli arvoisat tänne kirjoittajat osaavat yhtään käyttää vaikkapa Googlea, niin kyllä esim toimiston sijainti Amsterdamin keskustasta löytyy välittömästi. Yhtiö työllistää yli 500 työntekijää ja kaiketi heidän mukaan toimii yli 18 maahan. Lafka ei todellakaan oo mennyt konkkaan ja jos joku yhtiö jonka kanssa he ovat tehneet diilin menee konkkaan, niin ikävä homma. Kun vähän syvemmin tonkii ja lukee artikkeleita vielä niin huomaa, että yhtiön takana / omistajina on Zalandon omistajat joten en usko, että firma on millään tavalla "kusetus".

      En ole varannut heidän kautta mitään, mutta oon muutamia reissuja kyllä katsellut ja kun oikea osuu eteen niin varmasti testaan.

    • Tramboliina

      Olen ollut 2 kertaa Travelbirdin matkalla ja kaikki on toiminut yli odotusten. Hotellit laadukkaita, keskustassa ja Norwegian lennot vallan loistavat. Sen verran omatoimimatkanneena, en ole käyttänyt lentokuljetuksia, vaan yleensä kentiltä pääsee julkisilla keskustaan. Erittäin ystävällistä palvelua saa toimistosta ihan suomen kielellä, jos jotain kysyttävää. Tulen käyttämään jatkossakin ja suosittelen ihan kybällä. Suomalaisilla on vaan suuri synti epäillä kaikkea halpaa...onneksi meillä on vapaus valita ja miksi maksaa turhasta, kun halvallakin voi matkustaa ja vielä laadukkaasti. Uusia matkoja etsiskellään Travelbirdiltä kaiken aikaa ;)

    • Matkakärpänen

      Itsellä tarkoitus lähteä Italiaan kesällä, juurikin mietitty samaa luotettavuudesta. Ikinö kuullukkaan kyseisestä firmasta..

    • pariisifriikki

      oltiin maaliskuussa neljä yötä Pariisissa 4tähtee ja kaikki sujui odotusten mukaan :)

    • Tramboliina

      Juuri vietimme viikon all inclusive matkan Alpeilla. Jo Alpit moneen kertaan kolunneena omatoimimatkaajana, en häpeä yhtään. Kaikki sujui niin kuin pitikin ja uskallampa sanoa, että viikko tuli vielä edullisemmaksi, kuin itse varailtuna. Eikä paikalla ainuttakaan suomalaista, hollantilaisia oli kyllä paljon, mutta haittaakse. Hauskaa oli. Edelleen suosittelen Travelbirdiä.

    • Reissaaja15

      Meillä myös tarkoitus edelleen käyttää tätä m.toimistoa,turha maksaa itseään kipeäksi
      kun halvempi on yhtä hyvä.Samaa mieltä myös muut matkalla olleet suomalaiset ☺

      • RuKu

        Kaikkihan me kyseenalaistamme näitä ulkomaalaisia firmoja....minä olen menettänyt n.600€ Air Finlandille.Neuvo,maksakaa matkanne aina luottokortilla ei käteisellä.


      • Pinervo1

        AirFinlad oli suomalainen firma..aina pitää olla varovainen..


    • FinnTraveller

      Vietämme puolison kanssa viimeistä iltaa Hanoissa. Takana kahden viikon kiertomatka pohjois-Vietnamissa. Ensimmäinen matka Travelbirdillö, mutta ei varmasti jää viimeiseksi! Hinta-laatusuhde ihan kohdallaan, sanoisin jopa että saat enemmän kuin osaat odottaa. Suosittelen ihan kympillä!!!!

    • Pari_jkl

      Tulimme vaimon kanssa pari päivää sitten viikon allinclusive matkalta Rodokselta. Ja millään matkallamme ei hinta laatusuhde ole ollut niin hyvä. Vajaa tonni finnairin lennot hesasta ja äärimmäisen hyvä ruokatarjoilu. Juomat ihan sitä mitä vaan halusi. Juuri tsekkasin jo tain vastaavaa kevääseen.

    • Vai että oikein all inclusive Rohdokselta. Ei kukaan tervejärkinen mene Kreikkaan ai-matkalle, Kreikka/Rhodos on täynnä hyviä ruokapaikkoja, korkeintaaan hotellista otetaan aamiainen. AI-matkan voi ottaa, jos matkustaa esim. Egyptiin tai Karibialle. En muuten ikinä tulee varaa matkaa mistään Travelbirdistä.

    • matkustellaan

      Mistähän näitä idiootti asiantuntijoita riittää joka palstalle kommentoimaan onhan se tietysti omahuviajankulua kusipäille hankkisivat elämän tai jotain ajankulua elävästä elämästä, tosin kateus järki-ihmisten elämää kohtaan teettää kaikenlaista pitää ymmärtää ihmistä joka ei ole saanut kunnon eväitä elämään.

    • omallaautollakulkijat

      Olimme viime kesänä kolmella Travelbirdin kautta varatulla matkalla . Ensin 1 viikko Bad Gasteinissa Itävallassa, 1 viikko Galtürissä Itävallassa ja sen jälkeen 1 vko Garda-järven rannalla Italiassa. Kaikki sujui hienosti ja moitteettomasti. Kahdessa viimeisessä paikassa oli varattuna vain 5 vrk Travelbirdin kautta, mutta kaikki oli niin hienoa että päätimme jatkaa oleskeluamme. Ja se onnistui , toisessa paikassa jopa samoilla ehdoilla kuin Travelbirdin kautta. Olimme positiivisesti yllättyneitä. Hotellihuoneet olivat aina "paremmalla" puolella jne. Suosittelen lämpimästi. Ja nyt on matka varattuna jo tälle keväälle.

      • 1kertaamatkaava

        Itsekkään en ole koskaan kuullut kyseisestä firmasta, mutta keskusteluista päätellen on ihan hyvä vaikka ei ole niin kallis. Me varattiin matka Costa Bravalle lokakuulle ja nyt voisi sanoa että alkaa vähän jännittään kun ikinä kumpikaan ole ollut missään ulkomailla jos ei tallinnaa ja ruotsia oteta mukaan. Hieman jännittää tuo lentokenttäkuljetus Barcelonasta hotellille. Ja että miten kuljetuksen löytää kentältä.. Mutta eiköhän tuo asiakaspalvelu auta..


    • kaupunkiloma

      Onko kokemuksia travelbirdin kaupunkilomista lähiajoilta? Miten onkos tuon matkan peruuttaminen mahdotonta?

    • sari1982

      "Pyrimme aina löytämään parhaat lentoaikataulut, mutta on mahdollista, että tietyt lentoajat ovat täyteen varattuja. Jos näin käy, tarjoamme vaihtoehtoisen lennon, joka saattaa vaikuttaa lomasi aikatauluun (esimerkiksi myöhäinen saapuminen kohteeseen ja aikainen paluu Suomeen)."

      Meinaako tuo sitä että travelbird voi muuttaa matkan päiviäni miten heitä huvittaa?

      • Teija16

        Kuulostaa epäilyttävältä. Katsoin juuri äsken yhtä matkakohdetta, joka vaikuttaisi mukavalta, mutta huomasin tuon saman lauseen ja päätin jättää matkan tilaamatta. Lomaa on rajallinen aika ja suunnitelmat sen mukaiset.


      • Teija16 kirjoitti:

        Kuulostaa epäilyttävältä. Katsoin juuri äsken yhtä matkakohdetta, joka vaikuttaisi mukavalta, mutta huomasin tuon saman lauseen ja päätin jättää matkan tilaamatta. Lomaa on rajallinen aika ja suunnitelmat sen mukaiset.

        Minä kyllä olen ymmärtänyt sen niin, että matkaa varatessa voidaan tarjota ajallisesti vähemmän optimaalisia lentoja. Siinä vaiheessa kun matka tilataan niin samalla varataan lennot, eikä ne sen jälkeen enää muutu. Jos ei ajat sovi, niin voi peruuttaa varauksen tekemisen.

        Mitä tulee Travelbirdin, niin ensimmäisen kokemuksen jälkeen (Gran Canariassa viikko) lähdettiin nyt sitten toiselle Travelbirdin reissulle, tällä kertaa neljän yön kaupunkiloma Rigassa. Ja nyt täytyy kyllä sanoa, että aivan täyskymppi koko reissulle ja vielä huokeaan hintaan! Ainoa miinus oli se, että hotellihuoneessa oleva (muuten ihan ok ja riittävän iso hmdi liitännällä...;-) televisio oli sijoitettu hieman hölmöön paikkaan, ei voinut maata retkottaa sängyssä.

        Tutustuttiin myös mm. saksalaisiin turisteihin, jotka kertoivat myös olevansa travelbirdin reissulla ja hekin kehuivat hinta-laatusuhdetta. Ja jos saksalainen on tätä mieltä, niin sen on pakko olla totta. ;-)

        Ei ole tarkoitus ihan lähiaikoina tehdä uutta reissua, mutta joka päivä kyllä vilkaisen mainoskirjettä, että mitä olisi tarjolla. Muita matkanjärjestäjiä en ainakaan henkilökohtaisiin matkusteluihin enää tuskin käytä.


    • Piti vielä se sanoa, että yksi asia, joka erottaa Travelbirdin monesta muusta matkanjärjestäjäpalvelusta on se, että voi maksaa Paypal:illa. Se on oikeasti hyvä asia.

    • Forkke

      Huijarifirma oman yhden kokemuksen kautta. Sähköpostiin tuli tarjous muumimaailma-lomasta. Varasin perheelleni kahden yön muumimaailma-loman nettisivujen hintojen mukaan. Muutama päivä varauksen jälkeen soittivat, että nettisivuilla oli väärä hinta ja jos haluaisimme matkan pitää joutuisimme maksaa melkein 90€ lisää tai vaihtoehtoisesti voimme perua kaupan. Kyllä nyt jumalauta jos sivuilla myydään matkoja niin jos se johonkin hintaan sieltä velotetaan niin se on heidän ongelma jos eivät osaa laittaa hintoja kohdilleen. Kyllä se siihen hintaan täytyisi myydä. Oli muuten viimeinen asiointi kyseisen firman kautta

    • Eres

      Ostimme matkan Ranskan Mentoniin. Mainostivat huippuravintolaa hotellissamme. Se oli lopetettu jo 2 vuotta aikaisemmin. Hyvittivät osan eli 10 prosenttia. Muuttivat tekstiin keksimällä saman jutun aamiaisesta. Siellä oli sämpylöitä ja ihan ok aamupala, mutta ei mannermainen todellakaan. Eli eivät vaivaudu tarkastamaan asioita. Ihan hyvä loma kuitenkin.

    • astrovedätys

      Kiero ja luultavasti laiton firma. Kun hakivat hlökuntaa oli työpaikan ehdoissa että työntekijän pitää liikkua netissä ja osalistua muka kuluttajana keskusteluun ja kehua firmaa.

    • pinervo1

      Olen mieheni kanssa varanneet ja tehneet 3 vk:n kiertomatkan Thaimaa-Vietnam-Kambodza marraskuu-joulukuussa 2016. Vähän ehkä jännitti kun emme mekään tunteneet TravelBirdiä mutta pelko oli turha. Näitä matkojahan voi varata melkein jokaiselle päivälle ja sattui niin, että meidän ryhmä olikin van me kaksi. Kaikki sujui kiitettävästi, meitä oltiin heti Bangkokin kentällä vastassa ja vietiin hotelliin. Hotellit olivat hyviä ja esim Vietnamissa ja Kambodzassa saimme positiivista huomiota. Kun vaihdoimme paikkaa niin opas vei meidät lentokentälle, rautatieasemalle, bussiasemalle ja auto oli koko ajan käytössä kuten opas. Ainoa mitä pitää huomioida
      että oppaat ovat englanninkielisiä, mutta tämähän jo mainitaan esitteessäkin.
      Olemme aika paljon matkustelleet ryhmissä ja omatoimisesti ja tälle matkalle voimme antaa kiitettävän arvosanan. Kaikki piti mitä oli luvattukin ja positiivisia yllätyksiä koettiin. Suosittelemme tätä matkaa kokonaisuudessaan.

    • Hannematka

      Kokemuksia Karibian tai Singabore-Kuala lumpur-phuket risteilystä?

    • Pinervo1

      Varattu on ja matka tehty arvosanalla kiitettävä

    • Waldemar-setä

      Joulukuussa Gdanskin joulumarkkinoilla Travel Birdin matkalla hotelli Sadovassa.Kaikki toimi hienosti.Hotellissa loistava aamupala ja n.10 min kävely vanhaan keskustaan.

    • Tuursteinar

      Kerran käynyt myös Gdanskissa, kaikki toimi ei ongelmia.
      Jos joku on varaamassa matkaa, koodilla: TUURVHP3 saa 30€ alennusta(maksaessa syötetään, suosittelijana myös minä saan hyvitystä travelbirdiltä)

    • Ggt

      2016 varattiin matka Bosnia hertzeesegovinaan.
      Tilauksen jälkeen ilmoittivat ettei varattuun hotelliin pääsekään.
      Onneksi ei otettu tarjottua hotellia. Hyvä matka saatiin kyllä vähän korvausta. .? Ok

    • Silverhipoou

      -kolme lippua kahteen kohteeseen varattukesäksi , toivotaan kohtuullista hinta suhdetta.
      -ehkä noin 30% halvemman tuntuiisa kuin muuten järjesteltynä eli pikku riski mutta kojhtuu säästö.
      -onko, viime aikaisia kokemuksia.
      -Hollantilaiset yleensä hoitaa asiat aika hyvin.

    • Matkustaja.oslo.bergen

      Junamatkamatka Oslosta Bergeniin oli ylimainostettu, meille paikat oli huonosti järjestetty. Vastakohtaisissa paikoissa ja ympärillä. Paikat oli ostettu niin että koko matkan - 7 tuntia! Jouduimme istumaan taaksepäin. Vaunu oli ylin kylin täynnä matkustaijaa. Emme olleet saaneet matkanjärjestajalta selkeitä ohjeita. Emme ole saaneet hyviä vaikutuksia matkasta :(

    • Valuutta

      Olin kesäkuussa 2017 Travelbirdin järjestämällä kahden viikon kiertomatkalla Kiinassa. Kiinassa järjestelyistä vastasi kiinalainen matkanjärjestäjä. Koko matka varauksineen ja matkan toteutumisineen sujui hyvin. Mitään valittamista en löydä, päinvastoin voin suositella ainakin Kiinan-matkaa kaikille: lennot, majoitukset korkeatasoisissa hotelleissa, erittäin kielitaitoiset oppaat, ruokailut, retket, jne. Lähtöjä on vuodessa useita, joten sopiva matkustusajankohtakin löytyy varmasti. Ryhmämatkalla on tietenkin haluttava matkustaa muiden kanssa. Ei muuta kuin matkaan vaan, Kiina on mahtava matkailumaa.

    • TravelBullsh1t

      Olipas huvittava lukee näitä. 99% kehuista saman tyypin kirjottamia eri nimillä. Kirjoitustyyli yms ihan samat melkeen kaikilla. Aika säälittävää kun näin pitää "promoo" firmaa.
      Ihan sama mikä matkanjärjestäjä niin aina löytyy jollain valittamista, tosi outoa ettei tälläsestä halpamatkojen järjestäjästä sitte ois. En siis luottaisi yhtään mihinkään näistä "arvosteluista". Järki käteen.

    • Lizard

      Kysyn, en voi vastata, kun kokemusta ei ole. Onko kukaan käynyt Travelbirdin kautta Perun kiertomatkalla, kesto 14 päivää. ??

    • ALA-ARVOISTATOIMINTAA

      Itsellä oli ainakin niin paljon ongelmia kyseisen firman kanssa etten todella harkitse yhtäkään matkaa heiltä enää. Ensinnäkin, matkan varattua tietoja reissusta sain kinuta vaikka kuinka kauan (Kuuba kohteena vaati viisumin hankkimista) ja kun ne vihdoin sain oli yksi lento varattu väärällä nimellä. Loppujen lopuksi sain vaikka kuinka monen yhteydenoton jälkeen tiedot niin myöhään, että jouduin pyytämään viisumin käsittelyä ekstranopeasti, jotta pääsemme edes koko reissuun..

      Jatkolento kohteeseen peruttiin, joten jouduin olemaan pariisista hollannin toimistoon yhteydessä kun suomen toimisto oli jo kiinni. Jatkolento löydettiin seuraavalle päivälle, mutta koska tyyppi, joka lentoja meille hankki, päätti pitää tässä välissä tunnin lounastauon, oli lento buukattu jo täyteen kun hän palasi työpistelleen. Loppujen lopuksi saavuimme kohteeseen yli 2 vrk myöhässä.

      Tästä luvattiin kuitenkin korvaus myös travelbirdin toimesta. Kun aloin korvauksia pyytämään, ei minulle vastattu. Useampi kuukausi matkan jälkeen kun aloin vähän korottaa ääntä myös maileissa, tuli vastaus, että mailini oli kadonnut järjestelmävirheen takia bittiavaruuteen ja siksi minulle ei koskaan vastattu. Korvaukseni olivat reilusti alakanttiin siitä, mitä minulle suositeltiin pyydettäväksi paljon reissaavien tuttujeni toimesta, mutta silti, kun korvaukset lopulta tulivat (myönnetyn päätöksen jälkeenkin jouduin olemaan yhteydessä kun rahat eivät vain saapuneet) oli summa alle sen minkä yhtiö oli hyväksyttänyt.. Tässä kohtaa nostin käteni ilmaan ja luovutin, en jaksa lähettää heille enää yhden yhtä sähköpostia, kun mikään ei toimi tai onnistu.

      Ihan käsittämätöntä toimintaa, en tiedä osuiko kohdalleni jokaikinen epäonnen hetki vai onko firman koko toiminta näin järkyttävän ala-arvoista..

      Valitsimme kyseisen matkan juuri sen takia omakustannematkan sijasta, ettei itse tarvitsisi säätää. Jouduin säätämään koko matkan kanssa enemmän kuin jos se olisi ollut omakustannematka. Käsittämätöntä touhua.

    • se.siitä

      Travelbird ilmoitti tänään tehneensä konkurssin.

    • Eijuska

      Ollaan tehty ainakin kuusi matkaa TravelBirdin välityksellä, eikä koskaan ongelmia. Konkurssiin meni, mutta varmasti jatkaa yhteistyössä jonkun kanssa. Ja sitten taas mennään...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3518
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      192
      1621
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1307
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe