Ajaako kukaan oikeasti liikennesääntöjen mukaan?

SinunvastuU

Haluan pitää tällaisen gallupin siitä, miten kaikki ajelevat liikenteessä. Ajatko itse aina nopeusrajoituksien mukaan vai kaahaatko kenties aina jopa kymmenenkin kilometrin tuntivauhtia liian nopeasti? Käytätkö vilkkua aina kun käännyt/vaihdat kaistaa tai ohitat tien reunassa olevan auton? Tuntuu itsestä että kaikki rikkovat liikennesääntöjä tahallaan melko monta kertaa. En tunne oikeastaan yhtään vastuullista ja tunnollista kuljettajaa. Käytätkö aina turvavyötä ja säädät penkin peilit juuri sopivaksi sinulle?

39

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauhtia vitutukseen

      Muita sääntöjä ei tule juuri rikottua muuta kuin nopeusrajoituksia. Rajoituksia tiukennetaan koko ajan ja naurettavia 60 lätkiä laitellaan keskelle peltoa ja joillakin valtateillä on vissiin unohtunut vaihtaa viime talven 80-lätkät. Satasen rajoitusta ei tarvi juurikaan ylitellä.

      • tosiautomiesolen

        Ei kai kukaan. Ei inssissäkään ihan täydellistä ajoa vaadita


    • järjenkäyttöä

      Ai että oikein kaahaa 10km/h ylinoputta. Mistä näitä aivopieruja sikiää? Edes cruiseri ei pysty pitämään ihan tasaista noputta joten kyllä pientä vaihtelua aina syntyy.
      Sitäpaitsi ihan luotettavien tutkimusten mukaan jokainen kuljettaja töpeksii eli rikkoo sääntöjä useammin kuin kerran tunnisaa

      • Se on

        "Ai että oikein kaahaa 10km/h ylinoputta. Mistä näitä aivopieruja sikiää? Edes cruiseri ei pysty pitämään ihan tasaista noputta joten kyllä pientä vaihtelua aina syntyy."

        Kannattas yrittää pitää, jos ajat 15km ylinopeutta niin kyllä siitä sakot napsahtaa. (jos siis jäät kiinni)


    • Normaali vauhti

      Ajan joka päivä ylinopeutta, koska rajoitukset ovat väärät. Ne ovat liian alhaisia ja eivät sovi normaalikuntoiselle ihmiselle. Normaalijärkinen päättää aina itse oikean nopeuden.

      • Suuret luulot tappaa!

        Itse aina omaa "oikeaa nopeutta" noudattavien loistavia taidon-ja osaamisennäytteitä saamme lukea mediasta päivittäin. Nämä olen keskivertoa parempi kuljettaja-harhaluulon vallassa elävien suorituksien jäljiltä ikävä kyllä löytyy täysin sivullisiakin uhreja eikä pelkästään vain nämä taidokkaan ajonäytön antajia.


      • teinistä vaariin
        Suuret luulot tappaa! kirjoitti:

        Itse aina omaa "oikeaa nopeutta" noudattavien loistavia taidon-ja osaamisennäytteitä saamme lukea mediasta päivittäin. Nämä olen keskivertoa parempi kuljettaja-harhaluulon vallassa elävien suorituksien jäljiltä ikävä kyllä löytyy täysin sivullisiakin uhreja eikä pelkästään vain nämä taidokkaan ajonäytön antajia.

        Väärin, tutkimuksen mukaa pieni ylinopeus pitää kuskin valpaana ja mukana liikentessä huomattavasti paremmin kuin uneliaasti hieman alle suurimman sallitun ajava torkkuja. Rajoitukset on lätkäisty lähes sen heikoimman lenki mukaan ja ovat aina liian alhaisia nykyisille autoille ja normaaleille kuskeille. Jos ihmiset keskittyisivät ajamiseen pelkästään ja jättäsivät kaikki muut oheistoiminnot vähemmäksi niin liikenne olisi sujuvampaa ja turvallisempaa.


      • 3+2
        teinistä vaariin kirjoitti:

        Väärin, tutkimuksen mukaa pieni ylinopeus pitää kuskin valpaana ja mukana liikentessä huomattavasti paremmin kuin uneliaasti hieman alle suurimman sallitun ajava torkkuja. Rajoitukset on lätkäisty lähes sen heikoimman lenki mukaan ja ovat aina liian alhaisia nykyisille autoille ja normaaleille kuskeille. Jos ihmiset keskittyisivät ajamiseen pelkästään ja jättäsivät kaikki muut oheistoiminnot vähemmäksi niin liikenne olisi sujuvampaa ja turvallisempaa.

        Minkä tutkimuksen?


      • Suuret luulot tappaa!
        teinistä vaariin kirjoitti:

        Väärin, tutkimuksen mukaa pieni ylinopeus pitää kuskin valpaana ja mukana liikentessä huomattavasti paremmin kuin uneliaasti hieman alle suurimman sallitun ajava torkkuja. Rajoitukset on lätkäisty lähes sen heikoimman lenki mukaan ja ovat aina liian alhaisia nykyisille autoille ja normaaleille kuskeille. Jos ihmiset keskittyisivät ajamiseen pelkästään ja jättäsivät kaikki muut oheistoiminnot vähemmäksi niin liikenne olisi sujuvampaa ja turvallisempaa.

        Minä en puhunut YLINOPEUDESTA yhtään mitään vaan tarkoitin nopeutta jolla menetetään ajoneuvon hallinta eli siis LIIAN SUURI TILANNENOPEUS! Nämä minä tiedän itse mikä on oikea nopeus-tyyppien edesottamuksista saamme lukea ja nähdä mediasta. Taas on luultu osaavan enemmän kuin on taitoa ja älyä. Peltiä rypistyy ja uhreja tulee. Usein vieläpä täysin syyttömiä. Kyllä on päässä muutakin vikaa jos keskittyminen herpaantuu ajettaessa suurinta sallittua nopeutta. Todella vaarallisia kuljettajia niin puutteellisella keskittymiskyvyllä. Eikä nopeusrajoituksia noudattavien kuljettajien keskittymiskyvyn herpaantumisesta ole mktään tutkimustuloksia olemassa. Se on vain tälläkin palstalla itsestään liikaa luulevien kirjoittajien typerä aivopieru.


      • veio

        Normijärkinen, hmm. Mikä tekee sinuta normijärkisen.? Joku roikkuu takanasi väittäen sinun ajavan liian hiljaa. Yksi sanoi ihmettelevänsä Hakaniemen ja Stadin keskusta kolmenkympin rajoitusta, väittti järjettomäksi. Sanoi 60 sopivaksi.

        Mitäs tähän sanot.? Aina löytyy idiootteja jotka luulevat mutta eivät näe eikä ymmärrä. Miksi on niin vaikea ymmärtää rajoitusten ja sääntöjen tarkoitusta. ?

        Säännöt ei koskaan tule olemaan täydellisiä. TÄRKEINTÄ on se että kaikki noudattavat SAMOJA sääntöjä.


    • 10+8

      Kyllä, ajan liikennesääntöjen mukaisesti, tosin vakkarilla tulee ajettua 2-3km/h enemmän kuin mitä suurin sallittu on. Taajamassa saattaa nopeus heittää esim 40-alueella 44km/h mikä on jo iso ylinopeus niin matalarajoitteisella alueella. Lisäksi annan moottorin jarruttaa kun nopeus vaihtuu esim 80 -> 60km/h, jolloin nopeus voi olla hiukan liian korkea lätkän ohituksen jälkeen. Yleensä tosin päästän kaasun/laitan vakkarin pois senverran ajoissa, että nopeus ehkä 64-66 lätkän ohittaessa. Vilkkua käytän silloinkin, kun en nää muita liikenteessä. Ei se käytössä kulu :) huomaatte, että ajan (pyrin ajamaan) taloudellisesti, mutta monilla meneekin hermo kun kiirekiirekiire ja pitää esim ennen liikenneympyrää kun päästän jalan kaasulta vielä kaasuttaa ohi ja tehdä suunnilleen äkkijarrutus kun ei hermot kestä takana köröttelyä, eikä kuitenkaan loppupeleissä voita kuin ehkä 2s ?

      Myönnän, että jos joku satasen alueella soutaa nopeuden kanssa reilusti, niin ettei tasaista nopeutta voi ylläpitää ja turvaväliä pitää jatkuvasti säätää, menen ohi jolloin nopeus ohituksen ajaksi yleensä nouseekin reilusti yli suurimman sallitun, joten enpä ole mikään puhdas pulmunen. Pidän kuitenkin turvaväliä, vilkkua käytän, ilmoitan siis aikeistani turvallisesti sekä ajoissa, ja toimin liikenteessä rauhallisesti. Perässäroikkujat, painostavat rekkakuskit sekä vilkutta ajavat kyllä saavat veren kiehumaan.

    • Erkki eno

      Kyllä ajan sääntöjen mukaan. Oliko muuta?

      • veio

        Jokainen tekee virheitä liikenteessä. Täydellistä kuskia ei ole syntynyt. MUTTA on kaksi eri asiaa ne jotka ajavat niin hyvin sääntöjen mukaan kuin pystyy ja ne lainrikkojat jotka tahallaan rikkovat sääntöjä ja jopa puolustavat toiminttansa.


    • tilaston sanomaa

      Tuo tietoinen sääntöjen venyttäminen ei ole ongelma, vaan ne jotka luulevat ajavansa sääntöjen mukaan, vaiika eivät edes osaa niiitä ja toinen ongelmaryhmä ovat puolisokeat joita on liikee liikenteessä.

      • Tilastosta en tiedä, mutta uskon kyllä tämän pitävän paikkansa.

        Lisäisin vielä kolmannen ongelmaryhmän: vertaispaineesta kärsivät.


    • Redneck Baboons

      "Sitäpaitsi ihan luotettavien tutkimusten mukaan jokainen kuljettaja töpeksii eli rikkoo sääntöjä useammin kuin kerran tunnisaa"

      Niin, siis tuo tutkimus on paljastanut sen kuinka virhealtis ihminen oikeasti on vaikka se yrittäisi sääntöjä rikkomatta edetäkin. Koska ihminen on luonnollinen olio, eikä mikään kone, siksi se tekee myös virheitä. Yleensä ne epähuomiossa tehdyt virheet ovat pieniä ja vaarattomia, koska eivät johdu tarkoituksellisesta piittaamattomuudesta.

      Tahallinen sääntöjen rikkominen on aivan eri asia ja se onkin sitten se laajempi probleema koko lajin ja myös liikenteen kannalta. Itse pyrin ajamaan sääntöjen mukaan niiltä osin kuin ne tunnen. Voin sanoa melkoisen laajasta kokemuksesta, että moni ei sääntöjä edes tunne, ja rikkoo niitä siksi. Toinen syy rajojen venyttämiseen on silkka typeryys. Jälkimmäinen on se ehdottomasti yleisempi ja vaarallisempi, kuten nämä Toholammen tapaukset juuri osoittavat.

    • > kaahaatko kenties aina jopa kymmenenkin kilometrin tuntivauhtia liian nopeasti?

      En _kaahaa_, vaan ajan pääsääntöisesti rauhallisesti noin 10 km/h ylinopeutta.

      > Käytätkö vilkkua aina kun käännyt/vaihdat kaistaa

      Kyllä. Joskus harvoin voi jäädä pois.

      > tai ohitat tien reunassa olevan auton?

      En. Eikä lain mukaan tarvitsekaan.

      > Käytätkö aina turvavyötä

      Jos auto liikkuu kymmeniä metrejä, niin kyllä.

      > ja säädät penkin peilit juuri sopivaksi sinulle?

      Yritän ainakin. Penkin epäonnistuneet säädöt huomaa noin 500 kilsan ajon jälkeen.

    • SinunvastuU

      Kuten kirjoitin niin rikotteko "tahallaan". Ei sellainen pieni ylinopeus haittaa kun aina se vähän menee yli, mutta jos ajat vaikka 80 tarkoituksella 100. Ja tuo tien reunassa oleva auto; jos se on selvästi ajokaistan päällä niin se olisi hyvä vilkulla ohittaa. Sanoin vähän huonosti, kun sai sellaisen kuvan että siitä ei ole haittaa tien päällä.

      • SinunvastuU

        Annatteko jalankulkijoiden mennä ensin? Aika monesti huomaa senkin että ei.


      • Redneck Baboons
        SinunvastuU kirjoitti:

        Annatteko jalankulkijoiden mennä ensin? Aika monesti huomaa senkin että ei.

        Hyvä esimerkki tarkoituksellisesta piittaamattomuudesta on tämä suojatiekäyttäytyminen. Ja nykyään tilan antaminen jalankulkijoille on jo niin harvinaista, että moikkauksiakin näkee. Itse en moikkaa, mikäli autoilija sattuu tekemään niin kuin velvollisuuksiin kuuluu. Moni nuorempi varsinkin on sitä mieltä että kyseessä on tapa, joka on lähinnä naurettava. Ja siitä olen täysin samaa mieltä.


      • 7+7=14
        SinunvastuU kirjoitti:

        Annatteko jalankulkijoiden mennä ensin? Aika monesti huomaa senkin että ei.

        Kyllä, päästän jalankulkijat aina ensin jos selvästi huomaa että sieltä joku tulossa. Pyöräilijöitä täytyy vähän ennakoida, sillä usein nähnyt miten ne vain kaahaavat yli, ilmestyvät kuin tyhjästä, mutta siksi onkin hyvä säätää tilannenopeus sopivaksi, mikä taajamassa voi olla jopa 10-20km/h alhaisempi, kuin suurin sallittu.

        Jos auto on tien sivussa parkkeerattuna, on se ohitus, ja ohituksen aikana kuuluu käyttää vilkkua. Jos ohitan vain pientareella ajavan pyörän tai jonkun vastaavan joka on "pakko" ohittaa, en käytä vilkkua, mutta jos menen autosta/traktorista/tiellä ajavasta pyörästä ohi on vilkun käyttö suotavaa. Niinkuin tuossa jo todettiin, ei vilkku käytössä kulu.


    • Audi S3 & sportkundi

      Säädän toki penkin ja peilit kohdalleen. Nopeusrajoituksia en kerta kaikkiaan jaksa noudattaa, ovat aivan liian alhaiset ja nyhvelöt ohitan vaikka bussipysäkin kautta.
      Autoni nykyaikainen tehopakkaus ja itse olen huomattavasti keskivertoa taitavampi rattimies.

      • 6+12

        Jep, "en jaksa noudattaa". Viitsimisestä kiinni siis. Tiedätkö, ettei niitä nopeusrajoituksia ole laitettu vain kiusanteoksi? Kyllä joku on miettinyt ja pohtinut, mikä rajoitus on sopiva millaiselle alueelle. "keskivertoa parempi kuski", anna mun kaikki kestää :D


      • 17+3
        6+12 kirjoitti:

        Jep, "en jaksa noudattaa". Viitsimisestä kiinni siis. Tiedätkö, ettei niitä nopeusrajoituksia ole laitettu vain kiusanteoksi? Kyllä joku on miettinyt ja pohtinut, mikä rajoitus on sopiva millaiselle alueelle. "keskivertoa parempi kuski", anna mun kaikki kestää :D

        Rajoitukset on mitoitettu ikäloppuja tumpuloita varten jotka sotkevat liikenteen jarruttamalla joka tikkarin kohdalla. Normaali kuskille pitää sallia 20 km ylinopeus, edistyneemmät ja moottoripyörät voivat ajaa 50 km yli rajoituksen.


      • DSEE

        AUDI ON SAMA KUIN SKODA.


      • Jumalainen Mersumies
        17+3 kirjoitti:

        Rajoitukset on mitoitettu ikäloppuja tumpuloita varten jotka sotkevat liikenteen jarruttamalla joka tikkarin kohdalla. Normaali kuskille pitää sallia 20 km ylinopeus, edistyneemmät ja moottoripyörät voivat ajaa 50 km yli rajoituksen.

        Ja Mersumiehille vapaat nopeudet. Meillä on oltava oikeus suorittaa ylivertaisen asemamme yhteiskunnassa johtuen liikkumisemme rupusakkia vapaammin. Ja vielä kuten joku viisas eilen jollain palstalla vaati niin rattijuopoille tulee antaa oikeus ajaa kännissä ilman pelkoa sanktioista. Jos vahinko rattijuopolle kuitenkin sattuu (hyvin epätodennäköistä) niin vasta sitten voidaan jakaa sanktioita joskin hyvin pieniä.


    • Hanna H.

      Itse pyrin ajamaan liikennesääntöjen mukaan. Päästän jalankulkijat ensin ja pyrin laittamaan vilkun aina kun pitää. Penkkiä en aina jaksa säätää ihan oikein ja joskus jää turvavyö laittamatta.

      // järjenkäyttöä kirjoitti: "Ai että oikein kaahaa 10km/h ylinoputta. Mistä näitä aivopieruja sikiää? Edes cruiseri ei pysty pitämään ihan tasaista noputta joten kyllä pientä vaihtelua aina syntyy."

      No on se 10km/h sen verran iso että siitä voi napsahtaa rikesakko.

    • Maltti on valttia

      Itse pyrin kyllä noudattamaan liikennesääntöjä kuuliaisesti, ja aika hyvin olen siinä mielestäni onnistunutkin. Toki joskus voi esim. vilkun käyttö unohtua tien reunassa olevaa autoa ohitettaessa, jos muita tiellä liikkujia ei ole.

      Joissakin kohdin suurin sallittu nopeus tuntuu liian alhaiselta, mutta silloinkin sitä pitää noudattaa. Lähestulkoon aina voi löytää perustellun syyn kulloisellekin rajoitukselle. Esimerkiksi 60 km/h -rajoitus koulun, tiheän asutuksen yms. syyn takia muuten vaikkapa 80 km/h -rajoitusalueella on hyvin järkeenkäypä, mutta valitettavasti liian paljon näkee näitä välinpitämättömiä "kiirekiirekiire"-kuljettajia, jotka eivät niistä piittaa.

      Samoin mm. riittävän turvavälin pitäminen on osalle kuljettajista vaikeaa. Ei haluta ymmärtää, että pelivara on tällöin olematon, jos edellä ajava jostain syystä joutuu tekemään hätäjarrutuksen.

    • Noudatan sääntöjä

      "Rajoitukset on mitoitettu ikäloppuja tumpuloita varten jotka sotkevat liikenteen jarruttamalla joka tikkarin kohdalla. Normaali kuskille pitää sallia 20 km ylinopeus, edistyneemmät ja moottoripyörät voivat ajaa 50 km yli rajoituksen."

      Mitä sitä jokaiselle ihmisryhmälle omia rajoituksia laittamaan. Rajoitukset on kyllä laitettu ihan kaikille sopiviksi. :D Niille jotka osaavat ajaa nopeasti ja ovat "taitavia kuskeja" toki heille se rajoitettu vauhti saattaa olla liian hidasta, mutta pitää ottaa huomioon myös ne jotka ei ole ihan niin taitavia kuin te kaaharit.

      Vaikka onhan tuo tullut huomattua että ei se auto aina ohjauksessa pysy. Niin monta kuolonkolariakin sattunut. Yleensä kuski arvioi oman tilansa väärin, he ovat liian itsevarmoja itsestään. Luulevat että osaavat hallita autoa, mutta ei se aina niin mene.

      Ei niitä liikennesääntöjä ole kiusalla tehty, niitä pitäisi vain noudattaa. Olisi monelta vahingolta vältytty jos kaikki vain jaksaisivat ajaa sääntöjen mukaan.

      • Provoko?

        Älä lankea selkeään provoon!

        "Rajoitukset on mitoitettu ikäloppuja tumpuloita varten jotka sotkevat liikenteen jarruttamalla joka tikkarin kohdalla. Normaali kuskille pitää sallia 20 km ylinopeus, edistyneemmät ja moottoripyörät voivat ajaa 50 km yli rajoituksen."

        Tuo kommentti on kirjoitettu kännissä ja on mukamas hyväksi vitsiksi tarkoitettu pläjäys. Ikävä kyllä taustalla monesti on silti jonkinlainen asenneongelma silti.


    • Noudatan sääntöjä

      Kyllähän minä tiesin että tuo ei ole tosissaan kirjoitettu tai jos olevinaan on niin ei kyllä ihan täysijärkiseltä. Piruillessani huvikseni vastasin tuohonkin.

    • hjklöä

      Ajatko itse aina nopeusrajoituksien mukaan vai kaahaatko kenties aina jopa kymmenenkin kilometrin tuntivauhtia liian nopeasti?

      V: ajan joko nopeusrajoituksen mukaan tai 10 km/h alle rajoituksen.

      Käytätkö vilkkua aina kun käännyt/vaihdat kaistaa tai ohitat tien reunassa olevan auton?

      V: aina kääntyessä ja vaihtaessa kaistaa, myös liikenneympyrästä, mutta ei ole tullut vielä vastaan sellaista autoa, joka olisi ajokaistan päällä.

      Käytätkö aina turvavyötä ja säädät penkin peilit juuri sopivaksi sinulle?

      V: Kyllä. Auto piippaa niin kauan kunnes turvavyöt on päällä. Minulle näin ei oo käynyt koskaan, koska laitan ne automaattisesti, mutta isä unohtaa tämän aina. Tosin nyt muistaa, että peruuttaessa ei vielä tartte laittaa vöitä päälle :D

      t: nuori kuski, ajanut vasta kolmisen viikkoa epäsäännöllisesti..

    • Vyöt kiinni

      Itse olen ehkä liiankin varovainen. Käytän turvavyötä aina kun liikun autolla. Tänäänkin kun kävin naapurille viemässä paketin niin laitoin turvavyön kiinni. Sanoin vielä viisaana että pitäähän se turvavyö laittaa kiinni. Kaveri vieressä tokaisi todella vähättelevästi että eikä tarvitse. Tuli hieman hölmö olo siinä, alkoi jo vähän hävettää. Matkahan oli niinkin pitkä kuin 300 metriä!

      Seuraavan kerran en laittanut vyötä vaikka olisi ollut jo aihetta enemmän kuin tuona muutaman metrin matkalla. Jatkoimme siis matkaa maaseudulla, syrjäalueella. Siellä ei liiku yhtään ihmisiä, joten kaveri ei pidä siellä oikeastaan koskaan vyötä. Itse kun olen niin tarkka niin laitan aina vyön kiinni ihan vain periaatteen vuoksi, vaikka tiedän ettei mitään voi sattua. Tai eihän sitä tiedä mikä mörrikkä sieltä pusikosta hyppää, mutta vauhtia ei ollut kuin n.60 km/h.

      Onkohan se hölmöä laittaa vyö kiinni liikuttaessa autoa pari metriä? Ainakin kaverin mielestä. Olen olevinaan liiankin tarkka ja tunnollinen kuski..

    • Pääasia on

      Liikenteessä, että ei tule osumia muihin liikkujiin.

      • Slow food

        Ja parhaiten sen varmistaa ajamalla ihmisiksi eikä hötkyillä.


    • lyhyesti

      Aina.

    • Näin täällä

      Jokaiselle sattuu varmasti mokia mutta pääsääntö on kuitenkin se että pyrin kaikin keinoin noudattamaan lakia ja sääntöjä.

    • kumpi ja kampi

      Pyrin ajamaan, mut tuskin aina menee.(kaikkien pokloomien mukaan)
      Ylinopeutta joissakin paikoissa jopa tietoisesti.

    • dfvbdfbvdddddd

      Kyllä todella monet on huonojen ajotapojen orjia.

      Kaikki tietää, vai tietääkö jo niin klassiset perässäroikkumiset, huonon suuntavilkun käytön jne jne.

      Ajan useitn Etelä-Suomessa moottoriteitä Länsiväylää ja Turunväylää joissa molemmissa on tällä hetkellä tietyömaata jossa alennetut nopeusrajoitukset.
      Joka kerta ohi menee autoja jotka ei piittaa rajoituksista tai huomaa niitä,
      ihan joka kerta siis eli ei se vain vahinkoa voi olla että hups en huomaa
      nopeusrajoituksia.

      Alhainen nopeus haittaa minuakin joskus, joku empii jossain paikassa aivan suotta, ajan usein tiettyjä teitä ja niin usein kohtaa niitä ketkä empii, ämpii ja ihmettelee ja joutuu takana jopa painaa jarrua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe