Mitä tekisitte tilanteessani ?

beati

Mun vanhemmat erosi viime vuoden helmikuussa ja jäin äidin kanssa asumaan tähän missä ollaan asuttu viimeiset 14 vuotta. En tule äidin kanssa _yhtään_ toimeen, riidellään päivittäin. Äidin mielestä on hirveän epäreilua, että poikaystäväni saa tulla meille kylään mutta äidin "kaverit" ( =panot ) eivät. Olin koko viime lukuvuoden joka viikonloppu poikaystävällä yötä ja menin myös monta kertaa arkisin koulun jälkeen heille. Isä muutti kihlattunsa kanssa n. 10km päähän, josta ei kuitenkaan kulje kunnolla busseja joten koulunkäynti hankaloituisi todella paljon, joutuisin sosiaalisen elämän ylläpitämiseksi menemään koulun jälkeen esim. kirjastoon tms. tekemään läksyjä jonka jälkeen näkisin kavereita ja menisin vasta illalla kotiin. Isä kuitenkin tietää tilanteesta ja on yrittänyt puhua äidille mutta ei 30 vuoden paskan avioliiton jälkeen enää vain jaksa riidellä sen kanssa, joten ei puutu enää tähän ja voivottelee vain mulle tilannettani. Isosisko asuu n. 10 min kävelymatkan päässä, muttei hänellä nyt mitään suurta mielenkiintoa ole majottaa mua. :-D Ja asuukin niin pienessä kämpässä etten edes mahtuisi sinne. Mitä siis kannattaisi tehdä? Miten saisin asiat muuttumaan? Täytän vähän reilu vuoden päästä 18, jos jotain kiinnostaa.
Joudun myös ilmoittamaan äidille erittäin tarkkaan, koska lähden kotoa ja koska tulen takaisin. Olen myös joutunut seisomaan puolenyön aikaan ulkona kaatosateessa, koska unohdin tärkeitä yökylätarvikkeita kotiin eikä äiti avannut ovea. :-)

8

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JKittu

      Sovi äitisi kanssa :)

      • beati

        Niin miten ? Helpommin sanottu kuin tehty.


    • En ymmärrä

      No itseasiassa mun mielestä kyllä on epäreilua jos äitis panot ei saa tulla, mutta poikaystäväsi saa. Miksi näin?

      • beati

        Öö, olen alaikäinen ja mulla on täysi oikeus olla kotona silloin ku tahdon ja jos äiti taas haluaa nähdä panokavereitaan niin voi lähteä muualle. :-) Ei mulla ole mitään velvollisuutta lähteä kotoa.


      • kjafhfjehfeh
        beati kirjoitti:

        Öö, olen alaikäinen ja mulla on täysi oikeus olla kotona silloin ku tahdon ja jos äiti taas haluaa nähdä panokavereitaan niin voi lähteä muualle. :-) Ei mulla ole mitään velvollisuutta lähteä kotoa.

        Äidilläsi on myös oikeus olla kotona silloin kun haluaa. Haluat omistaa yksin äitisi ja siksi et anna hänen jatkaa elämäänsä. Asenteesi on tyypillinen murkun asenne. Myös on rumaa kutsua äitisi miesytävää "panoksi". Samalla lailla poikaystäväsi on myös sinun panosi. Äitisi on vielä vastuussa sinusta. On vastuutonta antaa keskenkasvuisen paneskella kenen tahansa kanssa. En kehota aikuistumaan, koska et siihen vielä pysty. Voisit kuitenkin olla vahemmän itsekeskeinen ja yrittää ymmärtää elämää laajemminkin.


      • Hyivittu
        beati kirjoitti:

        Öö, olen alaikäinen ja mulla on täysi oikeus olla kotona silloin ku tahdon ja jos äiti taas haluaa nähdä panokavereitaan niin voi lähteä muualle. :-) Ei mulla ole mitään velvollisuutta lähteä kotoa.

        Vittu jos mulla ois noin ärsyttävä lapsi niin laittaisin sen adoptioon :D


    • RAIMO.45v

      laihdutta jolloin pääsisit siskollesi ? :)

    • gynekologi Hermanni

      mä ainakin ampusin itseni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe