Autojen duunaajat ?!?

kjhdnsksiia

Miksi katkotte jousia lyhemmäksi, että rengas kulkee lokasuojassa.....kerronpa esimerkin, ajattelin kysyä kyytiä aikoinaan yhden mesen omistajalta, se oli coupe tai farmari...no ihan sama, minä olisin ollut neljäs matkustaja autossa, auton omistaja vastasi, että takapenkillä on sen verran rojua, että se ottaa pohjasta kiinni, jos takapenkille istuu toinen....minä nauroin sisäänpäin, koska se nauru meinasi karata minun suusta.
Sitä paitsi, madalletut autot on suoraan sanoen ihan MULKVISTIN näköisiä tuolla kaduilla ajaessaan....saas nähdä tuleeko tunareilta mielipiteitä !?!

52

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesälomalainen

      Sinun pitäis varmaan asentaa pitemmät jouset niin saisit sen ylipainoisen muorinkin kyytiin.

      • kjhdnsksiia

        Ei ole tarvetta, normaalijouset ja renkaat....sitä paitsi olen itse ylipainoinen, eikä minulla ole edes emäntää !
        Miksi tähän sotketaan ylipainoisuus, koska laihathan noilla tuunatuilla autoilla ajaa ja silti välillä kolisee, kun auton pohja kolisee joka paikkaan !


      • kesälomalaiselle

        Ota ne jouset pois kokonaan, eiköhän alipainoinen aja vaikka ilman jousia ;)


      • lomakesäläinen

        Sulla on niin lyhyt työmatka, ajelet duunatulla mersulla pitkin katuja, koska mersusi ei kerkee lämmetä työmatkalla, työmatkasi kasvaa talvella varmaan 10 kilometriin.......et kehtaa edes kävellä töihin, alipainoinen....alimittainen !!!!!!


    • kjhdnsksiia

      On muitakin merkkejä liikenteessä, jossa pohja kolisee vähän väliä maahan ja korokkeisiin, auto on yksinkertaisesti vain kulkuväline,jolla kuljetaan paikasta A paikkaan B eikä mikään lemmikki, jota puunataan vähän väliä ja tuollainen duunailu tekee auton vain sietämättömän näköiseksi.

      • Ahti Saarela

        Pumppaatko paskapökälettä edestakaisin perseensilmässä?


      • kjhdnsksiia
        Ahti Saarela kirjoitti:

        Pumppaatko paskapökälettä edestakaisin perseensilmässä?

        Tuo vaikuttaa keskenkasvuisen henkilön mielipiteeltä, auto on kulkuneuvo eikä mikään kiillottelun aihe, kun auto on tiensä päässä, se viedään romutukseen tai vaihdetaan toiseen.... ?
        paskapökäle ja perseensilmä ne on just niitä, mitkä kuuluu auton jousien katkomiseen, tulee vastaukseksi ylipainoisuus jne... ei mitään perusteluja miksi niitä katkotaan, ehkei niitä olekaan ?????


    • Valvontaa lisää

      Laittomia paskoja yleensä nuo madalletut tientukot.

      • Nope8cm

        Väärin! 8cm on minimi maavara.


      • Vapaastihengittävä

        Jotenkin tulee tunne, että tässä keskustelussa kuuluisa kainuulainen kateus jyllää! Itse ajetaan vain kuppaisella ladalla ja jotkut ihan jollain muulla, kyllähän se miehen varmasti kateelliseksi vetää = )


      • kjhdnsksiia
        Vapaastihengittävä kirjoitti:

        Jotenkin tulee tunne, että tässä keskustelussa kuuluisa kainuulainen kateus jyllää! Itse ajetaan vain kuppaisella ladalla ja jotkut ihan jollain muulla, kyllähän se miehen varmasti kateelliseksi vetää = )

        Jotkut on kateellisia jotkut ei, jotkut pitää autoa leikkikaverinaan, toiset ei !
        Jotkut pitää autoa pelkästään siirtymävälineenä, toiset jopa juttelee sille !


    • Rngtä

      autojen tuunaajat näyttää ihan MULKVISTILTA tuolla liikenteessä:D

    • kjhdnsksiia

      Vieläkään ei tullut syytä, miksi jousia pitää katkoo ???
      Ei se voi olla auton ulkonäkö kysymys ?????
      Ihmisen alipainoko ???
      Ylipainoinen voi ajaa huoletta normaaleilla jousilla.
      Olkoon minimi 8 cm tai mitä tahansa !

      • Nope8cm

        Autoja madalletaan siksi, että saataisiin sille lisää urheilullisuutta ja ajo-ominaisuudetkin paranevat. Auto pysyy paremmin tiessä eikä tuuli/ilmavirta pääse niin helposti auton alle. Auton alle mennessään ilmavirta yleensä vaikuttaa ajamiseen. Eli käytännössä niin ulkonäkö kuin ajo-ominaisuus kysymys. Esimerkkinä itse en ole madaltanut autoani yhtään ja sen huomaa. 80-100 vauhdissa hieman tuulisella säällä tuuli pääse auton alle ja vaikeuttaa huomattavasti sulavaa ajoa. Niin sanotusti tuuli nakkelee autoa.
        Jotku katkoo jousia, jotkut taas ostavat suoraan lyhyemmät jouset. Ihan rahasta kiinni.


      • kjhdnsksiia
        Nope8cm kirjoitti:

        Autoja madalletaan siksi, että saataisiin sille lisää urheilullisuutta ja ajo-ominaisuudetkin paranevat. Auto pysyy paremmin tiessä eikä tuuli/ilmavirta pääse niin helposti auton alle. Auton alle mennessään ilmavirta yleensä vaikuttaa ajamiseen. Eli käytännössä niin ulkonäkö kuin ajo-ominaisuus kysymys. Esimerkkinä itse en ole madaltanut autoani yhtään ja sen huomaa. 80-100 vauhdissa hieman tuulisella säällä tuuli pääse auton alle ja vaikeuttaa huomattavasti sulavaa ajoa. Niin sanotusti tuuli nakkelee autoa.
        Jotku katkoo jousia, jotkut taas ostavat suoraan lyhyemmät jouset. Ihan rahasta kiinni.

        Tuo urheilullisuus kuuluu autourheilun piiriin, eikä kuulu liikenteeseen suomen tiet on sen verran monttuisia, ulkonäöstä saa olla montaakin mieltä, siihen kun lisätään matalaprofiilirenkaat ulkonäkö on karmea.
        Normaalijousituksella ja renkailla auto kulkee ihan hyvin näillä nopeuksilla mitä suomessa saa ajaa....auton liiallinen tuunaus, pilaa auton se ei ole enää edes auton näköinen, se alkaa olla joulukuusi, joka on koristeltu.


      • Nope8cm
        kjhdnsksiia kirjoitti:

        Tuo urheilullisuus kuuluu autourheilun piiriin, eikä kuulu liikenteeseen suomen tiet on sen verran monttuisia, ulkonäöstä saa olla montaakin mieltä, siihen kun lisätään matalaprofiilirenkaat ulkonäkö on karmea.
        Normaalijousituksella ja renkailla auto kulkee ihan hyvin näillä nopeuksilla mitä suomessa saa ajaa....auton liiallinen tuunaus, pilaa auton se ei ole enää edes auton näköinen, se alkaa olla joulukuusi, joka on koristeltu.

        No Suomessa tämä on vielä pientä, jos vertaa esimerkiksi Japanin autokulttuuriin. Autosta kuin autosta tehdään uniikki ja ne jos jotku ovat joulukuusia. Tiet ovat monttuisia ja huonokuntoisella tiellä matalaprofiilisilla renkailla ajaminen on tuskaa, mutta silti ulkonäöllisesti se auto on paljon parempi. Minun mielipide. Ihan joulukuusi autot eivät yleensä ole Suomessa edes liikenteeseen vaan ne kiertävät esittelystä esittelyyn kuljetusauton kyydissä.

        Joo olet oikeassa, että auton ajo-ominaisuuksien paraneminen madalletulla autolla ovat suurimmillaan vasta suurilla nopeuksilla, joita ei saisi ajaa Suomen teillä. Osa kuitenkin käy ajamassa näillä itse viritetyillä ja tuunatuilla autoilla myös radalla. Mutta kuten jos aikaisemmin sanoin, niin jopa itse haluaisin madalluttaa autoani hieman, koska ajo-ominaisuudet muuttuvat rasittavaksi heti tuulisella säällä ja varsinkin jos autossa on paljon painoa takana.

        Vielä sen verran, että kun sanoit, että urheilullisuus kuuluu autourheilun piiriin, niin mitä sanot autoista, jotka ovat jo suoraan tehtaalta urheilullisia? Madallettuja erilaisine lisukkeineen?

        Esimerkiksi BMWn M-sarja tai Audin S-sarja..
        http://www.nettiauto.com/bmw/m3/6526720
        http://www.nettiauto.com/audi/s5/6434533


      • kjhdnsksiia
        Nope8cm kirjoitti:

        No Suomessa tämä on vielä pientä, jos vertaa esimerkiksi Japanin autokulttuuriin. Autosta kuin autosta tehdään uniikki ja ne jos jotku ovat joulukuusia. Tiet ovat monttuisia ja huonokuntoisella tiellä matalaprofiilisilla renkailla ajaminen on tuskaa, mutta silti ulkonäöllisesti se auto on paljon parempi. Minun mielipide. Ihan joulukuusi autot eivät yleensä ole Suomessa edes liikenteeseen vaan ne kiertävät esittelystä esittelyyn kuljetusauton kyydissä.

        Joo olet oikeassa, että auton ajo-ominaisuuksien paraneminen madalletulla autolla ovat suurimmillaan vasta suurilla nopeuksilla, joita ei saisi ajaa Suomen teillä. Osa kuitenkin käy ajamassa näillä itse viritetyillä ja tuunatuilla autoilla myös radalla. Mutta kuten jos aikaisemmin sanoin, niin jopa itse haluaisin madalluttaa autoani hieman, koska ajo-ominaisuudet muuttuvat rasittavaksi heti tuulisella säällä ja varsinkin jos autossa on paljon painoa takana.

        Vielä sen verran, että kun sanoit, että urheilullisuus kuuluu autourheilun piiriin, niin mitä sanot autoista, jotka ovat jo suoraan tehtaalta urheilullisia? Madallettuja erilaisine lisukkeineen?

        Esimerkiksi BMWn M-sarja tai Audin S-sarja..
        http://www.nettiauto.com/bmw/m3/6526720
        http://www.nettiauto.com/audi/s5/6434533

        Tiedän.....alaspäin on mennyt autojen ulkonäkö, olkoon Japanissa tai missä tahansa, minusta auto on hyvä ilman mitään duunauksia.
        Muutenkin nykyään autot on sellaisia...ei autojen näköisiä :(


      • ropaaja myös
        kjhdnsksiia kirjoitti:

        Tiedän.....alaspäin on mennyt autojen ulkonäkö, olkoon Japanissa tai missä tahansa, minusta auto on hyvä ilman mitään duunauksia.
        Muutenkin nykyään autot on sellaisia...ei autojen näköisiä :(

        Teollinen tuote, siis autokin, on täynnä keskeneräisiä kompromisseja jo tehtaalta niin mukavuuden kuin suorituskyvyn suhteen. Niissä on varaa parantaa jokaisen omien mieltymysten vuoksi. Jousiakaan ei pitäisi katkoa, vaan hankkia oikeat madallusjouset, joissa jousituksen laskeutuminen, jousituksen profiili oikeasti tukee ajamista.


      • kjhdnsksiia
        ropaaja myös kirjoitti:

        Teollinen tuote, siis autokin, on täynnä keskeneräisiä kompromisseja jo tehtaalta niin mukavuuden kuin suorituskyvyn suhteen. Niissä on varaa parantaa jokaisen omien mieltymysten vuoksi. Jousiakaan ei pitäisi katkoa, vaan hankkia oikeat madallusjouset, joissa jousituksen laskeutuminen, jousituksen profiili oikeasti tukee ajamista.

        Ei katkomisia, eikä mitään madallusjousia, itse ajelen mökkiteitä jne... ei siihen tarvita mitään maasturia, vaan normaalijousituksella ja normaalikokoisilla renkailla oleva auto, kun valitsen autoa vaihtaakseni sen, katson aina ensin, pääseekö sillä muualla, kuin saksan mootoriteillä, auton ulkonäkökin kärsii, katkoi niitä jousia tai käyttipä madallusjousia.
        Vaikka en ajelisi metsäteitä tai mökkiteitä, en koskaan edes harkitse madallusta autoon.
        Noista katkomisista voin sanoa sen verran, on joskus käynyt niin, että auto kulkee kallellaan, koska se katkaisu ei ole oikein onnistunut ;)


      • kjhdnsksiia
        Nope8cm kirjoitti:

        No Suomessa tämä on vielä pientä, jos vertaa esimerkiksi Japanin autokulttuuriin. Autosta kuin autosta tehdään uniikki ja ne jos jotku ovat joulukuusia. Tiet ovat monttuisia ja huonokuntoisella tiellä matalaprofiilisilla renkailla ajaminen on tuskaa, mutta silti ulkonäöllisesti se auto on paljon parempi. Minun mielipide. Ihan joulukuusi autot eivät yleensä ole Suomessa edes liikenteeseen vaan ne kiertävät esittelystä esittelyyn kuljetusauton kyydissä.

        Joo olet oikeassa, että auton ajo-ominaisuuksien paraneminen madalletulla autolla ovat suurimmillaan vasta suurilla nopeuksilla, joita ei saisi ajaa Suomen teillä. Osa kuitenkin käy ajamassa näillä itse viritetyillä ja tuunatuilla autoilla myös radalla. Mutta kuten jos aikaisemmin sanoin, niin jopa itse haluaisin madalluttaa autoani hieman, koska ajo-ominaisuudet muuttuvat rasittavaksi heti tuulisella säällä ja varsinkin jos autossa on paljon painoa takana.

        Vielä sen verran, että kun sanoit, että urheilullisuus kuuluu autourheilun piiriin, niin mitä sanot autoista, jotka ovat jo suoraan tehtaalta urheilullisia? Madallettuja erilaisine lisukkeineen?

        Esimerkiksi BMWn M-sarja tai Audin S-sarja..
        http://www.nettiauto.com/bmw/m3/6526720
        http://www.nettiauto.com/audi/s5/6434533

        Auton ajo-ominaisuuksien paraneminen madalletulla autolla ovat suurimmillaan vasta suurilla nopeuksilla, joita ei saisi ajaa Suomen teillä.

        Tämä lause jäi kaivelemaan, minne helevettiin ihmisillä on kiire, suomen nopeusrajoitukset on ihan hyvät, lähtee niin aikaisin liikkeelle, että kerkiää ja tuo auton virittäminen muutenkin ja jos ei viritä, ostetaan sellainen auto, jolla pitää ajaa 200 km/h ja ohitellaan ihan älyttömissä paikoissa.. :(


      • Nope8cm
        kjhdnsksiia kirjoitti:

        Auton ajo-ominaisuuksien paraneminen madalletulla autolla ovat suurimmillaan vasta suurilla nopeuksilla, joita ei saisi ajaa Suomen teillä.

        Tämä lause jäi kaivelemaan, minne helevettiin ihmisillä on kiire, suomen nopeusrajoitukset on ihan hyvät, lähtee niin aikaisin liikkeelle, että kerkiää ja tuo auton virittäminen muutenkin ja jos ei viritä, ostetaan sellainen auto, jolla pitää ajaa 200 km/h ja ohitellaan ihan älyttömissä paikoissa.. :(

        Kuten sanoin samassa kommentissa, niin osa ihmisistä käy ajamassa myös radalla. Siellä he haluavat paahtaa täysillä. Tosin osa juuri ajelee liikenteenkin seassa mikä johtaa usein näihin Toholammin tapaisiin tapauksiin.

        Jos et ole vielä huomannut, niin Kajaani on autokaupunki, jossa on keskimääräistä enemmän autoista kiinnostuneita ihmisiä ja siksi näet myös enemmän näitä reikäpäitä. Sotkamontie on melko yleinen kilpailupaikka. Toinen vastaava on Iisalmi.


      • kjhdnsksiia
        Nope8cm kirjoitti:

        Kuten sanoin samassa kommentissa, niin osa ihmisistä käy ajamassa myös radalla. Siellä he haluavat paahtaa täysillä. Tosin osa juuri ajelee liikenteenkin seassa mikä johtaa usein näihin Toholammin tapaisiin tapauksiin.

        Jos et ole vielä huomannut, niin Kajaani on autokaupunki, jossa on keskimääräistä enemmän autoista kiinnostuneita ihmisiä ja siksi näet myös enemmän näitä reikäpäitä. Sotkamontie on melko yleinen kilpailupaikka. Toinen vastaava on Iisalmi.

        Niitä tarkoitankin, jotka käyttää niitä nopeuksia liikenteessä, aika paljon näkee niitä jotka rakentaa autoaan varta vasten näyttääkseen kavereilleen....ei radalla....vaan tuolla liikenteessä...ne ei kuulu tuonne liikenteeseen, itse en välitä autourheilusta sen enempää, ajan autoa pidän sitä pelkästään siirtymävälineenä paikasta A paikkaan B.
        Nykyään autot on sellaisia laatikoita, toistensa näköisiä, ei niitä erota toisistaan.


      • Nope8cm
        kjhdnsksiia kirjoitti:

        Niitä tarkoitankin, jotka käyttää niitä nopeuksia liikenteessä, aika paljon näkee niitä jotka rakentaa autoaan varta vasten näyttääkseen kavereilleen....ei radalla....vaan tuolla liikenteessä...ne ei kuulu tuonne liikenteeseen, itse en välitä autourheilusta sen enempää, ajan autoa pidän sitä pelkästään siirtymävälineenä paikasta A paikkaan B.
        Nykyään autot on sellaisia laatikoita, toistensa näköisiä, ei niitä erota toisistaan.

        Täysin samaa mieltä. Kaikki toistensa kopioita :/


    • Hyi helevetti

      "Se on makean näköinen" siinä syy moiseen toimintaan, vaikka loppuun poletusta tuonti paskasta ei saa makean näköistä mitenkään.
      Tyhmimmät luulee että matala jouseton paska on hyvä ajaa.
      "Kaarteissa pääsee kovempaa" kuvastaa lähestymistapaa liikenteeseen.

    • KaiLappalainen

      Tiet on kuin pottu peltoa ja on korokkeita. Ja katkotaan jousia. No antaa poikien leikkiä, kyllä ne siitä oppii. Itse ostan seuraavaksi autoksi maasturin. Enkä mitään city-maasturia, millä ei pääse mihinkään. Me ollaan kuule maalla. Etelässä sanovat meitä lappalaisiksi.

      • Kaupunkilainen

        Mihin sinä höntti maasturia tarvitset...ajeletko metsien kautta kauppaan?


      • KaiLappalainen
        Kaupunkilainen kirjoitti:

        Mihin sinä höntti maasturia tarvitset...ajeletko metsien kautta kauppaan?

        En nyt ihan, mutta niin sanottuja tietä pitkin ja täällä korvessa tarttee maasturia muutenkin. Kajaani=Maalla. Anteeksi vain, jos yrität matkia ison kaupungin meininkiä.


    • kjhdnsksiia

      No joo.... eipä ota selvää, duunaajilla ei ole muuta tekemistä....eipä tule niitä perusteluja,

      • Pätmän

        что ваше имя не следует использовать в WEB публичности или широкой общественности. Причина, почему я Ярмо Säisä я использовать мое имя в глазах общественности похож на следующее: Школа была закрыта в 1985 году, а последний в течение учебного дня, т.е. 30.05.1985 klo.09: 11 Ступенчатая в категорию человека, который сыграл главную роль распространен среди всех учителей .. эскимосский голубой бумаги, покрытой придерживаться мой мороженое ... над вступить спросил following've был не такой крем, который вышел там из ануса наркотиками полиции в 1960 году .. Я, в свою очередь, путать приговор, потому что это не имеет отношения ни в каком случае к реализму, которую я представляю. Актриса Учитель попросил меня оставить близлежащий спортивный зал .. Я пошел туда, и я заметил, что один из блондин уже поставить блок управления людей с кабелями батареи .. Я подошел к ней и взял ее за руку пластиковую пленку, и в то же время кто-то здесь, чтобы мопедов, оснащенных шинами чудо машины, которые имели свою собственную технику, описанную спортивный зал, поэтому, Kauhajoen то топ класса спортивный зал hevosvaljakoksi и в то же время человек взял под руководством человека, который был передан мне с правой стороны правой и оригинал свидетельства выпускной для себя и с тех пор их друзья сделали мою жизнь в ад. Вы, кто взял выпускной сертификат понюхать ***** и если бы мне пришлось тип насилия, сломает руку! Опять же, это цепь событий была позже показана в Каяни образования взрослых центре, так и в пути. Вышеизложенное является проверяемым. Я не лжец!


      • kaupunkilainen

        Osta perkele maasturi sitten ja suurin kaikista. Hummeri osta!!!


    • Tuukemoinen

      Pätmänillä on puolangan suurin terska

      • pätmänillä

        ei ole kaikki kohdallaan


    • Huoli terveydestä

      Ajoi tänäänkin madallettu avobenari kaahaten lönnrotinkadulla,ilmeisesti poika pariskuntia kaksi kyydissä.
      Ei oo mitään järkeä moisessa kaahaamisessa vielä tuollaisella turvattomalla romulla.

    • Duunarit hoi!

      Ei jeljetti juntit. Duunaaminen tarkoittaa tekemistä, pääkaupunkiseudun kielessä tarkemmin töiden tekemistä.

      Vaikka ne vierasperäiset konsonantit kainuulaisen suussa hienolta maistuvatkin, niin kyllä auton raiskaaminen on ihan "TUUNAAMISTA". Tulee lontoonkielen sanasta "TUNE", tai "TUNE UP". Itse tekeminen tietysti taipuu "TUNING".

      Että ihan T niinkuin tuppi, taikka tappi...

      • kjhdnsksiia

        Tunari olisi parempi nimitys ;)


      • xyz1

        s-tanan tunarit!


    • Syökömiestä

      Ei se varmaan sun elämästä oo paljoa poissa jos joku käyttää rahansa auton rakentamiseen kun siihen, että ostaa kaljaa ja roikkuu kännissä joenrannassa.. Matalia autoja on aina ollut ja tulee aina olemaan, riippumatta keski-iän kriisissä olevien mulqvistien kommenteista. Peace!

      • ei syö miestä

        Jos ainoat vaihtoehdot on jousien katkominen tai madallusjousien laittaminen ja joenrannassa roikkuminen.....eiköhän ihmisellä ole aika vähän mielikuvitusta, itse en harrasta kumpaakaan ja hyvin menee ;)
        Ei kaikki ole keski-ikäisiä, jotka arvostelee matalia autoja ;)


      • taas yksi chopattu
        ei syö miestä kirjoitti:

        Jos ainoat vaihtoehdot on jousien katkominen tai madallusjousien laittaminen ja joenrannassa roikkuminen.....eiköhän ihmisellä ole aika vähän mielikuvitusta, itse en harrasta kumpaakaan ja hyvin menee ;)
        Ei kaikki ole keski-ikäisiä, jotka arvostelee matalia autoja ;)

        Jos choppaat ja madallat auton, tarvitset taiteellista silmää ja melkoisia kädentaitoja kun peltiä väännetään ja taotaan muotoonsa. Pelkkä mataluus sinällään ei ole idea, vaan LOOK. Suuntauksia on monia: custom, lowrider, tuning, sleeper jne. Autoharrastus työllistää välillisesti tuhansia Suomessa.Kysymys on kulttuurista!
        Kyllä akateemiset sikailee ja litkii samppakaljaa siinä kuin muutkin, se vain "korkeakulttuuria", koska ovat itse sen määritelleet. Niin autoharrastajatkin määrittelevät sen itse, ympäri maailman. Kaikenmaailman valittajat sitten kuitenkin kysyvät hienoa autoa kesähäihin (kulissien takia) ja pällistelevät ja ohottelevat autonäyttelyissä haitolla, ettei oikeat harrastajat saa edes kuvia näpättyä.


    • Miksi ei kulje?

      Ajakaa sitten niillä lintoillanne niin kuin muutkin, tai menkää vittuun maanteiltä ja kaduilta liikennettä haittaamasta.

    • 2335689889+078056436

      Ei mua häiritse matalat autot. Vaikka pohja raapis asfalttia sehän on omistajan asia. Turhan äänekkäät rassit on erikseen.

    • Sairasta hommaa

      Matalat paskat haittaa liikennettä sillä ryömimisellään.
      Äänekkyys vaan kertoo auton surkeasta kunnosta.

    • duunaajat =

      tunarit = autojen madaltajat

      • duunaajat =

        tunarit = autojen madaltajat


    • Lisää valvontaa pian

      Edelleen on kova tarvis tienvarsi katsastuksille, laittomuudet rehoittaa.
      Poliisitkin saisi määrätä ajoneuvon ajokieltoon ja pakkokatsastukseen laittomien mötöstysten takia.
      Muutama ylimääräinen katsastus vuodessa tekisi tunareista pian ihan kuuliaisia kansalaisia.

      • Nope8cm

        Sanopa näin pikaseltaan mikä on esimerkiksi sinusta laitonta? Takasiipi? Teippaukset? Helmat?

        Ainut asia mitä itse voin sanoa on ainakin jälkiasennetut Xenon-valot, jotka eivät ole painon mukaan automaattisesti suuntautuvat. Näitä näkee liikenteessä joka päivä.


    • Penti

      No takasiipi on ainakin laittoman typerän näköinen ja joutaisi siksi kieltää lailla. Eikai kukaan oikeasti pidä sitä hienona??

    • Asiantuntija -88

      Monet alusta ja rengasmuutokset tehty laittomasti, tätä tuskin kukaan kieltää.
      Etusivulasien laittomia tummennuksia näkee päivittäin.
      Xenonvaloja laittomasti asennettuna kanssa.
      Autoihin vaihdetaan osia katsastukseen, mm pakoputkia ja muitakin osia.
      Valvontaa ei ole niin tuollainen toisten hengellä perseily onnistuu.

      • pakopiippu

        Kyllä maalimaan ääntä mahtuu! :)


      • citymönkijät 2
        pakopiippu kirjoitti:

        Kyllä maalimaan ääntä mahtuu! :)

        Pitäisi kieltää lailla, niissä ei ole edes äänenvaimentajia, hirveän kuuloista, kun painelevat keskustassa, madalletut autot kuuluu samaan kastiin, ne on HIRVEÄN näköisiä !!!!!!! (:
        Kuka oikeastaan ihan oikeesti tarvitsee citymönkijää....ei kukaan !!!!


    • Ei hyvä ihme

      Ei oo kaikki lepakot tapulissa jos ihan hyvästä ja toimivasta autosta pitää tehdä ajokelvoton ja laiton paskakasa.

    • Tiedän autonpitäjän

      joka vaihtaa öljyt ja oli ihmetellyt ääneen, että eihän öljynsuodatinta tarvii vaihtaa, varmaan öljynsuodatin ollut, niinkauan kun hänellä on auto ollut käytössä.
      Talvella pakkasella työpaikallaan tuonut autonsa sulamaan ja valitti, että käsijärruvaijeri jää päälle, hän oli itse ns. työnjohtaja, niin hän itseään esitteli.
      Työkaverit neuvoi häntä, että älä käytä käsijarrua, laita vaihde päälle, kyllä se pysyy paikallaan.
      No meni tovi, tämä ns. työnjohtaja valitti työkavereilleen, ettei vaihde pitänyt, auto oli lähtenyt alamäkeen luisumaan......no työkaverit kysyi häneltä, minkä vaihteen laitoit päälle.......ns. työnjohtaja sanoi, että vaihteen numero 5, juttuja samasta henkilöstä on monia ja ne on tositapahtumia.
      Näin tapahtuu vain ihmselle, joka säästää väärästä paikasta, näkisittepä miten hän ajaa, kerran olin kyydissä.siinä ei liikennevaloja katseltu, nimittäin mentiin päin punaisia surutta, no suojatyöpaikassa ollut jo toistakymmentä vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe