Pienet on tanssipiirit

Eino.

Olen huomannut, että lavakulttuuri on muuttunut viime vuosina. Tuntuu, että tutut tanssivat keskenään ja lavoille on muodostunut omia tanssipiirejä. Hyvä esimerkki tästä on esimerkiksi Mäntsälän lava. Ennen aikaan oli kohteliasta lähteä tanssimaan kenen kanssa vaan. Nykyään tanssitaan tuttujen kanssa.

14

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tangon huumaa

      En yleistäs, minä olen tanssittanut vuoden sisällä varmaan 800-1000 eri daamia.
      Tosin tuleehan niitä tuttujakin tanssitettua.
      Tulevaisuudessa lisääntymään päin, Tanssimatkojen pysyessä 200km suunta alkaa joka lavoilla oleen noita tuttuja aina vaan enenpi ja enenpi. Eli olet oikeassa, tuttuja tulee haettua. Tällä hetkellä keskimäärin joka kolmas haku osuu tuttuun, vuoden päästä ehkä jo joka toinen.

    • Elämä on

      ja tuttuja on, mutta kesäaikaan on paaljon
      tuntemattomia tanssitettavia....

    • Nomen Nescio

      Minulla on viisi tuttua ja loput tuntemattomia, vaikka siis kasvot tunnistaa eri lavoilla. Ja tanssin oikeastaan vain tuttujen kanssa, joten voinee sanoa, että tanssipiirini on hyvin hyvin pieni.

    • Tanssijakin

      Pitäiskö mun sanoa sille tutulle, etten tanssi sen kanssa, koska se on tuttu? Aika epäkohtelias olisin. Eiköhän se ole niin, että kukin hakee sitä, ketä haluaa tanssittaa, vai mitä?

    • Oikeuden tuomari

      Kaikkien pitää tanssia kaikkien kanssa. Johan se lukee tanssietiketissäkin. Järkkäri valvomaan tilannetta että tanssitaan kaikkien kanssa että näin toimitaan. Ei pääse piirejä syntymään.

      • Kauko.

        Pienethän tanssipiirit ovat mutta se kuka hakee
        ketäkin on ihan toinen juttu. Se että tuntee
        ja ketä hakee on kassa ihan eri asia. Ainakaan
        minä haen vain niitä jotka haluavat että heitä haetaan. Ihan tarkasti ottaen niitä jotka sanovat
        niin. Enhän minä voi tietää miksi joku haluaa
        seurata. Joskus oikein tekisi mieli kysyä että
        miksi et halua tanssia kassani? Kun selvästi
        näkee että toinen huomaa mutta kääntää selkänsä.
        Mutta silti nuo ihmiset on mukava kohdata tansseissa vaikka ei heidän kanssaan pääse tanssimaan.


      • ikäloppu

        ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. olen muutaman kerran käynyt tanssilavoilla tänä vuonna. eikä todellakaan juuri tanssiin haeta. piirit pyörivät keskenään. mä haluan kans tanssimaan piiriin mukaan. miten niihin pääsee ??


      • tangon huumaa
        ikäloppu kirjoitti:

        ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. olen muutaman kerran käynyt tanssilavoilla tänä vuonna. eikä todellakaan juuri tanssiin haeta. piirit pyörivät keskenään. mä haluan kans tanssimaan piiriin mukaan. miten niihin pääsee ??

        "piirit pyörivät keskenään. mä haluan kans tanssimaan piiriin mukaan. miten niihin pääsee ?? "

        Esim.
        Pavilla on se "akvariopuoli" missä lähinnä pyörii se sisäpiiri.
        Minä kävin vime kesänä keskiviikkoisin 6-7 kertaa Pavilla tanssimassa. Minua ainakin "pyydettiin" hakeen ja tanssiin sinne akvaariopiuolelle, vaikken tanssikaan niitä kädenalitansseja.

        Miksi? En tie varmaksi, minua sinne pyytäneitä naisia olin tanssittanut lähinnä muilla lavoilla, joissa he olivat "vieraita", eivätkä kuuluneet näiden lavojen sisäpiirieihin.
        Minäkään en kuulu minkään lavan sisäpiiriin. (en Pavinkaan)

        Luulen että helpoiten näihin "piireihin" pääsis parin vuoden ahkeran kurssituksen kautta. Sisäpiiri=kurssikaverit.

        Tai jos on keskimääräistä parenpi ja halutunpi tanssija. Jos näin on, en näe mitään järkee pyrkiä mihinkään sisäpiiriin.
        Tämä sisäpiirihän on sama kuin olis naimisissa, pallo jalassa. (minulle riittää ainakin yksi pallo) Ei pääse vierasta edes tanssittaan. Aina on velvollisuus tanssittaa ensin se sisäpiiri, jos aikaa jää, voi hakea jotain uutta.


    • Esimerkkinä oleminen

      Olen tehnyt saman havainnon, kuin aloittaja.
      On helppoa hakea tanssimaan tuttavan kanssa.
      Ja kun kalliit tanssikurssit on käyty, ei taitoja kannata haaskata sellaisiin, jotka eivät ehkä osaakaan juuri sitä tanssia, jota nyt soitetaan.
      Tämä varsinkin niillä, joilla ei ole tarvetta lisätä tuttavapiiriään.
      Eipä tuohon ole muuta lääkettä, kuin oma esimerkki.
      Lähdetään tanssimaan sen tuntemattomankin kanssa.

    • Eino.

      Olen muutaman kerran erehtynyt hakemaan naista tanssimaan joka ei ole ollut halukas seuraamaan. Siis jokainen askel on tuntunut siltä, kuin olisi vetänyt kivirekeä perässään. Hain, kun nainen näytti suht, koht. kauniilta, mutta he taisivat olla juppeja.

      Tietää ainakin, ettei seuraavalla kerralla hae.

      En tarkoita tällä sellaisia nuoria nättejä naisia, jotka ensimmäisiä kertoja lavoilla ja eivät ole niin hyviä tanssimaan. Jokainen jostain aloittaa. He saattavat olla mukavia vaikka eivät osaisi niin hyviä tanssia. Etenee sitten hitaammin.

      Tanssi ei ole niin vakava juttu minulle.

      • Nomen Nescio

        Tuota...hait siis häntä, koska oli kaunis. No ehkä hänen kriteerinsä miellyttävän viejän suhteen eivät vain täyttyneet sinun toimesta. Kaikille ei voi olla mieliksi, ja tuolla seuraamisella yritti vain antaa sanattoman viestin, että jokainen kerta on yksi liikaa.

        Minä en hae kauniita, kun en ole itse muotovalio eikä tanssitaitokaan häikäise, niin ei viitsi turhaan käydä pakkeja pokkuroimassa. Mutta mukava heitä on tuolla lavalla katsella aikansa kuluksi, vain nainen voi olla niin kaunis :)


    • Eino.

      Nomen Nescio kirjoitti edellä" Tuota...hait siis häntä, koska oli kaunis. No ehkä hänen kriteerinsä miellyttävän viejän suhteen eivät vain täyttyneet sinun toimesta. Kaikille ei voi olla mieliksi, ja tuolla seuraamisella yritti vain antaa sanattoman viestin, että jokainen kerta on yksi liikaa."

      Kyllä, koska hän oli kaunis. Olen kyllä omasta mielestä ihan ok näköinen. On vaan erilaisia ihmisiä. Minusta ylpeä ihminen ei ole kaunis sisäisesti. Sitä, kun ei aina arvaa naisesta tai miehestä millainen ihminen on kyseessä.

      Tuntuu, että sinä"Nomen Nescio" olet juppi.

    • Nomen Nescio

      Hauskaa, kun uuslanseeraat tuon juppi-termin :) Mutta ehkä vain tuo ammatillinen osuus liippaa läheltä, muutoin vanha ja maalainen.

      Eipä ulkoisen olemuksen perusteella kannata tehdä päätelmiä henkilön luonteenlaadusta suuntaan tai toiseen.

    • Elämä on

      juuri niin pientä kuin sen haluaa olevan, avartaminen on tässäkin
      tapauksessa helppoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe