Kokemuksia Rodoksesta, erityisesto Hotelli Dionysoksesta Ixiassa

hannajo-

Varattiin siis matka tänne poikaystäväni kanssa ja lähtö olisi elokuun loppupuolella. Vanhoja keskusteluja löytyi aiheesta vaikka kuinka, muttei ajantasaista.
Minkälaisia kokmeksia Rodoksesta, Ixiasta, hotelli Dionysoksesta?
Mitä ehdottomasti nähtävä, koettava, syötävä tai juotava? Kaikki vinkit kehiin! :)

12

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kepallica

      Tulen itse myös Ixiaan elokun lopulla. Juhlin viikon omia 50-v synttäreitä! Olen ollut 3 vuotta sitten Rodoksella ja pidin kovasti! Jos Suomibaari Demis ei oikein iske niin bar street-on kiva katu. Captain Hook-mestassa soi paras musa! Eli rock ja heavy. Olen käynyt Rodoksella mm. Lindosilla,perhoslaaksossa,vesipuistossa jne. Kivoja ja hienoja paikkoja,suosittelen! Itse aion kävellä
      Ixiasta Rodoksen keskustaan ja sit aamuyöstä taxilla takas.

    • markus7777

      olin Ixiassa hotelli dionysoksessa just pari viikkoa. ei sieltä kävellä voi rodokselle, tiet on vähän toisenlaisia kuin suomessa. matkaa on vain 4 km ja taksin kiinteä hinta on 8 euroa suunta. bussit kulkee myös väliä jatkuvasti.

      ixian paikat on äkkiä käyty läpi. kun kävelee lentokentän suuntaan noin 1,5 km tulee muutama oikein hyvä brittipub henkinen sport-pubi. ja onhan noita ruokapaikkoja ixiassakin ihan riittävästi viikon reissua varten. mutta iltoja kannattaa ehdottomasti viettää rodoksen kaupungissa, bile ja ravintolat kadut alkaa liikenneympyrän kohdalta kun tulee bussilla ixiasta kohti kaupunkia. siellä riittää menomestoja ja rauhallisia hyviä ruokaravintoloita. yhtä ruokaraflaa pitää suositella tällä alueella, se on nimeltään "jack´s". ravintola erottuu kadulle koska se on sisustukseltaan lähes kokonaan keltainen.

      vielä lopuksi pikku vinkki jos haluatte kuntoilla, dionysoksen viereinen hotelli mäkeä alas, rodos garden, sisältää myös fitness center/span, jonne pääsee treenaamaan vaikkei asuisi tässä hotellissa. pelkkä kuntosali 5 euroa ilman spa:ta.

      ja jos meinaa tylsistyä niin rodokselta pääsee bussilla falirakiin 15 minuutissa, siellä on todella upea pitkä beach jossa harrastaa vesiurheilua. siellä ei tuule juuri ollenkaan toisin kuin ixian puolella saarta, tuntuu kuin lämpötila nousisi bussimatkan aikana reilusti.

      • eikosipente

        Kyllä sieltä ihan hyvin voi kävellä (jos kuntoa riittää). Meren rannan tuntumassa menee jalkakäytävä ihan kaupunkiin asti.


      • Kepallica
        eikosipente kirjoitti:

        Kyllä sieltä ihan hyvin voi kävellä (jos kuntoa riittää). Meren rannan tuntumassa menee jalkakäytävä ihan kaupunkiin asti.

        Kun saavun Ixiaan niin tarkoitus on tosiaan kävellä Rodoksen keskustaan sitä rantaa myötäilevää jalkakäytävää pitkin. Ja vinkkinä, jos harrastat lenkkeilyä niin sitä pitkin on hieno juosta! Tein niin viimeksi käydessäni.


    • Vau, jo paljon vinkkejä, suuri kiitos niistä! Lisää vaan tulemaan, kun reissuun vielä tovi! :))

    • lomailijatar2014

      Muutama päivä sitten kotiuduin ensimmäiseltä Rodoksen reissulta ixiasta ja majailin juuri dionysos-hotellissa, joten itselläni on nyt aikas tuoreet tiedot kyseisestä paikasta. Hotelli on kiva, kaikin puolin ok valinta .Kaunis, hyvin hoidettu hotellialue ja allasalue on loistava! Itse olen paljon reissannut eri etelän lomakohteita ja voin sanoa, että dionysoksen allasalue on parhaita, joita olen nähnyt. Altaassa on tosiaan merivesi, joten suolasta se kovin vain on. Mutta tilaa on polskia, vaikka kuinka. Allasalueella on hyvät palvelut. Ehdottomasti kannattaa maistaa reilun parin euron hintaisia souvlakeja pita-leivällä, joita myydään allasalueen reunassa pienessä kioskissa. Myös pannukakku-vohvelikioski altaan reunalla on kokeilemisen arvoinen. pari-kolmekertaa vkossa hotellilla oli ohjattua allasjumppaa. Iltaisin hotellilla oli aina jotain iltaohjelmaa klo 21.00 alkaen. Huoneemme oli ok, mutta vanhemman oloinen, mitä etukäteen olin kuvien perusteella kuvitellut. Ääniä ympäristöstä ei huoneeseen kantautunut, joten yöt sai nukkua rauhassa. Siivoojat tekivät työnsä huolella ja huoneemme siivottiin päivittäin moitteettomasti. Siivoojat vaihtoivat myös pyyheliinat päivittäin. Hotellista oli lyhyt matka rannalle. Bussipysäkki oli myös lähellä hotellia, joten liikkuminen Rodoksen kaupunkiin on vaivatonta. Itse en lähtenyt saarta sen paremmin kiertämään, enkä vieraillut myöskään naapurisaarilla, vaikka alunperin niin suunnittelin. Rodoksen kaupungissa kävin meriakvaariossa. Se oli hintaansa nähden (reilu 5 e) ihan mielenkiintoinen paikka, jossa oli nähtävillä eri kalalajeja yms.

      • peippo1

        Löytyykö läheltä hyviä ruokapaikkoja ?


      • suomityttö ulkomaill
        peippo1 kirjoitti:

        Löytyykö läheltä hyviä ruokapaikkoja ?

        juu siinä lähellä on taverna jossa omistaja ihana Jorges puhuu suomea ja myy suomalaisia lihapullia ja Juhla Mokka kahvia sekä Lapin Kulta olutta, Nam nam!!


      • Milla 21
        suomityttö ulkomaill kirjoitti:

        juu siinä lähellä on taverna jossa omistaja ihana Jorges puhuu suomea ja myy suomalaisia lihapullia ja Juhla Mokka kahvia sekä Lapin Kulta olutta, Nam nam!!

        Saitko mailaa ja annoitko laittaa
        kakkoseen? Mun kaverin duunas 2 tummaa
        oli vähän pitkä hima lento ; )


      • eevalle
        Milla 21 kirjoitti:

        Saitko mailaa ja annoitko laittaa
        kakkoseen? Mun kaverin duunas 2 tummaa
        oli vähän pitkä hima lento ; )

        ei siellä kysellä ne laittaa joka tapauksessa ja monta kertaa.


      • lihikset
        eevalle kirjoitti:

        ei siellä kysellä ne laittaa joka tapauksessa ja monta kertaa.

        Takahikiänkin pojat näemmä heränneet grillikioskin takaa pusikosta, ja nam nam lihikset vielä selän alla marinoitumassa.
        Ei, kun kauppaan ja 3 olutta ja nauttimaan.


      • Mahtavaa, kiitos paljon! Hyvän valinnan siis taisimme tehdä, vaikka ensin epäröitiin... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe