Wanhoja lehtijuttuja

60

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nooa

      Täälläkö voi vapaasti mainostaa omia nettisivujaan?

      • näin se menee

        Mikäs estää jos ei ole kyse kaupallisesta toiminnasta? Nuohan ovat kaikille avoimet ja ilmaiset sivut. Aihekin vielä sellainen, että sopii hyvin tänne ja vanhoista lehtijutuista saa helposti hyviä avauksia myös tälle foorumille. Ei tietenkään kaltaisesi tyypit, mutta asialliset keskustelijat.


      • Hyvä idea, kokeillaan:

        Käykää myös tutustumassa yleisesti poikkeuksellisiin ilmiöihin keskittyneeseen sivustoon:
        http://www.behindthethrone.net

        Siellä on myös keskustelufoorumi ufoista kiinnostuneille, jossa keskustelun taso on erittäin laadukasta, eikä yllä olevia Noan kaltaisia trolleja ole juurikaan näkynyt.


      • Kauppa apina
        näin se menee kirjoitti:

        Mikäs estää jos ei ole kyse kaupallisesta toiminnasta? Nuohan ovat kaikille avoimet ja ilmaiset sivut. Aihekin vielä sellainen, että sopii hyvin tänne ja vanhoista lehtijutuista saa helposti hyviä avauksia myös tälle foorumille. Ei tietenkään kaltaisesi tyypit, mutta asialliset keskustelijat.

        "Mikäs estää jos ei ole kyse kaupallisesta toiminnasta"

        eli paranormaali hömppäsivua ei saa mainostaa tääl ja silti joku tunkee sitäki tänne aina


      • eräät voi näköjään

        Tuota minäkin ihmettelen, ja tällä palstalla pannaan asiat aivan sekasin eräiden vakikirjoittajien toimesta. Takaajatus on aivan selvä että saadaan loputkin lukijat ja kirjoittajat tuonne mainostetulle sivustolle. Etkö ole huomannut tuota ilmiselvää seikkaa?


      • eräät voi näköjään kirjoitti:

        Tuota minäkin ihmettelen, ja tällä palstalla pannaan asiat aivan sekasin eräiden vakikirjoittajien toimesta. Takaajatus on aivan selvä että saadaan loputkin lukijat ja kirjoittajat tuonne mainostetulle sivustolle. Etkö ole huomannut tuota ilmiselvää seikkaa?

        En tiedä keihin vakikirjoittajiin viittaat ja mitä täällä on laitettu "aivan sekaisin". Itse en pikaisella lukemisella juurikaan tuttuja nimmareita tunnistanut. Tosin en enää kirjoittele tänne vakituisesti, joten täällä saattaa nykyään vaikuttaa eri vakikirjoittajat kuin ennen.

        "Takaajatus on aivan selvä että saadaan loputkin lukijat ja kirjoittajat tuonne mainostetulle sivustolle."

        Tässä olet kyllä väärässä. Itselleni tuo sivusto on lähinnä yksi kanava tai alusta kirjallisten tuotosten julkaisuun ja niistä keskusteluun. Kyseisin sivuston foorumi on viime aikoina hieman vilkastunut kiitos muutaman aktiivisen nimimerkin, mutta itse sen sijaan en ole sinne juurikaan ehtinyt edes kirjoittelemaan. Enkä sen puoleen tännekään.

        Suomi24:n ufofoorumi taitaa kuitenkin vielä toistaiseksi olla Suomen suosituin ufofoorumi eikä sen kanssa ole mitään tarvetta edes kilpailla. Sitä paitsi BTT:n foorumilla keskustellaan paljon muustakin kuin ufoista, joten en ole varma miten se edes voisi kilpailla. Kukin valitkoon itselleen mieleisensä keskusteluympäristön.


      • Asiallinen ?
        sinuhe-3 kirjoitti:

        Hyvä idea, kokeillaan:

        Käykää myös tutustumassa yleisesti poikkeuksellisiin ilmiöihin keskittyneeseen sivustoon:
        http://www.behindthethrone.net

        Siellä on myös keskustelufoorumi ufoista kiinnostuneille, jossa keskustelun taso on erittäin laadukasta, eikä yllä olevia Noan kaltaisia trolleja ole juurikaan näkynyt.

        "eikä yllä olevia Noan kaltaisia trolleja ole juurikaan näkynyt."

        Täytyy ihmetellä mistä tämä ajatus ja käsitys on tullut mieleesi???

        Kysymys on aivan asiallinen.


      • tässä asiallista
        Asiallinen ? kirjoitti:

        "eikä yllä olevia Noan kaltaisia trolleja ole juurikaan näkynyt."

        Täytyy ihmetellä mistä tämä ajatus ja käsitys on tullut mieleesi???

        Kysymys on aivan asiallinen.

        Miksi et jokaisen tänne linkitetyn youtube-videon kohdalla kysele, että onko sallittua mainostaa youtubea? Olet säälittävä trolli ja tämä on kylmä fakta. Työnnä pääsi peräreikääsi ja jätä Sinuhe rauhaan. Hän sentään yrittää tehdä jotain josta kaikki ufoilusta kiinnostuneet saavat nauttia ja vieläpä ilmaiseksi.


      • tässä asiallista kirjoitti:

        Miksi et jokaisen tänne linkitetyn youtube-videon kohdalla kysele, että onko sallittua mainostaa youtubea? Olet säälittävä trolli ja tämä on kylmä fakta. Työnnä pääsi peräreikääsi ja jätä Sinuhe rauhaan. Hän sentään yrittää tehdä jotain josta kaikki ufoilusta kiinnostuneet saavat nauttia ja vieläpä ilmaiseksi.

        Kiitos! :)


      • OHOH!
        tässä asiallista kirjoitti:

        Miksi et jokaisen tänne linkitetyn youtube-videon kohdalla kysele, että onko sallittua mainostaa youtubea? Olet säälittävä trolli ja tämä on kylmä fakta. Työnnä pääsi peräreikääsi ja jätä Sinuhe rauhaan. Hän sentään yrittää tehdä jotain josta kaikki ufoilusta kiinnostuneet saavat nauttia ja vieläpä ilmaiseksi.

        Täytyy ihmetellä teidän suhtautumista asiallisiin kysymyksiin? Heti tulee täyslaidallinen törkeyksiä.


    • R.T

      edellistä satsia onkin tullut luettua ja ne on mitä mainioimpia.
      Täytyy tsekata nää uudetkin.

    • Nooa

      Niin mikä kysymyksessäni oli mielestäsi asiatonta?

    • Minä tuonne joskus rekisteröidyn koska T.Koivula sivustoa minulle silloin suositteli. Tämän hetkistä tilannetta en tiedä, mutta silloin koin sivuston melkoisen skeptiseksi, mikä edustanee ylläpitäjänsä näkemystä ufoaiheesta. Vai onko näkemys muuttunut vuosien saatossa?

    • Jussi.

      Minusta ainakin on hyvä, että BTT-sivustolla voi julkaista noita vanhoja lehtijuttuja. Niitähän voivat lukea kaikki ufoista kiinnostuneet; olivatpa sitten skepoja, hörhöjä tai jotain siltä väliltä.

      • Bravo!

        BTT-sivustolla niin hörhöt,skepot ja siltä väliltä olevat keskustelevat keskenään sulassa sovussa.Ja päinvastoin kuin "eräällä toisella" foorumilla,BTT-sivustolla kukaan ei pyri koko foorumin kunkuksi joka pyrkisi vaikuttamaan siihen,että mitkä mielipiteet ovat sallittuja ja mitkä eivät.


      • R.T
        Bravo! kirjoitti:

        BTT-sivustolla niin hörhöt,skepot ja siltä väliltä olevat keskustelevat keskenään sulassa sovussa.Ja päinvastoin kuin "eräällä toisella" foorumilla,BTT-sivustolla kukaan ei pyri koko foorumin kunkuksi joka pyrkisi vaikuttamaan siihen,että mitkä mielipiteet ovat sallittuja ja mitkä eivät.

        Vaikka minäkin olen monesti sanonut uskovani ufojen todellisuuteen (mutta en tietäväni mitä ja mistä ne on)niin silti sopivasti skeptinen linja foorumilla on aina parempi kuin se toinen äärimmäinen vaihtoehto.Siinä ääripään vaihtoehdossa kun keskustelut alkaa olla "tietoa" täynnä,tosin kukaan ei voi osoittaa että mistä se tieto on.
        Järkevä skeptisyys ei ole mahdollisuuksien etukäteen tyrmäämistä.Se on vain tietolähteiden kyseenalaistamista ja ihmisen asettamista havaitsijana sille tasolle jolle se oikeasti kuuluu.
        Täällä suomi24:ssä kin palsta on täynnä galaktisia liittoja ja valohallintoja;itse en ainakaan ole kummaltakaan järjestelmältä nähnyt asiakirjan sivuakaan ja kyseenalaistan ihmisen väitteet kuka väittää että hänellä on näistä tietoa,mutta ei näyttää mitään todistetta.
        Ufoilmiön todellisuutta taas ei voi kiistää tuhansien ja kymmenien tuhansien silminnäköijöiden myötä.
        Sitä mitä se ilmiö on,ei kai kukaan varmasti tiedä.Jos joku väittää varmasti tietävänsä ja haluaa saada muutkin uskomaan,niin hyvin saa todistaa.
        Yksittäisen ihmisen kertomus on vain tarina,eikä se siitä muuksi muutu ellei kättä pidempää saa.Tuhansien yksittäisten samankaltaiset tarinat on jo vähän enemmän.

        Kukaan ei voi vakuuttavasti väittää omaavansa tietoa näin hajallaan olevasta aiheesta.
        Kaikenmaailman kanavoinnit ja kosmiset viestit ovat vain yksittäisen ihmisen subjektiivisia "tietoja" eikä ne sitä suuremmiksi voi sivulliselle muuttua vaikka tosiasiassa olisivatkin sanasta sanaan totta.

        Ruokolahden leijona on minulle edelleen muutaman yksittäisen ihmisen kertomus joka perustuu inhimmillisesti vajavaiseen havainnointiin.Ne eivät voi täysin keikauttaa minun vakaata käsitystä siitä,että leijonia ei tyypillisesti suomen luonnossa esiinny.
        Tapani Koivula on joskus sanonut tyyliin "epätavalliset väitteet vaativat moninkertaisesti todisteita".Viisaasti ja loogisesti sanottu,vaikkakin häneltä kai alunperin hieman piikikkääksi tarkoitettu skeptisempien suuntaan?
        Minun mielestä on ihan oikein että epänormaaleilta havainnoilta vaaditaan enemmän todisteita.Sama pätee kaikkialla yhteiskunnassa ja on inhimmillinen piirre.Vakuutusyhtiö esimerkiksi suomessa maksaa varmaan vakuutukset mukisematta pienemmin todistein hirvikolarista kuin elefanttikolarista.Epäilemättä se jälkimmäisestäkin ne maksaa (ainakin jos on Kasko)mutta vaatinee muitakin todisteita kuin edunsaajan kirjallisen lausuman.


    • T.Koivula on sanonut näin: Paranormaalit asiat tarvitsevat aina kolminkertaisen määrän todisteita jotta niihin voitaisiin uskoa.
      Kyllähän täälläkin juupas eipäs vääntöä on, jopa niin että meikäläistäkin on haukuttu milloin milläkin nimellä kun noita ketjuja hieman taaksepäin olen lukenut. Tietysti vielä anonyyminä, kuinkas muutenkaan. Näillä persoonilla kun ei ole muutakaan annettavaa keskusteluihin, osoittavat kyllä oman tasonsa missä mennään.

      • Minä minä minä.....

        Jos kerran olet sitä mieltä,että sinua on haukuttu milloin milläkin nimellä niin oletko koskaan katsonut peiliin ja miettinyt sitä,että olet sen aivan itse saanut aikaan?

        Ja koska aina saa sitä mitä tilaa,niin onko mitään syytä ryhtyä marttyyriksi?


      • R.T
        Minä minä minä..... kirjoitti:

        Jos kerran olet sitä mieltä,että sinua on haukuttu milloin milläkin nimellä niin oletko koskaan katsonut peiliin ja miettinyt sitä,että olet sen aivan itse saanut aikaan?

        Ja koska aina saa sitä mitä tilaa,niin onko mitään syytä ryhtyä marttyyriksi?

        kyllä Andro on saanut monesti ihan turhaa lokaa niskaansa.
        Ja on oikeassa siinä,että täälläkin on monesti siteerattu nimettömänä VÄÄRIN esimerkiksi hänen SUTin sivuilleen kirjoittamia juttuja.Ja sitten haukuttu kuin vierasta sikaa tuon VÄÄRIN siteeratun tekstin perusteella.

        "T.Koivula on sanonut näin: Paranormaalit asiat tarvitsevat aina kolminkertaisen määrän todisteita jotta niihin voitaisiin uskoa."

        -jotenkin noinhan se taitaa olla.Olen kyllä sitä mieltä,että noin sen pitää ollakkin.Oli kyse paranormaalista tai muuten "normaalielämälle vieraammasta" (esim ruokolahden leijona) ilmiöstä,niin todisteiden pitää olla vahvempia kuin normaaliin elämään jo hyväksytyillä ilmiöillä (esimerkiksi karhu ruokolahdella).
        Sama juttu tuon toisen esimerkkini kanssa.Eipä ihan kauheasti tarvi todisteita USKOAKSEEN (joka on tietty aina typerää)kaverin väitteisiin hirvikolarista.Mutta elefanttikolariin vaatisin jo todisteita enemmän.


      • R.T
        R.T kirjoitti:

        kyllä Andro on saanut monesti ihan turhaa lokaa niskaansa.
        Ja on oikeassa siinä,että täälläkin on monesti siteerattu nimettömänä VÄÄRIN esimerkiksi hänen SUTin sivuilleen kirjoittamia juttuja.Ja sitten haukuttu kuin vierasta sikaa tuon VÄÄRIN siteeratun tekstin perusteella.

        "T.Koivula on sanonut näin: Paranormaalit asiat tarvitsevat aina kolminkertaisen määrän todisteita jotta niihin voitaisiin uskoa."

        -jotenkin noinhan se taitaa olla.Olen kyllä sitä mieltä,että noin sen pitää ollakkin.Oli kyse paranormaalista tai muuten "normaalielämälle vieraammasta" (esim ruokolahden leijona) ilmiöstä,niin todisteiden pitää olla vahvempia kuin normaaliin elämään jo hyväksytyillä ilmiöillä (esimerkiksi karhu ruokolahdella).
        Sama juttu tuon toisen esimerkkini kanssa.Eipä ihan kauheasti tarvi todisteita USKOAKSEEN (joka on tietty aina typerää)kaverin väitteisiin hirvikolarista.Mutta elefanttikolariin vaatisin jo todisteita enemmän.

        vielä haluaisin "Minä Minä Minältä" tarkennusta,että mitenkähän andro "on saanut sitä mitä tilannut" tai mitä sieltä andron peilistä näkyisi?
        Andro on pääasiassa hyvin ystävällinen kirjoittaja eikä provosoi mitään turhia kinoja.
        Ok,hänen väitteensä voi jonkun mielestä jossain yhteydessä olla niin övereitä,että ao.joku voi pitää sitä jopa törkeytenä.Mutta se ei ole perusteltava syy sivaltaa androa kuka vain kertoo oman näkemyksensä tarkoittamatta pahaa kenellekkään.Se on ao.Jonkun paikka katsoa peiliin,jos suuttuu jonkun "ehkä överiksikin" menevistä väittämistä.

        Itsekin tullut andron kanssa kinattua samasta syystä joskus sutin palstalla,mutta en minä syytä kellekkään muulle voi vierittää jos itse provosoidun.


    • Minä, minä, minä siellä huutelee anonyyminä? Täällä ei näköjään vaadita minkäänlaista nettikettiä, anonyyminä voi huudella ihan mitä vaan. Kyllä ne on kuule ihan eri henkilöt jotka tekemisiään luettelee joka käänteessä. Joten katso vaan itse sinne peiliisi. Marttyyriksi ei ole tarvetta ryhtyä, ehkä sinulla on?

      • R.T
        Ei ole tosiaan ollut tarvetta provosoida ketään. Pikkasen huvitti lukea täältä jostakin toisesta ketjusta että trollailisin usealla eri palstalla. Kirjoittaja varmaan tarkoitti ettei haluaisi että kirjoitan täällä myös. On niitä useita palstoja joilla tulee kirjoitettua ja se arvio meni kyllä väärin siinä kirjoitelmassa, on niitä muutama palsta enemmän.


      • R.T
        andro kirjoitti:

        R.T
        Ei ole tosiaan ollut tarvetta provosoida ketään. Pikkasen huvitti lukea täältä jostakin toisesta ketjusta että trollailisin usealla eri palstalla. Kirjoittaja varmaan tarkoitti ettei haluaisi että kirjoitan täällä myös. On niitä useita palstoja joilla tulee kirjoitettua ja se arvio meni kyllä väärin siinä kirjoitelmassa, on niitä muutama palsta enemmän.

        ikinä sinä et missään ole trollaillut.kirjoittanut nimimerkeillä,jotka jokainen suomen ufo/para-palstoja lukevat tuntevat.

        Joskus sanotaanko 1,5-2kk sittenhän täällä suomi24:llä tuntui olevan oikeinkin muotia lohkaista joku pieni osa sinun SUTille kirjoittamasta tekstistä ja siitä sitten väännellä ja käännellä.

        On valitettavaa,että Behind the thrones ja ehkä ei yhtä tasokas(mutta kirjavampi,ikähaarukaltaan leveämpi)paranormaaliblogi ovat niin hiljaisia.
        Behind the thrones lähti silloin aluksi vetämään tosi hyvin (oli melkein yhtä vilkas kuin SUT foorumi joskus 5-6 vuotta sitten)ja todella asiaan keskittyvä.Siellä todella kirjoitti skeptikot ja ufo-uskovaiset ja kaikki siltä väliltä tosi sujuvasti.
        En tiedä mikä sen palstan hiivutti.
        Mutta nuo vanhat lehtijutut,jotka tämänkin ketjun aihe kai aluksi olivat,ovat todella lukemisen arvoisia.
        Itse kahlannut sen vanhemman lehtijuttu-osion joskus ja muistaakseni siellä oli tosi hienoja lehtijuttuja esimerkiksi Matias Päätalon toimesta pudasjärven aallon ajoilta ym.


      • La Cosa Nostra.
        R.T kirjoitti:

        ikinä sinä et missään ole trollaillut.kirjoittanut nimimerkeillä,jotka jokainen suomen ufo/para-palstoja lukevat tuntevat.

        Joskus sanotaanko 1,5-2kk sittenhän täällä suomi24:llä tuntui olevan oikeinkin muotia lohkaista joku pieni osa sinun SUTille kirjoittamasta tekstistä ja siitä sitten väännellä ja käännellä.

        On valitettavaa,että Behind the thrones ja ehkä ei yhtä tasokas(mutta kirjavampi,ikähaarukaltaan leveämpi)paranormaaliblogi ovat niin hiljaisia.
        Behind the thrones lähti silloin aluksi vetämään tosi hyvin (oli melkein yhtä vilkas kuin SUT foorumi joskus 5-6 vuotta sitten)ja todella asiaan keskittyvä.Siellä todella kirjoitti skeptikot ja ufo-uskovaiset ja kaikki siltä väliltä tosi sujuvasti.
        En tiedä mikä sen palstan hiivutti.
        Mutta nuo vanhat lehtijutut,jotka tämänkin ketjun aihe kai aluksi olivat,ovat todella lukemisen arvoisia.
        Itse kahlannut sen vanhemman lehtijuttu-osion joskus ja muistaakseni siellä oli tosi hienoja lehtijuttuja esimerkiksi Matias Päätalon toimesta pudasjärven aallon ajoilta ym.

        Joidenkin,melko ärhäkkäidenkin,kommenttien perusteella voisi päätellä niin,että eräät kokevat BHT:n erittäin pahana kilpailijana sille "ainoalle ja oikealle" ufofoorumille.Eli siis "älkää tulko leikkimään meidän hiekkalaatikolle".


      • R.T
        La Cosa Nostra. kirjoitti:

        Joidenkin,melko ärhäkkäidenkin,kommenttien perusteella voisi päätellä niin,että eräät kokevat BHT:n erittäin pahana kilpailijana sille "ainoalle ja oikealle" ufofoorumille.Eli siis "älkää tulko leikkimään meidän hiekkalaatikolle".

        jaa jaa...en ole moista huomannut.
        Käsittääkseni BHT on otettu koko ajan ihan hyvin vastaan joka puolella?


    • R.T
      Varmaan ihan hyviä nuo mainitsemasi lehtijutut. Ei oo ollut vaan aikaa katsoa niitä. Maalaushommia oon tehnyt autokatoksessa. Vettä kun sataa vähän väliä.

    • Mielenkiintoisia artikkeleita ajalta jolloin lehtimiehet uskalsivat itsekin olla jotakin mieltä asioista ja tehdä tulkintoja.

      Tänä päivänä uutisissa siteerataan vain suuria uutistoimistoja, nöyristellään, pestään omat kädet sisällöstä ja mielistellään yleisiä linjauksia.

      Hyvä postaus ja monia juttuja joista en ollut kuullutkaan. Kiitos!

      • oi niitä aikoja

        70-luku varsinkin oli Suomessa vapauden aikaa monella muotoa. Miehet oli vielä miehiä ja naiset naisia. Kylähullujakin pidettiin vain persoonallisina henkilöinä. Tasapäistäminen ja piiruntarkat normit keksittiin vasta myöhemmin palvelemaan markkintaloutta ja kansantaloutta.


    • wanha lehti

      Kaverilla on vanha 1954 vuoden Savon Sanomat jossa on juttu Norjalaisista naisista jotka kohtasivat humanoidin ja näkivät ufon.

      • Jussi.

        Jos mahdollista, niin skannaa se juttu pdf-muotoon ja lähetä Sinuhelle. Mielenkiintoistahan tuo olisi lukea, vaikka ufotapaus taitaa tuttu ollakin.


    • okkigaam

      yksi asia on varma.
      Se viljapeltokuvio joka oli joku kk sitten Ultra lehden kannessa on satavarmasti väärennös.
      Vanhana käsityö henkilönä olen satavarma että koko kuvio on virkattu. Katsokaa ennakkoluulottomasti suurenuslasilla. Se on ketjusilmukkaa, lenkkiä, pylväästä tehty ympyrä. Kasvot kuitenkin eri tavalla melkein koneella kudoten.
      Viekää oikeuteen jos haluatte.

      Muita kuvioita pidän aitoina ja uskon että niillä on joku sanoma jota ei vielä osata tulkita.
      Kiitos noista vanhoista artikkeleista.
      maagikko

    • Lehtijuttujen listaa jatkettu edelleen. Mukana mm. Imjärven tapaus 1970-luuvlta. Nyt on lisätty nämä:

      1950-luvun juttuja

      Viisi artikkelia (pdf):

      Meteorisade havaittiin myös Ruotsin puolella - Uusi Suomi 25.2.1946
      Kummituspallo olikin meteori - Uusi Suomi 6.10.1951
      Lumimiehen jäljet nähty ja valokuvattu kahdesti - Uusi Suomi 26.1.1954
      Outo valo taivaalla havaittiin hietasuolla (40 vuotta sitten) - Koillissanomat 19.1.1999
      Tutka havaitsi näkumättömiä kohteita sotaharjoitusalueella - Uusi Suomi 6.10.1957

      Lentävät lautaset - Totta vai lorua - Suomen Kuvalehti no.17 29.4.1950 (pdf)
      Maan Säteily - Suomen Kuvalehti no.12 24.3.1950 (pdf)
      Kuollut mies kirjoittaa - Seura 3/1959 (pdf)

      1970-luvun juttuja

      Avaruuden kuiskaukset avain? - Uusi Suomi 26.11.1976 (pdf)
      Avaruudesta etsitään elämää - Valitut palat Heinäkuu 1973 (pdf)
      Avaruusaikakausi ja ufot - Avaruusluotain 3/1977 (pdf)
      Baltian bolidi 1 - Avaruusluotain 2/1976 (pdf)
      Baltial bolidi 2 - Avaruusluotain 3/1976 (pdf)
      Elämää kaikkialla avaruudessa - 1979 (pdf)
      Jopa Välähti (Imjärvi) - Suomen Kuvalehti 7/1970 (13.2.1970) (pdf)
      UFO - Vakavan avaruustutkimuksen vihollinen numero yksi - 1974 (pdf)
      Neljä artikkelia (pdf):
      Nurmijärven ufot ujostelivat - HS xx.xx.1978
      Kivet kertovat planeetoista - HS 21.9.1979
      Ufoja Siperiassa - HS 30.9.1979
      Ufot pakottivat laskeutumaan - HS 14.11.1979
      Ulkoavaruudesta etsitään älyllistä elämää - Uusi Suomi xx.xx.1979 (pdf)
      Lukijat kirjoittavat (valoilmiöitä) - Avaruusluotain 3/1975 (pdf)
      Viestejä avaruudesta - 1974 (pdf)
      Ufokansa ja CETI - Avaruusluotain 5/1975 (pdf)


      1980-luvun juttuja

      Ufonurkka (Kapteeni Coynen tapaus) - Tähdet ja avaruus 6/1982 (pdf)
      Ufonurkka - Tähdet ja avaruus 1981-83 (pdf)
      Ufonurkka - Tähdet ja avaruus 3/1982 (pdf)
      Ufonurkka - Tähdet ja avaruus 1/1984 (pdf)
      Ufot ja maanjäristysvalot - Tähdet ja avaruus 1983 (pdf)
      Velikovski ja Halley - Tähdet ja avaruus 1981 (pdf)

      1990-luvun juttuja

      Entä jos kominen puhelin soi - Tähdet ja avaruus 5/1994 (pdf)
      Humanoideja Sotkamossa? - Tähdet ja avaruus 3/1995 (pdf)
      Hämärän rajoilla - Tähdet ja avaruus 5/1993 (pdf)
      Lentävä satelliittikolmiot hämmästyttävät - Tähdet ja avaruus 5/1994 (pdf)
      Ufopiloja ja huijauksia - Tähdet ja avaruus 5/1993 (pdf)
      Valoilmiöitä - Tähdet ja avaruus 4/1993 (pdf)


      2010-luvun juttuja

      Pudasjärvi - Suomen Roswell - Lappalainen 32/2011 (pdf)

      • Huopatossupalsta

        Jo on nähty vaivaa. Oletko lukenut noita ja osaisitko suositella, missä jutussa olisi edes vähän lihaa luiden päällä.

        Kovin on hiljaiseksi käynyt UFO plasta.


      • Jussi...
        Huopatossupalsta kirjoitti:

        Jo on nähty vaivaa. Oletko lukenut noita ja osaisitko suositella, missä jutussa olisi edes vähän lihaa luiden päällä.

        Kovin on hiljaiseksi käynyt UFO plasta.

        Lukemisen arvoisia ne lienevät kaikki mutta näistä uusimmista kannattaa vilkaista ainakin seuraavat:

        Lentävät lautaset - Totta vai lorua - Suomen Kuvalehti no.17 29.4.1950 (pdf) Jutun on kirjoittanut nimimerkillä "Veljenpoika" myöhempi presidentti Urho Kekkonen.

        Avaruusaikakausi ja ufot - Avaruusluotain 3/1977 (pdf)

        Jopa Välähti (Imjärvi) - Suomen Kuvalehti 7/1970 (13.2.1970) (pdf)

        Linkki juttuihin: http://behindthethrone.net/index.php/artikkelit/12-wanhoja-lehtijuttuja


      • Urho Kakkonen
        Jussi... kirjoitti:

        Lukemisen arvoisia ne lienevät kaikki mutta näistä uusimmista kannattaa vilkaista ainakin seuraavat:

        Lentävät lautaset - Totta vai lorua - Suomen Kuvalehti no.17 29.4.1950 (pdf) Jutun on kirjoittanut nimimerkillä "Veljenpoika" myöhempi presidentti Urho Kekkonen.

        Avaruusaikakausi ja ufot - Avaruusluotain 3/1977 (pdf)

        Jopa Välähti (Imjärvi) - Suomen Kuvalehti 7/1970 (13.2.1970) (pdf)

        Linkki juttuihin: http://behindthethrone.net/index.php/artikkelit/12-wanhoja-lehtijuttuja

        Urho Kekkosella oli selkeästi oikea asenne muös ufoiluun. :)


      • Huopatossupalsta kirjoitti:

        Jo on nähty vaivaa. Oletko lukenut noita ja osaisitko suositella, missä jutussa olisi edes vähän lihaa luiden päällä.

        Kovin on hiljaiseksi käynyt UFO plasta.

        En tiedä siitä missä on lihaa luiden päällä, mutta kuten Jussi tuossa jo mainitsikin niin lukemisen arvoisia ovat kaikki. Ennen kirjoittelu mediassa tuntui olevan jotenkin vapaampaa, ja erityisesti noista jäi mieleen Ranskalaisen nuorukaisen katoaminen:

        http://www.behindthethrone.net/lehtijutut/fra789k.pdf

        Tämä foorumi taitaa elellä tosiaan jonkinlaista latenssikautta vaihteeksi. Jospa se siitä piristyisi kun kylmenee ja illat pimenee....


      • sinuhe-3 kirjoitti:

        En tiedä siitä missä on lihaa luiden päällä, mutta kuten Jussi tuossa jo mainitsikin niin lukemisen arvoisia ovat kaikki. Ennen kirjoittelu mediassa tuntui olevan jotenkin vapaampaa, ja erityisesti noista jäi mieleen Ranskalaisen nuorukaisen katoaminen:

        http://www.behindthethrone.net/lehtijutut/fra789k.pdf

        Tämä foorumi taitaa elellä tosiaan jonkinlaista latenssikautta vaihteeksi. Jospa se siitä piristyisi kun kylmenee ja illat pimenee....

        Tuo ei tosin ole viimeksi lisätty, mutta kuitenkin...


      • Huopatossupalsta kirjoitti:

        Jo on nähty vaivaa. Oletko lukenut noita ja osaisitko suositella, missä jutussa olisi edes vähän lihaa luiden päällä.

        Kovin on hiljaiseksi käynyt UFO plasta.

        Mistähän sellainen voisi johtua, että on käynyt hiljaiseksi?


    • kala vai lintu

      Sinusta ei ota edes eikka selvää, oletko lintu vai kala?

      • Käsittääkseni täällä keskustellaankin ufoista, ei linnuista tai kaloista. Oikea määritelmä lienee kuitenkin humanoidi.


      • tuuliviiri
        sinuhe-3 kirjoitti:

        Käsittääkseni täällä keskustellaankin ufoista, ei linnuista tai kaloista. Oikea määritelmä lienee kuitenkin humanoidi.

        Kysymys lienee sittä että uskottavuutesi on kärsinyt aika kolauksen, kun ensi esitit vuosikausia vankkaa mielipidettä ufojen /ET-olentojen olemassaolojen puolesta.

        Mutta sitten "tosi" ystäväsi kera laitoit kaikki asiat päälaelleen ja aloit tekemään pilkkaa ja kirjoittelemaan puutaheinää , tätäkin vaihetta kesti melko pitkään.

        Nyt ilmeisesti olet taas kääntänyt takkisi toisin päin.

        Kyllä tuosta uskottavuutesi kärsii paljon.


      • Luonnollinen kehitys
        tuuliviiri kirjoitti:

        Kysymys lienee sittä että uskottavuutesi on kärsinyt aika kolauksen, kun ensi esitit vuosikausia vankkaa mielipidettä ufojen /ET-olentojen olemassaolojen puolesta.

        Mutta sitten "tosi" ystäväsi kera laitoit kaikki asiat päälaelleen ja aloit tekemään pilkkaa ja kirjoittelemaan puutaheinää , tätäkin vaihetta kesti melko pitkään.

        Nyt ilmeisesti olet taas kääntänyt takkisi toisin päin.

        Kyllä tuosta uskottavuutesi kärsii paljon.

        Ei kaikkea tarvitse uskoa, vaikka UFO ilmiötä totena pitääkin. Osa jutuista on ilmiselvästi sepitettä.
        Sinuhella voi olla myös se taustalla, että vuosia asiaa intensiivisesti tutkittuaan oikein mitään ei ole jäänyt käteen. Jos ihminen silloin on rehellinen, jota Sinuhen tapauksessa ei ole syytä epäillä, alkaa hän suhtautumaan kriittisemmin. Sinuhen (ja Varaktorin) vanha kiistakumppani Kähmis näyttää jättäneen aiheen kokonaan.


      • vanne kiristää päätä
        Luonnollinen kehitys kirjoitti:

        Ei kaikkea tarvitse uskoa, vaikka UFO ilmiötä totena pitääkin. Osa jutuista on ilmiselvästi sepitettä.
        Sinuhella voi olla myös se taustalla, että vuosia asiaa intensiivisesti tutkittuaan oikein mitään ei ole jäänyt käteen. Jos ihminen silloin on rehellinen, jota Sinuhen tapauksessa ei ole syytä epäillä, alkaa hän suhtautumaan kriittisemmin. Sinuhen (ja Varaktorin) vanha kiistakumppani Kähmis näyttää jättäneen aiheen kokonaan.

        Eipä ole Varaktoriakaan näkynyt enään pitkään aikaan. Minusta Eikka on aina ollut hörhö, mutta hörhöilee joskus huumorimielellä ja sekös täällä tiukkapipoja suututtaa.


      • tuuliviiri kirjoitti:

        Kysymys lienee sittä että uskottavuutesi on kärsinyt aika kolauksen, kun ensi esitit vuosikausia vankkaa mielipidettä ufojen /ET-olentojen olemassaolojen puolesta.

        Mutta sitten "tosi" ystäväsi kera laitoit kaikki asiat päälaelleen ja aloit tekemään pilkkaa ja kirjoittelemaan puutaheinää , tätäkin vaihetta kesti melko pitkään.

        Nyt ilmeisesti olet taas kääntänyt takkisi toisin päin.

        Kyllä tuosta uskottavuutesi kärsii paljon.

        No voi harmi. Jos uskottavuuteni on kerran mennyt niin liekö sillä sitten jatkossakaan väliä miten kirjoittelen?

        Pakko kyllä tunnustaa ihan aikuisten oikeasti, että en tunnistanut itseäni kuvailustasi. Kyllähän tässä pääsäänöisesti on yritetty pitää jonkinlaista positiivista henkeä yllä vieraan sivilisaation vierailun suhteen. Ilman tarkempia viittauksia sanoudun jyrkästi irti kuvaamastasi Sinuhesta. Olen kuitenkin pahoillani jos olen sinulle, pitkäaikaiselle fanilleni, tuottanut jollain tavalla pettymyksen.


      • Luonnollinen kehitys kirjoitti:

        Ei kaikkea tarvitse uskoa, vaikka UFO ilmiötä totena pitääkin. Osa jutuista on ilmiselvästi sepitettä.
        Sinuhella voi olla myös se taustalla, että vuosia asiaa intensiivisesti tutkittuaan oikein mitään ei ole jäänyt käteen. Jos ihminen silloin on rehellinen, jota Sinuhen tapauksessa ei ole syytä epäillä, alkaa hän suhtautumaan kriittisemmin. Sinuhen (ja Varaktorin) vanha kiistakumppani Kähmis näyttää jättäneen aiheen kokonaan.

        "Sinuhella voi olla myös se taustalla, että vuosia asiaa intensiivisesti tutkittuaan oikein mitään ei ole jäänyt käteen."

        Kyllä on jäänyt paljonkin käteen ufoilun suhteen. Tältä foorumilta on myös monta hyvää muistoa.

        Mutta siinä mielessä olet oikeassa, että ufoilun suhteen olen kyllä tullut maltillisemmaksi, ja julkisessa keskustelussa pyrin lähestymään aihetta mahdollisimman tieteellisesti ja objektiivisesti sekä välttelemään juupas-eipäs-kekusteluita. Viime aikoina aikaa tosin tälle harrastukselle on jäänyt lähestulkoon pyöreä nolla, ja se on oikeastaan pääsyy sille että en ole "hörhöttänyt".

        Ufoarvoitusta ei tosiaan ratkaista täällä ihmettelemällä vaan tutkimalla, ja nytkin on työn alla kaiken sorttista ufoiluun liittyvää. Kunhan niitä tuotoksia ehtisi joskus throneenkin suoltamaan.


      • vanne kiristää päätä kirjoitti:

        Eipä ole Varaktoriakaan näkynyt enään pitkään aikaan. Minusta Eikka on aina ollut hörhö, mutta hörhöilee joskus huumorimielellä ja sekös täällä tiukkapipoja suututtaa.

        Ok. Myönnän joskus kirjoittelevani hieman pilke silmäkulmassa. Mutta yleensä siinä vaiheessa koko keskustelu on jo muutenkin lässähtänyt. :)


      • vanne kiristää päätä kirjoitti:

        Eipä ole Varaktoriakaan näkynyt enään pitkään aikaan. Minusta Eikka on aina ollut hörhö, mutta hörhöilee joskus huumorimielellä ja sekös täällä tiukkapipoja suututtaa.

        "Eipä ole Varaktoriakaan näkynyt enään pitkään aikaan. "

        Ei ole. Eikä ole paljon muitakaan. MISSÄ KAIKKI OVAT?


      • sekö se on?
        sinuhe-3 kirjoitti:

        "Eipä ole Varaktoriakaan näkynyt enään pitkään aikaan. "

        Ei ole. Eikä ole paljon muitakaan. MISSÄ KAIKKI OVAT?

        Fermin paradoksi?


    • Omalta mökiltä n. 20 km linnuntietä tuonne Imjärvelle. 70-luvulla onkin sattunut kaikenlaista piiloluonnollista omalla mökilläkin.

      • Mainekuun

        Piilo..mitä? Tarkoitat varmaan paranormaali? Paranormaaleina tunnetut ilmiöt ovat paranormaaleita niin kauan kun niistä tulee mahdollisesti luonnollisia. Ei sekoiteta ennestäänkin sekavaa kenttää. ;)


      • Mainekuun
        Mainekuun kirjoitti:

        Piilo..mitä? Tarkoitat varmaan paranormaali? Paranormaaleina tunnetut ilmiöt ovat paranormaaleita niin kauan kun niistä tulee mahdollisesti luonnollisia. Ei sekoiteta ennestäänkin sekavaa kenttää. ;)

        Jäi kehumatta tuo BTT:n artikkelikokoelma. Hyvää työtä tehty siellä! Kiitokset vaan heidän suuntaan. Pitänee tutustua tarkemmin tähän uuteen tuttavuuteen.


      • mitä vanhoja
        Mainekuun kirjoitti:

        Jäi kehumatta tuo BTT:n artikkelikokoelma. Hyvää työtä tehty siellä! Kiitokset vaan heidän suuntaan. Pitänee tutustua tarkemmin tähän uuteen tuttavuuteen.

        Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee! Eiköhän olisi aika kääntää uusi sivu ufojutuissa, eikä vain märehditä iänikuisia juttuja. Totuusarvo ei niisä ole sen kummoisempi kuin nykyisissäkään ufohavainnoissa. Joista kaikki skepot repivät omia jerkkuja itselleen ja kieltävät ne selittäen täysin näkijöiden mielikuvitukseksi.


      • Mainekuun
        mitä vanhoja kirjoitti:

        Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee! Eiköhän olisi aika kääntää uusi sivu ufojutuissa, eikä vain märehditä iänikuisia juttuja. Totuusarvo ei niisä ole sen kummoisempi kuin nykyisissäkään ufohavainnoissa. Joista kaikki skepot repivät omia jerkkuja itselleen ja kieltävät ne selittäen täysin näkijöiden mielikuvitukseksi.

        Mene ihmeessä edeltä! Me tullaan perässä jos pysytään.


      • tikulla silmään
        mitä vanhoja kirjoitti:

        Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee! Eiköhän olisi aika kääntää uusi sivu ufojutuissa, eikä vain märehditä iänikuisia juttuja. Totuusarvo ei niisä ole sen kummoisempi kuin nykyisissäkään ufohavainnoissa. Joista kaikki skepot repivät omia jerkkuja itselleen ja kieltävät ne selittäen täysin näkijöiden mielikuvitukseksi.

        Kerro meillekin mitä sieltä uudelta sivulta löytyy.

        Lehtijutut ovat pala ufoilun historiaa ja hyvä että joku niitä kerää. Eipä niitä kukaan tunnu sen erikoisemmin märehtivän ainakaan BHT:n foorumilla.


    • Asiaa tuntemattomille kerrottakoon, että täältä samalta foorumilta löytyy Rajatieto/Parapsykologia osiosta alla oleva kirjoitus heinäkuulta 2013, joten ei asia mikään uusi varsinaisesti ole asioita seuraville ainakaan.

      B.Borg1 12.7.2013 00:41 4
      Tiesithän että Suomen Ufotutkijat ry:llä nykyisin on oma ilmoituslomake ja tietokanta piiloluonnollisille kokemuksille ( Piiloluonnollinen = Parapsykologinen ).
      Saapuneita ilmoituksia tutkivat mm. Suomen Parapsykologisen Turkimusseuran pj Matti Ollila ja tunnettu veteraanitutkija Olavi Kiviniemi.:

      http://www.fufora.fi/lomakkeet/paralomake.php

      • Mainekuun

        Tiedän kyllä. En vain ole koskaan ymmärtänyt sen tarkoitusta.


    • Arena 51

      Joko kohta avataan varaktorin kunnon ufoihin keskittynyt väittelyareena? ;D

      • turha toivo

        Siitä miehestä ei ole siihen kuin omien juttujen tuputtajaksi. Sillä on aina vakiosanonta: "En ruoki trolleja" Keskustele siinä sitten vaikka asiallisia juttuja, täysin omapäinen itserakas tyyppi. Muut kun on aina väärässä ja hän aina oikeassa.


      • sdjdsdajsjsadhjassaj

        Jaahans, täällä vaatimaton persoonani herättää edelleen keskustelua vaikka en palstalle ole kirjoitellut enään herran poutakesiin ja palstan aiheenakin on kai ufot eikä varaktori.

        Jos ufoista haluaa väitellä kanssani, niin behind the thronessa vielä aina toisinaan kirjoittelen joten tervetuloa yrittämään. Sielläkin kyllä nykyään pääsääntöisesti ihan muista aiheista kuin ufoista.

        Hyvää talven alkua kaikille.

        Varaktori


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe