Juttumme ei etene, leikkiikö mies vain tunteillani?

toivoton tapaus

Moikka, kaipailisin neuvoja seuraavanlaiseen probleemaan.

Tapasin itseäni pari vuotta vanhemman miehen baarissa, tästä on nyt n. 6 kuukautta. Itse olen 21 ja hän on 23 vuotias.

Meillä oli uskomaton seksuaalinen vetovoima toisiamme kohtaan heti alusta alkaen. Ja synkkasi muillakin osa-alueilla tosi kivasti. Tapailimme tiiviisti monta kertaa viikossa, ja mies auttoi minua todella paljon muuttohommissakin yms.

Tapailua jatkui kuukausia, ja huomasin alkavani rakastua häneen. Mies ei koskaan puhunut tunteistaan minua kohtaan mutta ajattelin, että pakko tämän on olla molemmin puolista, niin hyvältä tämä on tuntunut alusta saakka.

Eräänä kännisenä yönä sitten tunnustin hänelle että olen rakastumassa,
Pikkuhiljaa huomasin väliemme hiukan viilentyvän. Mies ei laittanut viestiä enää niin usein, kunnes eräänä päivänä hän sanoi, että olen hänen mielestään täydellinen nainen ja kaikin puolin upea, mutta hän ei ole ihastunut.

Okei, parin kyyneleen jälkeen suostuin nielemään tämän. Kuitenkin tapailumme jatkui entiseen malliin, ja pariin otteeseen mies on ihmetellyt ääneen minulle, että miksiköhän hän ei tunne mitään minua kohtaan. Olen kuulemma hänelle tärkeä ja kanssani on kivaa, mutta hän "ei vain ole lätkässä minuun ". Hän on pyytänyt minulta anteeksi sitä, ettei tapailumme ole edennyt ja että hän ei tunne mitään.

Tuedän että jo ensimmäisten merkkien jälkeen minun olisi ollut viisainta lopettaa tämä suhde. Tapailemme edelleen säännöllisesti sekä minun, että hänenkin tahdostaan. Harrastamme seksiä, teemme pariskuntajuttuja, vietämme aikaa ja molemmilla on mukavaa. Mikä mättää? Olen e-rit-täin rakastunut tähän mieheen, minkä vuoksi en halua pistää poikki. Mutta sydämeni särkyy aina kun muistutan itseäni, että tämä on vain yksipuolista rakkautta.

Onko mitään mahdollisuutta että miehen tunteet herää? Odotanko jotain mikä ei koskaan tule tapahtumaan? Pelkään että putoan kovaa ja korkealta. En halua kuvitella elämääni ilman häntä, mutta en haluaisi odottaa ikuisesti ja tuhlata elämääni. Olen yrittänyt katsella muitakin miehiä, mutta olen liian rakastunut häneen osatakseni deittailla ketään...Leikkiikö mies vain tunteillani vai miksi hän tapailee minua omasta tahdostaan vaikka ei omien sanojensa mukaan ole EDES ihastunut??

8

2427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seksiä vailla

      On kai se miehelle huomattavasti helpompaa kun on ns. vakipano jolta saa aina, kuin että käyttäisi energiaansa uuden metsästämiseen aina kun panettaa. Eikö vaan?

    • Ikäviä uutisia

      Onko mitään mahdollisuutta että miehen tunteet herää?
      - On, sen jälkeen kun olet jättänyt hänet ja hän tajuaa ehkä yksin ollessaan että olikin kivaa kun oli suhde. Mutta todennäköisesti se tunne katoaa samantien kun sinä menet takaisin kuin spanieli tai hän hankkii seuraavam. Muuten ei. Hän saa sen mitä hän nyt haluaa: seuraa, seksiä ja rakkautta antamatta mitään takaisinpäin.

      Odotanko jotain mikä ei koskaan tule tapahtumaan?
      - Jos nyt vielä odotat niin kyllä, vaikka en kyllä ymmärrä miksi odotat? Voit rakastaa kyllä, ottaa sen mitä saat, mutta kun toinen suoraan hokee sinulle ettei rakasta sinua eikä puolessa vuodessa ole rakastunut, niin miten voit odottaa mitään? Ei ole mr.Bigiä eikä tv-sarjaa, se mies on totta ja tehnyt tunteensa selväksi. Hän tykkää sinusta ja olet hyvää seuraa sekä hyvä pano ennen kuin hän löytää jonkun kehen rakastuu. Jos hän pystyy siihen.
      Hän myös pelaa, koska kukaan normaali ihminen ei hokisi tuollaista tunteettomuutta. Ei kukaan tunne-elämältään normaali ihminen oikein halua loukata rakastunutta, pidä tätä kiinni ja sitten hoe kuin kuminauhalla heitellen miten ei välitä. Joten hänen tunne-elämänsä on jollain tavalla kieroutunutta.

      Olen yrittänyt katsella muitakin miehiä, mutta olen liian rakastunut häneen osatakseni deittailla ketään...
      - Niin kai, koska et kuitenkaan halua myöntää tosiasioita. Et kestä nöyryytystä, että sinua vaan vedätetään etkä halua hyväksyä, että sinua EI rakasteta. Elät haaveessa ja toiveessa, koska muu sattuu. Lisäksi yrität varattuna katsella muita (henkisesti olet varattu), etkä eroa ja selvitä miksi haluat ylipäätään roikkua mahdottomassa. Et suinkaan siis eroa, sure ja toivu, vaan yrität etsiä seuraavaa putkeen.
      Onko seksi sinulle yleensä tapa hakea hyväksyntää ja sitä kauttako tunnet itsesi hyväksytyksi ja kelpaavaksi kun miehille kelpaat? Jotain tämän suuntaista sinussa on tekstisi perusteella.

      Leikkiikö mies vain tunteillani vai miksi hän tapailee minua omasta tahdostaan vaikka ei omien sanojensa mukaan ole EDES ihastunut??
      - Periaatteessa kyllä leikkii, mutta itsehän sinä siihen suostut. Et voi syyttää miestä epärehellisyydestä: SINÄ valitset, sinä itseäsi siinä pidät, sinä siinä olet. Olet myös itse vastuussa omasta onnellisuudestasi ja siitä, kenet valitset. Mieshän on kuitenkin rehellinen, vaikka leikkiikin. Ei sinua mitenkään huijata kauniilla puheilla vaan sinulle on sanottu suoraan. No, on omaa tyhmyyttäsi jos et usko, tai sitten oma valintasi.
      Hän tapailee sinua jo aikaisemmin mainituista syistä: vakituinen seksi ja parisuhteen edut ilman mitään velvollisuuksia.
      Olet siis "kätevä olla olemassa" ja miksi etsiä toista, kun kerran sinut siinä on? Hän ei etsi ihastusta eikä kaipaa romantiikkaa kuten sinä. SINÄ kaipaat mitä kaipaat, rakkautta, sitoumusta, romanttista suhdetta, missä "edetään", hän ei: hän kaipaa panemista ja kaveria, naista mihin ei tarvitse panostaa ja suhdetta mistä saa haluamansa. Sinä takuulla oletkin täydellinen hänelle hänen mielestään. Et vaadi, et eroa, etkä osaa elää elämääsi eteenpäin, vaikket halua lainkaan samaa kuin hän.
      Jos olisit samaa kaliiberia, osaisit ottaa sen mitä saat, olla onnellinen panoista ja hauskoista hetkistä, mutta et kiinnittyisi.
      Nyt myös sinun tunne-elämässäsi on jotain, mikä pakottaa sinut hakemaan hyväksyntää siltä, joka sinusta pysyy kaukana, tai sinut torjuu.
      Et ole erittäin rakastunut mihinkään muuhun kuin haaveeseen. Sydämesi särkyy vain koska et voi hyväksyä pettymystä. Ymmärrettävästi olet pettynyt, koska asiat eivät menneet kuten olisit toivonut mutta pahennat asioita ihan itse koko ajan.

      Se on ihan ok, jokaisen on elettävä elämänsä, mutta älä syytä sitten sitä miestä, kun valinta on kuitenkin rehellinen ja sinun. Kun olet valmis kohtaamaan itsesi ja tunteesi, etsimään jonkun toisen, sanoudut irti miehestä ja etsit jotain muuta. Jos käsittelet asiat, löydät toisenlaisen, jos et, löydät samanlaisen. Edessäsi on pitkä ja yksinäinen tie, mutta älä pelkää, tunnelin päässä on myös valoa.

      • toivoton tapaus

        Kiitos upeasta vastauksestasi. Olet suurimmalta osin täysin oikeassa. Haen hyväksyntää nimenomaan miehiltä johtuen rankasta lapsuudestani. Minua kiusattiin ala-asteen alusta yläasteen loppuun saakka ja kiusaajat olivat pääasiassa poikia, Tämän vuoksi koen itseni hyväksi ja kokonaiseksi vain, jos minulla on joku mies jonka kanssa seksi sujuu.

        Nyt mun on aika kohdata totuus ja alkaa miettimään mitä elämältä todella haluan.


    • mies.

      Mies saa seksii joten on siihen tyytyväinen.

    • Mulla oli viime kesänä vähän samanlainen suhde. Nainen oli rakastunut ja odotti tunteideni heräävän, vaikka moneen otteeseen sanoin, etten ole rakastunut häneen. Tajusin, että nainen jäisi roikkumaan epätasapainoiseen tunnesuhteeseen, joten koin epämiellyttäväksi velvollisuudekseni pistää suhde poikki ja vapauttaa hänet etsimään rakkauttaan. Se oli ainut ja oikea ratkaisu.

      • Ihana karma

        Ihan hyvä, ei ketään saa pitää väärin perustein varattuna.
        Tosin karman laki on siitä hyvä että tuollainen pelailu osuu vielä omaan nilkkaan ennemmin tai myöhemmin.
        Kun sinä mies huomaat olevasi rakastunut korviasi myöden niin suhteesi ei etenekään..


    • NäinMeillä

      Olet myös itse miehenä mennyt mukaan suhteisiin jossa nainen on ollut hyvin ihastunut mutta minä en. Joku kuitenkin veti niihin suhteisiin ja toivoin itsekin että tunteet heräävät. Petin kuitenkin siinä sekä itseäni että niitä naisia. Enkä osannut vetäistä itseäni suhteista irti riittävän aikaisin koska minulle oli tärkeää että vierellä oli edes joku. Ja lopulta näitä tällaisia suhteita minulla oli monia ja aina ihmettelin kun suhteessa oleminen oli niin vaikaa.
      Myöhemmin olen tajunnut että silloin en edes ollut koskaa ollut rakastunut enkä siis edes osannut käsitellä tunteitani tai erottaa mikä olisi rakkautta ja mikä ei. Tämän viimeisimmän vaikean suhteen kestäessä nimittäin tapaisin ihan sattumalta toisen naisen ja äkkiä rakastuin päätä pahkaa ja ensimmäistä kertaa elämässäni. Ja silloin minulle selvisi mitä oikea toimiva suhde vaatii. Ilman oikeaa tunnetta ei ole mitään ja kun se oikea tunne löytyy, koko suhde on aivan erilainen ja siinä oleminen helppoa ja luonnollista.

      • vaikeaa joskus

        Kuin minun kynällä kirjoitettu. Juuri näin itselle tapahtui eron jälkeen, huomasin sen kuitenkin kolmen yrityksen jälkeen, että näistä väkisin yritetyistä suhteista ei tule kuin kyyneliä. 2v olen haahuillut, kunnes kohtasin sen, joka löi tunteeni vihdoin liikkeelle ja huolella. Tämä ihastuminen jäi kuitenkin yksipuoliseksi, riuduttaa vieläkin.

        Onnea sinulle kun löysit rakkauden.

        Sikäli voin AP:n tilanteeseen samaistua myös, että olen toiminut kuten nykyinen miehesi. Ei hän leiki tunteillasi, hänhän on rehellinen. Sinä itse teet ratkaisusi sen pohjalta. On hyvin mahdollista, että miehelläsi on syviä tunteita sinua kohtaan, hän ei vain tunnista niitä. Nimim. ”ikäviä uutisia” kirjoitus oli aivan naulan kantaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe