Linuksista luopuminen elämäni suurin ilo!

Windows oli parempi

Alkoi yksinkertaisesti kyllästyttämään ne lukemattomat eri toimimattomuudet. Sitten ostin Windows-7 ja silloin lähti kaikki vastaavasti toimimaan.

Linuksin kanssa oli ajuri ongelmia, oli mokkula ongelma, ei toiminut MTV-3 katsoma ja mitä niitä vielä olikaan.

Kaikki oli kerralla poispyyhkäisty, kun asensin Windows-7:n. Linuks on edeleen, mutta vain varakoneessa, en ole päivittänyt moneen kuukauteen, koska WIN-7 toimii niin erinomaisesti.

Mielelläni maksan toimivasta käyttiksestä!!!!!

60

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alhainen osaamis tasosi ja korkea kynnys uuden oppimiseen näemmä ajaa sinut väkisin vanhan tutun käyttäjäksi, vaikka se onkin kaikista huonoin vaihtoehto käyttöjärjestelmä markkinoilla.
      eihän sille toki mitään voi jos ei ole kaikki inkkarit kanootissa.

      "Kaikki oli kerralla poispyyhkäisty, kun asensin Windows-7:n."

      tämä on vale, koska windowsiin tarvitsee lisäksi asentaa lukemattomia apupyöriä, että sen perus käyttö olisi mahdollista.

      • hihhuleitahutkien

        Ja miten printterit toimivat eri linux-distroilla - huonosti.

        Seiska on ehkä paras mikin käyttis 95:n jälkeen ja hihhulit jaksavat silti laittaa vastaan.

        Mitään "apupyöriä" seiska ei tarvitse toisin kuin linux, jonka eri distrot vaativat aina mitä ihmeellisempiä päivityksiä toimiakseen - toimiikohan nvidian näytönohjain vieläkään hyvin.


      • win-trollille
        hihhuleitahutkien kirjoitti:

        Ja miten printterit toimivat eri linux-distroilla - huonosti.

        Seiska on ehkä paras mikin käyttis 95:n jälkeen ja hihhulit jaksavat silti laittaa vastaan.

        Mitään "apupyöriä" seiska ei tarvitse toisin kuin linux, jonka eri distrot vaativat aina mitä ihmeellisempiä päivityksiä toimiakseen - toimiikohan nvidian näytönohjain vieläkään hyvin.

        "Ja miten printterit toimivat eri linux-distroilla - huonosti."

        Kuule, et ole edes selvästi kokeillutkaan mitään linux-distroa, hyvin toimii tulostimet!

        "Seiska on ehkä paras mikin käyttis 95:n jälkeen ja hihhulit jaksavat silti laittaa vastaan."

        Hihhuli olet sinä itse!

        "Mitään "apupyöriä" seiska ei tarvitse toisin kuin linux, jonka eri distrot vaativat aina mitä ihmeellisempiä päivityksiä toimiakseen - toimiikohan nvidian näytönohjain vieläkään hyvin. "

        Kyllä tarvitaan apupyöriä, esim. virustorjuntaohjelmat, mp3-soittimet, flash-player, pdf-lukija ym. Linuxeissa on nuo kaikki paitsi ei virustorjuntaa koska sellasta ei linuxeissa tarvita! Linux is virusfree operating system!


      • hihhuleitahutkien kirjoitti:

        Ja miten printterit toimivat eri linux-distroilla - huonosti.

        Seiska on ehkä paras mikin käyttis 95:n jälkeen ja hihhulit jaksavat silti laittaa vastaan.

        Mitään "apupyöriä" seiska ei tarvitse toisin kuin linux, jonka eri distrot vaativat aina mitä ihmeellisempiä päivityksiä toimiakseen - toimiikohan nvidian näytönohjain vieläkään hyvin.

        enpä ole ihan kaikkia tulostimia kokeillut(tietenkään), mutta ainakin ricohin tulostimet toimivat oikein mainiosti.
        http://www.ricoh-usa.com/products/product_details.aspx?cid=2&scid=2&pid=2319

        windows tarvitsee apupyöriä, kuten virusturvan, haittaohjelmaturvan, palomuuriturvan, pdf lukijan, kuvankäsittelyn/katselun, ajurit kaikille oheislaitteille, mainoksen estoturvan, eheytyksiä, rekisterin korjausohjelmia, toimistoohjelmiston, ym.

        siinä jotain perus apupyöriä mitä windows tarvitsee. kannattaa tutustua aiheeseen hieman tarkemmin ennen kuin alkaa rääkyä tyhjästä pelkkää tietämättömyyttään.


      • Eipä ole.
        win-trollille kirjoitti:

        "Ja miten printterit toimivat eri linux-distroilla - huonosti."

        Kuule, et ole edes selvästi kokeillutkaan mitään linux-distroa, hyvin toimii tulostimet!

        "Seiska on ehkä paras mikin käyttis 95:n jälkeen ja hihhulit jaksavat silti laittaa vastaan."

        Hihhuli olet sinä itse!

        "Mitään "apupyöriä" seiska ei tarvitse toisin kuin linux, jonka eri distrot vaativat aina mitä ihmeellisempiä päivityksiä toimiakseen - toimiikohan nvidian näytönohjain vieläkään hyvin. "

        Kyllä tarvitaan apupyöriä, esim. virustorjuntaohjelmat, mp3-soittimet, flash-player, pdf-lukija ym. Linuxeissa on nuo kaikki paitsi ei virustorjuntaa koska sellasta ei linuxeissa tarvita! Linux is virusfree operating system!

        Linuxissa ei ole flashiäkään vakiona, eli olet taas väärässä.


      • Apupolkimet.
        puusilima____ kirjoitti:

        enpä ole ihan kaikkia tulostimia kokeillut(tietenkään), mutta ainakin ricohin tulostimet toimivat oikein mainiosti.
        http://www.ricoh-usa.com/products/product_details.aspx?cid=2&scid=2&pid=2319

        windows tarvitsee apupyöriä, kuten virusturvan, haittaohjelmaturvan, palomuuriturvan, pdf lukijan, kuvankäsittelyn/katselun, ajurit kaikille oheislaitteille, mainoksen estoturvan, eheytyksiä, rekisterin korjausohjelmia, toimistoohjelmiston, ym.

        siinä jotain perus apupyöriä mitä windows tarvitsee. kannattaa tutustua aiheeseen hieman tarkemmin ennen kuin alkaa rääkyä tyhjästä pelkkää tietämättömyyttään.

        Suosittelen ihan samaa, Linux ja MacOs vaatii kanssa nuita "apupyöriä"
        Nuo sinun "apupyöräsi" on muille ihan ohjelmia joita saa ja voi asentaa käyttöjärjestelmään tarpeen mukaan, Linux tosin on poikkeus koska siihen ei saa oikeita sovelluksia, mutta yritetty on tehdä "apupyöriä" joilla on pärjättävä.


      • valehtelet
        Eipä ole. kirjoitti:

        Linuxissa ei ole flashiäkään vakiona, eli olet taas väärässä.

        No ehkei flashia ole kaikissa jakeluissa mutta osassa on, esim. Linux Mintissä on! Eli en ole taaskaan väärässä. Ja miksi sanoit että olisin TAAS väärässä?


      • perustele väittees!
        Apupolkimet. kirjoitti:

        Suosittelen ihan samaa, Linux ja MacOs vaatii kanssa nuita "apupyöriä"
        Nuo sinun "apupyöräsi" on muille ihan ohjelmia joita saa ja voi asentaa käyttöjärjestelmään tarpeen mukaan, Linux tosin on poikkeus koska siihen ei saa oikeita sovelluksia, mutta yritetty on tehdä "apupyöriä" joilla on pärjättävä.

        Miten niin ei saa oikeita ohjelmia? PERUSTELE VÄITTEESI, Trollipaska!


      • Apupolkimet. kirjoitti:

        Suosittelen ihan samaa, Linux ja MacOs vaatii kanssa nuita "apupyöriä"
        Nuo sinun "apupyöräsi" on muille ihan ohjelmia joita saa ja voi asentaa käyttöjärjestelmään tarpeen mukaan, Linux tosin on poikkeus koska siihen ei saa oikeita sovelluksia, mutta yritetty on tehdä "apupyöriä" joilla on pärjättävä.

        ei linux distrot tarvitse apupyöriä ja mihin sä unohdit perustelut printtereistä ja apupyöristä?


      • Eipä ole. kirjoitti:

        Linuxissa ei ole flashiäkään vakiona, eli olet taas väärässä.

        Linux on kerneli, ei siihen kuulu mitkään Flashit.

        Flash Player kuuluu kyllä käyttöjärjestelmiin, kuten vaikka Ubuntuun.


      • Tubutin.
        valehtelet kirjoitti:

        No ehkei flashia ole kaikissa jakeluissa mutta osassa on, esim. Linux Mintissä on! Eli en ole taaskaan väärässä. Ja miksi sanoit että olisin TAAS väärässä?

        Miksi sinä sanot että minä valehtelen?
        Jos täällä joku valehtelee niin se en ole minä, sinä sanoit että linuxissa on flash.


      • N-Kal
        M-Kar kirjoitti:

        Linux on kerneli, ei siihen kuulu mitkään Flashit.

        Flash Player kuuluu kyllä käyttöjärjestelmiin, kuten vaikka Ubuntuun.

        Niinhän tuossa sanottiin että linukseissa on nuo kaikki.
        Ubuntu ei sisällä myöskään flashiä, eikä oikein mitään muitakaan sovelluksia.


      • Pelittele, nii
        perustele väittees! kirjoitti:

        Miten niin ei saa oikeita ohjelmia? PERUSTELE VÄITTEESI, Trollipaska!

        Ei ole Photoshop, Cakewalk Sonar, Excel, Word, Pinnacle Studio, Premiere...
        Riittääkö?


      • roskapostirobotti___
        Pelittele, nii kirjoitti:

        Ei ole Photoshop, Cakewalk Sonar, Excel, Word, Pinnacle Studio, Premiere...
        Riittääkö?

        Joo siis se että tiettyjä ohjelmistoTUOTTEITA ei saa Linuxissa (helposti) toimimaan ei todellakaan tarkoita etteikö täysin samaa työtä pystyisi tekemään jollain toisella ohjelmalla. Eihän Internet Explorer tai Windows Media Player tietenkään toimi Linuxissa tai OSXssä, mutta niille on olemassa vastineet. Jos täysin välttämättä on pakko käyttää ohjelmaa joka on vain Windowsille tehty, silloin on pakko. Käytän itsekin paria ohjelmaa jotka on vain Windowsille, niiden käyttö onkin ainoa poikkeus jolloin suostun Windowsia käyttämään. Mitään muuta en sillä tee. Tämä ei puhu Windowsin puolesta vaan päinvastoin. Windowsin käyttö parinkin ohjelman takia on johtanut siihen että tietyt laitteet kuten verkkokortti, olen kytkenyt pois päältä. Käynnistyksen yhteydessä käynnistyvät palvelut on absoluuttisessa minimissä ja mitään muita ohjelmia en ole asentanut. Windowsista joutuu manuaalisesti heruttamaan resursseja poistamalla turhia palveluja ja ominaisuuksia, joilla ei tee mitään. Sen vähän mitä olen pakotettu Windowsia käyttämään, pidän sen erittäin lyhyessä hihnassa.

        Se riippuu niin kovasti käyttötarkoituksesta, mutta täysin typerää olisi olla kokonaan hyödyntämättä Linuxia vain siksi että pari TUOTETTA eivät tue Linuxia. Se taas on heidän menetyksensä. Se on nähty ennenkin kuinka tiettyjen "markkinajohtajien" tuotteet jäävät jalkoihin kun joku suutuspäissään kirjoittaa open source vastineen.


      • valehtelet
        Tubutin. kirjoitti:

        Miksi sinä sanot että minä valehtelen?
        Jos täällä joku valehtelee niin se en ole minä, sinä sanoit että linuxissa on flash.

        NO koska esimerkiksi Linux MIntissä ON FLASH MUKANA! Mitä kohtaa et tajua? Kyllä se olet nimenomaan SINÄ joka täällä valehtelet! Kuten yleensä windows-trollitkin muutenkin valehtelee!


      • valehtelet
        N-Kal kirjoitti:

        Niinhän tuossa sanottiin että linukseissa on nuo kaikki.
        Ubuntu ei sisällä myöskään flashiä, eikä oikein mitään muitakaan sovelluksia.

        "Ubuntu ei sisällä myöskään flashiä, eikä oikein mitään muitakaan sovelluksia. "

        Miten niin ei mitään muitakaan sovelluksia? Tuo väitteesi vain osoittaa ettet tiedä linux-jakeluista tuon taivaallista! Ubuntussa (ja sen rinnakkaisversioissa), Linux Mintissä ja monessa muussakin jakelussa on oletuksena mukana moniakin sovelluksia joten väitteesi siitä ettei mukana tulis mitään sovelluksia, on VALETTA! Mutta ymmärtäähän sen, windows-trollit eivät osaa puhua totuuksia!


      • Valehtelet!
        valehtelet kirjoitti:

        "Ubuntu ei sisällä myöskään flashiä, eikä oikein mitään muitakaan sovelluksia. "

        Miten niin ei mitään muitakaan sovelluksia? Tuo väitteesi vain osoittaa ettet tiedä linux-jakeluista tuon taivaallista! Ubuntussa (ja sen rinnakkaisversioissa), Linux Mintissä ja monessa muussakin jakelussa on oletuksena mukana moniakin sovelluksia joten väitteesi siitä ettei mukana tulis mitään sovelluksia, on VALETTA! Mutta ymmärtäähän sen, windows-trollit eivät osaa puhua totuuksia!

        Ei ole, vai miksi mun Ubuntu ei sitten näytä videoita ja tahtoo flashiä?


      • Perustele väitteesi!
        roskapostirobotti___ kirjoitti:

        Joo siis se että tiettyjä ohjelmistoTUOTTEITA ei saa Linuxissa (helposti) toimimaan ei todellakaan tarkoita etteikö täysin samaa työtä pystyisi tekemään jollain toisella ohjelmalla. Eihän Internet Explorer tai Windows Media Player tietenkään toimi Linuxissa tai OSXssä, mutta niille on olemassa vastineet. Jos täysin välttämättä on pakko käyttää ohjelmaa joka on vain Windowsille tehty, silloin on pakko. Käytän itsekin paria ohjelmaa jotka on vain Windowsille, niiden käyttö onkin ainoa poikkeus jolloin suostun Windowsia käyttämään. Mitään muuta en sillä tee. Tämä ei puhu Windowsin puolesta vaan päinvastoin. Windowsin käyttö parinkin ohjelman takia on johtanut siihen että tietyt laitteet kuten verkkokortti, olen kytkenyt pois päältä. Käynnistyksen yhteydessä käynnistyvät palvelut on absoluuttisessa minimissä ja mitään muita ohjelmia en ole asentanut. Windowsista joutuu manuaalisesti heruttamaan resursseja poistamalla turhia palveluja ja ominaisuuksia, joilla ei tee mitään. Sen vähän mitä olen pakotettu Windowsia käyttämään, pidän sen erittäin lyhyessä hihnassa.

        Se riippuu niin kovasti käyttötarkoituksesta, mutta täysin typerää olisi olla kokonaan hyödyntämättä Linuxia vain siksi että pari TUOTETTA eivät tue Linuxia. Se taas on heidän menetyksensä. Se on nähty ennenkin kuinka tiettyjen "markkinajohtajien" tuotteet jäävät jalkoihin kun joku suutuspäissään kirjoittaa open source vastineen.

        Kyse olikin että siihen ei saa oikeita ohjelmia, miksi alat jostain marginaalisista korvaavista leluohjelmista puhumaan?


      • valehtelet
        Valehtelet! kirjoitti:

        Ei ole, vai miksi mun Ubuntu ei sitten näytä videoita ja tahtoo flashiä?

        En puhunut mitään tällä kertaa Flashista, puhuin SOVELLUKSISTA JOTKA VÄITÄT PUUTTUVAN!


      • haista v*ttu!
        Perustele väitteesi! kirjoitti:

        Kyse olikin että siihen ei saa oikeita ohjelmia, miksi alat jostain marginaalisista korvaavista leluohjelmista puhumaan?

        Haista sinä v*ttu! Kukaan ehdottanut mitään leluohjelmia! Eikä Photoshop ole yhtään sen enempää oikea ohjelma kuin joku Gimp! Sitäpaitsi erittäin harva kotikäyttäjä edes käyttää tai tarvii jotain Photoshoppia!


      • Horinaa horinan perä
        valehtelet kirjoitti:

        En puhunut mitään tällä kertaa Flashista, puhuin SOVELLUKSISTA JOTKA VÄITÄT PUUTTUVAN!

        Puhuin kyllä flashistä.


      • haistan, eikö kelpaa
        haista v*ttu! kirjoitti:

        Haista sinä v*ttu! Kukaan ehdottanut mitään leluohjelmia! Eikä Photoshop ole yhtään sen enempää oikea ohjelma kuin joku Gimp! Sitäpaitsi erittäin harva kotikäyttäjä edes käyttää tai tarvii jotain Photoshoppia!

        Kyse oli että Ubuntuun ei saa oikeita ohjelmia, niin mitä siitä vielä kätisemään?


      • haist v*ttu!
        haistan, eikö kelpaa kirjoitti:

        Kyse oli että Ubuntuun ei saa oikeita ohjelmia, niin mitä siitä vielä kätisemään?

        Ubuntuun SAA ihan oikeita ohjelmia, miksi väität jotain ihan muuta? GIMP on ihan oikea ohjelma siinä missä se kämäinen Photoshoppikin! Vai onko mikkistrollin mielestä ainoita oikeita ohjelmia ne jotka maksaa aivan helkkaristi?


      • Haista Pers.
        haist v*ttu! kirjoitti:

        Ubuntuun SAA ihan oikeita ohjelmia, miksi väität jotain ihan muuta? GIMP on ihan oikea ohjelma siinä missä se kämäinen Photoshoppikin! Vai onko mikkistrollin mielestä ainoita oikeita ohjelmia ne jotka maksaa aivan helkkaristi?

        Eli nytkö siihen saa Photoshopin, Sonarin, Premieren yms. jo luettelaåemani ohjelmat?

        Ei muuten ei saa.


      • en haista
        Haista Pers. kirjoitti:

        Eli nytkö siihen saa Photoshopin, Sonarin, Premieren yms. jo luettelaåemani ohjelmat?

        Ei muuten ei saa.

        Eli olet juuri sellainen mikkistrolli jollaiseksi sua arvelinkin ja joka vaan vänkää ja ajattelee että ainoita oikeita ohjelmia on ne jotka maksaa aivan saakelisti! Meinaan että luettelemas ohjelmat on sikakalliita!


      • Liinukstrolli
        en haista kirjoitti:

        Eli olet juuri sellainen mikkistrolli jollaiseksi sua arvelinkin ja joka vaan vänkää ja ajattelee että ainoita oikeita ohjelmia on ne jotka maksaa aivan saakelisti! Meinaan että luettelemas ohjelmat on sikakalliita!

        Kyllä nuo minulle on ainoita oikeita ohjelmia, pitäisikö sinun mieltymyksien mukkaan juosta?


      • häivy v*ttuun!
        Liinukstrolli kirjoitti:

        Kyllä nuo minulle on ainoita oikeita ohjelmia, pitäisikö sinun mieltymyksien mukkaan juosta?

        Jos kerran haluat maksaa aina ja kaikesta ja vielä mahdollisimman paljon niin PYSY SIINÄ WINTOOSASSA JA PYSY MYÖS POISSA TÄÄLTÄ TROLLAAMASTA!


      • Häivy ite vaan
        häivy v*ttuun! kirjoitti:

        Jos kerran haluat maksaa aina ja kaikesta ja vielä mahdollisimman paljon niin PYSY SIINÄ WINTOOSASSA JA PYSY MYÖS POISSA TÄÄLTÄ TROLLAAMASTA!

        En ole kertaakaan trollannut, mutta joku muupa on.


      • häivy täältä
        Häivy ite vaan kirjoitti:

        En ole kertaakaan trollannut, mutta joku muupa on.

        Sinä nimenomaan OLET trollannut, miksi väität muuta ja vielä valehtelet?


      • Painu pois täältä
        häivy täältä kirjoitti:

        Sinä nimenomaan OLET trollannut, miksi väität muuta ja vielä valehtelet?

        Sulle ei kannata enää edes vastata kun trollaat ja nimittelet vain.


      • en häivy!
        Painu pois täältä kirjoitti:

        Sulle ei kannata enää edes vastata kun trollaat ja nimittelet vain.

        MINÄ en trollaa enkä nimittele, enkä myöskään häivy täältä minnekään. Itse olen linux-käyttäjä enkä mikään windows-trollaaja joten mulla on täysi oikeus olla täällä. Sulla sen sijaan ei, koska vaan jauhat p*skaa ja valehtelet minkä ehdit!


      • Häivy nyt vaan
        en häivy! kirjoitti:

        MINÄ en trollaa enkä nimittele, enkä myöskään häivy täältä minnekään. Itse olen linux-käyttäjä enkä mikään windows-trollaaja joten mulla on täysi oikeus olla täällä. Sulla sen sijaan ei, koska vaan jauhat p*skaa ja valehtelet minkä ehdit!

        Itseesikö sitten olet otsikoissasi viitannut, no hyvä tietää.
        On mullakin Ubuntu koneella, mutta se on vain surffailuun kun siihen ei saa oikeita ohjelmia.


      • häivy itse
        Häivy nyt vaan kirjoitti:

        Itseesikö sitten olet otsikoissasi viitannut, no hyvä tietää.
        On mullakin Ubuntu koneella, mutta se on vain surffailuun kun siihen ei saa oikeita ohjelmia.

        En usko että sulla mitään Ubuntua on, kun et edes tajua että siihen SAA ihan oikeita ohjelmia!


      • Häivy itse!
        häivy itse kirjoitti:

        En usko että sulla mitään Ubuntua on, kun et edes tajua että siihen SAA ihan oikeita ohjelmia!

        Eihän siihen saa, kumma kun sanot itse että saa, ei saa, saa, ei saa...

        Nytkö siihen saa Sonarin, Premieren, FL studion jne. jne?


      • haist v*ttu!
        Häivy itse! kirjoitti:

        Eihän siihen saa, kumma kun sanot itse että saa, ei saa, saa, ei saa...

        Nytkö siihen saa Sonarin, Premieren, FL studion jne. jne?

        Noi Sonarit, Premieret ym. ei edes ole mitään oikeita ohjelmia vaan erittäin kalliita LELUJA!


      • Haista ite kans.
        haist v*ttu! kirjoitti:

        Noi Sonarit, Premieret ym. ei edes ole mitään oikeita ohjelmia vaan erittäin kalliita LELUJA!

        Yms. oikeita, eli word, excel, photohop jne.
        Edellä mainitut sonar, fl studio ym. on oikeita ohjelmia myös joita ei linuksiin saa, ammattilaiset tekee musiikkia myös näillä, ihan levyttävät artistit.


      • häivy jo!
        Haista ite kans. kirjoitti:

        Yms. oikeita, eli word, excel, photohop jne.
        Edellä mainitut sonar, fl studio ym. on oikeita ohjelmia myös joita ei linuksiin saa, ammattilaiset tekee musiikkia myös näillä, ihan levyttävät artistit.

        No kuule pelle, mitähän jos hävittäisit sen Ubuntun koneeltas ja pysyisit vaan siinä Windowsissas, olet häpeäksi kaikille! Sitäpaitsi jos et miellä esim. Libre Officea oikeaksi ohjelmaksi, olet todella säälittävä! Se kun kelpaa jopa yrityksille joten sen on pakko olla oikea ohjelma!

        Ja BTW, kuvitteletko SINÄ olevas joku musiikin ammattilainen? Vai brassailetko vaan kun on tullut hankittua sikakalliita musasoftia? Tai onko sulla edes kyseisiä softia?

        Ja vielä, ÄLÄ TULE ENÄÄ TÄNNE! Tämä ei ole Sodat-palsta jossa tapellaan käyttiksistä ja trollaillaan, tämä on Yleistä Linuxista-palsta jossa keskustellaan linuxista, eikä tarkoitus ole morkata tällä palstalla linuxia!


      • Oikeasti, lopeta jo!
        häivy jo! kirjoitti:

        No kuule pelle, mitähän jos hävittäisit sen Ubuntun koneeltas ja pysyisit vaan siinä Windowsissas, olet häpeäksi kaikille! Sitäpaitsi jos et miellä esim. Libre Officea oikeaksi ohjelmaksi, olet todella säälittävä! Se kun kelpaa jopa yrityksille joten sen on pakko olla oikea ohjelma!

        Ja BTW, kuvitteletko SINÄ olevas joku musiikin ammattilainen? Vai brassailetko vaan kun on tullut hankittua sikakalliita musasoftia? Tai onko sulla edes kyseisiä softia?

        Ja vielä, ÄLÄ TULE ENÄÄ TÄNNE! Tämä ei ole Sodat-palsta jossa tapellaan käyttiksistä ja trollaillaan, tämä on Yleistä Linuxista-palsta jossa keskustellaan linuxista, eikä tarkoitus ole morkata tällä palstalla linuxia!

        1. En ole sanonut kertaakaan olevani ammattimuusikko, vai näetkö jossakin sellaisenkin kirjoituksen?
        Olen kyllä harrastanut musiikin säveltämistä sekä bändisoittoa n. 20 vuotta, mutta en silti pidä itseäni ammattilaisena vaikka hallitsenkin useita instrumentteja ja ohjelmia.
        2. En ole kertaakaan haukkunut linuxia.

        3. Pitäisikö minun mieltää sinun makujen mukaan ohjelmat paremmiksi vai olenko silloin säälittävä?
        Varmaan sanot näin muillekin.

        4. Kyse oli oikeista ohjelmista joita käytän ja joita ei saa linuksiin, sinä vaan et hyväksy asiaa.

        Tuo on häpeäksi kaikille.


      • HÄIVY JO!
        Oikeasti, lopeta jo! kirjoitti:

        1. En ole sanonut kertaakaan olevani ammattimuusikko, vai näetkö jossakin sellaisenkin kirjoituksen?
        Olen kyllä harrastanut musiikin säveltämistä sekä bändisoittoa n. 20 vuotta, mutta en silti pidä itseäni ammattilaisena vaikka hallitsenkin useita instrumentteja ja ohjelmia.
        2. En ole kertaakaan haukkunut linuxia.

        3. Pitäisikö minun mieltää sinun makujen mukaan ohjelmat paremmiksi vai olenko silloin säälittävä?
        Varmaan sanot näin muillekin.

        4. Kyse oli oikeista ohjelmista joita käytän ja joita ei saa linuksiin, sinä vaan et hyväksy asiaa.

        Tuo on häpeäksi kaikille.

        Tuolla logiikallasi sun pitää heti lopettaa Ubuntun käyttö, se kun ei ole "oikea" ohjelma koska se on ilmainen. Näköjään halveksit kaikkea mikä on ilmaista. Siis miksi vielä käytät ylipäätään linuxia? Jos ylipäätään edes Ubuntua käytätkään! Alan nimittäin epäillä vahvasti että vain trollaat huvin vuoksi täällä!


      • Lopeta jo.
        HÄIVY JO! kirjoitti:

        Tuolla logiikallasi sun pitää heti lopettaa Ubuntun käyttö, se kun ei ole "oikea" ohjelma koska se on ilmainen. Näköjään halveksit kaikkea mikä on ilmaista. Siis miksi vielä käytät ylipäätään linuxia? Jos ylipäätään edes Ubuntua käytätkään! Alan nimittäin epäillä vahvasti että vain trollaat huvin vuoksi täällä!

        En ole sanonut myöskään etteikö ohjelmat saisi olla ilmaisia, sinähän keksit kokoajan omiasi, ja trollaukseksi voisi luokitella tuota että jatkat ja jatkat ketjua kuten edellä saamme todeta.


      • HÄIVY JO!
        Lopeta jo. kirjoitti:

        En ole sanonut myöskään etteikö ohjelmat saisi olla ilmaisia, sinähän keksit kokoajan omiasi, ja trollaukseksi voisi luokitella tuota että jatkat ja jatkat ketjua kuten edellä saamme todeta.

        No sinun logiikallasi ainoat oikeat ohjelmat on maksullisia ja vieläpä kalliita sellaisia. Miksi jos ei noin kerran ole, tyrmäät esim. Gimpin, Rosegardenin ja mm. Libre Officen?

        PS. Et tunnu tietävän mitä trollaus on, SINÄ nimeinomaan teet sitä enkä minä! Se että jatkan keskustelua, ei ole mitään trollausta. Tosin se ettei sun kanssasi voi juuri keskustella!


      • Lopeta jo.
        HÄIVY JO! kirjoitti:

        No sinun logiikallasi ainoat oikeat ohjelmat on maksullisia ja vieläpä kalliita sellaisia. Miksi jos ei noin kerran ole, tyrmäät esim. Gimpin, Rosegardenin ja mm. Libre Officen?

        PS. Et tunnu tietävän mitä trollaus on, SINÄ nimeinomaan teet sitä enkä minä! Se että jatkan keskustelua, ei ole mitään trollausta. Tosin se ettei sun kanssasi voi juuri keskustella!

        En ole tyrmännyt gimppiä, libbreä yms.
        En ole edes puhuntu niistä, taas samaa höpinää....

        Kuka jatkaa ketjua, kuka?
        Vai pitääkö saada se viimeinen sana, heh heh.


    • 1isi

      Olisit Windows-pentu voinut olla lapsellisesti apinoimatta muiden viestejä.

    • BUAH...

      Hehehee..
      Windows-kiimainen kakru ei ole ikinä edes käyttänytkään mitään Linuxia...

    • win-trollille

      Niin mitkä ihmeen lukemattomat toimimattomuudet? Mitä ihmeen ajuriongelmia?

      • No ne Windowsin ajuriongelmat ja toimimattomuudet, kuten toimimattomat PDF-tiedostot, Youtubevideot yms.

        Sitten hylkäsi Microsoftin halpakopiolinuksin ja vaihtoi aitoon Linuxiin, ja kaikki alkoi toimia kuin taikuuden voimalla.


      • win-trollille
        M-Kar kirjoitti:

        No ne Windowsin ajuriongelmat ja toimimattomuudet, kuten toimimattomat PDF-tiedostot, Youtubevideot yms.

        Sitten hylkäsi Microsoftin halpakopiolinuksin ja vaihtoi aitoon Linuxiin, ja kaikki alkoi toimia kuin taikuuden voimalla.

        "No ne Windowsin ajuriongelmat ja toimimattomuudet, kuten toimimattomat PDF-tiedostot, Youtubevideot yms."

        Aloittaja siis puhui Linuxin toimimattomuuksista ja ajuriongelmista, miksi sotket asioita? EDELLEEN haluan tietää mitä ihmeen toimimattomuuksia ja ajuriongelmia mukamas Linuxissa on? En ole sellaisia kohdannut vaikka monta vuotta Linuxin ja linux-jakeluiden kanssa toiminut!


      • win-trollille kirjoitti:

        "No ne Windowsin ajuriongelmat ja toimimattomuudet, kuten toimimattomat PDF-tiedostot, Youtubevideot yms."

        Aloittaja siis puhui Linuxin toimimattomuuksista ja ajuriongelmista, miksi sotket asioita? EDELLEEN haluan tietää mitä ihmeen toimimattomuuksia ja ajuriongelmia mukamas Linuxissa on? En ole sellaisia kohdannut vaikka monta vuotta Linuxin ja linux-jakeluiden kanssa toiminut!

        "Aloittaja siis puhui Linuxin toimimattomuuksista ja ajuriongelmista"

        Se puhui siitä Microsoftin linuksista, ei Linuxista. Linuxihan on se kuuluisa, maailmaa mullistanut superkerneli joka toimii erinomaisen hyvin.


    • Luovuit Microsoftin toimimattomattomasta linuksista ja aloit käyttämään aitoa, luotettavasti toimivaa Linuxia!

    • aloittajalle

      Aloittajalle: olet perverssi sika ja lerssi!

    • huh huh!

      Ihmettelen että millaiset pervertikot käy antamassa selvälle trollaukselle plussaääniä? Vai antaako tuo aloittaja itse itselleen noita plussia?

      • sairaan hommaa

        Sama mielisairas joka sodat palstalla hokee samoja valheita. Sillä on yleensä ristinmerkki nimimerkissään.


    • näinpä joo

      Totta toinen puoli. Itseäni hieman mietityttää tuo UEFI Secure Boot, mikä nykyään on vakio kaikissa raudoissa ja mikä ainakin oman kokemuksen mukaan tekee Linuxin asentamisen, jos ei mahdottomaksi, niin ainakin vitun hankalaksi. Tästä aiheesta toivoisin enemmän keskustelua Linuxin käyttäjien taholta. Pikkuhiljaa sitä uudempaa rautaa tulee käyttöön pakostakin, niin olisi mukava lukea a) kokemuksia b) neuvoja c) vinkkejä mitä valmistajia tulee välttää. (googlettakaa, jos ei kokemusta)

      Niin.

      • puusilima------_____

        "mikä nykyään on vakio kaikissa raudoissa"

        korjaan, että alkaa olla vakiona kaikissa perus pentti nelosille tarjottavissa kulutustuotteissa vakiona. taviksethan vain kuluttavat, eikä säädä mitään omiaan joten se on ihan hyvä juttu noin. oikeissa laitteissa ei ole.

        oma käsitykseni noista sunnuntaisurffareiden koneiden UEFI secure WTF:stä on että ne ei tuota ongelmia normi distroilla jos ei tee jotain dual boot härdelliä microsoftin riisto käyttöjärjestelmän kanssa. Sellaiseenhan ei taviksella ole tarvetta edes, koska ne käyttää vain sitä mikä on tarjolla. Enemmänkin tuo ongelma on näillä säätäjillä, jotaka haluaa kaikenlaisia käyttöjärjestelmiä ja kytkimiä ja vitkuttimia joita voi säätää, joka puolelle.

        saa korjata käsitystä, koska ei ole ihan hirveesti tullut tutustuttua nykyiseen kuluttajienriisto kamaan.


      • mjoo
        puusilima------_____ kirjoitti:

        "mikä nykyään on vakio kaikissa raudoissa"

        korjaan, että alkaa olla vakiona kaikissa perus pentti nelosille tarjottavissa kulutustuotteissa vakiona. taviksethan vain kuluttavat, eikä säädä mitään omiaan joten se on ihan hyvä juttu noin. oikeissa laitteissa ei ole.

        oma käsitykseni noista sunnuntaisurffareiden koneiden UEFI secure WTF:stä on että ne ei tuota ongelmia normi distroilla jos ei tee jotain dual boot härdelliä microsoftin riisto käyttöjärjestelmän kanssa. Sellaiseenhan ei taviksella ole tarvetta edes, koska ne käyttää vain sitä mikä on tarjolla. Enemmänkin tuo ongelma on näillä säätäjillä, jotaka haluaa kaikenlaisia käyttöjärjestelmiä ja kytkimiä ja vitkuttimia joita voi säätää, joka puolelle.

        saa korjata käsitystä, koska ei ole ihan hirveesti tullut tutustuttua nykyiseen kuluttajienriisto kamaan.

        "korjaan, että alkaa olla vakiona kaikissa perus pentti nelosille tarjottavissa kulutustuotteissa vakiona. taviksethan vain kuluttavat, eikä säädä mitään omiaan joten se on ihan hyvä juttu noin. oikeissa laitteissa ei ole."


        No sitä peruskamaa tässä joutuu käyttämään, kun ei kovin kummoisia summia ole tarkoitus (ikinä) koneeseen laittaa. Tuon Uefi-häipäkkeen kanssa tulee se ongelma, että Microsoft sanelee ehdot ja valmistajat koodaavat, minkä taitavat- eli eivät ainakaan oman kokemukseni mukaan taida. Jospa pari vuotta vielä, niin Linux-hörhötkin heräävät kun rautaansa uusivat.


      • vapautta lisää
        mjoo kirjoitti:

        "korjaan, että alkaa olla vakiona kaikissa perus pentti nelosille tarjottavissa kulutustuotteissa vakiona. taviksethan vain kuluttavat, eikä säädä mitään omiaan joten se on ihan hyvä juttu noin. oikeissa laitteissa ei ole."


        No sitä peruskamaa tässä joutuu käyttämään, kun ei kovin kummoisia summia ole tarkoitus (ikinä) koneeseen laittaa. Tuon Uefi-häipäkkeen kanssa tulee se ongelma, että Microsoft sanelee ehdot ja valmistajat koodaavat, minkä taitavat- eli eivät ainakaan oman kokemukseni mukaan taida. Jospa pari vuotta vielä, niin Linux-hörhötkin heräävät kun rautaansa uusivat.

        Minä olen ihmetellyt: MIKSI vaihtoehtoisen käyttöjärjestelmän käyttäjän pitäisi hankkia omalle valinnalleen digitaaliset allekirjoitukset Microsoftilta?
        Secureboottihan merkitsee sitä, että käyttöjärjestelmällä ja ohjelmilla on hyväksytty digitaalinen allekirjoitus. Ja kuka sen myöntää? Microsoft, jos kyse on UEFI:stä ja securebootista.
        Miksi vaihtoehtokäyttäjäkin sidotaan? Jokin tässä haiskahtaa pahalta, se olisi samaa kuin kauppa alkaisi vaatia asiakkailtaan kiinteää sitoutumista yhteen kauppaan. (ketju- ja merkkisitovuus) Mihin unohtuu vapaa kilpailu?


      • Niin.
        vapautta lisää kirjoitti:

        Minä olen ihmetellyt: MIKSI vaihtoehtoisen käyttöjärjestelmän käyttäjän pitäisi hankkia omalle valinnalleen digitaaliset allekirjoitukset Microsoftilta?
        Secureboottihan merkitsee sitä, että käyttöjärjestelmällä ja ohjelmilla on hyväksytty digitaalinen allekirjoitus. Ja kuka sen myöntää? Microsoft, jos kyse on UEFI:stä ja securebootista.
        Miksi vaihtoehtokäyttäjäkin sidotaan? Jokin tässä haiskahtaa pahalta, se olisi samaa kuin kauppa alkaisi vaatia asiakkailtaan kiinteää sitoutumista yhteen kauppaan. (ketju- ja merkkisitovuus) Mihin unohtuu vapaa kilpailu?

        No sehän se Mircorsoftin idea onkin: ne ottavat kaikki maailman tietokoneet panttivangeikseen. Vapaudut vankilasta-kortin myöntää ainoastaan Microsoft. Miksi valmistajat suostuvat tähän?


    • pakkowindows

      Käytän ja/tai hallinnoin eri seurakunnissa ja kotona noin kymmentä läppäriä.

      Niistä yhteen on voinut jättää pysyvästi Linuxin, koska käytän sitä vain itse ja tarvitsen vain Audacityn ja poltto-ohjelman.

      Toiseen yritin mutta olisi tarvinnut OpenLP:n. Joka kaatuili samalla tavalla kuin osassa windowskoneita. Uudempi versio löytyi vain windowsille ja lisäetuna se, että muutkin osaavat käyttää

      Muutamassa koneessa on Cubase, johon ei ole Linux-ajureita

      Nyt kun M$oft veti maton alta XP:ltä, olisi mieluisaa vaihtaa pois windowseista, mutta eipä onnistu

      • silleen O....

        Utelias kun olen niin pitihän tuo OpenLP ladata tähän LXLE:hen.
        Käyttöä en just heti keksinyt mutta itsensä tuo päivitti 1.9 -> 2.0,
        joka lienee viimeisin.


    • Mr. Cock

      "ei toiminut MTV-3 katsoma"

      Windows sopiikin parhaiten juuri niille yhteiskunnan lampaille jotka katsovat MTV3 ja Nelosen uutisia ja lukevat iltalehteä ja iltasanomia, ehkä jopa seiskaa.

      Linux on suunnattu yhteiskunnan, noh, sanotaanko hieman valaistuneemmille henkilöille.

      Eihän se meiltä ole pois että nettisi hidastelee epämääräisen tietoliikenteen takia ja kone takkuaa päivä päivältä yhä enemmän ja enemmän.

      Se on mielenkiintoista että tässä koneessa jolta nyt trollaan, Win 7 kaatuu täysin satunnaisesti ilman virheilmoitusta, on asennettu uudestaan parikin kertaa ja ajurit on moneen kertaan tarkastettu että on oikeat ja ajantasalla.
      Sain siitä tarpeekseni ja asensin Linuxin tähänkin tilalle. Uptime näyttäisi olevan muutamia viikkoja, eli asennuksen jälkeen ei ole kaatunut kertaakaan. Ehdin jo huolestua että on rautavikaa ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe