Joku kriisikö??

Bnjbnjbnj

Mieheni on ihan totaalisen kyllästynyt avioliittomme ja perhe-elämään. Haikailee elämää ilman vastuita ja velvollisuuksia, mennä miten tykkää ottamatta huomioon muuta perhettä. Ihan käsittämätöntä miten liki 40v mies on taantunut parikymmentä vuotta.
Meillä on reilu 15 vuotta parisuhdetta ja 10 vuotta avioliittoa takana. Ei oltu mitään ihan lapsia tavatessamme ja ja lapsiakin teimme suhteellisen pitkän yhdessäolon jälkeen. Mies on ollut upea aviomies ja hyvä isä, perheelleen omistautuvaa tyyppiä. Lapset ovat alle kouluikäisiä.
Liittomme on ollut onnellinen, suhteellisen tasainen. Pari suurempaa kriisiä koettu yhdessä ja niistä selvitty. Olemme rakentaneet yhdessä mukavan elämän, kauniin kodin ja muutkin toiveet toteutuneet. Mies on edennyt urallaan haluamaansa ja nauttii työstään. Itse vielä haen asioita työrintamalla, mutta olen ollut tyytyväinen tilanteeseen.miehellä on ollut omat harrastuksensa, joita saanut toteuttaa vapaasti. Itse en ole viime vuosina juuri omaa-aikaa halunnut, koska lapsemme ovat vain kerran pieniä. Nyt syksyllä koittaa uudenlainen aika senkin suhteen, enkä aiemminkaan ole kokenut jääneeni paitsi mistään. Ajattelen, että kaikelle on aikansa.

Mies ei tunne tyytyväisyyttä elämästään, eikä saavutuksistaan. Vain halua olla yksin oman elämänsä herra. Olen kovasti pohtinut onko tämä jotain ikäkriisiä, jossa minun tulisi tukea puolisoani. Vai olisiko, niin ettei mikään kaunis ehkä kestä ikuisesti ja mies tosiaan ei tule tyytymään tähän elämäämme enää.

Mielelläni kuulisin jos jollain on samankaltaisia kokemuksia ollut ja miten niistä olette selvinneet.

6

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylös ja ulos

      Oletko itse työtön ja vaan pelkästään kotona, miehen elätettävänä? Sitäkö tarkoitat? Ei ihme, että mies tuntee kuristuvansa, jos on ainoa joka tienaa ja sinä vaan sisustat kotia. Mies pyristelee pois ajatuksesta, että lapset kasvaa ja alkavat enemmän elää kodin ulkopuolella, mutta sinä et! Hanki työ- tai opiskelupaikka ja lähdet pois kotoa sinäkin. Lapset hoitoon ja/tai kouluun, niin kuin muillakin. Saatte kaikki uusia tuulia teidän elämään.

      • Bjnbjnbjn

        En ole työtön tai kotona. 1,5v olin molempien lasten kanssa kotona, tämä oli yhteinen päätöksemme. Muuten ihan työelämässä ollut koko ajan ja lapset hoidossa. En tienaa ihan yhtä paljon kuin mieheni, mutta hänellä on tavoitteita enemmän uransa suhteen ollutkin. Minulle riittää sopiva toimeentulo, mies se meillä on halunnut hienon omakotitalon ja kalliit autot, tokihan hänen on sitten tienattavakin. Yhdessä, tasapuolisesti rahoitamme elämää. Itse olen työni ohella iltaisin (ennen lapsia) opiskellutkin yhden tutkinnon ja syksyllä sillä saralla jatkuu.
        Tasapainoisena näiltä osin olen suhdettamme pitänyt ja mies myös.


    • Kommentti Keijo

      Joku kriisi menossa. Hyvin yleistä. Kaipuuta olla vapaa, tehdä mitä haluaa, olla itsensä herra, päättää omista menoista ja tuloista. Jonkinlaista kapinointia siis.

      Pikemminkin syy on siinä kun teillä on kaikki saavutettu niin mitäs nyt sitten? Mitä sitten tehdä? Tulee shokki ja epätietoisuus että miten nyt jatkaa. Joten itsensä etsiminen on ainoa tie saavuttaa henkinen tasapaino. Joskus se vaan tarkoittaa per-se edelle menemistä puuhun ja rajojen rikkomista.

      Mutta ehkä se mies palaa järkiinsä jonkun ajan kuluttua. Anna hänen toteuttaa itsestään ja yritä tukea ja ymmärtää. Lainaa kirjoja miehen kriisestä kirjastosta ja lue netistä aineistoa.

      • MiestäKaivataanTakas

        Meillä muuten ajan antamista ja miehen ymmärtämistä on tehty. ja tehty. ja tehty. ja tehty. ei enää viittis. haluais itsekin jo nauttia vähän elämästä ja jonkun miehen joka oikeasti viitsii olla oikea mies.


    • Voi voi voi voi voi

      Näitä aloituksia kun lukee niin ei voi todeta kuin että nykymiehet on ihan per... Mä en oikein jaksais enää oman miehenkään jatkuvaa kitinää kaikesta mikä on huonosti ja mitä kaikkien muiden pitäis muuttaa ja tehdä että hänellä olis hyvä olo. Passssha ukko. Nyt rupes vaan kyrsimään tosi paljon enemmän kuin mitä kyrsi aiemmin. Ehkei pitäis lukea näit...

    • Marishka2

      Keski-iän kriisi. Jos ei sitten ole salarakasta jossakin. Aika epäkypsä äijä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe