kersoille tuttuu elämää

nuovvaa

kyl vaa sen yhäriäipän luona onki turvallista ku lasten parasta ajatellen otetaan uus ukkoki kriteerillä: kuka ny sattuu huolimaan

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288715025776.html

18

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa-aa

      Ööö. Ei ole näkynyt yhtään ukkoa. Toisin kuin miehellä, mulla ei ole aikaa etsiä sellaista :o

    • Näin se vaan menee..

      Miten tuollainen aloitus on päässyt palstan vakiyhäriruikkuäippien valikoivien silmien ohi täysin huomaamatta? ;)
      Eikös juuri lapsen etu ja paras ole mukamas aina vakiyhäriruikkuäippien höpötyksissä se tärkein asia?

      Ihmeellisesti vakiyhäriruikkuäipät eivät ole haukkumassa tuota kanssasisarta vaikka just sen valintojen takia lapset saivat rankkua oikein kunnolla! (nohh.... eiköhän palstan vakiyhäriruikkuäipät onnistu taas kerran kääntämään tuonkin jutun niin että eihän muuta syyllistä voi olla kuin juurikin se lasten isä)

      • Höh!!!

        Voisiko joku, se naapuri, tuttava, vastaantulija, anyone toimittaa tämän "Näin se vaan menee"- herrashenkilön saamaan jotain apua ongelmiinsa?! Kovin on nyt korvien väli kyseisellä herralla kärsinyt. Tai sitten on vaan yksinkertaisesti päästään pyörähtänyt. Voi yksinkertaisuuden huipentuma!!


      • Näin se vaan menee..
        Höh!!! kirjoitti:

        Voisiko joku, se naapuri, tuttava, vastaantulija, anyone toimittaa tämän "Näin se vaan menee"- herrashenkilön saamaan jotain apua ongelmiinsa?! Kovin on nyt korvien väli kyseisellä herralla kärsinyt. Tai sitten on vaan yksinkertaisesti päästään pyörähtänyt. Voi yksinkertaisuuden huipentuma!!

        Mitäs palstan vakiyhäriruikkuäippä nyt noin höyryää taas? ;)
        Kerro ihmeessä mikä sinua korpeaa noin kovasti minun kertomissani faktoissa???
        Jännäjännä juttu että miten sinä sivuutat täysin tuollaisen keskustelun avauksen aiheen ja keskitytkin haukkumaan vain minua!!!!

        Ettei vain sinulla palstan vakiyhäriruikulla ole taas kerran taka-ajatuksena se että kokeilet faktan kertojaa haukkumalla saada puheenaiheen pois siitä aiheesta mikä saa yhäriruikkuäipän kiemurtelemaan todella vaikeana.... ;) hehheheheee.... (onhan se hädissään helpompi yrittää osoittaa sormella jotakin toista ettei muut huomaisi kuinka se paska onkin omassa housussa, tuollainen on juuri pesunkestävän palstan vakiyhäriruikkuäipän toimintatapa kun pitää yrittää saada huomio pois itsestä!) ;) hahahhahaaaa.....


      • nekkas
        Näin se vaan menee.. kirjoitti:

        Mitäs palstan vakiyhäriruikkuäippä nyt noin höyryää taas? ;)
        Kerro ihmeessä mikä sinua korpeaa noin kovasti minun kertomissani faktoissa???
        Jännäjännä juttu että miten sinä sivuutat täysin tuollaisen keskustelun avauksen aiheen ja keskitytkin haukkumaan vain minua!!!!

        Ettei vain sinulla palstan vakiyhäriruikulla ole taas kerran taka-ajatuksena se että kokeilet faktan kertojaa haukkumalla saada puheenaiheen pois siitä aiheesta mikä saa yhäriruikkuäipän kiemurtelemaan todella vaikeana.... ;) hehheheheee.... (onhan se hädissään helpompi yrittää osoittaa sormella jotakin toista ettei muut huomaisi kuinka se paska onkin omassa housussa, tuollainen on juuri pesunkestävän palstan vakiyhäriruikkuäipän toimintatapa kun pitää yrittää saada huomio pois itsestä!) ;) hahahhahaaaa.....

        Etkö sinä ole se, jota nauratti, kun jollain oli isä kuollut ja äiti jäänyt yksinhuoltajaksi? Olet todella ajattelematon ja ilkeä.

        Mulla ei täällä ole mitään ukkoja. Ainoa jota voisi sellaiseksi ajatella on toi pikkumies. Sen kanssa menee aika niin täysin, etten jaksa töitten jälkeen lähtee mihinkään. Eikä lapsia saa jättää yksin kotiin, joten mee siinä treffeille. Kaikilla meillä kun ei oo hirveesti apuja siinä lasten hoidossa. Mun kokemuksen mukaan ukoilla on yleensä ekana uus suhde. Näin ainakin mun tuttavissa.


      • Näin se vaan menee..
        nekkas kirjoitti:

        Etkö sinä ole se, jota nauratti, kun jollain oli isä kuollut ja äiti jäänyt yksinhuoltajaksi? Olet todella ajattelematon ja ilkeä.

        Mulla ei täällä ole mitään ukkoja. Ainoa jota voisi sellaiseksi ajatella on toi pikkumies. Sen kanssa menee aika niin täysin, etten jaksa töitten jälkeen lähtee mihinkään. Eikä lapsia saa jättää yksin kotiin, joten mee siinä treffeille. Kaikilla meillä kun ei oo hirveesti apuja siinä lasten hoidossa. Mun kokemuksen mukaan ukoilla on yleensä ekana uus suhde. Näin ainakin mun tuttavissa.

        En todellakaan ole naureskellut kenellekään kuolemantapauksen johdosta tapahtuneen elämänmuutoksen takia joten turhaan yrität haukkua minua sellaisestakin!!!
        Se vaan on tosi jännä juttu että kun yhäriäipän itsekkäiden valintojen takia lapset joutuvat kärsimään ihan fyysisestikin niin ihmeellisesti nämä tekopyhät palstan vakiyhäriruikkuäipät eivät ole kilvan haukkumassa tuota yhäriä! Miksi?

        Eikö tuollaisessa tapauksessa sen vakiyhäriruikkuäippien mainostaman äitylin lapsensuojeluvaiston pitäisi nostaa päätään ja pitäisi olla kovaan ääneen huutamassa kuinka tuonkin lehtijutun tapauksen yhäriäippä on itsekkyytensä seurauksena saattanut lapset todelliseen vaaraan?!
        Ai niin, eihän tuollainen tapaus kiinnosta palstan vakiyhäriruikkuäippiä yhtään koska eihän siinä voi syyttää suoraan lasten isää....
        Vai voisikos? Eiköhän palstan vakiyhäriruikkuäipät aikansa asiaa kääntäen ja vääntäen saa juurikin sen lasten isän syylliseksi koko tapaukseen ja samalla leipaistaan äitylistä uhri joka sinnittelee ja uhrautuu vain ja ainoastaan lasten parhaan vuoksi ;) heheheheeeeee....


      • nekkas
        Näin se vaan menee.. kirjoitti:

        En todellakaan ole naureskellut kenellekään kuolemantapauksen johdosta tapahtuneen elämänmuutoksen takia joten turhaan yrität haukkua minua sellaisestakin!!!
        Se vaan on tosi jännä juttu että kun yhäriäipän itsekkäiden valintojen takia lapset joutuvat kärsimään ihan fyysisestikin niin ihmeellisesti nämä tekopyhät palstan vakiyhäriruikkuäipät eivät ole kilvan haukkumassa tuota yhäriä! Miksi?

        Eikö tuollaisessa tapauksessa sen vakiyhäriruikkuäippien mainostaman äitylin lapsensuojeluvaiston pitäisi nostaa päätään ja pitäisi olla kovaan ääneen huutamassa kuinka tuonkin lehtijutun tapauksen yhäriäippä on itsekkyytensä seurauksena saattanut lapset todelliseen vaaraan?!
        Ai niin, eihän tuollainen tapaus kiinnosta palstan vakiyhäriruikkuäippiä yhtään koska eihän siinä voi syyttää suoraan lasten isää....
        Vai voisikos? Eiköhän palstan vakiyhäriruikkuäipät aikansa asiaa kääntäen ja vääntäen saa juurikin sen lasten isän syylliseksi koko tapaukseen ja samalla leipaistaan äitylistä uhri joka sinnittelee ja uhrautuu vain ja ainoastaan lasten parhaan vuoksi ;) heheheheeeeee....

        Se oli ketjussa Mitähän tästäkin taas seuraa. Kommentoit "olet siis yhäriruikun kersa itsekkin. (aivan nyt pitäisi taas palstan vakiyhäriruikkuäipän keksiä jotain surkuhupaisaa seliseliselittelyä luoviakseen itsensä pois ahdingosta) Hahhahaha

        Mitä naurettavaa löysit siitä, että jonkun isä oli kuollut ja äiti oli yksinhuoltaja?

        Ps. Miksi sinä haluat, että isiä haukutaan?


      • Näin se vaan menee..
        nekkas kirjoitti:

        Se oli ketjussa Mitähän tästäkin taas seuraa. Kommentoit "olet siis yhäriruikun kersa itsekkin. (aivan nyt pitäisi taas palstan vakiyhäriruikkuäipän keksiä jotain surkuhupaisaa seliseliselittelyä luoviakseen itsensä pois ahdingosta) Hahhahaha

        Mitä naurettavaa löysit siitä, että jonkun isä oli kuollut ja äiti oli yksinhuoltaja?

        Ps. Miksi sinä haluat, että isiä haukutaan?

        Siinä taas palstan yksi vakiyhäriruikkuäipistä näytti "osaamistaan"!
        Lueppas tuo (mitähän tästäkin seuraa -viestiketju) uudestaan ja katso hiukan missä vaiheessa tuo höpötys oli kirjoitettu jossa vakiyhäriruikkuäippä keksi alkaa kertoilemaan kuolleesta isästään sun muusta???
        Aivan niin!
        Ihan viimeisimpänä höpötyksenä on kuin onkin se palstan vakiyhäriruikkuäipän keksimä höpötys "kuolleesta" isästään sun muusta läpinäkyvästä shaissista! ;)

        Nyt sinä (nimim. nekkas) höpöttelevä vakiyhäriruikkuäippä yrität haukkua minua syyttelemällä asiasta jonka (ilmeisesti juuri sinä) keksit jälkikäteen tuohon viestiketjuun....

        Tuo kirjoittamani: (aivan nyt pitäisi taas palstan vakiyhäriruikkuäipän keksiä jotain surkuhupaisaa seliseliselittelyä luoviakseen itsensä pois ahdingosta)
        Mitä se sai aikaan??? ;)
        Aivan niin... Juuri sen että yritit luovia itsesi pois ahdingosta keksimällä yhtä-äkkiä surkuhupaisan seliseliselittelyn kuolleesta isästä....
        HAHHAHHAAAAA.... Nauran juu ja aidosti! :) :) :)


      • nekkas
        Näin se vaan menee.. kirjoitti:

        Siinä taas palstan yksi vakiyhäriruikkuäipistä näytti "osaamistaan"!
        Lueppas tuo (mitähän tästäkin seuraa -viestiketju) uudestaan ja katso hiukan missä vaiheessa tuo höpötys oli kirjoitettu jossa vakiyhäriruikkuäippä keksi alkaa kertoilemaan kuolleesta isästään sun muusta???
        Aivan niin!
        Ihan viimeisimpänä höpötyksenä on kuin onkin se palstan vakiyhäriruikkuäipän keksimä höpötys "kuolleesta" isästään sun muusta läpinäkyvästä shaissista! ;)

        Nyt sinä (nimim. nekkas) höpöttelevä vakiyhäriruikkuäippä yrität haukkua minua syyttelemällä asiasta jonka (ilmeisesti juuri sinä) keksit jälkikäteen tuohon viestiketjuun....

        Tuo kirjoittamani: (aivan nyt pitäisi taas palstan vakiyhäriruikkuäipän keksiä jotain surkuhupaisaa seliseliselittelyä luoviakseen itsensä pois ahdingosta)
        Mitä se sai aikaan??? ;)
        Aivan niin... Juuri sen että yritit luovia itsesi pois ahdingosta keksimällä yhtä-äkkiä surkuhupaisan seliseliselittelyn kuolleesta isästä....
        HAHHAHHAAAAA.... Nauran juu ja aidosti! :) :) :)

        Sinun mielestäskö kenenkään isät ei voi olla kuolleita. No tiedoksesi vaan herra epäkohtelias ja lapsekas. Minunkin isäni kuoli ollessani 21. Entisen mieheni äiti kuoli, kun se oli 14. Että sellaista valistusta sulle "kukaan ei voi kuolla, ei ainakaan silloin kun kirjoittaja on yhäri". Miten sä oikeasti kehtaat pitää huvittavana shaissina sitä, että joku menettää oman vanhempansa. Mua ei naurattanut yhtään, eikä entistä miestäkään varmaan. Joku psykopaatti ehkä naureskelee lähinnä toisten isän menettämiselle. Ja minunkin äiti on uusissa naimisissa.

        Voisitko määritellä vakiyhäriruikkuäipän? Kun sinä näytät olevan täällä vakituistaan tekeekö se sinusta vakiyhäriruikkuiskän?

        Mun parhaan kaverini mies kärsi masennuksesta ja tappoi itsensä kolmikymppisenä. Jälkeen jäi vaimo ja kaksi lasta. Entinen koulukaveri tappoi myös itsensä vuosi sitten. Hänellä jäi kolme lasta. MInun isäni kuoli aivoverenvuotoon, minun lisäksi jäi kolme muuta, joista kaksi alaikäistä. Exän äiti kuoli syöpään viisikymppisenä. Jäi kaksi teini-ikäistä lasta. Kerro minulle naurattaako sinua ja miten paljon? Jos sinua naurattaa se, että minä ja nämä muut ihmiset menetimme hyvän ja tärkeän ihmisen sinä todellakin tarvitset apua. Jos joku olisi alkanut isäni hautajaisissa minulle vahingoniloisena nauramaan olisin lyönyt turpiin ja lujaa, niin paljon se sattui. Onneksi minun lähipiirissä ei ole psykopaatteja.

        Ja Minä en muuten ole ... Pitäisikö sun tarkistaa psykopaattisuuden lisäksi harhaluulosi.

        Ps miksi meidän äitien pitäisi haukkua miehiä? Miksi haluat niin?


      • wer78
        Näin se vaan menee.. kirjoitti:

        Siinä taas palstan yksi vakiyhäriruikkuäipistä näytti "osaamistaan"!
        Lueppas tuo (mitähän tästäkin seuraa -viestiketju) uudestaan ja katso hiukan missä vaiheessa tuo höpötys oli kirjoitettu jossa vakiyhäriruikkuäippä keksi alkaa kertoilemaan kuolleesta isästään sun muusta???
        Aivan niin!
        Ihan viimeisimpänä höpötyksenä on kuin onkin se palstan vakiyhäriruikkuäipän keksimä höpötys "kuolleesta" isästään sun muusta läpinäkyvästä shaissista! ;)

        Nyt sinä (nimim. nekkas) höpöttelevä vakiyhäriruikkuäippä yrität haukkua minua syyttelemällä asiasta jonka (ilmeisesti juuri sinä) keksit jälkikäteen tuohon viestiketjuun....

        Tuo kirjoittamani: (aivan nyt pitäisi taas palstan vakiyhäriruikkuäipän keksiä jotain surkuhupaisaa seliseliselittelyä luoviakseen itsensä pois ahdingosta)
        Mitä se sai aikaan??? ;)
        Aivan niin... Juuri sen että yritit luovia itsesi pois ahdingosta keksimällä yhtä-äkkiä surkuhupaisan seliseliselittelyn kuolleesta isästä....
        HAHHAHHAAAAA.... Nauran juu ja aidosti! :) :) :)

        Minun mies kuoli ja minusta tuli yksinhuoltaja. Naurattaako sinua, koska sinun mielestä minä valehtelen tietenkin.


      • Höh!!!
        Näin se vaan menee.. kirjoitti:

        Mitäs palstan vakiyhäriruikkuäippä nyt noin höyryää taas? ;)
        Kerro ihmeessä mikä sinua korpeaa noin kovasti minun kertomissani faktoissa???
        Jännäjännä juttu että miten sinä sivuutat täysin tuollaisen keskustelun avauksen aiheen ja keskitytkin haukkumaan vain minua!!!!

        Ettei vain sinulla palstan vakiyhäriruikulla ole taas kerran taka-ajatuksena se että kokeilet faktan kertojaa haukkumalla saada puheenaiheen pois siitä aiheesta mikä saa yhäriruikkuäipän kiemurtelemaan todella vaikeana.... ;) hehheheheee.... (onhan se hädissään helpompi yrittää osoittaa sormella jotakin toista ettei muut huomaisi kuinka se paska onkin omassa housussa, tuollainen on juuri pesunkestävän palstan vakiyhäriruikkuäipän toimintatapa kun pitää yrittää saada huomio pois itsestä!) ;) hahahhahaaaa.....

        No, tyypillistä käytöstä vakavia mielenterveydellisiä ongelmia potevalle: oman sairautensa täydellinen kieltäminen ja muiden syyllistäminen. Hieno esimerkkitapaus,kuin suoraan oppikirjasta!


      • Höh!!!
        Höh!!! kirjoitti:

        No, tyypillistä käytöstä vakavia mielenterveydellisiä ongelmia potevalle: oman sairautensa täydellinen kieltäminen ja muiden syyllistäminen. Hieno esimerkkitapaus,kuin suoraan oppikirjasta!

        Ja esimerkkitapauksella tarkoitan tätä "Näin se vaan menee"-herrashenkilöä jonka käytöstavat ovat joko unohtuneet tai niitä ei ole koskaan ollutkaan.


      • on varmaan muka töis
        nekkas kirjoitti:

        Sinun mielestäskö kenenkään isät ei voi olla kuolleita. No tiedoksesi vaan herra epäkohtelias ja lapsekas. Minunkin isäni kuoli ollessani 21. Entisen mieheni äiti kuoli, kun se oli 14. Että sellaista valistusta sulle "kukaan ei voi kuolla, ei ainakaan silloin kun kirjoittaja on yhäri". Miten sä oikeasti kehtaat pitää huvittavana shaissina sitä, että joku menettää oman vanhempansa. Mua ei naurattanut yhtään, eikä entistä miestäkään varmaan. Joku psykopaatti ehkä naureskelee lähinnä toisten isän menettämiselle. Ja minunkin äiti on uusissa naimisissa.

        Voisitko määritellä vakiyhäriruikkuäipän? Kun sinä näytät olevan täällä vakituistaan tekeekö se sinusta vakiyhäriruikkuiskän?

        Mun parhaan kaverini mies kärsi masennuksesta ja tappoi itsensä kolmikymppisenä. Jälkeen jäi vaimo ja kaksi lasta. Entinen koulukaveri tappoi myös itsensä vuosi sitten. Hänellä jäi kolme lasta. MInun isäni kuoli aivoverenvuotoon, minun lisäksi jäi kolme muuta, joista kaksi alaikäistä. Exän äiti kuoli syöpään viisikymppisenä. Jäi kaksi teini-ikäistä lasta. Kerro minulle naurattaako sinua ja miten paljon? Jos sinua naurattaa se, että minä ja nämä muut ihmiset menetimme hyvän ja tärkeän ihmisen sinä todellakin tarvitset apua. Jos joku olisi alkanut isäni hautajaisissa minulle vahingoniloisena nauramaan olisin lyönyt turpiin ja lujaa, niin paljon se sattui. Onneksi minun lähipiirissä ei ole psykopaatteja.

        Ja Minä en muuten ole ... Pitäisikö sun tarkistaa psykopaattisuuden lisäksi harhaluulosi.

        Ps miksi meidän äitien pitäisi haukkua miehiä? Miksi haluat niin?

        Ei keksinyt mitään seliseliselityksiä tuo idiootti :)
        Ensin kannustaa hullua, sitten nauraa kuolemalle ja sitten meni nurkkaan häpeämään (tai toivottavasti johonkin laitokseen)

        Tuollainen epäasiallinen ihminen pilaa niiden isien asian, joita on oikeasti kohdeltu väärin.


    • ilmivaa

      Eipä ole täälläkään miehiä näkyny, mut ei kyllä sitä lapsen isääkään. Isukilla sen sijaan menee lujaa naisten kanssa

    • Hanna--

      Mä käyn ulkona miesten kanssa.Kotiin en tuo ikinä.
      Olen sanonut että haluan vain seksi/hauskanpitoseuraa ja lapset pidetään tästä erillään.
      Mulla on äitielämä ja sitten se toinen elämä,aikuisen naisen elämä.
      Tämä on hyvä järjestely.Älkää ottako vieraita miehiä kotiinne.
      Se on lapsille kärsimys.
      Iloa ja kivaa heinäkuuta kaikki yh äipät:)

    • 0547

      Sanotiinko tuossa edes, että se oli isäpuoli. Samassa perheessä asuva voi tarkoittaa muitakin henkilöitä. Vähän epäselvä ilmaisu.

      • Näin se vaan menee..

        No sillälailla palstan vakiyhäriruikkuäippä!
        Tottakai kun palstan vakiyhäriruikkuäippä "etsii ulospääsyä" tilanteesta niin voihan se yhärin valitsema samassa perheessä asuva henkilö olla vaikka lasten isän veli tai oma isä tai vaikka itse paavi.
        Missään nimessä se ei kuitenkaan voi olla sen yhäriäipän vika että lapset joutui väkivallan kohteeksi, eikö vain?


      • isäkö lasten asialla
        Näin se vaan menee.. kirjoitti:

        No sillälailla palstan vakiyhäriruikkuäippä!
        Tottakai kun palstan vakiyhäriruikkuäippä "etsii ulospääsyä" tilanteesta niin voihan se yhärin valitsema samassa perheessä asuva henkilö olla vaikka lasten isän veli tai oma isä tai vaikka itse paavi.
        Missään nimessä se ei kuitenkaan voi olla sen yhäriäipän vika että lapset joutui väkivallan kohteeksi, eikö vain?

        Hakkaaminen on aina hakkaajan vika. Oli se hakkaaja kuka hyvänsä. Potkaisin lasten isän ulos väkivallan takia ja nyt on paljon parempi tilalla. Nyt se ukko väittää kaikille, että minä yritän savustaa sen lasten elämästä valvotuilla tapaamisilla. Miten siitä tuli tuollainen idiootti. Vai oisko esittänyt olevansa mukava, vaan kun halusi kontroloida jotain. Väkivaltaan pitää puuttua oli se sitten äiti tai isä tai joku puolikas, kuten Eerikalla.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe