Tulot nousi kun jäi työttömäksi

Nyt taas saa ruokaa

Asumistukea tulee 170 e lisää ja toimeentulotukea tulee 400 e lisää. Huh.. ei tarvi leipäjonoon mennä nyt kun on työtön, kun olin 8 kk töissä, niin tulot olivat niin huonot, että ruokaa ei ollu joka päivä, leipäjonoon ei päässyt, kun se oli aamupäivällä. Kaupasta kävin joskus pyytämässä leipää koiralle, niin sai vähän halvemmalla kovaa vanhaa leipää.

On se aika venkää että työ ei enää elätä.

12

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä ihmettä?

      Mistä ihmeen työstä sait niin vähän palkkaa? Onhan olemassa minimipalkkamääräyksetkin. Entä millä konstilla sait toimeentulotukea työttömyysturvan lisäksi? Yleensä työttömät elää pelkällä työttömyyspäivärahalla ja toimeentulotuki on vain poikkeustilanteisiin. Jos palkkasi oli pienempi kuin työttömyyspäiväraha, niin miksi et saanut jo silloin toimeentulotukea?

      • tulot nousee työttöm

        Palkkatukityöstä ei saa juurikaan työttömyyskorvausta suurempaa "palkkaa" Sanoisinko vajaa 100 e enempi.. mutta se menee sitten työmatkoihin ja eväät pitää olla ja päivähoitomaksu tulee lisää, joten miinukselle jää..

        Ei suomeessa ole enää minimipalkkaa, firmat maksaa mitä maksaa,

        JA SUURIN OSA OTTAA NÄITÄ PALKKATUKILAISIA, JOILLE EI TARVI MAKSAA MITÄÄN, TE KESKUS MAKSAA SEN TYÖTTÖMYYSKROVAUKSEN.
        Toimenetulotukea saa jos menot ovat suuret, esim, vuokra, sähkö, vakuutukset, ym laskut... jos ne ylittää tulot ja yleeensä ylittää koska ihmiselle on jäätävä tietty raha elämiseen. Me saimme aina ja nytkin saamme kun jäin työttömäksi...


      • no eipäs valehdella
        tulot nousee työttöm kirjoitti:

        Palkkatukityöstä ei saa juurikaan työttömyyskorvausta suurempaa "palkkaa" Sanoisinko vajaa 100 e enempi.. mutta se menee sitten työmatkoihin ja eväät pitää olla ja päivähoitomaksu tulee lisää, joten miinukselle jää..

        Ei suomeessa ole enää minimipalkkaa, firmat maksaa mitä maksaa,

        JA SUURIN OSA OTTAA NÄITÄ PALKKATUKILAISIA, JOILLE EI TARVI MAKSAA MITÄÄN, TE KESKUS MAKSAA SEN TYÖTTÖMYYSKROVAUKSEN.
        Toimenetulotukea saa jos menot ovat suuret, esim, vuokra, sähkö, vakuutukset, ym laskut... jos ne ylittää tulot ja yleeensä ylittää koska ihmiselle on jäätävä tietty raha elämiseen. Me saimme aina ja nytkin saamme kun jäin työttömäksi...

        Sulla täytyy olla todella isot hyväksytyt menot, että saat toimeentulotukea lisäksi. Itse tiedän vain pari tosi sairasta ihmistä, jotka saa. Toinen odottaa eläkepäätöstä. Molemmilla todella suuret lääkekulut. Asumistukihan kattaa vuokrasta tietyn osan. ja sähkölasku on harvoin hyväksyttävästi niin suuri, että raja ylittyisi. Laskuista ei hyväksytä, kuin elämälle välttämättömät, kuten kunnallinen terveydenhuolto.


      • hyvin pärjää
        no eipäs valehdella kirjoitti:

        Sulla täytyy olla todella isot hyväksytyt menot, että saat toimeentulotukea lisäksi. Itse tiedän vain pari tosi sairasta ihmistä, jotka saa. Toinen odottaa eläkepäätöstä. Molemmilla todella suuret lääkekulut. Asumistukihan kattaa vuokrasta tietyn osan. ja sähkölasku on harvoin hyväksyttävästi niin suuri, että raja ylittyisi. Laskuista ei hyväksytä, kuin elämälle välttämättömät, kuten kunnallinen terveydenhuolto.

        Kyllä mää tiedän mitkä laskut hyväksytään, olen ollut tt asiakas kauan, neljän yh äiti, neljän h keittiön vuokra asunto..
        Aina tullut tt tukea kun on hakenu, Kyllä mä työttömänä pärjään paremmin kuin työssä, riippuen palkasta, jos saat vaanilmaistöitä noita palkkatuki töitä, siinä on työttö. korv. kokoinen "palkka".

        Ja se miksi haen tt tukea, on että juopot, ym pakolaiset saa ettei mitään meidän verorahjoja, niin olisi se ihme ellei sumenkansalainen yh äiti lapsiperhe sitä saisi.. minä olen aina saanut, ettei valittamista.
        Tosi ystävällisiä ihmisiä siellä on ikinä ei ole ollut ongelmia.


      • sorry vaan
        hyvin pärjää kirjoitti:

        Kyllä mää tiedän mitkä laskut hyväksytään, olen ollut tt asiakas kauan, neljän yh äiti, neljän h keittiön vuokra asunto..
        Aina tullut tt tukea kun on hakenu, Kyllä mä työttömänä pärjään paremmin kuin työssä, riippuen palkasta, jos saat vaanilmaistöitä noita palkkatuki töitä, siinä on työttö. korv. kokoinen "palkka".

        Ja se miksi haen tt tukea, on että juopot, ym pakolaiset saa ettei mitään meidän verorahjoja, niin olisi se ihme ellei sumenkansalainen yh äiti lapsiperhe sitä saisi.. minä olen aina saanut, ettei valittamista.
        Tosi ystävällisiä ihmisiä siellä on ikinä ei ole ollut ongelmia.

        Palkkatuesta saat sen työttömyyskorvauksen, joka lakkautetaan ellei sinulla ole hyvä syy kieltäytyä. Tarkoitus onkin että teet edes jotain. Ei tyhjästä pidä maksaa mitään. Jos tienaat työttömyyspäivärahan, asumistuen(jonka saat varmasti, koska olet työtön), lapsilisä ja elatusmaksut/tuen tulosi ylittävät taatusti ttt:n minirajat. Juopot ym saavat vähemmän rahaa, sillä he eivät saa päivärahaa, vaan ttt:n joka on pienempi, kuin päiväraha.

        Ettei tämä provo menisi liian pitkälle, niin käykääpä laskemassa toimeentulotukilaskurilla, kuinka paljon neljän lapsen yh oikeasti saa toimeentulotukea
        Ps. vastaus: ei mitään.

        Eli päiväraha lapsikorotuksilla, elatustuki x neljä, lapsilisät yksinhuoltajakorotuksilla x neljä ja asumistuki. Tietenkin jos asuntosi vuokra on todella iso ja kulutat sähkö kauheasti ja olette kroonisesti sairaita, niin olen väärässä.


    • köyhis duunari

      Tätä se on edellisen eduskunnan ja hallituksen aikaansaannnosta.Työssäkäyvät ihmiset ei saa säästöön mitään ja ei ylletä keskitasoonkaan! Poliitikoilla ei ole hajuakaan miten pienipalkkaisia suurin osa suomalaisiata on. Krran tehtiin kysely ja he luulivat mm hoitoalan väkeä keskituloisiki..heh...

    • harmittaahan se

      Niin se on nykypäivänä, ettei töitä kannata tehdä. Enemmän saat kun elät tuilla.

      • työttömyys kannattaa

        Kuka ottaa työtä vastaan jos sillä ei elä? Kai nyt jokainen haluaa ruokaa pöytää ja lapsille ainakin, ja jos palkka ei siihen riitä, niin onahan se työttömäksi jäätävä, saa edes jonkinlaisen elintason.

        Itsekin huomasin sen viis vuotta sitten kun olin palkkautkitöissä, jossa olet firmalle ilmaineno rja, niin 50 e jäin tappiolle, kun tolin ns töissä.. tai luin lehitä ja kattelinikkunasta ulos, että sain päivän jotenkin menemään.

        Kun laiskottelu siellä loppu, (kotonakino lisi ollut enempi hommia), nousi heti käteen jäävä tulo. Korvaukset kun sai käteenilman työmatkakustannuksia ja eväitä.


    • werewrew

      Mulla työt loppuu joulukuussa ja jään saman tien äitiyslomalle. Äippäloman jälkeen ei kannata jäädä kotihoitotuelle kituuttamaan, vaan mieluummin työttömäksi, jolloin saan viisinkertaisesti enemmän rahaa kun olen ansiosidonnaisella. Tässä paikkakunnassa omalla alalla ei ole kovinkaan todennäköistä työllistyä...pari kollegaa ollut jo pari vuotta työttömänä kun heidät irtisanottiin töistä.

      • janae, nykyään töiss

        Joudut ehkä kursseille tai työkokeiluihin, jos et suostu, päiväraha loppuu. Itse olin kotihoidontuella, koska halusin olla kotona, sen kolme vuotta. Nuorin oli 3vuotta ja seitsemän kuukautta, kun pääsin kursseille, eli tuon seitsemän kuukautta olin työttömänä ja pyrin aktiivisesti kursseille. Neljäs kurssi tärppäsi.


      • edellinen kirjoittaj
        janae, nykyään töiss kirjoitti:

        Joudut ehkä kursseille tai työkokeiluihin, jos et suostu, päiväraha loppuu. Itse olin kotihoidontuella, koska halusin olla kotona, sen kolme vuotta. Nuorin oli 3vuotta ja seitsemän kuukautta, kun pääsin kursseille, eli tuon seitsemän kuukautta olin työttömänä ja pyrin aktiivisesti kursseille. Neljäs kurssi tärppäsi.

        No jaa. Kuulemani mukaan nuo kurssit ja työkokeilut koskevat niitä, joilla on hyvin vähän koulutusta tai työkokemusta, itsellä näin ei ole, eivät kuulemma pistä korkeimman koulutuksen omaavaa kursseille (kuten minä). Pari kollegaani, jotka irtisanottiin eivät ole joutuneet minkäänlaisille kursseille, koska katsovat ammattitaidon ja koulutuksen olevan hyvä. Mutta kun täällä paikkakunnalla työt on vähissä, niin minkäs teet? En rupea asumaan erossa perheestäni eri paikkakunnalla työn takia, koska ei ole pakko.


      • näin..
        edellinen kirjoittaj kirjoitti:

        No jaa. Kuulemani mukaan nuo kurssit ja työkokeilut koskevat niitä, joilla on hyvin vähän koulutusta tai työkokemusta, itsellä näin ei ole, eivät kuulemma pistä korkeimman koulutuksen omaavaa kursseille (kuten minä). Pari kollegaani, jotka irtisanottiin eivät ole joutuneet minkäänlaisille kursseille, koska katsovat ammattitaidon ja koulutuksen olevan hyvä. Mutta kun täällä paikkakunnalla työt on vähissä, niin minkäs teet? En rupea asumaan erossa perheestäni eri paikkakunnalla työn takia, koska ei ole pakko.

        Ne pistävät sinut todistamaan, että haet töitä. Jos et, niin päiväraha lakkaa. Jos et työllisty niin sinuakin odottavat tukityöt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe