Kun lääkärit eivät auta...

.......

Kipua on liikaa.
Se vaikuttaa parisuhteeseemmekin, eikä millään hyvällä tavalla.
Mieheni kärsii kun minä kärsin.

Mikään tai kukaan ei auta.
Kipua on jatkunut jo liian kauan, useita vuosia.
Kivut ovat päivittäisia.
Mahakipua, pahoinvointia, päänsärkyä, niska-, hartia-, selkäkipuja, lihaskipuja, henkistä pahaa oloa.
Ja kaikki, aivan kaikki, edellämainitut oireet toistuvat päivittäin.

En kestä enää henkisesti, enkä fyysisesti.
Liittomme uhkaa hajota.
Elämäni on yhtä helvettiä...

11

1109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen kipuilija

      Mitä tarkoitat? Kun lääkärit ei auta? Eikö ole selvitetty mistä kivut johtuu vai eikö mikään särkylääkekään auta?

      • .......

        Verikokeet otettu, mitään ei näkynyt.
        Ovat antaneet kaikennäköisiä lääkkeitä, ei auta.
        Sanovat vain, että kaikki on normaalisti ja että olen terve...
        Nyt ovat näköjään luovuttaneet, kun sanovat vain "kyllä se siitä".
        Kyllä se siitä!? Vaivat alkoivat, kun olin 15-vuotias ja täytin tässä kuussa 20!
        Kyllä se siitä juu, sen kun näkisi.
        Buranaa olen napsinut jo niin paljon, kun keskiverto 50-v ihminen elämänsä aikana. Olo onkin jo kuin viiskymppisellä, ellei pahempi.


    • elintavat?

      Ruokavalio?
      Liikunta?
      Lisäravinteet?
      Lihashuolto?
      Uni?
      Stressi?
      Harrastukset?

      • .......

        Ruokavalio?
        - Normaalia, itsetehtyä kotiruokaa ja lisäksi paljon hedelmiä. Syön 3-5 kertaa päivässä. Juon paljon vettä.

        Liikunta?
        - Pyörällä joka päivä töihin, matkaa tulee edestakaisin yhteensä n. 10 km. Lenkkeilin myös ennen kuin kivut alkoivat.

        Lisäravinteet?
        - Talvisin D-vitamiinia, nyt otan maitohappobakteereja (lisäravinne?)

        Lihashuolto?
        - Not sure what that means, mutta tein ahkerasti vatsalihaksia kesäkuussa, mutta sitten en jaksanut enää, kun tuli niin järkyttävä väsymys ja kipuilut pahenivat. Yrittänyt myös jaksaa kyykätä.

        Uni?
        - Katkonaista ja melko huonolaatuista. Paljon painajaisia ja olen joka aamu väsynyt kun herään.

        Stressi?
        - Taloudellinen tilanne _todella_ huono. Asumistukea tulee 220€/kk ja työmarkkinatukea 600€/kk, vuokraan menee 575€/kk, sähkölasku 30-40€/kk, nettilasku 30€/kk, ruuat, hygieniatarvikkeet yms. Raha on siis suurin/ainoa stressin aihe.

        Harrastukset?
        - Valokuvaus, kilpikonnani hoito, mato-onginta, ulkoilu.


      • .......

        Olen sanonut tuon AINA, kun käyn missä tahansa valittamassa vaivoistani, mutta vastaus on aina sama: "ei se sitä voi olla" !
        Itse taas olen 100% varma että minulla on fibro!
        Meillä on ystäväni kanssa täsmälleen samat oireet kun tuossa kuvauksessa, mutta kukaan ei tunnu edes välittävän!


    • .......

      Tuli taas käytyä lääkärissä.
      Pitkään hän siinä kyseli ja kirjoitteli jotain ylös, mutta lopulta sanoi "joo en minä tiedä mikä sulla oikein vois olla" !?
      Määräsi silti nyt otettavaksi 1g panadolia, 600mg buranaa ja pahoinvointilääkkeitä, kaikkia 1-3 kertaa päivässä.
      Lisäksi syön somac controlleja ja maitohappobakteereja.
      Saa nähdä auttaako vaiko ei...

      • fibro???

        Buranalla saat vatsasi limakalvon vaurioitumaan pysyvästi.

        Fibromyalgiaan EI auta särkylääkkeet.

        Milestäni oireesi viittaa fibromyalgiaan.

        Reumalääkäri tai fysiatri tekee diagnoosin, EI tavallinen lääkäri.

        Diagnoosilla EI tee mitään, koska eläkkeelle ei pääse, mutta omaa mielenrauhaan se auttaa, kun tietää, mistä oireet johtuu.

        Tee tuo kynsitesti.

        Jo suhteellisen vähävoimainen (kynnenalus vaalenee) aran alueen painaminen (peukalon tai yhdessä pidettyjen etu- ja keskisormen päillä) aiheuttaa potilaalle kiputuntemuksen. Tämä kipu jää useimmiten kirvelemään usean minuutin ajaksi tutkimisen jälkeenkin.

        Osta luontaistuotekaupasta tai marketista melatoniinia 1mg vahvuista (muuta ei olekkaan) ja kokeile saada untasi paremmaksi.

        Annostus on yleensä 0,5-5 mg eli kokeile, auttaako sinulla.

        Lepää riittävästi ja venyttele.

        Itselä on auttanut

        riittävä lepo
        VHH ruokavalio
        vitamiineista D-vitamiini 100µg/vrk (ostan iHerb ja maksaa 10€/vuosi)
        riittävä uni
        rentoutuminen
        kesä ja aurinko
        stressitön elämä (finro itsessään aiheuttaa stressiä)

        LDN lääke (linkissä siitä lisää)

        Jatkossa, kun et parane ja parantavaa lääkettä ei ole, niin ammatti kannattaa valita todella huolella eli mahdollisimman kevyt työ.

        Harmi että sait tän paskataudin jo noin nuorena, meinaan tämä pilaa elämän.


      • Myös epäilty..
        fibro??? kirjoitti:

        Buranalla saat vatsasi limakalvon vaurioitumaan pysyvästi.

        Fibromyalgiaan EI auta särkylääkkeet.

        Milestäni oireesi viittaa fibromyalgiaan.

        Reumalääkäri tai fysiatri tekee diagnoosin, EI tavallinen lääkäri.

        Diagnoosilla EI tee mitään, koska eläkkeelle ei pääse, mutta omaa mielenrauhaan se auttaa, kun tietää, mistä oireet johtuu.

        Tee tuo kynsitesti.

        Jo suhteellisen vähävoimainen (kynnenalus vaalenee) aran alueen painaminen (peukalon tai yhdessä pidettyjen etu- ja keskisormen päillä) aiheuttaa potilaalle kiputuntemuksen. Tämä kipu jää useimmiten kirvelemään usean minuutin ajaksi tutkimisen jälkeenkin.

        Osta luontaistuotekaupasta tai marketista melatoniinia 1mg vahvuista (muuta ei olekkaan) ja kokeile saada untasi paremmaksi.

        Annostus on yleensä 0,5-5 mg eli kokeile, auttaako sinulla.

        Lepää riittävästi ja venyttele.

        Itselä on auttanut

        riittävä lepo
        VHH ruokavalio
        vitamiineista D-vitamiini 100µg/vrk (ostan iHerb ja maksaa 10€/vuosi)
        riittävä uni
        rentoutuminen
        kesä ja aurinko
        stressitön elämä (finro itsessään aiheuttaa stressiä)

        LDN lääke (linkissä siitä lisää)

        Jatkossa, kun et parane ja parantavaa lääkettä ei ole, niin ammatti kannattaa valita todella huolella eli mahdollisimman kevyt työ.

        Harmi että sait tän paskataudin jo noin nuorena, meinaan tämä pilaa elämän.

        En tosin halunnut viralliseksi diaknosiksi siksi että se peittää allensa lonkka ja ac nivelten kulumat.

        Unen laatuun voi vaikuttaa lääkkeiden lisäksi muilla tekijöillä, eli unihygieenillä.
        Makuuhuone täysin pimeäksi, meluhaitat pois, lämpötila justiinsa oikeaksi.
        Ennen nukkumaanmenoa rentoutumista, jotain joka ohjaa ajatukset pois ongelmista (tiedän että on vaikeaa, itse yrittäjänä olen velkaantunut 130 000€ parissa vuodessa mutta onnistuu).


    • aina uupunut

      Meillä suvussa fibroa. Olen sairastanut tuki- ja liikuntaelin sairautta kohta 10 vuotta, Aina kaikki jatkuvat kivut on laitettu sen piikkiin. Minut on leikattu 3 kertaa mutta kivut vain jatkuvat. Fibron oireet tunnistin vuosia sitten mutta kukaan ei uskonut.
      Nyt vasta sain lähetteen reumatologille..kipupisteet löytyy lähes kaikki mitä fibrossa on,samoin kaikki muutkin fibron oireet on. Ja tosiaan särkylääke ei auta..
      En ole vielä edes nelikymppinen..

    • dgdfgdfg

      Ahdistuneisuushäiriö? Voi aiheutta mitä mielenkiintoisimpia fyysisiä oireita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe