Kyllä on vauva muuttunut,kokemuksia?

mammaacity

Ikää kohta 6kk, pieni vauveli ,joka minusta aiemmin rauhallinen vaikka osannut aina itkulla ilmaista tarpeensa, mutta nyt yhtäkkiä pieni saa puuskia että ihan kädet huitoo sivuilla ja potkii ja polkee jaloillaan ja kattoo huutaen mua suoraan silmiin, järkyttävää! tätäkö se uhma on? vai mikä on? samanlailla teen kaikki kuin aiemmin. Myös saa lohduttaa joka asiasta jos on matolla ja osuu johkin tai jää jumiin niin itku tulee, ja rauhoittuu salamana kun otan syliin ja voivottelen. =) on kyllä herkkä tapaus..

6

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuuuupelis

      Meijänkin 5kk vauva on saanjt parin viikon ajan "raivareita" huutaa vaikka olisi juuri syönyt, vaippa vaihdettu. Kai se tohon ikään kuuluu. Tai sit vauva haluaa vain huomiota :D meillä ainakinhuuto loppuu heti kun syliin ottaa. Mut ei sitä kokoajan sylissä voi pitää :D

    • 13+16

      Vauvalla voi olla jokin allergia, refluksi tai muu syy huutaa, otapa puheeksi neuvolassa! Ei todellakaan uhma tule 6kk ikäiselle.

    • mammaacity

      hah,13 16 ei ole allergiaa,refluksia..sulla ei vielä taida olla vauvaa mutta toteat varmaan saman kuin minä sitten kun on..=P

      mua vaan huvittaa kun kasvanut ja niin muuttunut käytös. Kyllähän hän lopettaa ku syliin ottaa ja rauhoittaa,tarkoitan vaan että osaa ilmaista itseään aiempaa paremmin korostaa käsillä ja jaloilla ja muutenkin todella herkkä, et saa lohdutella aiempaa enempää. Huomiota saa kyllä antaa jatkuvasti, jos osaisin laittaa kantoliinan käyttäisin,mut se niin vaikee ja repussa ei suostu olemaan vaan itkee.

    • juuuuupelis

      Tämä kuumuus voi myös vaikuttaa :)

    • lolll

      Joo ei, ei uhmaa tule 6kk ikäiselle vauvalle. Odota tonne lähemmäs 2 vuotta, niin sitten voidaan alkaa uhmasta puhumaan, ehkä!

    • 5kk

      meillä poika täytti just 5kk ja meillä on tota samaa. tarkotitko tuolla "uhmalla" vauvan omaa tahtoa? ainakin minä käsitin näin, ja voin kertoa että meillä on samaa kiukuttelua nykyisin päivittäin. vauva esim. haluaa kädestäni lehden/mukin ihan minkä vaan, ja saa kauheen raivarin, jos en anna sitä. tai suuttu, jos otan jonkin lehden ym. kädestä pois, jos leikit alkaa mennä vaarallisiksi. ehkä se on vaan sitä oman tahdon ilmaisua. :) ja tosiaan tää hellekin saa vauvan kiukkuiseksi. äsken vaihdettiin olkkarista paljon viileämpään keittiöön ja vauva rauhoittui heti eikä suutu, vaikka nyt tässä vieressä oon koneella, kun nyt parin viikon aikana on saanut raivarit aina, jos oon yrittänyt esim. järjestellä paikkoja. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe