Sateista hellettä vaan kaikille!

Sateista pitää ainakin kirjoittaa, muuten sanotaan viestiä kuivaksi.

Itseni kastelin aamulla kun piti mennä terveyskeskukseen verikoetta varten, nyt saadaan sitten hellettä ja pitkään saadaankin.

Eipähän tuo yli 25-astetta meitä juuri ilahduta, ei ainakaan itseäni.

Tiedättekö muuten mikä meitä yhdistää?

Minäpä kerron Kasvanut vyötärönmitta (miehillä yli 90 cm ja naisilla 80 cm). Edellisistä seuraa kakkosluokan diabetes eli sokeritauti. lisävaivoina on kohonnut verenpaine, sydänvaivat jne.

Hienosti ilmaisten meillä on vaivana Metabolinen syndrooma. Eikös olekin hieno nimi sairaudella?

Ajattelin vähän rehvastella tuolla hienolla sairaudella. Pieleen meni kun muilla on samat vaivat.

21

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kl.

      Huonosti on täällä vettä herunut.
      Ukkospilviä on useasti näkynyt jossain horisontissa, mutta koko kesänä ei ole kunnolla kuulunut saati näkynyt taivaan Ukon vasaran hakkaukset.
      Kuumimmillaan on täällä ollut hellettä ihan virallisesti yli 30°C.

      Verenpainetauti diagnostisoitiin minulla jo vuosikymmeniä sitten, paino oli silloin n. 50 kg. Geeneissä taitaa olla, nuorena isällänikin sama vaiva todettiin.
      Diabeteksestä olen onneksi säästynyt, ainakin tähän asti, toivon mukaan loppuunkin saakka.
      Paino-ongelmia pakkaa olemaan, silloin pitää yrittää panna suuta soukemmalle.
      Mutta kun kaikki hyvä pakkaa olemaan kovin kaloripitoista.

      Ollaan me Suomessamme nyt kuin tropiikissa, onneksi meillä on neljä vuodenaikaa, ollaan me siinäkin suhteessa onnekkaita.
      .

    • Ramoona*

      Helleraja ei taida täällä etelärannikolla rikkoutua, mutta poutaa on tänne luvassa tänään ja huomenna alkavalle naisten viikolle. Naisten viikon sateita tarkastellaan, onhan se perinteisesti heinäntekoaikaa, ja naisten itkuherkkyden syyksi on heinätöitä häirinneet sateet laitettu. Esteri taas on sateen jumalattareksikin ylennetty tai paremmenkin syntipukiksi pantu. Todellisuudessa vertaus perustuu Ester-merkkiseen paloruiskuun tai Ester-nimiseen siipirataslaivaan, joka tunnetusti pärskii vettä.

      Eilen minäkin kastuin lenkillä, mutta kesää kuivaa minkä kastelee ja lämmin kesäsade olikin hyvin tervetullut. Jospa pikkuruiset havaitsemani kanttarellit saisivat nyt kasvuvoimaa ja mustikat kokoa. Tänään heräsin sumuiseen aamuun, ja postilaatikkoreissulla tuntui jo lopukesäinen henkäys, haikeus läikähti rinnassa. Ensi viikolla on Jaakon kylmänkivenheittopäivä, eivätkä meren uimavedet ole edes vielä kunnolla lämmenneetkään. Toisaalta, kun meri lämpenee, se takaa pitkän miellyttävän leudon syksyn.

      Mutta nyt vielä eletään kukkeinta heinäkuuta, mansikka-aikaa , kevään kylvöt ja istukset ovat alkaneet tuottaa satoa. Nyt aurinko jo valjuna katselee sumuharsojen läpi...kyllä tämä tästä.

      Toiveet täyttävää torstaita !

    • Kesän helteistä olemme saaneet nauttia runsain mitoin.
      Meille vanhuksille,ehkä terveellisempi olisi 20 astetta, mutta täällä
      on monena päivänä28 pitänyt.

      Mutta kesää olemme toivoneet nautitaan ja sydänvikaiset varjoa ja tuuletinta etsitään.
      Tuntuu kaikki olevan hymysuisia,kun kaupungissa eilen kävimme.
      Kaikille terveyttä ja hyvää kesää.

    • Ihanko vallan troppista ilmaa helteineen ja sateineen ? kosteutta on tosiaan ilmanalassa, sakea hetkellinen sumu ihan sumensi maiseman äsken.

      Näin aamun viileydessä tuntuu raikkaalle, läpivetoa pidetään nyt yötä päivää.
      Kyllähän suuri pähkinäpuinen asitakaappi joskus pelästyttää
      paukahduksella, kun ilmankosteus saa puunsyyt laajentumaan, mutta tottunut olen jo siihenkin.
      Sauna kun on seinän toisella puolella, saa kaapin myös ärähtämään,...eipä ihme, että uskoivat ennen kummituksiinkin:)

      Heinäkuun hehkua ja iloa!

      • PS.

        Unohdinko ihan rehvastella,
        joo olin hetken kuin vanha kaakki eilen aamulla, sen Ison Omenan kartoituksen läpikäytyäni, ja nyt se pahus on keskivartalossani !


    • mikä kaakki

      ??

      • kopoti

        Kaakki=työhevonen


      • kopoti kirjoitti:

        Kaakki=työhevonen

        Eihän s-s nyt mikään kaakki ole, sorea ja hyvin juokseva tamma hevonen, latinaksi konimus kaakkimus.


    • No ihan oikein:D Luokittelinkin itseni conima'ksi
      kaakin kyselijälle.
      Hyvin juoksee taas kirjoituskin "Guruvarsan" lähdettyä,-- olin poistanut peilauksen uudessa koneessani turhana, vaan ei toiminutkaan tuo isompi näyttö, ja sain muunkin epäkohdan poistettua avullaan.

      No, hevostellaan!

    • ihailuni.

      SS joka ketjun tähti, niin se vaan on. Kiva kun jaksat sädehtiä kun muut nuutuu !!

      • ruislinnun laulu

        Eihän me nuuduta, ei edes puuduta.
        Saa meitä muitakin kehua, se tekee jehua.
        Ulkona putkahti aurinko valkopilven taa,
        nyt onkin eilistä vilpoisempaa.

        Hyvällä, ja huumorin kultajyvällä!


    • s-s

      Älähän nyt tuollaista, tässä kuuntelin juuri radiosta kamsaned. ministeri Marjatta Väänäsen haastattelua, ja täynnä iloista ihmetystä ja kunnoitusta näitä maamme hyvinvointia edistäviä naisia kohtaan!

      Jos nyt pieneltä osaltani voin jotakin tuoda yhteisöömme, olen siitä kiitollinen. Emme me aina löydä sanoja, joskus tympääntyykin mitään sanomattomuuteen, enkä mielelläni kirjoita pelkästään,...rivin täytettä.

      Unohdetaan nyt tähteydet, kuunnellaan ja katsellaan ihmisiä, joilla on laajemmat mahdollisuudet evästää tuleviakin polvia. Kiitos kuitenkin

      konimus kaakkimukselta:D

      • tosi fossiili

        s-s kivat sulle, että ihan "kamsanedustajaa" kuuntelit, kun minullekin tulee noita virheitä kirjoituksessa.

        Eilen olin vieraalla koneella, josta oli tarkoitus tulostaa (omalla printterillä ei ole kasettia) tärkeitä kirjoituksia, mutta! Hups! Ei löytynyt tulostus "nappulaa"? Aikani kokeilin kaikkea ja sieltähän se löytyi vihdoinkin.

        Kauhulla odotan sitä päivää, kun vanha koneeni ei toimi ja kaikki on vain "hipaisun" päässä, kuten puhelimetkin.


    • Niinpä, tuon hipaisun kanssa olen tekemisissä parast'aikaa :D kauhua en tosin tunne, sen "väärtti" se ei ole, mutta joka uusi tietokonemalli, on pienten muutosten(kyseenalaisten) kohde, jotta saadaan taas markkinoita houkuttava lisälaite mahdutettua!
      Tässä ohjauslevy on päinvastainen, hipaisu lähettä Plutoon vastakirjoitetun viestini, samoin jonkin sivun käydessä mielenkiintoiseksi, se päättää näyttää vanhaa p:tä etten riemastuisi.
      Onhan näissä kaikenlaista, valokuvien laittaminen FBook'iin helpompaa, menee suoraan moneen tvitteriin ym ym. En tiedä tätä nykyaikaa, tuoko nuo nopeat yhteydet sen kummempaa kuin luovat tarpeen tekniikan avulla loistaa.

      Käytännön hyöty määrätyissä tilanteissa puhuu tosin tarpeellisuudesta.

      Pärjäillään mukana ja Hyvää yötä:)

      JK.
      Oli muuten herttainen kotimainen filmi Teemalla, mielelläni sen katsoin, aihe sairaalan hoitohenkilökunnasta eri tarinoineen, mutta inhimillinen ja valaiseva.

    • >>>>>>>>>>

      Vatsan ympärysmitta on vakio, tai ainakin melkein, koska, vain pieniä vaihteluita on senteissä tapahtunut sitten häämekon ostamisen ja se oli silloin kun täytin 19 vuotta.
      Sama mekko sopii edelleenkin ylleni.
      Vain hauiksen kohdalta hihaa kiristää, lihas on kasvanut, vai veltostunutko lie ihan "alleiksi".

      Pitää olla kiitollinen jos ja kun terveys on hyvä.
      Omalla kohdallani ei suuria ongelmia, eipä jatkuvia lääkityksiäkään, vaikka antibiootikuuri silloin tällöin, koska tulee noita tulehduksia, ja niihin syy kai se, että en vain osaa olla mitään tekemättä ja kaikkea sattuu kun maailma on likainen.

      On täällä palstallakin syytä kasvattaa mittoja, ainakin sietomittoja.
      Muiden viestittely katsotaan häirinnäksi, etusivun valtaamiseksi, sanoi tuolla joku ss muka piloillaan, mutta aivan selkeää poissaolevan ahdistelua, tai ahtaaksi oman paikkansa tuntevan valitushan se oli.

      Annan anteeksi, asia kun ei minulle kuulu, mutta loukkaa minua sivullisenakin lukea kuinka nainen on ahdasmielinen, kovin halveksivaan sävyyn mainitsi henkilön taustoistakin.

      Eipä minulla muuta>>>>>>>>>>>>>mene, enkä palaa hetkeen.

      • palsta pilattu

        Huomattu on, ja vaikka suosikit lataa suustaan mitä törkyä tahansa, heitä puolustellaan. Ei ole terve tällainen palsta, ilmankos vain muutama enää nikillään.


      • hyvä, että menet

        >>>>>>>

        Terveyteesi (antibiotteihin?) ei ole mitään sanomista, mutta kuinka me tulkitsemme eri tavalla kirjoittajat?

        Viitasit ilmeisesti "sirkun" aloitukseen, vai?

        Minä pidin s-s kirjoituksesta ja olisin jopa vastannut, mutta eikös siellä "viisaat" jo ehtineet aihetakin muuttaa ja kerrata koko Wikin!:))))

        Usein kirjoitukseni "typertyykin" siihen, kun luen toisten jutut, niin olen ristiriitaisissa tunteissani, että en osaa päättää enää kenet haukun ja ketä kehun? :)))) Vitsi, vitsi, sitä en todellakaan mieti.

        Kahvipirttiin kirjoitin rekatulla joskus, mutta kun nimmarini vedettiin haisevaan juttuun, niin en todellakaan enää koskaan, en kuunakullanvalkeana käytä sitä nikkiäni. Harmi, että en osaa laittaa toista. Ei ainakaan ennen onnistunut, kuin oman s-postin tuhoamalla.

        Siinä olet tietenkin oikeassa, että sairasta täytyisi ymmärtää, että emme syyllistyisi, ...siis mihin?

        Mutta tämä "sairas" kaipaa itse erikoista huomiota taholtamme, koska joku on jättänyt vastaamatta johonkin, johon hän haluaa edelleen vastauksen ja sitten on ne nais´asiat vielä selvittämättä? Oliko ne Juhannustanssit? Hah, ha, haa.!

        Joskus olen kokeillut, että kirjoittaisin "hänelle", en muista millä nikillä, mutta sivu oli salattu??

        Miksi hän ei pidä profiliaan auki, johon voisi kirjoittaa? Miksi hän haluaa kirjoittajien oikean s-posti osoitteen?

        Kyllä, totta on se, että häiritsee tämä "ammoaikaisten" nikkien vetäjä täällä. Jos olisi oma mieheni??? No, ei sentään murhaa, mutta kuitenkin hieman "lataamoon" lähtö koittaisi heti.

        Aivan vain muuttaakseni taas juttua,....jaa, empä muutakaan.

        Ihanaa olla eri mieltä, mutta aina pitäisi myös perustelut kirjoittaa.


      • minä ainakin ymmärrä
        hyvä, että menet kirjoitti:

        >>>>>>>

        Terveyteesi (antibiotteihin?) ei ole mitään sanomista, mutta kuinka me tulkitsemme eri tavalla kirjoittajat?

        Viitasit ilmeisesti "sirkun" aloitukseen, vai?

        Minä pidin s-s kirjoituksesta ja olisin jopa vastannut, mutta eikös siellä "viisaat" jo ehtineet aihetakin muuttaa ja kerrata koko Wikin!:))))

        Usein kirjoitukseni "typertyykin" siihen, kun luen toisten jutut, niin olen ristiriitaisissa tunteissani, että en osaa päättää enää kenet haukun ja ketä kehun? :)))) Vitsi, vitsi, sitä en todellakaan mieti.

        Kahvipirttiin kirjoitin rekatulla joskus, mutta kun nimmarini vedettiin haisevaan juttuun, niin en todellakaan enää koskaan, en kuunakullanvalkeana käytä sitä nikkiäni. Harmi, että en osaa laittaa toista. Ei ainakaan ennen onnistunut, kuin oman s-postin tuhoamalla.

        Siinä olet tietenkin oikeassa, että sairasta täytyisi ymmärtää, että emme syyllistyisi, ...siis mihin?

        Mutta tämä "sairas" kaipaa itse erikoista huomiota taholtamme, koska joku on jättänyt vastaamatta johonkin, johon hän haluaa edelleen vastauksen ja sitten on ne nais´asiat vielä selvittämättä? Oliko ne Juhannustanssit? Hah, ha, haa.!

        Joskus olen kokeillut, että kirjoittaisin "hänelle", en muista millä nikillä, mutta sivu oli salattu??

        Miksi hän ei pidä profiliaan auki, johon voisi kirjoittaa? Miksi hän haluaa kirjoittajien oikean s-posti osoitteen?

        Kyllä, totta on se, että häiritsee tämä "ammoaikaisten" nikkien vetäjä täällä. Jos olisi oma mieheni??? No, ei sentään murhaa, mutta kuitenkin hieman "lataamoon" lähtö koittaisi heti.

        Aivan vain muuttaakseni taas juttua,....jaa, empä muutakaan.

        Ihanaa olla eri mieltä, mutta aina pitäisi myös perustelut kirjoittaa.

        Oikein kai huomaamme, että ss:n aloitukseen viitataan.

        Olen sitä mieltä, että hajupoika on jo hänenkin taholtaan tarpeeksi moitittu, joten miksi hän vielä ihan oman aloituksen aiheesta kirjoitti.

        Ellet ymmärrä piilovittuilua, et ole sitten tarpeeksi pitkään näillä sivsuilla ollutkaan.

        Sen taidon täällä moni osaa, minä sanona suoraan omana mielipiteenäni, että ymmärsin ss alotiksen perin hyvin ja niin näkyy joku muuki sen lukeneen, ymmärtänyt jopa tuon ahdistuneen kirjoittajan tilanhalun. Kun joku täyttää etusivun, voi surkeus.


      • ------
        minä ainakin ymmärrä kirjoitti:

        Oikein kai huomaamme, että ss:n aloitukseen viitataan.

        Olen sitä mieltä, että hajupoika on jo hänenkin taholtaan tarpeeksi moitittu, joten miksi hän vielä ihan oman aloituksen aiheesta kirjoitti.

        Ellet ymmärrä piilovittuilua, et ole sitten tarpeeksi pitkään näillä sivsuilla ollutkaan.

        Sen taidon täällä moni osaa, minä sanona suoraan omana mielipiteenäni, että ymmärsin ss alotiksen perin hyvin ja niin näkyy joku muuki sen lukeneen, ymmärtänyt jopa tuon ahdistuneen kirjoittajan tilanhalun. Kun joku täyttää etusivun, voi surkeus.

        Ei kaikki taida olla samanlaisi niinkuin sinä!


    • *Kukkahame*

      Sateesta oli maininta otsikossa siksi tässä nyt kertoilenkin.
      Olin mustikoita poimimassa ja jyrähti kerran kovasti, pelkään ukkosta ja lähtö tuli, kotimatkalla näin 'tummanpuhuvia' pilviä muttei salamointia hyvillä mielin pääsin kotiin ja sisälle.
      Oli nälkä ja käänsin leyn päälle lämmittääkseni keittoa ja samassa salamoi niin vietävästi, ja jyrisi niin että soppakattilan pinta värisi (tai sitten vain silmissä tuntui siltä).
      Se olikin ainakin tällä kertaa ainoa salama, eikä vettä ole tullut tippaakaan.

      Mansikatkin ovat kypsyneet viikon aikana ehdin niitäkin muutaman kourallisen siellä aurinkoisella rinteellä syömään.
      Vadelmiakin tulee raakileita on runsaasti varvuissa.

      Kaiken kaikkiaan hieno päivä kuuma ja kesäinen näitä vaan lisää.

    • Eteläsuomessa ollaan *kukkis*--- se kaatosade ylsi tänne Espooseen sellaisella voimalla, että hetken katselin pihaa kuin sisäjärveä:D Eihän se imeydy hetkessä hiekkapäällysteestäkään, missä autot ajavat päivittäin. No, roskat seilasi laatoitukselta
      nurmikon reunan ylikin kai, mutta sitten se alkoi salamointi ja jyrähtelyt.

      Minä kiireesti irroittelemaan kaikkien vempeleiden johtoja, ja sitten istumaan kiltisti paikallani kuuntelemaan, taivaan mahdit kyllä vakavoittivat sillä hetkellä. Päällähän tuo oli, vaununsakin kolisivat ihan katon yläpuolella:D

      Nyt juuri aurinko taas sai esiin, jossakin kauempana vielä kuulu jyrinä. Ihanhan tämä tuntuu hellekesältä niinkuin kuuluukin heinäkuussa.

      JK. Jossakin täytyy nyt olla sateenkaari!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe