On vain yksi välimies - Suurin!

Neonvalossa

Kristus tuli maan päälle etsimään kadonneita ja pelastamaan syntisiä. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti ja siksi Hän pystyy allaolevan Raamatun sanan mukaan tänäkin päivänä pelastamaan ne, jotka HÄNEN VÄLITYKSELLÄÄN ( huom ei minkään liikkeen välityksellä ) LÄHESTYVÄT JUMALAA. Vain Pojan välityksellä lähestytään Isää. On vain yksi välimies ihmisten ja Jumalan välillä: JEESUS KRISTUS.

Hepr. 7:25
Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.

Seurakuntaa/rauhanyhdistystä ei uskomiseen tarvita.

54

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääkaupungin vl-mies

      "Seurakuntaa/rauhanyhdistystä ei uskomiseen tarvita."

      Mikä sitten on uskon päämäärä? Se on: sielujen pelastuminen. Ei ainoastaan oma vaan myös lähimmäisen sielun pelastuminen. Se tapahtuu monikollisessa toiminnassa. Seurakunta on Kristuksen ruumis ja Hänen täyteytensä, jonka jäseniksi Pyhä Henki kutsuu uskon kautta. Jos usko, vaikkakin se omakohtainen, ei kuitenkaan liity kenenkään toisen uskovaisen todistukseen Kristuksesta, mitä uskoa se sellainen on? (Filem. 1:5-6)

      Raamattu varoittaa laiminlyömästä ja loukkaamasta Jumalan seurakuntaa. Muistithan sen? (1. Kor 10:32 sekä Hepr. 10:25)

      • bub jumbru

        Täytyy antaa vl:lle tunnustus Raamatunmukaisesta uskosta, tai sanotaanko niin, että Raamatun oikeasta tulkinnasta. Vaikka kirja mielestäni onkin satua, niin kyllä sillä kuitenkin logiikka on.


      • Ontuu vähän
        bub jumbru kirjoitti:

        Täytyy antaa vl:lle tunnustus Raamatunmukaisesta uskosta, tai sanotaanko niin, että Raamatun oikeasta tulkinnasta. Vaikka kirja mielestäni onkin satua, niin kyllä sillä kuitenkin logiikka on.

        Joo, samaa mieltä. Jossain kohdassa logiikka vähän onnahtelee. Esimerkiksi siinä että Jumala pitää asiallisena että miehellä on neljä vaimoa. Tämän määrän Jumala hyväksyy Raamatussa. Mutta ei toisinpäin että naisella olisi neljä aviomiestä.


      • Missä kohtaa Raamatussa "pääkaupungin vl-mies" sanotaan, että ihmisen uskoontuloon tarvitaan välimieheksi vl-henkilö?

        Niin SRK ja vl-saarnamiehet opettavat.

        1.Tim. 2:

        "5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"


      • a-o
        Melperi1 kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa "pääkaupungin vl-mies" sanotaan, että ihmisen uskoontuloon tarvitaan välimieheksi vl-henkilö?

        Niin SRK ja vl-saarnamiehet opettavat.

        1.Tim. 2:

        "5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"

        VAIN MINÄ ITSE paholainenkin lukee raamattua kuin piru.Yksi on myös välimies
        Jumalan ja ihmisten välillä,ihminen Jeesus Kristus. Niin on,mutta lue raamattua
        laajemmin,että ymmärrät,ettet voi suoraan "asioida" Jeesuksen kanssa.


      • a-o kirjoitti:

        VAIN MINÄ ITSE paholainenkin lukee raamattua kuin piru.Yksi on myös välimies
        Jumalan ja ihmisten välillä,ihminen Jeesus Kristus. Niin on,mutta lue raamattua
        laajemmin,että ymmärrät,ettet voi suoraan "asioida" Jeesuksen kanssa.

        Minä kun olen vähän huono Raamatuissa, niin kerro sinä, missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että en voi suoraan asioida Jeesuksen kanssa.

        Siis raamatunkohta, jonka mukaan minä voin asioida Jeesuksen kanssa vain vanhoillislestadiolaisen ihmisen kautta.


      • a-o
        Melperi1 kirjoitti:

        Minä kun olen vähän huono Raamatuissa, niin kerro sinä, missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että en voi suoraan asioida Jeesuksen kanssa.

        Siis raamatunkohta, jonka mukaan minä voin asioida Jeesuksen kanssa vain vanhoillislestadiolaisen ihmisen kautta.

        On vähän naivia vähätellä raamatun tuntemustaan,jos on lukenut aiempia
        kannaanottojasi tältä forumilta.Raamatun tuntemusta tosin voi myös käyttää rakentavasti eikä solvaavasti. Itsevarma oikeassaolemisen harha on rajoittava
        tekijä avoimelle keskustelulle. Janoat raamatun kohtaa,jossa olisi vahvistus
        kommunikoinnille suoraan Jeesuksen kanssa. Ilman raamattuakin on selvää,
        ettet saa inhimmillistä kontaktia Jeesukseen,koska Hän ei ole enää maan
        päällä ihmisenä.

        Joh.15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Joh.16:.7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän
        Joh.16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa

        Eo. raamatun kohtien mukaan Pyhä Henki on se ,joka vaikuttaa täällä maan
        päällä.
        Kaiken kaikkiaan pitää muistaa raamatun mukaan etsiä Jumalan valtakuntaa
        ja tehdä parannus syntien anteeksisaamiseksi,jotta asioiminen Jeesuksen
        kanssa Pyhän Hengen välityksellä toimii.


      • bub jumpru
        Ontuu vähän kirjoitti:

        Joo, samaa mieltä. Jossain kohdassa logiikka vähän onnahtelee. Esimerkiksi siinä että Jumala pitää asiallisena että miehellä on neljä vaimoa. Tämän määrän Jumala hyväksyy Raamatussa. Mutta ei toisinpäin että naisella olisi neljä aviomiestä.

        Tuohan on selvästi sanottu, ei tarvitse edes tulkita. Se ettei vaimolla saa olla neljää miestä on sadunkirjoittajan ongelma. Vl tulkitsee Raamattua mielestäni parhaiten teistä...


      • 43+33
        a-o kirjoitti:

        On vähän naivia vähätellä raamatun tuntemustaan,jos on lukenut aiempia
        kannaanottojasi tältä forumilta.Raamatun tuntemusta tosin voi myös käyttää rakentavasti eikä solvaavasti. Itsevarma oikeassaolemisen harha on rajoittava
        tekijä avoimelle keskustelulle. Janoat raamatun kohtaa,jossa olisi vahvistus
        kommunikoinnille suoraan Jeesuksen kanssa. Ilman raamattuakin on selvää,
        ettet saa inhimmillistä kontaktia Jeesukseen,koska Hän ei ole enää maan
        päällä ihmisenä.

        Joh.15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Joh.16:.7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän
        Joh.16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa

        Eo. raamatun kohtien mukaan Pyhä Henki on se ,joka vaikuttaa täällä maan
        päällä.
        Kaiken kaikkiaan pitää muistaa raamatun mukaan etsiä Jumalan valtakuntaa
        ja tehdä parannus syntien anteeksisaamiseksi,jotta asioiminen Jeesuksen
        kanssa Pyhän Hengen välityksellä toimii.

        Muuten hyvä. mutta siinä jakeessa käsketään koko ajan (siis jatkuvaa etsimistä( alk per. verbi)etsimään Jumalan valtakuntaa ( On valtakunta, jota ei ole löydetty, mutta koko ajan etsitään, siis JUMALAA) ja sitten tärkein HÄNEN VANHURSKAUTTAAN= JEESUSTA KRISTUSTA. Eli kun etsitään Jumalaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin se löytyy JEESUKSESTA KRISTUKSESTA ja Hänen sovitustyöstään syntiemme edestä ja Raamatun mukaan kaikki muu tulee sen mukana=ystävät seurakunta jne.


      • a-o
        43+33 kirjoitti:

        Muuten hyvä. mutta siinä jakeessa käsketään koko ajan (siis jatkuvaa etsimistä( alk per. verbi)etsimään Jumalan valtakuntaa ( On valtakunta, jota ei ole löydetty, mutta koko ajan etsitään, siis JUMALAA) ja sitten tärkein HÄNEN VANHURSKAUTTAAN= JEESUSTA KRISTUSTA. Eli kun etsitään Jumalaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin se löytyy JEESUKSESTA KRISTUKSESTA ja Hänen sovitustyöstään syntiemme edestä ja Raamatun mukaan kaikki muu tulee sen mukana=ystävät seurakunta jne.

        #On valtakunta, jota ei ole löydetty, mutta koko ajan etsitään, siis JUMALAA#

        Miksi sitten Jeesus ja apostolit opettivat:Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt,
        tehkää parannus?


      • pääkaupungin vl-mies
        a-o kirjoitti:

        #On valtakunta, jota ei ole löydetty, mutta koko ajan etsitään, siis JUMALAA#

        Miksi sitten Jeesus ja apostolit opettivat:Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt,
        tehkää parannus?

        Puhut asiaa.

        Raamattu kehottaa kyllä alati, päivittäin etsimään JUMALAN KASVOJA. Se tarkoittaa minulle, että uskovainen etsii elämän arjen asioihin ratkaisuksi sellaista mieltä, joka Jeesuksella Kristuksella oli.

        Sen sijaan sellaiselle, joka ei vielä ole uskovainen, JUMALAN VALTAKUNTA kun tässä yhteydessä Pyhässä Hengessä ilmoitetaan, tarkoitetaan, että parannuksen ja evankeliumin uskomisen kautta ahdas ovi pelastukseen on auki.


      • pääkaupungin vl-mies kirjoitti:

        Puhut asiaa.

        Raamattu kehottaa kyllä alati, päivittäin etsimään JUMALAN KASVOJA. Se tarkoittaa minulle, että uskovainen etsii elämän arjen asioihin ratkaisuksi sellaista mieltä, joka Jeesuksella Kristuksella oli.

        Sen sijaan sellaiselle, joka ei vielä ole uskovainen, JUMALAN VALTAKUNTA kun tässä yhteydessä Pyhässä Hengessä ilmoitetaan, tarkoitetaan, että parannuksen ja evankeliumin uskomisen kautta ahdas ovi pelastukseen on auki.

        Sinulta jäi aiemmin tässä ketjussa epähuomiossa vastaamatta tähän minun kysymykseen:

        "Missä kohtaa Raamatussa "pääkaupungin vl-mies" sanotaan, että ihmisen uskoontuloon tarvitaan välimieheksi vl-henkilö?

        Niin SRK ja vl-saarnamiehet opettavat."

        Voitko vastata tähän jatkoksi.


      • hellari itsekin
        Melperi1 kirjoitti:

        Sinulta jäi aiemmin tässä ketjussa epähuomiossa vastaamatta tähän minun kysymykseen:

        "Missä kohtaa Raamatussa "pääkaupungin vl-mies" sanotaan, että ihmisen uskoontuloon tarvitaan välimieheksi vl-henkilö?

        Niin SRK ja vl-saarnamiehet opettavat."

        Voitko vastata tähän jatkoksi.

        Mihin aikaan sinulla keskimäärin lakkaa tenoxin vaikutus?


      • pääkaupungin vl-mies
        Melperi1 kirjoitti:

        Sinulta jäi aiemmin tässä ketjussa epähuomiossa vastaamatta tähän minun kysymykseen:

        "Missä kohtaa Raamatussa "pääkaupungin vl-mies" sanotaan, että ihmisen uskoontuloon tarvitaan välimieheksi vl-henkilö?

        Niin SRK ja vl-saarnamiehet opettavat."

        Voitko vastata tähän jatkoksi.

        Kysymykseesi on muotoiltuna väärä premissi. En ole kirjoittanut eikä opeteta, että uskoon tulemisen eli Jumalalta parannuksen armolahjan saamiseen tarvitaan "vl-henkilö".

        Jumala on läpi Raamatun käyttänyt uskovaista ihmistä työkalunaan kuuluttamaan, että Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus. Tässä Pyhän Hengen valtuuttamassa julistuksessa kuulutetaan tie pelastukseen uskomalla Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi ja Herraksi ja ihmiskunnan vapahtajaksi, Hänen ristinkuolema ja ylösnousemus, verisovitus ihmisten syntien edestä.

        1. Piet. 1:12
        Heille (profeetoille) ilmaistiin, etteivät he palvelleet itseään vaan teitä puhuessaan siitä, minkä teille nyt ovat julistaneet ne, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat tuoneet teille evankeliumin. Tähän pelastukseen haluavat enkelitkin päästä edes luomaan silmäyksen

        Paavalikin "synnytti" evankeliumin sanalla Jumalalle lapsia, Jeesuksen palvelijana.

        Tämä vastaus olkoon poikkeuksena. En vastaa sinulle, koska käyttäydyt tällä palstalla häijysti ja epäasiallisesti muita kirjoittajia kohtaan. Nimimerkilläsi on valtava määrä törkyä. Raivaa ne pois ja muuta käytöstäsi ja mieltäsi, jotta raittiille ja toista Jumalan luomaa kanssakeskustelijaa varten arvostavalle keskustelukulttuurille avautuisi hedelmällinen kasvualusta.


      • pääkaupungin vl-mies kirjoitti:

        Kysymykseesi on muotoiltuna väärä premissi. En ole kirjoittanut eikä opeteta, että uskoon tulemisen eli Jumalalta parannuksen armolahjan saamiseen tarvitaan "vl-henkilö".

        Jumala on läpi Raamatun käyttänyt uskovaista ihmistä työkalunaan kuuluttamaan, että Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus. Tässä Pyhän Hengen valtuuttamassa julistuksessa kuulutetaan tie pelastukseen uskomalla Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi ja Herraksi ja ihmiskunnan vapahtajaksi, Hänen ristinkuolema ja ylösnousemus, verisovitus ihmisten syntien edestä.

        1. Piet. 1:12
        Heille (profeetoille) ilmaistiin, etteivät he palvelleet itseään vaan teitä puhuessaan siitä, minkä teille nyt ovat julistaneet ne, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat tuoneet teille evankeliumin. Tähän pelastukseen haluavat enkelitkin päästä edes luomaan silmäyksen

        Paavalikin "synnytti" evankeliumin sanalla Jumalalle lapsia, Jeesuksen palvelijana.

        Tämä vastaus olkoon poikkeuksena. En vastaa sinulle, koska käyttäydyt tällä palstalla häijysti ja epäasiallisesti muita kirjoittajia kohtaan. Nimimerkilläsi on valtava määrä törkyä. Raivaa ne pois ja muuta käytöstäsi ja mieltäsi, jotta raittiille ja toista Jumalan luomaa kanssakeskustelijaa varten arvostavalle keskustelukulttuurille avautuisi hedelmällinen kasvualusta.

        "Raivaa ne pois ja muuta käytöstäsi ja mieltäsi, jotta raittiille ja toista Jumalan luomaa kanssakeskustelijaa varten arvostavalle keskustelukulttuurille avautuisi hedelmällinen kasvualusta."

        Kysymys vl-KEKKUKILLE:

        Miksi te vanhoillislestadiolaiset kutsutte Jumalan luomia ja vilpittömiä uskovaisia, jotka eivät ole vanhoillislestadiolaisa?


      • Melperi1 kirjoitti:

        "Raivaa ne pois ja muuta käytöstäsi ja mieltäsi, jotta raittiille ja toista Jumalan luomaa kanssakeskustelijaa varten arvostavalle keskustelukulttuurille avautuisi hedelmällinen kasvualusta."

        Kysymys vl-KEKKUKILLE:

        Miksi te vanhoillislestadiolaiset kutsutte Jumalan luomia ja vilpittömiä uskovaisia, jotka eivät ole vanhoillislestadiolaisa?

        Tuli kirjoitusvirhe.

        Oikein:

        vl-KEKKULILLE


      • ei Heinolasta
        Melperi1 kirjoitti:

        "Raivaa ne pois ja muuta käytöstäsi ja mieltäsi, jotta raittiille ja toista Jumalan luomaa kanssakeskustelijaa varten arvostavalle keskustelukulttuurille avautuisi hedelmällinen kasvualusta."

        Kysymys vl-KEKKUKILLE:

        Miksi te vanhoillislestadiolaiset kutsutte Jumalan luomia ja vilpittömiä uskovaisia, jotka eivät ole vanhoillislestadiolaisa?

        Heinolassa asuu "yksi vilpitön uskovainen",joka ei ole vl.Valitettavasti
        ei löydy sanoja,miksi häntä kutsuisi.


    • 43+33

      ####Jos usko, vaikkakin se omakohtainen, ei kuitenkaan liity kenenkään toisen uskovaisen todistukseen Kristuksesta, mitä uskoa se sellainen on? (Filem. 1:5-6) ###

      Ei tarvita Raamatun mukaan kenenkään toisen uskovaisen todistusta, sillä Raamattu vastaa, että Pyhän Hengen todistus riittää! Sitä paitsi Jumalan sana on iankaikkisena ja kestävänä todisteena aina ja nyt niinkuin aloittaja kirjoitti, vai etkö usko pääkaupungin vl-mies siihen:

      Hepr. 7:25
      Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.

      • pääkaupungin vl-mies

        Huomaa siteeraamassasi raamatunkohdassa (Hepr. 7:25) monikollinen persoonapronomini "ne". Mitä nämä pelastetut "ne" uskossaan tekevät, miten usko ilmenee, miten ihminen pyhittyy? Kyhjöttävätkö yksin kukin nurkissaan muita kyräillen ja palavilla nuolilla kaikkia muita ampuen, vailla hengen yhteyttä, vailla seurakuntaa?

        Raamattu todistaa Kristus-ruumiista, jossa on MONTA jäsentä. Se on Jumalan seurakunta. Mutta jos usko on sellaista, että se ei ketään toista tarvitse, niin silloinhan se kuvittelee olevansa Kristus-puun ainoa jäsen?

        Sitä paitsi, kun luetaan aloittajan avausta tarkasti, tämä kirjoittaa: "Seurakuntaa/rauhanyhdistystä ei uskomiseen tarvita."

        Tässähän ei spesifioida, tarkoitetaanko uskoon tulemista vai uskossa elämisestä? Järjetöntähän olisi sanoa, että usko ei liity uskoon vaan kukin uskokoon kuten haluaa, ja näin maailmassa olisi yli 7 miljardia individualistista "oikeaa" pelastavaa uskoa. Näin ei Raamatun mukaan ole.

        Sitten on vielä tämä uskoon tuleminenkin. Ihminen ei itse voi tulla, ellei Jumala armossaan kutsu ja vedä. Jumala vaikuttaa kaiken tahtomisen ja tekemisen ja antaa lapset Herralle Jeesukselle. Jeesus tuo lapset takaisin Isän kotiin. Eli vakaumukseni mukaan uskoonkin tullaan Jumalan valtakunnan saarnatusta evankeliumista, sillä eihän voi olla muuta evankeliumia kuin kutsujan armoevankeliumi, joka Pyhän Hengen kautta kuulutetaan, ilmaiseksi.

        Ehkäpä nyt ymmärrät vakaumustani paremmin.


    • Atte T

      Hyvä nim. "43 33"! Kirjoitat oikein, koska Jumalan sana sanoo tuossa kohdassa Hänen välityksellään, joka tarkoittaa ainoaa Välimiestä Jeesusta Kristusta, eikä ketään vl:ää!

    • Mia Toivola

      Hyvä olisi pääkaupungin vl-miehen tietää, että monikkomuoto ne, ei tarkoita seurakuntaa ja sen jäseniä, Kristusruumista, vaan että Jeesus Kristus ainoana Välimiehenä voi pelastaa yksin ne, jotka HÄNEN KAUTTAAN lähestyvät Jumalaa. Kun luet luvun loppujakeet, niin käy ilmi ,että Kristusruumis, ylimmäisine pappeineen, omine synteineen ja uhrautumisineen niiden edestä ovat liian heikkoja välittämään ja pelastamaan ne, jotka voivat pelastua vain AINOAN VÄLIMIEHEN JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA . Miksi? Koska Raamattu sanoo tätä ainoaa välimiestä JEESUSTA KRISTUSTA TÄYDELLISEKSI voidakseen pelastaa ne, jotka (vielä kerran, että menee perille) JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA LÄHESTYVÄT JUMALAA!


      Hebr. 7: 25-28
      25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
      26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,
      27 jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä.
      28 Sillä laki asettaa ylimmäisiksi papeiksi ihmisiä, jotka ovat heikkoja, mutta valan sana, joka on myöhäisempi kuin laki, asettaa Pojan, iankaikkisesti täydelliseksi tulleen.

      • pääkaupungin vl-mies

        Rakas Mia, kukaan ei voi lähestyä Jumalaa, ellei Jumala armossaan vedä ja kutsu. Jumala kyllä herättelee ihmisten tuntoja monellakin tapaa, monessakin tilanteessa, vaikkapa luonnossa liikkuessa. Mutta Jumala haluaa liittää etsikon seurakuntaansa, omaan pelastettujen laumaansa eikä jättää häntä vain synnintuntoon tai epävarmuuteen pelastuksesta. Millä tavalla tämä tapahtuu? Mikä on se kutsu, jolla kutsutaan omistamaan Jumalan armolupaus Jeesuksessa?

        Näin:

        1. Piet. 1:3-12
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista.
        4 Häneltä me saamme perinnön, joka ei turmellu, ei tahraannu eikä kuihdu. Se on varattuna teille taivaissa,
        5 ja voimallaan Jumala varjelee teidät uskossa, niin että te saavutatte pelastuksen, joka on valmiina saatettavaksi ilmi lopunaikana.
        6 Siksi te riemuitsette, vaikka nyt jouduttekin jonkin aikaa kärsimään monenlaisissa koettelemuksissa.
        7 Kultakin koetellaan tulessa, ja onhan teidän uskonne paljon arvokkaampaa kuin katoava kulta. Koettelemuksissa teidän uskonne todetaan aidoksi, ja siitä koituu Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä ylistystä, kirkkautta ja kunniaa.
        8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette häntä nyt näe, ja te riemuitsette sanoin kuvaamattoman, kirkastuneen ilon vallassa,
        9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        10 Tätä pelastusta ovat profeetat etsineet ja tutkineet. He ovat ennustaneet ja puhuneet teidän osaksenne tulevasta armosta
        11 ja tutkineet, mihin ja millaiseen aikaan heissä vaikuttava Kristuksen Henki viittasi todistaessaan Kristuksen kärsimyksistä ja niitä seuraavasta kirkkaudesta.
        12 Heille ilmaistiin, etteivät he palvelleet itseään vaan teitä puhuessaan siitä, minkä teille nyt ovat julistaneet ne, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat tuoneet teille evankeliumin. Tähän pelastukseen haluavat enkelitkin päästä edes luomaan silmäyksen.

        lue erityisesti tuo jae 12. Evankeliumin tuoja eli saarnaaja eli julistaja tekee PALVELUTEHTÄVÄÄ Pyhässä Hengessä. Eli Jumala käyttää uskovaista ihmistä työkalunaan tuodessaan Pyhän Hengen vakuudella evankeliumin. Joka sen uskoo, syntyy uudesti Jumalan lapseksi ja saa kaikki synnit anteeksi.

        Ja vielä: kyllä tuo persoonapronomini "ne" tarkoittaa nimenomaan pelastettuja Kristus-ruumiin (seurakunnan) jäseniä, koska ne, jotka Jumala on kutsunut, ne Hän on valinnut ja ne Hän on myös vanhurskauttanut. Usko on yhteinen. Näin kirjoittaa Paavalikin esim. Filemonille. Yksilöllinen "usko", jossa ylenkatsoo muita Kristus-ruumiin jäseniä, ei ole oikeaa uskoa. Koko Raamattu puhuu seurakunnasta, jossa on Kristuksen täyteys ja totuus ja johon Kristus-puuhun liitettynä voi pelastua. Seurakunta on erottamaton osa Uutta Testamenttia ja kristinuskoa. Opettamisen sijaan Mia sinun tulisi nyt hillitä itsesi ja ottaa vastaan opetusta. Olet jo postannut tuota yhtä ja samaa asiaa eri nimimerkein ja käsittääkseni se johtuu torjunnasta. Sinulla on jonkinlainen defenssi päällä ja näyttää kirjoittelusi perusteella siltä, että sinulta puuttuu Jumalan lasten seurakunta. Ei ihme, ettei sinulla näytä olevan rauhaa ja iloa uskossasi vaan se huokuu jatkuvaa defenssiä.

        Room. 8:28-30
        28 Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa* ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen.
        29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa.
        30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.


    • Mia Toivola

      ### a vielä: kyllä tuo persoonapronomini "ne" tarkoittaa nimenomaan pelastettuja Kristus-ruumiin (seurakunnan) jäseniä, koska ne, jotka Jumala on kutsunut, ne Hän on valinnut ja ne Hän on myös vanhurskauttanut. ###

      Olen edelleen eri mieltä, koska Jumalan sana sanoo: "Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne (Ei hän pelastettuja, jo vanhurskautettuja tarvitse enään pelastaa, vaan suojella ja varjella heitä uskossaan). Luepa vielä:

      Hepr. 7:25
      Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.

      Kun Jumalan sana on koskettanut ja Pyhä Henki puhutellut (missä vain, vaikka luonnossa niinkuin kirjoitit), niin ihminen, joka näin Jeesuksen Kristuksen välityksellä, Hänen Henkensä johdattamana ja Hänen välityksellään lähestyy Jumalaa ja Pyhä Henki koko ajan väkevästi kirkastaa Kristusta, niin et voi kieltää Jumalan ja Hänen johdatuksensa oikeutta ja voimaa ihmiseen, jota Jumala vetää itseensä päin ja AINOAN OIKEAN VÄLIMIEHEN JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA, joka vielä rukoilee tämän ihmisen puolesta. (Kuinka suuri onkaan sen vaikutus verrattuna meidän syntisten ja vajavaisten rukouksiin verrattuna).

      Uskon edelleen vakaasti niinkuin Raamatun sana eli Jumala itse minulle todistaa ja ilmoittaa Sanansa ja ainoan oikean Välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta! En voi sille mitään, vaikka arvostan sinua suuresti!

      Yksi asia, minkä sanon nyt Sinulle suoraan: "Älä lankea siihen samaan, mitä aina vanhoilliset jankuttavat: "Olet yksinäinen! Ei sinulla ole seurakuntaa!" Jeesuksen Kristuksen löytämisen kautta minulle tuli automaattisesti ystävät ja seurakunta. Toimin aktiivisesti omassa seurakunnassani, tietäen, että sen toiminnan kautta Kristuksen yhteyteen tulee valtaosa ihmisistä, koska JUmalan sana synnyttää uskon. En olisi uskonut, että syytät todella viisaana miehenä minua tästä asiasta. Olen aina kuvitellut, että se on vaan vanhoillisten kevyt heitto.

      Jumalan siunausta Sinulle, sillä olet mies paikallaan kaikesta huolimatta ja täysin asiallinen ja tietävä!

      • pääkaupungin vl-mies

        Jumalan ajassa kaikki tempukset ovat voimassa samanaikaisesti. Ihmisen kielessä preesens, imperfekti, perfekti jne. ymmärretään temporaalisena.

        Toisin sanoen "ne", jotka lähestyvät Jumalaa, Jumala on JO omassa ajassaan ja ennaltatietämisessään kutsunut, valinnut ja vanhurskauttanut. Onhan Hän nähnyt ihmisen elämän, ennen kuin ihminen on itse sitä päivääkään elänyt. Näin ollen ei ole mikään ihme, että ne, jotka Jumalaa lähestyvät, Hän on jo säätänyt pelastukseen.

        Mitä tulee vajavaisen uskovaisen rukoukseen, siitä Raamattu sanoo "vanhurskaan rukous voi paljon". Vanhurskaan rukous riippuukin Vanhurskauttajan rukouksessa, koska he ovat yhtä.


      • pääkaupungin vl-mies
        pääkaupungin vl-mies kirjoitti:

        Jumalan ajassa kaikki tempukset ovat voimassa samanaikaisesti. Ihmisen kielessä preesens, imperfekti, perfekti jne. ymmärretään temporaalisena.

        Toisin sanoen "ne", jotka lähestyvät Jumalaa, Jumala on JO omassa ajassaan ja ennaltatietämisessään kutsunut, valinnut ja vanhurskauttanut. Onhan Hän nähnyt ihmisen elämän, ennen kuin ihminen on itse sitä päivääkään elänyt. Näin ollen ei ole mikään ihme, että ne, jotka Jumalaa lähestyvät, Hän on jo säätänyt pelastukseen.

        Mitä tulee vajavaisen uskovaisen rukoukseen, siitä Raamattu sanoo "vanhurskaan rukous voi paljon". Vanhurskaan rukous riippuukin Vanhurskauttajan rukouksessa, koska he ovat yhtä.

        Toisin sanoen: Jumalassa mennyt, tänään ja tuleva ovat kaikki yhtä aikaa läsnä. Kuolevainen ihminen elää ajassa ja hänen täytyy läpielää ja kohdata elämän tilanteet ja asiat, jotka Jumalassa ovat jo tapahtuneet.


      • niinonniin.
        pääkaupungin vl-mies kirjoitti:

        Toisin sanoen: Jumalassa mennyt, tänään ja tuleva ovat kaikki yhtä aikaa läsnä. Kuolevainen ihminen elää ajassa ja hänen täytyy läpielää ja kohdata elämän tilanteet ja asiat, jotka Jumalassa ovat jo tapahtuneet.

        Kaikki on ennaltamäärättyä. En ole vl, enkä mikään.. mutta minulla on "syntymälahja" , ns. kuudes aisti, jonka johdosta seuraan ja kykenen havannoimaan, että asiat vain tapahtuvat suunnitellusti ja täydellisellä synkronoinilla. Sattumia ei ole. Parhaiten tuon synkronoinnin voi havaita kohdatessa ihmisiä luonnossa, metsissä, mutta tietty kaikkialla, vilkkailla kaduillakin. Joskin vilinässä seuraaminen on vaikeampaa, kuin jossain metsässä kun kohtaa karhun, tai marjastajan, tai puun kaatumisen.. tai sateen alkamisen. Tärkeintä on ajoitus ;). Havainnointia voi entisestään valpastuttaa seuraamalla intensiivisesti ympäristöä ja kaikkihan tapahtuu sekuntikellon tarkkuudella.
        Tottakai kaiken takana on absoluuttinen täydellisyys jota järki ei tavoita. Rakkaushan meitä ohjaa...

        Sorry meni vähän ohi aiheen, mutta puhuit jotain tähänkin liittyvää.. :)


      • kohtalo vai tarkoitu
        niinonniin. kirjoitti:

        Kaikki on ennaltamäärättyä. En ole vl, enkä mikään.. mutta minulla on "syntymälahja" , ns. kuudes aisti, jonka johdosta seuraan ja kykenen havannoimaan, että asiat vain tapahtuvat suunnitellusti ja täydellisellä synkronoinilla. Sattumia ei ole. Parhaiten tuon synkronoinnin voi havaita kohdatessa ihmisiä luonnossa, metsissä, mutta tietty kaikkialla, vilkkailla kaduillakin. Joskin vilinässä seuraaminen on vaikeampaa, kuin jossain metsässä kun kohtaa karhun, tai marjastajan, tai puun kaatumisen.. tai sateen alkamisen. Tärkeintä on ajoitus ;). Havainnointia voi entisestään valpastuttaa seuraamalla intensiivisesti ympäristöä ja kaikkihan tapahtuu sekuntikellon tarkkuudella.
        Tottakai kaiken takana on absoluuttinen täydellisyys jota järki ei tavoita. Rakkaushan meitä ohjaa...

        Sorry meni vähän ohi aiheen, mutta puhuit jotain tähänkin liittyvää.. :)

        Elämä on joskus oikukasta. Viime minuuttien päätökset ovat joskus niitä parhaimpia, joskus taas huonoimpia. Tällä kertaa 41-vuotiaan malesialaisstuertin viime hetken päätös vaihtaa lentokonetta kollegan kanssa koitui malesialaislehden mukaan hänen kohtalokseen.
        Mies sai malesialaislehden mukaan surmansa, kun Malaysia Airlinesin lento MH17 putosi eilen Itä-Ukrainassa. Kone oli matkalla Amsterdamista Kuala Lumpuriin.

        Yhdysvaltalaisviranomaiset ovat vakuuttuneita, että kone ammuttiin alas maasta laukaistavalla ohjuksella. Siitä ei ole virallista tietoa, kuka koneen olisi ampunut. Turmassa kuoli tiettävästi 298 ihmistä.


      • mukava kuulla
        niinonniin. kirjoitti:

        Kaikki on ennaltamäärättyä. En ole vl, enkä mikään.. mutta minulla on "syntymälahja" , ns. kuudes aisti, jonka johdosta seuraan ja kykenen havannoimaan, että asiat vain tapahtuvat suunnitellusti ja täydellisellä synkronoinilla. Sattumia ei ole. Parhaiten tuon synkronoinnin voi havaita kohdatessa ihmisiä luonnossa, metsissä, mutta tietty kaikkialla, vilkkailla kaduillakin. Joskin vilinässä seuraaminen on vaikeampaa, kuin jossain metsässä kun kohtaa karhun, tai marjastajan, tai puun kaatumisen.. tai sateen alkamisen. Tärkeintä on ajoitus ;). Havainnointia voi entisestään valpastuttaa seuraamalla intensiivisesti ympäristöä ja kaikkihan tapahtuu sekuntikellon tarkkuudella.
        Tottakai kaiken takana on absoluuttinen täydellisyys jota järki ei tavoita. Rakkaushan meitä ohjaa...

        Sorry meni vähän ohi aiheen, mutta puhuit jotain tähänkin liittyvää.. :)

        >>Sorry meni vähän ohi aiheen, mutta puhuit jotain tähänkin liittyvää.. :)>>


        Ei mitään Sorryja, käytännön kokemukset ovat keskusteluissa tervetulleita, täydentämässä teoreettisia selitysmalleja.


    • Mia Toivola

      Kiitos vastauksestasi! Huomaatko, että lauseessa "jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa. " on alkukielessä jatkuva preesens eli tarkoittaa, että "jokainen tai kaikki, jotka koko ajan lähestuvät Hänen välityksellään.". Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, jotka hänen välityksellään lähestyvät Jumalaa.

      Vanhurskaan rukous ei riipu todella vanhurskauttajien (saattomiesten rukouksista), vaan VANHURSKAUTTAJAN JEESUKSEN KRISTUKSEN rukouksesta! Amen!

      Hyvää yötä SINULLE ja kesämökiltä palattuani oli kiva keskustella! Palaillaan!

      • a-o

        Jaak.5:
        13 Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta.
        14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
        15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
        16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
        #Vanhurskaan rukous ei riipu todella vanhurskauttajien (saattomiesten rukouksista), vaan VANHURSKAUTTAJAN JEESUKSEN KRISTUKSEN rukouksesta! Amen!#

        On ehkä liian voimakasta todeta,kuten edellä teet. Mieti ylläolevia Jaakobin
        kirjeen jakeita.Jeesus Kristus kyllä rukoilee omiensa puolesta.

        Toisaalta on epäselvää,tarkoititko rukoustapahtumaa vai rukouksen sisältöä?


    • jälleensyntyminen...

      Kaikissa on Aatami ja Kristus(1.Kor.15:19-). Kristus kussakin ihmisessä palaa aikanaan "Isän kotiin". Jeesus oli ensimmäinen veljistämme.

      • Palata ja palaa

        Kristus kussakin ihmisessä palaa takaisin. Kaikissa ihmisissä "Aatami" palaa/kuolee "toisen kuoleman" eli tulijärven kautta(Luuk.20:34-)(ilm.20:6). Siellä erotellaan, mikä ihmisessä voi siirtyä oikealle ja mikä vasemmalle puolelle.

        Jumalan lapsi ei nai eikä kuole(esim.Luuk.20:34-).


      • ihme jakeita
        Palata ja palaa kirjoitti:

        Kristus kussakin ihmisessä palaa takaisin. Kaikissa ihmisissä "Aatami" palaa/kuolee "toisen kuoleman" eli tulijärven kautta(Luuk.20:34-)(ilm.20:6). Siellä erotellaan, mikä ihmisessä voi siirtyä oikealle ja mikä vasemmalle puolelle.

        Jumalan lapsi ei nai eikä kuole(esim.Luuk.20:34-).

        Noi teidän Raamattukohdat ovat niin vaikeaselkoisia, että 95% vl-uskovista ei ole edes hajulla noista. Olen joskus maininnut täällä kokemukseni elävästä elämästä, kun kysyin aktiiviselta seuroissa kävijältä et miten vl-usko poikkeaa esim kirkon uskosta. Ainoa asia mitä sain irti oli se, että kirkossa ei saarnata syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Hänen ymmärrys oli siinä sitten. Ehkä se riittää. Mutta lisäkysymyksiin ei löytynyt vastausta ja ei mm. tiennyt miksi vl saarnaa anteeksi mainitulla tavalla.
        Todellisuudessa hän ei tiennyt aiheesta yhtään mitään muuta. Mä sit selitin vl-uskon logiigan hälle, mut toisesta korvasta sillä meni ulos. Muutoin hän on ihan terve järki-ihminen, ei mikään puusta pudonnut. Väitän, että noita on paljon ;)


    • fgd nou

      Sivusta keskustelua seuranneena, minusta Mia Toivola laittoi todella pääkaupungin vl-miestä sanallisesti turpiin. Pääkaupungin vl-mies ei pystynyt vastaamaan Mian haastaviin raamatunkohtiin suoraan, vaan siirsi kirjoituksensa kohteen muualle. Mialle voitto 6-0!

      • Hieno ele.

        No hyvä. Kuitenkin todellisuudessa tuo kertoo vain sen, ettet ole vl, niinkuin pääkaupungin vl ehkä on. Hauskaa varmaan seurata sivusta miten "sielunkumppani" pärjää tilanteessa jossa ainoa aseesi on asenne. Varmasti nyt tulee unikin paremmin kun voititte 6-0.

        Hyvää yötä!
        Itse valvontatyötä tehdessä joudun valvomaan 7 asti ainakin..


      • lisäys..,

        Ettet vaan kehunut ittees Mia :D:D


    • Atte T

      Pääkaupungin vl-mies kirjoittaa:

      ##### Mutta Jumala haluaa liittää etsikon seurakuntaansa, omaan pelastettujen laumaansa eikä jättää häntä vain synnintuntoon tai epävarmuuteen pelastuksesta. Millä tavalla tämä tapahtuu? Mikä on se kutsu, jolla kutsutaan omistamaan Jumalan armolupaus Jeesuksessa? ######

      Jumala ei liitä etsikon seurakuntaansa, vaan liittää etsikon seurakuntansa julistamaan Jumalan sanaan ja lupaukseen pelastavasta Jeesuksesta Kristuksesta. Ei ihminen jää synnintuntoon, kun hänelle kirkastuu Jumalan lahjoittama armo ja syntien anteeksisaaminen Jeesuksessa Kristuksessa, eikä siitä jää epävarmuus , koska Jumala vahvistaa Sanassaan sen, että jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen saa synnit anteeksi Hänen tähtensä. Sitä ei edes ihmisen vakuudet varmemmaksi tee.
      Millä tavalla tämä tapahtuu? Mikä on se kutsu, jolla kutsutaan omistamaan Jumalan armolupaus Jeesuksessa? Minä vastaan tai pikemminkin Jumalan sana eli Raamattu: Se on Jumalan sana ja sen kutsu." Varma on se Sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen: "

      Ap. t. 16:31
      Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

      Joh. 11:26
      Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

      • vajav. ihminen.

        """Ei ihminen jää synnintuntoon"""


        Sittenhän se vasta jääkin. Olet ihan hakoteillä. Taidat olla helluntailainen? Synnintunto (tuttavallisemmin omatunto) on ainoa suora kontakti, suora linja, ihmisen ja Jumalan välillä! Siinä välissä ei ole ihmistä tai Jeesusta. Ei mitään.

        Jumala on se joka omistaa ihmisen omantunnon, sen kanavan. Ihmisen rooli on kuunnella sitä, toimia järjellä ja sydämellä ja se onnistuu Jumalan tahdosta, mutta luonnonlain ehdoilla. Ei ihminen pysty kommunikoimaan Jumalalle suoraan, joten jos yrittää niin mulkoiluksi jää.

        Raamatussa on hyvät ohjeet kuinka ihmisen tulee toimia kun Jumala puhuttelee. Seurakunta on Raamatun mukaan se oleelinen paikka, siellä on kolmiyhteinen Jumala. Siellä on Jeesus. Siellä on Pyhä henki. Ohjetta löytyy Raamatusta kyllä, hyvin yksityiskohtaisesti! Mitään ei jää epäselväksi.
        Inhimillisessä maailmassa mennään järjen ehdoilla ja siksipä Jumala järjesti asiat siten, eli inhimillisesti ymmärrettävään muotoon. Ei esim epäinhimilliseen muotoon, jossa huudat ja huidot tyhjää ilmaa. Tyhjä ei kuule!!!!!
        Mutta siis, kaikki on tarjottimella Jumalan seurakunnassa.


      • 39+33
        vajav. ihminen. kirjoitti:

        """Ei ihminen jää synnintuntoon"""


        Sittenhän se vasta jääkin. Olet ihan hakoteillä. Taidat olla helluntailainen? Synnintunto (tuttavallisemmin omatunto) on ainoa suora kontakti, suora linja, ihmisen ja Jumalan välillä! Siinä välissä ei ole ihmistä tai Jeesusta. Ei mitään.

        Jumala on se joka omistaa ihmisen omantunnon, sen kanavan. Ihmisen rooli on kuunnella sitä, toimia järjellä ja sydämellä ja se onnistuu Jumalan tahdosta, mutta luonnonlain ehdoilla. Ei ihminen pysty kommunikoimaan Jumalalle suoraan, joten jos yrittää niin mulkoiluksi jää.

        Raamatussa on hyvät ohjeet kuinka ihmisen tulee toimia kun Jumala puhuttelee. Seurakunta on Raamatun mukaan se oleelinen paikka, siellä on kolmiyhteinen Jumala. Siellä on Jeesus. Siellä on Pyhä henki. Ohjetta löytyy Raamatusta kyllä, hyvin yksityiskohtaisesti! Mitään ei jää epäselväksi.
        Inhimillisessä maailmassa mennään järjen ehdoilla ja siksipä Jumala järjesti asiat siten, eli inhimillisesti ymmärrettävään muotoon. Ei esim epäinhimilliseen muotoon, jossa huudat ja huidot tyhjää ilmaa. Tyhjä ei kuule!!!!!
        Mutta siis, kaikki on tarjottimella Jumalan seurakunnassa.

        ¤¤¤¤ Mutta siis, kaikki on tarjottimella Jumalan seurakunnassa. ¤¤¤¤¤

        Unohdat nyt asiassa toisen puolen. Atte T on oikeassa, kun hän korostaa myös suoraa yhteyttä ainoan Välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta. Kun lähestyy Jeesuksen Kristuksen kautta Isää, niin se on ihan raamatullista ja oikeaa. Ei se ole tyhjän lähestymistä tai tyhjään huitomista tai mulkoilua. Tuo on pilkkaa, josta Raamattu varoittaa lähimmäiselle sanomisesta. Muista myös tämä:

        Matt. 6:6
        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.


      • hellari hihhulissa
        39+33 kirjoitti:

        ¤¤¤¤ Mutta siis, kaikki on tarjottimella Jumalan seurakunnassa. ¤¤¤¤¤

        Unohdat nyt asiassa toisen puolen. Atte T on oikeassa, kun hän korostaa myös suoraa yhteyttä ainoan Välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta. Kun lähestyy Jeesuksen Kristuksen kautta Isää, niin se on ihan raamatullista ja oikeaa. Ei se ole tyhjän lähestymistä tai tyhjään huitomista tai mulkoilua. Tuo on pilkkaa, josta Raamattu varoittaa lähimmäiselle sanomisesta. Muista myös tämä:

        Matt. 6:6
        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

        >>Unohdat nyt asiassa toisen puolen. Atte T on oikeassa>>


        Ehkäpä sulle helluntailaiselle Juntunen uudessa ajassa muuttaa tuonkin, vai mitä Orietra lukion maikka insinööri Atte?


      • vajav.ihminen.
        39+33 kirjoitti:

        ¤¤¤¤ Mutta siis, kaikki on tarjottimella Jumalan seurakunnassa. ¤¤¤¤¤

        Unohdat nyt asiassa toisen puolen. Atte T on oikeassa, kun hän korostaa myös suoraa yhteyttä ainoan Välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta. Kun lähestyy Jeesuksen Kristuksen kautta Isää, niin se on ihan raamatullista ja oikeaa. Ei se ole tyhjän lähestymistä tai tyhjään huitomista tai mulkoilua. Tuo on pilkkaa, josta Raamattu varoittaa lähimmäiselle sanomisesta. Muista myös tämä:

        Matt. 6:6
        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

        ">>>kun hän korostaa myös suoraa yhteyttä ainoan Välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta. Kun lähestyy Jeesuksen Kristuksen kautta Isää, niin se on ihan raamatullista ja oikeaa. Ei se ole tyhjän lähestymistä tai tyhjään huitomista tai mulkoilua>>

        Mutta Mia Rakas, olet oikeassa. Mulkoilua se on siinä vaiheessa kun pyrit löytämään välimies Jeesuksen kannon nokasta. Siellä Hän ei ole, vaan siellä missä lupasi olla. Seurakunnassa ja sen kokokin alarajan suhteen on määritelty Hänen lupauksessaan. Yksi ja yksin ei riitä. Mulkoilu raukeaa tyhjään jos mulkoilet yksin. Mulkoilu sinällään ei ole se väärä tapa, vaan paikka missä mulkoilet.

        Jumalan rauhaan.


      • Haisee!
        vajav.ihminen. kirjoitti:

        ">>>kun hän korostaa myös suoraa yhteyttä ainoan Välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta. Kun lähestyy Jeesuksen Kristuksen kautta Isää, niin se on ihan raamatullista ja oikeaa. Ei se ole tyhjän lähestymistä tai tyhjään huitomista tai mulkoilua>>

        Mutta Mia Rakas, olet oikeassa. Mulkoilua se on siinä vaiheessa kun pyrit löytämään välimies Jeesuksen kannon nokasta. Siellä Hän ei ole, vaan siellä missä lupasi olla. Seurakunnassa ja sen kokokin alarajan suhteen on määritelty Hänen lupauksessaan. Yksi ja yksin ei riitä. Mulkoilu raukeaa tyhjään jos mulkoilet yksin. Mulkoilu sinällään ei ole se väärä tapa, vaan paikka missä mulkoilet.

        Jumalan rauhaan.

        Täyttä PAS*KAA!


      • puhtaus
        Haisee! kirjoitti:

        Täyttä PAS*KAA!

        Meneppä pesulle !


    • Atte T

      Nim. "a-o" kirjoittaa:

      ### Miksi sitten Jeesus ja apostolit opettivat:Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt,
      tehkää parannus? #####

      Jumalan valtakunta lähestyy meitä SANASSAAN, siis Jumalan sanana. Aikanaan tulee myös maan päälle Jumalan valtakunta, kun sitä sitten hallitsee yhdessä pyhien kanssa itse Herra Jeesus Kristus.

      • a-o

        Onko Atte T helluntailainen?


      • 12+19

        "Aikanaan tulee myös maan päälle Jumalan valtakunta, kun sitä sitten hallitsee yhdessä pyhien kanssa itse Herra Jeesus Kristus."

        Jumalan valtakunta on ollut maan päällä aina. Se on aina lähellä siellä, missä on Jumalan lapsia.

        Luukas 17
        21. Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."


      • a-o
        a-o kirjoitti:

        Onko Atte T helluntailainen?

        Tällä palstalla keskustellaan vanhoillislestadiolaisuudesta,eikä täällä
        kaivata hellareiden omavanhurskasta oppia.Hämmentäkää omilla foo-
        rumeillenne.


      • Tosi paljon!
        a-o kirjoitti:

        Tällä palstalla keskustellaan vanhoillislestadiolaisuudesta,eikä täällä
        kaivata hellareiden omavanhurskasta oppia.Hämmentäkää omilla foo-
        rumeillenne.

        Keskeinen tämän palstan aihe on vanhoillislestadiolaisten suorittamat lasten raiskaukset.

        Niitä on paljon!


      • ?4u
        Tosi paljon! kirjoitti:

        Keskeinen tämän palstan aihe on vanhoillislestadiolaisten suorittamat lasten raiskaukset.

        Niitä on paljon!

        Ootko osallinen?


    • Atte T

      ##Tällä palstalla keskustellaan vanhoillislestadiolaisuudesta,eikä täällä
      kaivata hellareiden omavanhurskasta oppia.Hämmentäkää omilla foo-
      rumeillenne. ###

      En ole helluntailainen, enkä haluakaan tulla! Turha on minua syyttää siitä! Itse käyn enemmän ry:llä kuin missään muualla hengellisissä tilaisuuksissa. Kuulun Ev. lut. Kirkkoon niinkuin luultavasti sinäkin ja olen omaksunut luterilaisen opin pelastuksesta kuten virallinen Ev. lut. Kirkkomme omalla sivullaan julistaa (suora lainaus):

      ### Pelastuksen tuo yksin Kristus. Ihminen pelastuu uskoessaan ja luottaessaan Kristukseen Vapahtajanaan. Tämän uskon vaikuttaa Pyhä Henki. ###

      • moninikkiselle

        Käy helluntailainen pesulla.


    • 557+332

      #### Pelastuksen tuo yksin Kristus. Ihminen pelastuu uskoessaan ja luottaessaan Kristukseen Vapahtajanaan. Tämän uskon vaikuttaa Pyhä Henki. ###

      Kuinkahan moni vl hyväksyy tuon kirkon virallisen linjauksen pelastumisesta!

      • ???????

        Ymmärrätkö mitä kopioit?


    • Topi Kotkaniemi

      ### Ymmärrätkö mitä kopioit? ###

      Tarkistin Ev. Lut. Kirkon sivulta Aamenesta Öylättiin kohdasta pelastus, niin sieltä löysin nim. "557 332" kirjoittaman kirjoituksen:

      #### Pelastuksen tuo yksin Kristus. Ihminen pelastuu uskoessaan ja luottaessaan Kristukseen Vapahtajanaan. Tämän uskon vaikuttaa Pyhä Henki. ##

      Ei tuo ole mitään salaista tekstiä, jota ei saa kopioida tai levittää.

      jos on taas kyse kirjoituksen ymmärtämisestä, niin uskoisin jokaisen luterilaisen uskovaisen ymmärtävän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe