Mikäköhän vaivaa? >:O

ahonen_01

Morjesta. Palstasta en oo varma mutta aivan sama :D. Oon tossa viimeaikoina miettinyt kun oon ollut yksin kotona ( Oon 13v ) ja mua ihmetyttää se, että jos lähden vaikkapa keittiöön, mun on lähes aina pakko katsoa seläntaakse tai ympärille, koska minusta tuntuu, että siellä on joku. Munmielestä toi on aika pelottavaa :(... Mutta laitetaanhan tähän toinenkin, oon viimeaikoina miettinyt, miksi pohkeeni on aivan s""%#¤ kipeä? Esim. jos venyttelen, pohje jää todella kipeäksi hetkeksi aikaa. Heräsin tänään klo 00.01 siihen kun pohkeeseeni rupesi sattumaan todella paljon. Teki mieli itkeä kipuun, mutta en itkenyt onneks :). Jos voisitte vastata molempiini " kysymyksiin ":). Ja tuo 1. kysymys on jatkunut yli vuoden reilusti, ennen muuttoa. Kiitos ja kumarrus jos viitsitte vastata :)

2

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnii

      1. Kyse voi olla pelosta, jonka alkuperää et vaan muista. Ehkä näit kauhuelokuvan, tai joku säikäytti, tai lapsena koit jotain vastaavaa, ja jokin tapahtuma palautti sen mieleesi. Pohdi, voisiko taustalla olla jotain tuollaista. Jos on, sen voi kohdata kunnolla, eikä enää pelota. Esim. jos kyse on leffasta, niin muistutat itseäsi vaan aina, että leffa oli höpöhöpöä, eikä siellä oikeasti mitään ole. Sillä pelko laantuu ajan kanssa. Hormonisi jylläävät myös, joten se voi olla vaan vilkkaan mielikuvituksen tuotetta. Jos tuohon alkaa liittyä pakkomielteitä (esim. haluat aina koputtaa puuta tai vaikka ovenkahvaa, ettei selän takana olisi oikeasti mitään), niin kannattaa puhua vaikka terkkarille.

      2. Kuvaamasi kipu on kramppi, jolloin lihas jäykistyy voimakkaasti. Krampit johtuvat yleensä suolojen puutteesta, ja niitä esiintyy yleisimmin liikunnan jälkeen tai aikana. Esim. Gatoraden tai vastaavien urheilujuomien nauttiminen voi auttaa. Sitten kannattaa ostaa magnesium-tabletteja tai porejuomaa, sillä se auttaa nopeasti. Magnesium puutos tulee helposti liikunnan aikana, eikä se ole vaarallinen, mutta krampit ovat kiusallisia ja kivuliaita. Krampin aikana koeta varovasti venyttää jalkaa tai hieroa lihasta, niin se helpottaa nopeammin. Ja ehkäisyyn tosiaan ota magnesiumia tai urheilujuomaa. :)

      • kramppiveks

        Kramppi saattaa johtua myös liian vähäisestä vedenjuonnista. Itselläni oli kramppeja usein teini-iässä ja vedenjuomisen lisääminen poisti ne kokonaan. Nykyisin juon reilun 2 litraa vettä päivässä, ei ole kramppeja enää näkynyt. Krampin aikana työnnä kantapäätä eteen ja varpaat ylös, se katkaisee kivun heti. Hieromiset sun muut eivät auta mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe