Jämi Fly In:ssä vänkävänkä lauantaina

JaskaJokunenJee

Täällä kun vänkävänkä Lennuklubin ympärillä vaan jatkuu niin ehdotan että tulevana viikonloppuna Jämi Fly In:ssä kaikki asianosaiset kokoontuvat ja keskustelevat face to face asiat halki. Tulee varmasti paljon osanottajia menneiden keskustelujen perusteella. Väkivalta tai siihen yllyttäminen kielletty.

65

748

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eesau2

      Hyvä idea! Veikkaan kuitenkin että keskustelijat vähissä. On niin helppo huudella puskista mieluummin!

    • Pelkuri

      PT käsittääkseni tarjosi ns. rivijäsenelle mahdollisuutta tavata Jämillä face to face. Ei riittänyt nimimerkkipuskista huutelijalla rohkeus tavata :D. Onko suurin osa ilmailijoista on säälittäviä puskista huutelijoita ja maan tapojen kannattajia :D.

      • JIPeKoNe

        Peter ilmoittaa ajan ja paikan missä voi tulla keskustelemaan päivän polttavista asioista. Tulee kuka tulee.


      • Colt 45
        JIPeKoNe kirjoitti:

        Peter ilmoittaa ajan ja paikan missä voi tulla keskustelemaan päivän polttavista asioista. Tulee kuka tulee.

        Tämä on kuin villissä lännessä saluunan edessä, kuudesti laukeava vyöllä, yleisöä kyllä riittä, mutta mistä hauturi ja puolueeton sheriffi?


    • Peter T

      Olen paikalla la ja su. Edelleenkin valmiina rehtiin tapaamiseen tunnistettavissa olevien henkilöiden kanssa.

      • Colt 45

        Eihän sua raukkaa näkynyt?


    • Ei kiinnosta

      Mistä mukamas puhuisimme? Onhan se jo nähty, että Lennut pysyvät raivoisasti kannassaan, ja meillä taas ei ole mitään syytä muuttaa käsitystämme mistään.

      Ps. Jos joku on saanut vaikkapa ylinopeus-sakot, niin hän vastaa siitä itse. Mitä se asiasta osattomien ihmisten kanssa "keskusteleminen" siihen enää auttaa? Muuttuuko se rike sillä tekemättömäksi?

    • Valitettavasti tässäkin ketjussa oli liikaa sellaista materiaalia, joka oli Suomi24:n sääntöjen vastaista, joten ne menivät poistoon. Jatketaan juttua asiallisimmissa merkeissä.

      • IlmailijaVaan

        No, oliko Jämillä keskustelua? Sateen takia aikaa ainakin oli henkevään ajatusten vaihtoon.

        Sade lannisti päivän, mutta jotensakin ohjelma oli kokonaisuudessa jotenkin väkinäisesti kasattu, laimea. Oli koneet hienoja mutta suihkukoneen poweria olisi kaivattu. Pois pääsi nopeasti illalla kun porukkaa poistui paljon sadetauon aikaa,.


      • Peter T
        IlmailijaVaan kirjoitti:

        No, oliko Jämillä keskustelua? Sateen takia aikaa ainakin oli henkevään ajatusten vaihtoon.

        Sade lannisti päivän, mutta jotensakin ohjelma oli kokonaisuudessa jotenkin väkinäisesti kasattu, laimea. Oli koneet hienoja mutta suihkukoneen poweria olisi kaivattu. Pois pääsi nopeasti illalla kun porukkaa poistui paljon sadetauon aikaa,.

        "Keskustelua" ei paikalla syntynyt. Nähtävästi kaikki oleellinen on jo sanottu sitten?
        Yksittäiset henkilöt kävivät toki moikkaamassa, esitellen itsensä, ja kiittämässä mutta mitään yleisempää diskurssia ei syntynyt.
        Illan suussa totesin että tämä oli kai tässä ja lähdin kotiin.


      • Colt 45
        Peter T kirjoitti:

        "Keskustelua" ei paikalla syntynyt. Nähtävästi kaikki oleellinen on jo sanottu sitten?
        Yksittäiset henkilöt kävivät toki moikkaamassa, esitellen itsensä, ja kiittämässä mutta mitään yleisempää diskurssia ei syntynyt.
        Illan suussa totesin että tämä oli kai tässä ja lähdin kotiin.

        Vai ajoivatko peräti pois!


      • Peter T
        Colt 45 kirjoitti:

        Vai ajoivatko peräti pois!

        Voi kunpa olisivatkin yrittäneet. Olisi nimittäin tapahtunut jotakin Jämillä ennen näkemätöntä.
        Muistatko mikä oli Liikenneturvan motto ennen vanhaan: "Ennakoi tuleva tilanne"...

        No, jäipä tilanne syntymättä. Onneksi kaikille.


      • sviitti
        Peter T kirjoitti:

        "Keskustelua" ei paikalla syntynyt. Nähtävästi kaikki oleellinen on jo sanottu sitten?
        Yksittäiset henkilöt kävivät toki moikkaamassa, esitellen itsensä, ja kiittämässä mutta mitään yleisempää diskurssia ei syntynyt.
        Illan suussa totesin että tämä oli kai tässä ja lähdin kotiin.

        Entäs varaamasi sviitti kai sen kuitenkin maksoit ennen kotiin menoa?
        kukahan sun näki siellä? olisi ollut lentämiseen liittyvää asiaa, kun asioden tuntija.


      • Colt45
        sviitti kirjoitti:

        Entäs varaamasi sviitti kai sen kuitenkin maksoit ennen kotiin menoa?
        kukahan sun näki siellä? olisi ollut lentämiseen liittyvää asiaa, kun asioden tuntija.

        Petteri lähti niinsanotusti " Käpälälautaan". ...


      • Colt 45
        Colt45 kirjoitti:

        Petteri lähti niinsanotusti " Käpälälautaan". ...

        Rehti Petteri! Sunhan piti olla viellä sunnuntainakin paikalla, niin ilmoittelit , ajoiko routa porsaan kotiin?


      • Peter T
        Colt 45 kirjoitti:

        Rehti Petteri! Sunhan piti olla viellä sunnuntainakin paikalla, niin ilmoittelit , ajoiko routa porsaan kotiin?

        Totta. Piti olla mutta lähdinkin pois kun kaikki näkemisen arvoinen oli nähty

        Siksi en osaa sanoa siitä porsaasta, se näkyi jäävän vielä paikalle kun me nousimme ilmaan Saratogalla.


      • Colt 45
        Peter T kirjoitti:

        Totta. Piti olla mutta lähdinkin pois kun kaikki näkemisen arvoinen oli nähty

        Siksi en osaa sanoa siitä porsaasta, se näkyi jäävän vielä paikalle kun me nousimme ilmaan Saratogalla.

        Kyllä porsas porsaan tuntee!


      • Peter T
        Colt 45 kirjoitti:

        Kyllä porsas porsaan tuntee!

        Jos kerran tunnet niin kuvailepa sutä kaveriasi meillekin jotka emme tunne.


      • Peter T
        sviitti kirjoitti:

        Entäs varaamasi sviitti kai sen kuitenkin maksoit ennen kotiin menoa?
        kukahan sun näki siellä? olisi ollut lentämiseen liittyvää asiaa, kun asioden tuntija.

        Kysy pois vaan jos on kysyttävää. Siis oikeasti.


    • Kehitys idea

      Ens kerralla sitten Taneli vois järkätä kaksi Traktoria tuomaan katsojia sieltä kilometrin päästä parkkipaikalta niin, että toinen on aina toisessa päässä.

      • Jasmsmsmss

        Ööööö...traktori hyvä idea jos on niin huonokuntoinen että ei pysty normaalisti kävelemään mutta omalla kohdallani ei tullut mieleenkään hypätä täyteen ahdettuun ja kuumaan peräkärryyn kun kävellen pääsi nopeammin perille. Oltiin traktorin kohdalla kun sitä lastattiin ja toiselle puolelle ehdittiin rauhallisesti kävellen ennen traktoria.


    • ....S....

      Oispa ollut kiva päästä Jämille, mutta lynkkausmieliala huolehti kyllä siitä, ettei voinut ajatellakkaan, mutta sekös ketään surettaa. Pääasia oli, että ukkojoukko pääsi remuamaan ja huutamaan. Mielenkiintoiseksi on tämä ilmailu mennyt, että pitää pelätä tapahtumiin osallistumista!

      • Colt 45

        Älä nyt , siellä ei kukaan riehunut ! Mitä sulla on pelättävää? Eks kehtaa. ?


      • Lykkausmieliala.21

        Ei sua ja sun klaanias kukaan kaipaa mihinkään, miksi pelkäät oletko tehnyt jotain pahaa ja kun tosi uskovainenkin olet kuulemma.


      • ....S....
        Lykkausmieliala.21 kirjoitti:

        Ei sua ja sun klaanias kukaan kaipaa mihinkään, miksi pelkäät oletko tehnyt jotain pahaa ja kun tosi uskovainenkin olet kuulemma.

        Niinpä olenkin, enkä sitä häpeä, eikä ole myöskään minkäänlaista huonoa omaatuntoa mistään, syyllistämiset ei auta! Kuinkas mahtaa olla teidän oma laitanne sen omantunnon suhteen?

        En kuulu sitäpaitsi mihinkään "klaaniin", kirjoitan vaan omista näkökulmistani asioita.


      • Omatunto 60v
        ....S.... kirjoitti:

        Niinpä olenkin, enkä sitä häpeä, eikä ole myöskään minkäänlaista huonoa omaatuntoa mistään, syyllistämiset ei auta! Kuinkas mahtaa olla teidän oma laitanne sen omantunnon suhteen?

        En kuulu sitäpaitsi mihinkään "klaaniin", kirjoitan vaan omista näkökulmistani asioita.

        Nyt Sirpan paska haisee,mikä on sinun omatunto ei sitä ole olemassakaan.


      • Se on moro!
        Omatunto 60v kirjoitti:

        Nyt Sirpan paska haisee,mikä on sinun omatunto ei sitä ole olemassakaan.

        Teidän kanssa enä ala enää inttämään mistään. Moro sano poro! :-)


    • ....S....

      Kehtaamisesta ei ole kiinni, vaan uhka oli ilmassa (nettikirjoittelusta päätellen) ja kuulemani mukaan, meidät oli paikan päällä, tietyn porukan toimesta urakalla haukuttu. Vihaa oli oikein taas urakalla lietsottu, kuten eräillä on ollut jo vuosia muutenkin tapana tehdä. Siinä ei mitään uutta siis.

      Mutta omituista todella on, että sitä vastuuta ikiomista tekemisistä on vaan niin kovin vaikeaa itse kantaa, kaikki syyt on välttämättä kaadettava muiden ihmisten niskaan!

      • Colt 45

        Kylläpäs S nyt pistää omiaan! Ne on sun omia kuvitelmia lynkkäys toimista! Sulla ei taida olla aivan puhtaat jauhot pussissa, kun on pelko perseessä, taisit sotkeutua isompaan asiaan , kuin uskoitkaan. Petteri höynäytti teitä ja te Petteriä?


      • HAUKUTTU

        No Sirpa joka leikkiin ryhtyy sen kestäköön
        miksi olen sen valepukin hännystelijä
        käytä aivojas jos sulla on niitä


    • ....S....

      Mitäs omiani pistäisin, minulla on kyllä tallessa joka ikinen uhkaus, laskin laittomia uhkauksia olleen ainakin 13 kpl, joten kyllä se on ihan riittävä määrä vakuuttamaan kenet hyvänsä siitä, ettei sinne silloin kannata mennä!

      Minä sitäpaitsi en ole sotkeentunut yhtään mihinkään, vaikka teidän mielestänne on jo se on rikos kun on jonkun uhriksi joutuneen ystävä! Mutta minä kyllä puolustan kaveriani, joillakin kun on vielä jäljellä terveitä elämämänarvoja, johon kuuluu mm. elämän kunnioittaminen ja hädässä auttaminen!

      • Colt 45

        Paskaa ovat puhuneet, ei kukaan oo varmaan uhkaillut, itse ootte sivustojen ulkopuolella vääriä tietoja levitelleet, joten on varmaan kakkamaista liikkua lentotoiminnassa, kun on puhunut enemmän, kuin tervejärki sanois. P I S T E !,,, hyvää kesää


      • Uhkavaa touhua

        Aika uhkaavalta näyttää tämä puolustautuminen laittomia 13 entäs lailliset kuinkas monta niitä on?
        Pysykää vaan kolossanne niin kaikki on hyvin ei juoruakkoja kukaan kaipaa.
        mitähän elämänarvoja olisi kysymyksessä ??????????????


    • ....S....

      Jaa jaa. Itse olen katsellut ja kuunnellut vierestä niitä hätähuutoja jo monen vuoden ajan. Ja niin ovat muutamat muutkin. Rajansa kaikella. Nyt ei kuunnella enää, nyt kerrotaan totuus ja sillä siisti. Mitään päänsilittelyä toiminta ei ansaitse, joten turha jatkaa sitä valehtelua ympäriinsä, PISTE!

    • ....S....

      Ps. Voisitko selitää "sitä isompaa asiaa" pikkasen tarkemmin? Lennuklubinhan ei pitänyt olla mikään kovinkaan "iso asia" ? Nytkö se yhtäkkiä onkin?

      • Colt 45

        Täällähän te ootte Petteri pojan kans meuhkannut, kuukauden päivät ja osa vastanneista on vedättänyt teitä hölmöjä ja täydestä on mennyt. Mikä pieni lentäjätyttö, aika nainen ymmärtääkseni, henkisesti voikin olla pieni lentäjätyttö. Lennuklubin toiminnassa ollut kovinkin " lentäjätyttö" aktiivinen ja tyytyväinen! Näin kerrotaan! Olisit puuttunut jos oli sun tiedossa ongelmia, mutta kun ei ollut, sä oot vastuuton ihminen.


      • sininen_paroni
        Colt 45 kirjoitti:

        Täällähän te ootte Petteri pojan kans meuhkannut, kuukauden päivät ja osa vastanneista on vedättänyt teitä hölmöjä ja täydestä on mennyt. Mikä pieni lentäjätyttö, aika nainen ymmärtääkseni, henkisesti voikin olla pieni lentäjätyttö. Lennuklubin toiminnassa ollut kovinkin " lentäjätyttö" aktiivinen ja tyytyväinen! Näin kerrotaan! Olisit puuttunut jos oli sun tiedossa ongelmia, mutta kun ei ollut, sä oot vastuuton ihminen.

        Onko se niin että kun lakkaa vehkeet toimimasta niin pojat ottaa sitten virtuaalisesti matsia......


    • ....S....

      Heh, ai joukkokiusaajat syyttävät nyt minua siitä, etten huomannut ajoissa teidän kiusaamistanne? Jo on aikoihin eletty!? Minun olisi pitänyt huomata, mutta teidän ei olisi tarvinnut lopettaa vai? Erikoinen moraalikäsitys teilläkin on, täysin vinksahtanut!

      Ulkopuoliset eivät muutenkaan voi puuttua kenenkään asioihin tahdonvastaisesti. Jokaiselle ihmiselle täytyy itselleen valjeta asioiden oikea laita, ja hänen täytyy itse tehdä omat päätöksensä siitä, milloin hän saa kiusaamisesta tarpeekseen.

      Sanoin toki monta kertaa, että ei hyvältä näytä, lähde pois, mutta kuten sanottu, jokainen kulkee sen oman tiensä, sisäistää asiat omaan tahtiinsa, ja tekee omat päätöksensä itse.

      • Colt45

        No niin, olisit ollut alusta lähtien hiljaa? Nyt sä kiusaat itseä ja muita, joten ole vaiti, äläkä huutele perättömiä juttujas! Tää on mun viimeinen viesti sun kans. P.S. Pidä patterit varattuina?


      • Valtakunnan PELLE

        Yksi mädäntynyt omena saattaa pilata koko korillisen omenoita,Jotkut ovat niin tyhmiä että seuraa johtajaansa vaikka turmioon asti ,sääli
        Ota nyt Sirpa lusikka kauniiseen käteesi ja mieti oikeesti mitä teet
        etkä vaan hötkyile jonkun Pellen pillin mukaan.


      • Käännytysyritys
        Valtakunnan PELLE kirjoitti:

        Yksi mädäntynyt omena saattaa pilata koko korillisen omenoita,Jotkut ovat niin tyhmiä että seuraa johtajaansa vaikka turmioon asti ,sääli
        Ota nyt Sirpa lusikka kauniiseen käteesi ja mieti oikeesti mitä teet
        etkä vaan hötkyile jonkun Pellen pillin mukaan.

        Minä en anteeksi vaan edes tiennyt mistään Peterin kirjoituksista, ennenkuin näin ne foorumilla! Seuraavaksi minulle soitettiin ja kerrottiin, että joku parkuu nimeäni täällä Suomi24:ssä, vasta siinä vaiheessa osallistuin "keskusteluun", jos tätä nyt enää siksi voi kutsua. Olin yllätynyt, ja tottavie kyllä helpottunutkin A:n puolesta, pitkän piinan jälkeen, ja ajattelin, että näinköhän nyt on käymässä, että A saa vihdoinkin oikeutta asiaansa. Kaverini puolia pidän, minua ette käännytä ketään vastaan.


      • Missä arvot?!?
        Valtakunnan PELLE kirjoitti:

        Yksi mädäntynyt omena saattaa pilata koko korillisen omenoita,Jotkut ovat niin tyhmiä että seuraa johtajaansa vaikka turmioon asti ,sääli
        Ota nyt Sirpa lusikka kauniiseen käteesi ja mieti oikeesti mitä teet
        etkä vaan hötkyile jonkun Pellen pillin mukaan.

        TIMO! Vai oikein "Turmioon asti" ?!? Uhkausko taas? Mietippä itse minkälaisten arvojen edessä itse "uhraudutte" !


    • ....S....

      Ja minähän en ole hiljaa kun läheisiä ihmisiä pelotellaan, kiusataan ja uhataan! Kukaan ihminen ei voi siinä tilanteessa olla hiljaa! Minua ei pelotella! Joten lopeta sinä se uhkailu siinä! Tämä oli jo 15:sta uhkaus!

    • arctic hysteria

      Eipä kyllä tehnyt yhtään mieli lähteä maallikkona sinne kahjojen sekaan.

      • avustaja

        Näin maallikkomakkaranmyyjätalkoolaisena olen varmaan ollut tapahtumassa ihan laput silmillä ja tulpat korvissa, kun ihmetyksellä näitä juttuja luen. Olin varmaan eri tapahtumassa, kun minulla ja yleisöllä oli kivaa, vaikka ukkonen vähän häiritsi. Ennen kaikkea Tanelille suuren suuret kiitokset, kun jaksoi tapahtuman organisoida - ensi vuonna toivottavasti helpompaa!


      • Sanginjoen taituri
        avustaja kirjoitti:

        Näin maallikkomakkaranmyyjätalkoolaisena olen varmaan ollut tapahtumassa ihan laput silmillä ja tulpat korvissa, kun ihmetyksellä näitä juttuja luen. Olin varmaan eri tapahtumassa, kun minulla ja yleisöllä oli kivaa, vaikka ukkonen vähän häiritsi. Ennen kaikkea Tanelille suuren suuret kiitokset, kun jaksoi tapahtuman organisoida - ensi vuonna toivottavasti helpompaa!

        Se ukkonen oli Peter Pan joka uhitteli voimillaan "Almuja tuokaa te maalikkoilmailijat mulle, ehkäpä armollinen olen sitten sulle"


      • Ohi meni
        Sanginjoen taituri kirjoitti:

        Se ukkonen oli Peter Pan joka uhitteli voimillaan "Almuja tuokaa te maalikkoilmailijat mulle, ehkäpä armollinen olen sitten sulle"

        Se ukkonen oli kyllä joku ihan muu taho kuin Peter, se oli taho, joiden takia koko tapahtuma meni joiltakin ohi, mutta ihan kiva jois teillä muilla oli mukavaa. :-(


    • Häpeä itse!

      Kyllä, häpeäpaaluun kaikki semmoiset jotka eivät ole koko keskustelua pätkääkään seuranneet, ja tulevat tänne ulkopuolisena latelemaan tuomioitaan!! Häpeä se on todellakin puhua kun mistään mitään tiedä!! Ja vielä osallistuu sillä tavalla joukkokiusaamiseen!

      Todelliset vihakirjoittajat ovat Lennupuolueesta! He ovat jatkuvasti ja taukoamatta hyökänneet ja pakottaneet meidät muut vastaamaan ja puolustautumaan!! Satuitko lukemaan sen viestin missä lennulaiset nauraa räkättivät, kuinka "on ollut niin hauskaa kun ovat saaneet lyödä meitä kuin vierasta sikaa"?!?

      Huomasitko myös, että jostain sateli hakkaus- ja tappouhkauksia? Ei tullut sellaista meidän puolelta ensimmäistäkään!! Mutta Lennuja puolustavalta taholta tuli roppa kaupalla! Milloin uhattiin "isän kädestä pesäpallomailalla" ja milloin uhattiin "laukauksilla!".

      Entäs huomasitko rankat solvaukset ja kunnianloukkaukset? Montako olemme tehneet heitä vastaan, verrattuna Lennujen puolustajiin?!? Emme yhtään! Asiallista totuuden kertomista ei lueta solvaukseksi eikä vihakirjoitteluksi.

      Entäs henkinen väkivalta!? Vihjailua ja pelottelua! Montako tällaista henkisen väkivallan tekoa heille on tehty meidän puolelta?!? Ei ainuttakaan!

      Jos sinusta tämä on oikeaa "ilmailu-yhteisöä" niin sääliksi käy, ei voi muuta sanoa.

      • häpeäpaalu

        niin, tarkoitin juuri tätä lennuporukkaa, että heidän tulisi hävetä ja jättää Sirpat ja Peterit rauhaan. Viitsitikö nyt lukea viestit ajatuksella, ennen kuin nostat verenpaineen huippuunsa?

        ollaan samalla puolella hei, ja kyllä, olen lukenut lähes kaikki viestit täällä, ja asiasta jotain muutenkin tiedän, joten kyllä, olen nähnyt, olen lukenut, olen kuullut, olen puhunut....


      • Väärinkäsitys, sorry
        häpeäpaalu kirjoitti:

        niin, tarkoitin juuri tätä lennuporukkaa, että heidän tulisi hävetä ja jättää Sirpat ja Peterit rauhaan. Viitsitikö nyt lukea viestit ajatuksella, ennen kuin nostat verenpaineen huippuunsa?

        ollaan samalla puolella hei, ja kyllä, olen lukenut lähes kaikki viestit täällä, ja asiasta jotain muutenkin tiedän, joten kyllä, olen nähnyt, olen lukenut, olen kuullut, olen puhunut....

        Okei, sanoit "osallisten" joten siitä päättelin, että tarkoitit juuri päinvastoin. Että me olisimme olleet "osallisia" jossain kiusaamisessa. Yleensä sana "olla osallinen" jossain, tarkoittaa sitä, että joku on osallisena tekemässä jotain. Kun taas "kohde" on se joka on se kiusattu. Sorry väärinkäsitys.


    • Kuvakaappaukset on

      Vai muka perättömiä! Ja oho, vieläpä "uskomaton hyökkäys" kun joutuu koko ajan puolustautumaan häpeäpaalusakkia! Salli mun nauraa!

      Minne haluat, että lähetän kaikki ottamani kuvakaappaukset tappouhkauksista :-D ja kuvat niistä muista pesäpallomaila-väkivalta kirjoituksista? Ja entäs ne piestyt vieraat siat? Jos ne jutut täältä on pois, niin älä edes kuvittele, että ne eivät silti ole olemassa!

      Ja nyt tohtori tossu ja hanska, jos se nimien hokeminen ei lopu, niin voin kyllä laittaa sinunkin nimesi tänne. En kosta mutta ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi!

    • VAINOAMISTA!

      Onpa teillä otsaa tulla vielä puhumaan "ilosta" ja "elämän lyhyydestä" (piilouhkaus?) kun teillä ei ole mitään aikomustakaan antaa ihmisten nauttia omasta elämästään, vaan esiinnytte jonain jumalina ylitse muiden, ja kuvittelette voivanne hallita ihmisiä pelolla! Ai niin.. kyllähän kiusaajilla iloa riittää pitkäksi aikaa. Mutta, itku pitkästä ilosta sanoo sananlasku.

      Jos täällä on vastattu teidän parkumiseenne pari viikkoa, kun ette millään kestä ottaa sitä vastuuta niistä omista tekemisistänne, (tämäkin itkuparku vuodatuksenne todistaa pelkästään siitä) niin sekin on vielä PIENTÄ teidän järjestämäänne vainoon verrattuna, joka on kestänyt jo pari vuotta!!

      Vainoamisesta on uusi laki Suomessa, ettäs tiedätte!

      • Klaani LAKI

        Olen pahoillani ei tyhmälle mene edes yksinkertainen viesti perille, eikö teillä tosiaankaan ole omaa elämää jos on pitäkää se.

        tämä vainoamisen uusilaki koskee eritoten sinua ja klaaniasi ettäs tiedätte.


      • Koulukiusaajat
        Klaani LAKI kirjoitti:

        Olen pahoillani ei tyhmälle mene edes yksinkertainen viesti perille, eikö teillä tosiaankaan ole omaa elämää jos on pitäkää se.

        tämä vainoamisen uusilaki koskee eritoten sinua ja klaaniasi ettäs tiedätte.

        Hah hah! Minua ei nettikiusaajat pelottele, tiedä se vaan kuule ihan itse!


    • arvostelija

      Kannattaa lukea myös tuon lain esitys ja siinä olevat perustelut. Se laki ei ole säädetty suojaamaan julkisessa luottamustehtävässä olevia ihmisiä arvostelulta joka liittyy heidän kykyynsä toimia kyseisessä tehtävässä.

      • Laki vainoamisesta

        Niin, ketäpä se mahtaa koskea? Ei ainakaan minua, joka en ole harrastanut alla olevaa toimintaa:

        1.1.2014 astui voimaan Laki rikoslain muuttamisesta (879/2013), jolla lisättiin rikoslakiin uusi vainoamista koskeva rangaistussäännös (25 luvun 7a §). Vainoamiseen syyllistyy, jos TOISTUVASTI uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta.

        Jotta silleensä!


      • arvostelija
        Laki vainoamisesta kirjoitti:

        Niin, ketäpä se mahtaa koskea? Ei ainakaan minua, joka en ole harrastanut alla olevaa toimintaa:

        1.1.2014 astui voimaan Laki rikoslain muuttamisesta (879/2013), jolla lisättiin rikoslakiin uusi vainoamista koskeva rangaistussäännös (25 luvun 7a §). Vainoamiseen syyllistyy, jos TOISTUVASTI uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta.

        Jotta silleensä!

        Mun näkemyksen mukaan nimimerkit Colt 45 ja Peter T ovat ainakin tälläistä harjoittaneet. Näkemys on muodostettu lukemalla näitä tekstejä. Kyse on vain mun näkemyksestä, ei siis välttämättä asian todellinen laita.


      • Sisäinen maailma
        arvostelija kirjoitti:

        Mun näkemyksen mukaan nimimerkit Colt 45 ja Peter T ovat ainakin tälläistä harjoittaneet. Näkemys on muodostettu lukemalla näitä tekstejä. Kyse on vain mun näkemyksestä, ei siis välttämättä asian todellinen laita.

        Peter ei ole mitään tuollaisia uhkauksia ladellut.

        Colt45 sen sijaan painii ihan eri sarjassa, hän on todistettavasti ladellut hurjia hakkaus- ja tappouhkauksia useita. Toisaalta se onkin luonnollista, sillä lennupuolustajien kuorossa tuo kiusaamisen jalo taito on hyvin sisäistetty.


      • Peter T
        arvostelija kirjoitti:

        Mun näkemyksen mukaan nimimerkit Colt 45 ja Peter T ovat ainakin tälläistä harjoittaneet. Näkemys on muodostettu lukemalla näitä tekstejä. Kyse on vain mun näkemyksestä, ei siis välttämättä asian todellinen laita.

        Arvoisa "arvostelija",

        Oman subjektiivisen käsitkseni mukaan RL 25:7 tunnusmerkistöä saattaa olla vaikea soveltaa tähän aninyymipalstalla harjoitettuun nettiviestintään allekirjoittaneen osalta, ennen kuin osoitetaan missä kohden on toteutunut TOISTUVA

        - uhkaus
        - seuraaminen (fyysinen)
        - tarkkailu
        - yhteydenotto
        - muu näihin rinnastettava tapa

        Oma kirjallinen viestintäni tällä palstalla on rajoittunut verrattain tarkoin lähinnä keskusteluun ja esitettyihin, LUKEMATTOMIIN viesteihin, väitteisiin, uhkauksiin ja trolleihin ja provoihin vastaamiseen.

        Tällä palstalla olen todellakin ollut lähnnä reaktiivinen, vastaajana, mikä lienee eri törkysäikeiden aloittajien tarkoituskin.


      • :)))
        Peter T kirjoitti:

        Arvoisa "arvostelija",

        Oman subjektiivisen käsitkseni mukaan RL 25:7 tunnusmerkistöä saattaa olla vaikea soveltaa tähän aninyymipalstalla harjoitettuun nettiviestintään allekirjoittaneen osalta, ennen kuin osoitetaan missä kohden on toteutunut TOISTUVA

        - uhkaus
        - seuraaminen (fyysinen)
        - tarkkailu
        - yhteydenotto
        - muu näihin rinnastettava tapa

        Oma kirjallinen viestintäni tällä palstalla on rajoittunut verrattain tarkoin lähinnä keskusteluun ja esitettyihin, LUKEMATTOMIIN viesteihin, väitteisiin, uhkauksiin ja trolleihin ja provoihin vastaamiseen.

        Tällä palstalla olen todellakin ollut lähnnä reaktiivinen, vastaajana, mikä lienee eri törkysäikeiden aloittajien tarkoituskin.

        Reilua, kun kyseessä ei ole TOISTUVA niin voi olla hyvillä mielin.


      • Peter T
        :))) kirjoitti:

        Reilua, kun kyseessä ei ole TOISTUVA niin voi olla hyvillä mielin.

        Ja taas on luetun ymmätämisessä haasteita.
        Tai sanotaanpa näin päin:

        Auta minua ymmärtämään.
        Kerro, kirjoitettuihin viesteihin perustuen, missä ja miten minun osaltani SINUN MIELESTÄSI toteutuvat em. tunnusmerkit. Perustelet toivottavasti edes jotenkin.

        Kuuntelen.


      • arvostelija
        Peter T kirjoitti:

        Ja taas on luetun ymmätämisessä haasteita.
        Tai sanotaanpa näin päin:

        Auta minua ymmärtämään.
        Kerro, kirjoitettuihin viesteihin perustuen, missä ja miten minun osaltani SINUN MIELESTÄSI toteutuvat em. tunnusmerkit. Perustelet toivottavasti edes jotenkin.

        Kuuntelen.

        Olisin mielelläni viitannut muutamiin täällä käytyihin keskusteluihin mutta ne ovat poistettu. Valitan, en pysty esittämään perusteluita tämän enempää. Ei ole sellaista kiinnostusta että jaksaisi alkaa kaikkia keskustelusäikeitä tallentelemaan.


      • :)))
        Peter T kirjoitti:

        Ja taas on luetun ymmätämisessä haasteita.
        Tai sanotaanpa näin päin:

        Auta minua ymmärtämään.
        Kerro, kirjoitettuihin viesteihin perustuen, missä ja miten minun osaltani SINUN MIELESTÄSI toteutuvat em. tunnusmerkit. Perustelet toivottavasti edes jotenkin.

        Kuuntelen.

        Katsos, olinko väärässä ja kyseessä onkinollut TOISTUVA?


    • VFR in IMC

      Täälläkö niitä totuuksia oli esitetty, missä viestit nyt on kiinnostaisi kovasti.

      • Putiikki kiinni

        Mattimyöhäsille ei enää tarjoilla, sorry.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe