Passat tappoi ihmisen

Hengenvaara*

Rovaniemellä lähti VW Passat itsestään liikkeelle ja vyöryessään ilman kuljettajaa tappoi tuo auto 55-vuotiaan mieshenkiön.
Pettikö volkkarista DSG-vaihdelukko vai käsijarru vai molemmat ??

21

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osssss

      Asiaa lienee tutkitaan..

      • Äikkäope

        Asiaa lienee tutkitaan.. lienee tutkitaan BUHAHHAAAHAA, KJÄÄRÄÄHH
        Volkkariossi lienee tutkitaan KHIHHIIH BUHAAHHAAAAH


      • Christine KILLS:.!1#
        Äikkäope kirjoitti:

        Asiaa lienee tutkitaan.. lienee tutkitaan BUHAHHAAAHAA, KJÄÄRÄÄHH
        Volkkariossi lienee tutkitaan KHIHHIIH BUHAAHHAAAAH

        .

        "Christine KILLS again!!!!!!11!!!!!1!!!!11!!!!1!!!11!!!"

        http://www.youtube.com/watch?v=sEonIloci6Y

        har!11

        .


    • jfsdfjsigjreio

      Sähköisiä käsijarruja ei olisi pitänyt hyväksyä liikenteessä käytettävään autoon alunperinkään. Vanhaan kunnon mekaaniseen käsijarruun ei tule ainakaan sähköhäiriötä!
      Sähköinen käsijarruhan toimii on-off periaatteella. Näin ei ole käytettävissä mekaanista hidastinta jos autosta sattuu vaikka jarruletku tai putki katkeamaan ja käyttöjarrut eivät siis toimi. Mekaanisella käsijarrulla kahvaa voi vetää hiljakseen ja siten hallitusti pysäyttää auto hiljentämällä mutta sähköinen käsijarru pistää takajarrut kertalaakista lukkoon ja senhän tietää mitä siitä seuraa, auto heittäytyy poikittain ja menee ties minne!

      Kuka prkele hyväksyikin sähköiset seisontajarrut käyttöön, joutaa erottaa virastaan!!

      • paineilmaa

        Raskaassa kalustossa on paineilmatoiminen käsijarru ollut aina joka toimii myös on-off periaatteella. Ja käyttöjarrut on useampipiirisiä joten kaikki ei häviä kerralla.


      • bullshit piirijarrut
        paineilmaa kirjoitti:

        Raskaassa kalustossa on paineilmatoiminen käsijarru ollut aina joka toimii myös on-off periaatteella. Ja käyttöjarrut on useampipiirisiä joten kaikki ei häviä kerralla.

        Henkilöautoissakin on mainostettu olleen kaksipiirijarrut jo vuosikymmeniä mutta kun jarruputki katkesi eräästä vm. -90 autosta, kävi ilmi että se 2-piirisyys on ihan paskapuhetta, poljin painui ihan pohjaan ja vasta viimeisen sentin matkalla oli havaittavissa pientä jarrutusvaikutusta, tarvitsin käyttää käsijarrua apuna auton jarruttamiseen.


      • Järjenjättiläine n
        paineilmaa kirjoitti:

        Raskaassa kalustossa on paineilmatoiminen käsijarru ollut aina joka toimii myös on-off periaatteella. Ja käyttöjarrut on useampipiirisiä joten kaikki ei häviä kerralla.

        Ja vitut on raskaassa kalustossa paineilmatoiminen seisontajarru.


    • Redneck Baboons

      No kai se auto tappaa jos se jarruttomana liukuu alas mäkeä. Käsijarru ja vaihde täytyy kuljettajan muistaa laittaa ihan ITSE päälle, kun auto pysäytetään! Turha syytellä automerkkiä, jos kuskille käy moka, ja niinhän se yleensä on.

      • osssss

        Mäessä renkaat linkkuun ja rattilukko?
        Eikö sitäkään osata?


      • kömö käkkäri

        OLihan se auto siellä aikansa seissyt ja sitten vasta lähti liikkeelle. Pettikö siis taas VW Passatista elektroniikka, käsäri vai DSG:n P-asento. Tiedätkö ?


      • Järejättiläiset taas koo
        osssss kirjoitti:

        Mäessä renkaat linkkuun ja rattilukko?
        Eikö sitäkään osata?

        On taas asiantuntijat koolla. Kannattaisko pitää se leipäläpi kiinni, jos ei kerran asioista mitään ymmärrä.. Tai ottaa asioista selvää ennen ku paljastaa tyhmyytensä. Vai että ihan paineilmalla toimii raskaan kaluston seisontajarru ja seisontajarrusta katkee jarruputki , just jooja että ihan on-ohffi tyyppinen on Passatin seisontajarru. Miten jotkut voi olla noin idiootteja.


      • Pena6
        osssss kirjoitti:

        Mäessä renkaat linkkuun ja rattilukko?
        Eikö sitäkään osata?

        Olisikohan helpompi laittaa PYÖRÄT linkkuun, kuin pelkät renkaat?
        Entä miten rattilukko laitetaan linkkuun?


      • Redneck Baboons
        Järejättiläiset taas koo kirjoitti:

        On taas asiantuntijat koolla. Kannattaisko pitää se leipäläpi kiinni, jos ei kerran asioista mitään ymmärrä.. Tai ottaa asioista selvää ennen ku paljastaa tyhmyytensä. Vai että ihan paineilmalla toimii raskaan kaluston seisontajarru ja seisontajarrusta katkee jarruputki , just jooja että ihan on-ohffi tyyppinen on Passatin seisontajarru. Miten jotkut voi olla noin idiootteja.

        "Miten jotkut voi olla noin idiootteja."

        Sä varmaan tiedät, eikö?


      • osssss
        Pena6 kirjoitti:

        Olisikohan helpompi laittaa PYÖRÄT linkkuun, kuin pelkät renkaat?
        Entä miten rattilukko laitetaan linkkuun?

        Johan tuo autokoulussa ennen opetettiin kun mäkeen pysäköi?


    • Redneck Baboons

      "OLihan se auto siellä aikansa seissyt ja sitten vasta lähti liikkeelle. "

      Voihan se auto pitkään paikoillaan seistäkin, vakkei mikään estolaite päällä olisikaan. Oliko turma-auto varustettu sähköisellä käsijarrulla, vai perinteisellä vaijeriversiolla? Kerran olen yhden volkkarin nähnyt menevän mäkeä alas, koska vaijeri muka pamahti poikki. Siksi se vaihde täytyy olla lisäksi päällä, ja automaatissa P-asento.

      Mutta edelleen, ne täytyy muistaa laittaa myös itse päälle! Sellaisia laitteita ei tietääkseni henkilöautoissa ole, joka automaattisesti lukitsisi pyörät kun ajoa ei ole. Esim. rekoissa ja kuorma-autoissa lienee asia eri.

      "Mäessä renkaat linkkuun ja rattilukko?
      Eikö sitäkään osata?"

      Kuinka monelle nykytollolle tuollainen edes tulee mieleen? Oliko se mäki edes niin jyrkkä että tuollaiselle olisi ollut tarvetta? Itse en paikkaa tunne.

    • veikkaan...

      Unohtanut laittaa käsijarrun päälle tai jättänyt oven/ikkunan auki, joku vapauttanut käsijarrun ja työntänyt autoa. Aikamoinen sattuma jos ei vaihdekaan ole ollut päällä. Omaa autoakin oli parkkipaikalla siirretty pari metriä vaikka käsijarru päällä, täytynyt olla useampi työntämässä tai nostamassa.

      Ilkivaltaa tapahtuu melkoisesti, ei varmaankaan ole silti tarkoittanut ketään tappaa vaikka olisikin työntänyt. Pitäisi lehden mukaan olla tasainen eikä itsestään lähteä liikkeelle. Toivottavasti ovat tutkineet somenjäljet autosta, mutta tuskinpa.

      • tutkikaaEnnenHutkint

        Niinpä, toivottavasti asia tutkitaan kunnolla. Jotkut kirjoittivat että Passat oli tullut vedestä pois takapyörät lukossa eli asia ei ehkä olekaan ihan päivänselvä, kenties joku rannalla makoilevan miehen vihamies oli huomannut että Passat on sopivasti "tulilinjalla" ja sabotoinut sen valumaan miehen päälle.

        Ei tulisi autoa käyttäneelle tytöllekään tehtyä oikeusmurhaa jos auto valuikin sabotoinnin tms. ilkivallan takia niin olisi hyvä tutkia asia perinpohjin ennen tuomion langettamista. Ja varsinkin turhat omantunnon tuskat kuolemantuottamuksesta,


    • Redneck Baboons

      "Omaa autoakin oli parkkipaikalla siirretty pari metriä vaikka käsijarru päällä, täytynyt olla useampi työntämässä tai nostamassa."

      Ei taida nykyauto ihan pienellä liikkua asfaltilla, jos on etuveto, vaihde päällä ja käsijarru jämäkästi kytkettynä. Silloin on saatava kaikki neljä pyörää joko pyörähtämään tai liukumaan pitkin pintaa. Jos on vahva toinen auto jolla voi hinata, niin sillä saattaisi onnistua, mutta köyden täytyy olla vahva. Vanhemmat autot liikkuivatkin helpommin, koska saattoi riittää kun takapyörät sai kevenemään. Ja painoa oli huomattavasti vähemmän kuin nykyään.

      • isompi porukka

        Oli vahingossa invapaikalla kun ei ollut paikkoja merkattu ja tyhjiä kaikki joka tapauksessa. Käsijarru oli aika heikkotehoinen, että ehkä etupään nosto riitti. Muistaakseni oli joku käsinkirjoitettu lappu vielä jätetty lasiin. Onhan sitä joku voinut tietysti vetääkin toisella autolla, kun ei ihan pikkuauto edes, mutta aika erikoista vilkkaalla paikalla ja typerästi ajoväylälle siirretty.


    • ehkäpä

      Tuli mieleen että jos se käsijarru on mennyt itsestään päälle, mutta vasta siellä vedessä? Kaikkihan tietää että vesi ja sähkö kun on yhdessä voi tulla vaikka mitä vikoja. Ei auto lähde valumaan jos käsijarru on päällä ja siinä videossa
      on takapyörät lukossa.

    • drittes reich vw

      Aatu kostaa näemmä haudankin takaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe