Polvi rikki

Ärsyyntynyt

Mulla ollut nyt kauan ongelmia polven kanssa. Vasen polvi sattuu niin vietävästi kyykätessä ja jalkaprässissä enkä voi reiden ojennuksiakaan tehdä täysillä. Koukussa jalkaa en voi pitää kauaa, koska rupeaa vihlomaan perkeleesti, joten pitkät automatkat ovat yhtä tuskaa. Lääkäri sanoo luultavasti, että lepoa vain, mutta töissä minun polvi rasittuu pakostakin.

Onko kellään ollut samankaltaisia ongelmia?

5

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polvi

      Lääkäriin. Siellä polvessa voi olla jotain rikki joka voi vaatia esim. leikkaushoitoa. Jos polvi rasittuu töissä, lääkäri voi kirjottaa sairaslomaa.

      Toinen vaihtoehto on mennä fysioterapeutille (lääkärin lähetteellä saa eklakorvauksen). Fysioterapeutti voi arvioida onko kysessä esimerkiksi lihaskireyksistä johtuva ongelma tai vaikka vääränlainen askellus.

      Polvikipuja aiheuttaa moni asia. Itselläni vastaavanlaisia oireita aiheutti alkava nivelrikko.

      • Ärsyyntynyt

        Kiitoksia! Puhelua lääkärille siis


    • Polvi kuvaukseen tavalla tai toisella! Jos TK-lekuri ei lähetä niin hae lähete yksityiseltä, mieluimmin urheilulekurilta!

      Itseltä pamahti polvi auton renkaiden vaihdossa, kiertyessäni pohjakyykyssä.
      Koski niin riivatusti eikä oiennut kuin maassa istuen, väkisin painamalla.
      Naapurin ukko vei minut päivystykseen.
      Joo, joo. Venähtänyt on ja lekuri häipyi.

      Sai kerjätyksi kainalosauvat mukaan.

      2 päivää myöhemmin kävi naapurissa asuva lekuri katsomassa.
      Väänteli ja määräsi poistamaan tueksi vetelemäni urheiluteipit.
      Olin pari kertaa yhteydessä tk:een.

      6:n viikon kuluttua suostuivat kuvaamaan. Minulle ei näytetty kuvaa mutta leikkaukseen passitettiin.
      2,5h leikkaussalissa ja useiden viikkojen kyynärsauvavaihe.

      Kierukka oli ollut täysin murusina ja kappaleet nivelpintojen välissä.

      ÄLÄ USKO varauksetta yleislääkäriin, varsinkaan julkisen puolen puoskariin!

      Äläkä viivyttele yhtään!

      • rrrtt

        Jos polvesi rasittuu joka päivä töissä niin veikkaisin rasitusvammaa polvessa.. itsellä oli samat vaivat ja lääkäri sanoi sen johtuvan liika rasituksesta!


    • Neropatti..

      Itsellä oli samankaltainen ongelma n.4kk sitten. Kyykyssä rupesi pistämään oikeaan polveen niin kovasti, että oli jätettävä aina sarja kesken. Kerran kokeilin polvitukea ja kipu hävisi samantien. Seuraavan kuukauden pidin tukea aina jalassa kyykätessä, jonka jälkeen on taas pystynyt tekemään ihan normaalisti kyykkyä ilman tukea.

      Niin ja polven sain rikki seuraavasti: viimeistä toistoa tehdessä alkoi tuntua, ettei painot nousekkaan ylös. No fiksuna ihmisenä n.10cm ennen laskuvaiheen loppua päästin "jarrut" vapaaksi saadakseni alkuvauhtia nostovaiheeseen ja siitäkös polvi kiitti ;]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe