Ja kohta punoittaa varmaan nakkisormetkin, kun trolli takoo näppäimistöä apinan raivolla.
Tuulilasi on nimittäin saanut suoritetuksi loppuun Octavian 30 tuhannen km. testin. Octavia selvisi testistä hyvin ja sai myönteisiä kommentteja. Eipä ne myyntitilastojen kärkipaikat perusteettomasti ole tulleet, kuukaudesta toiseen, vuodesta vuoteen..
Trollin pää punoittaa...
53
216
Vastaukset
- eipä yllätä ketään
No kaikki tilastothan tukee tuota samaa asiaa.
- vielä röllit jaksaa
Ja seuraavana rölli-siirtona esitetään "kaikkien yleisesti tietämä tosiasia", että autolehtien testit ovat maksettuja mainoksia.
- maailma on ihmeellin
vielä röllit jaksaa kirjoitti:
Ja seuraavana rölli-siirtona esitetään "kaikkien yleisesti tietämä tosiasia", että autolehtien testit ovat maksettuja mainoksia.
Kyllä lehtien tilaajat ja kaikki mainostajat maksavat lehtien kulut, ei niitä muuten voisi tehdä ja painaa.
- Joku on ihmellinen
maailma on ihmeellin kirjoitti:
Kyllä lehtien tilaajat ja kaikki mainostajat maksavat lehtien kulut, ei niitä muuten voisi tehdä ja painaa.
Hei vatipää, et vissiin ole tajunnut mainoksen ja artikkelin eroa?
- salaliitoteoriaa
Joku on ihmellinen kirjoitti:
Hei vatipää, et vissiin ole tajunnut mainoksen ja artikkelin eroa?
et siis ymmärtänyt ironiaa?
- Repikääs taas siitä
Arvioita kaalivankkurista, eli valikoituja poimintoja kestotestin loppuraportista.
"...Mitään suuria yllätyksiä kestotestin ensimmäiset päivät eivät synnyttäneet, sillä tuote oli jo tuttu talvisesta testistämme. Tuolloin Octavia osoitti vahvoilla otteillaan edustavansa luokkansa kärkeä melkeinpä kaikilla arvioitavissa olevilla osa-alueilla..."
"..Viikon mittaisella turneella käväistiin Utsjoella ja tehtiin useampi päiväpisto Norjan puolelle. Tehdyn retken perusteella Octavia on luokkansa vakain kulkija maantiellä ja omaa roppakaupalla sitä kuuluisaa isomman auton tuntua. Hyvää fiilistä lisää vielä toimiva kuljettajaympäristö. Ajoasento on luonteva, kaikki hallintalaitteet kohdallaan ja istuin tuntuu hyvältä vielä 1300 kilometrin päivätaipaleen jälkeenkin..."
"...Paras osoitus Skodan etevyydestä lienee se, että vaikka vuoden aikana toimituksessa kävi arvioitavana toinen toistaan hienompia autoja, paluu Skodan rattiin ei koskaan tuntunut vastenmieliseltä. Harva Octavian kilpailijoista pystyy samaan."- Totta se ei olekaan
Toimittajien sadut ovat sinun raamattusi. Usko nyt kaikki mitä satusedät kirjoittavat.
Palkkaa vastaan kuuluu kirjoitella kaikenlaista sontaa. - Hyvä pirssi
Totta se ei olekaan kirjoitti:
Toimittajien sadut ovat sinun raamattusi. Usko nyt kaikki mitä satusedät kirjoittavat.
Palkkaa vastaan kuuluu kirjoitella kaikenlaista sontaa.Meillä on firmassa useamman merkkisiä autoja, myös Skoda. Hupaisaa seurata, kun työkaverit kinastelevat siitä, kuka SAA KÄYTTÖÖNSÄ SKODAN ja kuka JOUTUU AJAMAAN JOLLAIN MUULLA AUTOLLA:
- Missä satusetä?
Totta se ei olekaan kirjoitti:
Toimittajien sadut ovat sinun raamattusi. Usko nyt kaikki mitä satusedät kirjoittavat.
Palkkaa vastaan kuuluu kirjoitella kaikenlaista sontaa.No ei se kauaa kestänyt kun trolli ilmoittautui. Palstan pahin satusetä yrittää kääntää taas faktat valheiksi ja omat tautiset kommenttinsa yleiseksi mielipiteeksi. Vaan ei onnistu.
Kyllä Suomen suurimman autolehden toimittajilla on oma ammattiylpeytensä ja moraalinsa. Kuvittelepa, jos paljastuisi, että joku on kirjoittanut sontaa... Eiköhän lehden myynti menisi kohta kuralle kun uskottavuus katoaisi.
Ennemmin uskon kokenutta autolehden toimttajaa kuin jotain suolipalstan sekopäistä pelletrollia. Niin se vaan menee. - ... ja taas
Toimittajat saavat kirjoitella nimimerkeillä juttuja Helkaman asiakaslehtiin.
- gs birotor
... ja taas kirjoitti:
Toimittajat saavat kirjoitella nimimerkeillä juttuja Helkaman asiakaslehtiin.
Mistä sinä sen tiedät?
- Tero omalla saitille
Totta se ei olekaan kirjoitti:
Toimittajien sadut ovat sinun raamattusi. Usko nyt kaikki mitä satusedät kirjoittavat.
Palkkaa vastaan kuuluu kirjoitella kaikenlaista sontaa.faktan kieltämisille on oma taudinkuvaus ja nimensä, oletko kuullut mikä?
- niin se maailma...
Hyvä pirssi kirjoitti:
Meillä on firmassa useamman merkkisiä autoja, myös Skoda. Hupaisaa seurata, kun työkaverit kinastelevat siitä, kuka SAA KÄYTTÖÖNSÄ SKODAN ja kuka JOUTUU AJAMAAN JOLLAIN MUULLA AUTOLLA:
Meillä ei taas kukaan suostu ajamaan Skodalla.
- mikä satusetä?
Missä satusetä? kirjoitti:
No ei se kauaa kestänyt kun trolli ilmoittautui. Palstan pahin satusetä yrittää kääntää taas faktat valheiksi ja omat tautiset kommenttinsa yleiseksi mielipiteeksi. Vaan ei onnistu.
Kyllä Suomen suurimman autolehden toimittajilla on oma ammattiylpeytensä ja moraalinsa. Kuvittelepa, jos paljastuisi, että joku on kirjoittanut sontaa... Eiköhän lehden myynti menisi kohta kuralle kun uskottavuus katoaisi.
Ennemmin uskon kokenutta autolehden toimttajaa kuin jotain suolipalstan sekopäistä pelletrollia. Niin se vaan menee.No eihän makuasia tai mielipide voi sontaa ollakaan. Kyllä ne ovat oikeita.
Eri asia onkin, ovat kaikki samaa mieltä noista. Myös eriävät maut ja mielipiteet ovat aivan yhtä oikeita.
- pässit menee halpaan
Skoota on vaan muoti-ilmiö joka häviää pian. Seuraava onkin jokin halpis kärry kiinasta.
- Kinukki ei kiitos
Skodan suosiota on kestänyt jo kymmenen vuotta. Uudistettu Octavia tuli markkinoille 2004, ja siitä lähtien kysyntä on ollut kova.
Veikkaan, että ennustuksesi ei käy toteen, sillä myös Skoda kehittää autojaan koko ajan. - seuraavaksi A-mese
Kinukki ei kiitos kirjoitti:
Skodan suosiota on kestänyt jo kymmenen vuotta. Uudistettu Octavia tuli markkinoille 2004, ja siitä lähtien kysyntä on ollut kova.
Veikkaan, että ennustuksesi ei käy toteen, sillä myös Skoda kehittää autojaan koko ajan.Kännykät tehtiin ensin Suomessa sitten idässsä ja nykyään Kiinassa. Niin se tulee autojenkin kanssa menemään, jos ihmiset eivät ajattele muuta kuin hintaa.
- khhj90568d,fvm0358
seuraavaksi A-mese kirjoitti:
Kännykät tehtiin ensin Suomessa sitten idässsä ja nykyään Kiinassa. Niin se tulee autojenkin kanssa menemään, jos ihmiset eivät ajattele muuta kuin hintaa.
Nyt menee vähän hakoteille jo tämä keskustelu. Jos ihmiset juoksevat hinnan perässä, niin ehkä Skodallakin on tulevaisuudessa keinoja tiputtaa hintaa. Mutta nykyhetkellä Skodan hintahan ei ole sieltä halvimmasta pästä, ja silti sitä ostetaan.
Eikä A-Mersu ole mitenkään halpa sekään. - ei ole halpa
khhj90568d,fvm0358 kirjoitti:
Nyt menee vähän hakoteille jo tämä keskustelu. Jos ihmiset juoksevat hinnan perässä, niin ehkä Skodallakin on tulevaisuudessa keinoja tiputtaa hintaa. Mutta nykyhetkellä Skodan hintahan ei ole sieltä halvimmasta pästä, ja silti sitä ostetaan.
Eikä A-Mersu ole mitenkään halpa sekään.mutta helvetin hyvä auto, siinä kaalivankkuri jää toiseksi.
- noloja teinipoikia
ei ole halpa kirjoitti:
mutta helvetin hyvä auto, siinä kaalivankkuri jää toiseksi.
Nyt ottaa poikaa koville kun faktaa pukkaa ja kuplat puhkeaa.
- Octavia rulez
Mitä minä sanoin. Trollit on aktivoituneet ja erityisen kiivaasti yrittäneet nostaa ylös noita ketjuja, joissa todistellaan Skodan olevan itäblokista.
No ei haittaa, järki-ihmiset tietävät paremmin. Esim. Tuulilasin artikkelin käyttäjäkokemuksissa myyntipäällikkö Nenonen, joka ajaa vuodessa 60-70 tuhatta kilometriä, antaa selvät terveiset merkkiin epäilevästi suhtautuville:
"Jos vain oma ego kestää, niin Skodasta saa hyvän auton itselleen".
Skodan hyvät arvioinnit saavat trollit raivoihinsa.- miksi aina
Miksi koko ajan pitää toistella "Jos vain oma ego kestää"???
- skeidat tulee idästä
"Jos vain oma ego kestää, niin Skodasta saa hyvän auton itselleen".
Ei näy Jorman ego kestävän, kun joku mainitsee sanan ITÄ Jorma raivostuu! - Octavia rulez
miksi aina kirjoitti:
Miksi koko ajan pitää toistella "Jos vain oma ego kestää"???
Miksi takerruit siihen? En minä mitään toistellut. Siteerasin vain lehdessä ollutta myntipäällikön lausuntoa.
Miksi aina trolli yrittää hampaat irvessä saada aikaan provosointia. Palstan viljeillyimmät sanat on varmaan a) itäauto b) itsetunto. Luulevat, että niistä lähtee aina paljon älämölöä. No, se älämölö ei aiheudu noista sanoista, vaan siitä, että trolli kerta toisensa jälkeen osoittautuu noloksi ja tyhmäksi - trollaajaksi.
- Niin se käy
Sielunhoitoa saa kyllä ihan muusta, esimerkiksi mukavasta liikkumisesta mukavalla autolla. Skoda ei kuulu tähän kategoriaan.
Skoda on osa tasapäistä vanhahtavaa demarikulttuuria jota väkisin tyrkytetään keskinkertaiselle kansanosalle. Että se siitä hoidosta.- Seiniä päin
Miten se diagnoosi deluusiosta (ajatusharha tms) menikään? Trolli ei suostu ymmärtämään eikä uskomaan lukemaansa tekstiä.
"Octavia on luokkansa vakain kulkija maantiellä ja omaa roppakaupalla sitä kuuluisaa isomman auton tuntua. Hyvää fiilistä lisää vielä toimiva kuljettajaympäristö. Ajoasento on luonteva, kaikki hallintalaitteet kohdallaan ja istuin tuntuu hyvältä vielä 1300 kilometrin päivätaipaleen jälkeenkin..." - autokauppiaalle
Seiniä päin kirjoitti:
Miten se diagnoosi deluusiosta (ajatusharha tms) menikään? Trolli ei suostu ymmärtämään eikä uskomaan lukemaansa tekstiä.
"Octavia on luokkansa vakain kulkija maantiellä ja omaa roppakaupalla sitä kuuluisaa isomman auton tuntua. Hyvää fiilistä lisää vielä toimiva kuljettajaympäristö. Ajoasento on luonteva, kaikki hallintalaitteet kohdallaan ja istuin tuntuu hyvältä vielä 1300 kilometrin päivätaipaleen jälkeenkin..."Koetatko tällä palstallakin myydä skodaasi?
Hauskoja keinoja maahantuoja on myyjilleen ehdottanut.
Ei kannata skodaa ostaa, se ei kestä mitään. - > Autokauppiaalle !
autokauppiaalle kirjoitti:
Koetatko tällä palstallakin myydä skodaasi?
Hauskoja keinoja maahantuoja on myyjilleen ehdottanut.
Ei kannata skodaa ostaa, se ei kestä mitään.Koetatko tällä palstalla torpedoida Skodan mainetta ja siten saada vähän kompensaatiota jalkoihin jääneelle omalle merkillesi? Aika läpinäkyvää.
Ei, en myy Skodaani, se on hyvä auto ja aion pitää sitä vielä pari vuotta. Niin paljon minulla ei tule ajoa kuin tuolla edellämainitulla myyntipälliköllä, joka veivasi Superbin mittariin 260 000 kilometriä, jätti sen kakkosautoksi ja osti Octavian. Osoitus luotettavuudesta ja kestävyydestä, eikö? - röllilaakson sankarille
autokauppiaalle kirjoitti:
Koetatko tällä palstallakin myydä skodaasi?
Hauskoja keinoja maahantuoja on myyjilleen ehdottanut.
Ei kannata skodaa ostaa, se ei kestä mitään.Jos vielä kerrot miten ja missä aikataulussa SINUN Skodasi hajosi, niin muutut trollista todelliseksi henkilöksi. Tiedoksi: automyyjät ovat toisaalla. Ja jos joku täällä heiluu, aivan sama. Osta tojota!
- Naurattaa..hahhahhaa
Kylläpä taas trollit ovat olleet ahkeria. Itäautojuttuja on nostettu ylös runsain määrin ja kovin on yritetty todistella, ettei Skodasta ole mihinkään.
Lehden kestotesti ja käyttäjien kommentit kuitenkin todistavat ihan muuta. Vedänpä taas tähän jo vähän kulahtaneen, mutta niin osuvan sananlaskun (jota Koivulan Pertsakin on tosin soveltanut erästä toista automerkkiä lobatessaan).
KOIRAT NE VAAN HAUKKUU ... - näin se vaan on
Trollit on ajettu jo aika ahtaalle tällä palstalla. Itä-kortilla koittavat vielä pelata, mutta se on aika heikko kortti loppupeleissä.
- heikko tai ei
Mutta jostain kumman syystä se saa aina Jormien niskan punoittamaan ja alahuulen väpättämään.
- akdnfj58gjn5i56896
heikko tai ei kirjoitti:
Mutta jostain kumman syystä se saa aina Jormien niskan punoittamaan ja alahuulen väpättämään.
Trollit vaan luulevat niin.
- osssss
akdnfj58gjn5i56896 kirjoitti:
Trollit vaan luulevat niin.
Toisilla valmistajilla kestotesti alkaa vasta kun moottori on sisäänajettu n.100tkm.
Eikös TSI autoon ole jo tehty silloin remontti asiakkaan laskuun? - Höpö höpö
osssss kirjoitti:
Toisilla valmistajilla kestotesti alkaa vasta kun moottori on sisäänajettu n.100tkm.
Eikös TSI autoon ole jo tehty silloin remontti asiakkaan laskuun?ja vielä kerran höpö höpö.
- ookonäääliö
osssss kirjoitti:
Toisilla valmistajilla kestotesti alkaa vasta kun moottori on sisäänajettu n.100tkm.
Eikös TSI autoon ole jo tehty silloin remontti asiakkaan laskuun?Sinähän sen tiijät, mitä kyselet. Vai tiedätkö?
- ääkkönä
ookonäääliö kirjoitti:
Sinähän sen tiijät, mitä kyselet. Vai tiedätkö?
Mene Ouluun.
- skodapaskaa
Aletaanks taas puhuu itäblokista ja skodasta. Tovereista ja kaalista.
Kaikki tämä kuvastaa skodaa halpana itäautona.
Makkarasta kun ei saa filettä vaikka mitä tekisi. - melusta ei sanaakaan
Miksiköhän Tuulilasin loppuraportissa tuo tärkeä asia eli melun arvostelu oli unohdettu vaikka ainakin mitatut desibeliarvot olivat korkeita eli noin Mazda 6 luokkaa. Mazdaa kyllä muistettiin mainita meluisaksi etenkin rengasmelun osalta. Vertailun vuoksi, kun täällä yksi C5-mies innokkaasti kirjoittelee, Citikka C5 oli aikoinaan TL-kestotestin mittauksissa jo 100 km/h nopeudessa 3 - 4 db hiljaisempi kuin Octavia
- 5S-FE
Melu on kyllä melkoinen Ocussa ja saman konsernin farkku-Golfissa.
Onneksi on perheessä hiljainen tojo. - mietis sitä
Siinähän oli traktorin moottori eli TDI, joten ei kai melua tarvitse erikseen arvostella.
- Liity rintamaan
Nyt kun kaikki höhlät trollit on poissa pastalta voimme me tosi "automiehet" kilpaa kehua skodiamme. Hih, meidän oktaavi on parempi kuin teidän, Hihi.
Kuten huomaat keskustelun tasokin nousee. Hihi. - Ei vakuuta.
Ei mitään Skodaa vastaan, mutta kyllähän nyt mikä tahansa auto 30 tkm matkan moitteetta toimii. Paitsi kestotesti auto. Testi alkoi Elokuussa ja jo Syyskuussa jouduttiin vaihdattamaan Polttoainetankin siirtopumppu (uuteen autoon???).
Yhdeksäntoista kilometrin jälkeen pumpun korjauksesta ilmestyi toisenlainen häiriö, vasen ajovalo pimeni äkisti välillä syttyen vilkkumaan kunnes sammui kokonaan. Sitten kun auto käynnistettiin uudestaan, polttimo toimi taas normaalisti. Todella vakuuttavaa, juuri sellaisia ikäviä vikoja jotka ei sitten enää huollossa näy.
Kaistallapitoavustin ei saa käyttäjiltä ruusuisia kommentteja, korjausliikkeet liian karkeita mikä välittyy kuljettajalle ratin tempoiluna.
Valot kytkeytyvät takaisin lyhyille liian hitaasti automaattitoiminnassa.
Yöllinen pakastuminen saa ohjaamon täyttymään nitinöillä ja natinoilla jne jne. Nää on lainattu suoraan Tuulilasin kestotesti raportista.- jos omistaisin
eli olisin omalla rahalla ostanut, kyllä vähän huolestuttaisi mitä kaikkea tapahtuu takuuajan jälkeen, en nyt sentään autoja vain kahdeksi vuodeksi koskaan ostele.
- Jippii pippijuu
kyllä edellinen kirjoittaja nyt löysi omasta mielestään oikein kultasuonen, kun huomasi, että provoiltavaa löytyy autosta kahden vian verran. Onneksi ne korjattiin takuun perusteella.
- Ei vakuuta.
Jippii pippijuu kirjoitti:
kyllä edellinen kirjoittaja nyt löysi omasta mielestään oikein kultasuonen, kun huomasi, että provoiltavaa löytyy autosta kahden vian verran. Onneksi ne korjattiin takuun perusteella.
Hei, ota nyt hyvä ihminen huomioon että nämä viat (oli siellä muuten lisäksi moitteitakin, kuten kaistallapitoavustin. Valojen liian hidas reagointi, nitinät ja natinat esim.) tulivat pakasta vedettyyn autoon. Mitähän sieltä eteen tulee, kun ajetaan enemmän kuin juuri ja juuri sisäänajon verran?
Ei näistä itseensä kannata ottaa. Itselläni oli Skoda Superb 1.8 TSI DSG7 vm -10. Sillä ajoin 170 tkm, eikä edes polttimoa tarvinnut vaihtaa.
Totean vain, että testiauto yksilö ei mielestäni ansaitse sellaista suitsutusta mitä on osakseen saanut. Autojahan nämä vain ovat. - öklänpöklän rölörölö
Ei vakuuta. kirjoitti:
Hei, ota nyt hyvä ihminen huomioon että nämä viat (oli siellä muuten lisäksi moitteitakin, kuten kaistallapitoavustin. Valojen liian hidas reagointi, nitinät ja natinat esim.) tulivat pakasta vedettyyn autoon. Mitähän sieltä eteen tulee, kun ajetaan enemmän kuin juuri ja juuri sisäänajon verran?
Ei näistä itseensä kannata ottaa. Itselläni oli Skoda Superb 1.8 TSI DSG7 vm -10. Sillä ajoin 170 tkm, eikä edes polttimoa tarvinnut vaihtaa.
Totean vain, että testiauto yksilö ei mielestäni ansaitse sellaista suitsutusta mitä on osakseen saanut. Autojahan nämä vain ovat.höh höh "Mitähän sieltä eteen tulee, kun ajetaan enemmän kuin juuri ja juuri sisäänajon verran"
Vastaus: ei mitään. Tuollaiset valmistusviat ilmenevät juurikin takuuaikana, ja kun ne käy korjauttamassa, niin sen jälkeen on aika huoletonta ajoa.
Haluaisinpa nähdä sellaisen auton, jossa ei mitään vikaa ole koskaan ollenkaan. - -----------
öklänpöklän rölörölö kirjoitti:
höh höh "Mitähän sieltä eteen tulee, kun ajetaan enemmän kuin juuri ja juuri sisäänajon verran"
Vastaus: ei mitään. Tuollaiset valmistusviat ilmenevät juurikin takuuaikana, ja kun ne käy korjauttamassa, niin sen jälkeen on aika huoletonta ajoa.
Haluaisinpa nähdä sellaisen auton, jossa ei mitään vikaa ole koskaan ollenkaan.Näitä nitinöitä ja natinoita pakkasella ei muuten voida korjata. Niihin autoihin mihin ne osuu, ovat siellä hamaan tappiin asti. Kokemusta kahdesta nitinä/natina VW-kulkineesta.
- Skoda on
RIMPULA.
- Äitin pimpimurut
ja Isän kullinmurut ovat aina "oikeassa".
- Toyota Corolla
Vai on tuulilasi oikein ajanut kestotestin. Tuo 30tkm ei kerro auton kestävyydestä yhtään mitään. Toyota Corollasta ei huomaa vielä mitään kulumista 300tkm:n jälkeenkään, mutta sillä ajaakin yli miljoona kilometriäilman isoja korjauksia. Muutama jarrulevy ja pala tarvii renkaiden lisäksi vaihtaa, mutta siinä kaikki.
Skoda octaviaan on jo 100tkm mennessä vaihdettu vähintään yksi moottori ja mahdollisesti vaihteistoja mitä muuta.- ja soon tosi
Jopa poika pukkas melkoisn pötkylän Toyotasta. Ja ei suinkaan sillä viitti edes ajaa niin pitkään. Jo 50 km matka tuottaa tuskaa ja kylmää hikeä otsalle. Kokemusta on.
- eizbee
Tässä ketjussa on monta Skodalla ajavaa. Kysyisin ihan uteliasuuttani, kuinka moni on saanut autoradion PIN-koodin ? Akun vaihdon jälkeen Helkama-auto ei sitä antanut mun Fabiaan ja Veholla haku maksoi 79 €.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 505035
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233307Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281452Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1811295- 75990
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24898Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49857Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259806Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35738Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707