Ongelma nettitikun asennuksessa

eiTajuu

Mulla on saunalahden nettitikku,ollut käytössä ainakin pari vuotta toisessa koneessa. Nyt ajattelin että käytän sitä tuossa pöytäkoneessa jossa se on joskus ollut käytössä muutaman viikon,ja toimi silloin hyvin.
Tökkäsin nettitikun pöytäkoneeseen ja klikkasin tietokone-osiosta saunalahden mobiililaajakaista-kuvaketta,tarkoituksena siis asentaa se koneelle. Tuli ilmoitus että kyseinen ohjelma on asennettu koneelle(koska oli siinä aiemmin ollut).

Saunalahden ikkuna ei avautunut ensin ollenkaan(se käynnistysikkuna) joten otin pari kertaa pois ja vaihdoin usb-porttia. No nyt se käynnistysikkuna ilmestyy mutta ei hae verkkoa.

Ajattelin sitten poistaa tuon ohjelman asennuksen ja asentaa uudestaan mutta ei anna poistaa sitä ohjelmista,näyttöön tulee vain xxxxxxxx kirjaimia.

Eli siis kaikki on viturallaan,nettitikku ei hae verkkoa eikä ohjelma anna poistaa itseään.

Onko jotakin tehokkaampaa ohjelmaa tai muuta keinoa miten saan tuon ohjelman pois koneelta,jotta voin sen asentaa uudestaan.

Ja nettitikussa ei ole vikaa koska toimii muissa koneissa ja on siis aiemmin toiminut myös tuossa pöytäkoneessa. Käyttiksenä Vista.

9

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsafda

      Välttelisin mahdollisuuksien mukaan erillisten ohjelmien käyttöä ohjelmien poistossa.

      Eli tehdääs niin että irroita tikku tietokoneesta, käynnistä tietokone uudelleen (jos se oli käynnissä), kirjaudu (järjestelmänvalvojana jos sellainen tili on erikseen) ja mene lisää/poista sovellus-toimintoon Windowsissa. Poista tikun asennus.

      En tiedä mitä äksiä koneen ruudulle tulee, mutta kyse voisi olla siitä, että kone haluaa sinun antavan järjestelmänvalvojan tunnuksen salasanan. Salasana ei näy selkokielisenä vaan palloina tai äksinä kun painat kirjaimia.

      Sen jälkeen tietokoneen uudelleenkäynnistys ja voit nyt yrittää asentaa tikun uudestaan. Kovasti tuollaiset ongelmat kuullostavat mokkuloille tyypillisiltä.

      • eiTajuu

        Kovasti kuulostaa Windowsille tyypilliseltä.


      • Erillsiet ohjelmat tuuppaavat usein auttamaan näissä.


      • fdsafdsa
        eiTajuu kirjoitti:

        Kovasti kuulostaa Windowsille tyypilliseltä.

        Mitäs käytät sitten Windowsia?

        Minä käytän koska ne ovat aina toimineet omassa käytössäni hyvin ja siinä on ne ohjelmat mitä käytän, mutta jos sinulla on muita ongelmia sen kanssa, niin saat aivan vapaasti vaihtaa mihin haluat.

        Jos jonkin ravintolan ruoka ei maita, niin kannattaako mennä kerta toisensa jälkeen sinne syömään ja valittaa?

        "Erillsiet ohjelmat tuuppaavat usein auttamaan näissä. "

        Erillisellä ohjelmalla ei pitäisi kuitenkaan olla käytettävissään mitään sellaisia keinoja poistaa ohjelmia tai tiedostoja, kuin käyttäjällä. Toki nuo voivat olla käteviä joissakin tilanteissa, mutta aina hieman hirvittää se, miten kolmannen osapuolen ohjelmat näissä tilanteissa toimivat.


      • eiTajuu
        fdsafdsa kirjoitti:

        Mitäs käytät sitten Windowsia?

        Minä käytän koska ne ovat aina toimineet omassa käytössäni hyvin ja siinä on ne ohjelmat mitä käytän, mutta jos sinulla on muita ongelmia sen kanssa, niin saat aivan vapaasti vaihtaa mihin haluat.

        Jos jonkin ravintolan ruoka ei maita, niin kannattaako mennä kerta toisensa jälkeen sinne syömään ja valittaa?

        "Erillsiet ohjelmat tuuppaavat usein auttamaan näissä. "

        Erillisellä ohjelmalla ei pitäisi kuitenkaan olla käytettävissään mitään sellaisia keinoja poistaa ohjelmia tai tiedostoja, kuin käyttäjällä. Toki nuo voivat olla käteviä joissakin tilanteissa, mutta aina hieman hirvittää se, miten kolmannen osapuolen ohjelmat näissä tilanteissa toimivat.

        Olen ap enkä kirjoittanut tuota edellistä viestiä,jollakin taas hauskaa..

        Sain pois mobiililaajakaistaohjelman vapusen suosittelemalla ohjelmalla ja pääsin nyt asentamaan sen uudestaan ja nyt toimii :) Joten kiitos taas Vapuselle.


      • 3Timo
        eiTajuu kirjoitti:

        Olen ap enkä kirjoittanut tuota edellistä viestiä,jollakin taas hauskaa..

        Sain pois mobiililaajakaistaohjelman vapusen suosittelemalla ohjelmalla ja pääsin nyt asentamaan sen uudestaan ja nyt toimii :) Joten kiitos taas Vapuselle.

        Hyvä että toimii.

        Mutta mä olisin kylläkin ennemmin käyttäny ton fiksaamiseen järjestelmän palautusta!

        Varsinkin sen takia, kun noita apu-softia on vöhän joka lähtöön, ja ison osan kanssa saa kaupan päälle kaikenmaailman vakoilu- ja mainossoftaa! :/


      • sduiaydiasyi
        3Timo kirjoitti:

        Hyvä että toimii.

        Mutta mä olisin kylläkin ennemmin käyttäny ton fiksaamiseen järjestelmän palautusta!

        Varsinkin sen takia, kun noita apu-softia on vöhän joka lähtöön, ja ison osan kanssa saa kaupan päälle kaikenmaailman vakoilu- ja mainossoftaa! :/

        "apu-softia on vöhän joka lähtöön, ja ison osan kanssa saa kaupan päälle kaikenmaailman vakoilu- ja mainossoftaa!"

        Noin voi käydä, mutta sitlä voi välttyä. Pitää vaan selata ahkerasti nettiä ja opiskella kovasti tuntemaan kaikki softat, niin oppii tuntemaan ne ja pystyy valitsemaan käyttökelpoisimmat.


    • toni.

      näkyykö laitehallinnassa tuo tikku kun sen törkkää kiinni, jos näkyy niin poista sieltä ja sitten tikku iri ja uudestaan kiinni ja windows hakee ajurin uudestaan, mulla on soneran huavei tuossa pöydällä mutta en ole sitä tähän windows asennukseen kiinni törkännyt

      ajattelin vain että mahdollinen ajuri on mennyt rikki ja windowsin täytyy hakea uusi (ehjä) ajuri koneelle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe