taksiin töihin.

kale vaan

4 päivää tällä viikolla töissä. 10 h joka päivä. bruttopalkka 240e. oonkin varannut sosiaalihuollosta ajan.

36

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      ei tähän voi mitään sanoa.....riippuu missä ja millä asenteella ajat. Ei meillä oo vastaavaa ollut vuosiin.

    • ........

      Missä ajat? Oma kuskini on tienannut kahdessa kymmenen tunnin päivässä stadissa 280€ brutto. Ei tuokaan nyt mitä huipputienestiä ole, ajat ovat huonot ja varmaan huonommaksi menee? Niinpä valtiovallan onkin hyvä aikomustensa mukaan panna koko ala alle pohjalukemien vapauttaessaan luvat.....

      • kyreyhuiii

        Vai olisko se kumminkin niin että ne hinnat varsinkin alotusmaksu on vähän liian kova 3 km matkasta? Ravintoloissa ei käy enään niin paljon jengiä niin ei löydy pokaa.


      • 12+8
        kyreyhuiii kirjoitti:

        Vai olisko se kumminkin niin että ne hinnat varsinkin alotusmaksu on vähän liian kova 3 km matkasta? Ravintoloissa ei käy enään niin paljon jengiä niin ei löydy pokaa.

        Kaikki on köyhälle kallista paitsi ne kolme viimeistä tuoppia.


      • taksiukkelihkistadimani
        kyreyhuiii kirjoitti:

        Vai olisko se kumminkin niin että ne hinnat varsinkin alotusmaksu on vähän liian kova 3 km matkasta? Ravintoloissa ei käy enään niin paljon jengiä niin ei löydy pokaa.

        väärin. Tietämättömät taas arvailee. Varmaan kyseessä päivävuorot ja kuukausi on tod.näköisesti heinäkuu ja varmaan arkipäivinä ajanut. Heinäkuussa ei ole vaan yksinkertaisesti ajoa, ei ole ollut ja tuskin tulee tulevina vuosina muuttomaan mihinkään. Vilkastuu taas elokuun lopussa. Semmoinen 80e pvä brutto on ihan normaali heinäkuussa. Paskaa. Mutta öisin kyllä pokaa riittää , mistäköhän jogtuu. Lomalaisia?


      • Uusi duuni nyt
        kyreyhuiii kirjoitti:

        Vai olisko se kumminkin niin että ne hinnat varsinkin alotusmaksu on vähän liian kova 3 km matkasta? Ravintoloissa ei käy enään niin paljon jengiä niin ei löydy pokaa.

        On taksi mielestäsi kallista tai ei, palkka on silti surkeaakin surkeampi. Tekisitkö itse tuota työtä vitosella tunti? En minäkään enää...


      • vaimojalapset
        Uusi duuni nyt kirjoitti:

        On taksi mielestäsi kallista tai ei, palkka on silti surkeaakin surkeampi. Tekisitkö itse tuota työtä vitosella tunti? En minäkään enää...

        Teen, riittää päivä ajelusta ihan hyvin. Kymmenisen tuntia ajelen siitä joku 50€ bruttoa, Se kertaa parikyt on jo tonni kuussa. Mielestäni aika hyvin ratinpyörittelystä..!?


      • Eläkeläinen
        vaimojalapset kirjoitti:

        Teen, riittää päivä ajelusta ihan hyvin. Kymmenisen tuntia ajelen siitä joku 50€ bruttoa, Se kertaa parikyt on jo tonni kuussa. Mielestäni aika hyvin ratinpyörittelystä..!?

        Hmmmmm. Olen eläkkeellä taksihommista, saan yrittäjäeläkettä pari tonnia bruttona. Lapset maailmalla, vaimon kanssa kahden. Asunnot, autot ja muut maksettuna, velkoja ei ole. Eipä käy sun tilanteesi kateeksi, ei. Toista se oli taksihommissa ennen, silloin ammatti oli hyvin palkattu ( taksat kohillaan ) ja ammattia arvostettiin. Nyt joku jopa kehtaa sanoa taksitaksaa kalliiksi? Ja halvemmaksi kuulemma pitäis saada, kuka taksilla enää Suomen kustannustasolla elää? Mamu?


      • 7+12
        taksiukkelihkistadimani kirjoitti:

        väärin. Tietämättömät taas arvailee. Varmaan kyseessä päivävuorot ja kuukausi on tod.näköisesti heinäkuu ja varmaan arkipäivinä ajanut. Heinäkuussa ei ole vaan yksinkertaisesti ajoa, ei ole ollut ja tuskin tulee tulevina vuosina muuttomaan mihinkään. Vilkastuu taas elokuun lopussa. Semmoinen 80e pvä brutto on ihan normaali heinäkuussa. Paskaa. Mutta öisin kyllä pokaa riittää , mistäköhän jogtuu. Lomalaisia?

        " Heinäkuussa ei ole vaan yksinkertaisesti ajoa, ei ole ollut ja tuskin tulee tulevina vuosina muuttomaan mihinkään. Vilkastuu taas elokuun lopussa. "

        jos näin on niin silloinhan heinäkuussa pitäisi asunnon vuokrakin saada pienemmäksi ja maitolitra saada halvemmalla kaupasta ym kulut että tulot vastaisi menoja?


      • huomannut
        7+12 kirjoitti:

        " Heinäkuussa ei ole vaan yksinkertaisesti ajoa, ei ole ollut ja tuskin tulee tulevina vuosina muuttomaan mihinkään. Vilkastuu taas elokuun lopussa. "

        jos näin on niin silloinhan heinäkuussa pitäisi asunnon vuokrakin saada pienemmäksi ja maitolitra saada halvemmalla kaupasta ym kulut että tulot vastaisi menoja?

        Pääsi on saanut liikaa Aurinkoa. Et ymmärrä asiayhteyttä.


      • 17+1
        huomannut kirjoitti:

        Pääsi on saanut liikaa Aurinkoa. Et ymmärrä asiayhteyttä.

        "Pääsi on saanut liikaa Aurinkoa. Et ymmärrä asiayhteyttä."
        niin se asiayhteys on ettei taksikuskin palkalla ole tarkoituskaan tulla toimeen


      • man mun min
        vaimojalapset kirjoitti:

        Teen, riittää päivä ajelusta ihan hyvin. Kymmenisen tuntia ajelen siitä joku 50€ bruttoa, Se kertaa parikyt on jo tonni kuussa. Mielestäni aika hyvin ratinpyörittelystä..!?

        ,utta tekisitkö sinä sitä


    • bussiiii

      bussissa 16.48€/h ilman lisiä brutto pk-seudulla säännöllinen työaika.

    • .fi/

      Aijaa, taas puolustelet taksin korkeita hintoja tolla keinolla???

      Lasketaas mitä oikeasti olet saanut

      Työtunteja 40h viikkoon, ihan normaali määrä

      tuntipalkka taksikuskilla on 13,05€/h mahdolliset lisät ja bonukset

      Eli 522€ viikkoon, eli ihan perus suomalainen palkka

      • f/1i

        toi on naurettavaa p-puhetta taksihan on suomen ehkä halvin juttu heti masturpaation jälkeen.


      • 456654
        f/1i kirjoitti:

        toi on naurettavaa p-puhetta taksihan on suomen ehkä halvin juttu heti masturpaation jälkeen.

        Tuo on totta, ihan perus kertolaskua


    • hannu 123

      hei missä ajelemalla saa noin paljon. olisin heti valmis.

      • hannu123

        en oo ikinä kuullu lisistä tai bonuksista. meillä menee näin. ei lisiä sairaslomia ei tunneta. työvaatteet pitää ostaa itse. lisä koulutus pakollinen pitää maksaa itse. tänä vuonna mun bruttopalkka jonka äsken tarkistin on 10 356e tähän mennessä. tuntieja en viitsi edes laskea. onko suomessa olemassa joku minimi palkka. taidan meinaan jäädä alle. ajattelin vuoden loppuun ajella. sen jälkeen meen valtion hommiin eli kortistoon.


      • k1ufgp3uf
        hannu123 kirjoitti:

        en oo ikinä kuullu lisistä tai bonuksista. meillä menee näin. ei lisiä sairaslomia ei tunneta. työvaatteet pitää ostaa itse. lisä koulutus pakollinen pitää maksaa itse. tänä vuonna mun bruttopalkka jonka äsken tarkistin on 10 356e tähän mennessä. tuntieja en viitsi edes laskea. onko suomessa olemassa joku minimi palkka. taidan meinaan jäädä alle. ajattelin vuoden loppuun ajella. sen jälkeen meen valtion hommiin eli kortistoon.

        Missäpäin Suomea noin huonosti tienaa?


      • 546655.
        hannu123 kirjoitti:

        en oo ikinä kuullu lisistä tai bonuksista. meillä menee näin. ei lisiä sairaslomia ei tunneta. työvaatteet pitää ostaa itse. lisä koulutus pakollinen pitää maksaa itse. tänä vuonna mun bruttopalkka jonka äsken tarkistin on 10 356e tähän mennessä. tuntieja en viitsi edes laskea. onko suomessa olemassa joku minimi palkka. taidan meinaan jäädä alle. ajattelin vuoden loppuun ajella. sen jälkeen meen valtion hommiin eli kortistoon.

        Yleinen minimipalkka taitaa olla joku 8€ pintaan... Taksikuskeilla minimi on 13,05€


      • kuskiiiiiiiiiii
        hannu123 kirjoitti:

        en oo ikinä kuullu lisistä tai bonuksista. meillä menee näin. ei lisiä sairaslomia ei tunneta. työvaatteet pitää ostaa itse. lisä koulutus pakollinen pitää maksaa itse. tänä vuonna mun bruttopalkka jonka äsken tarkistin on 10 356e tähän mennessä. tuntieja en viitsi edes laskea. onko suomessa olemassa joku minimi palkka. taidan meinaan jäädä alle. ajattelin vuoden loppuun ajella. sen jälkeen meen valtion hommiin eli kortistoon.

        vaihda isäntää.


    • joooooooopooppp

      Kuskeilla ei ole minimipalkkaa.

      • Renginretale

        Hei pojat. Tuntihommat on tuntihommia ja taksihommat on taksihommia. Jos haluaa ynnätä kannattavuuksia, niin taksihommat saa unohtaa heti. Kyllä kai joku Sol ottaa tuntihommiin rättiä pyörittämään?


      • Stadilainen pirssi
        Renginretale kirjoitti:

        Hei pojat. Tuntihommat on tuntihommia ja taksihommat on taksihommia. Jos haluaa ynnätä kannattavuuksia, niin taksihommat saa unohtaa heti. Kyllä kai joku Sol ottaa tuntihommiin rättiä pyörittämään?

        Niin varvaan ottaakin, meinaan SOL, vaan kun ei ota. Siksi kaikki valittajat tulevatkin taksihommiin kun mihinkään muualle ei enää kelpaa. Kattokaa peiliin pellet.


      • Taksimies eläkk.
        Stadilainen pirssi kirjoitti:

        Niin varvaan ottaakin, meinaan SOL, vaan kun ei ota. Siksi kaikki valittajat tulevatkin taksihommiin kun mihinkään muualle ei enää kelpaa. Kattokaa peiliin pellet.

        Taksikuski tekee oikeata "työtä" n. kymmenen minuuttia tunnissta, muun ajan vaikka nukkuu, surffaa netissä tai pelailee pelejä. Jos vaikka busakuski tienaa jonkun euron enemmän per tunti, tekee hän myös duunia koko tunnin, pieni ero. Sanoisin, että taksikuskin duuni on enemmänkin elämäntapa, kuin oikea duuni.

        Ajatellaan nyt vaikka jotain landetaksia, joka ajaa himastaan. Hän päivystää 24/7/365, tekee sitä varsinaista ajohommaa vain ehkä pari kolme tuntia vuorokaudessa saaden parisataa päivässä. Mitähän se tuntipalkka on, kun vähennetään taksin kulut? Ei pahan paljoakaan.... Silti hän elää sillä taksilla ajattelematta tuntipalkkaa...

        Jokainen joka valittaa taksin palkasta, kannattaisi kokeilla ihan oikea duunia, vaikka Alepan kassalla istumista, se vasta duunia onkin.


      • 9+20
        Taksimies eläkk. kirjoitti:

        Taksikuski tekee oikeata "työtä" n. kymmenen minuuttia tunnissta, muun ajan vaikka nukkuu, surffaa netissä tai pelailee pelejä. Jos vaikka busakuski tienaa jonkun euron enemmän per tunti, tekee hän myös duunia koko tunnin, pieni ero. Sanoisin, että taksikuskin duuni on enemmänkin elämäntapa, kuin oikea duuni.

        Ajatellaan nyt vaikka jotain landetaksia, joka ajaa himastaan. Hän päivystää 24/7/365, tekee sitä varsinaista ajohommaa vain ehkä pari kolme tuntia vuorokaudessa saaden parisataa päivässä. Mitähän se tuntipalkka on, kun vähennetään taksin kulut? Ei pahan paljoakaan.... Silti hän elää sillä taksilla ajattelematta tuntipalkkaa...

        Jokainen joka valittaa taksin palkasta, kannattaisi kokeilla ihan oikea duunia, vaikka Alepan kassalla istumista, se vasta duunia onkin.

        Meinaat, että liukuhihnan edessä istuminen on rankempaa kuin autossa istuminen? No, kassalla on toki vähemmän mukava tuoli kuin mersussa, mutta toisaalta lämpötila on tasainen läpi vuoden.

        Mun mielestäni yrittäjä voi elää sitä yritystään, mutta duunari on duunissa.


      • erty7890p987

        On mulla minimipalkka.....


      • Kdkdkrkfjfdrj34
        9+20 kirjoitti:

        Meinaat, että liukuhihnan edessä istuminen on rankempaa kuin autossa istuminen? No, kassalla on toki vähemmän mukava tuoli kuin mersussa, mutta toisaalta lämpötila on tasainen läpi vuoden.

        Mun mielestäni yrittäjä voi elää sitä yritystään, mutta duunari on duunissa.

        Mene sitten ihmeessä "duuniin", taksiduuni ei oo duunia, se on enempi lorvimista....


      • selkänahkapenkki
        Kdkdkrkfjfdrj34 kirjoitti:

        Mene sitten ihmeessä "duuniin", taksiduuni ei oo duunia, se on enempi lorvimista....

        Nii just Se venttailuhan on oikeeta laatu aikaa..sopii kokeilla jossain Pasilassa istuu kuljettajan vaatteissa 50asteisessa autossa pari timmaa ja saada kyyti vaik kolmannelle linjalle..ononon on kivaa ja letkeetä työtä siinä vaiheessa ja palkka sen mukainen..


    • jooojoojooojoo

      Vai niin mutta alalla ei tunneta minimipalkkaa. Mitä tulee duunin tekoon niin kyllä se työstä käy kun istuu autossa venaamassa pokaa. Se on työtä siinä missä kaikki muukin. Tosin siltä ajalta ei makseta palkkaa.

    • Älykääpiö isännät

      Oikeista töistä maksetaan oikea palkka, oli sillä hetkellä kiirettä tai ei.

      Käsittämätöntä Suomessa vuonna 2014.

    • tyhmä minä

      tarvviko siitä taksista maksaa sitten veroa jos ei ole oikea työ.

      • ....................

        Hyvä nimimerkki sulla.....


      • 1+12

        " tarvviko siitä taksista maksaa sitten veroa jos ei ole oikea työ."
        eihän kuljettaja ole koskaan taksiveroa maksanut, vain omat veronsa.


      • 13-1
        1+12 kirjoitti:

        " tarvviko siitä taksista maksaa sitten veroa jos ei ole oikea työ."
        eihän kuljettaja ole koskaan taksiveroa maksanut, vain omat veronsa.

        Kuka puhui taksiverosta? vastaus ei kukaan


    • hv,

      työ kestää 3 sek ja maksaa 100e. ja jokainen osaa tehdä. vai tarvitaanko joku lakisääteinen eu-koulutus. siis oven avaamiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe