Kävin tänään kaupungilla

yksin.

Kaikilla oli terasseilla ja kahviloissa joku kaveri jonka kans jutella. Rannallakin oli purukkaa vaan kavereiden kanssa. Itse en ole jutellut kenenkään kanssa pitkiin aikoihin enkä taida enää osata juetllaihmisille.

19

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Salli-

      Noissa paikoissa varmaan käy just ne, joilla on ystäviä. Niihin mennään tyypillisesti yhdessä. Yksin ei tule lähdettyäkään. On tietysti muitakin yksinäisiä ihmisiä kuin sinä, mutta jäävät helposti kokonaan pois "ihmisten ilmoilta". Hienoa, kun sinä yksinäisenä hakeudut ihmisten läheisyyteen. Toivottavasti löytyy sinulle niitä juttukavereitakin :)

    • ___________________

      Minusta yksinäisten pitäisi rynnistää tuonne turuille ja toreille kummeksuvista katseista huolimatta. Vallataan elokuvateatterit, ravintolat ja kahvilat. Välillä tuntuu, että ihminen voi nykyään myöntää itsestään mitä vaan, kunhan ei myönnä olevansa yksinäinen. Sitä pelätään kuin tarttuvaa tautia.

      Itse aion ainakin kulkea tuolla ihmisten keskellä sinnikkäästi ja koetan olla välittämättä siitä, mitä muut ajattelevat.

    • levoton_ihminen

      Musta on jotenkin vapauttavaa istua ja liikkua kaupungilla yksin... saan olla rauhassa omissa mietteissäni niin torinrannan laiturilla kuin puistossakin tai kahvilan terassilla. :)

      Mutta ei minulla ole mitään ihmisiä vastaan - on joskus käynyt niin, että joku tuleekin juttelemaan! Minä en katsokaan tulijaa pitkin nenänvarttani... viimeksi juttelin humalassa olevan messiaanisen juutalaisen kanssa, joka kysyi, runojako luen, kun oli Eino Leinoa käsissä. Siitä sai juttua aikaiseksi pitkäksi aikaa. :)

      On surullista, että isoin osa suomalaisista ei uskalla/osaa/jaksa/tms olla tuntemattomien kanssa tekemisissä selvinpäin.

      Tuo kirjan lukeminen on yksi, jonka ansiosta saa keskusteluja avatuksi tuntemattomien kanssa. Monet monet kohtaavat ihmisiä myös vaikka koiria lenkittäessään. Pitää pitää kasvot avoimina, hymyillä kesätaivaalta paistavalle auringolle ja ottaa katsekontakti tuntemattomiinkin ihmisiin... joskus voi lykästää. :)

    • mielikuvituskamuja

      Minullakin kävi ajatuksena että olisin lähtenyt kaupungille katselemaan ihmisiä, mutta niin vaan ilta vierahti tietokonepelin parissa - vastapelureina sielläkin erilaisia nimimerkkejä, ihan kuten täälläkin. Tai ei ihan, täällä voi vaihtaa nimensä joka viestiin.

      Ehkäpä lauantaina käyn kurkkaamassa löytyisikö sitä juttuseuraa, vaikka en tiedä mitä sanoisin. Jos ei löydy tutun näköisiä, niin käyn pizzalla Pursimiehenkadulla jos kerran kaupunkiin saakka lähden. Toisaalta tekisi mennä tuonne Espoon kansallispuistoon makkaranpaistopaikalle - 6 kilometrin luontopolkukävely - , mutta sitä varten on sunnuntai.

      http://www.youtube.com/watch?v=z2Q2WZvG7PY

      Vaan tapaanhan minä ihmisiä, tässäkin sain hymyillä ja osallistua ohjelmaan. Harmi etten osaa taikatemppuja.

    • kelpaamaton.

      Ihmiset näyttää olevan iloisia kun niillä on kavereita ja juttuseuraa. Itse en ole hymyillyt vuosiin.

    • yksivain1

      Olisi hienoa järjestää kaupungilla jokin yksinäisten kokoontuminen. Jossakin torilla tms., jonne saisi tulla kuka vain, mutta pitäisi tulla yksin. Siellä voisi sitten yksinäiset möllöttää yksinään, tai ehkä kerrankin saada sitä juttuseuraa toisesta samanmoisesta.

      • Onhan tuolla se Lönnrotin puistikon kohdalla Helsingissä (Forumin ja Stockmannin lähellä) lauantaina klo 14, aika ja paikka on, mutta ilman ohjelmaa. Järjestäjälle itselleen tuli este, mutta olennaista tuollaisessa on se löytyykö ulkonäön perusteella yhteenkuuluvutta kehenkään jota voisi ajatella kaverikseen.

        Yksi konsti löytää samanmoinen on perustaa profiili ja katsoa sen jälkeen löytyykö jotakuta jonka kanssa tavata kaupungilla - tosin jos kukaan ei uskalla tehdä aloitetta ei kukaan tapaa ketään. Ja koska tämä ei ole deittipalsta ei oletuksena pitäisi olla tyttö-/poikaystävä.

        Onhan minulla ollut oikeita ystäviä jotka jälkeenpäin ajatellen pitivät minusta, mutta he eivät vaan sanoneet sitä koskaan. Oletin että sain vain viettää aikaa heidän kanssaan jonkun aikaa kun heillä ei ollut tärkeämpääkään meneillään.


      • yksin oon j
        netintuttu kirjoitti:

        Onhan tuolla se Lönnrotin puistikon kohdalla Helsingissä (Forumin ja Stockmannin lähellä) lauantaina klo 14, aika ja paikka on, mutta ilman ohjelmaa. Järjestäjälle itselleen tuli este, mutta olennaista tuollaisessa on se löytyykö ulkonäön perusteella yhteenkuuluvutta kehenkään jota voisi ajatella kaverikseen.

        Yksi konsti löytää samanmoinen on perustaa profiili ja katsoa sen jälkeen löytyykö jotakuta jonka kanssa tavata kaupungilla - tosin jos kukaan ei uskalla tehdä aloitetta ei kukaan tapaa ketään. Ja koska tämä ei ole deittipalsta ei oletuksena pitäisi olla tyttö-/poikaystävä.

        Onhan minulla ollut oikeita ystäviä jotka jälkeenpäin ajatellen pitivät minusta, mutta he eivät vaan sanoneet sitä koskaan. Oletin että sain vain viettää aikaa heidän kanssaan jonkun aikaa kun heillä ei ollut tärkeämpääkään meneillään.

        Voi ei taas liian myöhään! Onko teillä joku tietty aika (kuun 2. lauantai tms) milloin tapaatte vai silloin tällöin?
        En asu Helsingissä, mutta kyllä nyt yhteen "kesälomamatkaan" olisi varaa ja en ole stadissa käynyt varmaan vuoteen.


      • Yksinäinen nainen

        Itse pelkäisin kuollakseni mennä sellaiseen. Olen yltiöempaattinen ja kerään puoleeni ongelmaisia ihmisiä kuin magneetti. Mulla ei ulkonäöllisesti tms ole mitään väliä minkälainen kaveri on mutta se harmittaa kun kaikki pitää mua psykologina ja kaikki keskustelut liittyy vaan kavereiden ongelmiin (mulla ongelmia ei saa olla tai niistä en ainakaan saisi puhua). Inhottavaa!


      • .netintuttu
        yksin oon j kirjoitti:

        Voi ei taas liian myöhään! Onko teillä joku tietty aika (kuun 2. lauantai tms) milloin tapaatte vai silloin tällöin?
        En asu Helsingissä, mutta kyllä nyt yhteen "kesälomamatkaan" olisi varaa ja en ole stadissa käynyt varmaan vuoteen.

        Tuo palstan lukijoiden tapaaminen oli jonkun "meistä" spontaani ehdotus. Eli ryhmää "teillä" ei ole, tosin joku facebooksivukin on ollut.

        En minäkään halua kaverikseni jotakuta joka kaipaa psykiatria, on tarpeeksi kokemusta niistä joidenka kanssa saa veivata samat jutut aina uudestaan ja uudestaan.


    • Lonely weekend

      Just sen pinnallisuuden takia en käy missään miiteissä koska mun ulkonäöstä ei pidetä.

      • -> koska mun ulkonäöstä ei pidetä.

        Minulla on käsitys että tietynnäköiset ihmiset viihtyvät suunnilleen sukulaistensa näköisten seurassa. Eli perheenjäsenet eivät ehkä vieroksu toisiaan ominaispiirteidensä vuoksi.

        Jos sinulla on rastatukka viihtynet sellaisen kanssa joka valitsi saman hiustyylin, jos olet tietokonenörtin näköinen voi olla että tulet juttuun jonkun toisen samannäköisen kanssa jne.

        Jos olet blondattu ja meikattu, käytät minihametta ja korkokenkiä niin voit olettaa että samannäköisen kanssa voit mennä diskoon...

        Ja jos olet toimistolook -näköinen saatat keksiä jotakin yhteistä toisen samannäköisen kanssa. Tosin olivathan Ohukainen ja Paksukainen toistensa pari, toinen oli hoikka ja se toinen pullukka pomottaja.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ohukainen_ja_Paksukainen


    • ramona8

      Moi! Sama täällä. Erakoituminen pelottaa. Oon vielä nuori,30, ja tuntuu et elämä on (kaikessa kipeydessään) ohi. En ole katkera. Olisi mahtavaa löytää ystävä. Yksinäisyys tappaa.

    • toista miehillä

      Naisenhan ei tarvitse koskaan olla yksin. Naisilla saa olla ylipainoa ja paska luonne jne. silti löytyy aina joku taabermanni joka nussii.

    • yksin oon j

      juu vähän ikävältä välillä tuntuu itselläkin, olen viettänyt tätä kesää lähinnä sisällä, kun en saanutkaan täksi kesäksi edes töitä, ja uudessa kaupungissa en tunne ketään. Enkä kyllä oikein muualtakaan tunne niin hyviä kavereita, että tulisivat vain minun takia tänne tai joilta kehtaisi kysyä voiko itse tulla kylään.
      Ei tule lähdettyä ulos muuta kun lenkille, yritän olla olematta kade siideripissisporukoille vaikka vähän suruissaan on ettei ole kavereita.

      Kerran olen tänä kesänä käynyt terassilla, silloinkin koiran kanssa ettei olis niin yksinäistä. Mutta kauaa ei yleensä viihdy kun sydän särkyy aina, kun sieltä tulee joku ihminen joka sen sijaan, että kysyisi voivatko istua pöytään, kysyvät voivatko viedä tuolit ympäriltä.

      Rantsulla en ole käynyt kertaakaan, kun ei ole enää sellaista rantaa lähellä jonne sen koiran voi ottaa turvaksi. Ennen asuin meren rannalla ja siinä tilaa riitti viettää vaikka koko päivä "piknikillä" kirjan ja koiran kanssa. Se oli mukavaa vaikkei muita ollutkaan.

    • Mies, 48, Hki

      Parina päivänä rannalla auringosta nauttimassa. Yksin kuten aina vaikka väkeä vilisemällä. Eipä sitä viitsi vieraisiin (ja nuorempiin) porukoihin mennä kuokkimaan. Tänään piti pitää taukoa paahteelta.

    • kiltti mies.

      Ei puhettakaan et voisin mennä terassille istuu yksin kun muilla on seuraa, nauravat ja ovat iloisia. Olen mä pyöräillyt rannalla ja mennyt ohi siitä mutta en ole jäänyt sinne makoilemaan koska ei yksin vaan viitsi enää.

    • sekaan vaan

      Voi teitä, miksei voi kahville mennä yksin ? Ihan hyvin voi mennä, samoin terassille istuskeleen, kyllä joku tulee jutteleen. Rannallakin voi käydä, ostaa jäätelön ja menee johonkin penkille istuskeleen jne. hyvän kirjankin voi ottaa mukaan.

      • aina yksin

        En ymmärrä kahvilla ja terassilla käyntiä. Kaupasta saa halvemmalla. Jos taas siinä on kyse seurasta, miksei sitten istuta vain ilman syötävää ja juotavaa?

        Rannalla kävin tänään. Osa porukasta teki selvän mutkan kiertääkseen minut kaukaa; ne jotka kulkivat läheltä eivät katsoneet kohti. Ei kukaan. Olen omasta mielestäni normaalin näköinen, en missään nimessä mikään pelottava tatuoitu niittivaatteinen jengiläinen jota ehkä voisikin joku pelätä. Ihmisten parissa oma yksinäisyys vain korostuu, kun ei kuitenkaan ole tekemisissä kenenkään kanssa, puhumattakaan että olisi jonkun kanssa. Harvemmin liikun missään, koska se on niin masentava kokemus aina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe