Nokialaiset?

seuraavat potkut?

Tyhmiäkö nämä entiset nokialaiset ovat? Kuinka ihmeessä uskoivat, että Microsoft pitää heidät palkkalistoilla. Sokissa kuulemma ovat. Kyllä ovat olleet optimisia. Minä taas vain odotin, milloin antavat kenkää. Eihän sen eelopin lupauksiin ole ollut muutenkaan luottamista. Minulle ei ollut mitenkään yllätys. No, takavuosinahan Nokian porukka luuli olevansa "kuninkaita". Muistan kun keskustelupalstalla kirjoittivat että työpaikka on ikuinen. Ihan samanlaisia olivat kuin paperimiehet, jotka kehuivat ansaitsevansa niin, ettei pas..lle taivu .
Toisekseen säälittää, mutta toisekseen olen vahingon iloinen. Ei mitään työpaikkaa pidä pitää itsestään selvänä. Sen minäkin huomasin työiässä. Aina joku keksii työpaikkojen lopettamisen. Seuraavaksi varmaan aletaan irtisanomaan lääkäreitä! Miksi pitäisi maksaa palkka heille, antaa ihmisten kuolla!

17

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siksi maksavat.

      "Miksi pitäisi maksaa palkka heille"

      Niin kauan kun kokoomus ja sossut ovat kepun kanssa vuorotellen vallankahvassa, nuokin saavat vaikka velkarahalla palkkansa kuten itse päättäjätkin.

      Näin se näennäis demokratia vaan toimii, ja mitään emme voi, kysy vaikka joltain kipusiskoltasi.

    • ___:;__

      Vahingoniloinen?

      Vahinko. Maailma mataa radallaan, vaikka kuinka naurat.

    • ...

      Jepjep

      Maailma muuttuu, on se muuttunut ennenkin. Ihminen muuttuu hitaammin.

      Jostain tsaarin ajoilta suomalaisillakin käsitys, että kun kerran viran saa. siitä pääsee sitten aikanaan "itse hyvin ansaituille eläkepäiville". No ei se ole aikoihin mennyt niin. Toi vertaus paperimiehiin kai selkein, kolmannenpolven paperimiehet itki telkkarissa potkujen jälkeen, kun Volvot ja ok-talot pitääkin yhtäkkiä panna myyntiin, vaikka ostajia ei olekkaan. Eipä ne ihan kaikilta kansalaisilta sympatioita saaneet, monilla meni keljusti jo silloin, muissa hommissa.

      Yks suurin ihmisryhmä suomessa, mistä muuten kukaan ei puhu mitään, pienviljelijät. Niitten alasajaminen jatkunut muutamankin kymmenen vuotta, jatkuu edelleen. Aikanaan maasta sai edes syödäkseen, nykyaikana sen tuotosta ei riitä rahat edes ylläpitokuluihin, saati sitten veroihin tms. Ja jostain sitä ruokarahaakin pitäis saada. Tämä kärjistetyin esimerkki, mistä harvoin kukaan puhuu yhtään mitään.

      Ei Nokian tapaus ollut kenellekään aikaansa seuraavalle iso yllätys. Näin toimii globalisaatio. Ja sille ei kukaan suomalainen voi yhtään mitään.itääpi katsoa etiä päin. Paljon joutilaita insinöörejä joutilaana, osa jengistä saa työllistettyä itsensä, osa saa tyällistettyä jopa muita. osa lakoaa kortistoon kestoluusreiksi. Sellaistapa se nykyisin.

      Ehkä näissä otsikoissakin olleissa kertomuksista on sitä inhimillistä otetta, se aina unohtuu, heikot sortuu elontieltä. Nokian poispotkitut inssit on voimavara suomelle, kyllä sen kokoisesta porukasta melkoisen monta menestys tarinaa tulee ajan oloon syntymään. Kyse itse asiassa evoluutiosta. Eipä ois suomi näin vauras, jos täällä tehtäisiin kummisaappaita markkinahintaan ja metsätöitä vesurilla.

      Öf. menee tavallaan liian filosofiseksi, tavallisesti oli tarkoitus kirjoittaa.

      Noo, seuraavaksi märisijät löytyy mun mielestä palvelualoilta ja tuotannosta. joku siivooja elvistelee, että hän on korvaamaton. Nojoo, robotti-imuroi mullakin on himassa, yleensäkin robotekninen työ tulee korvaamaan suuren osan ihmistyöstä. Mitäkö sille entiselle, poispotkitulle, Imurinkuljettajalle tapahtuu työmarkkinoilla, kun robo tekee sen duunit, halvemmalla ja paremmin. Nii se märisee työttmyyttä kaikissa mahdollisissa paikoissa. Muutamat tajuavat siirtyä robottien kehitys-, huolto- myynti- jne tehtäviin tms. Loput kortistoon.

      Kysymys itse asiasiassa kuuluukin. Kuka maksaa ylijääneen duunatiporukan elossa pitämisen. Jo nyt on loispummeista eläkeläisistä tms valtavat ongelmat. Pummien määrä räjähtää tulevaisuudessa, ei niitten elättäjiä oikein löydy mistään, kaitpa ne sitten oletuksena kuolee sukupuuttoon.

      Ja maapallo pelastuu.

      =DW=

      • eilestaeikäviljelijä

        Äläpä huoli, lestat ja potunviljelijät selviävät aina.
        Vaikkei muuten, niin sinun kiusaksesi.


      • ...
        eilestaeikäviljelijä kirjoitti:

        Äläpä huoli, lestat ja potunviljelijät selviävät aina.
        Vaikkei muuten, niin sinun kiusaksesi.

        Mnaah, olipa lapsellista kommenttia.

        Just potunviljelijöillä tiukat ajat edessä. Suomessa eniten käytetty juures on muuten porkkana. Pottu bulkkikakamaa, sitä kuluu ruuan seassa tärkkelyksenä jne, mutta pottuja harva enää syö. Pitääpi muuttaa tuotantosuuntaa, että net viljelijät el-is omillaan, ilman suuria tukiaisia, se monella edessä. Riisi ei suomessa kasva, mutta vaikkapa hamppu on tulevaisuuden tuote.

        Ja lestaatien säilyminen kyseenalaista. Koko lahko perustuu ainoastaan lisääntymiseen. Kauankohan riittää naisia, jotka halukkaita synnytyslaitoksi joskus tulevaisuudessa, varmaa ainoastaan on, paljon vähemmän, kuin viime vuosikymmeninä. Samaa tapahtunut jehovilla, mormooneilla, siis, luterilaisillakin. Suomi aikanaan täyskansoitettu, ei tänne mahdu elämään rajattomia määriä ihmisiä, ei lestaatejakaan. Tietysti voidaan koitttaa pyytä itäisiltä mailta ruka-apua, ehkäpä just riisiä. Mutta kyllästymispiste maan elättävyydessä tulee täälläkin vastaan. Ite asiassa, tullutkin jo, ei suomi ole monessakaan elintarpeessa edes nyt omavarainen.

        Tuskimpa mun kiusaamisella kukaan voi elää. Hankala nimittäin käsittää, että niinkuin miten onnistuisi. Ehkä henkinen ravinto voi ruokkia joitakin, mutta sen kyy ruokkia fyysistä bodya, se ei ruoki ketään. Ja leivästä jne. lestaatitkin elää, ei toisten ihmisten kimppuun hyökkäilemisestä.

        =DW=


      • eilestaeikäviljelijä
        ... kirjoitti:

        Mnaah, olipa lapsellista kommenttia.

        Just potunviljelijöillä tiukat ajat edessä. Suomessa eniten käytetty juures on muuten porkkana. Pottu bulkkikakamaa, sitä kuluu ruuan seassa tärkkelyksenä jne, mutta pottuja harva enää syö. Pitääpi muuttaa tuotantosuuntaa, että net viljelijät el-is omillaan, ilman suuria tukiaisia, se monella edessä. Riisi ei suomessa kasva, mutta vaikkapa hamppu on tulevaisuuden tuote.

        Ja lestaatien säilyminen kyseenalaista. Koko lahko perustuu ainoastaan lisääntymiseen. Kauankohan riittää naisia, jotka halukkaita synnytyslaitoksi joskus tulevaisuudessa, varmaa ainoastaan on, paljon vähemmän, kuin viime vuosikymmeninä. Samaa tapahtunut jehovilla, mormooneilla, siis, luterilaisillakin. Suomi aikanaan täyskansoitettu, ei tänne mahdu elämään rajattomia määriä ihmisiä, ei lestaatejakaan. Tietysti voidaan koitttaa pyytä itäisiltä mailta ruka-apua, ehkäpä just riisiä. Mutta kyllästymispiste maan elättävyydessä tulee täälläkin vastaan. Ite asiassa, tullutkin jo, ei suomi ole monessakaan elintarpeessa edes nyt omavarainen.

        Tuskimpa mun kiusaamisella kukaan voi elää. Hankala nimittäin käsittää, että niinkuin miten onnistuisi. Ehkä henkinen ravinto voi ruokkia joitakin, mutta sen kyy ruokkia fyysistä bodya, se ei ruoki ketään. Ja leivästä jne. lestaatitkin elää, ei toisten ihmisten kimppuun hyökkäilemisestä.

        =DW=

        Lestat ei ole lahko, vaikka kuinka yrität sitä vägeltää.
        Minusta maailma monimuotoisuuteen mahdutaan, sinä, ja jopa minä.


      • ...
        eilestaeikäviljelijä kirjoitti:

        Lestat ei ole lahko, vaikka kuinka yrität sitä vägeltää.
        Minusta maailma monimuotoisuuteen mahdutaan, sinä, ja jopa minä.

        Lestaatit ei ole tästä maailmasta.

        =DW=


    • Me and myself

      Voihan NENÄ! Ei sitten millään olisi uskonut että Elopp ei olisi ollut suomalaisten puolella. Niin hyviä kuin me olemme. Sisukkaita:). Aivot yhteen - tehrähän jotain..

    • --------------------

      kaikkeen syyllinen on Ollila , jos Ollila ei olisi alkanu myymään nokiaa ja tuoamaan sitä suomella olisi vielä aivan oma nokia joka tuottais omia nokian puhelimia, omalla tavallaan,
      Ollila on paennu suomesta missä mahtaa piileskellä naamaasa ei kehtaa enää näyttää ku tietää olevansa syyllinen nokian tuhoamiseen, Ollia on tehny rikoksen pettäny suomaliset
      kuten muuttki esm srtoora enson tuolaiset sun muut teollisuuden lopettajat ja hävittäjät

    • kissansilmä

      Ollila tosiaan Nokian myynnin alusti. Missähän mies on nykyään viettämässä ansaittuja eläkepäiviään.
      Sotateollisuuten Suomen kannattaisi sijoittaa, sillä se tuottaa aina ja sotahaluja riittää.

    • eppu2

      En minäkään sitä Nokian touhua minään yllätyksenä pitänyt.
      Mietteeni kiinnittyi noihin DW:n mainitsemaan pienviljelijöihin.
      Eipä niitä taida montaa olla ja lisätienestejä ovat keksineet, ei pienviljelyllä elä.
      Ja ne paljon puhutut maataustuet. Isothan ne saa. Nallet ja kuningattaret ym.
      Kohta täällä ei viljellä mitään ja niin saa Saksa ja Ranska ym. elintarveketuontiaan lisättyä, eikös se ole ollut tarkoituskin?
      Vaan, jos ilmasto lämpenee (en oikein usko), mutta jos voisi kenties keksiä muuta viljeltävää, kuin tavan omaiset.

      (Sinä, joka kyttäät minun kirjoitusvirheitäni ja niistä huomauttelet, tuli sinne ainakin yksi, en viitsinyt korjata.)

      • puskaisa

        Mutta entä jos tulee ilmaston lämpeneminen, miten käy metsillemme?
        Joutuvatko paperimiehet kilometritehtaalle?
        Minä uskon lämpenemiseen.
        Niin nopeasti jäävuoret sortuvat. Pian jääkarhut ovat asunnottomia.


      • ...

        Ei pienviljely ketään elätä. Enenpi harrastus, mun oletus, ne jotka pystyvät, pitävät jonkinlaista viljelyä yllä, koska maata ei enää valmisteta lisää. Elikkäs niin kauan viljelevät jotain, kun se maksaa itsensä, saahan siinä itselleen ruokaa ja typerämpiäkin harrastuksia voi olla. Ja sitten kun ei kannata, maasta saa aikanaan vähän enemmän myydessä.

        Maanviljely nykyaikana vaatii todella suuret investoinnit ja hurjan isoja tilakokoja, Eikä suoraan työllistä paljoakaan ihmisiä, välillisesti sittten sitäkin enenpi. Iteasiassa, renkipoikien ja piikojen saaminen nykyisin kovin hankalaa. Ikinä käynyt nykyaikaisessa maanviljelystraktorissa, jossa joku rekka-auton kokoinen ihmehärveli perässä? Äkkinäinen ei osaisi edes käynnistää, saati sitten pystyy oikein niinkuin tekemään töitäkin tuottavasti sillä.

        Kyllä se ilmasto lämpenee, ihan mittaamalla seurattava asia. Ei sille mitään voi muuten, kuin että ihmiskunta tekee okonaisuudessaan välittömästi harakirin.

        En muista taremmin, suomessa kuitenkin vaihdetaan lajikkeita erilaisiin, Kylmiin olosuhteisiin jne tottuneet lajikeet ei enäää oikein menesty ja hiljakseen tulee toisenlaisia tilalle. Tuskin suomessa appelsiimipeltoja mun aikana on, mutta muutaman sukupolven kuluttua voi jo ollakin. Kiintpisa ongelma on merenpinnan nousu. Suomenkin rannikot jäävät aikanaan veden alle, sitten kai täällä voi viljellä riisiä.

        =DW=


    • eppu2

      Jos lämpenee, niin silloin kai meidän nykyiset puumme ´´kiipeävät´´ pohjoiseen ja muuta tule tilalle,kaiken kasvillisuuden kanssa se kai niin on.
      Luultavasti myös eläinten..
      Aina on myös lajeja hävinnyt ja uusia tullut tilalle.
      Ihminen on loppujenviimeksi aika kekseliäs. Vaikka murroskausi saattaa olla rankka, selviytymiskeinoja kaksitään.
      Entä jos tuleekin ´´pieni jääkausi´´, sitäkin jotkut tutkijat sanavat.
      Minä en itsessäni tiedä mitään, lueskelen vain ja katselen dokumentteja.

    • kawe

      Nokian puhelimet on nyt historiaa ja ehkä johto aikanaan sortui vauhtisokeuteen, kuten tiedämme eri teorioita seurauksista riittää........
      Nokialle saattoi loppupeleissä olla kohtuullinen ratkaisu siirtyä suurimmaksi tukijärjestelmienn tuottajaksi, hyvää tulosta ja isoja sopiimuuksia tekevät.
      Kone on myös vakaa yli satavuuotias yritys.

      Kylllä ilmasto muuttuu, myrskyt voimistuvat, kesät lämpenevätt ja meille on jo rantautunut noita pienempiä ötököitä jotka ovat vieraslajeja sekä esim. punkkeja on jo lapissa asti.
      Kaikki peruselintarvikkeet täytyy saada maan omasta tuotannosta, kun maailma kriisiytyy ja se ala missä voidaan viljellä pienenee ruoka ei riitä kaikille, koska nyt jo ylii puolet 7miljaardista ihmisestä asuu kaupungeissa eikä tuota omaa ruokaansa. Eriarvo lisää kriisejä, energia, vesi, taudit, vahvat virukset joihin antibiootit eivät tehoa ja elinkelvottomiksii muodostuneet saastuneet alueet ym. valtaisat ongelmat. Tilanne voitaissiin pitää jotenkin koossa jos taloudelliset resurssit riittäisivät pahimpien alueiden auttamiseen, nyt niistä tullaaan Eurooppaan ja tilanne pahenee aina lähempänä meitäkin.
      KAIKKI TIEDÄMME TÄMÄN, assosiaatio lähti DW.n pienviljelijöiden asemasta, se ei kannata, olen itse maaalta ja siellä tuotetaan viljaa.

      • eppu2

        Maalta minäkin olen kotoisin ja aina sydämeltäni maalainen.
        Tuo ruuan riittävyys; kaksi on puolta siinäkin.
        Toinen puoli on se, miten paljon me ja muut länsimaat heitämme syötävää ruokaa roskiin ja jotkut eivät edes huolehdi ´´jääkaapin ruokajärjestyksestä´´ vaan avaamattomiakin paketteja kuulemma löytyy roskista.


    • kawe

      eppu2
      tuo on yksi erittäin huomioitava tekijä, mutta kehitysmaissakin tuhoutuuu ruokaa aivan mielettömiä määriä tuholaisiin, veden puutteeseen, vääriin säilytyksiin, kuljetusten ryöstelyihin tai tulematta jääviin satoihin mitkä johtuvat lähistön geenimuunnelluista lajikkeista ym..........
      Loputon suo , mutta järkeistetään tiedotuksen kautta, ei yksinkertaisesti ole varaa muuhun................

      lipesi Nokiasta.......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3496
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3287
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      3004
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1911
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1888
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1506
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1282
    Aihe