VI FAN HURRIT

serkun suppusuu

Nämä pohjanmaan hurrit ovat sukurutsaista sakkia.jo vuosisatojen ajan ne on naineet serkkujaan.ja siksi ne ovat hieman himmeitä ja omahyväisiä.SE ON TOTTA,KUN SAA SERKKUA SE VASTA ON HERKKUA.håh ja vist. .

14

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bröst

      Jåå, söis ere

    • Lehtitalot3

      Taidat itse olla sukurutsainen, kälviäläiset ovat ainakin kaikki toisilleen jotenkin sukua, ja on sitä maaseudulla muuallakin, kun haluttiin että talon tilat pysyy samalla suvulla.sillä ei ole mitään tekemistä ruotsinkielen kanssa,olen itse suomenkielinen, enkä ole koskaan tuntenut mitää kammoa ruotsinkieltä kohtaan, minun maailmaani mahtuu kaiken kielisestä, se on vaan rikkautta, kun ympärillä puhutaan eri kieliä. Positiivisuutta ,ja suvaitsevuutta perään kuulutan,

      • TOSIrealisti Kokkola

        Otapa aloittaja aihe uusiksi, eli kirjoita asiallisella tyylillä, kiitos.
        Muuten ymmärrän "yskäsi". Olen niin usein tästä aiheesta kirjoittanut, etten ala sitä uudelleen vatvoa (mm "Ruotsinkieli on köyhyyttä"). Jokainen muistanee keskustelun, ellei, niin hakekaa arkistosta. Kuitenkin halusin siitä muistuttaa "Lehtitalot3":lle(kin).
        Tuskin kukaan tuntee "kammoa" ruotsinkieltä kohtaan. Mutta......
        Ettekö te jo hyvät ihmiset tajua, että satoja tuhansia miljoonia euroja vuodessa maksavaa ruotsinkieltä ei Suomessa tarvita sen virallisempana kuin saamen-, venäjän-, saksan-, englannin- jne kieliä. Maksetaanko Saamelaisille "miljardeja" tukiaisia. Onko saamenkieli pakollinen KAIKISSA Suomen kouluissa jne...
        Siis: Virallinen ruotsinkieli on Suomelle köyhyyttä!!!
        Puhun viittä (5) kieltä, enkä koskaan ole pyytänyt, puhumattakaan vaatinut saada "mielenkielenlisiä", tai erityispalveluita ...!!!


      • Sorryman
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Otapa aloittaja aihe uusiksi, eli kirjoita asiallisella tyylillä, kiitos.
        Muuten ymmärrän "yskäsi". Olen niin usein tästä aiheesta kirjoittanut, etten ala sitä uudelleen vatvoa (mm "Ruotsinkieli on köyhyyttä"). Jokainen muistanee keskustelun, ellei, niin hakekaa arkistosta. Kuitenkin halusin siitä muistuttaa "Lehtitalot3":lle(kin).
        Tuskin kukaan tuntee "kammoa" ruotsinkieltä kohtaan. Mutta......
        Ettekö te jo hyvät ihmiset tajua, että satoja tuhansia miljoonia euroja vuodessa maksavaa ruotsinkieltä ei Suomessa tarvita sen virallisempana kuin saamen-, venäjän-, saksan-, englannin- jne kieliä. Maksetaanko Saamelaisille "miljardeja" tukiaisia. Onko saamenkieli pakollinen KAIKISSA Suomen kouluissa jne...
        Siis: Virallinen ruotsinkieli on Suomelle köyhyyttä!!!
        Puhun viittä (5) kieltä, enkä koskaan ole pyytänyt, puhumattakaan vaatinut saada "mielenkielenlisiä", tai erityispalveluita ...!!!

        Jos joku vanha perholainen, entinen kapiainen puhuu muka viittä kieltä, niin sillähän tämän tason tyyppi pääsisi Guinessin ennätystenkirjaan.


      • Halkokarin ääliölle
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Otapa aloittaja aihe uusiksi, eli kirjoita asiallisella tyylillä, kiitos.
        Muuten ymmärrän "yskäsi". Olen niin usein tästä aiheesta kirjoittanut, etten ala sitä uudelleen vatvoa (mm "Ruotsinkieli on köyhyyttä"). Jokainen muistanee keskustelun, ellei, niin hakekaa arkistosta. Kuitenkin halusin siitä muistuttaa "Lehtitalot3":lle(kin).
        Tuskin kukaan tuntee "kammoa" ruotsinkieltä kohtaan. Mutta......
        Ettekö te jo hyvät ihmiset tajua, että satoja tuhansia miljoonia euroja vuodessa maksavaa ruotsinkieltä ei Suomessa tarvita sen virallisempana kuin saamen-, venäjän-, saksan-, englannin- jne kieliä. Maksetaanko Saamelaisille "miljardeja" tukiaisia. Onko saamenkieli pakollinen KAIKISSA Suomen kouluissa jne...
        Siis: Virallinen ruotsinkieli on Suomelle köyhyyttä!!!
        Puhun viittä (5) kieltä, enkä koskaan ole pyytänyt, puhumattakaan vaatinut saada "mielenkielenlisiä", tai erityispalveluita ...!!!

        Vai satoja tuhansia miljoonia vuodessa, taas uusi aivopieru sinulta, vai voitko esittää tarkat ja luotettavat laskelmat?
        Arvasin oikein, Halkokarin kylähullu ei taaskaan pysty esittämään mitään faktoja.
        Ps. Miten se sun nyrkkeilymestaruus, mikä vuosi mikä sarja? Ai niin sehän oli mielikuvitusmestaruus.


      • OSAANosaan
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Otapa aloittaja aihe uusiksi, eli kirjoita asiallisella tyylillä, kiitos.
        Muuten ymmärrän "yskäsi". Olen niin usein tästä aiheesta kirjoittanut, etten ala sitä uudelleen vatvoa (mm "Ruotsinkieli on köyhyyttä"). Jokainen muistanee keskustelun, ellei, niin hakekaa arkistosta. Kuitenkin halusin siitä muistuttaa "Lehtitalot3":lle(kin).
        Tuskin kukaan tuntee "kammoa" ruotsinkieltä kohtaan. Mutta......
        Ettekö te jo hyvät ihmiset tajua, että satoja tuhansia miljoonia euroja vuodessa maksavaa ruotsinkieltä ei Suomessa tarvita sen virallisempana kuin saamen-, venäjän-, saksan-, englannin- jne kieliä. Maksetaanko Saamelaisille "miljardeja" tukiaisia. Onko saamenkieli pakollinen KAIKISSA Suomen kouluissa jne...
        Siis: Virallinen ruotsinkieli on Suomelle köyhyyttä!!!
        Puhun viittä (5) kieltä, enkä koskaan ole pyytänyt, puhumattakaan vaatinut saada "mielenkielenlisiä", tai erityispalveluita ...!!!

        Minäkin kielimies, osaan tilata kaljan 7:llä eri kielellä.


    • lämpöä lisää
    • Dagmar

      Sehän on hienoa kun järjestetään ruotsinkielisille koulu opetusta ym,muuten suomi suomettunut, sitten puhutaan että ei ne suomalaiset opi mitään vierasta kieltä ,kun se Suomikin on niin eri kieliryhmän kuuluva, olen tottunut kuuntelen tätä kotoista ruotsia. Se on kuin musiikkia korville,kyllä ne muutkin kielet oppii sitten helpommin,

    • ÄktaSvenskatalande

      KYLLÄ se vaan niin on,että KOKKOLASSA työpaikan vie ns. ruotsia= rukuhedeä kotonaan oppinut! Vaikka vastassa ois monia AMMATTITAITOISIA OIKEAA ruotsia taitavia!
      SITKEÄSSÄ istuu tuo paikkakunnan perinne..varastivat maat aikoinaan,joten myös vauraus jatkuu perintönä!VÄÄRIN ,niin ,VÄÄRIN! NYT on SUOMENKIELEN aika ,ja englanti toinen kieli!

      • Pasianssi23

        Onko sulla joku hermo kireellä kun pitää huutaa, ei ihme jos oot jäänyt ilman työtä,kovin on sullakin sitkeä perinne,pitää haukkua kun muutkin haukkuu, ei mitään omaa mielipidettä,


    • ÄktaSvenskatalande

      Baby...take it easy! OOn ikäni ollut töissä ,sekä yrittäjänä,että nyt taas ca. 15 v. vieraan palveluksessa,eläkeikä alkaa olla käsillä 3-vuorotyöläisellä,joten ÄLÄ opeta mummuas ....=)

    • Pipo3

      No tulihan se sieltä, kyllä on selvästi 3vuorotyön haitallisen seurausta sulla, puhe tulee tyyliin ÄLäopeta mummuas,yritä nyt reilaan vähän ja puhu vaikka sitä kaunista ruotsia, ei kannata pitää tiukkaa pipoa, se alkaa kiristään,

    • ÄktaSvenskatalande

      Suomenmaan tilannehan EI kaltaistesi viisastelijoiden avulla tästä parane!Tarvitaan
      työntekijöitä,yrittäjiä,jotka tekee TÖITÄ,EI auo päätään,senkin kultapossukerholainen!
      NIIN sitä ennenkin toimittiin...sulle..ehkä valitettavaa,mutta vain työtä tekemällä SAI rahaa,EI MUUTEN!Nyt alkaa tulla sama tilanne,ja se on OIKEIN!

      • Kohtelias8

        Sulle vastaan että tottakai pitää tehdä töitä, ei tässä siitä ole kysymyksiään,olen ruotsinkielinen kannattaja, en kannata työttömänä oloa, aina löytyy jotain mitä voi tehdä, bra ,bra, bra, eikä tarvii huutaa, sen voi sanoa kauniisti,


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe