Hyvä Transtech

Ihmettelijä

120 Työmiestä lomautetaan

28

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jari Piirakka

      Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu. Olen ollut uskossa jo 20 vuotta, eikä minulla ole edes kuolemanpelkoa.

    • äskettäin...........

      hakivat hitsareita töihin, ei ainakaan uutisissa ole vielä tiedotettu !?!

      • voihan Venäjä

        Eipä taida olla Transtechin oma syy tällä kertaa, tai onhan se tainnut olla syy ennenkin, eivät saa osia Venäjältä.
        Ilmankos se hitsaajien töihinotto lopetettiin, asiasta oli tiedotettu jo 6.6.2014, että tulee katkos, Venäjän tilanteen takia, loppua ei varmaan näy, kun kuuntelee uutisia.
        Toisaalta ei ole kyllä hinkua sinne, 3 kertaa aikoinaan kerkesin olla määräaikaisena siinäkin firmassa, määräaikaisuudet lopetettiin ja otettiin vuokratyöpaikat tilalle.


      • Ihmeellistä ?!?

        Transtech hakee 5-10 kiskokaluston huoltoasentajaa, Transtech Oy, Helsinki, Kajaani.
        Tehdas on täynnä sähköasentajia ja äskettäin vasta lomautettiin ihmisiä, meneeköhän kaikki taas oikein ???????


    • pultti ja mutteri

      Vaunutehtaalla on käytäntö, että kun hitsaaja on tehnyt työnsä niin hänet joutaa lomauttaa, koska hitsaaja ei suostu esimerkisi pyörittämään mutteria vaikka mutterin vääntäjille olisi työtä, silloin palkataan mutterinpyörittäjiä.

      • ihan jetsulleen

        ja kun määräaikainen työsuhde päätettiin, ilmoittamalla ihan suullisesti pari viikkoa aikaisemmin, tuli tilalle toistaiseksi sopimuksella oleva, joka ei ollut käynytkään aikaisemmin siinä verstaassa, eikä koskaan ennen ollut tehnytkään sitä hommaa, siinähän ei auttanut kun kieltäytyä edes opettamasta seuraavaa, sillä päätin sillä hetkellä olla menemättä enää siihen työpaikkaan, mutta siihen taisi loppua määräaikaisten työsopimusten tekokin...ihan sama :)


      • koneistajat

        ainakin täytti yhden verstaan muistaakseni vuonna 2008, kun määräaikaisille mekaanisille asentajille annettiin lopputili, silloin vielä ilmoitettiin kirjallisesti asiasta, mutta ei myöhemmillä kerroilla, minullakin oli kaksi eri työsopimusta kahteen eri verstaaseen ja minut olisi pitänyt vakinaistaa, mutta siinähän kävi miten kävi, koulutettiin toiseenkin verstaaseen, mutta en kerennyt edes tutustua toiseen.
        Siellä kun toimii se hyvä veli verkosto, koko ikänsä siellä olleet kaivoksesta lähtien, eihän ne heitä sieltä päästä pois.


      • MUTTERI JA PULTTI 10

        Olisko hitsaajan tarkasteltava vähän itseään, onhan se otettava mutterin pyöritäjä, jos hitsaaja ei suostu pyörittämään mutteria, minäkin hitsasin luokat aikoinaan, palkkasivat minut pyörittämään mutteria, koska en halunnut välttämättä hitsaajaksi
        Ne luokat piti hitsata, vaikka kysyivät minua mutterin pyörittäjäksi..


    • Aukusti

      Lisää tämmöstä, mulkkû töröttää ihan kokoajan, kun lukee näitä

      • Augusti Korhonen

        Ai sullakin alkaa karvainenkyrpä seisomaan, niin mullakin


      • Korhosen Kyllikki ;)
        Augusti Korhonen kirjoitti:

        Ai sullakin alkaa karvainenkyrpä seisomaan, niin mullakin

        Voi Aukusti ja Augusti, saatte te pimpsaa, tulkaa tuonne pusikon taakse pois täältä Transtechin sivuilta, ette seisota turhaan ;)


      • TAVARAVAUNUT
        Korhosen Kyllikki ;) kirjoitti:

        Voi Aukusti ja Augusti, saatte te pimpsaa, tulkaa tuonne pusikon taakse pois täältä Transtechin sivuilta, ette seisota turhaan ;)

        Ainakin aikaisemmin ne Venäjälle menevät tavaravaunut tais mennä ulosheittohintaan, osanhan niistä Venäläiset itse kävivät tekemässä loppuun....mitenkän siellä lomautukset sujuu, jos niitä vuokraukkoja on töitä tekemässä, varmaan lomauttavat vakiokalustoa....ainahan siellä sellaista tapahtui, määräaikaiset heitettiin pihalle ja Venäläiset vuokraukot jäi töihin ja pääluottamusmies raapi vain kaljuaan, tekemättä yhtään mitään ;(


    • huuhkislohtis

      jokohan lie löytynt se musta pitkä karvainen mikä näytti olleen kadoksissa ja seisatelleen prisman valoissa... siinä sitä olis kyllä kyllikille

    • pelleliitto

      Ihme koijarointia koko puljun toiminta ollut aina!

    • Voiko

      asian hoitaa sähköpostilla?

    • eessuntaassun

      Välillä on pula hitsareista ja kohta niitä on sitten potkittava pois

    • asdsadsaddsadsad

      Se on mukava olla välillä ansiosidonnaisella niin ehtii tehdä töitä joista oikeasti tienaa...

    • Jojo

      Eilen meni hyvin, tänään ei enää. Samaa vatvomista vuodesta toiseen!

    • Ransukoira

      Komponenttipula koskien ainoastaan tavaravaunuja? Mitä komponentteja sieltä Venäjältä ei saa ja miksi? Eikö niitä saa muualta vai mistä oikeasti on kysymys?

      Media ei ole vaivautunut kysymään niin ehkä paikalliset tietävät. Kiitos asiallisista ja asiattomista vastauksista jo etukäteen.

    • realistiooo

      Hieno systeemi Suomessa milloinka loppunee.Sen aikaa töissä kun niitä on ja sitten ansiosidonnaiselle.
      Ei mitään taloudellista riskiä. No SAK on ajamasa tällätavoin viimeisetkin työt pois maastamme. Sitten joutuu äijät marjamehtäänkin, ei tarvitse maailman köyhillä keräyttää.Vaikeaa vaan taitaa läskimahahitsareille sopeutua kumartelemaan mättäille.

    • Hitsarisiisitsekkin

      läskimahahitsarit sitten miettelijäänä hieroo karvamunia.

    • Tran

      saa kohta ruveta läskimahahitsarit työntelemään saunakauhaa...

    • Usan syy

      Tämän siitä saa kun Suomi lähtee mukaan valtapolitiikkaan mukaan. Usa yrittää ottaa Ukrainan Venäjältä omaan etupiiriinsä ja varaosien saanti vaikeutuu.

      • aaaaabeli

        Eu:n syy. Eu lähti hankkimaan Ukrainaa itselleen. Venäjän Karhu karjaisi ja näytti että ette saa helpolla. Nyt 3 maailmansota lähellä. Kaikilla rahat lopussa. Ryöstöretket valtion osalta sallittuja. Tavalliset ihmiset ei merkkaa mitään kun ahneet etsivät rahaa ja maita. Ahneet aiheuttavat sodat.


    • !!!!!!

      Toivottavasti penee nurin koko paja.

      • !!!!!

        Korjaan menee.


      • KUN EI OLE......
        !!!!! kirjoitti:

        Korjaan menee.

        Kenenkään pomon sisko tai veli tai muu sukulainen tai muuten lipova, ei sinne oteta töihin, aloin vihamaan koko tehdasta vuonna 2011, mulkkuja vaihdettiin oikeittein työmiesten paikalle ):


    • kaljupää

      Niimpä niin,pikkupomojen tyttäret ja pojat siellä heiluu niin kesätöissä kuin muissakin keveissä hommissa.On se kyllä uskomaton paikka.Rukoilen illalla että loppuisi koko paska laitos ja kansa häippäis helkkarin kauas koko pitäjästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe