pitääks mun kestää?

Bipon avokki

Pystyykö kakssuuntanen oikeasti tuntemaan rakksutta? Seurustelen bipon kanssa
ja välillä ollaan niin ihania ja rakastavia, seuraavassa hetkessä unohdetaan, lyödään laimin, ollasn heilastelemassa muiden kanssa, ja tuntuu että kaikki mitä on sanonu, on pelkkää pas..puhetta. Sitten menee vähän aikaa, ollaan etäsiä ja kadoksissa, on voitu häipyä kauheita loukkauksia syytäen tai muuten vaan huutaa perkelettä pää punasena, ja parin päivän päästä tullasn tyynin mielin kosiskeleen kukkapuskan ksnssa ja vannotaan taas vaik mitä. Ei tällasta kukaan voi kestää?!

7

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bip

      Kyllä minä ainakin osaan rakastaa puolisoani ja lapsiani. Miksi et eroa? Huomaatko kuinka yleistät ensimmäisessä kysymyksessä rajusti ihmisiä? Ei meitä voi purkittaa ja laittaa lokeroon. Ollaan erilaisia kaikki. Ja vaikka parisuhteessa toisella on mielenterveyden kanssa tutkitusti ongelmia, niin se ei tarkoita että toinen osapuoli olisi virheetön. Ja jos oikein aletaan pääkoppaa tutkimaan, niin tervettä ihmistä tuskin täältä löytyy.....

    • näin

      Ei tarvitse kestää. Minulla toinen teki päätöksen puolestani ja jätti, minä päätin, että tämä oli viimeinen kerta, kun jättää toisen naisen takia. Itse olet vastuussa omasta elämästäsi ja siitä, kuinka onnetonta tai onnellista se on.

      bip kanssa samaa mieltä, että kaikki eivät ole samanlaisia. Meidän tapauksessa kuitenkin sairauden puhkeamisen ja tämän käytöksen välillä on havaittavissa selvä yhteys. Ehkä jotain pienempää oli ollut jo aikaisemmin, mutta ei mitään sellaista, mikä ei menisi ihan normaalinkin käytöksen rajoissa.

      Ystävälläni on myös tämä sama sairaus, ja hän on kaukana siitä käytöksestä, kuin mitä eksäni pystyi osoittamaan silloin, kun meni lujaa. Tosin enhän voi tietää, millainen ystävä on parisuhteessa, ystävänä kuitenkin on ihan jees, mitä nyt joskus yhteydenpito tuntuu vähän yksipuoleiselta.

      Eli joillakin tämä sairaus näyttää ne huonoimmat puolensa, ja kenenkään ei tarvitse jäädä seuraamaan rinnalle, mikäli toinen ei ole valmis itselleen apua hakemaan. Ei voi olla niin, että toinen joustaa ja hyväksyy kaiken ja toinen ei ole halukas edes siihen, että toista loukkaavan käytöksen saisi hallintaan.

    • no-diag

      Tekeeko maniavaiheessa "ihan mitä vaan" vai mitä oikeasti haluaisi mutta estot estää? Itse sanoisin että jälkimmäistä ennemminkin. Ero varmaan molempien edun mukaista.

      • bip

        Luulisin, että vaihtelee eri ihmisten kohdalla. Mun mielestä tuhlailu ja pettäminen on niitä pahimpia juttuja mitä voi tehdä. Itselläni ei niitä ole ollut. Mun mielestä sairauden taakse ei voi mennä aina piiloon. Muutenhan siitä saisi aina tekosyyn, kun toimii väärin.


    • Eroa!!

      Tunnen 2 bipoa ja kumpikin käyttäytyy tolla lailla aika ajoin :/

    • Iatro G

      Jos hän on käyttänyt tai käyttää paraikaa jotakin psyykenaineita on mahdollista, että rakkauden tunteet, kuten muutkin ihmistunteet, ovat aivojen häiriintymisen myötä laimentuneet tai kadonneet enemmänkin. Hetkellisessä stimulaation tilassa henkilö voi kuitenkin potentiaalisesti kokea jonkin asteista tunnetta. Edestakainen mielialanvaihtelu on usein iatrogeenista perua. Esimerkiksi niin kutsuttua "bipo 2:sta" epäillään useampienkin alalla toimivien toimesta lähes täysin iatrogeeniseksi ilmiöksi! Jokainen ihminen pystyy tuntemaan rakkautta, jos hänen aivonsa eivät ole vaurioituneet jollakin tavalla, kemikaalista, iskusta tai vaikka leikkauksesta, mikä vaurioittaa muun muassa limbistä järjestelmää (http://en.wikipedia.org/wiki/Limbic_system).

    • d/s-suhde kestää

      Olen ollut avoliitossa bipo diagnoosin saaneen naisen kanssa 7 vuotta ja uskallan kyllä väittää että bipo pystyy oikeasti tuntemaan rakkautta ja olla rakastunut siinä missä me muutkin, mutta se rakkaus on vain kausittaista, välillä sairas saa sen "laimenemaan" tai jopa ihan kokonaan katoamaan. Meillä ei onneksi tuota toisten kanssa heilastelua ole päässyt tapahtumaan (ainakaan minun tietojeni mukaan), sillä asumme kohtuu pienellä paikkakunnalla jossa piirit ovat pienet emmekä ole kauhean usein erossa toisistamme pitkiä aikoja. Riitoja ja varsinkin tuota toisen osapuolen etäisyyttä meillä on kuitenkin aina sairauden tietyissä vaiheissa. Rakkautta kuitenkin tiettyinä kausina ja varsinkin ns. normaalikausina sen verran paljon edelleenkin että olen suhteestamme erittäin kiitollinen edelleen.

      Meillä suhde on kuitenkin pysynyt kasassa vaikeista ajoista ja muutamista todella suuristakin riidoista ja niiden aiheista, jotka ovat kaikki lähinnä johtuneet joko bipoa sairastavan osapuolen käytöksestä/tekemisistä tai siitä että hän on tuntenut minun "kahlitsevan" itseään. Olen miehenä kuitenkin ehkä hieman sitä keskimääräistä vahvempaa ja määräilevämpää tyyppiä ja nainen taas hieman alistuvampaa sorttia, niin suhteemme on pysynyt kuitenkin kasassa. Mitään haukkumisia tai vihanpurkauksia en ole sitten suhteen alkuvaiheen enää sietänyt tippaakaan ja nainen on sen myös saanut huomata ja ne ovatkin jääneet varsinkin viime vuosina jo lähes kokonaan pois. Ehkä jos en olisi niin määräilevä ja välillä ihan pakottanutkin toista osapuolta rauhoittumaan, niin emme varmaan kovinkaan montaa kuukautta olisi yhdessä olleet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe