kellä isoin?

cubicinches

Oon haaveillu aina isoa, ku itellä on niin pieni.

4

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lälläsbyy

      Jos on sivistynyt, ei pilkkaa. Joten suotta höpöttelet. Urheilu- ja liikuntaan liittyviä vammoja sattuu, mutta liikutellessasi omaa kehoa saatat saada kaatumisvamman. Vaikka ei olisi lenkkeilemässä. Siksi on yleistä, sekin, että lihava/huonokuntoinen kaatuu helpommin. Huono kunto on tunnetusti normaalin ihmisen mielialaankin vaikuttava tekijä, se mm. masentaa ja alentaa vireystilaa. Liikun tosin vaikealla alueeella silloin, kun en yhtään tiedä aiheesta. Siis lukemastani, näkemästäni käsin. olen lukenut, kokenut ja nähnyt. Entä sinä? En silti yleistä, että lihaviiden syy olisi joka kerran lihavassa. Useimmiten on niin. En rankaise ketään ainakaan kieroutuneesti puhumalla selän takana pahaa, pilkkaamalla. Tiedän, että varsinkin naiset ovat, hyvin kateellisia toisen kauneudesta ja miehestä ja lapsista jne. Joten jos joku tarkoittaa minua täällä, pitäisi ensin selvittää, millainen ihminen persoonana olen. En ole yleensä kellekään kurjemmalle ihmiselle ainakaan kateellinen. Jos lihava esimerkiksi ei voi huonosti, hän voi minusta hyvin elää kuten haluaa. Jos vähemmän kaunis ei ole katkera ja kateellinen muille, samoin. Lihava tietää yleensä mistä lihavuutensa johtuu. Ei aina. Lähes aina. Jos ei osaa tehdä mitään asialle (lihavuudelle), jättää asian siihen. En minä ainakaan voi ennustaa lihavien kohdalle sairauksia, vaivoja ja seurauksia. Yleisesti näkee ja tiedetään kuitenkin, että huono kunto ja lihavuus vaikuttavat ihmisen elämänlaatuun ja jopa sosiaaliseen suoriutumiseen. En minä päätä muiden suhtautumisesta. Omastani kyllä. Sen tiedän kokemuksesta, että on paljon hmm..henkilöitä, jotka sietäisivät saada ns. selkäänsä oman käytöksensä takia. Aikuisillehan ei voi antaa selkäsaunaa ja vetää kuonoon. Voi tietysti, mutta se ei ole kovinkaan kypsä toimintatapa. Jokainenhan on vastuussa itsestään ensin. Aikuisetkin kiusaavat ja pilkkaavat. Minä en pidä psyykkisesti kovin tasapainoisena ihmistä, joka kadehtii ja kiusaa muita. Jos vetoaisin yleistyksien kautta esim. siihen, että ostaminen on nykyisin hyvä harrastus ja mukavaa. Sen jälkeen jättämällä talousasioita rempalleen, väistäisin koko asian sanomalla, kun muutkin shoppailee. Silloin keksisin tekosyitä. Itsestä vastataan ensin. Jos keksisin tekosyitä siihen, etten voi ja jaksa liikkua, en enää kyselisi kuka minua haukkuu millä nimellä ja miksi. Sehän olisi oma valintani ollut. Jos näkyy ulospäin, näkyy. Jos ei ole tyytyväinen, jättää muunnäköiset rauhaan ja tekee jotain. Jos ei jaksa tai osaa laihtua, voi mennä esim. psykologille tai ravintoneuvontaa kysymään. Nekin ovat julkiseen terveydenhoitoon liittyviä palveluja, kuten julkiset liikennevälineet. Autoilu ei ole pakko, suurelle osalle. Se saastuttaa ja aiheuttaa kuormitusta elimistölle. Jos sen lisäksi kanneksii ylimääräistä painoa, itseaiheutettujen valintojen takia, ei se oikeuta syyllistämään autoilevia ihmisiä. Joku autoilija saattaa olla ilman jalkaa, proteesin kanssa, ajamassa. Hänen on vähän vaikeampaa lähteä tuonne kuntoilemaan. Tekee moni senkin. Ilman aivoja ei voi ajatella. Ja jos aivot on pilattu ja mielenterveys, viinalla, siihenkin saa apua. Apu ei tule muiden pilkkaamisella ja väheksymisellä. Mielenterveys on järkkynyt jos niin edes luulee. Lihavalla voi olla mielenterveys ja vielä muukin terveys kohtalainen. Laihallakin voi. Kateellisella se mielestäni ei ole. Kateellinen ja toisia hyväkseen käyttävä on vastenmielinen. Lihava ei ole. Lihava voi olla herttainen, koulutettu, älykäs, fiksu, lahjakas ja kaunis. hän ei ole välttämättä masentunutkaan, lisäksi on em. ominaisuuksia luonteessa ja käytöksessä. Hän on silloin normaali ja kaunis. Laihaan pätee sama.

      • Seksijaseksi

        Yksi tavallisimmista estojen aiheuttajista on kielteinen minäkuva.


        Kielteinen minäkuva voi aiheuttaa estoja. Kuvituskuva.
        – Ajatellaan, että seksin pitäisi olla jotain ihmeellistä glamouria ja filmitähtien kohtaamista. Etenkään naiset eivät usein näe omaa seksikkyyttään tai luota siihen.

        Toinen iso estojen aiheuttaja on puhumattomuus.

        – Ei ehkä oikein kehdata sanoa, että omat tarpeet ja toiveet muuttuvat. Erilaiset leikkaukset, lääkitykset ja muut iän tuomat asiat voivat vaikuttaa niin, että lähestymiseen, kosketukseen ja viettelyyn halutaan vaihtelua. Silti seksiä harrastetaan monesti vanhan kaavan mukaan, Cacciatore sanoo.

        – Aiheesta ei ehkä uskalleta puhua, koska pelätään, että se loukkaisi kumppania. Totta on, että seksielämä on helposti haavoittuvainen alue.

        Uusissakin suhteissa esiintyy teeskentelyä ja tekosyitä.

        – Voi tuntua vaikealta sanoa rehellisesti, että koska ei ole enää nuori, niin ei halua tai jaksa. Myös vaikeus kiihottua tai saada orgasmi saattaa johtaa teeskentelyyn.

        Joskus ei halua haluta

        Joskus haluttomuus menee itsestään ohi elämän myllerrysten tasoittuessa.

        – Toisinaan taustalla on itsetunto-ongelmia, puhumattomuutta, väärinkäsityksiä ja asenneongelmia. Niihin voi todellakin vaikuttaa esimerkiksi seksuaaliterapeutin vastaanotolla. On aivan eri asia lähteä yrittämään seksiä ajatuksella "en minä varmaankaan ole seksikäs" kuin "minä varmaankin olen seksikäs, ja haluan oppia nauttimaan".


        Haluttomuus voi olla hoidettavissa ja ohimenevää, mutta kaikki eivät myöskään halua haluta. Kuvituskuva.
        Keskustelun lisäksi voi kokeilla hormonihoitoja ja liukuvoiteita.

        – Joskus haluttomuus toki on ensimmäinen oire mahdollisesti eroon johtavasta parisuhdekriisistä. Eihän sitä voi haluta, jos ei ole minkäänlaisia lämpimiä tunteita toista kohtaan, Cacciatore sanoo.

        – Toki on aivan oikein ja hyvä myös olla ilman seksiä, jos ei halua haluta. Se on jokaisen oma asia.

        Ulkopuolisilla oletuksia leskelle

        Cacciatore muistuttaa, että esimerkiksi rinta- ja eturauhassyöpä koskettavat jo monen viisikymppisenkin elämää.

        – Kun oma keho muuttuu rankasti, ei voi olla miettimättä, onko enää hyväksyttävä itsensä tai kumppanin silmissä – onko enää nainen tai mies? Kumppanilta tarvitaan tällöin paljon tukea.

        Moni jää viisissäkymmenissä myös leskeksi.

        – Se aiheuttaa usein ison kriisin: saako tämän jälkeen enää hakea läheisyyttä, vai onko oma seksuaalisuus vain haudattava?

        – Voi olla, että ulkopuolelta "oletetaan" joitakin asioita. Vaikka ystävät nykyisin uskoakseni jo kannustavat hakemaan uutta kumppania ja jatkamaan elämää, lapset voivat olla tässä suhteessa konservatiivisempia. He saattavat odottaa vanhemmiltaan uskollisuutta toiselle puolisolle vielä kuolemankin jälkeen ja joutuvat käymään keskustelua itsensä kanssa, jotta oppivat pikkuhiljaa hyväksymään uuden kumppanin.


    • Eräs puumahko

      Sanosinko että afrikkalaisella oli melko iso. Nuori mies oli mutta kyllä niin komia kalu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe