Kun Jeesus asettaa ennalleen.

taku129

Mitä tapahtuu, kun Jeesus on maailman Hallitsijana 1000 vuotisessa valtakunnassa? Hän asettaa asiat ennalleen, niinkuin Jumala ne alussa asetti. Mitä luulette: Seuraako Jeesus Jumalan asettamaa lepopäivää Sapattia, vai Rooman (katolilaisten) asettamaa Sunnuntaita (aurinkojumalan päivää)? Pyytäisin asiallisia vastauksia.

46

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tapahdu yhtään mitään, koska sellaista valtakuntaa ei ikinä tule. Eel, Jahve ja Sebaot ovat kaikki muinaisia epäjumalia, siis mielikuvitusolentoja.

      • taku129

        Niinhän Raamatussakin sanotaan: "Vain hullu sanoo sydämessään: Jumalaa ei ole". Kunhan ajan rajan tuolle puolelle siirrytään, niin nähdään, pystykö silloin väittämään; Helvettiä ei ole. Tulet pahasti pettymään. Jumala rakastaa sinuakin eikä millään haluaisi sinun joutuvan kadotukseen. Jeesus kuoli Sinunkin syntiesi tähden, että sinä pelastuisit. Älä pidä sitä halpana. Jumala kutsuu vain kaksi tai kolme kertaa elämäsi aikana.


      • taku129 kirjoitti:

        Niinhän Raamatussakin sanotaan: "Vain hullu sanoo sydämessään: Jumalaa ei ole". Kunhan ajan rajan tuolle puolelle siirrytään, niin nähdään, pystykö silloin väittämään; Helvettiä ei ole. Tulet pahasti pettymään. Jumala rakastaa sinuakin eikä millään haluaisi sinun joutuvan kadotukseen. Jeesus kuoli Sinunkin syntiesi tähden, että sinä pelastuisit. Älä pidä sitä halpana. Jumala kutsuu vain kaksi tai kolme kertaa elämäsi aikana.

        taku129. Mikä on se jumala johon uskot? Mikäli se on joku näistä Raamatun ja Israelin jumalista, niin kuka heistä? Eel. Jahve, Sebaot, Molok, Baal, Asera vaiko kultainen vasikka ?


      • Maria-Elisbet
        lappix kirjoitti:

        taku129. Mikä on se jumala johon uskot? Mikäli se on joku näistä Raamatun ja Israelin jumalista, niin kuka heistä? Eel. Jahve, Sebaot, Molok, Baal, Asera vaiko kultainen vasikka ?

        El,Jahve ja Sebaot ja myöskin Adonai, ovat kaikki saman,elikkä Israelin Jumalan, nimiä.El-sana on usein juutalaisten nimien tai sanojen alussa tai lopussa esim. JoEl, AriEL, IsraEL,El Shadonai.
        Jahve on se sana ,jota ei saa turhaan lausua, ja siksi alettiin käyttää sanaa Herra.
        Käytössä on myöskin nimi Herra Sebaot, sodan Jumala, sillä monesti hän soti ja sotii kansansa kanssa, ja voittoja on tullut ja tulee!
        Molok, Baalit ja Aserat (niitä oli useampia)olivat Kanaan kansojen epäjumalia, Joita juutalaisetkin sitten sortuivat palvelemaan.
        Kultaisen vasikan teettivät itselleen juutalaiset, kun Mooses oli mennyt Hoorebille hakemaan lakia ja viipyi poissa vain 40 päivää!
        Kuinka lyhyt onkaan ihmisen muisti ja kuinka heikko usko.Luulisi edes meren halkeamisen olleen tuoreessa muistissa, mutta ei!
        Ihmekö sitten, että vuonna 2014 jKr. on muisti , usko ja jopa tieto ovat pyöreä 0!


    • Jeesus uskoo Jumalaa

      Jeesus tulee lopettamaan epäjumalanpalvonnan, elikkä itsensä palvomisen epäjumalana ja palauttaa uskon Jumalaan.

      Jeesus pistää pakanakristityt pyhäkouluun pikkulasten kanssa opiskelemaan Raamatun alkeita ja siellä opettajina toimivat pikkulapset sitten opettavat helluntaisaarnajiakin parempaan Raamatun ymmärtämiseen.

      Johannes 17
      3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      Johanneksen ilmestys 3
      12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

      • NöyräksiVetää

        Just niin. Pyhäkouluun me joudutaan. Mä tuun istumaan sun viereen "Jeesus uskoo Jumalaa". Mutta kun Jumala kirjoittaa lakinsa meidän sydämiimme, niin silloinhan ei tarvita opettajia. Pitihän sinun tuo paikka muistaa Raamatusta.
        Kumpa tuosta ei pursuisi pikkuisen ylpeyttäkin Sanan tuntemuksesta..hm.. Kumpa minä itse edes pystyisin osoittamaan lähimmäiselle rakkautta. Siihenhän Jeesus kehoitti: Rakastakaa toisianne.. Ei siis kirveen kanssa :)


      • Jeesus uskoo Jumalaa
        NöyräksiVetää kirjoitti:

        Just niin. Pyhäkouluun me joudutaan. Mä tuun istumaan sun viereen "Jeesus uskoo Jumalaa". Mutta kun Jumala kirjoittaa lakinsa meidän sydämiimme, niin silloinhan ei tarvita opettajia. Pitihän sinun tuo paikka muistaa Raamatusta.
        Kumpa tuosta ei pursuisi pikkuisen ylpeyttäkin Sanan tuntemuksesta..hm.. Kumpa minä itse edes pystyisin osoittamaan lähimmäiselle rakkautta. Siihenhän Jeesus kehoitti: Rakastakaa toisianne.. Ei siis kirveen kanssa :)

        Heprealaiskirje 8
        11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        Minä sanoinkin että pikkulapset opettaa vanhempia, eikä (vanhemmisto-)veljen tarvitse silloin opettaa enään (uskon-)veljeään.

        (Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.)


      • NöyräksiVetää
        Jeesus uskoo Jumalaa kirjoitti:

        Heprealaiskirje 8
        11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        Minä sanoinkin että pikkulapset opettaa vanhempia, eikä (vanhemmisto-)veljen tarvitse silloin opettaa enään (uskon-)veljeään.

        (Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.)

        Pyydän anteeksi tuota "Ylpeys" kommentiani. Taitaa olla oma heikkouteni..


      • Jeesus uskoo Jumalaa
        NöyräksiVetää kirjoitti:

        Pyydän anteeksi tuota "Ylpeys" kommentiani. Taitaa olla oma heikkouteni..

        Älä turhaan pyydä anteeksi sillä minä tosiaankin olen turhan ylpeä ja tiedän sen itsekin. Minunhan se pitäisi pyytää anteeksi. "Viatonta" keskusteluahan tämä vain on.


      • Kun te sanotte uskovanne Jeesusta, niin miksette uskot tätä mitä hän sanoi?

        Matt. 10:23
        Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee

        Ei tullut ei .


    • NöyräksiVetää

      No nythän me kilpaillaan toinen toisemme kunnioittamisessa. Vai ollaanko me ylpeitä siitä, kuinka nöyriä me ollaan. Heh..

    • 7PäivänHellu

      Uskon, että ainakin Sapatti pidetään lauantaina 1000v. valtakunnassa.
      Monta muutakin asiaa asetetaan, niinkuin Jumalamme halusi.

      • meidän pyhämme

        Lauantain sapatti on juutalainen tapa. Eli heidän, jotka sanovat, ettei Jeesus ole Jumala, messias tai Jumalan poika. Jeesukseen uskovien pyhäpäivä on sunnuntai - on ollut jo pitkän aikaa.


      • 7PäivänHellu
        meidän pyhämme kirjoitti:

        Lauantain sapatti on juutalainen tapa. Eli heidän, jotka sanovat, ettei Jeesus ole Jumala, messias tai Jumalan poika. Jeesukseen uskovien pyhäpäivä on sunnuntai - on ollut jo pitkän aikaa.

        Nyt puhuit oikein ja väärin. Se on Juutalainen tapa, oikein. Se oli myös kristittyjen tapa aina vuodelle 321 jkr. kunnes Rooma (katoliset) muuttivat sen ensimmäiselle päivälle saadakseen aurinkojumalan palvojat helpommin mukaan. Jos sinulle on tärkeämpi olla Rooman pyhässä, kuin Jumalan ikuisiksi ajoiksi asettamassa Sapatissa, niin siitä vaan. Kunhan olet puhdas sydäminen.
        Jumala kylläkin asetti sen koko Israelille, eikä vain Juutalaisille. Tiedät varmaan 10 hajaannuksessa olevasta heimosta? Sinäkin olet luultavasti Israelilainen.


      • Maria-Elisabet
        meidän pyhämme kirjoitti:

        Lauantain sapatti on juutalainen tapa. Eli heidän, jotka sanovat, ettei Jeesus ole Jumala, messias tai Jumalan poika. Jeesukseen uskovien pyhäpäivä on sunnuntai - on ollut jo pitkän aikaa.

        Jeesus on Jumala, vietettiinpä lepopäivää sitte Lauantaina tai Sunnuntaina!En oikein usko Jumalan suuremmin asiasta välittävän, pääasia lienee , että omistamme aikaa Hänen kanssaan seurusteluun,ainakin niin kauan, kun hän tulee.
        Sitten määrää Kaikkivaltias ja mielelläni tottelen!


    • taku129

      Onhan pysytty asiassa ja ulkopuolellakin.. Onko silloin seurakunta käsitystä(1000v.), niinkuin on tänäpäivänä?

      • Maria-Elisabet

        Seurakunnan perusti meidän Herramme, joka sanoi Pietarille (Petrus=kallio), "Tälle kalliolle minä perustan seurakuntani, ja kuoleman portit eivät sitä voita."
        (muistaakseni, ainakin suunnilleen)
        Seurakunnan perustaminen alkoi käsittääkseni 12 opetuslapsen kutsumisella. Ne, jotka heitä kuulivat ja uskoivat ,liittyivät joukkoon ja seurakunta oli syntynyt. Tällä tavoin seurakunnat syntyvät ja kasvavat edelleenkin, Pyhän Hengen virvoittavassa vaikutuksessa ja vaikutuksesta!


    • OllaankoValmiita

      Mitä hyötyä on tästä kaikesta, jos me ei olla valmiita kun Jeesus tulee omiaan vastaan pilviin ja meidät temmataan ylös.
      Kuinka moni meistä on valmiina? Jeesuksen vertaus 10 neitseestä kertoo, että puolet jää? Viisi viisasta. Viisi tyhmää. Kaikki olivat lähteneet tielle, eli olivat "uskovaisia".
      Olen tässä miettinyt, Olenko minä todella valkaissut vaatteeni ja olenko puhdas Jumalan edessä.
      Maallistuminen tapahtuu todella huomaamatta. Minä ainakin olen huomannut monta kertaa luistaneeni nimikristillisyyteen. ja tehnyt sitten parannusta.

    • taku129

      Niin, ehkä tääkin aloitus olisi saanut olla enemmän herättävä.
      Herra kyllä hoitaa ennalleen asetukset ilman minun mietiskelyjä.
      Tärkeintä on olla palava ja täynnä rakkautta.
      Öljyä lamppuihin ja valvomaan!

    • trivia

      "Mitä tapahtuu, kun Jeesus on maailman Hallitsijana 1000 vuotisessa "

      Ei tapahdu yhtikäs mitään. Kuollut ihminen ei määräile ketään.

      Jos asia otetaan teologisesti ja kuvitteellisesti niin Jeesus pistäisi hellarit ojennukseen ja tulipesään sanoilla "Koska ette uskoneet Jumalaan vaan korotitte minut ihmisen Jumalaksi palkkanne on ikuinen kadotus."

      • taku129

        Jeesus kyllä laittaa kaikki ojennukseen, ei vaan hellarit. Sun pitäis jo tietää, että ei helluntailaisuus ole avain taivaaseen, vaikka itsekin olen hellari.
        Eikä me olla korotettu ketään Jumalaksi. Korotamma kylläkin Jumalaa ja ylistämme häntä hänen armostaan meitä syntisiä kohtaan.
        Hän armahtaa sinuakin, jos niin tahdot. Hän rakasti meitä niin, että antoi ainoan poikansa syntiuhriksi sinun ja minun puolesta.
        Usko siis, että Jeesus on Jumalan poika ja istuu Isän oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.


      • Juutalainen opettaja
        taku129 kirjoitti:

        Jeesus kyllä laittaa kaikki ojennukseen, ei vaan hellarit. Sun pitäis jo tietää, että ei helluntailaisuus ole avain taivaaseen, vaikka itsekin olen hellari.
        Eikä me olla korotettu ketään Jumalaksi. Korotamma kylläkin Jumalaa ja ylistämme häntä hänen armostaan meitä syntisiä kohtaan.
        Hän armahtaa sinuakin, jos niin tahdot. Hän rakasti meitä niin, että antoi ainoan poikansa syntiuhriksi sinun ja minun puolesta.
        Usko siis, että Jeesus on Jumalan poika ja istuu Isän oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

        Kristityt palvovat Jeesusta ja luulevat, että hänen ristinkuole,ansa oli jokin uhrilahja. Juutalaiset ja muslimit tietävät totuuden: Jeesus oli vain juutalainen opettaja, ei mikään Jumalan poika.


      • ValoTulee
        Juutalainen opettaja kirjoitti:

        Kristityt palvovat Jeesusta ja luulevat, että hänen ristinkuole,ansa oli jokin uhrilahja. Juutalaiset ja muslimit tietävät totuuden: Jeesus oli vain juutalainen opettaja, ei mikään Jumalan poika.

        Voit vain sanoa noin, jos et usko Raamattuun. Raamatun mukaan Jeesus oli uhri meidän ja sinunkin puolestasi. Rukoile Jumalaa, että hän näyttää sinulle totuuden. Moni muukin muslimi on niin tehnyt ja Jeesus on ilmestynyt heille. Se on tapahtunut unissa, näyssä tai jopa ilmielävänä tahtumana.. Rukoile..


      • Harhaoppia
        ValoTulee kirjoitti:

        Voit vain sanoa noin, jos et usko Raamattuun. Raamatun mukaan Jeesus oli uhri meidän ja sinunkin puolestasi. Rukoile Jumalaa, että hän näyttää sinulle totuuden. Moni muukin muslimi on niin tehnyt ja Jeesus on ilmestynyt heille. Se on tapahtunut unissa, näyssä tai jopa ilmielävänä tahtumana.. Rukoile..

        Raamattu ja kristinusko ovat kirkon luomuksia. Harhaoppi, jolle on otettu mallia hellenismistä. Jeesus ei ollut Jumala. Kukaan ei niin ajatellut Jeesuksen elinaikana. Kristittyjen evankeliumit on kirjoitettu jälkeen päin. Ne eivät kerro mitään todellisesta Jeesuksesta.

        Jeesus olisi järkyttynyt, jos olisi tiennyt, että häntä ja Mariaa aletaan palvoa Jumalana ja pyhimyksenä.


      • taku129
        Harhaoppia kirjoitti:

        Raamattu ja kristinusko ovat kirkon luomuksia. Harhaoppi, jolle on otettu mallia hellenismistä. Jeesus ei ollut Jumala. Kukaan ei niin ajatellut Jeesuksen elinaikana. Kristittyjen evankeliumit on kirjoitettu jälkeen päin. Ne eivät kerro mitään todellisesta Jeesuksesta.

        Jeesus olisi järkyttynyt, jos olisi tiennyt, että häntä ja Mariaa aletaan palvoa Jumalana ja pyhimyksenä.

        Raamattu on Jumalan inspiroimia alunperin, sisältäen Uuden Testamentin evankeliumit. Jeesus on Jumalan ainosyntyinen poika. Hänen kauttaan on pääsy Jumalan tykö.
        Jeesus ei järkyty mistään. Hän tiesi, että Mariaa aletaan palvoa, joka on epäraamatullista. Usko Jeesuksen ristinkuolemaan ja uhriin ei ole harhaoppia. Älä laita kaikkia "kristittyjä" samaan koppaan. On todellisia Jumalan palvojia, jotka Jeesus on ostanut verellään. Täällä palstalla olevista ei kukaan palvo Mariaa, en ainakaan minä. Ekumenia on lopunajan eksytys. Sinäkin olet jonkinlaisessa eksytyksessä. Rukoile Jumalaa Jeesuksen nimessä, niin hän vastaa sinulle, kuten jo tuossa aikaisemmin on kirjoitettu sinulle.


      • Oikealinja
        taku129 kirjoitti:

        Raamattu on Jumalan inspiroimia alunperin, sisältäen Uuden Testamentin evankeliumit. Jeesus on Jumalan ainosyntyinen poika. Hänen kauttaan on pääsy Jumalan tykö.
        Jeesus ei järkyty mistään. Hän tiesi, että Mariaa aletaan palvoa, joka on epäraamatullista. Usko Jeesuksen ristinkuolemaan ja uhriin ei ole harhaoppia. Älä laita kaikkia "kristittyjä" samaan koppaan. On todellisia Jumalan palvojia, jotka Jeesus on ostanut verellään. Täällä palstalla olevista ei kukaan palvo Mariaa, en ainakaan minä. Ekumenia on lopunajan eksytys. Sinäkin olet jonkinlaisessa eksytyksessä. Rukoile Jumalaa Jeesuksen nimessä, niin hän vastaa sinulle, kuten jo tuossa aikaisemmin on kirjoitettu sinulle.

        "Harhaoppia" Mehän voitais myös, mutta ei käydä, moittimaan Islamia ja muslimeja, koska sillä ei kukaan voita mitään, Jeesus sanoi rakastakaa toinen toisianne. Jumala on rakkaus. Siis me rakastetaan muslimeja ja rukoillaan, että tekin tulisitte tuntemaan todellisen rakastavan Jumalan.
        Älä sinäkään moiti kristittyjä siitä, että me ollaan jo löydetty mitä etsitään, iankaikkisen elämän. Ei me täydellisiä olla, mutta Jeesus on meidän Herramme.


      • Jeesu ei ole Jumala
        Oikealinja kirjoitti:

        "Harhaoppia" Mehän voitais myös, mutta ei käydä, moittimaan Islamia ja muslimeja, koska sillä ei kukaan voita mitään, Jeesus sanoi rakastakaa toinen toisianne. Jumala on rakkaus. Siis me rakastetaan muslimeja ja rukoillaan, että tekin tulisitte tuntemaan todellisen rakastavan Jumalan.
        Älä sinäkään moiti kristittyjä siitä, että me ollaan jo löydetty mitä etsitään, iankaikkisen elämän. Ei me täydellisiä olla, mutta Jeesus on meidän Herramme.

        Raamattu on suuri eksytyksen kirja! Eikä ikuista elämää saada niin että korotetaan ihminen Jumalaksi ja palvotaan häntä. Tässä asiassa voi keskustella vaikka juutalisten kanssa, olihan Jeesuskin yksi heistä.


    • Rainer12

      Miehä oon jo Uskooss viiettä kertaa...

    • vastaus:

      Jeesus asettaa seurakuntansa ennalleen. Mitä se tarkoittaa?

      Seuraavassa vastaus:

      • Vastaus:

        Ekumenisen liikkeen jäsenkirkkojen opit ovat Raamatulle vierasta evankeliumia siitä syystä, että heidän oppinsa mukaan ihminen vanhurskautuu ja saa Pyhän Hengen jo vauvana kastekipon ääressä. Katolinen ja ortodoksinen kirkko vielä siitäkin syystä, että heillä on Jeesuksen sijasta välimiehenä ja palvonnan kohteena Neitsyt Maria.
        "Miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?" 2.Kor.6:15.
        Joh. 17:20-23. Jeesus tarkoitti uskossa olevien HENGEN YHTEYTTÄ, ei ihmistekoisten ORGANISAATIOIDEN YHDISTÄMISTÄ. Uudestisyntyneellä Jeesuksen seuraajalla EI VOI OLLA hengen yhteyttä uudestisyntymättömän Marianpalvojan tai nimikristityn luterilaisen kanssa.

        Ekumeeninen yhteys tahtoo yhdistää kaikki kirkkokunnat ORGANISATOORISEEN yhteyteen. TÄMÄ ON LOPUN AJAN EKSYTYS, jota eivät näe (tai halua nähdä) ne, JOILLA EI OLE RAKKAUTTA TOTUUTEEN.
        ".. joutuvat kadotukseen, sen tähden ETTEIVÄT OTTANEET VASTAAN RAKKAUTTA TOTUUTTEEN, voidaksensa pelastua. Ja sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että HE USKOVAT VALHEEN, ETTÄ KAIKKI NE TUOMITTAISIIN, JOTKA EIVÄT OLE USKONEET TOTUUTTA, VAANMIELISTYNEET VÄÄRYYTEEN" 2. Tess. 2:7-12.

        Ekumeniassa mukana olevat yhteisöt, seurakunnat ja kirkot tunnustavat toistensa kaikki jäsenet veljiksi ja sisariksi. Tämä tarkoittaa sitä, että he tunnustavat myös toinen toistensa opit, esim. lapsikasteen, Marian, pyhimysten ja reliikkien palvonnan, kuolleiden puolesta rukoilemisen jne.
        Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että TULEE OSALLISEKSI HEIDÄN SYNTEIHINSÄ.
        "Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan?" 1. Kor. 6:16
        Osallistuminen yhteiseen ehtoolliseen uskosta osattomien kanssa tarkoittaa tulemista yhdeksi lihaksi heidän kanssaan, ts. osallistumista heidän synteihinsä. 1. Kor. 10:16-22
        1. Kor. 11:23-32

        Ekumenia on tuo mainittu väkevä eksytys.
        Ekumeeninen liike ja kirkkojen maailmanneuvosto kaikkine jäsenkirkkoineen on Raamatun mainitsema "suuri Babyloin, maan porttojen ja kauhistusten äiti!". Ilm. 17:5.

        Ekumeenisen Neuvoston jäseninä ovat Suomessa:
        # Suomen evankelis-luterilainen kirkko
        # Suomen ortodoksinen kirkko
        # Suomen Vapaakirkko
        # Katolinen kirkko Suomessa
        # Suomen Pelastusarmeija
        # Finlands svenska baptistsamfund
        # Finlands svenska metodistkyrka
        # Suomen Metodistikirkko
        # Missionskyrkan i Finland
        # The Anglican Church in Finland


      • taku129
        Vastaus: kirjoitti:

        Ekumenisen liikkeen jäsenkirkkojen opit ovat Raamatulle vierasta evankeliumia siitä syystä, että heidän oppinsa mukaan ihminen vanhurskautuu ja saa Pyhän Hengen jo vauvana kastekipon ääressä. Katolinen ja ortodoksinen kirkko vielä siitäkin syystä, että heillä on Jeesuksen sijasta välimiehenä ja palvonnan kohteena Neitsyt Maria.
        "Miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?" 2.Kor.6:15.
        Joh. 17:20-23. Jeesus tarkoitti uskossa olevien HENGEN YHTEYTTÄ, ei ihmistekoisten ORGANISAATIOIDEN YHDISTÄMISTÄ. Uudestisyntyneellä Jeesuksen seuraajalla EI VOI OLLA hengen yhteyttä uudestisyntymättömän Marianpalvojan tai nimikristityn luterilaisen kanssa.

        Ekumeeninen yhteys tahtoo yhdistää kaikki kirkkokunnat ORGANISATOORISEEN yhteyteen. TÄMÄ ON LOPUN AJAN EKSYTYS, jota eivät näe (tai halua nähdä) ne, JOILLA EI OLE RAKKAUTTA TOTUUTEEN.
        ".. joutuvat kadotukseen, sen tähden ETTEIVÄT OTTANEET VASTAAN RAKKAUTTA TOTUUTTEEN, voidaksensa pelastua. Ja sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että HE USKOVAT VALHEEN, ETTÄ KAIKKI NE TUOMITTAISIIN, JOTKA EIVÄT OLE USKONEET TOTUUTTA, VAANMIELISTYNEET VÄÄRYYTEEN" 2. Tess. 2:7-12.

        Ekumeniassa mukana olevat yhteisöt, seurakunnat ja kirkot tunnustavat toistensa kaikki jäsenet veljiksi ja sisariksi. Tämä tarkoittaa sitä, että he tunnustavat myös toinen toistensa opit, esim. lapsikasteen, Marian, pyhimysten ja reliikkien palvonnan, kuolleiden puolesta rukoilemisen jne.
        Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että TULEE OSALLISEKSI HEIDÄN SYNTEIHINSÄ.
        "Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan?" 1. Kor. 6:16
        Osallistuminen yhteiseen ehtoolliseen uskosta osattomien kanssa tarkoittaa tulemista yhdeksi lihaksi heidän kanssaan, ts. osallistumista heidän synteihinsä. 1. Kor. 10:16-22
        1. Kor. 11:23-32

        Ekumenia on tuo mainittu väkevä eksytys.
        Ekumeeninen liike ja kirkkojen maailmanneuvosto kaikkine jäsenkirkkoineen on Raamatun mainitsema "suuri Babyloin, maan porttojen ja kauhistusten äiti!". Ilm. 17:5.

        Ekumeenisen Neuvoston jäseninä ovat Suomessa:
        # Suomen evankelis-luterilainen kirkko
        # Suomen ortodoksinen kirkko
        # Suomen Vapaakirkko
        # Katolinen kirkko Suomessa
        # Suomen Pelastusarmeija
        # Finlands svenska baptistsamfund
        # Finlands svenska metodistkyrka
        # Suomen Metodistikirkko
        # Missionskyrkan i Finland
        # The Anglican Church in Finland

        "vastaus", oikein hyvin kirjoitit. Ennalleen asetuksessa on vielä paljon muutakin, jotka Jeesus aikanaan hoitaa järjestykseen.
        Nuo lopunajan eksytykset tulee kyllä niin hienosti, että pitää tosissaan olla valveilla..
        Voin huonosti, kun katsoin paavin lähettilään puhetta Kenneth Copelandin konferenssissa. En meinannut uskoa silmiäni ja korviani.


      • taku129 kirjoitti:

        "vastaus", oikein hyvin kirjoitit. Ennalleen asetuksessa on vielä paljon muutakin, jotka Jeesus aikanaan hoitaa järjestykseen.
        Nuo lopunajan eksytykset tulee kyllä niin hienosti, että pitää tosissaan olla valveilla..
        Voin huonosti, kun katsoin paavin lähettilään puhetta Kenneth Copelandin konferenssissa. En meinannut uskoa silmiäni ja korviani.

        taku129. Mistä päättelet että juuri nyt on lopun aika. Sekin piti olla jo lähes 2000 vuotta sitten ja kaikki on pelkkää huuhaata.


    • '7PäivänHellu' kirjoitti 18.7.2014 20:16 mm. näin:
      >"Uskon, että ainakin Sapatti pidetään lauantaina 1000v. valtakunnassa."<

      Tuo on sitä Sabatin pitämistä jolloin huokaillaan, milloin tämä loppuu, jotta päästään taas tekemään pahaa, kuten Aamos näki asioiden olevan:

      Aamos 8
      4 'Kuulkaa tämä, te jotka poljette köyhiä ja tahdotte tehdä lopun maan nöyristä, sanoen:
      5 "Milloin loppuu uusikuu, että saamme myydä viljaa, ja milloin sapatti, että saamme avata jyväaitan, pienentää eefa-mitan ja suurentaa painon ja pettää väärällä vaa'alla - - - ?"'

    • Uusi tieto

      Nimimerkki Vastaus kirjoitti tarpeellisen sanoman. Kaikki eivät ole ennen kuulleetkaan, että pelastusarmeija on osa ekumeenista liikettä. Uusi tieto.

    • Huhuu!

      Ulos pelastusarmeijan sotahuudoista.

    • SalvationArmy

      "ekivaari" puhui sivu suun. Ei tällä sapatin pitämisellä ole mitään tekemistä tuon raamatun paikan kanssa sen enempää, kuin sunnuntain vietollakaan. Ei tässä kukaan ole odottamassa, että saatais tehdä pahaa ja vääryyttä, jos ei sitten "eki" itse.. Pysytään asiassa..

      • On sillä se merkitys että oikeata sapatin lepoa ja Jumalan rauhaa on se, ettei tee kenellekään mitään pahaa.

        Jesaja 56
        2 "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!"

        Hyvää on lupa tehdä joka päivä. Pahaa ei saa tehdä minkään nimisenä viikon päivänä!


      • Niin ekivaarin liha ja veri on niin kuin kaiken lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan [Room. 8:7]

        Meidän jokaisen lihan mieli on ulkokullattua Jumalan palvelemista ja oikeamielisyyttä esittävää teatteria;

        Roomalaiskirje 8
        6 "Lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;"

        Roomalaiskirje 7
        22 'Sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,'

        Matteus 15
        7 "Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
        8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana," [Luuk. 16:15]


    • SalvationArmy

      Aamen. Oikein puhut ekivaari.

    • TässäSiunaus

      Jesus Christ never rested on Sunday. It was His custom to worship on Saturday, the Sabbath.

      "He went to Nazareth, where he had been brought up, and on the Sabbath day he went into the synagogue, as was his custom. And he stood up to read." Luke 4:16 Jesus Christ called Himself Lord of the Sabbath in Matthew 12:8 and Luke 6:5. Had He wanted you to keep Sunday, He would have said so. He was a Jewish savior. In Zechariah 14, we see the exciting return of this Jewish savior as king of the earth. The Bible predicts that in the future 10 men of different languages will grab the garment of a Jew and say we're going with you, because we have heard that God is with you!

      Zechariah 8:23-9:1
      "Thus says the LORD of hosts; In those days it shall come to pass, that ten men shall take hold out of all languages of the nations, even shall take hold of the skirt of him that is a Jew, saying, We will go with you: for we have heard that God is with you."

    • Puttinen

      "TässäSiunaus" käännä tuo suomeksi että me lukemattomatkin ymmärretään.. No kyllä kai mä jotain tosta ymmärrän..minäkin.
      Njet bonimai..skajamushaja..

    • taku129

      Antikristus/antikristillinen henki pyrkii muuttamaan ajat ja lait.
      Se aloitti muuttamalla pois hebrealaisesta kalenterista Gregorian kalenteriin. Oletteko ajatelleet, että jo kuun nimetkin sen paljastaa.
      Käytän Engl. nimiä: December on 12 kuukausi, mutta todellisuudessa tarkoittaa kymmenes kk. November on 11 kuukausi, mutta todellisuudessa tarkoittaa 9 kk. October on nyt 10 kk, mutta todellisuudessa 8s kk. jne. Syy miksi numerot heittää johtuu siitä, kun alkuun lisättiin 2 kuukautta. January= Janus epäjumalan mukaan. February= Roomalainen puhdistuksen festivaali n.15pvä.
      sama henki muutti Sapatin sunnuntaille= aurinkojumalan päivälle (Sunday).
      Nyt pelataan selvästi antikristuksen nappuloilla, eikä haluta päästää niistä irti, ennenkuin Jeesus tulee hallitsemaan 1000 vuotisessa valtakunnassa ja asettaa kaikki ennalleen niinkuin Jumala ne alunperin asetti.

      • Ihnisten tekoja

        Ei tässä mitään antikristusta tarvita. Kun roomalaiset kehittivät uuden uskonnon, kristinuskon, he sekoittivat siihen Lähi-Idän ja Euroopan tapoja. Niinpä juutalaisten messiaasta tehtiin itse Jumala. Euroopassa oli valmiina pitkät perinteet, joissa jumalten ja heidän lastensa kanssa oltiin aktiivisesti tekemisissä. Valmiina olivat myös roomalaiset juhlapyhät. Niille oli helppo antaa uuteen uskontoon liittyvät merkitykset. Samalla saatiin tehtyä eroa Lähi-Itään: kristinusko yhdensi eurooppalaiset pikkuhiljaa ja se korvasi vähitellen kaikki vanhat uskontomme. Kristinusko oli kuitenkin puhtaasti eurooppalainen usko, jota ei esim. Israelissa tunnustettu - eikä tunnusteta vieläkään.


    • Tajutkaa ajan merkit

      Olemme ajassa jossa Jeesuksen tulo on ,milloin tahansa ja Antikristuksen henki ja paholainen tekee vimmastusti työtään,mutta vain Jumalan sallimana,joka ei huomaa ajan merkkejä on täysin ulkona tai ei halua tajuta mikä on meneillään koko maapallolla
      Nyt Jumala seuloo kenet se oikein voi pelastaa,kuka on jumalan oma ja kuka ei ,nyt ja on ollut jo jokunen vuosi aikakaa laitaa lamput palaan ja hakea oljyä lamppuihin,että ei vain jäisi ylöstempauksesta mikä äkkiarvaamatta tulee tämän maailman ylle,nyt on muka jumalan lähettämiä ihmisijä puhumassa jumalan ihmeistä, varokaa,ken ei sano ja puhu Jeesuksesta Kristuksesta mitään tai ohimennen on Antikristuksen asialla,joka tajuaa se yleensä ymmärtää mikä on Jumalan ja mikä Paholaisen työtä,ja joka ei pysy sanassa Raamatun ja harhailee läheltlä sanaa on poistunut jumalan tahdosta,josta varoitan kaikkia kuulijoita ja lukijoita,elkää antako eksyttää itseänne ovelaan juoneen.
      Jeesus on tulossa,mutta nyt on hiljasta sillä rintamalla ja silloin Jeesus Kristus tulee,yhtäkkiä äkki arvaamatta ja kaikki on ohi ! Ari

    • Perillä tavataan

      Jeesus tulee, mutta ei kaikki oo ohi! Voidaan pelastua, mutta ei morsius seurakuntaan, vaan marttyrikuoleman kautta kun ei ota pedon merkkiä.

    • taku129

      Asiat kai asetetaan ennalleen vasta, kun Jeesus tulee hallitsemaan.
      Turha näitä minun on ennenaikojaan käydä ennalleenasettelamaan..
      Se on nyt Aamenen aika.......................................................

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe