mummot

autoilija4

Eikö noilta 70-80v akoilta joutas ajokortti pois, ne on suorastaan vaarallisia liikenteessä. ja nyt ku on tosi paljon vielä porukkaa liikkeellä. Muorit ei pätkääkään seuraa liikennettä ku pittää vahata ku joku leikkaa ruohikkoa ja sitte olhaan vastaantuleiven kaistoilla ja välillä olhaan keula pystyssä ojassa ja kaupan pihoilta ku lähethään ei katota mihin perruutetaan ja ihmisiä takana, mutta voi voi ku se on niin mukava vatvoa toisten asioita

18

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noudattaa liikennesä

      autoilija 4,vastaisin sinulle,kun noin rumasti akottelet ,mummoista ja ikänaisista.Miekin kuulun tuohon ikäryhmään ja sanoisin sinulle ,että parhaimpia kuskia, kuin myös papatkin.Pahimmat liikenteessä ovat nuoret jotka näyttelee melkein joka tilanteessa omaa erinomaisuuttaan ,suorastaan vaaralliset liikenteessä.Mihinkähän ikäryhmään sie itse kuulut.? Muonion vaarallisin risteys on monelle tosi vaarallinen loukku,vilkkuja ei osata käyttää eikä käytetä ,(joskus tuntuu etteivät uskalla,kun ohjeet on hukassa ) muutamat kääntyy ja tekee sitä sun tätä, skarppina täytyy olla etteivät teikäläiset aja alle.Aina syytetään ikäihmisiä,mutta se on helppoa " siitä yli mistä aita matalin",Kaikki ikäluokat töpeksii ,mutta ollaan sie ja mie ainakin esimerkilliset kaikissa tilanteissa,ja toivoma, että muutkin noudattaisivat liikennesääntöjä.

      • autoilija 4

        Sekö on sinun mielestä oikein että saa ajaa vastaantuelvien kaistalla ja päin toista autoa, kyllä mie kuiten säikähtäsin jos minua vastaan tulis auto minun kaistalla, parempi son sultaki se kortti jo hyllylle nostaa, onhaan se ollukku sulla jo aika kauan. ei minun ikäkautena ole ikinä kukaan nuori ees tullu minun kaistalla vastaan. ainaki mulle autokoulussa opetettiin ettei saa vastaantuleiven kaistalle ajaa jos vastaan tulee auto


      • noudattaa liikennesä
        autoilija 4 kirjoitti:

        Sekö on sinun mielestä oikein että saa ajaa vastaantuelvien kaistalla ja päin toista autoa, kyllä mie kuiten säikähtäsin jos minua vastaan tulis auto minun kaistalla, parempi son sultaki se kortti jo hyllylle nostaa, onhaan se ollukku sulla jo aika kauan. ei minun ikäkautena ole ikinä kukaan nuori ees tullu minun kaistalla vastaan. ainaki mulle autokoulussa opetettiin ettei saa vastaantuleiven kaistalle ajaa jos vastaan tulee auto

        Autoilija 4,tehet kärpäsestä härän ei se kannata kaikkia tyhjää kirjoittaa ja liioitella.Mie en ole eläissäni ajanut yhtään kolaria enkä ainokaisenkaa poron päälle,eikä yhtään läheltä pitää tilannetta ole tullut ,minulla on ollut ajokortti 45 vuotta enkä aijo hyllylle nostaa.Sinulla ittellä taitaa olla ongelmia liikenteessä,keskity ajamiseen äläkä toisten seuraamiseen miten net ajaa ,ja heitä höpöttämästä täällä.Jos tunsit ihmisen mene keskustelemaan hänen kanssaan siitä ajamisesta on isompi hyöty tälle ajajalle.Kauanko sinulla on ollut ajokortti ,onko vahinkoja tullut tienpäällä monta tai läheltä piti tilanteita .Hyvää loppukesää ja turvallisia kilometrejä sinulle ! :)


      • vai niin.........
        noudattaa liikennesä kirjoitti:

        Autoilija 4,tehet kärpäsestä härän ei se kannata kaikkia tyhjää kirjoittaa ja liioitella.Mie en ole eläissäni ajanut yhtään kolaria enkä ainokaisenkaa poron päälle,eikä yhtään läheltä pitää tilannetta ole tullut ,minulla on ollut ajokortti 45 vuotta enkä aijo hyllylle nostaa.Sinulla ittellä taitaa olla ongelmia liikenteessä,keskity ajamiseen äläkä toisten seuraamiseen miten net ajaa ,ja heitä höpöttämästä täällä.Jos tunsit ihmisen mene keskustelemaan hänen kanssaan siitä ajamisesta on isompi hyöty tälle ajajalle.Kauanko sinulla on ollut ajokortti ,onko vahinkoja tullut tienpäällä monta tai läheltä piti tilanteita .Hyvää loppukesää ja turvallisia kilometrejä sinulle ! :)

        "eikä yhtään läheltä pitää tilannetta ole tullut"

        höpö höpö sanon mie, kai sieki nyt joskus olet joutunut väistämään vaikka olisit ollut tilaneessa oikeassa taikka väärässä

        "keskity ajamiseen äläkä toisten seuraamiseen miten net ajaa"

        vai että jos joku vaik tekee ajovirheen niin ja se voi olla sulle vaaraks, oleks sie vaan "ei minun tarvi tuota varoa mie olen oikeassa ja vastapuoli maksaa viulut"

        "Muonion vaarallisin risteys on monelle tosi vaarallinen loukku,vilkkuja ei osata käyttää eikä käytetä"

        kyl se on väliin toisin päin et päätiellä tulipa se tornion tai kilpiksen suunnasta niin jotku ei luota vilkkuun jos näkee et autoilija ilmaisee kääntyvänsä kylille tai kittilään, vasta sitten luottavat ku auto tekee kääntymisliikkeen. joskus on kuule sattunut niinki et perus "oho! vilkku oli näemmä päällä vaikka jatkan suoraan"


    • autoilija4

      Mie en liioittele, siinä oli rekka vielä minun takana, että ei olis huyvää jälkeä tullu jos rekka ois perseeseen ajanu. Tämä oli minun komemntii rekasta. Kortti mulla on ollut 32v ja ei ole yhtään läheltä piti tilannetta tullu, koska ajan niin harvoin autolla, mutta pyörällä senki eestä. Ja pyörällä ajelen pyörätiellä en valtatiellä ja silloin näkee paljon ku pyörällä rattastaa. Mulle kuiten autokoulussa opetettiin että pittää ajjaa omalla kaistalla, ei vastaantulevien, me asumme suomessa ja muoniossa ei venäjällä ja bulgariassa, jossa saa ajaa miten sattuu. Kyllä son semmonen asia tuolla liikenteessä en vahtaile toisten pihoille ku ajaa nurmikkoa ja kuka istuu rappusilla, mutta joillekki se on tapa.

      • vai niin........

        niinhän se tahtoo joillaki olla että eivät ota huomioon jos takana tulee rekka, ja eessä tekevä jarruttaa tönkkiin huomioimatta takana tulevaa rekkaa. "kiva" sit ku autosta lähtee ihan ilmaseks puoli autoa romuttamon puolelle, tai sit jos rekkakuski ei kerkeä jarruttaa niin pahin mahdollinen väistö on ajaa mettähallituksen puolelle mikäli vastaantulija. siinä sit onki ees ajavalla/ rekkakuskilla selitettävää "miksi näin kävi?"
        eli suoraan sanoen, ei se keskipeili turhaan ole keksitty"
        rekkakuskeille hieman eri asia, niillä ku on niitä "pimeitä" näkökohtia, ja ahtaat risteys, ei puhettakaan että kääntyy, vaan silloin pitää antaa tietä jos näkee selvästi että ei taitu

        ja ohittajista sitten ne "viimetingassa ohittavat" siinäki pitää olla se "kommunikointikyky" kans tallessa


    • ja sitte ne

      Vaaralliset muoniossa, kalja pöhnässä jatkuvasti ajavat . ja tölkit lentää auton ikkunasta ulos ajaissa.

    • Keski-ikänen kuski

      Tyypillinen itteraks niinkuin autoilija 4. kehuu ,kehuu ja kehuu koko aika itteänsä ja että ei ole yhtään vaaratilannetta,kortti ollut 32 v jne...Totuushan on se ,että se omasta mielestä luulee olevansa hyvä ajaja,vaikka asia on juurikin päinvastoin. Eihän siitä tosiasiasta pääse kuiten mihkään,että kyllä nuoret yleensä on parempia ajajia liikenteessä. Heillähän on sentään aistit,reakointikyky kunnossa ja ennenkaikkea vaativa autokoulu takana. Vanhanajan autokoulu oli suppea ja helppo.

      • kommentti väliin

        Eikö tänne sovi kaikki pieneen kylään ajamaan.Jokainenhan töppäilee enempi tai vähempi.


    • vain niin.....

      kyllähän nuorista tulis hyviä kuskia, mut niillä tahtoo olla "pakottava" tarve ajella päissään tai ylinopeutta ja yks kaks sitä ollaanki pusikon puolella

      ja eipä tuo esim ammattiliikennekään pysty kehumaan ettei olis muka vaaratilanteita tullut

      itestä kehtaan sanoa että kortti ollut vasta 3,5v vuotta eikä yhtään sakkoa, mutta mutta valitettasti on jo yksi kolari (3v sitten) jo takana, mut silloinki arvioin liian myöhään tilanteen ja mikä "pahinta" olin se väärässä ollut. oikiastaan "paras" oli ku vyöt olit ja puhallus täyet nolla, eikä kummallekaan tullut mitään kuin autot kärsi senki eestä (peräänajo 50-60km/h) ja toiseen autoon ei tullut kuin olematon painautuma.
      mut eniten ehkä ihmettelin poliisin toimintaa ku eivät jostain syystä haluneet sakottaa, edes ns. opetuksena. niin ja talvi oli ajankohta ja oli liukas.


      No mitä nyt tuohon sanoa niin otin tuon opetuksena ja nykyään otan varman päälle.

      Poliisiki kans todennut että "ei se ajo opettelu autokouluun pääty vaan se jatkuu tien päällä"

      kyl se on niin että omalla ajamisella voi vaikuttaa tilanteen kulkuun, eikä vaan "prkl vatipää! meinasitko tosissaan ajaa miten sattuu" se vaan häätyy korjata aina tarvittaessa ku jotain meinaa sattua, eikä vaan oottaa "kohta käy kipeää"

      että ihan turhaa kehua ettei muka mitään satu itelle.

      ja enkä nyt miekään tuolla tien päällä kehuskele että olisin muka maailman paras ajamisessa, eikä ees ammattiliikenne ku niille se on yhtä arkipäivästä et jotain vaaratilanteita tulee. ja on tilanteitaki et ite meinaa tehä väärin ajaesaa

      käy jopa niin että kehuminen osuu omaan nilkkaan.

      vaikka ite olen nuori kuski niin minä en ole mikään yllytyshullu ja korttiki ollut koko ajan taskussa koko 3,5 vuoden ajan. no mulle se on vielä että kokemusta tulee vain kun ajaa, ja niin se on muillekki.

      "korkeasta ajoiästä, ajokilometreistä ja ilman rikkeitä ei pitäis olla mitää kehumista se ole kuin pelkkä luku jopa myös nuorilla"

    • AUTOILIJA 4

      Autoilija 4 on ajanut viimeksi autoa 10v sitte ja kerron miksi koska te kuitenki sen haluatte tietää, myin sen pois ku ei ollut käyttöä ja tyhjän pantiina seiso rivitalon parkkipaikalla. kuten aikaisemmin sanoin että liikun pyörällä kesällä ja talvisin potkurilla ja jalkakäytävällä ja siellä ei ole tullut vielä yhtään lähellä piti tilannetta eikä kukaan ole tullut vastaan minun kaistalla paitsi joku koira, mutta seki on väistänyt. jOS JOKU ASIA JÄI VIELÄ KYSYMÄTTÄ NIIN KYSY KAIKKI, KYLLÄ MIE KAIKKEEN VASTAAN. AUTON MERKKI OLI SAAB 99 VM 91 JA REKKARIT OLI BCK 153 JA VAKUUTUS OLI TAPIOLASSA JA KAIKKI BONUKSET TALLESSA. oNKO KESKIIKÄISELLÄ MUUTA HAMPAANKOLOSSA

      • ajokorin omaava

        Tänään ajoin yhen mummon perässä niin meinas ajaa lapsen päälle. Kyllä liikenteessä pitää olla silmät auki ja tietää liikennesäännöt, että suojatielle tulevaa pitää pysähtyä


    • myös vanhempi ....ro

      Samaa mieltä,kortti pois,jos ei osa liikenne sääntöjä ja liikennemerkkiä,mitä se tarkoittaa??
      Eilen tulin Muoniosta aika myöhä , ajelin Kilpisjärvelle päin
      >>>auto ajoi minun edessä...OK...pisti vilkun Kerässieppiin,kuin olisi kääntymässä
      >>>>>>>>>>>yks kaks se kääntyikin sinne v asemmalle????
      En kerinnyt ottaa rekisteriä ylös...mutta vaarallista tämmönen touhu.
      Kyll sitä ajoi muuten vanhenpi Rouva!!!
      ETTÄ JOS PISTÄT VILKKUA OIKEAAN, KÄÄNNYT MYÖS SINNE!!!
      Jotkutha ei OP pihalta kun lähtevät,käytä vilkua ollenkaa
      Samoin tuossa Muonion isossa risteyksessä, ei kaikki käytä vilkkua, ne pölähyttää vaan eteen!!!! Kunnes rysähtää!

      • keskiikäiselle kuski

        Voi vittu on taas selkään puukottamista, mutta sehän on muoniolaisten tapa. Ei tuo liikenteen keskellä pyöriminen ole ku leikkikehässä olis, onko sen tullut huomaan keskiikäinen kuski, jos kerran vuoees käy autolla kaupassa niin ei sole kehumista jos kylällä ei liiku yhtään autoa, että hyvin meni


      • autoilija 65
        keskiikäiselle kuski kirjoitti:

        Voi vittu on taas selkään puukottamista, mutta sehän on muoniolaisten tapa. Ei tuo liikenteen keskellä pyöriminen ole ku leikkikehässä olis, onko sen tullut huomaan keskiikäinen kuski, jos kerran vuoees käy autolla kaupassa niin ei sole kehumista jos kylällä ei liiku yhtään autoa, että hyvin meni

        Olipa taas mukava eilen kattoa ku oli pikipojat kylillä, kuinka moni ajeli miten sattuu, siinä oli monta läheltä piti tilannetta ei auttanut liikenteen ohjaajat


      • joohan
        autoilija 65 kirjoitti:

        Olipa taas mukava eilen kattoa ku oli pikipojat kylillä, kuinka moni ajeli miten sattuu, siinä oli monta läheltä piti tilannetta ei auttanut liikenteen ohjaajat

        Älkää nyt,antaa vanhustenki körryytellä.


    • vihasia syyttä?

      mistähä seki johtuu et useilla mummoil välil sellanen ilme "meinasikko päälle ajaa" vaikka mitään yhteen törmäystä ei olisi päässyt tapahtumaan. vai ihan muuten vaan "myrkkyä juotu"

    • pikku mummi

      mummo olen,mutten omista edes autoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe