Koulutus?

Auto_Low

Olen 15v tyttö ja kiinnostaisi autot aika paljon. Olen suunnitellut käyväni lukion jonka jälkeen siirtyisin ammattikorkeakouluun autoteknikko puolelle. Riittääkö tämä? Pitäisikö ennemmin mennä ammattiopistoon autoalalle, ja sieltä siirtyä ammattikorkeaan jolloin olisin kenties jo enemmän tietoinen autoista kuin se että siirryn lukion kautta? Katsastajaksi tässä pitäisi loppuen lopuksi päätyä :)

Kiitos asiallisista vastauksista!

5

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsastajaksi ??

      Jos saat lukion läpi, niin kyllä mihinkään yksitoikkoiseen katsastajan työhön ei kyllä kannata suunnata. Mene lukion jälkeen muille aloille ammattikorkeakouluihin tai yliopistoihin niin saat oikean ammatin.

      Katsastajaksi pääsee nykyään jo pelkästään ammattikoulupohjalta, ei siihen mitään ylempiä koulutuksia tarvitse. Siis pelkäksi katsastajaksi.

      Etkö tosiaan keksi mitään muuta alaa ?

      • Auto_Low

        Kiitos,,oikeassa olet varmasti :) No olen miettinyt erilaisia aloja, ja ei oikeen kiinnosta muu kuin autot xD Kyllähän tästä muuten menis vaikka kampaajaks mut ei riitä kiinnostus, et ainoa mikä kiinnostaa on hevosvoimat, ja oikeiden hevosten kanssa olen aika paljon ollut kontaktissa niin autojen hepat ei ainakaan purase :)


      • Auto_Low
        Auto_Low kirjoitti:

        Kiitos,,oikeassa olet varmasti :) No olen miettinyt erilaisia aloja, ja ei oikeen kiinnosta muu kuin autot xD Kyllähän tästä muuten menis vaikka kampaajaks mut ei riitä kiinnostus, et ainoa mikä kiinnostaa on hevosvoimat, ja oikeiden hevosten kanssa olen aika paljon ollut kontaktissa niin autojen hepat ei ainakaan purase :)

        Ja siis ylipäätään autot kiinnostaa,,ei vaan voimat :D Kaikki moottorijutut,,ym. on ihan yees :)


      • Autokatsastuksesta
        Auto_Low kirjoitti:

        Ja siis ylipäätään autot kiinnostaa,,ei vaan voimat :D Kaikki moottorijutut,,ym. on ihan yees :)

        Muutaman vuoden kun ravistinta heilutat, niin puulta alkaa maistua. Samaa liukuhihnaa vuodesta toiseen Ja eu keksii lisää pöhköjä direktiivejä.


    • Katsastajaksi !!

      Jos autot kiinnostaa niin ilman muuta katsastusalalle vaan. Töitä riittää tekevälle eikä huolta töiden siirtymisestä esim. Kiinaan. On vaihtelevaa hommaa kun hankkii lupia ja tekee muutakin kuin pelkkiä määräaikaiskatsastuksia. Asiakkaiden kanssa tulee kyllä toimeen kunhan alkuun pääsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe