Perinteet voima vai vankila?

vilpittömästi utelia

Katselin äsken Ylefemmalta jutun Ruotsin romaneista ja uutta taas tuli: tietyt ammatit kuten sairaanhoitaja, poliisi ja lääkäri ovat niin "epäpuhtaita", että ihminen voidaan eristää suvusta. Onko totta meillä?
Eräs syrjintäsyy lienee käsitys suku-uskollisuuden vaatimuksesta." Ei uskalla vuokrata, koska kohta siellä on koko suku" , "Ei uskalla palkata, kun siellä kaupassa on kohta hameineen koko suku".
Rinnastus toki ontuu pahasti, mutta juutalaiset ovat keskiajalta lähtien säilyttäneet perinteensä ja uskontonsa ja vainoista huolimatta nousseet huipuille useilla tieteen ja taiteen aloilla sen paljon paasatun talouden lisäksi.
Olisi mukavaa saada ihan asiallisia vastauksia asioista paremmin tietäviltä.

13

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsi tietoa

      voi te vilpittömät uteliaat ,te olette niitä kaikkein mukavempia ,etsi tietoa sieltä mistä muutkin harvemmin tämmösiltä sivuilta hakeudu sinne missä romaneita useimpia ja juttele heidän kansaan ,täälä valtaväestö kovasti häiritsee ja heitää herjaa

    • rasismi, kaaleet tul

      Yksiselitteinen vastaus. Ei ole mahdollista. Epäpuhtaus.
      Mutta kuten jutusta käy ilmi niin autokauppa on se mikä kannattaa.

    • asdsacxzc

      Tietääkseni Juutalaisia ei kuitenkaan ole pidetty orjina euroopassa, ainakaan siinä mitta kaavassa kuin mustalaisia,eikä mustalaiset saaneet mitään avustuksia toisen maailman sodan jälkeen, toisin kuin Juutalaiset, niille annettin aika nopiasti oma maa,järkyttävät määrät valuuttaa,vielä järkyttävämmät määrät sotateknologiaa yms yms. Mitä mustalaiset? Ne joutuvat elämään natsisaksan liittolaisten jatkamissa sairaissa tutkimuksissa aina 90luvulle asti,mustalaiset bannattiin holokausti muisto oikeuden käynistä presidentti bushin toimesta 2002.
      Oishan se mustalaistenkin talous näkymä erilainen jos saatais samat avustukset ja korvaukset ja kaikenpäälle oikeus ottaa vaikka Rajasthan alueet meidän käyttöön ja ajaa siellä asuvat perheet pieneen kylään ja rakentaa muurit ja piikkilangat niitten ympärille. Pari päivää sitten pommittivat laivoilla rannalle jossa räjähti sitten ainakin kolme lasta kappaleiks,päättivät hyökätä ilma,maa,vesi voimilla tuon kaupungiin hetkessä kun 3 Juutalais nuorta kidnapattiin ja tapettin, toki Israeli myös kosti tappamalla 3 Palestiinan nuorta ja ilman mitään tutkimuksia tai oikeuden käyntejä päätettiin että ne oli Palestiinalaisia ne ekat tappajat,todisteita vain ei näytetty koska niitä ei ollut,oli tai ei niin oikeuttaako se hyökkäämään sotilaallisesti????


      Vastasin vain vastaukseksi tuohon Juutalais vertaukseen,eikä siinä ollut edes kuin alku makua mitä eroa meissä on. Itse kysymkseesi en osaa vastata koska en ole törmännyt tuolaisiin ongelmiin ja meitä on laijasta laitaan työssä käyviä,perinteitä pitäviä ja myös paljon sekarotusia,osa heistä pitää perinteitä osa kulkee valkolaisten kanssa mutta eipä ketään ole sen kummemin hyljätty tai sorsittu.

      • vilpittömästi utelia

        Joo, verrata ei voi.
        Pyrin vain mietiskelemään perinteiden tuomaa voimaa ja mahdollista juuttumista menneisyyteen. Pahoittelen, jos ymmärsit minun yrittävän niputtaa.


      • edvart.

        Etteköhän tekin oo saanu avustuksia ihan tarpeeksi. Ota huomioon että juutalaisille avustuksia antaa muut rikkaat juutalaiset Ameriikasta. Sitäpaitsi mitähän ammuskeleevat myötäänsä niitä ratetteja juutalaisten kaupunkehin. Jotakinhan siinä oli tehtävä, laitapas kohallesi miltä tuntuisi elää jatkuvassa pelossa, että millon tulee raketti niskaan?


      • itsawarparty
        edvart. kirjoitti:

        Etteköhän tekin oo saanu avustuksia ihan tarpeeksi. Ota huomioon että juutalaisille avustuksia antaa muut rikkaat juutalaiset Ameriikasta. Sitäpaitsi mitähän ammuskeleevat myötäänsä niitä ratetteja juutalaisten kaupunkehin. Jotakinhan siinä oli tehtävä, laitapas kohallesi miltä tuntuisi elää jatkuvassa pelossa, että millon tulee raketti niskaan?

        Tietääkseni amerikan veronmaksajat lähettää (ei suosiolla) useita biljoonia dollareita per vuosi israeliin, aipac pitää huolen siitä. israel saa siis kokoonsa ja tarpeittensa nähden eniten avustuksia muihin maihin verrattuna, näin ainakin amerikasta. Tietääkseni on myös sopimus että israel ostaa noin 70% tuosta rahasta sotatekniikkaa amerikasta. Kuulostaako hyvältä. Minä en ole edes kuullut paljon romanit on saaneet koskaan tai edes tänä päivänä avustuksia ja kyseessä sama kansanmurha kuin juutalaisilla.

        Milloinkas noi raketit alkoi lentämään palestiinalaisten osalta juutalaisia vastaan? Siis miten tuohon tilanteeseen päädyttiin? Milljoonia palestiinalaisia ahettu yhteen stadiin ghaza, muurit ympärillä ja rannalla laivastot blokkaamassa avustuksia ja pomittamassa ghazaan.

        En pystys elää tommosessa tilanteessa tietenkään normaalia elämää hyvin mutta jos mietitään sitä että nämä ihmiset ja perheet jotka on ahettu tuonne stadiin, asuivat ennen joka puolella maata mutta niitten asuin elin tilat ajettiin tasaseks ja ajettiin pois, tilalle rakennettiin israeliin muuttaville koteja,minä en tiedä kaikkea enkä kestäis varmaan tietääkkään, on niin raakaa tämä touhu mitä olen tutkinut. ja ihmiset on pitkälti fanaattisia joka pro israel tai pro palestine, tarkottaa sitä että väkivalta lisääntyy ja raakuudeet kovenee, lopuksi ne leviää kuin metsäpalo ja mielestäni tämä on saavuttamassa liekkiä nyt kovalla puhalluksella.


      • edvart.
        itsawarparty kirjoitti:

        Tietääkseni amerikan veronmaksajat lähettää (ei suosiolla) useita biljoonia dollareita per vuosi israeliin, aipac pitää huolen siitä. israel saa siis kokoonsa ja tarpeittensa nähden eniten avustuksia muihin maihin verrattuna, näin ainakin amerikasta. Tietääkseni on myös sopimus että israel ostaa noin 70% tuosta rahasta sotatekniikkaa amerikasta. Kuulostaako hyvältä. Minä en ole edes kuullut paljon romanit on saaneet koskaan tai edes tänä päivänä avustuksia ja kyseessä sama kansanmurha kuin juutalaisilla.

        Milloinkas noi raketit alkoi lentämään palestiinalaisten osalta juutalaisia vastaan? Siis miten tuohon tilanteeseen päädyttiin? Milljoonia palestiinalaisia ahettu yhteen stadiin ghaza, muurit ympärillä ja rannalla laivastot blokkaamassa avustuksia ja pomittamassa ghazaan.

        En pystys elää tommosessa tilanteessa tietenkään normaalia elämää hyvin mutta jos mietitään sitä että nämä ihmiset ja perheet jotka on ahettu tuonne stadiin, asuivat ennen joka puolella maata mutta niitten asuin elin tilat ajettiin tasaseks ja ajettiin pois, tilalle rakennettiin israeliin muuttaville koteja,minä en tiedä kaikkea enkä kestäis varmaan tietääkkään, on niin raakaa tämä touhu mitä olen tutkinut. ja ihmiset on pitkälti fanaattisia joka pro israel tai pro palestine, tarkottaa sitä että väkivalta lisääntyy ja raakuudeet kovenee, lopuksi ne leviää kuin metsäpalo ja mielestäni tämä on saavuttamassa liekkiä nyt kovalla puhalluksella.

        Minä käsitin että tämä nykytilanne alkoi siitä että palestiinalaiset sieppasivat ne 3 koulupoikaa ja tappoivat ne, no Iseaelilaiset koulupojat taas palestiinalaisen, jonka polttivat. Senjälkeen alkoi raketteja tulla tiuhaan juutalaisten kaupunkeihin. Juutalaiset yrittivät tuhota ensin ilmassa ohjustentorjuntaohjuksilla ja onnistuivatkin monesti mutta ei aina joku ehti maahan astikin ja niitä tuli satoja.

        Vasta senjälkeen Juutalaiset alkoivat pommittamaan ja maahyökkäykseen, kun se ei ois loppunut koskaan kun tunneleita pitkin kuljettivat aina Ekyptistä lisää.
        Itsehän rassaavat vertä nenästään

        Ne petoniaidathan on sitä varten että terroristit eivät pääse yöllä tekemään tihutöitään, nnikun sitä ennen tekivät, ei niitä turhan takia ole rakennettu kalliita kolosseja. Seuratkaapas asiaoita puolueettomin silmin.

        Mitä tulee avustuksiin, niin ettekö saa jatkuvasti sossusta avustuksia? Oon kuullu että kun henkilölle lakataan maksamasta lapsilisää niin alkaa eläke juosta, pitääkö paikkansa?
        Oon jostakin lukenu että jo silloin kun oli se kuuluisa kuudenpäivän sota lähi-idässä, niin sitä ennen, juutalaiset oli keränneet keskuudestaan rahaa ja ostaneet aseita vapailta markkinoilta ja rahdanneet niitä Israeliin. Tätä oli muistellut edesmennyt rahtilaivan kapteeni, ja vaikka Ameriikkalaiset veronmaksajat avustaisivatkin niin avustaahan ne monia muitakin maita Akfanistania Pakistania Irania, muutamia mainitatseni.


      • menowanago
        edvart. kirjoitti:

        Minä käsitin että tämä nykytilanne alkoi siitä että palestiinalaiset sieppasivat ne 3 koulupoikaa ja tappoivat ne, no Iseaelilaiset koulupojat taas palestiinalaisen, jonka polttivat. Senjälkeen alkoi raketteja tulla tiuhaan juutalaisten kaupunkeihin. Juutalaiset yrittivät tuhota ensin ilmassa ohjustentorjuntaohjuksilla ja onnistuivatkin monesti mutta ei aina joku ehti maahan astikin ja niitä tuli satoja.

        Vasta senjälkeen Juutalaiset alkoivat pommittamaan ja maahyökkäykseen, kun se ei ois loppunut koskaan kun tunneleita pitkin kuljettivat aina Ekyptistä lisää.
        Itsehän rassaavat vertä nenästään

        Ne petoniaidathan on sitä varten että terroristit eivät pääse yöllä tekemään tihutöitään, nnikun sitä ennen tekivät, ei niitä turhan takia ole rakennettu kalliita kolosseja. Seuratkaapas asiaoita puolueettomin silmin.

        Mitä tulee avustuksiin, niin ettekö saa jatkuvasti sossusta avustuksia? Oon kuullu että kun henkilölle lakataan maksamasta lapsilisää niin alkaa eläke juosta, pitääkö paikkansa?
        Oon jostakin lukenu että jo silloin kun oli se kuuluisa kuudenpäivän sota lähi-idässä, niin sitä ennen, juutalaiset oli keränneet keskuudestaan rahaa ja ostaneet aseita vapailta markkinoilta ja rahdanneet niitä Israeliin. Tätä oli muistellut edesmennyt rahtilaivan kapteeni, ja vaikka Ameriikkalaiset veronmaksajat avustaisivatkin niin avustaahan ne monia muitakin maita Akfanistania Pakistania Irania, muutamia mainitatseni.

        Onko missään todisteita että noi kolme juutalaista tappoi palestiinalainen?
        Palestiinalaisten raketit montako ne on tappaneet ja montako on juutalaisten?
        Montako ihmistä elää tuolla muurien takana? Onko ne kaikki terroristeja?
        Sossusta saa avustuksia kaikki maan kansalaiset tilanteen vaatiessa, nämä eivät liity mitenkään sotakorvauksiin jne. Sama asia eläkkeissä, ei niitä jaeta mustalaisille sen perusteella että on mustalainen.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Israel–United_States_relations

        "Since 1985, it has provided nearly $3 billion in grants annually to Israel, with Israel being the largest annual recipient of American aid from 1976 to 2004 and the largest cumulative recipient of aid since World War II."

        "Almost all U.S. aid to Israel is now in the form of military assistance, while in the past it also received significant economic assistance. Strong congressional support for Israel has resulted in Israel receiving benefits not available to other countries.[2]"

        Puolueetomista silmistä puheenollen, minä en mottaa juutalaisia sen kummemin mutta heidän johtaja osastoa kyllä, minun näkemykseni mukaan he eivät ole mitenkään uskovaisia vaan ns. zionisteja, ökyrikkaita henkilöitä joiden ideologia on erilainen kuin uskovaisten juutalaisten, siispä anti-zionismia on juutalaisten keskuudessa myöskin, eikä kaikki juutalaiset hyväksy edes israelin perustamista näillä puitteilla,eivätkä muuta sinne vaikka on rahalla zionistit koettanut houkutella niitä.


      • somuchtrouple
        edvart. kirjoitti:

        Minä käsitin että tämä nykytilanne alkoi siitä että palestiinalaiset sieppasivat ne 3 koulupoikaa ja tappoivat ne, no Iseaelilaiset koulupojat taas palestiinalaisen, jonka polttivat. Senjälkeen alkoi raketteja tulla tiuhaan juutalaisten kaupunkeihin. Juutalaiset yrittivät tuhota ensin ilmassa ohjustentorjuntaohjuksilla ja onnistuivatkin monesti mutta ei aina joku ehti maahan astikin ja niitä tuli satoja.

        Vasta senjälkeen Juutalaiset alkoivat pommittamaan ja maahyökkäykseen, kun se ei ois loppunut koskaan kun tunneleita pitkin kuljettivat aina Ekyptistä lisää.
        Itsehän rassaavat vertä nenästään

        Ne petoniaidathan on sitä varten että terroristit eivät pääse yöllä tekemään tihutöitään, nnikun sitä ennen tekivät, ei niitä turhan takia ole rakennettu kalliita kolosseja. Seuratkaapas asiaoita puolueettomin silmin.

        Mitä tulee avustuksiin, niin ettekö saa jatkuvasti sossusta avustuksia? Oon kuullu että kun henkilölle lakataan maksamasta lapsilisää niin alkaa eläke juosta, pitääkö paikkansa?
        Oon jostakin lukenu että jo silloin kun oli se kuuluisa kuudenpäivän sota lähi-idässä, niin sitä ennen, juutalaiset oli keränneet keskuudestaan rahaa ja ostaneet aseita vapailta markkinoilta ja rahdanneet niitä Israeliin. Tätä oli muistellut edesmennyt rahtilaivan kapteeni, ja vaikka Ameriikkalaiset veronmaksajat avustaisivatkin niin avustaahan ne monia muitakin maita Akfanistania Pakistania Irania, muutamia mainitatseni.

        Mitenkä mustalaisten saamaa sotakorvauksia voi edes verrata juutalaisten saamaan? Ei juutalaiset itse israelia perustaneet, siinä oli vaikutus valtaiset maat kuten britit jotka sen maan lunastivat, kuitenkin tietääkseni alussa he elivät rinta rinnan palestiinalaiset ja juutalaiset, mihinkä tuo rauha kaatui, tiedätkö?


    • ajatusten aalloilla

      Ei minulla olisi mitään sitä vastaan, että mustalaisille osoitettaisiin oma valtio. Mutta muuttaisivatko kaikki maailman mustalaiset siihen? Kuka siellä tekisi työt, kun mustalainen ei voi olla toisen mustalaisen alainen ja kuitenkin kaikki kansalaiset olisivat mustalaisia? En halua tätä kysyä pilkkamielessä, vaan ihan oikeasti. Kun olen kuullut montakin kertaa, että tällainen "asetus" on olemassa, niin pakostakin tämä kysymys tulee mieleen.

      Olen kuullut myös, että Kalle Hagertin "mustalaiskuninkuuskin" olisi ihan valkolaisten keksimä ja ylläpitämä sanonta. Sen sijaan mustalaiset itse eivät olisi häntä minään kuninkaana pitäneet, koska mitään kuningasta ei voi olla, joka olisi toisten yläpuolella ja hallitsija. Mustalaisethan ovat tasa-arvoisia keskenään ja vapaita yksilöitä ilman hallitsijoita ja keisareita. Joten kuka voisi olla mustalaisten valtion päämies? Taas ihan vaan mielen väkisin tuleva kysymys.

      Joten onko mahdollista olla olemassakaan valtiota, joka olisi ainoastaan romanivaltio?

      Ei kaikki juutalaisetkaan asu Israelissa. Heitähän on ympäri maailmaa.

      Eikä kaikille juutalaisille ole korvauksia maksettu. Mitä korvauksia esim. Suomen juutalaiset olisivat tarvinneet?

      Suomi ei luovuttanut natseille ainuttakaan mustalaista ja juutalaisiakin vain muutaman ja sekin on virallisestikin myönnetty virheeksi ja vahingoksi.

      Joten ihmettelen tuota väitettä, että mustalaisilla menisi yhtä hyvin kuin juutalaisilla, jos heille olisi maksettu samat korvaukset. Ymmärrän toki niiden Euroopan maiden romanien korvaustarpeen, jotka todella joutuivat kokemaan tuhon toisen maailmansodan mainingeissa, mutta Suomen romanit eivät heihin kuulu. Eikä Suomen juutalaisten elintaso - on se sitten hyvä tai huono - perustu mihinkään korvauksiin mistään.

      Sinänsä olen kyllä itsekin ihmetellyt tuota, miksi romanit on niin totaalisesti jätetty huomioimatta tässä natsien joukkotuhossa. Tokihan se oli niin, että juutalaisia menehtyi niin kauhea määrä, että sen massan alle on helppo hukkuakin, mutta toisaalta Euroopan romaneista menehtyi noin puolet. Se on kamala määrä yhtä, vaikkakin pientä, kansanosaa kohtaan. Romanikansan olisi tietenkin itse pitänyt pitää asiasta ääntä, mutta sodan jälkeen koko Eurooppa oli sekaisin ja romanit nyt muutenkaan eivät ole koskaan olleet barrikaadeille nouseva kansa. Ja tiesivätkö esim. Suomen romanitkaan silloin, mitä heidän heimoveljilleen muualla Euroopassa tehtiin? Eihän näistä natsien hirmuteoista tienneet sodan aikana suurin osa suomalaisista muutenkaan, tietoahan alkoi tulla vasta sodan jälkeen. Ja silloin rummutettiin nimenomaan juutalaisista.

      Israelin valtiosta voi olla montaa mieltä. Itse pidän sitä miehittäjävaltiona. En ollenkaan pidä sitä sinä luvattuna maana, josta Raamatussa kerrotaan.

    • ascxcxvcxz

      En väitä että oltais pärjätty paremin tai huonomin mutta mielestäni mustalaisille ei ole paljoa tukea,apua sodan jälkeen ollut ja epäilen että jos auttamis tahto ois ollut yhtä kova mustalais heimoa kohtaan, varsinkin siis näitä natsi saksan liittolais maissa eläviä mustalaisia joita on miljoonia tänä päivänä ja suurin osa elää yhä ghetto tyylisissä hylätyissä kaupungin osissa,kaatopaikoilla ja hökkelikylissä,siellä puhkeaa rikollis/jengi henki eloon,koska ei ole poliiseja,ei kouluja,ei mitään mikä auttaisi elämässä eteen päin.

      Totta on että suomessa ei mustalaiset kohanneet niitä vainoja,en tiedä miten paljon kaaleet on tienneet sodan aikaisista teoista koko kansaa kohtaan. Luulen etteivät tienneet mitään. Mutta monet muut tahot kuten UN varmasti on tiennyt koska iso määrä mustalaisia oltiin registeröity leireile myös,ihmettelen miksei monissa sen ajan elokuvissa mainita mustalaisia ollenkaan,ihmettelen myös eikö siitä edes kirjoieta kirjoissa koska tuntuu että niin monet ihmiset eivät tiedä siitä mitään. Jopa 2002 luvulla lukemani perusteella mustalaiset bannattiin koko holokausti muisto oikeudenkäynistä,silloisen presidentin toimesta joka oli GW.Bush.

      En tiedä mitä sellaisesta yhteisestä maasta olisi tullut mutta sodan jälkeen se olisi ollut ehkä pitemän päälle ajateltuna parempi ratkaisu kuin mitä tämän hetken historia on. Minä jaksan kuitenkin uskoa että jos meillä olisi yhteinen kotimaa,ajan kanssa olisi hyvin mahdollisesti saatu perus asiat kuntoon,omalla tavalla,kuitenkin kansana ajateltuna meillä on heimojen kesken miljoonia saman kielenpuhujia,joka nopeasti myös nousisi äidinkieleksi ja jonka seurauksesta kommunikaatio olisi nopeampaa ja sujuvampaa,kultuurissa on perusteilta samat asiat tärkeys järjestyksessä suurimalla osalla ja niiden kautta jos kehitettäisiin lakeja ja yhteiskuntaa kokonaisuudessa,mahdollisesti oltais kyetty rakentamaan kehittyvä kansa ja maa,tietenkin oltais tarvittua tukea ja avustuksia monessa teknisessä osaamisessa jne. Jos näin olisi käynyt, on mielenkiintoista ajatella mitä meistä olisi tullut tähän päivään,toki on helppo nojautua ajattelemaan sen kautta missä kunnosa monet heimot on tänä päivänä mutta kun meillä on yhä paljon potentiaalia ja mielestäni erikoista sellaista,joka voisi näyttää parhaat puolensa koko kansan yhdistmällä.

    • samaa paskaa

      Missä sitä sitten kiertelee jos pitäisi yhteen maahan asettua?

      Romaniassa ja Bulgariassa on alueita joissa on erittäin runsaasti romaneja.
      Miksi eivät romanit itse laita siellä asioita järjestykseen?
      Kyllä vaaditaan, että "muut" laittavat rahaa likoon ja asiat kuntoon.

      Jos opiskelu ei maita, tiettyjä ammatteja ei voi harjoittaa ja tapakulttuuri on juuttunut 1700-luvulle, niin ei voi kauheasti olettaa kehitystä!

      • ww4

        Hyvän kysymyksen teit mutta vastasit itse siihen ja osoitit ettet taida tietää minkä sortin mahdollisuuksia niillä runsailla määrillä romaneita on, opiskelun nääs.
        Niitten elämä toki näyttää juuttuneen historiaan,ehkäpä syitäkin on löydettävissä:

        http://www.academia.edu/2232849/The_cost_of_Roma_slavery

        Tästä sivustosta (en ole itse lukenut loppuun) löytää hyvinkin mahdollisia syitä tähän päivän tilanteeseen.

        Täältä lisää.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_medieval_Europe ja alaluokka Slavery in Moldavia and Wallachia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe