Huonot ajotavat

sport beibe

Nopeusrajoitus on esimerkiksi 80km/h niin mitä se hyödyttää ajaa
tapansa mukaan 90km/h? Rikot lakia, ajallista hyötyä tuskin tavoittelet,
kyse on vaan heikosta itsetunnosta ja huonoista ajotavoista.

Suurin osa ajaa ohi motarilla yms tiellä missä 80km/h kun itse
ajan mittarin mukaan korkeintaan 80km/h. Ette aja kuitenkaan 150-200km/h
vaan vähän yli suurimman sallitun nopeuden :) sitä 5-10km/h verran
ylinopeudella köröttelyä.

Moottoritien työmaa kohdat mielenkiintoisia onkin, sitä huonoa ajotapaa voi voi teitä, on niillä rajoituksilla jokin tarkoitus eikä teillä ihan 110% varmasti ole minnekkään niin kiire että voitat merkittävästi aikaa ajamalla vähän ylinopeutta.

30

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosibeibetaidatolla

      Vai heikosta itsetunnosta. Tässä maassa on sitten todella paljon heikolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä. Taitaa omassa itsetunnossa olla vikaa, jos toisen ajonopeus häiritsee noin paljon.

      • tosiautomiesolen

        Koska rajoitukset ovat liian alhaiset ja siksi moni ajaa rikesakko rajoilla ja osa mistä ei lähde vielä kortti kuivumaan


    • Redneck Baboons

      "Tässä maassa on sitten todella paljon heikolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä"

      Totuus on tarua paljon ihmeellisempää. Niin heitä oikeasti onkin!

    • tdryctvuibonm

      sport beibe, käypä ajamassa nopeusnäyttöön kuinka paljon alle todellinen nopeutesi on kun ajat 80 km/h mittarisi mukaan. Selviää melko varmasti miksi muut ajavat 5-10 km/h sinua lujempaa.

      • justiinsajoo

        Mittarivirhe kelpaa taas syyksi ajaa ylinopeutta, just joo


      • ^^^^^^^^
        justiinsajoo kirjoitti:

        Mittarivirhe kelpaa taas syyksi ajaa ylinopeutta, just joo

        Ei mittarivirhe ole syy ajaa ylinopeutta, vaan oman nopeusmittarinsa virhettä ymmärtämätön, kuvittelee muiden ajavan ylinopeutta.


      • sport vilkku

        Entäs sitten kun kaikki ajaa nopeusnäyttöjen mukaan, muuttaako se mitään asiaa loppujenlopuksi, edelleen ajetaan sitten 5-10km/h suuremmalla nopeudella
        kuin mitä se nopeusnäyttö näyttää. Sitten joku keksii vielä absoluuttisemman nopeudenmittauslaitteen ja sama hölmöily jatkuu.


      • Nopeusnäytöt tuolla tienvierillä eivät pidä juuri paikkaansa, monesti näyttävät reippaasti yli sen mitä todellisuudessa ajat. Ylöjärveltä missä on tämä mittauspiste vaasaanpäin näytti 83 nopeudeksi vaikka todellinen nopeus oli 75 navigaattorilla, sekä scanian nopeusmittarissa.
        Pori-Eura tiellä nopeus oli 82 kun nopeusnäyttö näytti 89.

        Itse en niihin kyllä luottais koskaan.

        Ja mitä tulee muiden kiireisiin on se jokaisen oma päätös ja oma riski,
        tapahtumista ei kukaan muu vastuuta ota kuin kaasua painava itse.


    • Ajoneuvon suurin sal

      Muu liikenne

      Liikennevalot

      Lossit ja lautat

      Eri kellonajat

      Nämä voi saada muutaman minutin säästöstä 30 min säästön...

      Esim Turussa. on yhdet liikennevalot, joista pitää lähteä jo keltaisella "urku auki" että ehtii seuraaviin vihreisiin... No ylinopeutta ei pidä ajaa.

      Tuo raju kiihdytys säästää ehkä 4 sekuntia, mutta kun voittaa yhdet valot, menee taas muutaman minuttia säästöön

      • 15+11

        Ja sitten, kun Pyhä Pietari kutsuu, voi esittää muutaman viikon säästökirjan, ja lähtö tulee vastaavasti myöhemmin.


      • Nolo HomoSika
        15+11 kirjoitti:

        Ja sitten, kun Pyhä Pietari kutsuu, voi esittää muutaman viikon säästökirjan, ja lähtö tulee vastaavasti myöhemmin.

        Mulla on sellainen säkki mukana autossa johon kerään liikennevaloista ja muualtakin säästämäni sekunnit. Autoa kokoajan revittämällä ja sudittelemalla saan päivittäin monista eri tilanteista säästettyä kymmeniä sekuntteja, jopa muutaman minuutin viikossa niin ne on sitten sieltä ajansäästösäkistä helppo kaataa kotona isoon laatikkoon johon säästettyä aikaa mahtuu enemmän. Kun tarpeksi kauan kerään aikaa talteen voin sitten lisätä aikaa vaikka kesäloman jatkeeksi. Neljön viikon kesäloman saa helposti pidennettyä neljäksi viikoksi ja puoleksitoista tunniksi kun säästetyillä minuuteilla saa mennä loman jälkeen töihin puolitoista tuntia myöhemmin. Hienoa eikö totta? Ja olenhan muutenkin viisas ja terävä kaveri. Mymämäki muuten rules!!


      • Yhe Rát
        Nolo HomoSika kirjoitti:

        Mulla on sellainen säkki mukana autossa johon kerään liikennevaloista ja muualtakin säästämäni sekunnit. Autoa kokoajan revittämällä ja sudittelemalla saan päivittäin monista eri tilanteista säästettyä kymmeniä sekuntteja, jopa muutaman minuutin viikossa niin ne on sitten sieltä ajansäästösäkistä helppo kaataa kotona isoon laatikkoon johon säästettyä aikaa mahtuu enemmän. Kun tarpeksi kauan kerään aikaa talteen voin sitten lisätä aikaa vaikka kesäloman jatkeeksi. Neljön viikon kesäloman saa helposti pidennettyä neljäksi viikoksi ja puoleksitoista tunniksi kun säästetyillä minuuteilla saa mennä loman jälkeen töihin puolitoista tuntia myöhemmin. Hienoa eikö totta? Ja olenhan muutenkin viisas ja terävä kaveri. Mymämäki muuten rules!!

        Minulla taas on tili aikapankissa. Säästetyt sekunnit kerääntyy sinne automaattisesti. Sekunneista kertyy minuutteja ja minuuteista tunteja, ja äkkiä onkin monta päivää säästössä. Ne voi pitää sitten kerralla pois vaikka poikien kanssa mökillä hauskaa pitäen.


      • http://www.iltasanom
        Yhe Rát kirjoitti:

        Minulla taas on tili aikapankissa. Säästetyt sekunnit kerääntyy sinne automaattisesti. Sekunneista kertyy minuutteja ja minuuteista tunteja, ja äkkiä onkin monta päivää säästössä. Ne voi pitää sitten kerralla pois vaikka poikien kanssa mökillä hauskaa pitäen.

        Toiset tykkää viettää ylimääräisen aikansa liikenteessä, toiset esim. mökillä tai kotona


      • Enemmän aikaa runkata?
        http://www.iltasanom kirjoitti:

        Toiset tykkää viettää ylimääräisen aikansa liikenteessä, toiset esim. mökillä tai kotona

        Mitä teet siellä kotona tai mökillä niiden parin kolmen minuutin aikana jotka mahdollisesti olet "voittanut" revittelemällä risteyksissä??


      • http://www.iltasanom
        Enemmän aikaa runkata? kirjoitti:

        Mitä teet siellä kotona tai mökillä niiden parin kolmen minuutin aikana jotka mahdollisesti olet "voittanut" revittelemällä risteyksissä??

        Kyllä mulla kotona on tekemistä esim. ylimääräiselle puolelle tunnille...

        Mitä oikeastaan teet kuukauden kesälomalla, voithan jakaa senkin minutin jaksoihin päässäsi, ja ajatella "ei minutissa mitään ehdi tekemään" mutta kun lyöt niitä minutteja peräkkäin tarpeeksi, niin jo alkaa tapahtumaan...

        Itse toimin autokuskina, joskus se 5 sekunnin säästö liikennevaloissa on tuonut 30 min säästön


      • runkkaatko enemmän?
        http://www.iltasanom kirjoitti:

        Kyllä mulla kotona on tekemistä esim. ylimääräiselle puolelle tunnille...

        Mitä oikeastaan teet kuukauden kesälomalla, voithan jakaa senkin minutin jaksoihin päässäsi, ja ajatella "ei minutissa mitään ehdi tekemään" mutta kun lyöt niitä minutteja peräkkäin tarpeeksi, niin jo alkaa tapahtumaan...

        Itse toimin autokuskina, joskus se 5 sekunnin säästö liikennevaloissa on tuonut 30 min säästön

        Todellisuudessa voit minuutin pari voittaa päivässä silloin tällöin mutta ne minuutit ovat käytössä vain kyseisenä päivänä. Voitettuja minuutteja kun ei voi siirtää peräkkäin toiseen päivään eli mitään pidempää vapaata et niillä itsellesi voi saada.


      • .fi
        runkkaatko enemmän? kirjoitti:

        Todellisuudessa voit minuutin pari voittaa päivässä silloin tällöin mutta ne minuutit ovat käytössä vain kyseisenä päivänä. Voitettuja minuutteja kun ei voi siirtää peräkkäin toiseen päivään eli mitään pidempää vapaata et niillä itsellesi voi saada.

        Usko jo, jos on SUORA TIE ILMAN MUITA AUTOJA, niin säästöt on minutteja kovaa ajamalla.

        Lisätään muu liikenne, liikennevalot yms yms. niin jo alkaa tapahtua.

        Esim. Turussa tuo Linnankadulta Koulukadulle mennessä.... Raju kiihdytys tuo aikasäästöä sekunteja, mutta valoista johtuen se tekee minutteja, ja tämä taas auttaa seuraavaa ja seuraavaa paikkaa


      • runkkaatko enemmän?
        .fi kirjoitti:

        Usko jo, jos on SUORA TIE ILMAN MUITA AUTOJA, niin säästöt on minutteja kovaa ajamalla.

        Lisätään muu liikenne, liikennevalot yms yms. niin jo alkaa tapahtua.

        Esim. Turussa tuo Linnankadulta Koulukadulle mennessä.... Raju kiihdytys tuo aikasäästöä sekunteja, mutta valoista johtuen se tekee minutteja, ja tämä taas auttaa seuraavaa ja seuraavaa paikkaa

        Ihanko totta??? Ihmeellistä! Kerro nyt vielä miten muutaman minuutin päiväkohtaisista mahdollisista ajansäästöistä muodostuu pidempi vapaa? Onko sulla tosiaan joku laatikko tai pussi mihin sitä aikaa vli varastoida? Miten se aika kerääntyy sinne mökille tai kotiin?


      • SiSiSi
        runkkaatko enemmän? kirjoitti:

        Ihanko totta??? Ihmeellistä! Kerro nyt vielä miten muutaman minuutin päiväkohtaisista mahdollisista ajansäästöistä muodostuu pidempi vapaa? Onko sulla tosiaan joku laatikko tai pussi mihin sitä aikaa vli varastoida? Miten se aika kerääntyy sinne mökille tai kotiin?

        Otetaan esimerkki, Ruotsinlaiva lähtee 20:15 ja leikitään että sinne pääsee 5 min ennen lähtöä vielä

        Ajamalla kovaa olet perillä 5 min aikaisemmin 20:10

        Jos ajat hitaasti olet perillä 5 min myöhemmin 20:15, jolloin seuraava laiva lähtee 8:15

        Näin ollen 5 min säästö, säästäisi minulta 12 tuntia...

        Tuo nyt on aika "epätodellinen" esimerkki, mutta ymmärtänet pointin?


      • Kjell Pippelström
        runkkaatko enemmän? kirjoitti:

        Ihanko totta??? Ihmeellistä! Kerro nyt vielä miten muutaman minuutin päiväkohtaisista mahdollisista ajansäästöistä muodostuu pidempi vapaa? Onko sulla tosiaan joku laatikko tai pussi mihin sitä aikaa vli varastoida? Miten se aika kerääntyy sinne mökille tai kotiin?

        Sulla on aivan ihana nimimerkki!


      • deeäx
        SiSiSi kirjoitti:

        Otetaan esimerkki, Ruotsinlaiva lähtee 20:15 ja leikitään että sinne pääsee 5 min ennen lähtöä vielä

        Ajamalla kovaa olet perillä 5 min aikaisemmin 20:10

        Jos ajat hitaasti olet perillä 5 min myöhemmin 20:15, jolloin seuraava laiva lähtee 8:15

        Näin ollen 5 min säästö, säästäisi minulta 12 tuntia...

        Tuo nyt on aika "epätodellinen" esimerkki, mutta ymmärtänet pointin?

        Miksi ei voi lähteä ajoissa? Voin mennä työpaikalleni vaikka traktorilla ja ehtisin silti ajoissa. Lähden vaan varttia aiemmin.


      • BTK (Muisttakes tätä
        deeäx kirjoitti:

        Miksi ei voi lähteä ajoissa? Voin mennä työpaikalleni vaikka traktorilla ja ehtisin silti ajoissa. Lähden vaan varttia aiemmin.

        Edelleen, vaikka lähtisi kuinka ajoissa, on nopeammin perillä jos ajaa kovemmin...

        Miksi maksaa satoja euroja lennosta Turku-Tuhkolma, laivalla kun pääsee muutamalla eurolla??? Koska jotkut haluaa käyttää aikaa muuhun kuin lentämiseen...

        Ja tuo Turku-Tukholma reitti on vielä erittäin suosittu, jopa MINÄ käytän sitä...

        Tosin tässä on nopeuseroja enemmän, laiva 30km/h lentokone 1000km/h

        Mutta mitä sitä 2 viikon lomalle tekee säästyneellä 12 tunnilla, ja voihan sinne lomalle lähteä 12 tuntia aikaisemmin


    • kahden sormen ohjaus

      Minä laskin joku vuosi sitten että oikeasti on olemassa ajansäästösäkki.

      Kun tyytyy ajamaan ekoajoa parin vuoden ajan on säästänyt polttoainekuluissa sen verran että voi ottaa kolmen päivän palkattoman loman töistä. Eli päivittäin kolme minuuttia kauemmin maantiellä antaa tunnin vapaata kuukaudessa.

      Tämä laskelma on karkea, mutta antaa suunnan sille että kovempi ajonopeus ei suinkaan ole ilmaista ajansäästöä. Sen jälkeen kun tottuu hitaampaan ajonopeuteen ei jonkun ajan jälkeen enää kaipaa sitä kovempaa vauhtia.

      Ja voi sen leppoisan ajonopeutensa perustella ympäristösyilläkin, vähän pakokaasuja ja vähemmän liikennemelua.

      Jos itse ajaisin 90 km/h 80-rajoituksella johtuisi se käytännössä siitä että en haluaisi olla tientuke, vaan haluaisin näyttää tuntemattomille ihmisille että olen "hyvä rattimies", vaikka nopeusrajoitus koskeekin kaikkia liikenteeseen osallistuvia.

      • hanaa stana

        Mitä teet sillä tunnin vapaalla kun olet jo kuhninut kuukaudessa enemmän ajaessasi hitaammin. Työpäivien aikana häviät 64,5 minuuttia kuukaudessa ja vapaa ajan ajot huomioden enemmän. Lisäksi keräät jonoa ja varastat aikaa myös muilta.

        Jos kerran maan tapa johon poliisit ei puutu on ajaa yli rajoituksen, niin turha on jeesustella ja kerätä jonoa peräänsä. Peiliin katsomisen paikka jos ei normaali liikenteen rytmissä pysty ajamaan


    • mk490

      Minua ei haittaa ohittelijat, jos eivät sitten jarruttele edessäni. Enemmän häiritsee ne hieman alle rajoitusten ajelijat ja peräpuskurissa roikkuvat. Myös jonossa ajelu ärsyttää. Esim. joku vetää kärryä ja kerää jonoa taakseen. Kaikki ajelevat toistensa puskureissa kiinni, joten sieltä takaa on vaikea ja vaarallistakin ohittaa pitkää letkaa.

      • qawesdxc

        Nopeus tässä ei ole se virhe vaan ne ketkä ei osaa ajaa jonossa.

        Voisihan sama tilanne tulla silloinkin kun joku vetää peräkärryä
        180km/h vauhdilla, silti taakse kertyisi jonoa ja taas oltaisiin
        toinen toisensa puskureissa kiinni. Voihan siihen edellä olevaan jättää
        väliä vaikka se tonttia ostaisikin.


    • a siantuntia

      minä kansa ihmetellen näitä kaahareta joitenka pitää ajaa aina yli nopetta minä ajan kansa rajotuksen mukasesti mitarin mukaan autossani on aika tarka mitari ei valehtele paljo joten jos ajan mitarin mukan nopes rajotuksen mukaan niin en aja ainakan yli nopetta ja mootori tielllä ajan ylensä 100 km tunnisa on palon talodeliselisenpaa kun ajaa 120 knh ja auto kin kuluu vähenmän

      • mootori tie

        Jos ajotaitosi ovat kirjoitustaitosi luokkaa, niin voihan ruman ämmän pissaliha sentään, mikä tientuke olet.


    • isänmaan toivot

      Nerokkaitta kommetteja, oikein järkijuttuja ja loistavasti perusteltuja. Kyllä Suomen tulevaisuus on valoisa kunhan nämä teinit pääsevät remmiin.

    • Ei oo mittään

      hättää,kun neljäkymmentä vuotta säästää aikaa liikenteessä pääsee aikasemmin eläkkeelle hih hih hih hih hih hih........................................................

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe