Haluan olla isä

Ei biologinen-isä

Minulla on3-vuotias tytär jota rakastan yli kaiken. En ole biologinen isä, sen olen tiennyt alusta alkaen. Asuimme perheenä vuoden ajan kunnes ex ja tytär muuttivat pois. Nyt ex hakee oikeuden kautta ja verikokeella etten ole biologinen isä ja sitä kautta isyyden purkua. Sitä en kestä! Haluan olla lapsen elämässä mukana jatkossakin. Muita kohtalontovereita?

104

4390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammat on syvältä

      En ole kohtalontoveri, mutta voi kukkakimppu!
      Itsekin olen äiti, enkä missään tapauksessa kieltäisi lapsiltani isää (oli sitte biologinen tai ei).
      Pakko myöntää, että piru meidät äidit periköön, kun ovat lakia ruvenneet runnomaan omaksi parhaakseen isien oikeuksista välittämättä. Suomen oikeusjärjestelmä pissii silmään ja pahasti..
      Todella paljon voimia sinulle!!

      • No voi jeesus

        On teillä kans ongelmat aloittajan kanssa. Myykää mustalaisille ne äpäränne.


      • Systeemi pisii!

        pahastikin pissi niin et tulvii kaikkialtaa!


      • surullista
        No voi jeesus kirjoitti:

        On teillä kans ongelmat aloittajan kanssa. Myykää mustalaisille ne äpäränne.

        Toivottavasti ei ykskään lapsi joudu sun lähelle "jeesus".


      • Myyntimies
        surullista kirjoitti:

        Toivottavasti ei ykskään lapsi joudu sun lähelle "jeesus".

        Nysväilkää rauhassa vaan niiden lastenne kanssa kun minä tahkon samalla aikaa rahaa tyhmien kustannuksella.


      • tyhmä
        Myyntimies kirjoitti:

        Nysväilkää rauhassa vaan niiden lastenne kanssa kun minä tahkon samalla aikaa rahaa tyhmien kustannuksella.

        Millä lailla?


      • Viisas 5
        tyhmä kirjoitti:

        Millä lailla?

        Myymällä packaa.


      • tyhmä
        Viisas 5 kirjoitti:

        Myymällä packaa.

        Millaista?


      • Kaikkea löytyy
        tyhmä kirjoitti:

        Millaista?

        Saa itse valita.


      • tyhmä
        Kaikkea löytyy kirjoitti:

        Saa itse valita.

        Naamioitua vai? Tuskin kukaan selvää sellaista ostaa.


      • Sitä itteensä
        tyhmä kirjoitti:

        Naamioitua vai? Tuskin kukaan selvää sellaista ostaa.

        Kyllä sitä selvää packaa vaan ostetaan.


      • tyhmä
        Sitä itteensä kirjoitti:

        Kyllä sitä selvää packaa vaan ostetaan.

        Sait hyvällä tarjouksella? Oliko hyvääkin? Vai ulkoisestiko käytit?


      • Myyntimies
        tyhmä kirjoitti:

        Sait hyvällä tarjouksella? Oliko hyvääkin? Vai ulkoisestiko käytit?

        En käytä vaan myyn tyhmille.


      • tyhmä
        Myyntimies kirjoitti:

        En käytä vaan myyn tyhmille.

        Koekäytät tietenkin. Turha väittää muuta. Maailmassa myydään muutenkin pelkkää paskaa paketissa eli et ota riskiä omassa tuotteessasi.


    • Ei biologinen-isä

      Exän mielestä olen lapselle huonoa seuraa. Jos isyyden purku ei onnistu, niin minullahan säilyy tapaamisoikeus. Mahtaa exää ottaa päähän, kun joka toinen viikonloppu tytär on minulla...

      • näinkö on

        Sekö on tärkeintä, että exää ottaa päähän.


      • ihmettelenpähänvaan

        Tehän olette käyneet tunnustamassa isyyden lastenvalvojalla.Eikö valehtelusta viranomaisille koidu raigaistuksia?


      • 10+10
        näinkö on kirjoitti:

        Sekö on tärkeintä, että exää ottaa päähän.

        Tonttu, ap tarkoittaakin varmaan että onhan se ikävää että äitikin saa omaa aikaa parin viikonlopun verran kuukaudessa.


      • Laitonta.
        ihmettelenpähänvaan kirjoitti:

        Tehän olette käyneet tunnustamassa isyyden lastenvalvojalla.Eikö valehtelusta viranomaisille koidu raigaistuksia?

        Jos tää nyt ei oo provo niin kyllä tosta kovat sakot vähintään tulee. Sehän on väärän todistuksen antaminen ja petos. Mullakin pisti aika pahasti silmään toi, että "exää ottaa päähän"...
        P.S. Offttopic: Se on kohtalotoveri eikä kohtaloNtoveri... Muista kirjoitusvirheistä en jaksa alkaa saarnaamaan, koska tulisi liian pitkä lista.


      • Pankakoski
        Laitonta. kirjoitti:

        Jos tää nyt ei oo provo niin kyllä tosta kovat sakot vähintään tulee. Sehän on väärän todistuksen antaminen ja petos. Mullakin pisti aika pahasti silmään toi, että "exää ottaa päähän"...
        P.S. Offttopic: Se on kohtalotoveri eikä kohtaloNtoveri... Muista kirjoitusvirheistä en jaksa alkaa saarnaamaan, koska tulisi liian pitkä lista.

        Kannattaisi ehkä itse kirjoittaa virheettömästi, mikäli katsoo itsensä päteväksi muiden virheitä arvioimaan...


      • Pilkun viilaaja
        Laitonta. kirjoitti:

        Jos tää nyt ei oo provo niin kyllä tosta kovat sakot vähintään tulee. Sehän on väärän todistuksen antaminen ja petos. Mullakin pisti aika pahasti silmään toi, että "exää ottaa päähän"...
        P.S. Offttopic: Se on kohtalotoveri eikä kohtaloNtoveri... Muista kirjoitusvirheistä en jaksa alkaa saarnaamaan, koska tulisi liian pitkä lista.

        Se on off-topic eikä offttopic; muista kirjoitusvirheistä en nyt jaksa huomauttaa, koska niistä tulisi liian pitkä lista.


      • aina oikeessa
        Laitonta. kirjoitti:

        Jos tää nyt ei oo provo niin kyllä tosta kovat sakot vähintään tulee. Sehän on väärän todistuksen antaminen ja petos. Mullakin pisti aika pahasti silmään toi, että "exää ottaa päähän"...
        P.S. Offttopic: Se on kohtalotoveri eikä kohtaloNtoveri... Muista kirjoitusvirheistä en jaksa alkaa saarnaamaan, koska tulisi liian pitkä lista.

        et ota asioista selvä'ä suksi vittuun jos tiedä't mikä se on


      • kysyjä

        Samaa kysyn. Sekö on tärkeää että exää ottaa päähän?


      • lapsen etu
        10+10 kirjoitti:

        Tonttu, ap tarkoittaakin varmaan että onhan se ikävää että äitikin saa omaa aikaa parin viikonlopun verran kuukaudessa.

        Kyllä näitä "oman aikaa" vinkuvia aina riittää. Siellä ne sitten makaa uimastadionin nurmikolla tissit kainaloihin valuneena ja miehet juovuksissa.

        Lapset jätetään muiden valvottavaksi. On siinäkin vastuullisia vanhempia.

        Kun ihmiset eroavat, olisi lapselle parhaaksi sijoittaa hänet johonkin muuhun perheeseen. Sitten saisivat nämä aikuiset ja kypsät vanhemmat ihan keskenään riidellä asioistaan.


      • Hanki elämä!

        Sinuna jättäisin ex:n ja hänen lapsensa rauhaan. Selvästikin lapsella on parempi ilman sinua.


    • 3+11

      Entäpä lapsen biologinen isä, entäpä hän? tai lapsen identiteetti. itsekin tuossa tilanteessa, sain lapsen naimisissa olevan kanssa ja tuo aviomies leikkii isää lapselleni..

      Mikä suakin mahtaa oikeasti motivoida?! nussi itsellesi oma lapsi!

      • häpeäisin

        Jos biologinen isäni olisi joku muu kuin äitini aviomies, niin en ikinä haluaisi kuulla sellaisesta bionuljaskasta!


    • 12+3

      Et varmaankaan ole hyvää seuraa ja roolimallia lapselle - aisankannattaja mentaliteettiako nynnyilyä ajattelit lapselle opettaa? mikä mahtaa miestä motivoida elättää toisen tekelettä?! rakkaus? vitut..
      Kuule, kattele sellanen nainen, joka synnyttää sulle sun oman lapsen eikä juokse vieraissa. Äläkä nyt länkytä mistään rakkaudesta lasta kohtaan, se ei ole se mikä sua motivoi tuossa kuviossa.

      "mä en kestä!"
      -Kyllä kestät.

      • Jotenkin suomi24 sais karsia asiattomia kirjoituksia.


    • Ei biologinen-isä

      Juu, ollaan oltu tietysti isyydentunnustuksessa. Olin silloin niin tyttöystävän lumoissa, että mun ehdotuksestani kerrottiin lapsen olevan minun. Kai siitä exälle joku rangaistus tulee. Omasta mielestä olen paras isä tälle tytölle. Toivottavasti biolog. isä ei tuu koskaan kuvioihin mukaan.

      • häviät todnäk

        Miksi sinä olisit paras isä? Entä jos se toinen olisi parempi?


      • ghjnklö

        Jos exälle tulee rangaistus, niin sinulle tulee myös ja ehkä isompi koska olet asiaa ehdoittanyt.


      • Sanktiot odottaa

        Valehtelit viranomaiselle, hmm... mielenkiintoista.


      • HHUHHUH

        Minkä ikäisiä olette?


    • totuus on tärkeää

      Lapsella on oikeus tietää biologiset vanhempansa, katso lapsen oikeudet vaikka googlesta. Muut aikuiset voivat olla myös tärkeitä ja läsnä, mutta jokaisella lapsella on oikeus biologisiin vanhempiinsa, tietää alkuperästään ja taustastaan. Ihmetyttää lapsen äiti. Kuinka itsekäs on ollut kun on nimennyt sinut alunalkaen isäksi. Voit varmasti olla lapsen elämässä läsnä mutta puolla nyt biologisen isyyden selvittämistä tytön parhaaksi äläkä ole itsekäs. Tiedän tapauksen jossa nainen valehteli isyydestä, biologinen isyys selvisi vasta hyvin myöhään. Koitui lapsen kohtaloksi se valhe, kun lapsi tappoi itsensä, vain 14-vuotiaana.

      • sinänsä samaa mieltä

        Saattoi siihen ehkä olla muitakin syitä siihen itsemurhaan?
        Toisen pään sisään kun ei näe.


      • varastettu isyys
        sinänsä samaa mieltä kirjoitti:

        Saattoi siihen ehkä olla muitakin syitä siihen itsemurhaan?
        Toisen pään sisään kun ei näe.

        Nää isoja asioita, älä vähättele identiteetin merkitystä- toi on maton vetämistä jalkojen alta, turvallisuuden ja luottamuksentunne murenee. tuollaisessa herkässä iässä oleva tekee äkkinäisiä liikkeitä ja ne voi olla viimeisiä liikkeitä..
        Joten mieti mies mieti!
        sulle tuntuu tuo oma "isyytesi" olla se tärkein. pelkäät kenties menettäväsi kasvosi.. sen olet tehnyt jo aikaa sitten.
        Voitte varmasti käydä perumassa isyyden ilman noita testejäkin ja oikea isä tunnustaa sen sitten omakseen. Ei tarvita kalliita testejä.
        Mä olen tuossa samassa tilanteessa ja oottelen nyt ,että tuo leikki-isä tulee järkiinsä ja suostuu luopumaan isyydestään. Mä nimittäin teen sille äijälle hyvin ikävästi, jos mun lapsi jonain päivänä kärsii näistä pelletouhuista...että se nauru varastetusta isyydestä loppuu kyllä ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella..varmasti sinullakin.
        En mene uhkailemaan sitä henkilökohtaisesti etukäteen, salama iskee sitten tyhjältä taivaalta, jos aihetta...

        Tuo olisi ihan eri tilanne sulla, jos oikea isä on haluton tunnustamaan ja teet pienestä pitäen selväksi, että et ole biologinen isä, olet vain isäpuoli ja kasvattaja. Ongelmat voi välttää olemalla rehellinen. samaa toivon omassakin tapauksessa käyvän.


      • ymmmyrkäinen
        varastettu isyys kirjoitti:

        Nää isoja asioita, älä vähättele identiteetin merkitystä- toi on maton vetämistä jalkojen alta, turvallisuuden ja luottamuksentunne murenee. tuollaisessa herkässä iässä oleva tekee äkkinäisiä liikkeitä ja ne voi olla viimeisiä liikkeitä..
        Joten mieti mies mieti!
        sulle tuntuu tuo oma "isyytesi" olla se tärkein. pelkäät kenties menettäväsi kasvosi.. sen olet tehnyt jo aikaa sitten.
        Voitte varmasti käydä perumassa isyyden ilman noita testejäkin ja oikea isä tunnustaa sen sitten omakseen. Ei tarvita kalliita testejä.
        Mä olen tuossa samassa tilanteessa ja oottelen nyt ,että tuo leikki-isä tulee järkiinsä ja suostuu luopumaan isyydestään. Mä nimittäin teen sille äijälle hyvin ikävästi, jos mun lapsi jonain päivänä kärsii näistä pelletouhuista...että se nauru varastetusta isyydestä loppuu kyllä ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella..varmasti sinullakin.
        En mene uhkailemaan sitä henkilökohtaisesti etukäteen, salama iskee sitten tyhjältä taivaalta, jos aihetta...

        Tuo olisi ihan eri tilanne sulla, jos oikea isä on haluton tunnustamaan ja teet pienestä pitäen selväksi, että et ole biologinen isä, olet vain isäpuoli ja kasvattaja. Ongelmat voi välttää olemalla rehellinen. samaa toivon omassakin tapauksessa käyvän.

        Miten mies sinun tapauksessasi mies on voinut "varastaa" isyyden, Jos hän on tunnustanut isyyden, on sinulta kysytty onko muita mahdollisia isiä olemassa, ja sinun on täytynyt vakuuttaa, ettei ole. Joten eikö se ole sinun vikasi? Eikä tunnustettua isyyttä ole helppo purkaa, kyllä se vaati testit ja lisäksi oikeuden päätöksen. Mutta vastuu on kyllä ollut sinun, jos äitinä olet lastenvalvojalle valehdelllut.


      • neljän äitee

        Suomessakin elää tälläkin hetkellä satoja ellei tuhansia lapsia osa jo aikuisia, jotka eivät tiedä isästään siis biologista isäänsä. Miten lie pärjäävät, vaikkeivat omaa perimää tunnekaan. Parempi isä ja äitikin on se joka rakastaa lastaan, vai onko sinusta parempi tavata jotain vierasta juoppoa/narkkia tms. joka sattuu olemaan biovanhempi, muttei välitä lapsestaan ? Mitäs se lapselle tekee ?


        ps. tunnen erään huostaanotetun nuoren miehen, ei halua edes äitiään tavata nyt aikuisena, mutta sijaisvanhemmistaan tykkää kovasti.


      • 24123421123
        ymmmyrkäinen kirjoitti:

        Miten mies sinun tapauksessasi mies on voinut "varastaa" isyyden, Jos hän on tunnustanut isyyden, on sinulta kysytty onko muita mahdollisia isiä olemassa, ja sinun on täytynyt vakuuttaa, ettei ole. Joten eikö se ole sinun vikasi? Eikä tunnustettua isyyttä ole helppo purkaa, kyllä se vaati testit ja lisäksi oikeuden päätöksen. Mutta vastuu on kyllä ollut sinun, jos äitinä olet lastenvalvojalle valehdelllut.

        Jos on naimisissa lapsen äidin kanssa kun lapsi saa alkunsa ja syntyy, saa lapsen isyyden, ellei vaimokaan halua tätä kiistää. Jos tekee lapsen naimisissa olevan naisenkanssa, ei ehkä saa oikeutta isyyteen.


      • Älä valehtele
        varastettu isyys kirjoitti:

        Nää isoja asioita, älä vähättele identiteetin merkitystä- toi on maton vetämistä jalkojen alta, turvallisuuden ja luottamuksentunne murenee. tuollaisessa herkässä iässä oleva tekee äkkinäisiä liikkeitä ja ne voi olla viimeisiä liikkeitä..
        Joten mieti mies mieti!
        sulle tuntuu tuo oma "isyytesi" olla se tärkein. pelkäät kenties menettäväsi kasvosi.. sen olet tehnyt jo aikaa sitten.
        Voitte varmasti käydä perumassa isyyden ilman noita testejäkin ja oikea isä tunnustaa sen sitten omakseen. Ei tarvita kalliita testejä.
        Mä olen tuossa samassa tilanteessa ja oottelen nyt ,että tuo leikki-isä tulee järkiinsä ja suostuu luopumaan isyydestään. Mä nimittäin teen sille äijälle hyvin ikävästi, jos mun lapsi jonain päivänä kärsii näistä pelletouhuista...että se nauru varastetusta isyydestä loppuu kyllä ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella..varmasti sinullakin.
        En mene uhkailemaan sitä henkilökohtaisesti etukäteen, salama iskee sitten tyhjältä taivaalta, jos aihetta...

        Tuo olisi ihan eri tilanne sulla, jos oikea isä on haluton tunnustamaan ja teet pienestä pitäen selväksi, että et ole biologinen isä, olet vain isäpuoli ja kasvattaja. Ongelmat voi välttää olemalla rehellinen. samaa toivon omassakin tapauksessa käyvän.

        Hehheh, ei se peruminen tuosta noin vain onnistu. Tunnustaminen helppoa, peruminen ei... Ihme luuloja.


      • ???
        ymmmyrkäinen kirjoitti:

        Miten mies sinun tapauksessasi mies on voinut "varastaa" isyyden, Jos hän on tunnustanut isyyden, on sinulta kysytty onko muita mahdollisia isiä olemassa, ja sinun on täytynyt vakuuttaa, ettei ole. Joten eikö se ole sinun vikasi? Eikä tunnustettua isyyttä ole helppo purkaa, kyllä se vaati testit ja lisäksi oikeuden päätöksen. Mutta vastuu on kyllä ollut sinun, jos äitinä olet lastenvalvojalle valehdelllut.

        Mistä sait päähäsi että nimim. "varastettu isyys" olisi nainen?


    • kärsivällisyyttä

      Jos olet virallisesti tunnustanut lapsen kolme vuotta sitten, niin on paljon mahdollista, että yksikään oikeusistuin ei pura enää isyyttäsi. Yleensä purkaminen pitää tapahtua kahden vuoden sisällä tunnustamisesta. Tämä pätee, oli biologinen isä tai ei.

    • Ei biologinen-isä

      Hyvä tietää tuo kahden vuoden rajapyykki. Jään sitten kirjoihin ja kansiin isäksi. Exää kuulemma huolestuttaakin tilanne: minä isänä ja biologinen pappakin haluaa lapsensa...

      • tiesi,eitiennyt,ties

        Hyvä provo.


      • LiikaaKokkeja;)

        Tässä pitää pitää vähän äidinkin puolia. Kuka nainen haluaa juosta kolmen "isi-kandidaatin" mukaan?

        Mahdollinen uusi mies? (Tuleva "isä" lapselle)
        Oikea biologinen isä (Haluaa ehkä tavata lastaan?)
        Ex-mies, ei biologinen isä (joka roikkuu neljäntenä pyöränä).


      • joob
        LiikaaKokkeja;) kirjoitti:

        Tässä pitää pitää vähän äidinkin puolia. Kuka nainen haluaa juosta kolmen "isi-kandidaatin" mukaan?

        Mahdollinen uusi mies? (Tuleva "isä" lapselle)
        Oikea biologinen isä (Haluaa ehkä tavata lastaan?)
        Ex-mies, ei biologinen isä (joka roikkuu neljäntenä pyöränä).

        Lapsella ei voi olla kuin yksi isä ja se isä on siittäjä. Muut ovat isäpuolia ja äidin kumppaneita. hyvin yksinkertaista.


    • arse

      tsemppiä vaan...pistä ämmälle luu kurkkuun.

    • Olitteko

      Olitteko avioliitossa? Silloinhan sinä olet isä automaattisesti. ei pitäisi olla mitään mutinoita kenelläkään, varsinkaan jos sinä et eroa halunnut.

      Oli miten oli, niin sinä olet ollut lapsen isä alusta saakka. Muuta isää ei tarvita. Lapselle voi toki kertoa biologisesta alkuperästä kun hän on hieman vanhempi, mutta isyyden purkamisessa en näe mitään mieltä.

    • tää on niin tätä ...

      jotenkin tämä taas haiskahtaa naisen kiusanteolta...väistämättä tulee mieleen että nainen yrittää satuttaa mahdollisimman paljon ja säälittävintä asiassa on tietenkin se että käytetään jälleen lyömäaseena lasta...joka kuitenkin on syytön aikuisten erimielisyyksiin. Olen kokenut samansuuntaista naisten taholta ennenkin, joten täysin uutta tämä ei ole. Voimia sulle taistella oikeuksistasi, joita tosin suomenmaassa on aika vähän isällä...vaikka olis biologinenkin

      • EriNainen

        Siis keitä nuo naiset oikein ovat, joita tunnette?

        "nainen yrittää satuttaa mahdollisimman paljon"


      • EriNainen
        EriNainen kirjoitti:

        Siis keitä nuo naiset oikein ovat, joita tunnette?

        "nainen yrittää satuttaa mahdollisimman paljon"

        Ja sympatiani siis ovat ap:n puolella, mikäli hän on tosissaan. Mutta vaikea kuvitella, että kenenkään naisen ensisijainen motiivi olisi satuttaa miestä mahdollisimman paljon, kun on kyse omasta lapsesta. ?????


      • HHUHHUH
        EriNainen kirjoitti:

        Siis keitä nuo naiset oikein ovat, joita tunnette?

        "nainen yrittää satuttaa mahdollisimman paljon"

        EriNainen. Minkälaisia ruusunpunaisia laseja oikein käytät? Nainen on pahin. Nainen on paha naiselle, nainen on paha miehelle. Ikävä kyllä näin on oikeassa elämässä


      • .....
        HHUHHUH kirjoitti:

        EriNainen. Minkälaisia ruusunpunaisia laseja oikein käytät? Nainen on pahin. Nainen on paha naiselle, nainen on paha miehelle. Ikävä kyllä näin on oikeassa elämässä

        Kummasti mies on yleensä esim. perheväkivallassa tekijänä... Eli mieskö ei ole paha kenellekään?


    • näinsemenee

      Sitten kun lapsi tulee teini-ikään ja täytyisi olla vastuussa hänen hölmöilyistään niin silloinhan vedotaankin siihen ettei olla biologisia isiä.....

    • pluskolmenäeljäviisi

      suomen oikeusjärjestelmä on selvästi joidenkin siittiöiden tukemia.

    • toivotaan parasta

      Vetoat vain lapsen oikeuteen pitää se isä, jota hän on tottunut isäksi kutsumaaan, eipä siinä muutakaan voi.

    • Asiat isällä kunnoss

      Ettekö voi katsoa peiliin kun riitelette lapsista ja heidän huoltajuudesta???

    • jepjepjepjep1234

      loukatuksi tulemisen tunne ja oman edun tavoittelu estää sen...peiliin katsomisen

    • spermat vittun

      laukee

      baby

    • Tietämätön

      Mitä tarkoittaa biologinen isä?

      • Avuksesi

        Et sinä ole tosissasi, mutta kyllähän näitä pimeitä kohtia joskus löytyy, niin tiedoksi, että biologinen isä on se henkilö, jonka siittiöllä munasolu on siitetty.


    • oletoikeaisä

      Kuulostaa tosi kamalalta! Itse olen kasvanut perheessä jossa meitä sisaruksia 6 ja kaikilla vähjän erilaisen bilogiset taustat. On sama äiti tai sama isä tai kumpikaan ei sama ja silti ollaa aina oltu samalla viivalla! Mun veljeni ei ole biologisesti isäni isä, mut aina isäksi meidän iskää kutsunut ja sellainen se hänelle aina on. Myös kun vanhemmat erosi niin veljeni muutti isällemme asumaan vaikkei ollut biologisesti edes tämän vaan äidin! Ja siis todellakin olet ainoa oikea isä joka lapsella on ja tulee ikinä olemaan. Sinä olet hänen elämässään ollut alkumetreiltä saakka. Tuntuu kamalalta edes ajatus siitä, että joku äiti voisi riistää lapsen isältä isyyden! Niin paljon voimia sinulle! Itse odotan lasta yksin ja niin toivon, että joanin päivänä löydän miehen joka olisi osana lapsen jokapäiväistä elämää tuoden hänelle roolimallin ja turvaa tässä isossa maailmassa.

      • mies32mm

        sinä olet se läheisin roolimalli nyt äitinä. Roolimalleja voi lapsella olla muitakin kuin ne jotka kotona asuu ja joita äiti nai: opettaja, harratusohjaaja, naapurinmies, kaupan vartija, kioskimyyjä, sarjakuvasankari jne...

        Itselläni näitä roolimalleja riitti isäni lisäksi :)


    • ipselis

      Huoltajuusasiat selvitetään kunnan perheoikeudellisessa yksikössä, jossa mm. selvitetään isyys ja erotapauksessa tehdään esim. sopimuksia tapaamis- ja elatusasioissa. Siellä kunnan viranomaisen tehtävänä on ajatella jokaisessa asiassa LAPSEN etua.

      Nykypäivänä ei ole kovinkaan outoa, että lasta kasvattamassa on ei-biologisia aikuisia. Johan jo pelkästään moni päiväkodin täti tai koulun opettaja näkee lapsia enemmän kuin biologiset vanhemmat.

      Pidä kiinni oikeuksistasi ja soita heti maanantaina lastensuojeluun ja pyydä kiireellisesti puhelinaikaa, jotta saat asian eteenpäin. Voisi kuvitella, että biologinen äiti suostuu siihen, että lapsi on ainakin välillä sinulla ihan senkin takia, että jos sinä olet lapsen huoltaja, niin sinähän olet oikeutettu tapaamisoikeuden lisäksi elatusmaksuun (jos lapsi on enemmän äidillään kuin sinulla).

      • wisser

        "Nykypäivänä ei ole kovinkaan outoa, että lasta kasvattamassa on ei-biologisia aikuisia. "

        Minä en kauheasti leuhkisi sillä, että päiväkodin työntekijät näkevät lapsia enemmän, kuin lasten vanhemmat ...

        Mutta sitä tulin varsinaisesti sanomaan, että kyllä ennenvanhaankin oli tavallista, että muut kuin biologiset vanhemmat tai sukulaiset huolehtivat lapsista. Syrjähypyistä en edes aloita, mutta leskimiehiltä suorastaan odotettiin, että he etsisivät itselleen uuden vaimon huolehtimaan äidittömistä lapsista. Leskinaiset myös menivät usein uusiin naimisiin.


    • Kylmät kädet

      Etköhän ole vain kikkailut pysyvän loisimisluvan Suomeen. Ei litran aivoilla voi rakastaa ketään muuta, kuin itseään.

    • zemppiä

      Äiti hakee itselle etulyönti asemaa. Miksi lapsen elämä täytyy sekoittaa tuollaisella touhulla. Ei biologinen isä on kasvattanut ja ollut lasnä lapsen elämässä, sitten tulee äiti ja laittaa viivan kaikelle. Tämän jälkeen äiti esittelee oikean isän jota lapsi ei tunne..Koita siitä sit kasvattaa lapselle uskoa ja luottamusta isää kohden. Lasten silmissä kaikki ei käy niin kuin aikuiset luulevat. Naurettavaa touhua! Ymmärrän ei biologisen isän surun. Lapsi jonka olet kasvattanut ja uhrannut hänen eteen kaiken, on sinulle kaikki kaikessa oli alun perin oma tai ei.

    • sillee tapahtuu

      Sitä voi aina niinku kyrrpää huiskuttaa ja spermat eukkojen vitttuun ruiskuttaa. Sit myöhemmin näkee että pamahtiko muija paksuksi vai ehkäisikö se kakaran.

    • tsemppia

      Olet luultavasti hyvä ihminen. Koita saada nainen istumaan alas ja kerro sama kuin kerroit tänne. Yritä vakuuttaa, että sinun isänä olo on sekä lapselle että sinulle äärettömän tärkeää - sitä paisi, biologinen - ei biologinen. Onko tuolla väliä? Ei fyysisyys ole isyyden arvo tai vaade, vaan henkisyys. T. adoptiolapsen isä

    • haiskahtaa tämä

      Jos nainen sanoo, että et ole hyvää seuraa lapselle niin mitä sellaista olet tehnyt,, että et ole hyvää seruaa lapselle, oletko rikollinen.
      Aika lyhyt suhde ollut jos vuoden kestänyt.
      Miksi koetat väkisin jäädä vielä kuvioihin? onko joku itsekäs syym että pitäisi saada tapaamisoikeus. AIka sekavaa, kun lapsi on jollekkin toiselle, sinä haluaisit olla isä ja sinua ei haluta isän rooliin.
      Muistaakohan lapsi sinua joskus kun on kuitenkin aika pieni. Jos se nyt on kolme, niin olet tullut kuvioihin 1-2 vuoden välillä, siltikin minusta vuoden suhde on aika lyhyt.
      Itse en haluaisi omalle lapselleni kaikenlaisia käypäläisiä joiden taustoistakaan ei ole varmaa tietoa.

      • Ei biologinen-isä

        Tyttö oli 10kk:n kun tuli ero, eli on asunut äitinsä kans kahdestaan vähän yli kaks vuotta. On mulla joka toinen vkonloppu la-su. Elatusmaksun äiti saa ajallaan Kelalta, mun tulojen kans on vähän niin ja näin vaikka töissä käynkin. Toivottavasti oikeus ymmärtää että haluan olla mukana tytön elämässä. Jos ex hommaa uuden miehen, ni haen sitten yksinhuoltajuutta.


    • tottuus

      Aisankannattajalla ei ole oikeuksia. Näin se nyt vain sattuu olemaan tässä maailmassa.

    • Kylmät kädet
    • http://j.gs/46rA

      http://j.gs/46rA

    • Surullista. Toinen vanhemmistani on adoptoitu aikanaan,kuten myös hänen isänsä on adoptoitu vanhempiensa kuoltua. Veri ei todellakaan ole vettä sakeampaa,vaan lapsella rakkain ja tärkein isä tai äiti on se, joka hänelle isänä tai äitinä toimii.

    • Musta- Rudolf

      Kaksi ärsyttävintä sanaa/lausetta ovat:

      1) exä
      2) itse asiassa

      • itseasiassaexä

        Kyllä minä niin mieleni pahoitin.


    • Eikös se järki sano

      Eikös se järki jo sano miheille että akat on hulluja, psykopaatteja jotka käyttää lapsia aseena miehiä vastaan vaikka hintana olisi lapsen henkinen sairastuminen tai jopa itsemurha kuten näitä tapauksia tulee jatkuvasti. Lapset eivät kestä lähivanheman (äidin) tekemää kiusaa etävanhemmalle. Tilastot karua luettavaa.

      Jos miehellä vähänkin järki pelaa niin se ei haksahda akkoihin, eikä miehiin. Sinkkuna on parasta. Ei velvotteita mihinkään suuntaan ja voi elää ja mennä miten haluaa.

      • Tiina 32

        Mulla kaks lasta ja en ole varma isästä,
        no hän rakastaa noiitä niinkuin minäkin.
        kahdel kaverilla sama "ongelma",ei ole varma onko
        isä isä,mut yhtäkaikki lapset ihania,sama kuka isä on!


    • sony3

      mikä mättää pahasti mättää voi sun kuusi kun asiat alkavat kieroutua niin niitä ei oikaise kukaan olen elämässäni miten läheltä liippaa

    • 355

      hyviä voimia teille siihen kriisi tilanteeseen ratkaiskaa siat sovussa ja hyvässä yhteys ymmärryksessä

    • väri

      onnea teille asioissa ja kaikkea hyvää

    • yksityisyrittäjä

      Miksi naisen pitää käyttäytyä kuin huo ra ja valehdella vielä enemmän . Asia mitä en tule koskaan ymmärtämään . Itselläni on perhehöpötyksestä vain aborttikokemuksia , kun en ole mennyt siihen lankaan että menisin naimisiin ilman avioehtoa , kun selkeästi kertoo että ilman ehtoa ei käy niin vielä yritetään . No itsepähän huo rat päättää mitä kohdussaan kantavat . Mutta kuitenkin tämä isyyden kieltäminen on juurikin sitä henkistä väkivaltaa mitä huo rat käyttävät hyväkseen .

      • Huo ra

        Jokainen nainen saa nykyään päättää seksuaalisesta elämästään siinä missä mieskin, joten painu kuule keskiajalle huo rittelemaan.

        Asian vierestä, mutta jo on kumma, että pitää ikuisesti määrätä naisten seksuaalisuudesta tällaisella kielenkäytöllä.


    • l<afhug

      Kasva mieheksi, äläkä piipitä.
      Tuollainen vinkuminen on epänormaalia miehen käytöstä.

    • Jeesuksen sotilas

      Avioliitto joka kestää ja jossa toinen toista rakastaa koko elämän ajan, ja lapsia rakastetaan on ratkaisu ongelmaan, mutta kun ei kestetä avioelämää eikä tutkitta rakastaako sitä puolisoa,,niin erotaan ja riidellään lapsista,,,sitä tää suomalainen arki päivä on haetetaan pikarakkautta,,tehdään lapsia, jotka kärsivät kun ei saa rakkaudelista ohjausta.


      Jumalan mukainen rakkaus menee näin

      Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
      5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
      6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 1:4; 2. Joh. 1:3.Joh. 4]
      7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
      1.Kor.12:4-7

    • liies

      Mä toivon, että voisitte erota sovussa exäsi kanssa ilman, että sekoittaisitte lastanne teidän väleihin. Minun mielestä on surullista, kun eron jälkeen vanhemmat ottavat lapsen välineeksi, jolla pyritään satuttaa toista. Viisas vanhempi pyrkii suojelemaan lasta mahdollisimman paljon, että erotilanteet ei aiheuttaisi kehitykselle haittaa sen enempää.

      Olen nähnyt työni kautta, että vanhemmat ajattelevat itsekkäästi eivätkä pysty asettumaan lapsen asemaan ja ajattelemaan mikä lapselle on parhaaksi. Tällöin lähivanhempi tukee etävanhemman roolia ja etävanhempi tukee lähivanhemman roolia. Vanhempien väliset riidat aiheuttavat loppujen lapselle ristiriitaisia tunteita ja jopa siitä aiheuta kehitykseen haittaa. Tässä tilanteessa usein vanhemmat syyttävät toisiaan, että lapsen ongelmat johtuvat toisesta vanhemmasta, vaikka kummatkin vanhemmat käyttäytymisellä aiheuttavat lapselleen hallaa.

      Kieltämällä toisen vanhemmat (tässä tilanteessa myös sinun vaikka et ole biologinen isä, niin lapsi varmaan pitää sinua isänä) aiheuttaa enemmän lapselle haittaa. Erotilanteessa pitäisi mahdollistaa lapselle tärkeät suhteet, koska ne tukee lapsen kehitystä ja kasvua. Toivon, että kummatkin ymmärtäisivät lapsen edun ja toimivat sen mukaisesti. Mitä vinkkejä annan sinulle, että pyri ajattelemaan lapsen parasta ja keskustele myös exän asiasta niin, että lapsen etu kuitenkin tässä tärkein. Se vaatii omien tunteiden taka-alalle laittamista, että pystyy järkevästi toimimaan lasta ajatellen.

    • 3 lapsen isä

      Jos haluat olla isä, niin maailma on pullollaan naisia, jotka haluavat olla äitejä. Tapaat kyllä naisen, jonka kanssa teette ihan oman lapsen. Et kai halua maksaa elatusmaksuja vielä 15 vuotta toisen lapsesta, ja tapella joka välissä kaikesta mahdollisesta exän kanssa. Kivikkoinen tie. Minä ennemminkin kieltäisin isyyden.
      Olet ollut lapsen elämässä vain vuoden. Tulevaisuudessa olet omille lapsillesi isä koko elämän.
      Haloo !

      • HHUHHUH

        Isyys ja isän olemeninen on muutakin kuin biologista. Moni ei-biologinen vanhempi on 110 kertaa parempi kuin se oikea vanhempi, Mietipä, jospa sinäkään et ole kaikkien lapsiesi isä. Otat "eron" heti ja siinä paikasta "lapseesi/lapsiisi" ilman minkäänlaista surua. Niinkö? Et sinäkään voi satavarmasti tietää, että olet lapsesi/lapsiesi isä.


    • ryssätovatroistoja

      suomi24 ehkä jopa ryssät mulkut proavat. ettekö 0le huomanneet että spammia tulee jatkuvasti eikä enää ole mahdollisuutta torjua viestejä. Näinköhän ryssät ovat myyneet sposti osoitteemme eteenpäin?????

    • Jos ei ole biologinen isä, on syytä purkaa isyys.
      Järkevää olisi tunnustaa tai etsiä kuka on lapsen oikea isä.
      Se olisi lapsen edun mukaista.
      Tapaamisoikeus tarkoittaa sitä, että lapsella on oikeus tavata hänelle läheisiä ihmisiä myös eron jälkeen. Tässä ei tarvitse olla biologinen isä.
      Kokonaisuutta emme täällä tunne niin siihen oletko oikea henkilö edelleen tapaamaan lasta on vaikea täällä kenenkään ottaa pitävää kantaa.
      Lapsella on biologinen äiti joka on tässä tapauksessa myös ensisijainen huoltaja ja myös päättää lapsen edusta. Sinä et biologisena isänä ole etkä saakkaan olla.
      Lasta ei saa kuitenkaan käyttää pelinappulana. Kuulostaa kieltämättä vähän oudolta miksi noin innokas olet lasta tapaamaan joka ei ole oma.
      Tarkistaisin kyllä myös rikosrekistelin jatkoa ajatellen viranomaisena.
      Tämä haisee huorastaan.

    • Ärsyyntyny

      Oi voi kun lukee näitä ihmisten kommentteja... Miten jotkut on edes kehannut kirjoittaa mitään noi tyhmää tai julmaa. Mies pyytää apua ja te vaan vittuilette ja auotte päätänne. Jos teiän elämänne on niin hanurista ni ei sitä tarvi kaikille kostaa. Ja toki jos ette keksi mitää järkevää sanottavaa ni kannattaa sit olla vaan ihan hiljaa, se on yleensä paras ratkasu!

    • pieni kulkija

      Viaton lapsi on pelinappula, jolla " sivistyneet" aikuiset pompottelevat ja lyövät vastaiskuja toisilleen. Kun muuta ratkaisua ei nähdä. Jeee, kyllä kasvaa tasapainoisia lapsia, ja ongelmia...

    • Justjoo

      On kyllä sellasta vammais urpoo taas täällä. Muuttakaa kuuhun tappelemaan typeryyksiänne. Lapsi on tärkein. Ja teille oma napa. Olette itsekkäitä turhanpäiväisiä idiootteja kaikki.

    • hulluidiootti

      On varsin omituista haluta olla isä lapselle jonka on tuntenut ainoastaaan vuoten ja joka ei ole edes biologisesti oma. Kannaattaa rauhoittua ja miettiiä kaikessa rauhassa syitä siihen miksi haluat leikkiä lapsen isää. Jos suurin syy on kosto, niin unohta koko juttu, saat itsesi näyttämään idiootilta läheistesi silmissä. Ei pitä unohtaa taloutellistakaan puolta. Jos on riittävän isot tulot, niin ei vieraan lapsen elatus missään tunnu, mutta jos valtaosa tuloista menee elämiseen, niin silloin kannattaa taloudellinenkin puoli ottaa huomioon.

      • HHUHHUH

        hulluidiootti. Olet kyllä valinnut nimimerkkisi erittäin kuvaaksi siitä, minkälainen olet. Toivon elämällesi kaikkea pahaa perhe-elämän saralle


      • Olette sadisti
        HHUHHUH kirjoitti:

        hulluidiootti. Olet kyllä valinnut nimimerkkisi erittäin kuvaaksi siitä, minkälainen olet. Toivon elämällesi kaikkea pahaa perhe-elämän saralle

        Jos toiveesi täyttyy niin pystytkö nauttimaan siitä?

        Tuollaiset "Schadenfreude" halut varmasti näkyvät elämäsi muillakin osa-alueilla.

        Suosittelen ehdottomasti kaikkia pysymään kaukana sinunlaisesta.


    • KAUHEETA

      VOI VOI. Minä vanhana muorina eksyin,tälle sivustolle,tommostako se elämä on tänään,imisistä on tullut hirviöitä. Ei tiedetä enää kenen siittämää lasta kasvattaa. Eniten minua säälittää isäparat,äitykäisistä on tullut kostonkoneita,vallanvälineenä on pienet lapset. No ei tarvitse ihmetellä,kun lapsilla on niinpaljon mielenterveys ongelmia. Olkaa ihmisiksi.

    • Tuskinpa

      Ei tule äiti onnistumaan hankkeessaan. Hanki itsellesi hyvä asianjaja ja mene oikeuteen. Juridisesti olet lapsen isä. Biologia ei tee vanhemmuutta vaan läsnäolo.

    • <3Voimia<3

      Exäsi on itsekäs ihminen. Yritä puhua hänelle - kerro, kuinka paljon rakastat lasta, kuinka sydämetöntä olisi erottaa teidät, miten sellainen vaikuttaa lapseenkin, jne. Yritä vedota hänen tunteisiinsa (jos niitä on) millä keinolla hyvänsä.

      Toivotaan parasta!!

    • minulle arkea ...

      Tarvitset hyvän asianajajan ja hyvän terapeutin, ei isyys ole vain biologiaa. Helpointa olisi jos saisit ex yhteistyöhön. Mutta kun uskot asiaasi niin hyvää syntyy, tee kaikkesi ettei synny vahvaa vastakkainasettelua.

    • vain niitä

      Harmi ettet ole homo. Suomessa ei kukkahattu-oikeuslaitos purkaisi homon isyyttä millään hinnalla.

      Homppeleilla ei Suoessa ole mitään muuta kuin oikeuksia ja niitäkin on enemmän kuin heteromiehillä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe