Jatkuvat itsetuhoiset ajatukset

pskaolo

Vähän väliä paska olo, välillä niin paha olo, että mietin tekeväni itelleni jotain.. Esim parvekkeelta hyppäämistä tai muuta lopullista.. Tähän oloon ei mikään auta, tai no juttelu välillä, mut esim viikonloppuisin ei ole ketään, jolle jutella, koska siskoille en todellakaan puhu tästä, sisko vaan totes, kun sanoin että on paska olo, että tapa vaikka ittes, ei sua kukaan kaipaa.

Keväällä kävin eräässä paikassa juttelemassa, mutta jouduin vaihtaa paikkaa ja siellä oon käynyt kerran.. enkä tiedä pystynkö menemään sinne, kun se on niin ahistava paikka. Pitkät käytävät aiheuttaa hirveen ahistuskohtauksen, kuten jo ekalla kerralla siellä käydessä. Eikä ne sieltä kuulemma lähde käymään missään ulkopuolella, kun edellisessä paikassa se psykologi tuli joka kerta yhteen paikkaan, jossa pystyi juttelemaan..

Tää p*ska olo on joka viikkoista, varmaan 2-4päivää viikosta on p'ska olo. Ennen auttoi se, että rupes kattelee elokuvaa tai pelaamaan peliä, mut nyt ei. Mä en tiiä kuinka kauan mä jaksan tätä p*skaa oloa, jatkunut helmikuusta lähtien.. Välillä juttelu auttaa, välillä taas ei, sekin riippuu siitä kenelle juttelee.

Välillä mietin tosissani tekeväni jotain, mut en mä halua kuolla. Mikä auttaa jaksamaan? Mitään masennusdiagnoosia ei ole kukaan tehnyt..

17

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä annan sulle masennusdiagnoosin. Tosta voi heti päätellä että oot masentunut. Tee huvikseks joku esim. BDI testi, niin selvität itelleskin miten sairas oot.
      Kannattaa ruveta käymään viikoittain psykiatrilla ja kerro niille millasessa paikassa haluut sen hoidon. Niillä on esim. tehostettu avohoito, joka voidaan järjestää esim. kahvilassa.

    • 18+10

      Auttaa jaksamaan... lääkitys auttaa jaksamaan. Kasa bentsoja auttaa jaksamaan. Niiden sekoittaminen alkoholiin auttaa jaksamaan. Jatkuva nukkuminen pitää hengissä. Ei masennus kestä kuitenkaan ikuisuuksia. Välissä on aina parempia jaksoja kunnes taas masentuu syvästi.

    • mikä taustalla?

      Kerroit tuon alakulon alkaneen helmikuussa. Muistatko mihin tapahtumaan alku liittyi, tai tapahtuiko silloin jotain?

    • MR help

      minulla on sinulle ehdotus. Jos paikallaan olo ei tepsi niin kokeile liikuntaa. Erittäin turhauttavaa lukea liikunnasta koska on paska olo, mut oon kohtalotoverisi ja liikunta on auttanut.

    • Kalju Pitkätukka

      Hae apua.

      Vaikutat nuorelta, älä ainakaan itseäsi lopeta!

      Onko elämässäsi perusasiat kunnossa?

      Ihminen tarvitsee mielekästä tekemistä ja ihmissuhteita(toiset enemmän, toiset vähemmän) pysyäkseen henkisesti kunnossa.

      Masennus vie aloitekyvyn ja kyvyn nauttia ennen tärkeistä asioista.
      Pahoin masentunut tarvitsee ulkopuolista apua.

      Lievemmät mielialan vaihtelut ja v itutus kyllä korjautuvat itsestään.

      • pskaolo

        Aivan varmasti johtuu siitä, että sain yheltä vatipäältä viime syksyn ja talven aikana tappouhkauksia, yhteensä 3. Ei se suoraan mua uhannut, mut välikäsien kautta, uhkas mm ampua ym. Varmasti johtuu tosta, ku joutu sillon miettimään että entä jos se tulee kadulla vastaan, vaikkei ks.tyyppi ulkona liikukaan. Ja siitä ku joutuu jatkuvasti miettimään ks. lieron lapsia, joita hakataan kotona joka ikinen päivä ja joista toinen viimeks mun luona ollessaan rupes hysteerisesti itkemään, että ei saa mennä ulos, kun ks. liero voi tulla vastaan. SIllon menin tuohon liittyen soittaa erään puhelun, ni lapsi oli sanonu yhelle toiselle, ettei näe mua enää koskaan ku SE tulee ja tekee jotain.

        Hyvin nihkeitä olivat uudessa juttelupaikassa siihen, että tulisivat käymään yhessä paikassa, jossa voi jutella.. En tiiä sit onnistuuko sitten ku se normi työntekijä tulee ku ens viikolla on joku toinen, jonka oon nähny kerran mut sit tulee se, joka on sit kokoajan.

        Entinen psykologi veikkas että p*ska olo johtuu siitä tuosta jutusta ja sit lapsuudessa tapahtuneista jutuista..

        En aio tehdä itelleni mitään, eilen tuli vaan erityisen p*ska olo ja kävi mielessä parvekkeelta hyppääminen. Ei ennen oo niin vahvasti käyny tuo mielessä. Sit mietin mun eläimiä, kuka niistä huolehtis? Joutuisivat varmaan eläinsuojaan tai jonnekii..

        Mua pelottaa se, että jos mä sanon psykologille että on välillä itsetuhosia ajatuksia, että se kertoo lääkärille joka määrää suljetulle, vaikka eihän ne voi pelkästään AJATUSTEN takia..?


      • pskaolo
        pskaolo kirjoitti:

        Aivan varmasti johtuu siitä, että sain yheltä vatipäältä viime syksyn ja talven aikana tappouhkauksia, yhteensä 3. Ei se suoraan mua uhannut, mut välikäsien kautta, uhkas mm ampua ym. Varmasti johtuu tosta, ku joutu sillon miettimään että entä jos se tulee kadulla vastaan, vaikkei ks.tyyppi ulkona liikukaan. Ja siitä ku joutuu jatkuvasti miettimään ks. lieron lapsia, joita hakataan kotona joka ikinen päivä ja joista toinen viimeks mun luona ollessaan rupes hysteerisesti itkemään, että ei saa mennä ulos, kun ks. liero voi tulla vastaan. SIllon menin tuohon liittyen soittaa erään puhelun, ni lapsi oli sanonu yhelle toiselle, ettei näe mua enää koskaan ku SE tulee ja tekee jotain.

        Hyvin nihkeitä olivat uudessa juttelupaikassa siihen, että tulisivat käymään yhessä paikassa, jossa voi jutella.. En tiiä sit onnistuuko sitten ku se normi työntekijä tulee ku ens viikolla on joku toinen, jonka oon nähny kerran mut sit tulee se, joka on sit kokoajan.

        Entinen psykologi veikkas että p*ska olo johtuu siitä tuosta jutusta ja sit lapsuudessa tapahtuneista jutuista..

        En aio tehdä itelleni mitään, eilen tuli vaan erityisen p*ska olo ja kävi mielessä parvekkeelta hyppääminen. Ei ennen oo niin vahvasti käyny tuo mielessä. Sit mietin mun eläimiä, kuka niistä huolehtis? Joutuisivat varmaan eläinsuojaan tai jonnekii..

        Mua pelottaa se, että jos mä sanon psykologille että on välillä itsetuhosia ajatuksia, että se kertoo lääkärille joka määrää suljetulle, vaikka eihän ne voi pelkästään AJATUSTEN takia..?

        Nyt on taas hyvä olo ku kävin siskonkaa uimassa. Ja ylihuomenna reissuun maailman ihanimman ipanankaa.

        Kerroin siskolle tnä paskasta olosta ni se sano että sä et ole niin tyhmä että tekisit mitään. En mä ole meinannutkaan, v*tuttaa vaan se paskaolo, joka kuitenkii aina tulee. Mietin vaan että miten se tulee aina ku oon kotona tai ylipäätään nyk.asuinkaupungissa, ku ei tuu sillon ku oon käymässä entisessä asuinkaupungissa. Tukihenkilö sano tuohon, että ehkä sä tunnet olos turvallisemmaks siellä kuin täällä.. Se kaupunki on jotenkii paljon kivempi paikka asua kuin tää, mut en mä voi muuttaa sinne takas...


      • Pian ohi
        pskaolo kirjoitti:

        Nyt on taas hyvä olo ku kävin siskonkaa uimassa. Ja ylihuomenna reissuun maailman ihanimman ipanankaa.

        Kerroin siskolle tnä paskasta olosta ni se sano että sä et ole niin tyhmä että tekisit mitään. En mä ole meinannutkaan, v*tuttaa vaan se paskaolo, joka kuitenkii aina tulee. Mietin vaan että miten se tulee aina ku oon kotona tai ylipäätään nyk.asuinkaupungissa, ku ei tuu sillon ku oon käymässä entisessä asuinkaupungissa. Tukihenkilö sano tuohon, että ehkä sä tunnet olos turvallisemmaks siellä kuin täällä.. Se kaupunki on jotenkii paljon kivempi paikka asua kuin tää, mut en mä voi muuttaa sinne takas...

        Oletko ennenkin kirjoittanut tänne tekstisi kuulostaa tutulta?
        Minun elämä on yhtä jaskaa mutta tänään keksin miten sen lopetan,se on kivuliasta mutta niin on jokainen päiväkin.
        Koeta sinä jaksaa minä en.


      • Kalju Pitkätukka
        pskaolo kirjoitti:

        Nyt on taas hyvä olo ku kävin siskonkaa uimassa. Ja ylihuomenna reissuun maailman ihanimman ipanankaa.

        Kerroin siskolle tnä paskasta olosta ni se sano että sä et ole niin tyhmä että tekisit mitään. En mä ole meinannutkaan, v*tuttaa vaan se paskaolo, joka kuitenkii aina tulee. Mietin vaan että miten se tulee aina ku oon kotona tai ylipäätään nyk.asuinkaupungissa, ku ei tuu sillon ku oon käymässä entisessä asuinkaupungissa. Tukihenkilö sano tuohon, että ehkä sä tunnet olos turvallisemmaks siellä kuin täällä.. Se kaupunki on jotenkii paljon kivempi paikka asua kuin tää, mut en mä voi muuttaa sinne takas...

        "Nyt on taas hyvä olo ku kävin siskonkaa uimassa. Ja ylihuomenna reissuun maailman ihanimman ipanankaa."

        Hyvä, että voit myös nauttia elämästä.
        Tällaisista asioista se elämän mielekkyys rakentuu.

        Kiva kuulla myös, että sinulla on tukihenkilö ja muuta ammattiapua.

        Elämän arki on harmaata puurtamista ja sitä pitää oppia sietämään.


    • pskaolo

      Aika mielenkiintoista kuulla olevansa juoppo-narkkari, etenkään kun ei käytä alkoholia KOSKAAN! Eilen vietiin äitinkaa mun tietokone eräälle tyypille, että kattoo mikä vialla. No mä seisoin siinä etuoven vieressä, ovi oli auki, äiti oli kuskina, sit se rupes siinä sanoo että ota se kone ja vie se jo sisälle. Sanoin että se tulee ite hakee sen. Sit se rupes työntää tietokoneen tornia siitä etupenkiltä ulos päin, sanoin sille että älä h*lvetti pudota sitä. Sit se rupee yhtäkkiä raivoo, että älä huuda saatanan juoppo-narkkari. Sanoin sille että aijaa, en tiennykään olevani juoppo. Sit se vaan että nuo parvekkeella seisovat ukot sua siksi luulee ku siinä huudat.

      Mua se vertaa erääseen tyyppiin joka on täysjuoppo, perheensä pahoinpitelijä, tappouhkailija hullu. se muka oikeuttaa mua vertaamaan siihen lastensa hakkaajaan, kun ollaan oltu joskus vuonna nakkijaperuna samassa ls-laitoksessa, tosin ERI AIKAAN!

      Mä en ole koskaan juonut alkoholia, pari kertaa painostuksen takia maistanu, mut tämä haittaa äitiä harvinaisen paljon. Yks päivä sano että pitäs sunkii jo opetella juomaan alkoholia. On se varmaan sille iso ongelma, jos 20vuotias ei TYKKÄÄ juoda alkoholia.. Mm. mökillä ku aina ollaan ni siskot ja siskon mies tulee tuputtaa, että ota nyt vähän, maista edes, ei oo pakko juoda paljoo, mut maista edes, on varmasti parempaa ku kokis. Illalla sit istuin puhelin kädessä sohvalla, ni ks. haukkuja kävelee ohi ja sanoo, että tuo se ei varmaan koskaan tule tekemään töitä, ei päivääkään.

      Ennen tota haukkumista oli ollutkii hyvä olo koko päivän, mut tossa yön ajan itkin ja mietin, että mikä hel*etti tolla ihmisellä on mua vastaan.. Tiiän että pitäs olla sillee että toisesta korvasta sisään toisesta ulos, mut onko toi normaalia että oma äiti haukkuu ja arvostelee kokoajan omaa tytärtään?? Pakko oli olla sen luona yö, kun lähetään reissuun. Meinasin jo eilen lähtee kotiin, etten lähtis reissuun, mut en uhasta tuota tolle sitä mielihyvää, että pääsis siitäkii valittaa. Enkä voi tuottaa Maailman ihanimmalle Ipanalle sitä pettymystä, että en lähtiskään mukaan.

      Voisinpa veikata, että p*ska olo johtuu myös ks.tyypistä, eli äitistä, meiän välit ei oo moneen, moneen vuoteen olleet normaalit, eikä varmaan tuu koskaan olemaankaan. Silti mä otan sen haukunnat heti itteeni...

    • pskaolo

      Tnä kävin siellä juttelupaikassa, eivät kuulemma suostu siihen että tulisivat sieltä käymään jossain muualla. Helpompi kuulemma niin, että mä käyn siellä. Joo-o, tottakai se niille on helpompi. Ei siitä tule olemaan mitään apua, ku joutuu aina sinne ahdistavaan paikkaan menemään...

      Sanovat että sieltä saa nopeesti ajan esim seuraavalle päivälle jos on ahistava olo. Joo, jos on ahistava olo ni ei se siellä käymällä ainakaan helpotu!

    • Mätäsuu

      Toihan on päinvastoin upeeta ettei alkoholi maistu! Sen kanssa ei kannata alkaa pelleilemään, varsinkaan jos mielen kanssa häikkää....kokemusta on. Tartuin nyt vain tuohon asiaan.

    • pskaolo

      Miten saa jatkuvat itsetuhoiset ajatukset pois mielestä pyörimästä? Kokoajan pska olo ja itsetuhoiset ajatukset mielessä.. Kävi tnä mielessä sekin, että tnä olis hyvä päivä kuolla, ku tulee koiran kuolemasta 2-vuotta. Olis sama kuolinpäivä, eri vuosi vaan. Mä haluan noi paska ajatukset pois, mut MITEN?!

      Parin viikon päästä uus aika tonne juttelupaikkaan, mut mitä se auttaa mennä ahdistavaan paikkaan? Eilinen p*skaolo alkoi siitä ku rupesin miettii että taas pitää vähän ajan päästä sinne mennä.. Ja vieläpä se, että ku on kahdella ekalla kerralla ollut joku aivan eri henkilö ja sit seuraavallakii kerralla on taas outo ihminen ja sit sitä seuraavalla kerralla on vasta se, joka jatkaa sit.

      En tiiä pystynkö niin usein käymään ahistavassa paikassa, molemmilla kerroilla tullut pskaolo sen jälkeen ku on lähteny sieltä...

      • Evvk Jyväskylä

        Sinulla on tosi vaikea tilanne mutta on sinun itsekkin yritettävä jotain että pääset tuosta olosta irti edes vähäksi aikaa,ja ajattele miten hienoa kun et juo.
        Mitä hittoa muitten mielipiteistä ja on tässä itselläkin juuri se olo ja jatkuva ahdistus.
        Apua en jaksa hakea vaikka sitä hoetaan joka paikassa,viimeksi kun hain apua olin 10min lääkärillä joka lupasi että Kriisiryhmästä ottavat yhteyttä.
        Kuis kävikään kaupungin osa missä asun ei kuulu tämän ryhmän alueeseen,jotwn voithan varata terveyskeskukseen ajan.
        Hoblaa näin se homma etenee ja apua tule joka tuutista.olen niin kyllästynyr joten pitäkööt ryhmänsä ja apunsa tämä tapahtui Jyväskylässä.
        Se ryhmä on ollut vuosikaudet ja vieläkään ei lääkärit ja ne itsekkään tiedä kuka sitä voi käyttää,joten heippa ja hellät tunteet.


      • pskaolo
        Evvk Jyväskylä kirjoitti:

        Sinulla on tosi vaikea tilanne mutta on sinun itsekkin yritettävä jotain että pääset tuosta olosta irti edes vähäksi aikaa,ja ajattele miten hienoa kun et juo.
        Mitä hittoa muitten mielipiteistä ja on tässä itselläkin juuri se olo ja jatkuva ahdistus.
        Apua en jaksa hakea vaikka sitä hoetaan joka paikassa,viimeksi kun hain apua olin 10min lääkärillä joka lupasi että Kriisiryhmästä ottavat yhteyttä.
        Kuis kävikään kaupungin osa missä asun ei kuulu tämän ryhmän alueeseen,jotwn voithan varata terveyskeskukseen ajan.
        Hoblaa näin se homma etenee ja apua tule joka tuutista.olen niin kyllästynyr joten pitäkööt ryhmänsä ja apunsa tämä tapahtui Jyväskylässä.
        Se ryhmä on ollut vuosikaudet ja vieläkään ei lääkärit ja ne itsekkään tiedä kuka sitä voi käyttää,joten heippa ja hellät tunteet.

        Koko päivän yrittäny tehä jotain, joka yleensä saa ajatukset muualle ja pahan olon pois. Ihan sama mitä tekee, sama p'ska olo on kokoajan.. Mä oon niin väsyny tähän jatkuvaan paskaan oloon. :<

        Eräästä paikasta soittivat äsken ja sanoivat, että äitis sano että voit mennä sen luo jos et kestä olla yksin kotonas. Nyt se äiti esittää niin huolehtivaista ja sit ku sinne menisin ni olis h*lvetinmoinen haukunta pystyssä.

        Kohta pitää soitella uudestaan sinne äskeiseen paikkaan, jos on siis paha olo vielä sillon. Yritetään keksiä kuulemma jotain apua. Mikä tähän muka auttaa? Kaikki vaan sanoo että sun pitää hommata lääkitys pahaan oloon. Ihan ku se h*lvetin lääke auttais joka asiaan.. Ja pitäs olla hyvä seuranta siihenkii jos alottaa jonkun lääkityksen. Sanoin että kokoajan on itsetuhoisia ajatuksia, se vaan tokas, että pitää mennä sit sellaseen paikkaan, josta saa oikeaa apua. Mikähän paikka sellanen olis? Kenties päivystys, josta ne on heti laittamassa suljetulle, joka on viho viimeisin paikka minne menen enää ikinä..


    • pskaolo

      Soitin aiemmin illalla sinne paikkaan, kun sieltä yks tyyppi käski soittaa, jos paha olo jatkuu. No tultiin siihen tulokseen, että se soittaa sieltä häkeen, että ne lähettää ambulanssin käymään, että voi jutella tmv. No iski hirvee paniikki-pakokauhu ja en ollutkaan kotonani sillon ku ambulanssi kävi. En tiiä varmaks, että kävikö mutta ilmeisesti jos ei ambulanssi käyny ni poliisit ainakii kävi kämpässä sisällä, koska poliisiauto pörräs pihassa ja kämpässä oli käyty, koska partsin ovi oli kiinni, vaik jätin sen auki ja kissojen ruokakuppi oli täytetty vedellä.

      Se oli mielestäni hyvä idea sillon olla tulematta sisälle. Päivystykseen joutumisen pelko, tai ylipäätään poliisien kanssa asioiminen on jotain niin pelottavaa, aivan varmasti olis poliisitkii paikalle rynnineet... Ulkona kävellessä p'ska olo lähti pois, mut melkein heti ku tulin sisälle ni tuli taas se olo.

      Nyt jälkikäteen kuitenkii mietin, että olisko se auttanu p'skaan oloon, että olis esim lähteny päivystykseen? Tosin eihän se oo aiemminkaan, ni miten nyttenkää?

    • pskaolo

      Mikä tähän p*skaan oloon auttais? Ennen on auttanu se, että lähtee ulos, pelaa huippupeliä koneella tai kattoo jotain ohjelmia netistä tai tv:stä. Nyt ei auta! Uiminen tai ylipäätään ulos meneminen auttanu kahtena päivänä vaan sen ajan ku on uimassa tai muualla kuin kotona ja tnä kävin yhessä eläinpaikassa ni ei ollu siihen mennessä kertaakaa ollu p*skaolo, mut melkein heti sen jälkeen tuli se... Välillä tulee sellanen pelko, että teen itelleni jotain. Meen partsille kattoo ja katon että miten pitkä pudotus siitä olis. (10krs) Mä en halua tehä itelleni mitään eikä oo sellasta suunnitelmissa, mut mä en enää kauaa jaksa tätä p*skaaoloa!

      Ens viikolla on taas aika sinne juttelupaikkaan, TAAS eri ihmiselle. :s Tukihenkilö(tai se joka hoitaa sen asioita lomalla) sano, että oo ilonen että pääset oikeen psykologille, ne tietää kaikki asiat paremmin kuin ne muut jotka on sairaanhoitajia. Taas pitää selittää kaikki asiat juurtajaksaen sille ja sit taas seuraavalla kerralla on uus. Mä kerran koitan siellä käyä tai max 2, jos tulee molemmilla kerroilla paskaolo, ni lopetan käynnit. Voiko ne vaatia mua käymään siellä siitä syystä ettei ne ite voi/jaksa/halua lähtee käymään missään ks. talon ulkopuolella.. Ei jaksa joka kerta selittää eri ihmiselle kaikkee ku kaikki kysyy samoja kysymyksiä!

      Jos menis ite VAPAAEHTOISESTI päivystykseen, ni mitä hyötyä siitä olis?

      Määräisivät kenties lääkkeet tai laittais suljetulle. Ainakii kuulemma jos ite soittais häkeen paskanolon takia, ni ne ei lähetä poliiseja. Vähän sopii epäillä.. Ja kuulemma poliisit ei saa tarttua kiinni, jos lähen vapaaehtosesti... Tosin eihän ne tänne tuliskaan, jos ite soittais, tai niin mulle ainakii väitettiin. Mut aina ollu häkessä joku v-mäinen tyyppi vastaamassa, ihan joka kerta! Viimeks ku yks tyyppi sopi munkaa siitä että se soittaa ambulanssin tänne, ni silti tuli poliisit?! Mut sitä en tiiä että tuliko ne heti vai kävikö eka ambulanssityypit oven takana ja vasta sit poliisit?! :o

      Tosin joskus tossa syksyn mittaan tulee aika polven takii lääkärille, sille voin ehkä sanoa näistä. tai en tiiä uskallanko(suljetulle joutumisen pelko on järkyttävän suuri), voishan toki kirjottaa paperillekin p*skasta olosta, ehkä se auttais.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe