Kuulutko liittoon?

liitoton

Liittoasiaa näin tuoreemmalta pohjalta, eli yksinkertaisesti:

Kuulutko liittoon ja miksi? Perusteluita saisi siis mieluusti olla. Kerro vielä myös, että oletko lh vai sh-th ja mihin liittoon kuulut? Paljonko vuosimaksut/edut?

Olen onnistunnut elämään jo neljättäkymmenettä vuotta kuulumatta mihinkään liittoon, ja nyt asiaa harkitsen. Kuitenkin vaikka kuinka asiaa pyöritän, kiertelen ja kaartelen, niin en vain yksinkertaisesti löydä itselleni henkilökohtaisesti minkäänlaista järkevää perustelua liittoon liittymisellä? Oikeusturva nyt on yksi ainoa järkevä peruste, mutta toisaalta onko sekään sitten sen maksun arvoinen? Asiantuntijaluennoihin sekä päiviin nyt osallistun muutenkin, ja myös maksan niitä omasta pussista/työnantajan piikkiin, joten sekään nyt ei omalla kohdallani ole mikään perustelu.

233

5605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rädyn luuta

      No, jos mielestäsi olet korvaamaton työntekijä ja mitkään maailman uhat eivät sinua koske, niin aivan turhaahan se on. Sanonpahan vaan yhden sanan: Sote-uudistus.

      • EIPÄ OLE LUOTTOA LII

        EHDOTTOMASTI ei , liity lomaan työttömyys kassaan ,SÄÄSTÄT VUODESSA
        TODELLA PITKÄN EURON.Kaiken lisäksi liitot ei oikeesti aja jäseniensä etuja ,
        vaan työantajan etuja saada halvalla työntekijänsä.ENTÄPÄS NÄMÄ SURKEAT
        ELÄKKEET, OLIN TYÖELÄMÄSSÄ YLI 40 v NO NYT SAAN 1200€ /kk eläketä!!!!!!!
        TODELLA SURKEA ELÄKE, MIKSI LIITTO EI OLE TÄTÄKIN ASIAA HOITANUT ????
        Kyllähän kevalla olisi varaa todellakin maksaa , mutta ostavat kiinteistöjä ja sioittavat osakesalkkuun, miksi ????KYLLÄ RANKALLA TYÖLLÄ, ELÄKKEENSÄ ANSAINNUT. JA TÄHÄN OLISI TODELLA PITÄNYT LIITTOJENKIN PANEUTUA.
        Olen muutenkin pettynyt asioiden hoitoon liitoissa, naisten € ei todellakaan
        ole edennyt, kuin puheissa, MIKSI ???kalenterin saa kirjakaupasta halvemalla,
        se on ainoa asia mitä liitolla on antaa.LIITOT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA LOPETTAA.


      • Pro ammattiliitto
        EIPÄ OLE LUOTTOA LII kirjoitti:

        EHDOTTOMASTI ei , liity lomaan työttömyys kassaan ,SÄÄSTÄT VUODESSA
        TODELLA PITKÄN EURON.Kaiken lisäksi liitot ei oikeesti aja jäseniensä etuja ,
        vaan työantajan etuja saada halvalla työntekijänsä.ENTÄPÄS NÄMÄ SURKEAT
        ELÄKKEET, OLIN TYÖELÄMÄSSÄ YLI 40 v NO NYT SAAN 1200€ /kk eläketä!!!!!!!
        TODELLA SURKEA ELÄKE, MIKSI LIITTO EI OLE TÄTÄKIN ASIAA HOITANUT ????
        Kyllähän kevalla olisi varaa todellakin maksaa , mutta ostavat kiinteistöjä ja sioittavat osakesalkkuun, miksi ????KYLLÄ RANKALLA TYÖLLÄ, ELÄKKEENSÄ ANSAINNUT. JA TÄHÄN OLISI TODELLA PITÄNYT LIITTOJENKIN PANEUTUA.
        Olen muutenkin pettynyt asioiden hoitoon liitoissa, naisten € ei todellakaan
        ole edennyt, kuin puheissa, MIKSI ???kalenterin saa kirjakaupasta halvemalla,
        se on ainoa asia mitä liitolla on antaa.LIITOT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA LOPETTAA.

        Niin, eihän tuo 1200e/kk ole paljon mutta on toisaalta suhteessa siihen minkäläisen työuran teit.Sinällään järjestelmä on reilu, mitä enemmän tienaat sitä paremman eläkkeen saat.Ja muista, vaikka saisit 2000e/kk eläkettä, on suhteessa siihen työaikaan ja siinä saavutettuun elämän tasoon nähden vähän.

        Ja ap:lle; Itse olen kuulunut koko 10 vuotisen työelämäni eri liittoihin. Syynä on ihan ensinnäkin oman persuksen pieni turvaaminen jos sattuisi jäämään työttömäksi. Toisena syynä tulee puhtaasti liittotoiminnan kannattaminen.Tänäpäivänä kun työantaja on ottanut asenteen missä työtekijällä ei ole arvoa. Ihmisiä irtisanotaan miten halutaan. Tälle asialle ei yksittäisenä ihmisenä ja työtekijänä voi juurikaan mitään joten olen katsonut että liittymällä liittoon, voin olla yksi sadasta tuhannesta palasesta joka yrittää puolustaa ja pitää yllä työtekijän oikeuksia.Ja en, en väitäkkään että mikään 70-luvun ammattiliittoa saa mistään takaisin. Tarkoitukseni on vain koittaa olla mukana pitämässä asioita jossain ruodussa.
        Kyseisten asioiden puolesta olen valmis maksamaan 1.4%/kk palkastani.
        Itsestäni on oikeastikkin erittäin huolestuttavaa että varsinkin työelämäänsä aloittelevissa nuorissa on paljon jotka viittaavat kintaalla koko liittotoiminalle ja tulevat samalla huijatuksi työantajan suunnalta.Samalla työnantaja tekee työtekijä, työntekijältä enemmän voittoa ja kohti paikallisia sekä henkilökohtaisia sopimuksia.


      • fakta homma
        EIPÄ OLE LUOTTOA LII kirjoitti:

        EHDOTTOMASTI ei , liity lomaan työttömyys kassaan ,SÄÄSTÄT VUODESSA
        TODELLA PITKÄN EURON.Kaiken lisäksi liitot ei oikeesti aja jäseniensä etuja ,
        vaan työantajan etuja saada halvalla työntekijänsä.ENTÄPÄS NÄMÄ SURKEAT
        ELÄKKEET, OLIN TYÖELÄMÄSSÄ YLI 40 v NO NYT SAAN 1200€ /kk eläketä!!!!!!!
        TODELLA SURKEA ELÄKE, MIKSI LIITTO EI OLE TÄTÄKIN ASIAA HOITANUT ????
        Kyllähän kevalla olisi varaa todellakin maksaa , mutta ostavat kiinteistöjä ja sioittavat osakesalkkuun, miksi ????KYLLÄ RANKALLA TYÖLLÄ, ELÄKKEENSÄ ANSAINNUT. JA TÄHÄN OLISI TODELLA PITÄNYT LIITTOJENKIN PANEUTUA.
        Olen muutenkin pettynyt asioiden hoitoon liitoissa, naisten € ei todellakaan
        ole edennyt, kuin puheissa, MIKSI ???kalenterin saa kirjakaupasta halvemalla,
        se on ainoa asia mitä liitolla on antaa.LIITOT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA LOPETTAA.

        Loimaan kassa ei aja jäsentensä etuja. Päivärahat se kyllä maksaa. Etujen ajamisesta joudut sitten maksamaan erikseen. Liitto ei hoida eläkkeitä. Et tiedä mistä puhut.


      • jemmarii
        EIPÄ OLE LUOTTOA LII kirjoitti:

        EHDOTTOMASTI ei , liity lomaan työttömyys kassaan ,SÄÄSTÄT VUODESSA
        TODELLA PITKÄN EURON.Kaiken lisäksi liitot ei oikeesti aja jäseniensä etuja ,
        vaan työantajan etuja saada halvalla työntekijänsä.ENTÄPÄS NÄMÄ SURKEAT
        ELÄKKEET, OLIN TYÖELÄMÄSSÄ YLI 40 v NO NYT SAAN 1200€ /kk eläketä!!!!!!!
        TODELLA SURKEA ELÄKE, MIKSI LIITTO EI OLE TÄTÄKIN ASIAA HOITANUT ????
        Kyllähän kevalla olisi varaa todellakin maksaa , mutta ostavat kiinteistöjä ja sioittavat osakesalkkuun, miksi ????KYLLÄ RANKALLA TYÖLLÄ, ELÄKKEENSÄ ANSAINNUT. JA TÄHÄN OLISI TODELLA PITÄNYT LIITTOJENKIN PANEUTUA.
        Olen muutenkin pettynyt asioiden hoitoon liitoissa, naisten € ei todellakaan
        ole edennyt, kuin puheissa, MIKSI ???kalenterin saa kirjakaupasta halvemalla,
        se on ainoa asia mitä liitolla on antaa.LIITOT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA LOPETTAA.

        Kuten MTK. Kysyppä maanviljelijöiltä kannattaako liittyä MTK:hon


      • loiskuormasta eroon
        jemmarii kirjoitti:

        Kuten MTK. Kysyppä maanviljelijöiltä kannattaako liittyä MTK:hon

        Liitoissa loisii paljon isomahaisia demareita ja vasemmistoliittolaisia.
        Loimaan kassa ajaa saman ilman loiskuormaa.


      • SOTE = NWO

        Sote-uudistus on vain teatteria ja kulissitoimintaa. Kulissien takana häärää korruptiovirkamiehet jotka istuvat salaseuroissa.

        Sote-uudistus = New World Order NWO (Uuden Maailman Järjestys)


      • miksi maksaa tyhjäst
        fakta homma kirjoitti:

        Loimaan kassa ei aja jäsentensä etuja. Päivärahat se kyllä maksaa. Etujen ajamisesta joudut sitten maksamaan erikseen. Liitto ei hoida eläkkeitä. Et tiedä mistä puhut.

        MITÄ etuja,vai en tiedä!!!!!!!!!!!!!! kuulehan loimaan kassassa olemalla saat monin kerroin ky.niin sanotut edut, maksu n.100€ / VUOSI. MITÄ NS.LIITTOSSA MAKSAA
        VUOSI , KATSO VEROKORTISTA TAI TILINAUHASTA JA LASKE EROTUS.
        TIEDÄN MYÖSKIN SEN ETTEI LIITTO AJA ELÄKE -ASIOITA , MUTTA KYLLÄ VOISI.
        TYÖTTÖMYYS TURVAN SAA MYÖS LOIMAAN KASSASTA.
        EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ OLLA LIITOSSA.KAIKKI SAAVAT SAMAT esim. 20€/ kk
        yleiskorotukset, siis sairaan vähän.Mitä pomot saa????Ne saa satoja €/kk ja nauravat partaansa , että taas saatiin hyvät korotukset hehe.......
        Listaa voisin todellakin jatkaa vaikka kuinka paljon, siis todella paljon,
        joten elä kuule viiti puhua etten tiedä.


      • -emppu-
        SOTE = NWO kirjoitti:

        Sote-uudistus on vain teatteria ja kulissitoimintaa. Kulissien takana häärää korruptiovirkamiehet jotka istuvat salaseuroissa.

        Sote-uudistus = New World Order NWO (Uuden Maailman Järjestys)

        Vakuutusyhtiöt ovat myös osa salaseurojen toimintaa. Harva tuotakaan asiaa tietää.


      • Järkevä kuuluu liitton!
        miksi maksaa tyhjäst kirjoitti:

        MITÄ etuja,vai en tiedä!!!!!!!!!!!!!! kuulehan loimaan kassassa olemalla saat monin kerroin ky.niin sanotut edut, maksu n.100€ / VUOSI. MITÄ NS.LIITTOSSA MAKSAA
        VUOSI , KATSO VEROKORTISTA TAI TILINAUHASTA JA LASKE EROTUS.
        TIEDÄN MYÖSKIN SEN ETTEI LIITTO AJA ELÄKE -ASIOITA , MUTTA KYLLÄ VOISI.
        TYÖTTÖMYYS TURVAN SAA MYÖS LOIMAAN KASSASTA.
        EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ OLLA LIITOSSA.KAIKKI SAAVAT SAMAT esim. 20€/ kk
        yleiskorotukset, siis sairaan vähän.Mitä pomot saa????Ne saa satoja €/kk ja nauravat partaansa , että taas saatiin hyvät korotukset hehe.......
        Listaa voisin todellakin jatkaa vaikka kuinka paljon, siis todella paljon,
        joten elä kuule viiti puhua etten tiedä.

        Ammattiliittojen ansiosta sinullakin on mm. vuosilomat, viisipäiväinen työviikko, pekkaspäivät/työajanlyhennykset, liitot neuvottelevat sinullekin palkat ja niiden korotukset.Ammattiliitot myös vapaa-ajantoimintaa ja maksavat usein opiskelujakin. Liitosta saat myös maksuttoman oikeusavustajan kun työnantajasi on kusettanut sinua ja haluaisit maksamatta jääneet rahat itsellesi. Yksin on pirun hankalaa lähteä työnatajaa vastaan oikeustoimiin. Voi tulla hyvin kalliiksi. Liitto jopa maksaa oikeudenkäyntikulut. Loimaan-tai muukaan työttömyyskassa ei tee mitään edellä mainituista!


      • 11+2o
        EIPÄ OLE LUOTTOA LII kirjoitti:

        EHDOTTOMASTI ei , liity lomaan työttömyys kassaan ,SÄÄSTÄT VUODESSA
        TODELLA PITKÄN EURON.Kaiken lisäksi liitot ei oikeesti aja jäseniensä etuja ,
        vaan työantajan etuja saada halvalla työntekijänsä.ENTÄPÄS NÄMÄ SURKEAT
        ELÄKKEET, OLIN TYÖELÄMÄSSÄ YLI 40 v NO NYT SAAN 1200€ /kk eläketä!!!!!!!
        TODELLA SURKEA ELÄKE, MIKSI LIITTO EI OLE TÄTÄKIN ASIAA HOITANUT ????
        Kyllähän kevalla olisi varaa todellakin maksaa , mutta ostavat kiinteistöjä ja sioittavat osakesalkkuun, miksi ????KYLLÄ RANKALLA TYÖLLÄ, ELÄKKEENSÄ ANSAINNUT. JA TÄHÄN OLISI TODELLA PITÄNYT LIITTOJENKIN PANEUTUA.
        Olen muutenkin pettynyt asioiden hoitoon liitoissa, naisten € ei todellakaan
        ole edennyt, kuin puheissa, MIKSI ???kalenterin saa kirjakaupasta halvemalla,
        se on ainoa asia mitä liitolla on antaa.LIITOT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA LOPETTAA.

        Ei oo 4 vuoteen kalentereita näkynyt...Onko muilla? Tehyssä.


      • en aio kuulua
        Pro ammattiliitto kirjoitti:

        Niin, eihän tuo 1200e/kk ole paljon mutta on toisaalta suhteessa siihen minkäläisen työuran teit.Sinällään järjestelmä on reilu, mitä enemmän tienaat sitä paremman eläkkeen saat.Ja muista, vaikka saisit 2000e/kk eläkettä, on suhteessa siihen työaikaan ja siinä saavutettuun elämän tasoon nähden vähän.

        Ja ap:lle; Itse olen kuulunut koko 10 vuotisen työelämäni eri liittoihin. Syynä on ihan ensinnäkin oman persuksen pieni turvaaminen jos sattuisi jäämään työttömäksi. Toisena syynä tulee puhtaasti liittotoiminnan kannattaminen.Tänäpäivänä kun työantaja on ottanut asenteen missä työtekijällä ei ole arvoa. Ihmisiä irtisanotaan miten halutaan. Tälle asialle ei yksittäisenä ihmisenä ja työtekijänä voi juurikaan mitään joten olen katsonut että liittymällä liittoon, voin olla yksi sadasta tuhannesta palasesta joka yrittää puolustaa ja pitää yllä työtekijän oikeuksia.Ja en, en väitäkkään että mikään 70-luvun ammattiliittoa saa mistään takaisin. Tarkoitukseni on vain koittaa olla mukana pitämässä asioita jossain ruodussa.
        Kyseisten asioiden puolesta olen valmis maksamaan 1.4%/kk palkastani.
        Itsestäni on oikeastikkin erittäin huolestuttavaa että varsinkin työelämäänsä aloittelevissa nuorissa on paljon jotka viittaavat kintaalla koko liittotoiminalle ja tulevat samalla huijatuksi työantajan suunnalta.Samalla työnantaja tekee työtekijä, työntekijältä enemmän voittoa ja kohti paikallisia sekä henkilökohtaisia sopimuksia.

        Yksi kysymys, onko niistä liitosta ollut mitään apua näissä lukemattomissa yt-neuvotteluissa. Ei, ei yhtikäs mitään. Lähes joka päivä on yt jossain ja ihmisiä irtisanotaan joukoittain. En näe mitään järkeä kuulua liittoon siksi että siitä olisi jotain turvaa. Sitä paitsi ei työttömyysturvan takia liittoon tarvitse kuulua. Riittää kun on jossain työttömyyskassassa jäsenenä. Liittoihin kyllä menee palkkapussista vuosittain useita satasia mutta mitä saa niiden tilalle, siinäpä mietittävää.


      • kikkeliskokkelisvaa

        rahastus laitoksia nuo on ei ois ollu ikinä mitää hyötyy mut kaveri sai lakiapua kun lomaute'ttiin ja uhattiin lopputilil mut tääki vaa kiristystekniikka et vaimoke saa tehä ict ilmatteeks :P


      • ..........
        EIPÄ OLE LUOTTOA LII kirjoitti:

        EHDOTTOMASTI ei , liity lomaan työttömyys kassaan ,SÄÄSTÄT VUODESSA
        TODELLA PITKÄN EURON.Kaiken lisäksi liitot ei oikeesti aja jäseniensä etuja ,
        vaan työantajan etuja saada halvalla työntekijänsä.ENTÄPÄS NÄMÄ SURKEAT
        ELÄKKEET, OLIN TYÖELÄMÄSSÄ YLI 40 v NO NYT SAAN 1200€ /kk eläketä!!!!!!!
        TODELLA SURKEA ELÄKE, MIKSI LIITTO EI OLE TÄTÄKIN ASIAA HOITANUT ????
        Kyllähän kevalla olisi varaa todellakin maksaa , mutta ostavat kiinteistöjä ja sioittavat osakesalkkuun, miksi ????KYLLÄ RANKALLA TYÖLLÄ, ELÄKKEENSÄ ANSAINNUT. JA TÄHÄN OLISI TODELLA PITÄNYT LIITTOJENKIN PANEUTUA.
        Olen muutenkin pettynyt asioiden hoitoon liitoissa, naisten € ei todellakaan
        ole edennyt, kuin puheissa, MIKSI ???kalenterin saa kirjakaupasta halvemalla,
        se on ainoa asia mitä liitolla on antaa.LIITOT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA LOPETTAA.

        Loimaan kassa on kokoomuksen juoni ammattiliittojen kurjistamisessa. Sitten kun suuri osa työläisistä on saatu pois ammattiliitoista, voikin helposti kurjistaa Suomen työelämän ja työehtosopimukset amerikan malliin. Ja jos kuvittelette, että se on hyvä malli niin erehdytte pahemman kerran. Siellä pienituloiset joutuu tekemään jopa kolmea työtä että saa edes jonkilaisen elannon perheelleen!

        Vaikka ammattiliitot on nykyään turhan pöhöttyneitä niin parempi kuitenkin maksaa jäsenmaksua sinne kuin antaa wahlroosien tuhota koko suomalaisen työelämän.


      • pulters
        EIPÄ OLE LUOTTOA LII kirjoitti:

        EHDOTTOMASTI ei , liity lomaan työttömyys kassaan ,SÄÄSTÄT VUODESSA
        TODELLA PITKÄN EURON.Kaiken lisäksi liitot ei oikeesti aja jäseniensä etuja ,
        vaan työantajan etuja saada halvalla työntekijänsä.ENTÄPÄS NÄMÄ SURKEAT
        ELÄKKEET, OLIN TYÖELÄMÄSSÄ YLI 40 v NO NYT SAAN 1200€ /kk eläketä!!!!!!!
        TODELLA SURKEA ELÄKE, MIKSI LIITTO EI OLE TÄTÄKIN ASIAA HOITANUT ????
        Kyllähän kevalla olisi varaa todellakin maksaa , mutta ostavat kiinteistöjä ja sioittavat osakesalkkuun, miksi ????KYLLÄ RANKALLA TYÖLLÄ, ELÄKKEENSÄ ANSAINNUT. JA TÄHÄN OLISI TODELLA PITÄNYT LIITTOJENKIN PANEUTUA.
        Olen muutenkin pettynyt asioiden hoitoon liitoissa, naisten € ei todellakaan
        ole edennyt, kuin puheissa, MIKSI ???kalenterin saa kirjakaupasta halvemalla,
        se on ainoa asia mitä liitolla on antaa.LIITOT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA LOPETTAA.

        LOIMAAN KASSAN ovat aikanaan perustaneet Suomen Yrittäjien hallituksen jäsenet...eli liity vaan työnantajien tukikassaan....


        BUAAAHHHHHH

        ja kyllä ammattiliitonkin kassaan tms voi liittyä kuulumatta liittoon....

        mutta mielelläni edelleen pidän nykyisen liittoni antaman vuosimatkavakuutuksen ja tapaturma- ja vastuuvakuutuksen...ja muut jäsenedut

        voihan sitä loisia Loimaallakin nauttien muiden neuvottelemista sopimuksista....


      • voi poloista
        miksi maksaa tyhjäst kirjoitti:

        MITÄ etuja,vai en tiedä!!!!!!!!!!!!!! kuulehan loimaan kassassa olemalla saat monin kerroin ky.niin sanotut edut, maksu n.100€ / VUOSI. MITÄ NS.LIITTOSSA MAKSAA
        VUOSI , KATSO VEROKORTISTA TAI TILINAUHASTA JA LASKE EROTUS.
        TIEDÄN MYÖSKIN SEN ETTEI LIITTO AJA ELÄKE -ASIOITA , MUTTA KYLLÄ VOISI.
        TYÖTTÖMYYS TURVAN SAA MYÖS LOIMAAN KASSASTA.
        EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ OLLA LIITOSSA.KAIKKI SAAVAT SAMAT esim. 20€/ kk
        yleiskorotukset, siis sairaan vähän.Mitä pomot saa????Ne saa satoja €/kk ja nauravat partaansa , että taas saatiin hyvät korotukset hehe.......
        Listaa voisin todellakin jatkaa vaikka kuinka paljon, siis todella paljon,
        joten elä kuule viiti puhua etten tiedä.

        Liiton jäsenmaksu on verovöhennyskelpoinen, jos et sitä tiedä. Ongelmatilanteissa saat liiton ja luottamusmiehen apua. Et näköjään tiedä edes että liitot sulle ne palkat, pakkaset, lomat, ym. korvaukset ja työajat neuvottelee. Nämä edut kyllä liittoon kuulumattomille kelpaa. Saisivat itse neuvotella omat etunsa ja katsoa mitä sitten ylipäätään saisivat omin avuin neuvotellen. Pekkaset lähtisivät heti, samoin lisät ja työaika pitenisi ja lomat lyhenisi. Loimaan kassasta et muuta saa kuin työttömyyskorvauksen ja työnantajalle olet irtisanottiin listassa ensimmäisenä kun ongelmia tulee.


      • 5+12
        Järkevä kuuluu liitton! kirjoitti:

        Ammattiliittojen ansiosta sinullakin on mm. vuosilomat, viisipäiväinen työviikko, pekkaspäivät/työajanlyhennykset, liitot neuvottelevat sinullekin palkat ja niiden korotukset.Ammattiliitot myös vapaa-ajantoimintaa ja maksavat usein opiskelujakin. Liitosta saat myös maksuttoman oikeusavustajan kun työnantajasi on kusettanut sinua ja haluaisit maksamatta jääneet rahat itsellesi. Yksin on pirun hankalaa lähteä työnatajaa vastaan oikeustoimiin. Voi tulla hyvin kalliiksi. Liitto jopa maksaa oikeudenkäyntikulut. Loimaan-tai muukaan työttömyyskassa ei tee mitään edellä mainituista!

        USA:ssa ammattiliittoihin kuuluu 10-15 % työvoimasta. Silti elintaso siellä on huomattavasti korkeampi, kuin suomalaisen duunarin.
        Suomalaiset kommunistit USA:ssakin rettelöivät 1920-1930 luvulla ja kun hävisivät, muuttivat kymmenintuhansin rakentamaan ihannevaltiotaan Karjalan korpiin, mutta eipä valmista tullut sielläkään.
        Menneet ovat menneitä ja jäävät historiaan. Jos ei kannata vasemmistoa niin työntekijän ei ole mitään järkeä kuulua nykyään mihinkään muuhun, kuin Loimaan kassaan, mistä saa työttömyysturvan.
        Totta tietysti on, että liitto maksaa joitakin oikeudenkäyntejä, mutta voitat tai häviät oikeudenkäynnin, niin työpaikkaasi et kuitenkaan saa takaisin. Joten turha mikä turha.


      • yksi liittoonkuuluva

        Olen kuulunut liittoon kauan ja on ollut elämän varrella paljon hyötyä.Olen ollut yksityisellä ja nyt viimeksi kaupungilla ,eli aina olen ollut oman ammattini liitossa yksityisellä oli PAM,ja kaupungin JHL olen toiminnassakin ollut yli 20v.Apua on ollut olen ollut työtän niin ansiosidonnaista päivä rahaa saannut kyllä se ollut pientä kelan tuki.Sitten olen vakuutettu matkoilla ja kotona tapaturman varalta olen siis nyt JHL liitossa vakuutukset kun antaa olla turvassa niin saan alennusta sitten bensasta teboil 2sm litra sekin on rahaa,avustetutuilla lomilla olen käynnyt yksin ja perheen kanssa usein.Ja osasto järjestää edullisia retkiä koko perheelle,on pikkujoulua pilkkikisoja joissa tapaa ihmisiä samanlaisia.Nyt olen työkyvyttömyys eläkkeellä niin olen liitossa edelleen maksan vaan 5€kuukausi niin ja samat edut kuin työaikaan ei tarvitse maksaa työttömyyskassa jäsen maksua.Kun lähden ulkomaille jos on arvokkaita vaatteita niin ne vakuutan liitto on minut ja se toimii.Olen joutunut Espanjassa lääkäriin niin korttia esittää niin ei tarvitse omaa rahaa.Minä en ymmärrä miksi ihmiset luulee että ei kannata olla liitossa.Ja oman alan koulutusta liitot antaa monet vuodessa,ja niihin työnantaja ei voi kieltää menemästä.HYvä tuuri entäs kun tulee lakko sinä olet rikkuri ja syöt toisen pöydästä.Mieti sitö eikö kaverit vinoille.


      • Pro ammattiliitto
        en aio kuulua kirjoitti:

        Yksi kysymys, onko niistä liitosta ollut mitään apua näissä lukemattomissa yt-neuvotteluissa. Ei, ei yhtikäs mitään. Lähes joka päivä on yt jossain ja ihmisiä irtisanotaan joukoittain. En näe mitään järkeä kuulua liittoon siksi että siitä olisi jotain turvaa. Sitä paitsi ei työttömyysturvan takia liittoon tarvitse kuulua. Riittää kun on jossain työttömyyskassassa jäsenenä. Liittoihin kyllä menee palkkapussista vuosittain useita satasia mutta mitä saa niiden tilalle, siinäpä mietittävää.

        Niin, no ottaahan liiton edustus aina kantaa suuremissa irtisanomisissa ja toisinaan on jopa lakkoiltu.Enempäähän yksittäiseen irtisanomiseen ei liittokaan voi tehdä mitään. Ja tärkeämpää on mielestäni pitää yllä ajatusta missä työtekijät ovat järjestäytyneet ja yhteinen edustaja kun neuvottellaan palkoista ja eduista.

        Sinun kaltaisesi ajattelijat sen sijaan ajaa Suomen suoraan kapitalistista riistoa harrastavien yritysten syliin.Jos siis jokainen meistä alkaa ajattelemaan "paskat liitoista", ajaudutaan ihan oikeasti tilanteeseen missä yritykset itse määräävät palkkapolitiikan.Samoin kaikki muut edut ja lomat saat neuvotella ihan itse.Ja lomarahat.. niitä on turha edes kysellä.


      • Rupreikä

        Työnantajilla on jatkuvasti aivan uskomattomia heikennysehdotuksia tai vaatimuksia työntekijöille, ammattiliitot eivät kerro riittävästi näistä työnantajapuolen vaatimuksista. Varsinkin nyt matalasuhdanteen aikana ammattiliitot natisee vaatimuksien edessä. On typerää kuvitella että työehdot pysyisivät samantasoisina ilman hyvää ammattiliitto toimintaa. Työajan pidennykset, pekkaspäivät ja palkan alennukset jatkuvasti pöydällä. Yksityisenä ihmisenä varmasti saa etua jos ei kuulu ammattiliittoihin, varsinkin jos työsuhde asiat on hyvässä hoidossa jonkin suuren ammattiliiton alla, mutta jos enemmistö ajattelisi asioista samalla tavalla niin ette te loisetkaan kohta pääsisi eduista nauttimaan.


      • EI AY:tä tarvita
        en aio kuulua kirjoitti:

        Yksi kysymys, onko niistä liitosta ollut mitään apua näissä lukemattomissa yt-neuvotteluissa. Ei, ei yhtikäs mitään. Lähes joka päivä on yt jossain ja ihmisiä irtisanotaan joukoittain. En näe mitään järkeä kuulua liittoon siksi että siitä olisi jotain turvaa. Sitä paitsi ei työttömyysturvan takia liittoon tarvitse kuulua. Riittää kun on jossain työttömyyskassassa jäsenenä. Liittoihin kyllä menee palkkapussista vuosittain useita satasia mutta mitä saa niiden tilalle, siinäpä mietittävää.

        Olen ollut sekä työnantajana että työntekijänä.
        Aina on paikallisesti sovittu työajat ja palkat.
        Kaikki ovat olleet tyytyväisiä, kun oli alaa paremmat ehdot.
        Uusia työntekijöitä riitti jonoksi asti.
        Ei koskaan ollut tarvetta mennä mihinkään liittoon.
        Joustettiin puolin ja toisin, työntekijän eduksi.


      • Pro ammattiliitto
        EI AY:tä tarvita kirjoitti:

        Olen ollut sekä työnantajana että työntekijänä.
        Aina on paikallisesti sovittu työajat ja palkat.
        Kaikki ovat olleet tyytyväisiä, kun oli alaa paremmat ehdot.
        Uusia työntekijöitä riitti jonoksi asti.
        Ei koskaan ollut tarvetta mennä mihinkään liittoon.
        Joustettiin puolin ja toisin, työntekijän eduksi.

        Niin,hienoa jos sinulta on löytynyt järki mukaan kyseiseen hommaan ja arvostanut työntekijöitäsi.Mutta, ikävä fakta on että varsinkin suuret pörssiyhttiöt ja toisaalta aivan pienimmät, muutaman miehen puljut, ovat suurimpia riistäjiä.Ensinmäisellä on tavoite saada aina vain parempaa tuottavuutta, ilman mitään rajoja ja toisessa taas on monennäköistä yrittäjää, monenlaisella filsofialla.


      • stoi rukiver

        jos pöljäollut ilman liittoa,miksi sinun olisi liityttävä liittoon.ja söisit toisten säästämiä rahoja liitosta kun joudut työttömäksi.pysy nuljake siellä missä oletkin.


      • Anonyymi
        voi poloista kirjoitti:

        Liiton jäsenmaksu on verovöhennyskelpoinen, jos et sitä tiedä. Ongelmatilanteissa saat liiton ja luottamusmiehen apua. Et näköjään tiedä edes että liitot sulle ne palkat, pakkaset, lomat, ym. korvaukset ja työajat neuvottelee. Nämä edut kyllä liittoon kuulumattomille kelpaa. Saisivat itse neuvotella omat etunsa ja katsoa mitä sitten ylipäätään saisivat omin avuin neuvotellen. Pekkaset lähtisivät heti, samoin lisät ja työaika pitenisi ja lomat lyhenisi. Loimaan kassasta et muuta saa kuin työttömyyskorvauksen ja työnantajalle olet irtisanottiin listassa ensimmäisenä kun ongelmia tulee.

        Ei pidä paikkaansa. Itse 35 vuotta palkat ja työajat neuvotellut. Helpompaa ja halvempaa. Elämää on ilman liittoja. Ei tarvii natista turhista ja homma toimii. T: Tyytyväinen palkkaan ja työoloihin


      • Anonyymi
        EIPÄ OLE LUOTTOA LII kirjoitti:

        EHDOTTOMASTI ei , liity lomaan työttömyys kassaan ,SÄÄSTÄT VUODESSA
        TODELLA PITKÄN EURON.Kaiken lisäksi liitot ei oikeesti aja jäseniensä etuja ,
        vaan työantajan etuja saada halvalla työntekijänsä.ENTÄPÄS NÄMÄ SURKEAT
        ELÄKKEET, OLIN TYÖELÄMÄSSÄ YLI 40 v NO NYT SAAN 1200€ /kk eläketä!!!!!!!
        TODELLA SURKEA ELÄKE, MIKSI LIITTO EI OLE TÄTÄKIN ASIAA HOITANUT ????
        Kyllähän kevalla olisi varaa todellakin maksaa , mutta ostavat kiinteistöjä ja sioittavat osakesalkkuun, miksi ????KYLLÄ RANKALLA TYÖLLÄ, ELÄKKEENSÄ ANSAINNUT. JA TÄHÄN OLISI TODELLA PITÄNYT LIITTOJENKIN PANEUTUA.
        Olen muutenkin pettynyt asioiden hoitoon liitoissa, naisten € ei todellakaan
        ole edennyt, kuin puheissa, MIKSI ???kalenterin saa kirjakaupasta halvemalla,
        se on ainoa asia mitä liitolla on antaa.LIITOT PITÄS VIEDÄ SAUNAN TAAKSE JA LOPETTAA.

        Loimaan kassa on Kataisen hallinnassa. Ett saa Loimaan kassasta lakiapua, eikä Loimaan kassa neuvottele TES sopimuksia.


    • Superakka

      Olen maksanut liitolle jäsenmaksuja vuosia ja liitto puolestaan on maksanut oikeudenkäyntikuluni, kun olen palkkasaatavia hakenut. Kallis olisi omasta pussista maksella. Ja nyt kun työttömänä on, niin onhan tuo ansiosidonnainen päiväraha hyvä verrattuna työmarkkinatukeen...

      • Näitä tapauksia on todella harvassa ja onhan myös palkkaturva olemassa. Ei se liitto automaattisesti lähde käräjöimään vaikka näin luullaan. Hyvä että kohdallasi on näin käynyt ja olet rahat saanut. Tämän takia pelkästään ei kannata kuulua sillä selvässä asiassa voittamainen oikeudessa on muutoinkin helppo nakki.


      • Kysyy

        Eikös vastapuoli maksa sinunkin oikeudenkäyntikulusi, jos olet jutun voittanut, eikä liitto. Vai hävisitkö jutun?


      • 20+17

        Eikö oik.käyntien summa ollutkaan, että työnantaja maksaa kulut?


    • ap.

      Minäkin toki ymmärrän, että tuo liittoon kuuluminen on varmasti hyvä asia jos on vähääkään pelkoa siitä, että työpaikka lähtisi alta/joutuisi työttömäksi. Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla jossa vaihtoehtoja ei ole jne. Itse kun taas olen asemassa jossa pystyn ja kykenen lähtemään työn perässä vaikka ulkomaille asti, niin näen erittäin epätodennäköisenä sen, että jäisin töitä vailla. Puhumattakaan siitä, että varsinkin ikäihmisten hoidossa töitä riittää enemmän mitä jaksaa tehdä.

      Superakalle kuitenkin hieno asia se, että liittomaksuista saanut myös vastinetta. Hyvä juttu.

      • 20v liitossa.

        Haluan herättää keskustelua työttömyyskassan ja ammattiliiton eroavaisuuksista. Uskon että suurinosa kuuluu ammattiliittoon lähinnä ollakseen oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan. Liitot eivät tiedota että samat rahalliset edut saa myös ollessaan työttömyyskassan jäsen.

        Työttömyyskassan edut on omalla kohdallani mm seuraavat:
        -tuloista riippumaton 60 euron jäsenmaksu/v. (vertaa liiton vuosimaksuun)
        -EI TARVITSE/KUULUA TAI RAHOITTAA POLIITTISTA SDP JÄRJESTELMÄÄ OLLENKAAN VAAN VOI ITSE VAPAISSA VAALEISSA PÄÄTTÄÄ KETÄ ÄÄNESTÄÄ. EI TARVITSE OLLA LIITON KAUTTA SALAA TUKEMASSA VASEMISTOLAISIA
        -saa tehdä työtä onnellisena välittämättä liiton lakkoiluista ja mielipiteistä

        Moni ammattiliiton talutusnuorassa elävä tekee työtä läpi elämänsä tyytymättömänä, katkerana ja kaunaisena ja maksaa ison summan joka vuosi ollen mukana poliittisessa järjestelmässä.

        Uskon että suurella osalla on oma järki ja kyky pitää huolta asioistaan ilman holhousta ja ammattiliiton tarjoamaa lakiapua mahdollisissa riitatapauksissa työnantajan kanssa. Sitäpaitsi häviäjä maksaa oikeuskulut asianajajien palkkioita myöten, eli jos työnantaja oikeasti huijaa työntekijää niin hävitessään hän maksaa myös kulut.

        minä aikankin hyppäsin www.ytk.fi enkä ole katunut!


      • extsa
        20v liitossa. kirjoitti:

        Haluan herättää keskustelua työttömyyskassan ja ammattiliiton eroavaisuuksista. Uskon että suurinosa kuuluu ammattiliittoon lähinnä ollakseen oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan. Liitot eivät tiedota että samat rahalliset edut saa myös ollessaan työttömyyskassan jäsen.

        Työttömyyskassan edut on omalla kohdallani mm seuraavat:
        -tuloista riippumaton 60 euron jäsenmaksu/v. (vertaa liiton vuosimaksuun)
        -EI TARVITSE/KUULUA TAI RAHOITTAA POLIITTISTA SDP JÄRJESTELMÄÄ OLLENKAAN VAAN VOI ITSE VAPAISSA VAALEISSA PÄÄTTÄÄ KETÄ ÄÄNESTÄÄ. EI TARVITSE OLLA LIITON KAUTTA SALAA TUKEMASSA VASEMISTOLAISIA
        -saa tehdä työtä onnellisena välittämättä liiton lakkoiluista ja mielipiteistä

        Moni ammattiliiton talutusnuorassa elävä tekee työtä läpi elämänsä tyytymättömänä, katkerana ja kaunaisena ja maksaa ison summan joka vuosi ollen mukana poliittisessa järjestelmässä.

        Uskon että suurella osalla on oma järki ja kyky pitää huolta asioistaan ilman holhousta ja ammattiliiton tarjoamaa lakiapua mahdollisissa riitatapauksissa työnantajan kanssa. Sitäpaitsi häviäjä maksaa oikeuskulut asianajajien palkkioita myöten, eli jos työnantaja oikeasti huijaa työntekijää niin hävitessään hän maksaa myös kulut.

        minä aikankin hyppäsin www.ytk.fi enkä ole katunut!

        Korjaan 99 euroa vuodessa jäsenmaksu!


      • Suopursukukkii
        20v liitossa. kirjoitti:

        Haluan herättää keskustelua työttömyyskassan ja ammattiliiton eroavaisuuksista. Uskon että suurinosa kuuluu ammattiliittoon lähinnä ollakseen oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan. Liitot eivät tiedota että samat rahalliset edut saa myös ollessaan työttömyyskassan jäsen.

        Työttömyyskassan edut on omalla kohdallani mm seuraavat:
        -tuloista riippumaton 60 euron jäsenmaksu/v. (vertaa liiton vuosimaksuun)
        -EI TARVITSE/KUULUA TAI RAHOITTAA POLIITTISTA SDP JÄRJESTELMÄÄ OLLENKAAN VAAN VOI ITSE VAPAISSA VAALEISSA PÄÄTTÄÄ KETÄ ÄÄNESTÄÄ. EI TARVITSE OLLA LIITON KAUTTA SALAA TUKEMASSA VASEMISTOLAISIA
        -saa tehdä työtä onnellisena välittämättä liiton lakkoiluista ja mielipiteistä

        Moni ammattiliiton talutusnuorassa elävä tekee työtä läpi elämänsä tyytymättömänä, katkerana ja kaunaisena ja maksaa ison summan joka vuosi ollen mukana poliittisessa järjestelmässä.

        Uskon että suurella osalla on oma järki ja kyky pitää huolta asioistaan ilman holhousta ja ammattiliiton tarjoamaa lakiapua mahdollisissa riitatapauksissa työnantajan kanssa. Sitäpaitsi häviäjä maksaa oikeuskulut asianajajien palkkioita myöten, eli jos työnantaja oikeasti huijaa työntekijää niin hävitessään hän maksaa myös kulut.

        minä aikankin hyppäsin www.ytk.fi enkä ole katunut!

        Just näin ajattelen minäkin. Jos haluan osallistua politiikkaan, teen sen puolueiden kautta. On todella törkeää, että ay-jäsenmaksuilla rahoitetaan vasemmistopuolueiden politiikkaa ja rakennellaan hulppeita vapaa-ajankiinteistöjä ja lomakyliä ympäri suomen. Ay-liikkeen pitäisi keskittyä vain jäsentensä edunvalvontaan, eikä se tarkoita loputonta työnantajien kuppaamista. Pientyönantajat eivät kohta voi työllistää ketään, kun työsuhteet tulevat aina vain vaikeammiksi hallita ja voivat viedä pienen työnantaja konkurssiin. AY-liikkeen pitäisi itse vastata yhteisvastuullisesti kaikista n.s. sosiaalipalkoista. Työnantajalla olisi tällöin varaa maksaa parempia palkkojakin, kun etukäteen tietäisi mistä maksaa, siis vain pelkästä työnteosta, ei siitä kun työtä ei tehdä. Vuosiloma on asia erikseen , se ansaitaan.


      • se loppui siihen
        20v liitossa. kirjoitti:

        Haluan herättää keskustelua työttömyyskassan ja ammattiliiton eroavaisuuksista. Uskon että suurinosa kuuluu ammattiliittoon lähinnä ollakseen oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan. Liitot eivät tiedota että samat rahalliset edut saa myös ollessaan työttömyyskassan jäsen.

        Työttömyyskassan edut on omalla kohdallani mm seuraavat:
        -tuloista riippumaton 60 euron jäsenmaksu/v. (vertaa liiton vuosimaksuun)
        -EI TARVITSE/KUULUA TAI RAHOITTAA POLIITTISTA SDP JÄRJESTELMÄÄ OLLENKAAN VAAN VOI ITSE VAPAISSA VAALEISSA PÄÄTTÄÄ KETÄ ÄÄNESTÄÄ. EI TARVITSE OLLA LIITON KAUTTA SALAA TUKEMASSA VASEMISTOLAISIA
        -saa tehdä työtä onnellisena välittämättä liiton lakkoiluista ja mielipiteistä

        Moni ammattiliiton talutusnuorassa elävä tekee työtä läpi elämänsä tyytymättömänä, katkerana ja kaunaisena ja maksaa ison summan joka vuosi ollen mukana poliittisessa järjestelmässä.

        Uskon että suurella osalla on oma järki ja kyky pitää huolta asioistaan ilman holhousta ja ammattiliiton tarjoamaa lakiapua mahdollisissa riitatapauksissa työnantajan kanssa. Sitäpaitsi häviäjä maksaa oikeuskulut asianajajien palkkioita myöten, eli jos työnantaja oikeasti huijaa työntekijää niin hävitessään hän maksaa myös kulut.

        minä aikankin hyppäsin www.ytk.fi enkä ole katunut!

        Totta, itseänikin alkoi harmittamaan kun olin tietämättäni rahoittanut sitä isoa demaria, Rinnettä. Ja monia muitakin, annoinkin potkut pro-liitolle ja liityin ytk:n.
        Saa muut rahoittaa demarien ja vasemmistoliiton pulskia veikkosia.


      • 53ja
        se loppui siihen kirjoitti:

        Totta, itseänikin alkoi harmittamaan kun olin tietämättäni rahoittanut sitä isoa demaria, Rinnettä. Ja monia muitakin, annoinkin potkut pro-liitolle ja liityin ytk:n.
        Saa muut rahoittaa demarien ja vasemmistoliiton pulskia veikkosia.

        mitenkäs nämä kokoomusjohtoisetliitot rahoitatte stupin ja kataisen juoksu örvellyksia ja työntekijöiden kyykyttämistä


      • kommentz
        Suopursukukkii kirjoitti:

        Just näin ajattelen minäkin. Jos haluan osallistua politiikkaan, teen sen puolueiden kautta. On todella törkeää, että ay-jäsenmaksuilla rahoitetaan vasemmistopuolueiden politiikkaa ja rakennellaan hulppeita vapaa-ajankiinteistöjä ja lomakyliä ympäri suomen. Ay-liikkeen pitäisi keskittyä vain jäsentensä edunvalvontaan, eikä se tarkoita loputonta työnantajien kuppaamista. Pientyönantajat eivät kohta voi työllistää ketään, kun työsuhteet tulevat aina vain vaikeammiksi hallita ja voivat viedä pienen työnantaja konkurssiin. AY-liikkeen pitäisi itse vastata yhteisvastuullisesti kaikista n.s. sosiaalipalkoista. Työnantajalla olisi tällöin varaa maksaa parempia palkkojakin, kun etukäteen tietäisi mistä maksaa, siis vain pelkästä työnteosta, ei siitä kun työtä ei tehdä. Vuosiloma on asia erikseen , se ansaitaan.

        NO SUOPUORSU...KENENKÄ LUULET RAHOITTAVAN KOKOOMUSPUOLUETTA ??? suopursujenko ???

        kyllä ne tukirahat maksetaan yritysten ja työnantajajärjestöjen piikistä....

        siinähän sitten kokkarit aina eduskunnassa äänestävät palkansaajan etujen heikentämisen puolesta....


      • Loan Shark
        20v liitossa. kirjoitti:

        Haluan herättää keskustelua työttömyyskassan ja ammattiliiton eroavaisuuksista. Uskon että suurinosa kuuluu ammattiliittoon lähinnä ollakseen oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan. Liitot eivät tiedota että samat rahalliset edut saa myös ollessaan työttömyyskassan jäsen.

        Työttömyyskassan edut on omalla kohdallani mm seuraavat:
        -tuloista riippumaton 60 euron jäsenmaksu/v. (vertaa liiton vuosimaksuun)
        -EI TARVITSE/KUULUA TAI RAHOITTAA POLIITTISTA SDP JÄRJESTELMÄÄ OLLENKAAN VAAN VOI ITSE VAPAISSA VAALEISSA PÄÄTTÄÄ KETÄ ÄÄNESTÄÄ. EI TARVITSE OLLA LIITON KAUTTA SALAA TUKEMASSA VASEMISTOLAISIA
        -saa tehdä työtä onnellisena välittämättä liiton lakkoiluista ja mielipiteistä

        Moni ammattiliiton talutusnuorassa elävä tekee työtä läpi elämänsä tyytymättömänä, katkerana ja kaunaisena ja maksaa ison summan joka vuosi ollen mukana poliittisessa järjestelmässä.

        Uskon että suurella osalla on oma järki ja kyky pitää huolta asioistaan ilman holhousta ja ammattiliiton tarjoamaa lakiapua mahdollisissa riitatapauksissa työnantajan kanssa. Sitäpaitsi häviäjä maksaa oikeuskulut asianajajien palkkioita myöten, eli jos työnantaja oikeasti huijaa työntekijää niin hävitessään hän maksaa myös kulut.

        minä aikankin hyppäsin www.ytk.fi enkä ole katunut!

        Aion liittyä ensi vuonna tuohon ja erota liitosta.

        Syy on se, että ajavat jäsenmaksuilla kaikkea muuta kuin sitä, mitä pitäisi. Kaiken maailman sukupuolikiintiöitä ja vähemmistöasioita, mutta perusduunaria ei auta pätkääkään. Päin vastoin vastustavat hyvän työntekijän palkitsemista.


    • pihi hoitaja

      Minä kyllästyin kalliisiin jäsenmaksuihin ammattiliitossa ja vaihdoin YTK:hon eli vanhaan Loimaan kassaan. Jos käy niin onnettomasti, että joudun työttömäksi; YTK maksaa saman ansiosidonnaisen, kuin muutkin liitot. Tosin jäsenyys maksaa vain murto-osan muihin liittoihin verratuna.

      Jos asianajajaa tarvitsen, niin omasta pussista makselen viulut.

      • 53ja

        ajatelkaa tilannetta että ammattiliittoja ei ole joa ne loppuisiva t jäsenten puutteeseen työn antajat maksaisivat mitä huvittaisi ja joka työpaikalla olisi eri palkat ja työehdot ei olisi luottamus mies järjestelmää jos sinä sanoisit vastaan työnantajalle lentäisit saman tien ulos työpaikalta ja niin edelleen muistakaa tkn puheet viimme aikoia


      • veltsu2

        YTK EI Ole Ammattiliitto vaan Työttömyys Kassa, ja onkosillä Tosipaikantullen Resursseja/ Tuomareita Hoitamaan Kalliita oikeudenkäyntikuluja,, Epäilen Ettei
        Noilla jäsenmaksuilla Kykene, Toisaalta Ammattiliitot Neuvottelee TES Sopimukset ja YTK Ratsastaa Liittojen SIIVELLÄ !!


      • haloo...
        53ja kirjoitti:

        ajatelkaa tilannetta että ammattiliittoja ei ole joa ne loppuisiva t jäsenten puutteeseen työn antajat maksaisivat mitä huvittaisi ja joka työpaikalla olisi eri palkat ja työehdot ei olisi luottamus mies järjestelmää jos sinä sanoisit vastaan työnantajalle lentäisit saman tien ulos työpaikalta ja niin edelleen muistakaa tkn puheet viimme aikoia

        Voi ajatella myös sitä, että jäsenmaksun saa verottajalta takaisin koron kanssa, eli sitä voi pitää sijoituksena. Asioita voi ja kannattaa miettiä pidemmällä tähtäimellä.


      • perushoitaja ytk kas
        veltsu2 kirjoitti:

        YTK EI Ole Ammattiliitto vaan Työttömyys Kassa, ja onkosillä Tosipaikantullen Resursseja/ Tuomareita Hoitamaan Kalliita oikeudenkäyntikuluja,, Epäilen Ettei
        Noilla jäsenmaksuilla Kykene, Toisaalta Ammattiliitot Neuvottelee TES Sopimukset ja YTK Ratsastaa Liittojen SIIVELLÄ !!

        YTK huolehtii työttömyysturva eli se ei edusta sinua oikeudenkäynneissä kun ei sille asia kuulu. Liitot hoitaa tes -neuvottelut. Eikä YTK ratsasta kenenkään siivellä. Se on kaikille lain mukaisesti samanlainen. Sillä ei ole suosikkijärjestelmiä eikä voi olla kun työttömyysturvalainsäädäntö on sama kaikille kassoille jota myös valvotaan. Ei pidä sotkea näitä termejä keskenään.
        Miettikääs sitä, että liitossa perusasiamies saa 5000e/ kk lähtöpalkkaa, kyllä siinä on kuulkaa asiamiehellä lähtöpalkat kohdillaan.


      • Liitto on muutakin

        Ilman liittoja sinulla ei olisi lapsilisiä, kesälomakorvauksia, pekkasia, lomaltapaluurahaa, sairausajanpalkkaa, noin aluksi. Luultavasti palkkakin olisi mitä kukakin viitsisi maksaa. Loimaan kassa ei maksa kuin päivärahan, ja se on siinä.


      • Prolainen ex-
        Liitto on muutakin kirjoitti:

        Ilman liittoja sinulla ei olisi lapsilisiä, kesälomakorvauksia, pekkasia, lomaltapaluurahaa, sairausajanpalkkaa, noin aluksi. Luultavasti palkkakin olisi mitä kukakin viitsisi maksaa. Loimaan kassa ei maksa kuin päivärahan, ja se on siinä.

        Kyllä on soopaa. Tämä on normaali yhteiskuntakehitys jossa liitot olleet mukana sanomassa asiansa. Eduskunta ne on päättänyt ja ajanut. Turhaa "liitto on muutakin" - nimimerkki väität että liitot vain nämä saaneet aikaiseksi. Kyllä liiton puolelta tulee niin paljon taas propagandaa että huh huh.


      • taaleri1
        53ja kirjoitti:

        ajatelkaa tilannetta että ammattiliittoja ei ole joa ne loppuisiva t jäsenten puutteeseen työn antajat maksaisivat mitä huvittaisi ja joka työpaikalla olisi eri palkat ja työehdot ei olisi luottamus mies järjestelmää jos sinä sanoisit vastaan työnantajalle lentäisit saman tien ulos työpaikalta ja niin edelleen muistakaa tkn puheet viimme aikoia

        Hemmetin hyvin kirjoitit! Itse olen ollut liiton jäsen yli 30 v, en ole ollut työttömänä, enkä tarvinnut liiton asianajajan palveluja, mutta tiedän monia, joita liitto on auttanut.
        Viidakon lait tulevat voimaan, jos liitto lakkaa, voitte olla siitä varmoja. Vasemmistopuoli on muuttunut, mutta kuka väittää, että esim. Kokoomus ajaa pienituloisen asioita?!Ei tule tapahtumaan koskaan. Kyllä se kirottu vasemmisto kuitenkin paremmin tavallisen pulliaisen asioita hoitaa, vaikka korjaamistakin riittää.
        Olen usein kysellyt, mitä Kokoomus on köyhän hyväksi tehnyt. Eipä osaa kukaan vastata, eivät edes sen jäsenet!Käsittämätöntä, miten paljon sitä äänestetään, kun kilometritehdas kutsuu yhä useampia ja sosiaaliturva alkaa olla kohta vakuutusten varassa kuten jenkeissä.

        Jokaisella on tietysti valinnanvapaus, mutta aivot on parempi olla heittämättä narikkaan.


      • Oskari.

        Eipä täällä porukka paljoa tajua maailman menosta. Verrataan työttömyyskassan ja ammattiliiton jäsenmaksujen tasoa. Suunnilleen sama, kuin vertaisi polkupyörän ja Harrikan hintaa keskenään.
        Ettekö tajua, että loimaan luikurikassa maksaa vain koneellisesti pelkän työttömyysturvan. Mitään edunvalvontaa loimaan luikurikassalla ei ole. Ei olisi muuten ansioon suhteutettua työttömyysturvaakaan, jos ei olisi ammattiliittoja ja vasemmistopuolueita.


      • soennecken
        53ja kirjoitti:

        ajatelkaa tilannetta että ammattiliittoja ei ole joa ne loppuisiva t jäsenten puutteeseen työn antajat maksaisivat mitä huvittaisi ja joka työpaikalla olisi eri palkat ja työehdot ei olisi luottamus mies järjestelmää jos sinä sanoisit vastaan työnantajalle lentäisit saman tien ulos työpaikalta ja niin edelleen muistakaa tkn puheet viimme aikoia

        Ajatelkaa tilannetta että ammattiliittoja ei ole. Kehotus on yhtä väsynyt ja epämielekäs pohdittavaksi, aikaa joutavaan tuhlaten, kuin jos minä kehottaisin ihmiskuntaa pohtimaan, että mitä haittoja ja hyötyjä siitä seuraisi jos ensi vuoden alusta kaikki alkoholia käyttävät ihmiset luopuisivat alkoholin käytöstä. Liittoihin kuuluvat ja kuulumattomat verokirjatöissä käyvät maksaisivat työryhmän jäsenten palkat. Kummassahan olisi korkeampi prosenttiluku, kehottaa perustamaan tällaisia tutkimusryhmiä ympäsi maailman. Liittoihin kuuluvien vai liitohin kuulumattomien keskuudessa?


      • Loimaalaiset=siipeilijöi
        perushoitaja ytk kas kirjoitti:

        YTK huolehtii työttömyysturva eli se ei edusta sinua oikeudenkäynneissä kun ei sille asia kuulu. Liitot hoitaa tes -neuvottelut. Eikä YTK ratsasta kenenkään siivellä. Se on kaikille lain mukaisesti samanlainen. Sillä ei ole suosikkijärjestelmiä eikä voi olla kun työttömyysturvalainsäädäntö on sama kaikille kassoille jota myös valvotaan. Ei pidä sotkea näitä termejä keskenään.
        Miettikääs sitä, että liitossa perusasiamies saa 5000e/ kk lähtöpalkkaa, kyllä siinä on kuulkaa asiamiehellä lähtöpalkat kohdillaan.

        Loimaan kassan porukalle kummasti kelpaa kuitenkin liittojen neuvottelemat palkankorotukset, pekakspäivät, vuosilomat ym. Mikseivät yksityisten kassojen porukat neuvottele itse omia työehtosopimusten alaisia asioita? No valmiiseen ruokapöytään on mukava tulla ja kakun päältä on kiva syödä kermat päältä kun itse kakun leipomiseen ei ole tarvinnut osallistua mitenkään. Siivellä elellään....


      • Satuja juttelet poju
        Prolainen ex- kirjoitti:

        Kyllä on soopaa. Tämä on normaali yhteiskuntakehitys jossa liitot olleet mukana sanomassa asiansa. Eduskunta ne on päättänyt ja ajanut. Turhaa "liitto on muutakin" - nimimerkki väität että liitot vain nämä saaneet aikaiseksi. Kyllä liiton puolelta tulee niin paljon taas propagandaa että huh huh.

        Kerropa milloin eduskunta on neuvotellut sinulle esim. saamasi palkankorotukset?? Kerro vielä miten nk. pekkaspäivä-järjestelmä aikanaan luotiin ja ketkä sen neuvottelivat?? Oliko eduskunta, oliko?


      • 53ja
        Prolainen ex- kirjoitti:

        Kyllä on soopaa. Tämä on normaali yhteiskuntakehitys jossa liitot olleet mukana sanomassa asiansa. Eduskunta ne on päättänyt ja ajanut. Turhaa "liitto on muutakin" - nimimerkki väität että liitot vain nämä saaneet aikaiseksi. Kyllä liiton puolelta tulee niin paljon taas propagandaa että huh huh.

        kyllä nämä työelämän uudistukset ovat lähteneet ammattiliittojen aloitteesta ja tessisä sovittuna jotka on myöhemmin eduskunnassa laitettu laeiks. ei pitäisi liittoon kuulumattpomien lois eläjien vääristellä totuutta


      • ÄLÄ OLE NAIVI

        HÖPÖ HÖPÖ......VALTIO MAKSAA 2/3 YTk.KIN ASNUOSIDONNAISISTA PÄIVÄRAHOISTA ELI VERONMAKSAJIEN PIIKKIIN MENEEN,,,

        SITÄPAITSI YTK ON TYÖNANTAJAYHDISTYKSEN JÄSENTEN PERUSTAMA TYÖTTÖMYYSKASSA


    • Kaltoinkohdeltu

      Itse olin juuri tilanteessa, jossa olisin tarvinnut liiton apua, kun minuun käytiin käsiksi työpaikalla. Lopputulos oli se, että mitään sanktiota ei tullut syylliselle ja minä sain varoituksen! Tilaisuudessa oli läsnä JHL:n luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu. Harkitsen vakavasti liitosta eroamista.

      • ei provo

        No mutta, eihän "syyllinen" silloin ollut syyllinen, vaan sinä, jos kerran sait varoituksen, eli provosoit koko tapauksen.


      • Kaltoinkohdeltu
        ei provo kirjoitti:

        No mutta, eihän "syyllinen" silloin ollut syyllinen, vaan sinä, jos kerran sait varoituksen, eli provosoit koko tapauksen.

        Syyllinen on se, joka käy käsiksi, on näes fyysinen koskemattomuus tuolla työpaikoilla, jos et sattunut tietämään. Tähän ei vaikuta vaikka provosoitaisi kuinka, ei saa vain provosoitua. Sitä paitsi tuo varoitus tehtailtiin ihan muista asioista.


      • niinpä niin

        Niin, liitot lähtee ajamaan asiaa jos asia on niin päivänselvä ettei ole mitään mahdollisuuksia hävitä juttua. Voittavat siis vastapuolen maksamaan omatkin asianajokulunsa sekä sen liiton jäsenelle tietty ne korvaukset. Aivan yhtä hyvin voisi itse palkata jonkun juristin ja hoitaa juttu sitä kautta. Lopputulos olisi sama. Häviäjä maksaisi asianajokulut sekä korvaukset työntekijälle.


      • kysmysys
        Kaltoinkohdeltu kirjoitti:

        Syyllinen on se, joka käy käsiksi, on näes fyysinen koskemattomuus tuolla työpaikoilla, jos et sattunut tietämään. Tähän ei vaikuta vaikka provosoitaisi kuinka, ei saa vain provosoitua. Sitä paitsi tuo varoitus tehtailtiin ihan muista asioista.

        TEITKÖ RIKOSILMOITUKSEN POLIISILLE.....EI LIITTO OLE TUTKINTAVIRANOMAINEN ?


      • Kaltoinkohdeltu
        kysmysys kirjoitti:

        TEITKÖ RIKOSILMOITUKSEN POLIISILLE.....EI LIITTO OLE TUTKINTAVIRANOMAINEN ?

        Näyttää siltä, että täällä kannatetaan työkaveriin käsiksi käymistä. No, ymmärtäähän sen, kun on kysymys hoitoalan keskustelupalstasta. Sairaita työyhteisöjä täynnä koko ala.


    • 19+12

      Ikäviä tarinoita liittoasioista saa kuulla jatkuvalla syötöllä. Siksi pistääkin ihmetyttämään se, että raha kyllä kelpaa mutta tiukassa paikassa liitosta ei ole ollut apua. Itsekin opiskeluaikana kuuluin opiskelijajäsenenä sairaanhoitajaliittoon, ja en saanut apua edes yksinkertaiseen kysymykseen koskien sijaisten ylityömaksuista.

      Kerrottiin vain tylysti puhelimessa, että pitäisi liittyä maksavaksi jäseneksi Tehy:yn vastauksia ja liiton "tuen" saamiseksi. Samaan hengenvetoon virkailija totesi, että tämä ko. oleva liitto on pelkästään Tehy:n alaisuudessa oleva ns. sivuhaara eikä varsinaisesti ota edes kantaa mihinkään.

      Ihmettelin jo tuolloin suuresti sitä, että mitähän hiton merkitystä sitten koko sairaanhoitajaliitolla on ylipäätään kun ei edes yksinkertaiseen asiaan saanut vastausta, vaikkakin heidän kuukausilehtensä oli ihan mielenkiintoista luettavaa. Selvitin sitten asian ominpäin ja totesin, että laitontahan se tietty käytäntö oli, mutta silti varsin yleinen kiertotie ylityökorvausten maksun välttämiselle (keikkasopimukset venytettiin pidemmiksi mitä todellisuudessa teki töitä=ei ylitöitä).

      Itselleni on jäänyt sellainen mielikuva, että mikäli et kuulu liittoon, niin olet jollakin tapaa petturi. Itse taas kun yritän miettiä asioita itselleni parhaimman ratkaisun saamiseksi, niin yritän myös käyttää omaakin järkeäni enkä vain sokeana seuraa muita koska "näin on aina tehty". Olenkin sitten aina se joka on ensimmäisenä kysymässä syytä ja perusteluita asioille.

    • En kuulu enkä liity. Ay-miehet ovat sellaisia narisijoita.

      • narinaa

        Juu matkusta sä vaan toisten siivellä, ja minkähänlainen marisija itse olet?


      • Ison yrityksen jäsen

        Tämä on totta. Sanotaan vain että "työnantaja jotain höpöttää" tätä yksi luottamusmies on toitottanut vuodesta toiseen eli siinä on hänen näkemyksensä. Valittajia on luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut valtaosin ja ne fiksut harvat luottamusmiehet todella osaavat hommansa ja näkevät muutakin kuin liiton sössötyksen. Ne tosin lähtevät sitten aikanaan pois hommista. Onnea vain näille joillekin fiksuille luottareille. Meidän pääluottamusmies on pihalla kuin lumiukko ja hänen vastiukset ovat vain "työnantaja höpöttää" siinä on hänen sanomansa ja liiton hallinnossa mukana monella tasolla. Kuvitelkaa mitä toimintaa!!


      • kommentz
        Ison yrityksen jäsen kirjoitti:

        Tämä on totta. Sanotaan vain että "työnantaja jotain höpöttää" tätä yksi luottamusmies on toitottanut vuodesta toiseen eli siinä on hänen näkemyksensä. Valittajia on luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut valtaosin ja ne fiksut harvat luottamusmiehet todella osaavat hommansa ja näkevät muutakin kuin liiton sössötyksen. Ne tosin lähtevät sitten aikanaan pois hommista. Onnea vain näille joillekin fiksuille luottareille. Meidän pääluottamusmies on pihalla kuin lumiukko ja hänen vastiukset ovat vain "työnantaja höpöttää" siinä on hänen sanomansa ja liiton hallinnossa mukana monella tasolla. Kuvitelkaa mitä toimintaa!!

        No mikset ala luottamusmieheksi ???? eikö kiinnosta


        arvostelet vain sivusta ....oletko luuseri ?


    • hellettä

      JHL... PASKA LIITTO!!! Ainakaa siihen kukaan liittykö!!!

      • Remi1

        JHL= Juhlii Heikompien Loisena !


      • mini1

        JHL On kuin työnantajien edustaja. Luottamusmiehet vain nimellisiä henkilöitä, tämä pätee ainakin VR-Track.llä. Katsokaa mitä on viety. Matkatunnit, pekkaset kokopäivinä, pankkivapaat, viikkolevonostot. ym ym. Track rassaa aikansa ja JHL peesaa.


    • olen duunari

      Tottakai kuulun!
      Kokoomus ja EK tosin yrittävät murtaa ammattiliitot (omien intressiensä vuoksi), mutta uskon, että vetävät vesiperän.

      • inssilude

        Kokoomus on ihan tavallinen palkansaajan, yrittäjän, eläkeläisen yms. yleispuolue.

        Turha sysätä kaikkea kokoomuksen niskaan. Tätä laulua SDP on toitottanut mm. Proliitossa alusa asti. Alkaa tympiä.


      • inssilinssiinkusee
        inssilude kirjoitti:

        Kokoomus on ihan tavallinen palkansaajan, yrittäjän, eläkeläisen yms. yleispuolue.

        Turha sysätä kaikkea kokoomuksen niskaan. Tätä laulua SDP on toitottanut mm. Proliitossa alusa asti. Alkaa tympiä.

        Suurpääoman Puolue on kokoomus :D Eikä todellakaa tavallisten palkansaajien, yrittäjien, eläkeläisten tai nyt ollenkaan kenenkään alle 200.000€/vuosi tienaavan ylempään tai alempaan keskiluokkaan kuuluvan puolue...


      • rakenteidenuudistus?
        inssilude kirjoitti:

        Kokoomus on ihan tavallinen palkansaajan, yrittäjän, eläkeläisen yms. yleispuolue.

        Turha sysätä kaikkea kokoomuksen niskaan. Tätä laulua SDP on toitottanut mm. Proliitossa alusa asti. Alkaa tympiä.

        katsohan miten kokkarit ovat äänestäneet Eduskunnassa työlainsäädäntöön ja eläketurvaan ja sosiaalietuihin liittyvissä asioissa...huomaat pian kenen asialla ovat


    • 1200e/kk

      -> Eri ala ja eri liitto, mutta oman alan liitto ei ole tehnyt mitään työntekijän aseman parantamiseksi. En tiedä miten hyvin ovat auttaneet oikeuteen asti edenneissä jutuissa, mutta jos jokin syy liittoon liittymisessä olisi, olisi se työttömäksi jääminen ja liitosta tuleva tukirahalisä. Ite aattelin liittyä liittoon tuon edellämainitun takia sitten kun alkaa tulla sellaisia viitteitä, että työ olisi menossa alta. Muuten en halua maksaa ylimääräistä jo pienestä palkasta liitolle, jota sanotaan aiheesta "hampaattomaksi". Jos liiton ainoa tehtävä on maksella työttömälle tukirahaa, niin ei se oikein minulle riitä. Haluaisin että liitto myös ajaisi palkka-asioita eteenpäin. Jos ei ole vuosikymmenten aikana tapahtunut mitään muutosta ja liiton alaiset alat ovat yhä palkkalistojen pohjalla, niin en näe mitään järkeä liittoon liittymisessä. Jos edes yrittäisivät tehdä työtä palkkojen parantamiseksi nykyistä vaativalle tasolle - ottaen huomioon kuinka monet eri liitot ajavat jo työntekijöiden palkka-asioita nykypäivän vaatimille tasoille sekä miten paljon elintasokustannukset nousevat vuosi vuodelta. Omalla alalla ei ole lakkoja varmaan koskaan ollutkaan, eikä varmaan koskaan tulekaan toisin kuin terveydenhuolto- ja sosiaalialoilla. Aktiiviselle liitolle voisi tukirahaa maksaakin jotta tietää, että hyvä työ ja rehkiminen työntekijän oikeuksien toteutumiseksi jatkuu.

    • Fyssari

      En kuulu liittoon mutta työttömyyskassaan kuulun. Aiemmin maksoin myös liiton jäsenmaksua mutta joitain vuosia sitten erosin siitä. Työskentelen yksityisellä sektorilla fyssarina ja liittoon kuuluminen ei hyödytä mitään. Kun kysyi apua, vastaus oli vain etteivät he mahda yksityissektorille mitään (meillähän ei ole yksityispuolella edes työehtosopimusta jota työnanatjien olisi pakko noudattaa). Hoitajille ym. liiton jäsenyydestä voi olla enemmänkin hyötyä, meillekin jos työskentelisi julkisella.

    • teräsmies

      huomenta, kantsis hieman ajatella kuka on meitille neuvotellut vuosilomat, tuotantopalkkiot, vuosibonukset, työsuojelun, luottamusmies järjestelmän
      työehtosopimuksen mukaiset palkat ennen kuin alkaa liikaa hehkuttaa omaa arvoansa.
      Aika villiä ois jos työn-antajan kanssa jokainen neuvottelis oman palkkansa ja etunsa,
      Monella olis kieli ruskeena.

    • perusasiat

      Minä ainakin joudun palkan neuvottelemaan kuulunliittoon tai en.

      Saisivat mokomat aikaan miniimipalkkalain Suomeen!

    • metallimies1

      Olen ollut metalliliitossa koko työ urani,nyt vapaajäsen,miksi valittaa liiton maksuista nehän on verovähennys kelpoisia,se raha mikä menee liiton maksuun tulee etuina takaisin,esim,matkavakuutus ilmainen,lomia tuetaan,ym,kyllä metallin jäsenenä olen saanut aina avun tarpeisiini,muutamassa työpaikassani vaadittiin uudelta työntekijältä liittoon liittyminen,muuten ei ollut asiaa töihin,työkaverit ei hyväksyneet vapaamatkustajia,mikä on ihan oikein,kyllä työnantaja huomioi onko henkilö liitossa vai ei,ja kohtelu on sen mukaista,

      • ei ikinä liittoon

        Olen osaava ja ahkera ja ansaitsen huomattavasti liiton kirjapalkkaa paremmin. Ei tulisi mieleenikään, että tukisin jäsenmksullani laiskoja työtä vieroksuvia kolleekojani. Työttömyyskassan jäsen kannattaa olla esim julkisten alojen kassa on avattu kaikile ja edullisin maksultaan


    • Aivojakin saa käyttää

      Jos haluaa kuulua vain kassaan, kilpailuttakaa se! 99 euroa vai 43 euroa? Sama työttömyysturva. Ahneet työnantajapuolen edustajat istuvat tämän suurta huomiota saaneen kassan hallituksessa ja hierovat käsiään yhteen kun kolikoita ropisee tilille.

    • VAROKAA JHL:ää

      Tuossa jo aiemmin olikin JHL:n tyyli hoitaa asioita. Itse olen ollut JHL:n jäsen 25 v. Ensimmäisen kerran tarvitsin apua ns. roikkolomautuksessa (yli 200 pv lomautettuna). Tästä on selvät säännöt mitä työnantajan pitää maksaa kun työntekijä irtisanoutuu tilanteessa. Työnantaja tarjosi 1 kk palkkaa vaikka 6 kk olisi se oikea. Liitosta sanottiin, että ota se mitä tarjoavat. En tyytynyt tähän vaan itse jouduin taistelemaan ja lopulta sain tuon 6 kk palkan. Toisen kerran apua tarvitessani lomautustilanteessa liitosta ei vastattu reklamointeihini ollenkaan. Irtisanoudun k.o. liitosta koska on näköjään pelkkää huijausta. Pelkkä Loimaan kassa riittää minulle.
      JHL:stä ei ole mitään apua silloin kun tarvitaan.

    • liitoton

      ei kannata liittyä mihinkään ay-liittoon, ne ovat viime vuosisadan juttuja, ei mitään hyötyä.

      • vuonna 2014

        Samaa mieltä. Liittoja tarvittiin silloin kun työntekijät eivät vielä osanneet kaikki edes lukea ja kirjoittaa, eivätkä tienneet lainsäädännöstä ja oikeuksistaan mitään. Nykyään työntekijät tietää asiat yhtä hyvin kuin työnantajakin, neuvotteluasema on aivan toinen.


      • sinulle hyvä ja minu

        Yks naapurimaan duunari varmaan luuli vaatekeräyslaatikkoa
        liitoks kun meni sinne ritilöiden välistä. Kova liitto oli kun ei meinannut päästä pois. Kyllä oli vapaaehtoinen liitto. Paljonkohan siitä vähimmillään vois maksaa että menis???


    • fsdkfjgjreiogeo

      Olen yksityisen alan työntekijä ja niinpä pakkolomia ja YT-neuvotteluja on enemmän kuin julkisella puolella. Kuuluin aiemmin Puuliittoon mutta vaihdoin YTK:n koska jäsenmaksu halvempi.

      Kukaan tässä ketjussa ei ole vielä maininnut että YTK:ssa on työttömyyskassan lisäksi eri maksusta mahdollista liittyä yhdistyksen jäseneksi joka tarjoaa oikeusturvavakuutuksen laittoman irtisanomisen varalta. Olen liittynyt myös siihen eli maksut YTK:ssa ovat 99e työttömyyskassaan ja 17e siihen yhdistykseen eli yhteensä vuodessa 116e. Siltikin erittäin paljon edullisempi kuin Puuliiton tai JHL:n jäsenmaksu.

      Ensimmäinen liitto aikanaan johon liityin heti puolen vuoden työllistämisjakson saatuani oli KTV joka sulautui JHL:n vuonna 2005.

      Kannattaa muistaa että liittoon liittymisen jälkeen pitää täyttää vielä työssäoloehto liiton jäsenenä ennenkuin on oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan joten mitä aiemmin liittyy sitä nopeammin ko. ehto täyttyy...

      • Jallunpoika

        Palkansaajan työssäoloehdon pituus on 26 kalenteriviikkoa. Työssäoloehto voi siis lyhimmillään täyttyä noin kuudessa kuukaudessa. Työssäoloehtoa kerryttää jokainen työviikko, jolloin työtä on ollut vähintään 18 tuntia ja työstä on maksettu työehtosopimuksen mukainen palkka. Jos alalla ei ole työehtosopimusta, kokoaikatyön palkan on vuonna 2014 oltava vähintään 1154 euroa kuukaudessa.

        Työn ei tarvitse olla yhdenjaksoista, mutta työssäoloehdon tulee täyttyä tarkastelujakson aikana. Tarkastelujakso on 28 kuukauden mittainen ja se lasketaan taaksepäin työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautumisesta lukien.

        Ansiopäivärahaa voidaan maksaa vain jos työssäoloehto täyttyy kassan jäsenyysaikana. Jäsenyysaikaa on siis oltava vähintään 26 viikkoa.

        Ei tarvitse arvuutella kun nämä on täällä linkissä ja korostan että nämä koskevat kaikkia kassoja sekä YTK että eri liitojen kassoja. Ei ole mitään erilaista käytäntöä tässä asiassa: http://www.tyj.fi/fin/ansiopaivaraha/paivarahan_edellytykset/jasenyys-_ja_tyossaoloehto/


      • jeff

        SAMA TYÖSSÄOLOEHTO ON MYÖS YTK:LLA

        AI ETTÄ OIKEIT MAKSAT OIKEUSTURVAVAKUUTUKSESTA....

        LIITON JÄSENILLÄ SE ONKIN ILMAINEN JA PAREMPI KUIN YTK:N


    • .....

      Metalliliittoon kuuluessa pitää maksaa jäsenmaksua 1,75% palkasta. Jos tienaat 3000€ niin se on 50 € kuukaudessa.

      • köyhä

        Harva tosin tienaa Suomessa metallialalla jatkuvasti 3000€/kk, jos menestyviä yrittäjiä ei oteta huomioon.


      • haloo...

        Minkä saa verotuksessa takaisin koron kanssa, eli se on 0 € kuukaudessa ja vuodessa.


      • toine YTK-jäsen
        haloo... kirjoitti:

        Minkä saa verotuksessa takaisin koron kanssa, eli se on 0 € kuukaudessa ja vuodessa.

        Nimimerkki haloo...
        Älä viitsi levittää väärää tietoa.. joku nuori v oi vielä vahingossa uskoa..

        "Minkä saa verotuksessa takaisin koron kanssa, eli se on 0 € kuukaudessa ja vuodessa. " tämä ei pidä paikkansa.

        esimerkki:
        jos tienaat vuodessa 30 000 e maksat siitä veroa n. 30 % eli käteen jää 21 000€.
        Ilman liiton jäsen maksua.
        Tästä 30 000 eurosta maksat jäsenmaksua liitolle esim.1,5% eli 450€ , sen jälkeen maksat veroa summasta 29550 saman 30% eli käteen jää 20685.

        Eli siitä 450€ jäsenmaksusta verottaja palauttaa sinulle 135€ ,, eli oma osuutesi on 315€.. mielestäni tuossa ei siis voi puhua etrtä verottaja palauttaa kaiken ja korkojen kanssa...

        Tuo ammattiliittojen jäsenmaksu kun vähennetään TULOISTA EI VEROISTA.

        Ammattiliitot kyllä markkinoivat asiaa siten että jäsen maksu on täysin verovähennyskelpoinen ja onhan se mutta tuloista EI SUINKAAN veroista.

        Yleensä liittolaiset kutsuvat liiton ulkopuolisia vapaamatkustajiksi mutta tosiasiassahan se on päinvastoin.. liittolaiset maksattavat meillä kaikilla tuon osuuden jäsenmaksuistaan.


    • ertosak

      Minua ei ole muuta kuin kiusattu rakennusliiton toimesta, vievät rahat vaan ei palvelua. Kassalla virkailija sanoi," että ole vaikka meidän puolesta aidan seipäänä." En maksa heille senttiäkään enää. No nyt kuulun yrittäjien SYT kassaan.

      • tupu6

        Älä luota SYT:tiin,ei sieltä mitään saa,jos jäät työttämäksi


    • tupu6

      Kerrompa oman tarinani. Liityin liittoon ollessani 20v,kun työkaverit painosti,vaikka se tuntui ihan hullulta. Olin liitossa ja eräs liitoista joutui itse jonnekin saneeraukseen. OLivat ennen sitä tarjonneet luottokorttia,jolla voi maksaa ja minä tietenkin otin. Sitten ei kuulunut varmaan puoleen vuoteen mitään ja sit nämä liiton luottokorttilaskut erääntivät kerralla ja minä itse jouduin niiden takia velkasaneeraukseen ja meni luottotiedot.

      No jatkoin seuraavassa liitossa taas. Aloin yrittäjksi ja liityin taas liittoon,kun se on niin turvallista. Maksoin yrittäjäliitolle 9v maksuja. Jäin työttömäksi ,siis lopetin firmani. Ajattelin,että kun olen sentän 39 v maksanut liitoille,niin saan sieltä päivärahaa.
      Kuitenkin kävi niin etten saanut liitolta mitän,koska tuloni olivat 18 kk olleet liian alhaiset heidän mittataulukkonsa mukaan. Joten ei muuta kun Kelan luukulle.
      Olen hyvin pettynyt liittojen toimintaan. Kun houkutellaan liittymään ,luvatan et kyllä on kaikki niin turvallista ja ilmaiset lakimiehet ym. ja paskat,kun tarvitset tukea,aina löytyy jokin syy,että ei nyt käy.

      Olipa hyvä,että täällä oli tällainen palsta nyt.
      >Olenkin ajatellut antaa tämän jutun johonkin lehteen,koska tämä oli jo niin törkeetä huijausta. Kaikki ne 39v rahat meni liiton taskuun niin sanotusti.
      Siis älä liity,pidä rahasi.

      • Köyhät kyykkyyn

        Tuota olen itsekin miettinyt. Köyhiä vedätetään. Liiton pomot imee rahat köyhiltä.


      • katsopa peiliin

        Omassa toiminnassasi ei ollut vikaa...
        Tottakai jos käytät holtittomasti luottokorttia menee luottotiedot. Sinä makselit kortilla aina vaan kun ei sitä laskuakaan kuulunut...Sitten pärähtää laskut kerralla maksuun. Kummassa vika on liitossa vai käyttäjässä?

        Tulojen mukaan päivärahat maksetaan kuule ihan kaikille meille. Jos epäonnistut yrittäjänä onko sekin mielestäsi liiton vika?


      • fakta homma

        Aloit yrittäjäksi ja kiihkeäksi liittojen vastustajaksi. Yritä kuitenkin pysyä totuudessa.


    • Liitot rulaa jee,jee

      Mitkähän olisi sinunkin työolosuhteet ilman liittoja?6työpäivää/viikko,10h/työpäivä,EI lomia,max.2€/h jne... Mietippä mitä liitot on saanut aikaan.

    • haloo...

      Huvittavaa. Ilmeisesti olet 18-vuotias? Minkä #¤%#¤%/ maksun? Mitään maksua ei ole, koska verottaja palauttaa ns. maksun. Älä nyt enää tyhmemmäksi heittäydy.

      • slfjiogrioigre

        niin koko vuoden maksat huikean summan pienestä palkastasi liitolle ja sitten saat vielä verottajaltakin mätkyjä. Hups, koko vuoden sai raataa vedellä ja leivällä mutta rahat meni liiton ja verottajan taskuun...


      • haloo...
        slfjiogrioigre kirjoitti:

        niin koko vuoden maksat huikean summan pienestä palkastasi liitolle ja sitten saat vielä verottajaltakin mätkyjä. Hups, koko vuoden sai raataa vedellä ja leivällä mutta rahat meni liiton ja verottajan taskuun...

        Et sitten viitsinyt ymmärtää asiaa. Mätkyt voi tulla jostakin muusta. Mieti tätä tykönäsi.


      • oma mokasi
        slfjiogrioigre kirjoitti:

        niin koko vuoden maksat huikean summan pienestä palkastasi liitolle ja sitten saat vielä verottajaltakin mätkyjä. Hups, koko vuoden sai raataa vedellä ja leivällä mutta rahat meni liiton ja verottajan taskuun...

        Sulla on kyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Paljonko jäsenmaksuprosenttisi olikaan? Tuo nyt on omaa tyhmyyttä jos mätkyjä saa. Kannattaa seurata itse rittääkö veroprosentti vai onko tarvetta nostoon.


      • fakta homma
        oma mokasi kirjoitti:

        Sulla on kyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Paljonko jäsenmaksuprosenttisi olikaan? Tuo nyt on omaa tyhmyyttä jos mätkyjä saa. Kannattaa seurata itse rittääkö veroprosentti vai onko tarvetta nostoon.

        Parhaat valittavat joka vuosi, että taas tuli mätkyjä. Samanlaista tyhmyyttä kuin olla huolehtimatta mahdollisesta työttömyydestä.


    • Ammattiliitoista.

      Ammattiliitot sinänsä ovat ihan ok. ja ovat ajaneet paljon työläisten asioita aikojen saatossa.

      Minä olen pettynyt oman alan liittojen ( 2 kpl) toimintaan. Vaikka koulutusvaatimus työhön on ollut teknikko/insinööri, liitot ovat ajaneet huonosti mm. palkankorotuksia vuosien varrella.

      Lisäksi liitoilla on eroavaisuuksia ja osa kuuluu toiseen ja osa toiseen liittoon. Työnantajapuoli on käyttänyt hyväksi sitä, että porukat ovat "hajallaan", eikä yksi ainoa liitto aja heidän kaikkien etuja (jos sellainen olisi).

      Liitoissa on eroja ja monet liitot ajavat oikeasti jäsenten asioita.

      Olen kuulunut jo vuodesta 1998 loimaan kassaan. Tosin en ole ollut työttömänä, enkä ole kassan korvauksia tarvinut.

      • ei ny sentäs

        Ei se työnantaja pysty "käyttämään hyväksi" sitä kuka on minkäkin liiton jäsen.
        Pääsääntöisesti se menee niin että työnantaja on sopinut käyttävänsä jonkun liiton TESsiä ja sillä hyvä.


    • Työtön aatepetturi

      40 tuntiseen työviikkoon siirtyminen tapahtui vuoteen 1970 mennessä. Yli 40 vuoteen ammattiliitot eivät ole tehneet juuri mitään hyödyllistä, lähinnä keskittyneet ajamaan tuotantoa pois Suomesta.

      • murtukoon ay-liike

        Olet "työtön aatepetturi" harvinaisen oikeassa. Sitten 70-luvun eivät liitot todellakaan ole saaneet mitään aikaan, paitsi suojatyöpaikkoja byrokratian pyörittämiseen ja tuon mainitsemasi tuotantopaon.
        Itse olen akateeminen, nyt vakityössä opetusalalla. Ikiänä ei ole mieleenikään tullut liittyä liittoon, vaikka tein vuosikausia määräaikaisuuksia. Ei OAJ eikä AKAVA ole saaneet mitään aikaan, miksi maksaisin jäsenmaksua tyhjästä. Lainopillinen apu voisi olla ainoa syy, mutta sen takia ei ole syytä maksaa jäsenmaksuja, kun todennäkäisyys joutua käräjille vaikkapa innokkaiden vanhempien vuoksi on aika pieni.
        Edelleen: Onko oikein, että myös minunkin alallani ay-aktiivit painostavat meitä "rikkureita"? Eletään sentään 2010-lukua, ei tunkkaista 70-lukua, jolloin esim. omaa isääni savustivat ulos työpaikasta kommunistiset Puutyöväenliinton kiihkoilijat. Kommarit ovat onneksi marginaalissa, mutta nyt sen paikan kiihkoilijoina ovat perineet demarit.
        Olisi jo aika murtaa ay-liikkeen valta Suomessa.


      • h-hal
        murtukoon ay-liike kirjoitti:

        Olet "työtön aatepetturi" harvinaisen oikeassa. Sitten 70-luvun eivät liitot todellakaan ole saaneet mitään aikaan, paitsi suojatyöpaikkoja byrokratian pyörittämiseen ja tuon mainitsemasi tuotantopaon.
        Itse olen akateeminen, nyt vakityössä opetusalalla. Ikiänä ei ole mieleenikään tullut liittyä liittoon, vaikka tein vuosikausia määräaikaisuuksia. Ei OAJ eikä AKAVA ole saaneet mitään aikaan, miksi maksaisin jäsenmaksua tyhjästä. Lainopillinen apu voisi olla ainoa syy, mutta sen takia ei ole syytä maksaa jäsenmaksuja, kun todennäkäisyys joutua käräjille vaikkapa innokkaiden vanhempien vuoksi on aika pieni.
        Edelleen: Onko oikein, että myös minunkin alallani ay-aktiivit painostavat meitä "rikkureita"? Eletään sentään 2010-lukua, ei tunkkaista 70-lukua, jolloin esim. omaa isääni savustivat ulos työpaikasta kommunistiset Puutyöväenliinton kiihkoilijat. Kommarit ovat onneksi marginaalissa, mutta nyt sen paikan kiihkoilijoina ovat perineet demarit.
        Olisi jo aika murtaa ay-liikkeen valta Suomessa.

        Opettajien luottamusmiehet ovat kyllä aika hyviä yleensä ja ajavat tasan tarkkaan jäseniensä asiaa, eivät muiden. Käyvät paljon koulutuksissa (resurssi on hyvä), pyytävät säännöllisesti listaa jäsenistä kun alkaa jotkut neuvottelut ja ne, jotka ei maksa jäsenmaksuja ovat luottamusmiehelle yksi hailee. Heitä ei neuvota missään asiassa, nämä opet sitten kääntyvät palkanlaskijoiden puoleen sopimuskysymyksissä.

        Olen itse töissä henkilöstöhallinnon puolella, siis vastapuolella ;) Opettajien luottamusmiehet työllistävät meitä moninkertaisesti enemmän kuin Jytyn tai JHL:n luottamusmiehet.


      • Ay haisee

        Liitot ovat aiheuttaneet suurtyöttömyyden ja laman Suomeen. Lisäksi ne eivät maksa veroja, eivät edes arvonlisäveroja, vaan ovat vapaamatkustajina palkansaajan maksaessa niidenkin osuuden. Ay on pelkkä huijareiden ja siipveikkojen yhteiskuntavastuuton korruptioväline.


      • asdasdsadadssadadadd
        murtukoon ay-liike kirjoitti:

        Olet "työtön aatepetturi" harvinaisen oikeassa. Sitten 70-luvun eivät liitot todellakaan ole saaneet mitään aikaan, paitsi suojatyöpaikkoja byrokratian pyörittämiseen ja tuon mainitsemasi tuotantopaon.
        Itse olen akateeminen, nyt vakityössä opetusalalla. Ikiänä ei ole mieleenikään tullut liittyä liittoon, vaikka tein vuosikausia määräaikaisuuksia. Ei OAJ eikä AKAVA ole saaneet mitään aikaan, miksi maksaisin jäsenmaksua tyhjästä. Lainopillinen apu voisi olla ainoa syy, mutta sen takia ei ole syytä maksaa jäsenmaksuja, kun todennäkäisyys joutua käräjille vaikkapa innokkaiden vanhempien vuoksi on aika pieni.
        Edelleen: Onko oikein, että myös minunkin alallani ay-aktiivit painostavat meitä "rikkureita"? Eletään sentään 2010-lukua, ei tunkkaista 70-lukua, jolloin esim. omaa isääni savustivat ulos työpaikasta kommunistiset Puutyöväenliinton kiihkoilijat. Kommarit ovat onneksi marginaalissa, mutta nyt sen paikan kiihkoilijoina ovat perineet demarit.
        Olisi jo aika murtaa ay-liikkeen valta Suomessa.

        OAJ tekee kyllä suuren virheen siinä, että keskittää edunvalvontanta vanhojen virassa olevien tukemiseen. Heidän pitäisi ajaa nuorten pätkiä tekevien etua, jotta sieltä tulisi uusia jäseniä. Nyt he kaivavat itseään kuoppaan.

        Se ei tarkoita, että kaikki liitot olisivat kelvottomia ja OAJ on esim. vastustanut menestyksellä opettajien lomalla lomauttamista.


    • maksakaa juopottelut

      Joskus eikä kauankaan asui naapurissa kiinteistöliiton juoppo, mies tuli aika usein jostain täysin kännissä taksilla kotiin jonka liitto maksoi. Kysyin kerran, mistä sitä tullaan kun noin juhlakunnossa usein olet, *olin liittokokouksessa* kysyin sielläkö juhlitaan tuohon malliin. *älä sä kuule luule ettei liitolla ole rahaa ja kentältä tulee lisää koko ajan, se ei lopu.* Se oli muuan Kähärä Vantaalla kun kännipäissään pölisi ohi suunsa ja niin punikki kun demari olla voi. Kuvitelkaa millaisia torveloita ovat ne jotka maksaa juoppojen retostelut kun kuuluvat liittoon. Tämä on totta eikä heinähatusta heitetty kuten demat tekee.

      • haloo...

        Totta on ainakin se, että Kelan päivärahalla ei juhlita. Enkä ymmärrä miten tuo maksettaisiin rahoilla jotka saa takaisin. Voisitko selittää?


    • Pääluottamusmies

      Kyllä liittoon kuulumattomia katsotaan monella työpaikalla aika karsaasti. Hehän ovat siipiveikkoja eli ratsastavat toisten siivellä. Liitot neuvottelevat työehtosopimukset ja monet muut edut työntekijöille. Minä olen saanut jäsenmaksuni hyvinkin takaisin, kun olen käyttänyt kaikki liittoni neuvottelemat edut hyväkseni ja saanut muutaman kerran mökin liiton piikkiin ja mnia muita etuja. Olen työpaikkani pääluottamusmies ja meillä ovat lähes kaikki ammattiliitossa. Ei se tietenkään pakko ole, kyllähän työttömyysturvansa voi pitää olemalla vain työttömyyskassan jäsen. Mutta, mutta... heti , kun työpaikalla tulee konflikteja, niin ainakaan minä en juurikaan puolusta liittoon kuulumattomia, jos heitä on kaltoin kohdeltu. Olen muutamille sanonut kylmästi, että " käykää itse neuvottelunne työnantajanne kanssa, kun ette kerran maksa jäsenmaksujannekaan ! " Työnantajamme tietää, että liittoon kuulumattomia ei puolusteta, joten tällaiset työntekijät ovat aika heikoilla monessakin firmassa. Meiltäkin on muutama saanut lähtöpassit ja ovat sitten saaneet miettiä kannattiko olla liitossa vai ei!
      Peli on kovaa ja turha itkeä sitten mitään oikeuksia itselleen, jos ei ole valmis maksamaan niistä !!! Ei edes työyhteisö tule liittoon kuulumattoman puolelle, jos jotain konfliktia tulee, vaan he ovat silloin aivan omillaan, ja niin mielestäni pitääkin! Jossain aivan pienissä työpaikoissa voi helpommin luistaa liiton maksut, mutta eipä juuri jossain tehtaassa. Minä en ainakaan tule koskaan puolustamaan enkä ajamaan näitten loisten etuja!!! Olen sen takia nähnyt monet katkerat itkut! Eikä ole säälittänyt yhtään...

      • järki käteen

        Mistä työkaverisi sen tietäisivät kuulutko vai et josset itse sitä kerro?! Ei pomolla ole oikeutta ainakaan levitellä yksityisasioitasi eteenpäin.


      • laivan hiiri

        Olet ilmeisesti pääluottamusmies siipiveikko. Pakotatko ihmiset kuulumaan liittoon? kokeilepa minun kohdalla. En liity ja jos uhkailset menee asia poliisin tutkittavaksi. Se että kuuluuko liittoon tai ei niin turha väittää että vaikuttaa siihen lähteekö henkilö yt-menettelyssä. Turhaa taas pääluottamusmies yleistää.
        Ei voi kun nauraa tuolle pääluottamusmiehen kommentille taas.
        Siinä sitä yritetään kauttarantain pelotella ihmisiä.


      • juristinainen3

        Juristit puolustaa ja varmasti on parempi osaaminen.
        Kyllä niitä vakuutuksia on muuallakin. Ei se työelämän osaaminen ole vain pääluottamusmiehen käsissä. Naurettavaa.


      • Ei tehoa
        järki käteen kirjoitti:

        Mistä työkaverisi sen tietäisivät kuulutko vai et josset itse sitä kerro?! Ei pomolla ole oikeutta ainakaan levitellä yksityisasioitasi eteenpäin.

        Eikä työnantajakaan mistään saa tietää, kuuluuko työntekijä liittoon vai ei, ellei työntekijä itse ole palkanlaskentaan vienyt jäsenmaksun palkastaveloituslappua.

        Tyypillistä peiteltyä uhkailua oli tuon kirjoittajan viesti, vailla perää.


      • Ei tehoa!
        Ei tehoa kirjoitti:

        Eikä työnantajakaan mistään saa tietää, kuuluuko työntekijä liittoon vai ei, ellei työntekijä itse ole palkanlaskentaan vienyt jäsenmaksun palkastaveloituslappua.

        Tyypillistä peiteltyä uhkailua oli tuon kirjoittajan viesti, vailla perää.

        Siis ammattiliitoille tyypillistä uhkailua, joskus peiteltyä, joskus avointa :)


      • Pääluottamusmies
        laivan hiiri kirjoitti:

        Olet ilmeisesti pääluottamusmies siipiveikko. Pakotatko ihmiset kuulumaan liittoon? kokeilepa minun kohdalla. En liity ja jos uhkailset menee asia poliisin tutkittavaksi. Se että kuuluuko liittoon tai ei niin turha väittää että vaikuttaa siihen lähteekö henkilö yt-menettelyssä. Turhaa taas pääluottamusmies yleistää.
        Ei voi kun nauraa tuolle pääluottamusmiehen kommentille taas.
        Siinä sitä yritetään kauttarantain pelotella ihmisiä.

        Vai että vie nimimerkki " laivan hiiri " asian poliisille tutkittavaksi, hehe hee... kaikenlaisia hihhuleita hiiriä täällä vilisee pilvin pimein. Sanonpa vaan, että olet pahinta laatua kommari, kun sanot, että yleistän asioita. Voithan nauraa kommenteilleni, mutta aika säälittävältä kuullostat nauruinesi. Sekin on muuten täyttä puppua, että työnantaja ja työkaveri eivät tietäisi kuka on liitoss ja kuka ei. Sen oppii kuulemaan aika pian. Ja etkös pösilö sitäkään tajua, että liittoahan tarvitaan todella vasta sitten, kun työnttekijä tarvitsee puolustajaa jossain asiassa. Luuleekos "laivan hiiri", että viimeistään siinä vaiheessa, jos työntekijä tarvitsee asioidensa ajamiseen liiton lakimiestä, että ei otettaisi selville onko työntekijä jäsen vai ei? En minä pelotella halua, mutta sanon vain niinkuin asiat ovat. Siitä vain poliisin puheille, mutta epäilen, että olet kaiken lisäksi niin tyhmä, että että et tiedä mistä tekisit kantelun. Siipiveikkoja on ja tulee aina olemaan, yhtenä "laivan hiiri"... Säälittää vain, että paitsi, että on siipiveikko, on myös erittäin yksinkertainen ja tyhmä. Näille kahdelle asialle tosin itse ei voi mitään. Sait sentään muutaman ala-arvoisen lauseen aikaiseksi. Tehtaan liukuhihna sopii sinulle tai oikeastaan on ainoa paikka missä pärjäät!!
        Minulle on aivan sama liitytkö liittoon vai et, huonosti sinun käy joka tapauksessa tuollaisella sosiaalisella käytöksellä. Saisivat poliisit makeat naurut kustannuksellasi, jos menisit tekemään ilmoitusta.... :) Minua naurattaa lähinnä vain yksinkertaisuutesi ja tyhmyytesi.... Mutta, "antaa kaikkien kukkien kukkia " niin narsistien kuin narsissienkin :) "laivan hiireen " sopii mainiosti sanonta: " ei kansakouluohjalta konttorihommiin " :):) Oletkos samaa mieltä itsekin?


      • Kysyy
        Pääluottamusmies kirjoitti:

        Vai että vie nimimerkki " laivan hiiri " asian poliisille tutkittavaksi, hehe hee... kaikenlaisia hihhuleita hiiriä täällä vilisee pilvin pimein. Sanonpa vaan, että olet pahinta laatua kommari, kun sanot, että yleistän asioita. Voithan nauraa kommenteilleni, mutta aika säälittävältä kuullostat nauruinesi. Sekin on muuten täyttä puppua, että työnantaja ja työkaveri eivät tietäisi kuka on liitoss ja kuka ei. Sen oppii kuulemaan aika pian. Ja etkös pösilö sitäkään tajua, että liittoahan tarvitaan todella vasta sitten, kun työnttekijä tarvitsee puolustajaa jossain asiassa. Luuleekos "laivan hiiri", että viimeistään siinä vaiheessa, jos työntekijä tarvitsee asioidensa ajamiseen liiton lakimiestä, että ei otettaisi selville onko työntekijä jäsen vai ei? En minä pelotella halua, mutta sanon vain niinkuin asiat ovat. Siitä vain poliisin puheille, mutta epäilen, että olet kaiken lisäksi niin tyhmä, että että et tiedä mistä tekisit kantelun. Siipiveikkoja on ja tulee aina olemaan, yhtenä "laivan hiiri"... Säälittää vain, että paitsi, että on siipiveikko, on myös erittäin yksinkertainen ja tyhmä. Näille kahdelle asialle tosin itse ei voi mitään. Sait sentään muutaman ala-arvoisen lauseen aikaiseksi. Tehtaan liukuhihna sopii sinulle tai oikeastaan on ainoa paikka missä pärjäät!!
        Minulle on aivan sama liitytkö liittoon vai et, huonosti sinun käy joka tapauksessa tuollaisella sosiaalisella käytöksellä. Saisivat poliisit makeat naurut kustannuksellasi, jos menisit tekemään ilmoitusta.... :) Minua naurattaa lähinnä vain yksinkertaisuutesi ja tyhmyytesi.... Mutta, "antaa kaikkien kukkien kukkia " niin narsistien kuin narsissienkin :) "laivan hiireen " sopii mainiosti sanonta: " ei kansakouluohjalta konttorihommiin " :):) Oletkos samaa mieltä itsekin?

        Mistäs sen oppii kuulemaan, kuka on liitossa ja kuka ei? Laillisin keinoin?

        Jokainen saa kuulua mihin kuuluu, mutta ei mikään yhdistys saa jaella tietoja jäsenistöstään miten haluaa. Henkilötietolakia on noudatettava.


      • reilu peli

        "kun työpaikalla tulee konflikteja, niin ainakaan minä en juurikaan puolusta liittoon kuulumattomia, jos heitä on kaltoin kohdeltu. Olen muutamille sanonut kylmästi, että " käykää itse neuvottelunne työnantajanne kanssa, kun ette kerran maksa jäsenmaksujannekaan ! "

        Juuri näin! Ei jäsenet sen takia jäsenmaksuja maksakaan, että liittoon kuulumattomien asioita alettaisi hoitamaan.


      • Vihaat työläisiä
        Pääluottamusmies kirjoitti:

        Vai että vie nimimerkki " laivan hiiri " asian poliisille tutkittavaksi, hehe hee... kaikenlaisia hihhuleita hiiriä täällä vilisee pilvin pimein. Sanonpa vaan, että olet pahinta laatua kommari, kun sanot, että yleistän asioita. Voithan nauraa kommenteilleni, mutta aika säälittävältä kuullostat nauruinesi. Sekin on muuten täyttä puppua, että työnantaja ja työkaveri eivät tietäisi kuka on liitoss ja kuka ei. Sen oppii kuulemaan aika pian. Ja etkös pösilö sitäkään tajua, että liittoahan tarvitaan todella vasta sitten, kun työnttekijä tarvitsee puolustajaa jossain asiassa. Luuleekos "laivan hiiri", että viimeistään siinä vaiheessa, jos työntekijä tarvitsee asioidensa ajamiseen liiton lakimiestä, että ei otettaisi selville onko työntekijä jäsen vai ei? En minä pelotella halua, mutta sanon vain niinkuin asiat ovat. Siitä vain poliisin puheille, mutta epäilen, että olet kaiken lisäksi niin tyhmä, että että et tiedä mistä tekisit kantelun. Siipiveikkoja on ja tulee aina olemaan, yhtenä "laivan hiiri"... Säälittää vain, että paitsi, että on siipiveikko, on myös erittäin yksinkertainen ja tyhmä. Näille kahdelle asialle tosin itse ei voi mitään. Sait sentään muutaman ala-arvoisen lauseen aikaiseksi. Tehtaan liukuhihna sopii sinulle tai oikeastaan on ainoa paikka missä pärjäät!!
        Minulle on aivan sama liitytkö liittoon vai et, huonosti sinun käy joka tapauksessa tuollaisella sosiaalisella käytöksellä. Saisivat poliisit makeat naurut kustannuksellasi, jos menisit tekemään ilmoitusta.... :) Minua naurattaa lähinnä vain yksinkertaisuutesi ja tyhmyytesi.... Mutta, "antaa kaikkien kukkien kukkia " niin narsistien kuin narsissienkin :) "laivan hiireen " sopii mainiosti sanonta: " ei kansakouluohjalta konttorihommiin " :):) Oletkos samaa mieltä itsekin?

        Olet säälittävä homppeli.


    • työn orja

      Mulle on kyllä ihan itsestäänselvyys olla jäsenenä järjestössä jonka työnantaja on hyväksynyt neuvottelemaan MINUN työstäni, palkastani ja työehdoistani. Ilman työväenliikettähän meillä olisi vielä feodaalilaitos ja maaorjuus työsopimusten raamina!

    • Kuulun liittoon

      Työnantajat ja pääomapiirit puolustavat omia etujaan kuulumalla omien alojensa järjestöihin "liittoihin". Miksi sitten palkkatyötä tekevät eivät kuuluisi omiin järjestöihinsä joiden kautta ne voisivat keskitetystä pulustaa omia etujaan. Mikään työtätekeville tärkeä uudistus kuten eläkkeet, kesälomat, vuorotteluvapaat, lapsilisät, opintotuet, asumistuet ja monet muut etuisuudet eivät ole omistavan luokan eli porvarien aloitteesta syntyneitä etuisuuksia tyätätekeville. Niitä on aina olleet ajamassa työtätekevien järjestöt, ammattiyhdistysliike ja työväenpuolueet. Mieti sitä kun mietit pitääkö kuulua liittoon. Minä voimakkaampia ja suurempia nämä liitos ovat sitä paremmin ne puolustaa palkansaajien etuja!

      • Tätä soopaahan se liitto antaa meille. Ei yrittäjä omalla työllä saa rikastua vaan kaiken pitää mennä veroihin. Tästä me maksamme liitolle. En maksa jatkossa kun siirryn YTK puolelle. Lukekaa alempana kommenttini miksi näin!


      • eräs diagnoosi
        tsaari kirjoitti:

        Tätä soopaahan se liitto antaa meille. Ei yrittäjä omalla työllä saa rikastua vaan kaiken pitää mennä veroihin. Tästä me maksamme liitolle. En maksa jatkossa kun siirryn YTK puolelle. Lukekaa alempana kommenttini miksi näin!

        "Ei yrittäjä omalla työllä saa rikastua vaan kaiken pitää mennä veroihin. Tästä me maksamme liitolle."

        Mahdollinen Auringonpistos. Vielä vähemmän annat työntekijän rikastua. Kaikkihan työtä tekisivät, jos sillä rikastuisi.


      • Pääluottamusmies

        Puhut asiaa, mutta milläs selvität liittoon kuulumisen edut tuollaisille ääliöille työntekijöille kuin esimerkiksi " laivan hiiri " ja ei ollut kaksinen kommentti " juristinainen 3": ltakaan. Kaiken maailman leikkijuristit täällä heittelevät asiantuntemattomia kommenttejaan. No- täällä saa pelkuritkin kirjoitella mitä sylki suuhun tuo, kun ei tarvitse vastata mistään!!


    • meniaikaasitten..

      vakituisen työpaikan turva.
      Monet työkaverini ovat olleet yli 20 vuotta vakituisessa työsuhteessa, sanovat, että viime vuosien uudistuksien, lakkautusten, yhdistymisten ym. muutosten tullessa ja mennessä eivät enää nykypäivänä uskalla erota ammattiyhdityksestä: ellei ole tarkkana ja lue jokaista pikkupränttiä, tai käytä paperia liiton lakimiehen luettavana, jonkun muutoslomakkeen tullessa eteen saattaa vahingossa allekirjoittaa omien etujen pienentämisen tai irtisanomisensa...

    • .................

      YTK saa oikeusturvan maksaa 17e ja siihen normaali maksu 99e vuosi
      muut liitot vaan rahastaa joka kuukausi.

    • kyllä kannataa kuulua liittoon.mullakin oli entisen työn antajan kanssa kiista lomista ja lomarahoista olin liiton lakimieheen yhteydessä niin hoiti homman.vähän liiton maksu on jos aatelee kuluja mitkä tulis tommosissa jutuissa tulis.minä maksan mielelläni se n:35e kuukausi.kävin kysyy asianajajalta ensin paljon maksas niin ois ollu 3-4 tuhatta euroo jos ois ite hoitanu.

    • eläkeläinen

      Kukas sinun palkankorotukset neuvottelee ,,,,,Saat liitonmaksut verotuksessa vähentää.Jos et kuulu liittoon oot siivellä eläjä , eli nautit kun liitot neuvottelee työehdoita ja palkoista .

      • Oma apu

        Minä ainakin olen itse palkankorotukseni neuvotellut. Eikä ne ole sitten mitään yleisiä pieniä prosenttikorotuksia :)


    • poksahdus

      Ei oikeusturva aina kovin kattava ole. Ihan selvät jutut hoidetaan, mutta vähänkin kinkkisempien kohdalla ainakin yksi liitto kusee housuunsa. Toisen kohdalla on vähän samanlainen kokemus. Nyt en kuulu enää mihinkään liittoon. Turha elättää liittojen pullasorsia. Joistakin liitoista sanotaan, että ovat korruptoituneita, mikä enemmän, mkä vähemmän. No, lakimies siellä, lakimieas täällä - mene ja tiedä.

    • joukon jäsen

      Orjuuskin loppui kun asian taakse saatiin riittävästi joukkovoimaa. Eikä tässä pidä unohtaa aivan kokonaan niitä orjuuden vastustajien joukkotoimintaa menneinä vuosisatoina tai vuosikymmeninä. Yleisesti "länsimaissa orjuus" loppui 1800-luvulla.
      Yhdysvalloissa orjuuden lopettaminen vaati jopa sisällissodan pohjoisvaltioiden ja etelävaltioiden välilllä ja silti kesti pitkään ennekuin värilliset alkoivat saada kansalaisoikeuksia vasta 1960-luvulla.
      Ei ne kansalais- tai ihmisoikeudet tule automaattisesti vaikka jotkut tyhmät niin luulee. Näiden saavuttaminen vaatii usein raskaita uhrauksia. Itsekkäät ihmiset ajattelee vain omaa itseään välittämättä muista mitään. Heillä on kumma käsitys siitä, että vain heillä on oikeus yksilöllisiin vapauksiin ja oikeuksiin.
      Eikä se sääty-yhteiskuntakaan ihan itsestään lopu, kyllä se vaatii taakseen riittävästi demokraattista joukkovoimaa.

      • Joukkovoima jota mainitset on pienen piirin voimaa joka pelolla pelottelee ja aina se työnantaja on paha ja aina liitto oikeassa. Näin se ei todellakaan ole.
        On muistettava että työntekijälläkin on oma vastuunsa työstä ja kuinka lakia noudatetaan ei vain työnantajalla. Orjuuteen on aivan turha viitata tai pelotella että se palaisi. Demokraattisesta voimasta ammattiliitossa ei voida puhua vaan hallinnossa samanmielisten ajatuksista ja siitä pasta jota syötetään jäsenkenttään suorastaan valheina. Saksan, Tanskan, Ruotsin uudistukset mm. työttömyysturvaan ovat tuottaneet tulosta vaikka ammattiliitot Suomessa vastustavat näitä. Siellä entistä enemmän porukat saa työtä ja työn tekemistä pidetään järkevänä. Näin sen tuleekin olla. Ei kenenkään etu ole se, että työttömälle pahimmassa tapauksessa maksetaan enemmän rahaa kotiin kuin työtä tekevälle. Tässä syy myös tämän yhteiskunnan velkaantumiseen.


      • fakta homma
        tsaari kirjoitti:

        Joukkovoima jota mainitset on pienen piirin voimaa joka pelolla pelottelee ja aina se työnantaja on paha ja aina liitto oikeassa. Näin se ei todellakaan ole.
        On muistettava että työntekijälläkin on oma vastuunsa työstä ja kuinka lakia noudatetaan ei vain työnantajalla. Orjuuteen on aivan turha viitata tai pelotella että se palaisi. Demokraattisesta voimasta ammattiliitossa ei voida puhua vaan hallinnossa samanmielisten ajatuksista ja siitä pasta jota syötetään jäsenkenttään suorastaan valheina. Saksan, Tanskan, Ruotsin uudistukset mm. työttömyysturvaan ovat tuottaneet tulosta vaikka ammattiliitot Suomessa vastustavat näitä. Siellä entistä enemmän porukat saa työtä ja työn tekemistä pidetään järkevänä. Näin sen tuleekin olla. Ei kenenkään etu ole se, että työttömälle pahimmassa tapauksessa maksetaan enemmän rahaa kotiin kuin työtä tekevälle. Tässä syy myös tämän yhteiskunnan velkaantumiseen.

        Hah, voisitko katsoa vähän laajemmasta näkökulmasta? Ei se työnantaja mikään herran enkeli ole, vaan pyrkii pusertamaan kaiken pienipalkkaisen työntekijän selkänahasta.


    • Onneksi olkoon

      Säästät monessa muussakin, kun elät muiden siivellä. Ei ole pakko ottaa rokotuksia, eikä pistellä omia lapsiakaan, koska muiden rokotukset suojaavat sinutkin, kun tarttuvat taudit on ehkäisty rokotuksin.
      On myös halvempaa olla ilman palo- ja murtovakuutusta, koska on aika epätodennäköistä, että omaan kotiin jompikumpi tuho osuu.
      Ulkomaanmatkalle on turha ottaa matkavakuutusta, koska on aika pieni todennäköisyys, että joku kävisi kimppuun, varastaisi tai tartuttaisi jonkun kulkutaudin. Sen verran pitää olla urheitta, että riski kannattaa ottaa.

      Järkevänä ihmisenä olet säästänyt huomattavat summat jo 40 vuoden ajan. Vain typerät ja tulevaisuutta pelkäävät tavikset maksavat itsensä kipeiksi kaiken maailman maksuilla, kuten nyt ammattiliiton jäsenmaksulla, johon työttömyysturvakin on liitetty.
      Ei sinun ole varmaankaan syytä pelätä työttömyyttä.
      Ammatiliitot sopivat työhön liittyvistä asioista ilman sinunkin vaivaista jäsenmaksuasi, ja työehtosopimukset koskevat myös sinua siinä muiden joukossa. Ammattiliitot sopivat palkankorotukset ja loma-ajat, ja nehän ovat aivan liian pienet, niin että sinä pystyt itse pitämään puolesi näissä asioissa henkilökohtaisissa neuvotteluissa.

      Jos ja kun työpaikallasi joskus lakkoillaan, on sinulla ilo pysyä urheasti työpaikalla ja tehdä kymmenen ihmisen työt. Usein käy niin, että lakon päätyttyä ei palaavilta lakkolaisilta kiitosta heru. Kiittämättömyys on aina avuliaan palkka.

      Mihin olet säästösi käyttänyt?

    • komsikomsaa

      Tällaiseen eipäs juupas tilanteeseen on olemassa hyvin yksinkertainen ratkaisu. Oletettavasti lähes jokaisella työmaalla on ammattiliittoon kuuluvia työtekijöitä ja liittoon kuulumattomia työntekijöitä. Vapaushan on valita. Siksi liittoon kuuluvia pitäisi työnantajan käsitellä niillä ehdoilla, joita työnantaja- ja työntekijäliitot ovat sopineet. Vastaavasti liittoon kuulumattomat sopisivat henkilökohtaisesti työn antajan kanssa työehtonsa. Tällöin esim. liittokohtaiset palkankorotukset tulisivat vain liittoon kuuluville, muut neuvottelevat mahdollisen korotuksen henkilökohtaisesti. Samoin toimittaisiin kaikkien muiden liittojen välisten sopimuskohtien kanssa. Näin toimien ei tarvitsisi kenenkään kantaa murhetta työkaverin kuulumisesta tai kuulumattomuudesta liiton piiriin. Helppoa kuin heinän teko.

      • hahahahahaha

        Ai ne 20e korotukset mitä aina maksetaan:DDDDDDDDDDDDDDD..siinä liiton palkannousut:DDDDDDDDDDDD...


      • fakta homma
        hahahahahaha kirjoitti:

        Ai ne 20e korotukset mitä aina maksetaan:DDDDDDDDDDDDDDD..siinä liiton palkannousut:DDDDDDDDDDDD...

        Älä unohda sitä tosiasiaa, että työnantajaliitot haluaisivat laskea palkkoja.
        Tämäkin naurattaa makeasti tiettyjä piirejä.


      • MullaOllaMunani

        Näinhän se jo menee että meillä on kahdet työmarkkinat. Meillä on tämmösiä 15€ kotimaisia työttömiä rakennusmiehiä kortistossa ja sitten meillä on tuollaisia 2€ puolalaisia olkiluoto 3:n rakentajia. Nämä olivat ääriesimerkkejä. Mutta on se oikeesti aivan saatanasta että suomen rakennusalalle Kurattiperkeleet ovat mahdollisimman pienillä hinnoilla. Jos ei laittoman pienillä palkoilla niin vähintään minimillä. Eikä tähän kohta muuta ratkaisua oo liitolla kuin nostaa lautapojan(9,79€) palkkaa lähemmäksi timpurin(16,01€) palkkaa, eli pudotetaan siitä palkkaluokista kolme luokkaa välistä pois, minimin olis 13,63€ ja paras olis tuo erittäin kokenut ammattilainen 16,01€.
        Tällä tavoin olisi ainakin se myönteinen vaikutus että ne "suht" rehelliset työnantajat palkkaa mitä suurimmalla todennäköisyydellä suomenkielisen työntekijän.


    • Kuuluin liittoon. 30 vuotta. Erosin koska.
      Liitto alkoi heittämään jäsenmaksurajoja asioihin jotka eväti ollleet AY asioita. Kuten.
      Heittivät rahaa poliitikkojen vaalikassoihin
      Viimeinen pisara oli. He houkuttelivat liittoon monilla asioilla. MM.
      Jäsenmaksuun sisältyy matka sekä vapaa-ajan tapaturmavakuutus.
      Kun sitten ensimmäisen kerran olisin tarvinnut matkavakuutusta se ei kelvannut.
      Olin lähdössä Amerikkaan niin tämä AY:n vakuutus ei kelvannut.
      Amerikkaanhan ei pääse jos ei ole matkavakuutusta.
      Siis jouduin ottamaan matkavakuutuksen toisesta vakuutusyhtiöstä

    • Ammattiliittoon kuulutaan etupäässä työttömyysturvan takia. Puhutaan liiton rahoista joita saadaan työttömänä. Tämä on harhaluulo. Jokainen työttömyyskassa on samanlainen ja maksaa samat etuudet eikä yhtään muuta. Ammattiliiton työttömyyskassa ei ole yhtään parempi kuin se esim. YTK. Tämä johtuu puhtaasti lainsäädännöstä. Ammattiliitoilla on yleensä oma työttömyyskassa joka on juridisesti irrallaan ammattiliitosta vaikkakin on ammattiliiton itsenäinen erillinen osa. Ammattiliitto lähinnä neuvottelee työehtosopimuksen ei muuta. Ammattiliitot ovat olleeet osana tekemässä suomalaista yhteiskuntaa, mutta sen merkitys tänä päivänä on pieni ja sanoisinko myös osin tarpeeton. Miksi näin? Ammattiliitto ja työehtosopimus eli TES on myös työllistymisen este. Monessa työehtosopimuksessa saat vain peruspalkkaa jota työnantaja noudattaa- tämä estää sinua tavallaan neuvottelemasta itse omaa palkkaasi paremmaksi. Koulutus ei millään muotoa näy tässä työehtosopimuksessa. Liitto hyvin tarkasti myös päättää mitä asioita se ajaa ja mitä ei. Liitto ei todellakaan helposti vie asioista jäsenten puolesta oikeuteen kuten joskus annetaan ymmärtää ja vain työoikeudellisia asioita. Pieni piiri päättää valtavan määrän ihmisten asioista. Olen itse ammattiliiton jäsen toistaiseksi ja olen myös hallinossa mukana, joten olen seurannut tätä asiaa hyvin läheltä. Olen siirtymässä ihan YTK:n jäseneksi. Pahin piirre on että ammatiliitto leimataan sosiaalidemokraattiseksi ja vasemmistolaiseksi eli puolueen jatkoksi. Tämä näkyi mm. Rinteen valintana Proliitossa jossa liitto oli selvästi SDP liitto! Näin ei saisi olla! Liitot kuvittevat että liiton jäsenet ovat sosiaalidemokraatteja ja tätä me ylläpidämme liiton jäsenenä tahtomattamme. Tämä saa riittää., Päätökset pitää tehdä eduskunnassa eikä ns. kolmikannassa parlamentin ulkopuolella pienissä kapineteissa. Se ei ole demokratiaa jota ammattiliitossa ei ole koskaan ollutkaan ja demokratiaa ei katsota hyvällä ammattiliitoissa. Tämä riittää minulle ja tämän takia kannatan YTK kassan jäseneksi liittymistä. Muista myös että se ansiosidonnainen työttömyysturva ei sitten katkea jos hyppäät suoraan liitosta YTK puolelle. Jos joku väittää että katkseaa niin hän valehtelee.

      • Itse kuulun liittoon juurikin työehtosopimuksen takia, en työttömyyskassan takia.

        "Ammattiliitto lähinnä neuvottelee työehtosopimuksen ei muuta."
        No mitä muuta sen sitten pitäisi tehdä. Tuohan on AY-liikkeen tarkoitus.

        TES ei myöskään mitenkään estä ketään neuvottelemasta itselleen parempaa palkkaa. Monessa työehtosopimuksessa on esimerkiksi erilaisia palkkaryhmiä joiden mukaan voi itselleen palkkaa pyytää ja enemmänkin voi kysyä jos haluaa. Jos työnantaja katsoo että joku on pyytämänsä palkan arvoinen niin kyllä se sen maksaa. Koulutuksen osuus näkyy palkkaryhmän määrittelyssä jos työnantaja toteaa että sen pitää näkyä.

        YTK on kokoomuslaisten perustama työttömyyskassa jonka ainut tarkoitus on murentaa ammattiliiton neuvotteluasema ja palauttaa siten palkan määrääminen takaisin työnantajien yksinoikeudeksi.

        Jutuistasi päätelleen et ole AY-liikkeen hallintoa nähnytkään.


    • Liitto on petos

      Liitot harjoittavat mittavia yhdistyksien verovarojen varastamista (noin miljardi vuosittain) oman etunsa vuoksi. Ne ovat veroparatiisiyhdistyksiä keskellä maan pääkaupunkia. Liitot eivät maksa veroja, vaikka harjoittavat liiketoimintaa ja kauppaa. Kysymys on poliitikkojen ja liittojen yhteisestä huijauksesta eli kansalaisten lisäverotuksesta yhdistyksien kautta ja niiden rahojen siirrosta suoraan poliitikkojen ja puolueiden haltuun.

      Suomessa on kyse rakenteellisesta korruptiosta, jota ylläpidetään ammattiliittojen ja puolueiden välillä.

      Liittojen jäsenet ovat rakenteelisen korruption tukijoita ja liittojen henkilökunta rikollisjärjestöjen palkkalistoilla.

    • teppoloman

      Hyvää tuuria ja onnea sinulla, jos ja kun ei ole ole työnantajan kanssa selvityksiä ja vaikeuksia ja selvitettavää koska epäselvyyksiä luulisi tulleen vastaan noinkin usean vuoden kokemuksella,
      En heti usko.
      Koska itselläni niitä on kolmisenkymmentä teknologioateollisuudessa ja aina on ihmeteltävää,uusien mulkkuinsinöörien kurinpalutuskeinoissa palkan laskussa, pekkassaldoissa ja niiden maksamisessa, yms miten näistäkin ilman ammattiyhdistysosaamista selviäisi joka sieltä liitosta on saatu opiksi, että noudatetaan sitä tessiä.

      Ainut miinus liiton asioissa on politisoituminen eli rahoitetaan milloin mitäkin vaalia ja ehdokkaita vaikka kyllä se ek ja teknologiateollisuuskin omia miehiään tukee ihan pressaan asti että köyhälle vaan olisi hankalat ajat tulossa kun duunarikin äänestää stubbia ja meinaa epäillä onko liitosta hyötyä

    • oi herätkää jo

      Yllättävää, että nykyajan työläinen (tosin moni luulee ettei ole työläinen) hyökkää voimallisesti omaa edunvalvojaansa eli ay-liikettä vastaan. Minulle työläisenä suurempi "mörkö" on työnantajapuolen edunvalvontaa harjoittavat liitot. Valtaosa työnantajista kuuluu oman alansa edunvalvontajärjestöön, koska he ymmärtävät, että yhteistyössä on joukkovoimaa hallita työmarkkinoita. Sitä vastoin itsestään suuria luuleva nykyajan työläinen pyrkii kaikin voimin hajoittamaan omaa rintamaansa ja siten heikentämään jokaisen työläisen asemaa tulevaisuudessa. Silloin ei ole sijaa vain oman edun ajamiseen joukkovoiman kustannuksella. Samoin moni työläisen imagoa välttelevä onkin jo huomannut, että työpaikoilla perseennuolijoista aika on ajanut ohi.

    • kuulun

      vaimon kanssa avioliittoon jo yli 40 vuotta.

    • ytk jäsen

      Huvittavavia "väitteitä " ja ajatuksia täällä..

      Joku sanoi: liiton jäsenmaksun saa korkojen kanssa takasin verottajalta.. heh niinpä..
      totuus: noin 30% "saa takaisin" , eli eli 70% menee täysin omasta pussista.
      liittojen edustajat toki antavat ymmärtää että jäsenmaksut saa takasin verottajalta.
      YTK jäsenmaksu on samalla tavalla verovähennyskelpoinen.

      Joku sanoi ymmärtävänsä liittoon kuulumisen jos on pelkoa että työpaikka lähtee alta , jotta sitten ansiosidonnainen päiväraha on parempi ku peruspäiväraha) .
      YTK maksaa täysin samoilla ehdoilla päivärahan.

      ja joku sanoi näin : ""YTK EI Ole Ammattiliitto vaan Työttömyys Kassa, ja onkosillä Tosipaikantullen Resursseja/ Tuomareita Hoitamaan Kalliita oikeudenkäyntikuluja,, "
      miksi pitäisi olla ? työttömyyskassa maksaa ansiosidonnaista päivärahaa , ei käy okeutta.

    • Kirkon ja ammattiliiton jäsenmaksut ovat samaa luokkaa. Saa vapaasti kuulua tai olla kuulumatta jompaan kumpaan tai molempiin. Itse kukin tekee omat päätöksensä.

      • toinen ytk-jäsen

        Nimimerkki haloo...
        Älä viitsi levittää väärää tietoa.. joku nuori v oi vielä vahingossa uskoa..

        "Minkä saa verotuksessa takaisin koron kanssa, eli se on 0 € kuukaudessa ja vuodessa. " tämä ei pidä paikkansa.

        esimerkki:
        jos tienaat vuodessa 30 000 e maksat siitä veroa n. 30 % eli käteen jää 21 000€.
        Ilman liiton jäsen maksua.
        Tästä 30 000 eurosta maksat jäsenmaksua liitolle esim.1,5% eli 450€ , sen jälkeen maksat veroa summasta 29550 saman 30% eli käteen jää 20685.

        Eli siitä 450€ jäsenmaksusta verottaja palauttaa sinulle 135€ ,, eli oma osuutesi on 315€.. mielestäni tuossa ei siis voi puhua etrtä verottaja palauttaa kaiken ja korkojen kanssa...

        Tuo ammattiliittojen jäsenmaksu kun vähennetään TULOISTA EI VEROISTA.

        Ammattiliitot kyllä markkinoivat asiaa siten että jäsen maksu on täysin verovähennyskelpoinen ja onhan se mutta tuloista EI SUINKAAN veroista.

        Yleensä liittolaiset kutsuvat liiton ulkopuolisia vapaamatkustajiksi mutta tosiasiassahan se on päinvastoin.. liittolaiset maksattavat meillä kaikilla tuon osuuden jäsenmaksuistaan.


      • toinen ytk-jäsen kirjoitti:

        Nimimerkki haloo...
        Älä viitsi levittää väärää tietoa.. joku nuori v oi vielä vahingossa uskoa..

        "Minkä saa verotuksessa takaisin koron kanssa, eli se on 0 € kuukaudessa ja vuodessa. " tämä ei pidä paikkansa.

        esimerkki:
        jos tienaat vuodessa 30 000 e maksat siitä veroa n. 30 % eli käteen jää 21 000€.
        Ilman liiton jäsen maksua.
        Tästä 30 000 eurosta maksat jäsenmaksua liitolle esim.1,5% eli 450€ , sen jälkeen maksat veroa summasta 29550 saman 30% eli käteen jää 20685.

        Eli siitä 450€ jäsenmaksusta verottaja palauttaa sinulle 135€ ,, eli oma osuutesi on 315€.. mielestäni tuossa ei siis voi puhua etrtä verottaja palauttaa kaiken ja korkojen kanssa...

        Tuo ammattiliittojen jäsenmaksu kun vähennetään TULOISTA EI VEROISTA.

        Ammattiliitot kyllä markkinoivat asiaa siten että jäsen maksu on täysin verovähennyskelpoinen ja onhan se mutta tuloista EI SUINKAAN veroista.

        Yleensä liittolaiset kutsuvat liiton ulkopuolisia vapaamatkustajiksi mutta tosiasiassahan se on päinvastoin.. liittolaiset maksattavat meillä kaikilla tuon osuuden jäsenmaksuistaan.

        Liittoon kannattaa kuulua.

        Liitot palauttavat jäsenmaksuja takaisin erillaisilla palveluilla:
        - Alennuksia vakuutusmaksuista
        - Lomatukia jäsenille
        - Lomakohteita ja tuettuja lomia, esim kuntoremonttilomat
        - Järjestämällä tapahtumia/matkoja ja maksamalla kulut niissä.

        Ja miettikääs jos suurin osa olisi vain Loimaaan liiton jäseniä. Miten hoidettaisi
        työ/virkaehto asiat kuka neuvottelisi.... Tehtäisikö kuusi päivästä viikkoa, olisiko palkallista kesälomaa, saisiko palkkaa sairausajalta, äityslomat olisiko niitä,
        maksettaisiinko haittatyö korvauksia (vai olisiko pyhäpäivän palkka 7 päivänä viikossa)
        Näitä syitä voisi luvetella vaikka päivän.

        Sitten pikku juttu palkka. Minkälaista kehitystä luulisitte siinä tapahtuvan jos jokainen neuvottelisi itse palkkansa.

        Kehoitan kaikkia tutustumaan omaan liittoonsa ja sen toimintaan.....ja osallistumaan niin ei pieni piiri tee kaikkia päätöksiä.

        t. Liiton jäsen


    • Oaj:ssä turvaa

      Opettajana kuulun oaj :hin. Vuosien ajan yritin saada virkaa, kunnes minut "erotettiin" ja väitettiin epäpäteväksi.
      Oaj otti asian hoitaakseen, silloinen luot.mies oli aivan liikaa työnantajan puolella jne. Tulos oikeudenkäynnistä seuraava: työnantaja hävisi, joutui maksamaan yli 50 000 euroa korvausta, lisäksi oik.käyntikulut , lisäksi kaikki väärin perustein leikatut ammattilisät maksettiin.
      Vahinko ettei silloisen päätöksen tehnyt kunt.yht. henk. joht saanut minkäänlaista sanktiota toimistansa, mutta hän "tiesi että häviö tulee" koska ei edes valittanut asiasta. Valitettavasti muut "ylemmät hlö:t" oli käytänmössä käsketty pitää suu kiinni ja olla ottamatta puolestani kantaa "oletettavasti pelotettiin lisäpotkuilla" mikäli ovat henk.joht. vastaan.
      Oaj ei kumarra syrjintätilanteessa minkäänlaista "itsestänsä isoja luulevaa virkanaista".
      Tapaus aiheutti useita samantapaisia oik, käyntejä, jotka tietääkseni jokainen meni opettajannvoitoksi. Ainoa suuri pelko oli se, rohkeneeko nousta "renkinä" syrjintää harjoittavaa vastaan - tuo ei voinut enää olla edes "ei henkilöityä".
      kohdaltani on asia päätetty oikeudessa ja se on lainmukainen. Minulla on nykyään vakituinen paikka, ja kuka ei vastaavaa oik.käyntiä rohjennut käydä, moni heistä on lähtenyt pois.
      Ilman ammattiliittoa olisi asia kohdaltani työn osalta päättynyt.
      Asia vaati rohkeutta ja malttia, vaikka kesti vuosia.
      Omaa rahaa piti olla jotta saa päätökset, ja että pystyi elämään.
      On suuri vahinko että vääriä ja "ei oteta kuuleviin korviin" olevia virkamiehiä ei saada pois koska he ovat tehneet satojen tuhansien eurojen tappiot toimillansa. Kuka heitä puolustaa?
      Kohdallani vääntäminen sain ainakin tilanteen horjumaan ja myös muut "isot virkamiehet" huomioimaan ja kriittiseksi ja jopa "panemaan ehdolle" jonkin samanarvoisen tekemisen.
      Tässä kirjoituksessa en nimennyt "kohdetta", koska se on oikeudessa ollut. Mutta kun kysytään onko liitosta hyötyä, vastaan on. 1,1 % on liiton maksu bruttotulosta. Sen saa suoraan verovähennykseen, mutta myönnän prosentin olevan korkeahko. Juristit ovat ammattitaitoisia ja näin ison jäsenkunnan asioiden hoitaminen vaatii varoja. Näin on akateemisella alalla nähtävissä, että kuta "korkeammalla työtasolla olet", sitä enemmän tuulee.

      • kiinnostaisi

        Minkä asteen ja aineen/alan opettaja olet?


      • murtukoon ay-liike

        OAJ on kylläkin täysin hampaaton ja turha ammattiliitto. Harvoin kuntatyönantaja/esimies yrittää tarkoituksella kusettaa opettajaa, opettajat ovat kuitenkin aika lailla fiksuja ja tietoisia oikeuksistaan. Ja jos todella perustelee liittoon kuulumistataan sillä, että saa lainopillista apua, niin vähässäpä on perustelut.

        Yleensäkin ay-aktiivit ovat turhia räksyttäjiä ja töissä luistelijoita työpaikalla. Vedotaan siihen ja siihen pykälään, jonka nojalla ei tarvitse tehdä sitä tai tätä. Itse neuvottelen mieluummin suoraan työnantajan edustajan kanssa kuin käytän jotakin luottamusmiestä välikätenä


      • oaj:ssä turvaa2
        kiinnostaisi kirjoitti:

        Minkä asteen ja aineen/alan opettaja olet?

        Tapauksen aikana ammattikorkeakoulun opettaja. Eli tämä oli vastaus nimimerkille "kiinnostaisi" ja tietotekniikka. Toivottavasti kysyjä on "tietoa itselle hakeva" eikä lisäkostoa kaivava. Kirjoittamani asia oli melko raaka tapaus, jonka jälkeen on koko ajan pidetty "turvajoukko eli juristiporukka lähellä" ja jokainen pienikin rasahdus on käyty läpi ennenkuin mitään nimeä mihinkään paperiin on kirjoitettu.
        Kerran päähän potkittuna on oppinut. Nähtävästi kirjoitukseni herätti ainakin jollekin huomiota. Ja syytä oli.


      • Liitosta oikeuapua

        Aikoinaan oma toinen vanhempani kehoittivat minua liittymään liittoon heti, kun se on mahdollista.

        He tiesivät, ettei yksittäinen ihminen ole työelämässä minkään arvoinen, vaan hänet syödään suihin tilaisuuden tullen ts. kun menee kantapäät ristiin työnantajan kanssa.

        Viisaat olivat "nämä neuvojat" - toinen oli aikoinaan valtion palveluksessa ja toimi verottajana. Mikäli olet kouluttautunut esim jiuristiksi, niin sinulla saattaa olla jonkinlainen mahdollisuus selvitä työelämän kriiseistä - ja silloinkin pitää olla sen alan asiantuntija. Mutta kaikkiin asioihin ei ole aikaa - siksipä oikea liitto oli tuki ja heiltä löytyy myös se asiantuntevuus ( oikeuspalvelu) jota ei saa jollakin "satasen vuosimaksulla". Jos tuohon menet, joudut itse hankkimaan lakiavun.


      • Oaj:ssä turvaa

        Oaj vaatii oikeudessa aina "parin vuoden palkka", joka on jonkin verran yli 100 000 euroa. Se olisi mennyt läpi "paremmilla" perusteluillaja vielä törkeämmällä tapauksella, vaan oikeus kohtuullisti asian. Seuraavalla oikeustapauksella olisi summa ilman muuta ollut tuo isompi summa. Tämä lienee ollut isohko peloite hyväksyä "edullinen tuomio",kun sillä pääsi hautaamaan asian juridisesti. Tapaus herätti ison "haloon" vaan kuka heitti "1:n kiven" on asiallinen kysymys.
        Ilman ammattiliittoa "olisi metsää saanut kaataa iso määrä rahaa saadakseen ja asian hoitoa varten", kuten kierrellen kaarrellen hieman ulkopuolelta uhkailtiin. Mutta tämä "kortti" piti katsoa, joka asian etenemisen aikana hieman lienee hermostuttanut vastapuolta; tämä oli tosi halpa hinta heille.
        Eikä tämä ole jäänyt ainoaksi tapaukseksi kun "reikä" oli saatu kerran auki - ennakkotapaus. Monen elämä keveni, kun joku uhrautui.


    • Rituliinatar

      Ei kannata liittyä liittoon. MIeluummin Loimaan kassaan tai vastaavaan.

    • perskärpäset

      Mielestäni sinunlaisesi vapaamatkustajat saisivat olla työnantajille täysin vapaata riistaa, joita eivät koskisi minkään ammattiliiton neuvottelemat työehtosopimukset.

      Ihan ärsyttää tämmöiset lusmut, jotka kuvittelevat joutuvansa konkurssiin n. 1% jäsenmaksuun, esim. Tehyllä 1,1%. Kuitenkin kun työehdoista ja palkoista neuvotellaan, niin kuka siellä neuvottelupöydän ääressä on? Sinäkö? Vai työttömyyskassasi? Ammattiliittohan siellä... ja myös sinä pääset nauttimaan samoista, ammattiliiton neuvottemista eduista, täysin siivellä, maksamatta ainoatakaan jäsenmaksua.

      Minä koen, että olen saanut enemmän kuin olen jäsenmaksuina maksanut. Olen saanut lomailla edullisesti, pikkujoulut, alennukset yhteistyökumppaneiden kanssa, unohtamatta liiton maksamaa vapaa-ajan ja matkavakuutusta.

      Mieltäni lämmittää ajatus siitä, että teillä siipeilijöillä on puolustajat vähissä kun työnantajan kanssa sukset menevät ristiin. Onnea valitsemallasi tiellä

    • Packaliitto

      Huonoista liitoista packin on avioliitto.

    • terhotyössä

      Aika uni jollain että ahkerampana tienaa enemmän,
      Tessin mukaan mennään ja se on minimi, enemmän voi maksaa mutta se on sitä unta.

      Usein nämä säästäjät menevät aidan matalimmasta joka paikassa lapsiikin hoitoon vaikka itse kotona jne

    • Tottakai.

      Kuulun liittoon. Liitto on saanut ajettua 8 tunnin työpäivät, lomat ym. etuudet. Jos liittoja ei olisi ja vain työnantajan ehdoilla oltaisiin, ei olisi minimipalkkoja,ei 8 tunnin työpäiviä,ei sairaslomia ei yhtikäs mitään. Palkkapäivänä saisi ruislimpun kainaloon. Kokoomus ajaa ja kannustaa työntekijöitä eroamaan liitoista ja olla liittymättä liittoihin. Vain kapeakatseinen tollo ei kuulu nykypäivänä liittoon.

    • äly_hoi

      JOUKOSSA TYHMYYS TIIVISTYY, JOTEN LIITTOON VAAN...

    • tässä totuutta

      Liittoon kuuluvat pääasiassa hankalat työntekijät, jotka katsovat ensisijaiseksi velvollisuudekseen imeä yrityksestä rahaa sen sijaan, että tekisivät työnsä kunnolla. Pahin virhe on palkata joku liittoon kuuluva lusmu, koska työnantajalla ei ole mitään mahdollisuutta vaatia liittoon kuuluvaa tekemään työnsä, koska heti alkaa liitolla uhkailu jos vähänkin yrittää nuhdella. Jos olet hyvän työmoraalin omaava reipas työntekijä, ei ole mitään syytä liittyä. Sen sijaan jos omaat tyypillisen asenteen, että työnantaja on paska, koska vaatii työntekoa palkan eteen, kannattaa liittyä.

      • taaleri1

        Onhan työnantajalla oikeus määritellä koeaika uudelle työntekijälle, eikä ole pakko sen jälkeen palkata!Laiskat lusmut erottuvat kyllä nopeasti porukasta.


      • ihme asenne sulla

        Ehkä sun kannattaa delegoida rektytointi jollekin muulle, jos ihmistuntemuksesi on noin huono? Onhan olemassa myös koeaika. Vai oletko kenties pahimman sortin orjapiiskuri, jonka mielestä työntekijällä ei ole oikeuksia vaan pelkästään velvollisuuksia...olla sinun nuhdeltavanasi...


    • Älä missään tapauksessa liity. Jatka vaan siivellä elämistä niinkuin tähänkin asti.
      Kyllä liitot hoitaa teidänkin työehtosopimuksenne yleis sitoviksi, niin kauan kun vielä on tarpeeksi liittoon kuuluvia. Syö vaan työtoverisi lautaselta. Älä edes moikkaa, hänhän on tyhmyyttään ajanut sinunkin etujasi.

    • TOP duunari

      Mitä kaikkea liitot ovatkaan saaneet aikaiseksi. 8h työpäivä, 5pv työviikko, eläketurva, äitiysloma, vapaat ja pääsääntöisesti palkalliset arkipyhät, työttömyysturva.......Siis kaiken työläisten hyvinvointia ja säällistä elämää ylläpitävät ja tukevat työelämää ja jokapiväistä arkea koskevat edut.
      YTK on työnantajapuolen rakentama työttömyyskassa, jolla pyritään heikentämään työntekijöiden edunvalvontaa ja sosiaalista turvaa. Samalla heikennetään liittojen mahdollisuutta neuvotella mm. palkoista. Mielestäni YTK laiset ajattelevat lyhytkantaisesti vain sen hetken rahallista omaa etuaan, kuitenkin liittojen ajamat ja ylläpitämät edut ja osa turvastakin kelpaa.
      Olen ollut koko työelämäni eri liittojen jäsenenä ja aion myös pysyä. Liitossa oleminen ehkäisee jo ennalta ongelmia työpaikoiila, sillä työnantaja ymmärtää että jos minä noudatan sovittuja työelämän sääntöjä, niin tulen vaatimaan niitä myös työnantajaltani ja siihen minulla on vahvat tuki. Olemalla jäsen, mahdollistan samalla minun ja muiden turvan myös tulevaisuudessa.

      • liitot tuhottava

        Ammattiliitot ovat toki aikoinaan parantaneet työläisen asemaa, mutta tänäpäivänä suurin osa noista eduista on pelkkiä menneisyyden taakkoja, riippakiviä, jotka haurastuttavat Suomen kilpailukyvyn ja aiheuttavat työpaikkojen katoamisen. Liitot eivät kuulu enää tähän päivään, kun kilpailu on kansainvälistä!


    • Jäsen v.2001

      Todellakin pitää erottaa näitä maksuja,mitä maksaa.YTK on kallis,,,mm.JHL:n voit kuulua vaikka vaan työttömyyskassaan,0,28% maksat palkasta,laskepa ,paljonko se on vuodessa.Liittoon kun liityt,se on yhteensä 1,33%.
      Kaipa se on muissakin liitoissa sama,,

    • antti rokka sota ny

      minä maksan vuodessa vähän yli 100e enkä rupea maksamaan mitään 400e

      • ..........

        Liittoon pitää kuulua, kumma että ay-aktiivit ovat olleet hankalampia työtovereita.
        Hyvä ammattimies jonka kanssa olin naimisissa, sanoi ettei työnantaja tykännyt liittoon kuuluvista kun heidän kanssaan oli aina kränää.
        Töistä ei ollut ikinä puute, ei tosin itselläkään.
        Eipä ämmienkään kesken asioita kuntoon saatu näiden ay-aktiivien toimesta, pahemmaksi vaan meni.
        Kai meitä kohdeltaisiin eri tavoin ilman joukkovoimaa. Sääntöjä ei noudatettaisi jollei olisi pakko.


    • ay-aktiivi

      Aloittaja, oletko ollut yli 30 vuotta työelämässä vai vain elämässä. Jos ensimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa, olet viiskymppinen ja potkulistojen tekijöiden herkkupala. Iän perusteella ei kuitenkaan saisi irtisanoa. Jos niin kävisi, liiton lakimies puolustaisi laittomasti irtisanottua.

    • Talentia

      Liiton maksut ovat vielä ainakin verovähennyskelpoisia, että silleen ei se niin kallista ole! Ja onhan aina turva takana, jos jää työttömäksi tai tulee työpaikalla erimielisyyksiä tai oikeusjuttuja. meidän liitto on myös vakuuttanut meidät myös vapaa-ajalla sekä matka että tapaturmavakuutus aina voimassa ja muut alennukset ja edut kaupanpäälle.

    • koettu on katkerasti

      NS Loimaan kassa riittää.
      Liittoon kuuluminen ei pelasta
      lomautukselta tai irtisanomiselta.

      • Numeroita pöytään !

        Ilman liittoa:

        Oikeusturvavakuutus on 2,66 €/kk, kun on kotivakuutus.

        "Kela korvaa sairaanhoidosta aiheutuvia kustannuksia sekä maksaa sairauspäivärahaa työkyvyttömyydestä johtuvan ansiomenetyksen ajalta."

        Mitä teidän liittonne tarjoaa ja millä hinnalla ?


      • Seli seli
        Numeroita pöytään ! kirjoitti:

        Ilman liittoa:

        Oikeusturvavakuutus on 2,66 €/kk, kun on kotivakuutus.

        "Kela korvaa sairaanhoidosta aiheutuvia kustannuksia sekä maksaa sairauspäivärahaa työkyvyttömyydestä johtuvan ansiomenetyksen ajalta."

        Mitä teidän liittonne tarjoaa ja millä hinnalla ?

        Tiedät varmaankin tämä - ennakkotapaus löytyy netistä.

        Älä luota oikeusturvavakuutukseen - Taloussanomat.
        Vakuutus- ja rahoitusneuvonnassa tehdystä oikeusturvavakuutusten perustietopaketista ilmenee, että korvattaviksi voivat tulla ainoastaan vakuutetun yksityiselämää koskevat asiat. Eivät työelämän ristiriidat, että silleen.
        Ota selvää mitä vakuutuksesi oikeasti kattaa...kannattaa. Liiton oikeusturva kattaa työelämän riita ja oikeustapaukset.


      • Työmies W
        Seli seli kirjoitti:

        Tiedät varmaankin tämä - ennakkotapaus löytyy netistä.

        Älä luota oikeusturvavakuutukseen - Taloussanomat.
        Vakuutus- ja rahoitusneuvonnassa tehdystä oikeusturvavakuutusten perustietopaketista ilmenee, että korvattaviksi voivat tulla ainoastaan vakuutetun yksityiselämää koskevat asiat. Eivät työelämän ristiriidat, että silleen.
        Ota selvää mitä vakuutuksesi oikeasti kattaa...kannattaa. Liiton oikeusturva kattaa työelämän riita ja oikeustapaukset.

        Liiton ns. oikeusturva
        koskee vain luottamusmiehiä.


      • Ei koske kaikkia
        Seli seli kirjoitti:

        Tiedät varmaankin tämä - ennakkotapaus löytyy netistä.

        Älä luota oikeusturvavakuutukseen - Taloussanomat.
        Vakuutus- ja rahoitusneuvonnassa tehdystä oikeusturvavakuutusten perustietopaketista ilmenee, että korvattaviksi voivat tulla ainoastaan vakuutetun yksityiselämää koskevat asiat. Eivät työelämän ristiriidat, että silleen.
        Ota selvää mitä vakuutuksesi oikeasti kattaa...kannattaa. Liiton oikeusturva kattaa työelämän riita ja oikeustapaukset.

        "Liiton oikeusturva kattaa työelämän riita ja oikeustapaukset."

        Jo on optimistinen väite.
        Ei koske yksittäisiä duunareita.
        On luottamusmiehille tarkoitettu turva.


      • AY-porhot
        Seli seli kirjoitti:

        Tiedät varmaankin tämä - ennakkotapaus löytyy netistä.

        Älä luota oikeusturvavakuutukseen - Taloussanomat.
        Vakuutus- ja rahoitusneuvonnassa tehdystä oikeusturvavakuutusten perustietopaketista ilmenee, että korvattaviksi voivat tulla ainoastaan vakuutetun yksityiselämää koskevat asiat. Eivät työelämän ristiriidat, että silleen.
        Ota selvää mitä vakuutuksesi oikeasti kattaa...kannattaa. Liiton oikeusturva kattaa työelämän riita ja oikeustapaukset.

        "Liiton oikeusturva kattaa työelämän riita ja oikeustapaukset" ?

        En tunne montaa riita- tai oikeustapausta,
        joka koskettaa edes yhtä työntekijää.

        Ainoa oli, kun AY-porho eli AKT:n Räty kiusasi Ahdetta.
        Siinä mallia tarpeelliselle ammattiyhdistysliikkeelle.


      • Liitoilla on eroa
        Ei koske kaikkia kirjoitti:

        "Liiton oikeusturva kattaa työelämän riita ja oikeustapaukset."

        Jo on optimistinen väite.
        Ei koske yksittäisiä duunareita.
        On luottamusmiehille tarkoitettu turva.

        Kokemuksesta tiedän - koskee koko jäsenistöä. Tosin liitossani ei juurikaan perusduunareita näy...


      • Eli silleen...
        Liitoilla on eroa kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän - koskee koko jäsenistöä. Tosin liitossani ei juurikaan perusduunareita näy...

        Jäsentiedotteessa lukee mm.

        Ammattiliittosi on vakuuttanut sinut Turvassa kollektiivisella jäsenvakuutuksella, joka sisältää matkustajavakuutuksen sekä vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen.
        Liiton järjestötehtävissä ja -tilaisuuksissa liiton jäsenet on vakuutettu Liittoturvavakuutuksella.
        Ja tärkein kohta:
        Jäsenet on vakuutettu myös ammatillisella vastuu- ja oikeusturvavakuutuksella.
        Vakuutuksesta korvataan vakuutetun tarpeellisia ja kohtuullisia asianajo- ja oikeudenkäyntikuluja sekä vastapuolen kuluja vakuutusmäärään asti.


    • Liitot ovat monesti hampaattomia, ainakin PAM. Eräskin luottamusmies lopetti tehtävänsä, koska liitto on aina työnantajan puolella.

      Esim. omaa autoa tulee käyttää työajoihin, vaikka ei haluaisi käyttää. Tuollaisia veijareita nuo liitot on.

    • Liiton jäsenmaksut

      ovat verovähennyskelpoisia, eli ei siitä paljoa maksettavaa kuitenkaan jää.

      Liiton jäsenenä saa myös monia muitakin etuja ja alennuksia. Minulla esim. alennusta tulee mm. vakuutuksista.

      Eli liiton maksujen verovähennysten jälkeen sekä mm. vakuutusyhtiön alennusten kanssa maksan liiton jäsenyydestä käytännössä nolla euroa.

      Eli kulut on nollassa, aivan kuten jos en olisi jäsen. Mutta edut saan kuitenkin.

      Jokainen miettikööt ja valitkoot vapaasti....

    • Olen vuosikaudet myyntialan työtä tehneenä kuulunut SMKJ:hin eli alan liittoon. Meillä jäsenmaksu hoidetaan otse 3 erässä ja sitä ei siis peritä palkasta. 1990-luvun
      lopulla olin työssä USA.laisessa suuressa firmassa. Ilman laillista syytä ko firma irtisanoi työni heti päättyväksi ilman irtisanomisaikaa. Liiton lakimies otti yhteyttä firmaan ja siellä väitettiin minun olevan kutsuttaessa työhön tuleva eli kuten on mm jäätelökioskien kesäapulaiset ja tarjoilijat. No kun neuvotteluhaluja ei ollut veimme asian Helsingin käräjäoikeuteen jossa voitin jutun ja käräjäoikeus tuomitsi 4kk palkan vahinkonkorvauksena minulle maksettavaksi. Firma valitti Hoviin joka kovensi tuomion 6kk. odotusajan palkka lomarahat korko eli ihan hyödyllinen case ja hyödytti kuulua liittoon. Meillä jäsenistössä on yrittäjiä ja palkansaajia, esimiesasemssa olevia ja jopa toimitusjohtajia. Oikeusturvan lisäksi meillä lomamökkiedut, hotelli edut, pankkiedut, bensakortti edut, vakuutus edut ja toki muitakin etuja. Kannattaa suosittelen. Tietysti meillä vallitsee sekä negatiivinen järjestäytymisoikeus että positiivinen järjestäymisoikeus. Eli negatiivinen palkansaajan ei ole pakko kuulua liittoon vaan voi työskennellä järjestäytymättömänä ja positiivinen palkansaaja saa kuulua liittoon eli hänellä on oikeus työskennellä järjestätyneenä. SMKJ kuuluu keskusjärjestö AKAVAAN

    • Soinin-Persut

      Tää on niitä Kokoomuksen nuoriso osaston ja Selfie-Stubin ajatushautomon aivopieruja..

      Uusliberaali-Kokoomus yrittää toteuttaa Suomessa sitä tunnettua Thatcerismia jolla hajotetaan ammattiyhistysliike. Kokoomuksen hampaissa on tunnetusti ollut ay.maksujen verovähennysoikeus ja sen poistaminen esillä jo pidemmän aikaa.

      Ammattiyhdistysliike on työväestön oikeuksin puolustaja ja vastavoima röyhketä työnantajia vastaan.
      Mitkään Loimaan kassat ei niitä puolusta vaan nyppii rusinat pullasta.
      Samaan tapaan kuin Soinin Persut ovat Kokoomuksen apupuolue. Loimaan kassa on tuottava liikeyritys joka kerää rahaa sen perustajille kun tyhmät sinne maksaa..

    • divide & impera

      Olipa kerran...
      Valtion työmaalla saatiin yksi
      äärivasemmistolainen kuriin,
      kun hänet valittiin luottamusmieheksi.
      Sitten SAK-jyrä käänsi heti kelkkansa.
      Palkka nousi reippaasti ja työnantajasta
      tuli ns. luottamusmiehen "paras kaveri".
      Kaveri ryhtyikin puuttumaan työaikoihin:
      esim. hätätöitä sai teettää surutta.
      Ihan ok kai mutta käsky tuli usein
      juuri ennen sovitun työajan päättymistä.
      Luottamusmiehet ajavat omia etujaan
      todella ärhäkkäästi. YT-neuvotteluissa
      ei heistä ole hyötyä. Kunhan säilyy oma tontti.
      Työntekijöitä purevat hanakammin "omat koirat".

    • En kyllä suosittele. Itse aikoinaan olen varmaankin yhden kelomökin aiemmallle liitolle kustantanut. YTK. Hoitaa nykyisin asiani 99 euroa per. Vuosi.
      Ei muuten koskaan tullu päästyä niille lapin mökeille. Olivat aina niin varattuja sille kultapossukerholaisille.

    • ÖÖTota

      Kyllä ammattiliitojen mökit on vapaasti käytössä niitä haluaville. Pitää vaan ottaa selvää asioista..

      Se vaan että ei ihmisiä enää kiinnosta yhteisöjen mökit vaan halutaan yksityisille mökkimarkkinoille..

      On totta että AY-liikkeesä on jonkinverran korruptiota mutta niin on muuallakin yhteiskunnassa ja jopa eduskunnassakin.

      Jäsenistön tehtävä on sen kitkeminen ja valvonta..

      Kyllä on syytä kerrata työväenliikkeen ja ammattiyhdistysliikkeen historiaa.

      Se on Suomessakin verrattaen verinen..

      Mitnkähän työnantajat ja Kokoomus mahtaisi säätää ansiosidonnaisen päivärahan ja ymm.. muita työaikaan ja yleissitovuuteen liittyviä asioita.

      Jos se olisi yksistään heidän hallinnassa täällä vallitsisi viidakon lait ja kaikki olisi vuokratyösuhteessa, puhelimella kutsuttais töihin jos silloinkaan..

      Perseen nuolijat ja muutenkin työnantajan mielistelijöitä suosittaisiin..

      • Leegomies

        Kokoomushan on palkansaajien puolue kun akavalaiset ovat kokkareita lisäks taisi olla joskus joku kokoomuslainen tehyn puheenjohtajakin vai kuuluko se tehy stttk:hon joten kokoomushan sohii omia äänestäjiään tällä toiminnalla mutta lampaat luottaa, on cool olla duunarina äänestämässä leego alexia joka twiittailee "hard days Im ironman" yeah cool...alex


    • Loiseläjä

      Kuulun kokoomuksen apuosatoon eli AKAVAAN ja leikin porvaria verorahoista kuppaamallani liksalla ja olen valtion virkamies suojatyöpaikassa ja voin tehdä mokia ja virheitä ilman mitään sanktioita olen jumalasta seuraava kuten Tullimies vahdaten autoveroa!!!!Kokoomus ja akava ne yhteen soppii huomenna pannaan pussauskoppiin!!!

    • liitossa

      Yli 30 vuotisen työurani aikana en ole ollut päivärahoilla muuta kun nyt vasta. irtisanottiin tuotannollisin ja taloudellisin perustein sitten kilpailutettiin työt aliurakalla. Aliurakoitsijat eivät aina valitettavasti aina maksa tessän mukaisesti siinä vaiheessa liitto on kova sana, toisaalta saat lähteä heti ensimmäisenä jos pyrit pitämään puolesi, työnantajan ehdoilla pitäis yrittää mennä oli ne sitten mitä tahansa tai ei ole töitä. Jos alalla on sitova työehtosopimus niin sitä pitäis noudattaa. Tarjotusta työstä on oikeus kieltäytyä eikä vaikuta päivärahaan jos alalla on voimassa oleva työehtosopimus ja työnantaja ei sitä noudata, sopimus rikkomus on myös riittävän pätevä syy irtisanoutua.
      Työsuojelupiirin sivuilla on että yrityksen ei saa polkea työntekijän etuja tuloksen kasvattamiseksi.
      Hienoja asioita kunhan niitä vielä joku valvois että palkat niin kun kuuluu ja sitten vasta sijoittajille tuotannollisten ja taloudeellisten kulujen jäläkehen.
      Liitot järjestää tapahtumia ja retkiä jos on aktiivinen niin kyllä siitä vastinettakin saa, vakuutuksista saa jotain alennuksia ja kaikkea muuta pientä.

      • Outoja perusteluita

        Tapahtumia ja retkiä... Anteeksi vaan, kuulostaa tosi lapselliselta. Vapaa-ajan toimintani maksan itse suoraan omasta pussistani, siihen en ainakaan tarvi liittoa...


      • liitossa
        Outoja perusteluita kirjoitti:

        Tapahtumia ja retkiä... Anteeksi vaan, kuulostaa tosi lapselliselta. Vapaa-ajan toimintani maksan itse suoraan omasta pussistani, siihen en ainakaan tarvi liittoa...

        En minäkään ole kaikissa käynyt mutta osasto on maksanut työmaan retkiin osalliatujat sun muuta vaikka ei ole ollut liiton retkiä.Säästyyhän siitä jos maksaa vain työttömyyskassan. Se on kunkin oma asia mihin ja miten rahansa käyttää. Jos alalla jolla työskentelee on sitova tyehtosopimus ja työnantaja ei sitä noudata niin pidät suusi kiini tai olet työtön. Olit sitten työttömyyskassan tai liiton jäsen. Mutta jos on liitossa niin saapahan johonkin rutkuttaa. Edunvalvonnasta on kysymys, jäsenillä on velvollisuus ilmoittaa rikkomuksista mutta kaikki pelkää työnsä puolesta ja tyytyvät siihen mitä saavat. Rahan takia ihmiset käyvät työssä ja hädänalaista on hyvä puhutella ettei meillä ole pakko olla, sama tuntipalkka yotä päivää pyhää arkea ei oikein kiinosta, sellaista mulle on kaupattu. Onhan nuo tapahtumat ja retket pikku helinää sitä en kiellä mutta jotain vastinettkin on tarjolla jos haluaa osallistua


      • Outoja perusteluita
        liitossa kirjoitti:

        En minäkään ole kaikissa käynyt mutta osasto on maksanut työmaan retkiin osalliatujat sun muuta vaikka ei ole ollut liiton retkiä.Säästyyhän siitä jos maksaa vain työttömyyskassan. Se on kunkin oma asia mihin ja miten rahansa käyttää. Jos alalla jolla työskentelee on sitova tyehtosopimus ja työnantaja ei sitä noudata niin pidät suusi kiini tai olet työtön. Olit sitten työttömyyskassan tai liiton jäsen. Mutta jos on liitossa niin saapahan johonkin rutkuttaa. Edunvalvonnasta on kysymys, jäsenillä on velvollisuus ilmoittaa rikkomuksista mutta kaikki pelkää työnsä puolesta ja tyytyvät siihen mitä saavat. Rahan takia ihmiset käyvät työssä ja hädänalaista on hyvä puhutella ettei meillä ole pakko olla, sama tuntipalkka yotä päivää pyhää arkea ei oikein kiinosta, sellaista mulle on kaupattu. Onhan nuo tapahtumat ja retket pikku helinää sitä en kiellä mutta jotain vastinettkin on tarjolla jos haluaa osallistua

        En ole koskaan kuulunut liittoon, mutta olen kyllä työnantajaa hyvässä hengessä oikaissut, jos ei ole noudattanut TES:iä. Paitsi silloin, kun ollaan yksissä tuumin sitä rikottu, kun ollaan haluttu sopia asioista joustavammin.


    • Ammattiliittokulissi

      1/2


      Minua kiellettiin kertomasta tätä asiaa mutta päätin sen kuitenkin kertoa vaikkakin uhallani. Alla oleva tieto on tarkoitettu vain ko. tietoa ja vastauksia etsivälle. Arkaluontoiset tiedot ja tietolähteet ovat luotettavilta ja järjestelmän sisältä tulleilta henkilöiltä jolla on toiminnan kautta saatua omakohtaista kokemusta.

      Harva kansalainen tietää totuutta ammattiliitoista. Minua painostettiin olematta julkaisemasta tätä tietoa. Päätin kuitenkin julkaista tämän koska kansan tule tietää asioita mitä liittojen kulissien takana tehdään ja mikä on toiminnan linkki edelleen toisiin tahoihin (instansseihin).

      Kerrottakoon se nyt tässä että ammattiliittojen johtajisto ovat salaseuran korruptioväkeä. Kun tuo selvisi taannoin, kaikki kaverit ja tutut lähtivät liitosta heti koska ei ole mitään järkeä rahoittaa korruptiovirkamiesten salaseuratoimintaa. Tuo liittojen toiminta on naamioitu tarkoituksella sellaiseksi, kuin se on nyt.

      Muutama liiton palveluksessa ollut henkilö on myös tuon asian vahvistanut. Myös neljä salaseuran jäsentä vahvisti tuon asian. Yksi tuttu virkamies ja pappi ensin kiistivät ko. asian mutta myöhemmin myönsi että asian on näin. Samassa yhteydessä selvisi myös se että olemassa olevat seurakunnat / uskontokunnat ovat myös salaseurojen käsialaa raamattuineen ja uusintapainoksineen.

      Minulle kerrottiin seurakunta / uskontokuntatoiminta on vain kulissi erilaisille rahankeräysmenetelmille. Rahat päätyvät salaseuroille ja heidän agendalleen (pyrkimyksille). Uskontokunnat ovat suomeksi teatteria ja todellisuudessa rahankeräystä joka on naamioitu pyhäksi ja hyväntekeväisyyttä harjoittavaksi toiminnaksi. Raha ohjaa toimintaa pääasiassa. Totuus on että seurakuntien / uskontokuntien toiminta on päinvastainen jonka vahvistaa useampi järjestelmän sisällä oleva / ollut ihminen. Kulissien takana kaksi virkamiestä kertoo että kulissien takana jaellaan arvomitaleja jotka ovat todellisuudessa maanpetturuusmitaleja.

      Istun tapaamisessa. Mieshenkilö laskee kansiosalkun pöydälle. Tapaaminen oli epävarma joka oli kaksi kertaa aikaisemmin peruttu. Nyt vihdoin saa tietoa jota olen odottanut. Olen oikeutettu tuohon kaikkeen salattuun. Olo on ollut kuukausia odottava. Vihdoin tajuan että minulle on tuodaan tietoa, kirjallisuutta, esineitä jossa on kovin tuttua symboliikkaa.
      Mieshenkilö avautuu ja kertoo työnsä ja toimintansa varjopuolista. Hän aloittaa sanomalla: ”Olen väsynyt likaiseen toimintaan ja jatkaa. Suomen kansan olisi hyvä tietää totuus siitä mitä kauheuksia kulissien takana tapahtuu. Sinä et vielä tiedä niistä asioista josta kohta sinulle kerron. Minulla on myös tallenteita, äänitteitä josta pääset paremmin käsitykseen asioista. Näitä on enemmänkin, itse asiassa paljon. Tallenteet kertovat koko totuuden siitä mitä oikeasti Suomessa ja ulkomailla tapahtuu sekä mikä on ministeriön ja liittolaisten osuus koko tässä asiassa.”

      Kysyin muutamalta taholta tuota mikä on salaseurojen pyrkimys, vastaus oli NWO. Kysyin mikä on NWO, vastattiin New World Order NWO, eli Uuden Maailman Järjestys UMJ. Tuon kuullessani kiinnostuin asiasta siinä määrin että aloin tutkia NWO:ta. Pian myös minulle selvisi millaisesta yhteiskuntapolitiikasta, ammattiliitoista ja seurakuntatoiminnassa on oikeasti kysymys. Tämä oli myös vastaus sille miksi seurakunnista ihmiset pakenee joukolla yhä kiihtyvään tahtiin. Mitä enemmän olen kuullut asiaomaisilta ja tutkinut ko. asiaa, sitä enemmän olen tullut tietoiseksi asioista. Palapelin palat ovat loksahtaneet kohdilleen ja kysymyksiin jotka ovat ennen olleet ilman vastausta, ovat nyt saaneet vastauksen useimpiin kysymyksiin. Olinkin aikaisemmin ihmetellyt muun muassa ammattiliittojen innokkuutta ko. ajamassaan asiassa. Sama seurakunnat, hyväntekeväisyys jne..

      Tahot jotka kertoi näistä asioista sanoivat, druidit ja druidien esi-isät ovat yhteiskuntapolitiikan rakentajia ja temppelin ja agenda rakentajia. Näin myös kirjallisuus kertoo. Tutkiessani salaseurojen omaa kirjallisuutta, asia vahvistui myös sitä kautta.

      Druidit = salaseura, veljesseura, hyväveliseura, korruptioseura )

      Ammattiliitot = Osa korruptiojärjestelmää jonka kulissien takana kähmitään rahat NWO agendalle


      ..jatkuu 2/2

    • Ammattiliittokulissi

      2/2

      ..Mielestäni yhteiskuntapolitiikka palvelee salaeurojen moraalitonta toimintaa joka on byrokratia ja korruptio. Salaseurat harjoittavat kulissien takana likaista yhteiskuntapolitiikkaa. Siihen kuuluu sisä- ja ulkopolitiikka ja sodat. Historia kertoo sodista ja kansanmurhista.

      Tutkiessani historiasta näiden salaseuran taustoja, paljastui että sotien alullepanijat ovat olleet salaseuran jäseniä ja harjoittaneet toimintaa kuten byrokratiaa, korruptiota ja kansanmurhia. Sotilaskomentajat ovat olleet kautta aikojen osa salaseurojen toimintaa. Selvisi että myös poliisit ja eri kunta- ja valtion sektorin työntekijät ovat samaa korruptioklaania. Suomen oikeusjärjestelmä on myös korruptoitunut jossa vaikuttaa salaseuran väkeä ajaen heidän ja tovereiden sekä kätyreiden pyrkimyksiä. Kulissien takana tapahtuu paljon sellaista mikä salataan kansalta. Kulissien takana on valtava korruptioverkosto joka on Suomessa ja korruptiotoiminta ulottuu verkostona ulkomaille asti rajojen ylittävänä korruptioelimenä. Tuo salaseurojen pyörittämä toiminta saadun tiedon mukaan entisen salaseuran jäsenten mukaan perustuu NWO-agendaan, pyrkimykseen jossa (voitelu, kestitseminen) on isossa osassa. Kyse ei ole viattomasta kulissien takana toimivasta korruptiovirkamiesrikosliigasta. Taustalla on paljon sellaista josta kansalaisten ovat täysin tietämättömiä.

      On tärkeää että kansalaisia ei pidettäisi pimennossa vaan kansa saisi tietää totuuden asioissa. Ammattiliittotoiminta on vain kulissi jolla rahoitetaan kansakunnan terrorisointi virkamieskorruption toimesta joka istuu kulissien takan salaseuroissa.

      Tuttu virkamies paljasti tapaamisessamme että muun muassa VVO:n toiminnassa on myös salaseurojen korruptiovirkamiehiä jotka kulissien takana toimivat yhteiskuntaa vastaan ja ajavat NWO:ta. Salaseurasta ja yrityksistä eronneet työntekijät ovat suoraan kertoneet että kun puhutaan salaseuroista ja heidän pyrkimyksistä, ei puhuta mistään terveestä moraalista, eikä siten terveestä yhteiskuntapolitiikasta. Terve yhteiskuntapolitiikka tarvitsee terveet moraalin joka voi tarjota siten myös terveen yhteiskuntapolitiikan. Tällä hetkellä politiikka, elinkeinoelämä, liittojen ja lukuisten muiden kulissien takana toiminta pyöriin NWO:n ympärillä jonka nimissä kavalletaan valtion kassassa rahat virkamieskorruption ja kätyreiden toimesta.

      Ihmiset jotka ovat maksaneet liittomaksuja vuosia tai vuosikymmeniä ovat rahoittaneet yhteiskuntavastaista korruptiotoimintaa, eli suomeksi salaseurojen ja heidän pyrkimyksiään (NWO).

      Eroamalla / irtautumalla liitosta, seurakunnasta säästät etkä tule rahoittaneeksi salaseurojen korruptiota ja mielivaltaa joka suuntautuu samaisen salaseuraverkoston toimesta yhteiskuntaa vastaan kaikkialla eri muodossa. Jos olet joskus törmännyt elämäsi aikana byrokratiaan tai korruptioon, salaseurat ovat ko. toimintamallin käsikirjoittajia ja ajavat omia tavoitteitaan, eli Uuden maailman järjestystä josta muun muassa Suomen virkamieskorruptio puhuu. Sama on hyväntekeväisyys. Älä missään nimessä rahoita hyväntekeväisyyttä jotka ovat 99,99%:sti salaseurojen sivutuote joka ajaa täysin samaa pyrkimystä.

      Tietolähteeni myös vahvistavat että Greenpeace on osa salaseurojen valtavaa pyramidi-korruptiota. Greenpeacen toiminta on ollut näytelmä jossa pyritään siirtämään kansakunnan huomio massa-informatiivisen toiminnan myötä. Ko. toiminnan tarkoitus on ns. hämmentää kansalaiset / kansakunnat.

    • Ammattiliittokulissi

      Alla linkkilistassa tärkeää tietoa joka on sinulta pidetty pimennossa. Linkkien takaa löydät myös paljon muuta tärkeää tietoa. Osallistu tärkeään keskusteluun kuin korruptio joka aiheuttaa kansakunnalle ongelmia kuten työpaikkojen menetykset, palveluiden leikkaukset jne..


      http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113753-apu-niiniston-suosimalla-ritarikunnalla-hyvin-erikoinen-tausta

      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/minua-uhattiin-veljeskunnan-vaikutusvallalla/1905736

      http://www.hs.fi/ulkomaat/a1390790043635

      http://www.youtube.com/watch?v=Wg1eqLX79tY

      http://www.youtube.com/results?search_query=25 biggest secret societies

      http://www.youtube.com/results?search_query=freemasons

      http://www.youtube.com/results?search_query=skull and bones

      http://www.youtube.com/results?search_query=harry s truman atom bomb

      http://www.youtube.com/results?search_query=harry s truman freemason

      http://www.youtube.com/results?search_query=hitler freemason

      http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2013/030/9/c/commander_anders_behring_breivik_by_werewolfme2-d4tp8jt.jpg

      http://www.irishexaminer.com/media/images/a/AndersBehringBreivikSaluteAug24AP_large.jpg

      http://www.youtube.com/results?search_query=nwo sauli niinistö

      http://www.youtube.com/results?search_query=nwo stubb

      http://www.youtube.com/results?search_query=nwo jyrki katainen

      http://www.youtube.com/results?search_query=nwo paavo lipponen

      http://www.youtube.com/results?search_query=vapaamuurarit

      http://www.youtube.com/results?search_query=korruptio

      http://www.youtube.com/results?search_query=juhani julin tv7

      http://www.youtube.com/results?search_query=veljesseura
      https://www.google.fi/search?q=baphomet&source=lnms&sa=X&ei=wq3TU8LRDsTZ4QSF1YCQCw&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1920&bih=930&dpr=1#q=salaseura luettelo
      https://www.google.fi/search?q=baphomet&source=lnms&sa=X&ei=wq3TU8LRDsTZ4QSF1YCQCw&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1920&bih=930&dpr=1#q=vapaamuurarit jäsenluettelo

    • ytk jees

      puuliitto ei ainakaan hoida hommiaan vaihdoin ytkhon ja haistatin peet puupäitten liittoon. yli 20v olin puuliitossa.

      • Aatteleppa ite

    • Liitossa vuodesta 86

      Kuulun itse liittoon sen takia, että liitton on työnantajan sopijaosapuoli ja pystyy neuvottelemaan työehdoista ja palkoista.
      Liitot ovat ajaneet nykyisen työaikalain, työturvallisuuslain ja monta muutakin tärkeätä asiaa - kuuluit sitten liittoon tai et.
      Toki oikeusturva on hyvä asia ja liiton tarjoamat edut. En ole ajamassa ketään liittoon tai liitosta pois - jokainen tehkööt niin kuin tekee.

      Aivan turha selitellä jotain työttömyysturvasta tai vastaavista - työttömyysturva on kaikilla kuului sitten liittoon tai ei, ansioisidonnainen edellyttää liittoa/työttömyyskassaa ja työhistoriaa.

      • Korruptioliitto=NWO

        EI KIITOS AMMATTILIITOILLE JA "OIKEUSTURVALLE JA MUILLE EDUILLE !"

        Sen minkä kuvittelet säästäväsi maksat toisestä päästä ammattiliittojen kulissien takana häärääville korruptiosalaseuroille. Salaseurat ajavat New World Order NWO:ta (Uuden Maailman Järjestystä UMJ). ..Oletko tietoinen?

        Eläkkeellä oleva lakimies ja korkea-arvoinen virkamies kertoi tuosta kuviosta miten kansalaisia kusetetaan ammattiliittotoiminnalla. Asianajajaliitto on yksi osa tuota valtavaa kokonaisuutta. Mukana on seurakuntatoiminta ja paljon muuta kytköksissä.

        Suomeksi sinä joka olet ammattiliitossa, olet konkreettisesti ja käytännössä orja. Palvelet salaseurojen toimintaa. Työaikalaki, työturvallisuuslaki, oikeusturva, työttömyysturva on ja liiton tarjoamat edut ovat vain kulissi. Jos saat etuja rahoitat kansakuntaa sortavaa korruptiota, eli NWO:ta ja heidän pyrkimyksiä.

        SUOMEKSI

        Oikeusturva = Korruptioturva

        Korruptioturva = Liiton jäsenenä olet aina oikeassa salaseuran, oikeusjärjestelmän mielestä vaikka olisit väärässä. Asiastasi tehdään totta / totuus vaikka sillä ei olisi mitään tekemistä tutuuden kanssa. Saat itse päättää mikä on totuus vaikka voittaisin oikeudessa ja päätöstä on tekemässä salaseuran riveissä vaikuttava hämärätuomari kätyreineen.


        Mieti ketä palvelet ja miksi?

        ..Korruptiota ja omaa etuasi vai yhteskuntavastaista korruptiorengasta!
        Jos asetut omien etujesi kannalle, olen yhteiskuntavastainen ihminen joka edistää NWO:ta ja salaseurojen pyrkimyksiä maailman laajuisesti.

        Mieti kaksi kertaa missä olet mukana. Liitoista pakenee ihmisiä joukolla juuri sen vuoksi samalla tavoin kui seurakunnissa koska kulissien takainen toiminta on salaseurojen ja korruptiovirkamiesten käsissä. Moraalisesti terve ihminen ei palvele tai ole missään tekemisissä liittojen kanssa.

        EI KIITOS AMMATTILIITOILLE JA "OIKEUSTURVALLE JA MUILLE EDUILLE !


    • Kansakunta

      He jotka ovat perillä asiosta säästävät ja säästyvät harmeilta sekä ovat kunniallisia / kunnioitettavia kansalaisia.

      http://aijaa.com/CQfnPc

    • Liitossa vuodesta 71

      Minusta olet LUOPIO koska kaikki liiton neuvottelemat hyödyt kuitenkin sinulle kelpaa tukin niitä itse olet neuvotellut.vain typerys ei kuulu liittoon jos kuuluu loimaanliittoon on tuplatyperys

      • Kansakunta tietää..

        Se on luopio jos mikään joka kuuluu ammattiliittoon jotka ovat osa salaseuraverkostoa joka palvelee taustalla toimivaa salaseuroja. Näin se on aina ollut. Ei vain Suomessa.

        Salaseurat ajavat New World Order NWO:ta, eli suomeksi Uuden Maailman Järjestystä UMJ:tä. Salaseurat ovat byrokratian ja korruption takapiruja ja sama porukka istuu eri hallituksissa lobaten kassasta rahat NWO -agendalle.

        NWO / UMJ = Diktatuurivalta, mielivalta joka haluaa kansakunnista täydellisiä orjia. Ammattiliitot elävät orjien työllä käyttäen ihmisiä hyväksi ja tarjoten "etuja" vastineeksi.


    • Empä kans kuulu liittoon.. kuulun muutenkin halveksittuun vähemmistöön.. pienyrittäjiin....

      • S24 lukija

        Käsittämätöntä on se että miten yrittäjiä poljetaan tässä Suomen maassa. Lopetin yrittäjyyden taannoin kun tajusin että yrittäjyys ei todellakaan kannata.


    • En kuulu sillä en ole varsinaisesti tehnyt päivääkään töitä.

    • Niinettä

      Olen nuori opiskelija että en tiedä näistä kaikkea mutta sain opiskelijajäsenyyden koulun kautta ja aion jatkaa jäsenenä myös koulun jälkeen ihan varmuuden vuoksi.

    • liittolainen 200

      Olet urpo. Ammattiliiton jäsenmaksut ovat suoraan verovähennyskelpoisia. Eli ne edut mitä sieltä saat, vähennetään suoraa verotuksessa. Eli saat kivan kalenterin ja asian tuntija apua. Hyvällä tuurilla saat lehdenkin. (on yleensä huonoa paperia takan sytykkeeksi) lisäksi työttömyys turvasi on saa kuin yksityisen kassa... Eli miksi et liittyisi...

    • mies31v

      Kuulun liittoon olen nyt 31v ja aina ollut vain pätkätöissä tai no voiko 2vuotta kestänyttä työsuhdetta sanoa pätkätyöksi mutta no sanotaan nyt että voi, koska suurin osa työelämästä ollut vain pätkätöitä, Itse en näe muuta hyötyä kun sen liiton työttömyyskorvauksen sen 500pv siinä ajassa ehtii melko rauhallisin mielin etsiä uutta työpaikkaa :)

    • JHL - PASKAA

      Pääasia, että ei liity JHL:ään.

      Siinä on täysin turha paskaa sössöttävien akkojen kahvikerhopulju.

      Lukekaa vaikka niiden jäsenlehteä.

      Kunnon PASKAAA.

      Edunvalvonnasta ne aina siellä jauhaa, mutta teot jäävät aika kehnoiksi.

    • ei voi mitään

      "Edunvalvonnasta ne aina siellä jauhaa, mutta teot jäävät aika kehnoiksi. "

      Näinhän asia taitaa olla, mutta unohdit erään tärkeän seikan kokonaan. Monet ammattiliittojen johtajat ovat MYÖS jonkin puolueen jäseniä tai olleet niiden johtavissa tehtävissä.
      Näin sitä sitten jäsenistön edunvalvonta ja yleisen yhteiskuntapolitiikan ajaminen menee päässä sekaisin. Se mikä olisi jäsenistölle eduksi ei aina ole valtion tai kunnan taloudelle eduksi. Tässä muodostuu ristiriita.
      Maan kilpailukyvylle olisi hyväksi alhainen palkkataso mutta tämä ei taas sovi jäsenistölle. Näin se sitten menee ja käytännössä joudutaan tyytymään kompromissiratkaisuun jossa maan yleinen etu lopulta voittaa. Nyt tämä viimeinen sopimus oli erittäin matala palkkasopimus mutta se EI ole kumminkaan edistänyt työllisyyttä ollenkaan vaan irtisanomiset jatkuu!
      Maan yleinen etu talouspolitiikassa jyrää alleen jäsenistön edunvalvonnan, ay-johto joutuu taipumaan yleispolitiikan realiteettien edessä. Näin se edunvalvonta jää toissijaiselle paikalle.
      Toisaalta myös liittoon kuulumaton yksilö joutuu alistumaan yleisen talouspolitiikan realismille. Ei ne omat halut ja toiveet aina voi toteutua, köyhä ja pienipalkkainen jää aina häviäjän asermaan liitossa tai ilman liittoa.
      Yhteiskuntamme on nyt vaan tälläinen,

    • Televisioon vain !

      Tosi on, JHL on täysi paska. Kauniita lupauksia, mutta kun tarvitaan apua niin sieltä ei saa mitään. Täys pelleporukkaa kaikki. Pitäisi jotenkin kerätä yhteen näitä JHL:n kusetuksia ja tarjota MOT-ohjelmalle jotta kaikki tulisi julkisuuteen.

    • Eläkeläinen

      Liitolta en ikinä ole muuta saanut kuin kalenterin ja typerän
      lehden. Mitään vastinetta maksuille en ole saanut,enkä ole
      tarvinnut mitään liiton punaisen juristin palveluja. Työttömyysturvan
      olisin saanut Loimaan kassaltakin ja hinta olisi ollut aivan jotain
      muuta. En tajua mikä maksaa maltaita ammattiliittojen jäsenyydessä.
      Onko se suojatyöpaikkojen ylläpito ja punikkien vaaliavustukset?
      Harmitaa kun itse omaan oikeistolaisen maailmankatsomuksen ja
      minunkin maksamilla maksuilla tuettiin Halosen presidenttikamppaniaa
      vaikka en ikinä olisi Halosta äänestänyt. Onneksi on Loimaan kassa
      johon ei kukaan painosta ja josta saa kuitenkin työttömyysturvan.
      Onneksi työelämä on jo takana.

    • eläkemennyt

      Ihmisten olisi viimein syytä ymmärtää, että
      1. työttömyysturvalla, jota hoitaa työttömyyskassa ja
      2. työsuhdeasioilla, joita hoitaa ammattiliitto
      ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
      Työttömyysturva on täsmälleen sama, kuulutko ammattiliittoon vai et.

      On totta, että ammattiliitot neuvottelevat työehtosopimukset, mutta ovatko nämä tiukat työehtosopimukset suurin syy Suomen tämän hetken työttömyyteen onkin sitten toinen kysymys. Mielestäni ammattiliitot edelleen ajavat pääasiassa suurten ikäluokien etuja, mutta viis veisaavat muista.

      Ammattiliittojen lakipuolen osaaminen on hyvin kyseenalaista. Miten on esim. mahdollista, että ammattiliitot eivät ole saaneet ikuisen lomautuksen mahdollisuutta katkaistua. On totta, että pystyt itse irtisanoutumaan 200 päivän jälkeen ilman irtisanomisaikaa. Olet kuitenkin silloin ihan eri asemassa kuin oikeasti irtisanottu. Perusasia, joka olisi pitänyt pystyä hoitamaan.

    • Laskutaitoa

      Jotta saisit ansiosidonnaista päivärahaa tai jatkossa peruspäivärahaa,
      pitää kuulua johonkin työttömyyskassaan. Ei välttämättä edes minkään Liiton
      työttömyyskassaan, joissa kerätään myös varallisuutta "hyvälle asialle".

      Maksoin aikanaan JATTKn Kassalle sen 2,50 €/kk. Eli kerralla 30 €/v.
      yksityisenä jäsenenä. Sain vähentää sen verotuksessa.

      Jouduin irtisanotuksi "tuotannollisista ja taloudellisista syistä".
      Mikään AY-Liitto ei olisi mahtanut asialle yhtään mitään.
      Saati olisi puuttunut oikeustoimin tapahtuneeseen.
      Vain luottamusmiehet nauttivat Liiton lakimiesten avusta.

      Kassani maksoi centilleen saman korvauksen kuin muutkin Kassat.
      Siellä ei rahoja kai sijoitettu Lapin kelomökkeihin luottamusmiesten iloksi ?

      Vakuutusyhtiöille kuuluvat asiat sovin erikseen ja halvemmalla kuin Liitot.
      Kotivakuutukset ja muut juuri tarpeen mukaan. Vakuutusten
      verovähennysoikeus on sama kuin muillakin.

      SAK taitaa kerätä suurimman potin jäseniltään ?
      Niillä työmailla on ihan pakko liittyä jäseneksi,
      muuten savustetaan ulos.

      • SAK lupaa paljon

        Kun esim. SAK tekee noita mielenilmauksiaan tai tukilakkojaan,
        saako työntekijät siltä ajalta normaalin palkan ?
        Vai tuleeko se ns. lakkokassasta ?
        Rahat siihen kerätään SAK:n kaikilta työntekijöiltä.

        Suurin kassojen verottaja lienee AKT.
        Laittavat Suomen polvilleen jonkun luottamusmiehen
        kirjeenvaihdon takia Venäjän kanssa.

        Eräs hurmioitunut SAK:n luottamusmies väitti,
        että Liitosta tulee heti kaksi juristia tarvittaessa.

        Kun todellinen tarve ilmeni, ei lakimiehiä
        näkynyt ja onneton luottamusmies joutui
        putkaan työpaikkansa epäselvien kirjanpitojen vuoksi.
        Pääsi viikon päästä pois kuulustelusta.
        Ei rangaistusta, oli viaton sivustakatsoja.
        Erosi luottamustehtävästään pettyneenä Liittoonsa.


      • Nuoret jäseniksi ?
        SAK lupaa paljon kirjoitti:

        Kun esim. SAK tekee noita mielenilmauksiaan tai tukilakkojaan,
        saako työntekijät siltä ajalta normaalin palkan ?
        Vai tuleeko se ns. lakkokassasta ?
        Rahat siihen kerätään SAK:n kaikilta työntekijöiltä.

        Suurin kassojen verottaja lienee AKT.
        Laittavat Suomen polvilleen jonkun luottamusmiehen
        kirjeenvaihdon takia Venäjän kanssa.

        Eräs hurmioitunut SAK:n luottamusmies väitti,
        että Liitosta tulee heti kaksi juristia tarvittaessa.

        Kun todellinen tarve ilmeni, ei lakimiehiä
        näkynyt ja onneton luottamusmies joutui
        putkaan työpaikkansa epäselvien kirjanpitojen vuoksi.
        Pääsi viikon päästä pois kuulustelusta.
        Ei rangaistusta, oli viaton sivustakatsoja.
        Erosi luottamustehtävästään pettyneenä Liittoonsa.

        Suomessa ammattikoululaiset saavat
        SAK-opetusta pitkin opintojaan.
        Tietysti oppilaitosten siunauksella.
        En tiedä muita liittoja, jotka aivopesevät
        nuorta polvea yhtä innokkaasti.


      • Tumari M

        "Saati olisi puuttunut oikeustoimin tapahtuneeseen.
        Vain luottamusmiehet nauttivat Liiton lakimiesten avusta." höpö-höpö juttuja. Omassa liitossani kaikki jäsenet nauttivat oikeusturvavakuutukesta ja liiton lakimiespalvelusta . Kannattaa tarkistaa asiat ennen kuin niitä totena huutelee.


    • Akateeminen elelijä.

      Ei kiinnosta liitoissa mikään muu kuin liiton maksamat päivärahat.

      Ihan hyvin sieltä saa rahaa 500 päivää, kunhan ensin maksat 8kk ajan jäsenmaksut.

      Muutoin voisivat suksia suolle.

      • Ota selvää

        Et tarvitse mitään liittoa.
        Vain tavallinen, sitoutumaton
        kassa käy siihen mainiosti.


    • Brumm

      Mitäs sitten sanotte liitosta esim jos olet metallialalla ollut jo 20v ja sitten sinulla on esim kotipaikan metsätila tai toinen työ vaikka konealalla, ja kun joudut lomautetuksi tai muuhun niin miksi sitä sitten liiton puolelta aletaan venkuloida että sinulla on muita tuloja ja ne vähennetään ensin lomautus korvauksesta ja käytännössä tällaisilla ihmisillä ei liitolle ole mitään tarvetta koska maksaa saa mutta ei sitten saa rahaa kun ei juuri sitä työtä mistä liittoon kuuluu.

      Ei se työnantajalaan sano että ei makseta kuin euro tunnille kun sinullahan on muitakin tuloja.

      • Kusetetaan ?

        Näin on.
        Eihän se mene oikeustajuun.
        AY-liitot luottamusmiehiä varten,
        lomat kelomökeissä Lapissa.


    • Oikeusturvaa ??

      Mikä oikeusturva ?
      Käytännössä vain luottamusmiehille.
      Eivät sitä koskaan suostu myöntämään.

      • Perätönhuhu

        Ei pidä paikkaansa - "Mikä oikeusturva ?Käytännössä vain luottamusmiehille.
        Eivät sitä koskaan suostu myöntämään."
        Oma liittoni on ottanut Turvan kautta kaikille jäsenille mm oikeusturvavakuutuksen muiden vakuutusten lisäksi. Kannatta tarkistaa ennen kuin levittelee perätöntä tietoa.


    • Näin se menee

      Olen kuulunut liittoon aina .Työttömyys turva Nevoja aina kun jokin askaruutta Koska kaikki esimiehetkään eivät niitä noudata tai kerro.Minua ottaa päähän kaikki liittoon kuulumattomat Ovat vaatimassa itselleen samoja etuja, kuitenkaan niistä ei olla maksamassa mitään.Poru alkaa heti kun jokin on pielessä heti ollaan kyllä vaatimassa .Työttömäksi jäädessä se on pieni raha minkä olet maksanut kuukausittain...Kaikki ei saa toimeentulotukea.

    • Liitto hoiti..

      25 vuotta Rakennusalalla enkä ikinä kuvittelekkaan eroavani Liitosta.

      3 Työnantajaa jo joutunut maksamaan korvauksia.
      Yhteensä noin 16 000e on tilille tupsahatnut ilman että itse olen tehnyt asialle juurikaan mitään.

      Itse olisin jättänyt asiat sikseen. Olisi ollut liian kova rumba alkaa yksin hoitelemaan.

      http://rakennusliitto.fi/palkat-ja-tes/liiton-julistamat-saarrot/

      • AntiTrend91

        tuo on totta, ei tarvitse kuin ilmoittaa jos vähänkään epäilyttää jokin asia niin liitto hoitaa homman. tiukan paikan tullen tulevat paikan päälle ja lainaavat konttoria sen aikaan että hommat on selvät ja siinä on turha työnantajan urputtaa vastaan.


    • EI JHL:ään

      Liitoissa on eroja. Kaikki muut puolustavat työntekijää paitsi JHL. Se on vain työnantajan puolella.

    • Tiedoksi jälleen...

      YTK, "Loimaan kassa" ei ole ainoa vaihtoehto ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan, jos ei liittoihin kuulu, eikä aina edes halvin. Kaikkiin työttömyyskassoihin voi kuulua yksilöjäsenenä, jos vain jäsenehdot täyttää. Jäsenmaksu on kassakohtainen.

      Ammattiliitoilla on omat tehtävänsä, mutta ansiopäivärahan maksaminen ei niihin kuulu...

    • AntiTrend91

      no joo, liitolla puolensa. mutta periaatteessa ainoan turvan saa työttömyyskassasta jos työttömäksi jää. se ei tosiaan vaadi liittoa ja on yleensä halvempi liittyä kassaan. mutta sitten niistä eduista, onhan niitä eri liitoilla omansa mutta sama palkka lisineen ja lomineen saa oli sitten liitossa tai ei.

      nuorille liitto on yks parhaimpia vaihtoehtoja, sen kautta saa tietoa erittäin helposti. mutta vaikka pomo irtisanoisi laittomasti tai vaikka maksaisi palkkaa alle tessin niin ei tarvitse kuulua liittoon kysyäkseen apua liitolta. ei maksa mitään ja hoitavat homman. testattu on.

      • Akateeminen7

        AntiTrend91

        Oikeassa olette. Yleissitovuus on.
        Meneekö se vasemmiston ansio-piikkiin ?
        Ei todellakaan yksin !
        Kaikki olemme työntekijöitä.
        Myös STTK:ssa ja AKAVA:ssa.
        Siis ns. porvaripuolueiden kannattajia
        SAK:n mielestä.
        Vappu-marsseista väki pakenee,
        kun nuoret saavat tietoa muualtakin
        kuin sokeasti uskoen luottamusmiehiään.

        Aina löytyy sitä vasuri-äärilaitaa huseeraamassa,
        jolloin ammattikoululaiset puoliväkisin työnnetään SAK:hon.

        Kovat ovat lupaukset mutta ei tarvitse itse ajatella,
        kun on tosi kysymyksessä. Apua eivät duunarit saa,
        vaikka lehden ja kalenterin saavat. Se on suurikin etu ?


      • centre-right ?
        Akateeminen7 kirjoitti:

        AntiTrend91

        Oikeassa olette. Yleissitovuus on.
        Meneekö se vasemmiston ansio-piikkiin ?
        Ei todellakaan yksin !
        Kaikki olemme työntekijöitä.
        Myös STTK:ssa ja AKAVA:ssa.
        Siis ns. porvaripuolueiden kannattajia
        SAK:n mielestä.
        Vappu-marsseista väki pakenee,
        kun nuoret saavat tietoa muualtakin
        kuin sokeasti uskoen luottamusmiehiään.

        Aina löytyy sitä vasuri-äärilaitaa huseeraamassa,
        jolloin ammattikoululaiset puoliväkisin työnnetään SAK:hon.

        Kovat ovat lupaukset mutta ei tarvitse itse ajatella,
        kun on tosi kysymyksessä. Apua eivät duunarit saa,
        vaikka lehden ja kalenterin saavat. Se on suurikin etu ?

        Pääosin Vasemmiston viestiketjua...


    • tosikko2

      Oli SAK:n juhla-aikaa taannoin,
      kun vaativat suurimpia palkankorotuksia mm.
      AKT ja paperityöläiset. Ansiotaso nyt yli 3500 €/kk
      Työnantaja myöntyi kaikkiin vaatimuksiin.
      Sitten Suomessa devalvoitiin reippaasti
      ja työnantajat saivat siitä puuttuvat markat viennistä.
      Nyt ihmetellään kun pari liittoa saavat
      enemmän palkkaa kuin korkeakoulutetut
      opettajat ja esim. kirjastonhoitajat ja TEHY:läiset
      SUPER:ista puhumattakaan.
      Tätä "junaa" ei voi enää oikaista.
      Irtisanomiset tuotannollisista ja taloudellisista
      syistä ovat ainoa keino saada yritykset tuottaviksi.
      Tai lopettaa toiminta kannattamattomana.
      Kaikille kenkää ja sillä siisti.

    • Seinari

      ällaista ”vastapuolen” järjestelmää.[9]

      Yleinen työttömyyskassa YTK on perustettu 21. elokuuta 1991 allekirjoitetulla sopimuskirjalla, jolla kymmenen yksityisillä työaloilla työskentelevää toimihenkilöä ja työntekijää on perustanut Yksityisten työalojen toimihenkilöiden ja työntekijöiden työttömyyskassan. Sosiaali- ja terveysministeriö vahvisti 17. syyskuuta 1991 antamallaan päätöksellä uuden työttömyyskassan säännöt, ja kassa on merkitty työttömyyskassarekisteriin 18. syyskuuta 1991. Kassa aloitti toimintansa 1. tammikuuta 1992.[11]

      Toiminnan alussa kassan jäseneksi pääsi jokainen Suomessa asuva ja palkkatyötä tekevä alle 65-vuotias toimihenkilö ja työntekijä, joka työskenteli yksityisellä työalalla.[11] Jäsenrajausta on kassan toiminnan aikana laajennettu ja nyt kassan sääntöjen mukaan kassan jäseneksi pääsee jokainen Suomessa asuva ja palkkatyötä tekevä toimihenkilö tai työntekijä, mikä tarkoittaa, että myös julkisella sektorilla työskentelevät pääsevät kassan jäseniksi [12]. Jäsenrajauksen muuttumisen myötä myös kassan nimi on muuttunut ja on nykyisin Yleinen työttömyyskassa YTK.[13]

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe