Itsemurha

Kohta uus yritys

Koitin päättää päiväni viikkositte lääkkeiden ja alkoholin avulla. Ei onnistunut yritys. Miten saan itseni kasattua ehjäksi. Mieltä painaa moni asia, Olen käynyt debressiohoidossa. Siitä ei tunnu olevan apua

42

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,
      vaikeassa elämäntilanteessa voi hakea keskusteluapua myös auttavilta tahoilta.
      Alla muutama vaihtoehto.

      Valtakunnallinen kriisipuhelin, jonka numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä 15-07. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun.

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos koet, että haluat kertoa olostasi kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net).
      Tukinet päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

      Itsemurhayrityksen jälkeen keskustelutukea kannattaa hakea heti.
      SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhaa yrittäneille selviytymisen tueksi ja uuden itsemurhayrityksen ehkäisemiseksi.
      Keskustelut ovat maksuttomia. Ajan varaaminen LINITY-asiakasvastaanotolle puhelimitse: 0800 98 030 (ma–pe klo 9–17)
      Lisätietoja: www.mielenterveysseura.fi/linity

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

      • minäkin lähden täält

        Älkää siellä lässyttäkö niistä kriisiksekuksista, kun sieltä ei enää kuitenkaan saa apua. Ne ns. pakolliset käynnit on käyty.


    • Sinulle elämää

      Rukoilen sinulle voimia että pääset tuosta syvästä toivottomuuden suosta.

    • Peloissaan

      Älä mee helvetti tekee mitään. Minun poikani teki sen ja sen jälkeen mieheni teki sen myös. minun elämäni on ollut vaikeaa. Älä tee sitä perheellesi. Toivon sinulle voimia!

    • Kohta uus yritys

      Ei auta ei. Olo vaan pahenee. Ahdistus kasvaa ja epäluulo joka asiaan. Taitaa lähtö lähentyä.

      • kuunteleva_kirkko

        Hei, Kohta uus yritys
        Älä tee itsellesi mitään. Ota vastaan apua, jota on saatavilla, tuossa ylempänä on linkkejä, jotka SOS-kriisikeskus on sinulle kirjoittanut. Anna auttamistahoille ja elämälle mahdollisuus. Tietääkö perheesi epätoivostasi? Pyydä joku viemään sinut esim. psykiatrisen hoidon päivystykseen, jotta saisit pikaisen avun ahdistukseesi.
        Voimia,
        Pirkko-pappi


      • lässy lässy
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei, Kohta uus yritys
        Älä tee itsellesi mitään. Ota vastaan apua, jota on saatavilla, tuossa ylempänä on linkkejä, jotka SOS-kriisikeskus on sinulle kirjoittanut. Anna auttamistahoille ja elämälle mahdollisuus. Tietääkö perheesi epätoivostasi? Pyydä joku viemään sinut esim. psykiatrisen hoidon päivystykseen, jotta saisit pikaisen avun ahdistukseesi.
        Voimia,
        Pirkko-pappi

        Lässyti lässyn.


      • pirkkopappiohuora
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei, Kohta uus yritys
        Älä tee itsellesi mitään. Ota vastaan apua, jota on saatavilla, tuossa ylempänä on linkkejä, jotka SOS-kriisikeskus on sinulle kirjoittanut. Anna auttamistahoille ja elämälle mahdollisuus. Tietääkö perheesi epätoivostasi? Pyydä joku viemään sinut esim. psykiatrisen hoidon päivystykseen, jotta saisit pikaisen avun ahdistukseesi.
        Voimia,
        Pirkko-pappi

        MIKS SÄ HUORA TUUT J O K A KESKUSTELUU JAKAAN NIITÄ OHJEITAS!? JOS JOLLAKI O VAIKEETA NI SITÄ TUSKI AUTTAA ET SE KÄDET RISTIS PÄLPÄTTÄÄ TYHJÄLLE TAIVAALLE! SITÄ VITU LUUSERIHINTTARII EI OO! ONKO VAIKEE YMMÄRTÄÄ LUNTUKKA?


    • Oi Herra auta!

      Voi sinua ihmispoloa. Älä kuitenkaan lähde täältä oman käden kautta. Ei se ole ratkaisu ja kärsimys ei lopu kuolemaan. Rukoilen puolestasi.

      • Konkr. Empatiaa

        Lopettakaa uskonnon tuputtaminen, vaikeassa tilanteessa olevalle ihmiselle. Tuo jos jokin, on henkistä hyväksikäyttöä, joka pitäisi kyllä lailla kieltää.

        Sen sijaan kriisikeskuksiin kannattaa mennä juttelemaan tilanteestaan, siellä saattaa tsäkällä olla ihmisiä, jotka osaavat auttaa ja tukea sinua, vaikeimman ajan ylitse.

        Mikään elämässä ei kestä loputtomiin, joten sen pitkän synkän kaudenkin jälkeen, on mahdollista löytää parempi vaihe elämään ja uutta sisältöä.

        Haluatko kertoa tarkemmin, mikä painaa mieltäsi, miksi on vaikeaa ? Paraneminen voi tuntua työläältä, mutta se alkaa pienistä asioista. Lepää, hengitä syvään, rentoudu, anna itsellesi lupa olla heikko.


      • Et ole yksin
        Konkr. Empatiaa kirjoitti:

        Lopettakaa uskonnon tuputtaminen, vaikeassa tilanteessa olevalle ihmiselle. Tuo jos jokin, on henkistä hyväksikäyttöä, joka pitäisi kyllä lailla kieltää.

        Sen sijaan kriisikeskuksiin kannattaa mennä juttelemaan tilanteestaan, siellä saattaa tsäkällä olla ihmisiä, jotka osaavat auttaa ja tukea sinua, vaikeimman ajan ylitse.

        Mikään elämässä ei kestä loputtomiin, joten sen pitkän synkän kaudenkin jälkeen, on mahdollista löytää parempi vaihe elämään ja uutta sisältöä.

        Haluatko kertoa tarkemmin, mikä painaa mieltäsi, miksi on vaikeaa ? Paraneminen voi tuntua työläältä, mutta se alkaa pienistä asioista. Lepää, hengitä syvään, rentoudu, anna itsellesi lupa olla heikko.

        Varaa aika mielenterveystoimistoon lääkärille, sano, että sinulla on itsetuhoajatuksia ja vaikeaa, heillä on velvollisuus auttaa sinua. Et ole yksin. Luota siihen, että apua tulee.


      • kakanketarat
        Et ole yksin kirjoitti:

        Varaa aika mielenterveystoimistoon lääkärille, sano, että sinulla on itsetuhoajatuksia ja vaikeaa, heillä on velvollisuus auttaa sinua. Et ole yksin. Luota siihen, että apua tulee.

        Ne mitään auta, jos on jo tullut kaikki palvelut käytetyiksi.


    • erhrththr

      ja aamu ja iltalääke "bon apetit "

    • Kohta uus yritys

      Ahdinko kasvaa ja tuska sisällä on sietämätön. Kuilunpartaalta ei taida olla nousua. Sanoin eilen läheiselleni että tuskin nään vuoden vaihtumista. Voi minua poloista. Antakaa anteeksi.

      • et ole yskin

        Ei tarvitse pyytää anteeksi. Oikein kiva, että jaksat raapustella tänne vaikka muutaman rivin.
        Voisitko kertoa jotain sinua painavista asioista, joista mainitsit aloituksessa. Ei sinua anonyyminä kukaan tunnista. En tuomitse oli ongelmasi mitä tahansa.
        Voimahalit sinulle!


    • Paljon haleja

      Multa kans monta halia!
      Ja voimia!

      Kyllä se siitä. Olet pohjimmiltasi terve ja rohkea, kun uskallat kertoa täällä huonosta olostasi!

    • kasardi

      Jo se,että kertoo asiasta jossakin,joillekkin,on hätähuuto.Tuntuu kuin nää auttajat ja kaikenmaailman keskukset olisikin vaan pääkaupunkiseudulla.Aivan kuin me muualla suomessa,esim.lapissa ,itäsuomessa jne,emme tarviis ollenkaan mitään apua,tai hoitoa.Ambulanssikin viipyy noin puolituntia tai tunnin tullessaan,vaikka olis millanen hätä. Yksi ainut elämä,kannattaako sitä tuhlata omankäden kautta.Tätä voi jokainen miettiä.Elämä on Jumalan sinulle antama lahja.Se,mitä elämällälläsi teet,on sinun lahjasi Jumalalle.Tätä sanomaa sopii meistä jokaisen miettiä. Voimia jokaiselle ja myöskin voimia läheisensä menettäneille.Tälläistä läheisen poistumista,ei meistä kenenkään tarvitsisi kokea. Pidetään huoli toisistamme..

    • Kohta uus yritys

      Vaikeaa on vaikeaa. Päivä kerrallaan tänään paremmin huomenna voi olla jo huonommin. Ahistus kasvaa kasvamistaan. Suorastaan jo uuvuttaa. Miten ihmeessä nämä solmut aukaisen. Ulospääsyä ei ole. Roikun kaiteessa enään toisella kädellä kiinni pitäen. Ote lipsahtaa ihan kohta. Anteeksi....

      • Margolis

        Lääkäriltä saisit apua, mutta eivät he tule sinua kotoa noutamaan.


      • anniii92847923875

        Minulla oli vuosia sitten masennus ja ahdistuskohtauksia, oli vaikeaa ajattelin myös että en enää jaksa... Sain yhen lääkkeen ja söin sitä lääkettä pari vuotta kunnes pääsin pahimman yli. Nyt en tarvitse enää lääkkeitä. Elämässä tulee jokaiselle huonoja kausia ja voi henkisesti voida pahoin. Mee puhuu jollekin joka ymmärtää psykologiaa ja ihmistä. Ihan kauheeta, että pois tästä maailmasta omin neuvoin olis ainut vaihtoehto, mä en usko et on vaik sust tuntuu siltä, mut älä kuuntele nyt tuntojas jooko!! Mun lapsuuden kaveri meni tappaa itsensä ja hänen äitinsä on sairastunut sen jälkeen tosi pahasti koska syyttää itseään, vaikka tiedän että on ollut hyvä äiti... Ajattele, että jopa kilpirauhasen vajaatoiminta voi saada pahan masennuksen aikaan, sun pitää ottaa nyt kaikesta selvää mikä vois olla ennen kuin teet mitään kauheuksia!


    • Kuolema kahville

      Niin on harmi että keskustelupalstoilla ei ole erillistä foorumia kuolemaa hautoville ja itsemurha kandinaateille.

      Suomesta löytyy varmasti melkoisesti itsemurhaa yrittäneitä ja siinä epäonnistuneita, joiden elämä jatkuin ja muutui.

      Älä kuitenkaan vammauta itseäsi pysyvästi, silloin elämästäsi tulee vain surkeampaa.

      Kuolema Suru eivät ole sama asia ne eivät saisi olla saman otsikon alla.
      Surra voi muutakin kuin kuolemaa jopa vielä syvemmin.

    • Olen kokenut tuon uhkailun myös läheisen ystävyyden kautta... nyt oti niiiinpaljon viinaa ja lääkkeitä... näkemiin...
      Tämä on hänen kohdallaan ollut huomion hakuisuutta, ei todellista .
      Sitten teimme ystävien kautta sopimuksen, aina kun joku saa itsarilla uhkaavan soiton häneltä , haemme lääkkeet ja viinat pois. On kiittänyt usein jälkeenpäin .

    • Kohta uus yritys

      Kolmekuukautta on mennyt. Viikko sitte sitä taas koitin. Tuloksena paha paha murtuma yläkropassa. Erinlaisissa terapiajutuissa olen voimieni salliessa käynyt. Olisi vaan helpompi päästää kaiteesta irti ja pudota sinne jonnekkin.... Paikkaan missä kaikki on ehkäpä paremmin. Vuodenvaihdetta tuskin nään...

      • Älä tee itelles mitään

        Toivon sinulle jaksamista ja voimaa ankeuden keskelle..


      • muistetaan sinua

        Tietoinen kuolema ei vie sinua sinne parempaan. Usko jo nyt hyvä ihminen. Sinua ilmeisesti varjellaan kun et onnistu kuolemaan. Kuitenkin saat touhuista jopa pysyviä vammoja.
        Etsi apua Jumalalta.


      • älä lähde

        Kerro miksi teet nii? Miksi haluat pois täältä? Mitä on tapahtunut? Kerro. Älä vahingoita itseäsi. Kyllä apua löytyy ja saa. Koita jaksaa. Tulet vielä näkemään monta uutta vuotta. Anna itsellesi mahdollisuus. Apua voit myös saada(itseasias paljo nopeemmi) hätäkeskuksen kautta (112). Ku tulee sellane tunne, et ei enää kestä. Soita sinne. Kerro minkälainen tilanne on. Juttele.Niillä on aikaa jutella sun kanssa. Niiden tehtävä on auttaa ihmisiä, ku ne on hädässä. Häke päivystäjä voi vaikka lähettää ambulanssin. Ne kuuntelee, kerro niille. Oo vahva. Se on hyvä, että olet jaksanu käydä terapiassa. Se kertoo jo kuinka vahva oot henkisesti.


    • Kohta uus yritys

      En osaa sanoa. Sisällä joku puristaa. Tuska on välillä sietämätön. Nyt murtu kaularanka ja halvaus oli todella todella lähellä. Tämä tilanteeni on paha, ymmärrän sen itsekki. Tuntuu vain ettei ulospääsyä ole ahistaa niin suunnattomasti.

      • älä lähde

        Älä oikeesti tee itsellesi mitää. Onko joku ihminen sanonut sinulle jotain tai tehnyt? Minkälaisissa tilanteissa tai paikoissa tulee ahdistuksen tunne? Onko sinulla jotai psyykkisiä sairauksia kuten ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö tai muu vastaavanlainen? Käytätkö jotain lääkettä? Yritä miettii, muistella niitä tilanteita jolloin tulee ahdistava olo.(se on tosi vaikeeta, tiedän sen) jos et haluu, ei tarvii tänne tietenkää kertoo kaikkee, ketään ei pakoteta, mutta kerro lääkärille. Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus, se ei saa kertoa sinun asioitasi, edes lähiomaisille, jos ei ole sinulta siihen suostumusta. Se on hyvä merkki, että jaksat kirjotella tänne. Missä kohin kehoa puristuksen tunne tuntuu? Älä yritä enää mitää, vahingoittaa itseäsi. (tämä on jokasen oma asia, mut kysyn kumminki), käytätkö mitään päihteitä? Ja jos haluut kertoo, minkä ikäinen olet suurinpiirtein? Sukupuoli? Yritän auttaa. En mitenkään tunkeutua päänne sisälle. Haluan tietää. Kaikkein eniten auttaa. Tiedän, ettei se ole helppoa kertoa, mutta se kun yrität ja haluat se kertoo oikeesti kuinka vahva olet. Yritä jaksaa, haluu jaksaa. Jaksetaan yhdessä.


      • Kohta uus yritys
        älä lähde kirjoitti:

        Älä oikeesti tee itsellesi mitää. Onko joku ihminen sanonut sinulle jotain tai tehnyt? Minkälaisissa tilanteissa tai paikoissa tulee ahdistuksen tunne? Onko sinulla jotai psyykkisiä sairauksia kuten ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö tai muu vastaavanlainen? Käytätkö jotain lääkettä? Yritä miettii, muistella niitä tilanteita jolloin tulee ahdistava olo.(se on tosi vaikeeta, tiedän sen) jos et haluu, ei tarvii tänne tietenkää kertoo kaikkee, ketään ei pakoteta, mutta kerro lääkärille. Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus, se ei saa kertoa sinun asioitasi, edes lähiomaisille, jos ei ole sinulta siihen suostumusta. Se on hyvä merkki, että jaksat kirjotella tänne. Missä kohin kehoa puristuksen tunne tuntuu? Älä yritä enää mitää, vahingoittaa itseäsi. (tämä on jokasen oma asia, mut kysyn kumminki), käytätkö mitään päihteitä? Ja jos haluut kertoo, minkä ikäinen olet suurinpiirtein? Sukupuoli? Yritän auttaa. En mitenkään tunkeutua päänne sisälle. Haluan tietää. Kaikkein eniten auttaa. Tiedän, ettei se ole helppoa kertoa, mutta se kun yrität ja haluat se kertoo oikeesti kuinka vahva olet. Yritä jaksaa, haluu jaksaa. Jaksetaan yhdessä.

        Päihteitä en käytä. 2-3 kertaa kk otan alkoholia. Tosin senkin olen nyt jättänyt tauolle. Ikää minulla on


      • ihminen olet sinäkin
        Kohta uus yritys kirjoitti:

        Päihteitä en käytä. 2-3 kertaa kk otan alkoholia. Tosin senkin olen nyt jättänyt tauolle. Ikää minulla on

        Olet varmaan kokenut paljon pettymyksiä ja et ole saanut sitä toivottua apua, jota olisit halunnut. Kun itsetunto on pohjamudissa, niin sitä kokee että koko maailma kaatuu päälle ja tarkkailee.
        Sinulle itsellesi olisi tärkeää vaikka kirjoittaa kaikki ylös, vaikka et haluaisi näyttää asioita ikinä kenellekään. Itselläni kun oli elämässä toivoton vaihe, niin kirjoitin ja jopa salakielellä, ettei kukaan kuin vain itse saa tekstistä selvää.
        Ja jos vaikka väki nauraiskin, niin mitä siitä. Antaa elämä ainakin joillekin naurun verran iloa ja uteliaisuutta. Itse käänsin tuollaiset ajatukset voitokseni.


    • vastapuheenvuoro

      Älä ole pöljä!

      Minun suvussani on tehnyt ihminen toisensa perään itsemurhan. Lähipiirissäni tapahtui niitä kaksi ja yksi yritys kahden vuoden aikana. Tiedätkö miltä se tuntuu? Tuntuu siltä, että haluaisin itsekin lähteä kun ne muutkin lähtivät, mutta en voi koska pelkään että joku muu ajattelee sillä tavalla kuin minä nyt.

      Elämästäsi on nyt elämättä kuinka paljon? 10 vuotta, 20 vuotta, 30 vuotta??? Mieti mitä voi tapahtua 30 vuodessa. Jos olisit nyt kolmikymppinen, sait 20 vuodessa aikaan nykyisen masennusloukkusi, josta et muka pääse pois. 30 vuodessa pystyt purkamaan sen loukun jos toimit NYT, TÄLLÄ HETKELLÄ, määrätietoisesti ja omaan kokemukseesi sekä itsetuntemukseesi nojaten. Jos mikään muu ei auta, opit elämään niiden asioiden kanssa, jotka ovat ajaneet sinut nurkkaan. Ikuinen helvetti maan päällä on mahdoton. Joku päivä sinä vielä hymyilet, halusit tai et, koska se on luonnonlaki. Tai sitten terveytesi romahtaa ja kuolet muutenkin, joten koko käsite "itsemurha" on turha.

      Me kaikki kuolemme ennemmin tai myöhemmin. Minä, sinä, elämänkumppanisi, lemmikkisi, ihastuksesi ja sukulaisesi kaikki kuolevat joskus. Miksi sinun pitää kuolla nyt? Miksi et voi odottaa 40 vuotta? Luuletko että kuolema ratkaisee mitään. Pahimmassa tapauksessa joudut helvettiin tai kokemaan tämän elämäsi uudestaan siihen asti kunnes ymmärrät jotain (minä en ymmärrä). Jos tämä on rangaistus niin kyllä se kuuluu lusia loppuun asti, jotta voit sitten vanhana (oikeutetusti) ladella kommentteja katkeruudesta ja siitä miten maailma on kova paikka. Et vaan voi tietää minne päädyt, etkä mitkä ovat tekosi seuraukset.

      Kukaan tuskin oikeasti haluaa että kuolet. Joku paskapää idiootti on ehkä joskus sanonut niin, mutta sellaisten apinoiden sanoilla ei ole mitään merkitystä. Elä, kasva ja tule vahvaksi. Löydät jonkun tarkoituksen jatkaa elämääsi ja tehdä muille hyvää, koska sitähän sinä haluat tehdä, pohjimmiltasi, kuitenkin. Jos odotat vaikka 40 vuotta löydät varmasti ratkaisun avaimet ja pystyt tarttumaan niihin. Usko minua.

    • Yksi nainen vain

      Minullakin oli vaikea masennus, josta en uskonut pääseväni koskaan elävien kirjoissa ulos. Pääsinpä kuitenkin ja niin voit päästä sinäkin. Oman itsemurhayritykseni jälkeen elämässäni meni jotakuinkin kaikki uusiksi, mutta se kannatti. Tiedän kyllä, että noin syvissä vesissä on vaikea tehdä tai ajatella yhtään mitään, mutta koska kaikki on tuossa tilanteessa melko samantekevää, niin mikset ilmoitttautuisi esim. vapaaehtoistöihin jonnekin ihan muualle/ulkomaille (edellyttäen siis, että yhtään energiaa on vielä jäljellä)? Se ainakin katkaisisi nykyisen elämäsi sellaisena kuin sen tunnet, ilman että sinun tarvitsisi kuitenkaan kuolla. Niin tai näin, isäni sanoin: elävillä on lopulta aina aikaa järjestellä asiansa jotenkin, mutta kuolleille kaikki on myöhäistä ikuisesti. Jollain tavalla tuo upposi tajuntaani silloin, kun olin itse sinun tilanteessasi. Ja muutenkin, mikä kiire sinulla on, kuolet kyllä varmasti joskus niinkuin kaikki muutkin?

    • Kohta uus yritys

      Kohta 4 kk ekasta yrityksestä. "vastamäki" ehkä hivinen tasottunut. Ahdistus on ollut suuri mutta pieni valo kajastaa horisontissa. Saas nähdä pääsenkö perille. Koitetaan jaksaa eteenpäin. Kaikesta huolimatta.

    • juupajuujj

      Näitä on aurora pullollaan, näitä huomio..jaksele.

      • jsmnek

        No herrajjjumala, tottakai se tehdään niin, että se onnistuu. Ja vielä varmemmin onnistuisi, jos itsemurhan tekeminen olisi nykyistä helpompaa eikä sitä yritettäisi vaikeuttaa kaikenmaailman tavoilla.


    • Täynnä elämän halua

      Olin itekkin tosa tilanteessa vuosisitte. Eräs kaverini kuoli ja kaksi tämän kaveria tappoi itsensä, mulla ei ollut kavereita, olin masentunut, olin köyhä, vanhempani eivät tuntuneet välittävän minusta. Mitä tapahtui? Päätin olla kokeilematta, vain yhden asian ansiosta. Rakastan urheilua ja olen hyvä lajissani. Sain viime kuussa tyttöystävän, jota en koskaan uskonut saavani. Nyt minulla on kaikki hyvin ja olen varma että sinullakin on mahdollisuus, joten ole järkevä ja aloita puhtaalta pöydältä :)

    • Kohta uus yritys

      Onko parempi sittekkin että lähden. Viimeinen kaksiviikkonen on ollu melkosta myllerrystä mielessäni. Uni on huonoa en saa nukuttua kun pätkiä ahdistaa ja masentaa. Joulukin on tulossa kaikkine tresseineen. Oliskohan aika lähteä toisellepuolen....

      • Hei nimimerkki, Kohta uus yritys

        Edelleen mietit elämäsi päättämistä, surullista. Olen pahoillani puolestasi, siitä että elämäsi on noin hankalaa etkä meinaa löytää mitään hyvää tai edes kohtuullista ympäriltäsi. Yritä kuitenkin tsempata ja jaksaa. Et voi tietää mitä hienoa elämällä voi olla sinulle edessä. Tässä ketjussa kirjoittaa sellaisia, jotka ovat olleet samankaltaisesta toivottomuudesta kuin sinä, mutta ovat kuin ovatkin päässeet pinnalle ja saaneet elämänlaatunsa ylöspäin. Se on mahdollista myös sinulle! Älä stressaa joulusta. Uni on tärkeätä, käy lääkärillä ja pyri saamaan nukkuminen kuntoon. Joulun jälkeen alkaakin päivät pikkuhiljaa pidentyä, pimeys väistyy. Hae itsellesi apua, varmaan tiedätkin mistä sitä on saatavissa.

        Voimia sinulle,
        Pirkko-pappi


    • räppooni

      Mitäs siitä joulusta, se on vain päivä muiden mukana. kaikki on kiinni omista ajatuksista, joten vaihda ajatuksia!

      Kuvittele olevasi vaikka enkeli yhden päivän ajan, hyväsydäminen ja rakastava, ajattele pelkkiä hyviä asioita. Jos vanhat ajatukset alkaa tulla takaisin, ohjaa ne pois kuin pilvet. Säteile piruuttasikin hyvää mieltä, naura, ajattele kaikkea kivaa ja kerää kaikki ihanat esineet päiväksi ympärille. Ei sillä ole mitään väliä mitä se ulkopuolisille näyttää. Sinun elämäsi! Kerää siihen ilo-energiaa. Taputa itsellesi, taputa ne energiat liikkeelle. Kiitä.

      Sitäpaitsi kun me purjehditaan tällä pallolla avaruudessa niin mitä vain voi sattua, nyt on ennustettu Nibirun eli raamatussakin mainitun planeetta x:n saapuvan, kohtako viimeiset trumpetit soi ja kenelläkään muullakaan ei ole enää elämää? Se voi sattua jo huomenna, joten varaa ainakin kumiankka mukaan että voi hetkisen kellua ja katsella kun maailma loppuu :)

      Lueskele asiasta, opiskele mystiikkaa, noituutta, mhenkistä kasvua, enkelijuttuja tai mikä sinua kiinnostaa. Tässä video siitä Nibirusta, itseäni ainakin kiinnostaa helkkaristi:

      https://www.youtube.com/watch?v=CH47MHkW4Qo

      • Rakaudela

        Pois noituudet ym.epäjumalanpalvelukset.
        Jeesus pelastaa. Hänen ristinkuolemansa ja ylösnousemuksensa ansiosta saamme uskoa Häneen. Saamme syntimme anteeksi. Ja Hän Rakastaa meitä jokaista.
        Taivaallinen Isämme antoi meille elämän lahjan. Elämme ikuisesti. Tosin kuolema on siinä välissä "porttina" , joka johdattaa meidät siihen olotilaan, josta ei ole enää pääsyä tänne puolelle.
        Siksi miettikäämme tarkkaan mihin uskomme. Ja kunnioittakaamme elämän-lahjaa jonka Taivaallinen Isä on meille antanut. Hän antoi sen ja Hän ottaa sen jälleen, mutta me ei saada itseämme vahingoittaa !!!!
        Voimia aloittelijalle ja mielen selkeyttä


    • Et ole yksin

      Jaksuhali

    • Kohta uus yritys

      Tänään taas tuli ahdistus. Päässäni sumeni ja tuntui todella sekavalta. Paniikki oli melkoinen ja tuntui että happiloppuu. Ahdistaa jo nykyään pienetki asiat arjessa. Murtuma kaularangassakaan ei ole luutunut. Kipu on kova ja epätoivo vain kasvaa. Viikonpäästä aika kuntoutuslääkärille. Kuukaudenpäästä mangneettikuvataan. Toivottavasti nuppi kestää sinneasti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe