kuski ja liitto..takataskussa

joustavuutta

Olen muutamana päivänä ollut tauolla eräässä taukotuvassa, jossa erään yhtiön kuskit keskenään keskutelleet, ilmeisesti kummassakin tapauksessa toinen ollut harjoittelija.
......jos joudut puhutteluun, pyydä joku todistaja-
tarkista aina onko lepoaika oikein, jos ei niin ota yhteys valtuutettuun
- jos minuutinkin myöhästyy vaihdosta, menee ylitöiksi....vaasi oikeuksiasi
-jos joku jää pysäkille, keskustele valtuutetun kanssa ennen esimiestä...syistä jne jne...
Jos työnteko on noin ahdistavaa, vaihtakaa hyvät ihmiset alaa, itse en muutamasta minuutista tauoista, työajoista jne edes ajattele muuta kuin....tuollaista sattuu, enkä kulje työehtosopimus takataskussa ja kelloa sekunnilleen katso.

65

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EX-kuljettaja pk seu

      Just näin, Itse aikoinaan menin nobinan edeltäjälle stagecoachille, siitä concordia ja nyk nobina, meitä oli kourallinen miehiä ja pari naista aloittamassa työt silloisella Helsingin 70 linjalla että vantaan seutulinjoilla joita voittivat ensimmäisen kilpailutuksen johdosta, liikennepäällikkö puhui työhommista luokassa ja kesken kaiken hyökkäsi luottamusmies tilaan ja sanoi että " hänen vuoro" alkoi paasaamaan litosta ja jakoi jokaisen nenän eteen lapun " meillä kaikki kuuluu liittoon" sanoin että minun tapana on hoitaa työt ilman politikointia ja pakottamista niin tämä totesi " mitäs lakon aikana teet?" no mitä teen ?? olen työssä jos siihen on aihetta, työt hoidan ja pidän suhteet yllä koko työyhteisöön näin olen tottunut tekemään virastotyössäkin valtiolla , no heppu veti nyrpeänä lapun pois ja ei ikinä tervehtinyt...ajoin vuodesta 1996 alkaen aina vuoteen 2005 saakka jolloin lähdin yrittäjäksi toiselle alalle jossa olen edelleen mutta tuo akt:n touhu painostamisineen Jne oli aika kurjaa toimintaa ja oli lakkoja 2000-luvn taitteessa sekä 2004 mutta työt hoidettiin ja ongelmia aiheuttivat lähinnä nämä änkyrät, jotka tukivat nenäänsä asioihin mitkä heille eivät kuulu, ainut sääli oli että työnantaja on lähtenyt näiden hommiin mukaan samaa hölmöilyä ja suostuvat akt:n vaatimuksiin!!! surullista kun isäntä on talossa omistaja tai omistajan edustaja ei ne rividuunarit.Tsemppiä kuitenkin kaikille kuljettajille teette raskasta mutta hyvää työtä

      • Njuusi bjussikuski

        Meille tehtiin sama hyökkäys kun oltiin luokassa ja minä luistin heti mutta kielitaidottomat jäivät satimeen! Nyt he maksavat näille pullamössö luottiksille kahvikassaan joka liksasta väh 50,- jess kuittaa mahapoika!


    • Konkarinyrkki.

      Rikkurin säälitävä kirjoitus,iso mies häpeää itseäänkin ja selkärangattomuutta, kaltaistesi loisten ansiostako on tullut vuosilomalaki, pekkaset, työaikalaki ym ym.
      Hävetkää Loimaan loiset.
      Itse ajoin jo aikaa, jolloin Pk-seudullakin sidonnaisuus sai olla 16 tuntia pävä, eikä mitään taukokorvausta maksettu, monien lakkojen kautta saimme sen 12 tuntiin ja taukokorvaukset, mikä on riittämätön sekin, työaika maks 8 tuntia ja tunnin tauko, kuten muillakin aloilla.
      Loimaan loiset ja rikkurit syövät muita, ilman Akt:ta vieläkin olisi joka päivä 16 tunnin sidonnaisuus.

      • rikkuri4ever

        Oletko olenkaan tietoinen että osalla ammattikuljettajista on edelleen työhönsidonnaisuus jopa 24h? Kyllähän siellä pk seuduilla on hyvä huudella, paskasakkia koko kööri akt:n porukat pahimpia loiseläjiä ja naisten kiusaajia mitä maa päällään kantaa. Oikeat työmiehet maksavat nämä teidänkin sekoilunne vero euroina.


    • loimaa, aina

      Konkarinyrkki taitaa kulkea jäsenkirja takataskussa ja uskoisin, että lakossa ensimmäisenä jos vain tilaisuus tulisi. Itse ylpeänä Loimaassa, lakkoilkaa te lisää liksaa meille ja me hoidetaan hommat lakon aikana.....niin 99€ vuosi vastaan....hmm paljonkos se nyt onkaan jäsenkirjan hinta.

      • Loiselle

        Ei ole ymmärrystasosi kovinkaan korkealla, joten on hyvä että kuulut loimaaseen.


      • ajatelkaatte

        Loimaanliittolaiset ovat loiseläjiä. Eivät piittaa ammatin työehtojen
        kehittämisestä mitään. Jokaisen pitäisi ajatella asiaa niin, että
        oma lapsi tai lapsenlapsi ajautuu samalle alalle, usein on niin.
        Näin omalla kohdallani on käynyt. Saan olla kiitollinen niille jotka
        70-, 80-, 90- luvuilla ajoi työehtoja voimmakkaasti paremmiksi.


      • aukeeko simmut
        ajatelkaatte kirjoitti:

        Loimaanliittolaiset ovat loiseläjiä. Eivät piittaa ammatin työehtojen
        kehittämisestä mitään. Jokaisen pitäisi ajatella asiaa niin, että
        oma lapsi tai lapsenlapsi ajautuu samalle alalle, usein on niin.
        Näin omalla kohdallani on käynyt. Saan olla kiitollinen niille jotka
        70-, 80-, 90- luvuilla ajoi työehtoja voimmakkaasti paremmiksi.

        Ajatelkkaate puhuu täyttä asiaa näiden loimaanliittolaisten lois-
        elämisestä. Hänen mainitsemilla vuosikymmenillä liitto ajoi pal-
        kankorotuksia ja työehtojen parannuksia voimmakkaasti. Koko
        kumipyöräväki oli asian takana, rikkurit oli vähissä. Työnantaja
        tarjosi nollaratkasua joka kierroksella, lakot oli väistämättömiä.
        Lakon uhkakin auttoi monella työehtosopimusneuvottelukierroksella.
        Eräälläkin neuvottelukierroksella on torjuttu työnantajan nollaratkasu,
        neuvottelutulos 0,30 pennin korotus. Tänä päivänä tuo korotus
        merkitsee vudessa noin sata ekua tilissä kuukaudessa. Summaa
        nostaa myös nykyisen keskitetyn prosenttikorotukset ,koska
        prosenttikoroyuksen pohja on siitä sopimuksesta johtuen 5 centtiä
        korkeampi. Nostaisiko työnantaja palkkaa ilman työntekiäpuolen
        vaatimusta, loimaanliitolla ei mitään hyötyä tässä asiassa.


    • kuljettaja

      Miksi kuljettajien pitää joustaa? Mä en ainakaan. Mut onhan aloittajan tyylillään kiva pomojen peppuja nuolla ja menettää muutama tonni rahaa vuodessa.

      • olet aivan oikeassa. Aika tauluista .Jos tulee asiakkaan takia myöhässä niin sinut haukutaan ,Ja soitetaan vielä pomolle. Eikö ihmisillä ole sen verran aika imuutaman sekunnin takia niin jo on niillä elämä sekaisin.


    • etuja

      Kuitenkin kaikki ovat valmiita ottamaan liittojen taistelemat palkankorotukset, pekkasvapaat ja sairausajan palkat ym edut kiljuen vastaan.

    • joo loiset ottaa

      Loiset nauttii toisten tekemistä saavutuksista ja sopimuksista, ne kyllä kelpaa. Oikeastihan heidän pitäisi itse mennä sopimaan alusta pitäen kaikki !

    • loimaa

      loimaa kiittää ja odottaa ylitöitä kun joskus taas lakkoilette.....maksakaa kovat jäsenmaksut.......99 euroo vastaan ja työttömyyden tullessa loimaassa samat hyödyt, paljon halvemmalla

      • Peku56

        Nimimerkki loimaa taitaa olla talossa, jossa ei vapaapäiväkorvauksia tunneta. Montako vapaapäiväkorvausta sait viime vuonna?


      • loimaa
        Peku56 kirjoitti:

        Nimimerkki loimaa taitaa olla talossa, jossa ei vapaapäiväkorvauksia tunneta. Montako vapaapäiväkorvausta sait viime vuonna?

        Vapaapäiviä joita olen ollut ajamassa, en ole laskenut montako vaan korvaukset ovat niiden kuin muidenkin osalta aina maksettu, ei niitä muuten kuikaan ajaisi.


    • Talkoo-Taavetti

      Kaikki liiton jäsenet on selkärangatonta paskaa. Ei pärjätä yksin. Ei osata hoitaa omia asioita itse. Raukkis mössöjä tissiposkia jotka tarvii muiden apua. Ja idiootit maksavat vielä kovan hinnan siitä. Samat päälle paremmat edut saan minä joka olen liittoutumaton. Ja arvatkaas kuka valitsee ekana parhaat ajosarjat liiton tuherokorvat vai minä. Aivan oikein: Juuri minä.

      • ruskiakielelelle

        Taavetti nuolee tosi syvältä, kaikki ei ole kaltaisesi.


      • Talkoo-Taavetti
        ruskiakielelelle kirjoitti:

        Taavetti nuolee tosi syvältä, kaikki ei ole kaltaisesi.

        Ei tarvii nuolla ketään. Toisin kun sinun. Joudut ressukka nuolemaan luottamusmiestä työsuojelumiestä ay-puheenjohtajaa ja kaikkia kommunistikavereitasi. Sääliksi käy sinua ressukkaa. Mutta toisaalta oot ite soppasi keittänyt kun olet tuohon paskaliittoon liittynyt ja sinne rahaa suuria summia ojennat. Tyhmä.


      • tyhymä
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Ei tarvii nuolla ketään. Toisin kun sinun. Joudut ressukka nuolemaan luottamusmiestä työsuojelumiestä ay-puheenjohtajaa ja kaikkia kommunistikavereitasi. Sääliksi käy sinua ressukkaa. Mutta toisaalta oot ite soppasi keittänyt kun olet tuohon paskaliittoon liittynyt ja sinne rahaa suuria summia ojennat. Tyhmä.

        Talkootaavetin etuliite jo kertoo sen, että on talkoissa, elikkä
        ei saa palkkaa niinkuin alan tes. lupaa.


    • loimaa

      Pahimmat liitonmiehet lounastauolla kertaavat kerta toisensa jälkeen akt työehtosopimusta löytääkseen jonkun syyn lakkoilla. Kahvipöydässä keskustelette vain siintä miten tärkeätä on joku mikä missä ja milloin liittyen aaakoooot. Turhaan stressaatte moisilla asioilla, toisin kun me rennot Loimaalaiset, jotka nautimme töistä, ainakin itse, talossa missä kaikki toimii, myös palkan maksu kaikkine lisineen ja sarjat on niin rentoja, ettei tarvi miettiä lakkoa joka mutkassa, .....LOIMAA, se on ....muulla ei väliä.

      • nimi 20001

        Kerro talo missä asiat kuvaimelallasi tavalla hoituu, takaan
        ei pidä paikkansa.


    • tessin mukaan mennää

      Meillä tilanne saatu siihen malliin talossa, että tauolla jos
      loiseläjä-loimaalainen taukotuvassa tulee samaan pöytään
      niin muut vaihtavat välittömästi toiseen pöytään, kyllä syöö
      miestä, kyllä !!!!

      • loiselle

        Meillä kävi niin, että lois-loimaalaanen täytti vuosia
        ja kukaan ei meinannut huomioida vuosipäivää, kunnes
        toinen loinen pisti asiasta keräyksen ilmoitustaululle.
        Laitettiin 0,05 ekua keräyskuoreen. Summaksi tuli
        22.00 euroo josta, keräyksen aloittaja laittoi 20 ekua.
        Ei ollut riehakkaita synttäreitä, missä oltaisiin kehuttu
        päivänsankaria työnantajan ja työtovedeiden puolelta.


      • YTK;AKT...iha sama..

        Tuo ny on jo lapsellista touhua, aikuiset ihmiset.....kaikilla sukupuoleen katsomatta on oikeus kuulua mihin haluaa, se on jokaisen oma asia....tuo porukka on ilmeisesti niitä jotka tosiaan kulkevat jäsenkirja takataskussa, ......ostakaa elämä....


      • YTK;AKT...iha sama.. kirjoitti:

        Tuo ny on jo lapsellista touhua, aikuiset ihmiset.....kaikilla sukupuoleen katsomatta on oikeus kuulua mihin haluaa, se on jokaisen oma asia....tuo porukka on ilmeisesti niitä jotka tosiaan kulkevat jäsenkirja takataskussa, ......ostakaa elämä....

        Kyllä on elämä pienestä kiinni.


    • isännän mies

      Onneksi ei tarvitse kumpaakaan liittoa käyttää. Sen verran vien pullaa ja kaakkua mestareille että työt on taattu vaikka tulis minkälainen lama niin mulla on ainakin ajua. Muut saavat kengää mutta mestari sanoi että kyllä hyvälle töitä on, varsinkaan kun en nyt kaikkia minuutteja laske. Mitä niitä vapaapäiviä ja ylitunteja kaikkia kirjaamaan, kyllähän autojen pitää liikkua että on töitä!

      • 00000000

        Ruskia kieli näkyy täälä Tornios asti, vai ammattikuljettaja tuo
        tuollaanen, häpeäksi hyi!


      • isännän mies
        00000000 kirjoitti:

        Ruskia kieli näkyy täälä Tornios asti, vai ammattikuljettaja tuo
        tuollaanen, häpeäksi hyi!

        Mitä hyi siinä jos varmistan ihtelleni töitä kun muut saavat kengää? Vaika on suuri konserni misä olen työsä niin ei ole muuten varmaa että on töitä


      • ........
        isännän mies kirjoitti:

        Mitä hyi siinä jos varmistan ihtelleni töitä kun muut saavat kengää? Vaika on suuri konserni misä olen työsä niin ei ole muuten varmaa että on töitä

        Hmmm. Ihan lahdessa saakka käyt pullaa viemäs... ...ota vielä raamattu mukaan ja tutki sitä Antin kanssa ihan kahden käsikädes.


    • EX-HEKULI

      Itse olen nykyään toimistotyössä it-työläinen ja meillä jos alettaisiin lukemaan ja tekemään ehtoja miten teen työtä ja olenko töissä silloin ja tällöin ei tulisi työstä mitään, meillä ei ole esimiehiä vaan kaikki on samanarvoisia ei ole peppujen nuolentaa jos joustaa työssä se on tätä päivää mitenkäs olisi rovio esimerkiksi pärjännyt jos ei porkka puhaltaisi yhteen hiileen ei siellä ajatella että " Mikael hed tienaa miljoonia ja minä muutamia tonneja, se on se työn sisältö ja työporukka" ei se kateus!!! luovassa työssä ei työaikoja ole olet aina työssä tai vapaalla se on 2000 luvun duunarin elämää, nytkin tätä kirjoittelen laiturin ääreltä..ajat kaukana kun ajoin Bussia HKL BuSSILIIKENTEELLÄ OPISKELIJANA.

      • ooohhhhh

        olet säälittävä pelle.


    • Työpaikan pysyvyys

      HSL:n aluella on työpaikan pysyvyys varmaa jos hoitaa tehtävänsä edes kohtuullisesti. Tosin joskus voi joutua vaihtamaan työnantajaa. Toisin on muissa ammateissa IT ja monelta muulta alalta häviää jatkuvasti työpaikkoja. Liittoon kuuluminen takaa edes jonkinlaisen kehityksen alalla. Loimaalaiset ilmeisesti haluaa niin kuin työnantajatkin että mennään huutokauppa käytäntöön palkkojen osalta.

      • työmies 100

        Kuka ja ketkä on ollut asialla, että asia on näin. AKT hoiti niin, että
        kilpailutuksessa ei välttämätä menetä työtä. LOMAAN kassa ei
        asian eteen tehnyt miitään, eikä edes kykenisi,


      • yömiehen lauantai
        työmies 100 kirjoitti:

        Kuka ja ketkä on ollut asialla, että asia on näin. AKT hoiti niin, että
        kilpailutuksessa ei välttämätä menetä työtä. LOMAAN kassa ei
        asian eteen tehnyt miitään, eikä edes kykenisi,

        Akt nyt ei hoida paskaakaan, taidat olla ihan pelle ymmärrätkö lonka sopimuksesta edes yhtään mitään ei se ole mikään automaattinen turva varsinkaan kaltaisellesi puliukolle.


      • Totta mooses....
        yömiehen lauantai kirjoitti:

        Akt nyt ei hoida paskaakaan, taidat olla ihan pelle ymmärrätkö lonka sopimuksesta edes yhtään mitään ei se ole mikään automaattinen turva varsinkaan kaltaisellesi puliukolle.

        Kerro sitten mitä loimaan kassa on tehnyt kuljettajiem eteen?
        Eipä sen kertomiseen tarvitse aikaa tuhlata sekuntiakaan.....


      • yömiehen lauantai
        Totta mooses.... kirjoitti:

        Kerro sitten mitä loimaan kassa on tehnyt kuljettajiem eteen?
        Eipä sen kertomiseen tarvitse aikaa tuhlata sekuntiakaan.....

        Maksaa työttömyys korvauksen jos niin ikävästi käy että työttömäksi jää. Koska akt ei ole autonkuljettajien eteen tehnyt paskan vertaa, ja jos joku on niin saamaton ettei itse osaa tai kykene työsopimuksiaan solmia ja sopia ja pitää omista oikeuksistaan kiinni, niin hametta päälle vain, se on akt:n porukan virka-asu.


      • loimaa
        Totta mooses.... kirjoitti:

        Kerro sitten mitä loimaan kassa on tehnyt kuljettajiem eteen?
        Eipä sen kertomiseen tarvitse aikaa tuhlata sekuntiakaan.....

        Paljonko lisää palkkaa akt on pystynyt sopimaan viimeisen 5v aikana, olen kuullut useista tapauksista, että lakimiestä kun tarvitaan.....ei mitään apuja, jäsenmaksut kyllä kelpaa ja kun akt pomot kuulee sanan lakko niin jo aletaan toimia asian puolesta....siinä on teidän akt.
        Loimaa hoitaa erinomaisesti työttömyysasiat , sekä muutama tuttu on joutunut taistelemaan maksamattomista palkoista niin yhdistys, jonka jäsenmaksu on peräti 15€ vuosi, on hoitanut asian niinkuin pitää, toisin kun lakkointoilija .....saamaton akt.
        Jos akt on niin helvatan hyvä ja oitaa mukamas asiat niin upeasti, miksi vuosi vuodelta enemmän kuskeja lähtee Loimaan kassaan, miksi....kerro se ?
        Loimaa 99€ vuosi, yhdistys 15€ vuosi......mites akt......ei pysy laskin perässä.
        Kaikki vouhottavat siintä mitä akt on saanut aikaan, viime vuosina alaspäin menty....sidonnaisaikaakaan ei ole saatu kohtiuulliseksi......mitä se on saanut aikaan....nytkin muutaman centin palkankorotuksen, ei voi kun nauraa.
        Itse olin aikoinaan akt jäsen ja 1995 lähdin pois, enkä ole katunu


      • liity liittoon
        loimaa kirjoitti:

        Paljonko lisää palkkaa akt on pystynyt sopimaan viimeisen 5v aikana, olen kuullut useista tapauksista, että lakimiestä kun tarvitaan.....ei mitään apuja, jäsenmaksut kyllä kelpaa ja kun akt pomot kuulee sanan lakko niin jo aletaan toimia asian puolesta....siinä on teidän akt.
        Loimaa hoitaa erinomaisesti työttömyysasiat , sekä muutama tuttu on joutunut taistelemaan maksamattomista palkoista niin yhdistys, jonka jäsenmaksu on peräti 15€ vuosi, on hoitanut asian niinkuin pitää, toisin kun lakkointoilija .....saamaton akt.
        Jos akt on niin helvatan hyvä ja oitaa mukamas asiat niin upeasti, miksi vuosi vuodelta enemmän kuskeja lähtee Loimaan kassaan, miksi....kerro se ?
        Loimaa 99€ vuosi, yhdistys 15€ vuosi......mites akt......ei pysy laskin perässä.
        Kaikki vouhottavat siintä mitä akt on saanut aikaan, viime vuosina alaspäin menty....sidonnaisaikaakaan ei ole saatu kohtiuulliseksi......mitä se on saanut aikaan....nytkin muutaman centin palkankorotuksen, ei voi kun nauraa.
        Itse olin aikoinaan akt jäsen ja 1995 lähdin pois, enkä ole katunu

        Loimaan loiseläjän tietämys paljstuu kun ei edes tiedä miten
        palkankorotukset viimmeisen 5 vuoden aikana on mennyt.
        On tehty keskitettyjä ratkasuja palkankorotuksista.
        Nuukat ja nuliut jotka eivät piittaa oman alan työolojen,
        työehtojen, palkkatason kehittämisestä siirtyvät tähän
        loiseläjien joukkoon.
        Aikaan AKT:t on saanut paljon, on ollut urani aikana
        esim. 3 tunnin palkaton katko mahdollinen ja
        se on pikkuhiljaa taisteltu nykyiseksi. Lakimiesten
        apua saa kun asia on mahdollista hoitaa, elikkä
        asiat voidaan lakituvassa todistaa faktojen perusteella.
        Usein käy niin, että perseennuolija riitaantuu jostainsyystä
        nulettavan kanssa, rupeaa vaatimaan saamattomiaan
        palkkoja. Mitään tehtyjä tuntimääriä, saatuja palkkoja
        ei ole kirjattuna ylös eikä voida toteen näyttää. Tällaisi
        asioita on mahdotonta hoitaa vuosien päästä.


      • Totta mooses...
        yömiehen lauantai kirjoitti:

        Maksaa työttömyys korvauksen jos niin ikävästi käy että työttömäksi jää. Koska akt ei ole autonkuljettajien eteen tehnyt paskan vertaa, ja jos joku on niin saamaton ettei itse osaa tai kykene työsopimuksiaan solmia ja sopia ja pitää omista oikeuksistaan kiinni, niin hametta päälle vain, se on akt:n porukan virka-asu.

        Kerro kuinka hyvän sopmiksen olet saanut neuvoteltua itse työnantajan kanssa?
        Kannattaa tutkia hiukan asioita viimeiseltä 20v ajalta ja huomata aika paljonkin on saanut liitto aikaan.


      • yömiehen lauantai
        Totta mooses... kirjoitti:

        Kerro kuinka hyvän sopmiksen olet saanut neuvoteltua itse työnantajan kanssa?
        Kannattaa tutkia hiukan asioita viimeiseltä 20v ajalta ja huomata aika paljonkin on saanut liitto aikaan.

        kuinka hyvät sopimukset? riittävän hyvät ettei tarvitse ajaa dösää pääkaupunki seudulla viimeksi 90 luvulla maksoin jäsenmaksua kys. liittoon ja olisin tarvinnut apua liitolta vaan ei, paskasakkkia kaikki tyynni. Onneksi on ikää tullut ja olen parantunut lapsellisesta uskosta akt:n propagandaan ja viisastunut, loimaa on ainoa oikea ja todellinen vaihtoehto.


      • Totta mooses...
        yömiehen lauantai kirjoitti:

        kuinka hyvät sopimukset? riittävän hyvät ettei tarvitse ajaa dösää pääkaupunki seudulla viimeksi 90 luvulla maksoin jäsenmaksua kys. liittoon ja olisin tarvinnut apua liitolta vaan ei, paskasakkkia kaikki tyynni. Onneksi on ikää tullut ja olen parantunut lapsellisesta uskosta akt:n propagandaan ja viisastunut, loimaa on ainoa oikea ja todellinen vaihtoehto.

        Eli et ole saanut tehtyä minkäänlaista sopimusta kunhan vain turhia horiset.
        Loimaan ainoa etu on siinä. että suomessa on yleissitova työehtosopimus jonka turhaan loimaan siipeilijät saavat samat edut kuin ne jotka ovat niistä taistelleet.

        Kerro nyt joitain malli esimerkkejä tuollaisesta propagandasta?
        Kerro myöskin onko sinusta loimaan kassalla mitään muuta etua kuin tuo vuosimaksun pienuus?


      • loimaassa
        liity liittoon kirjoitti:

        Loimaan loiseläjän tietämys paljstuu kun ei edes tiedä miten
        palkankorotukset viimmeisen 5 vuoden aikana on mennyt.
        On tehty keskitettyjä ratkasuja palkankorotuksista.
        Nuukat ja nuliut jotka eivät piittaa oman alan työolojen,
        työehtojen, palkkatason kehittämisestä siirtyvät tähän
        loiseläjien joukkoon.
        Aikaan AKT:t on saanut paljon, on ollut urani aikana
        esim. 3 tunnin palkaton katko mahdollinen ja
        se on pikkuhiljaa taisteltu nykyiseksi. Lakimiesten
        apua saa kun asia on mahdollista hoitaa, elikkä
        asiat voidaan lakituvassa todistaa faktojen perusteella.
        Usein käy niin, että perseennuolija riitaantuu jostainsyystä
        nulettavan kanssa, rupeaa vaatimaan saamattomiaan
        palkkoja. Mitään tehtyjä tuntimääriä, saatuja palkkoja
        ei ole kirjattuna ylös eikä voida toteen näyttää. Tällaisi
        asioita on mahdotonta hoitaa vuosien päästä.

        Oletko ikinä saanut työvuorolistaa ja palkkanauhaa , oletko ikinä nähnyt sarjalistaa joista tuntimäärä näkyy.....tehdyt tunnit ja maksettu palkka on helposti verrattavissa ja josn puuttuu niin ilmoitus ajomestarille. Sitäpaitsi työnantaja on velvollinen säilyttämään työvuorolistat ja jos joskus tarvitsee oikeuteen mennä, niin palkkanauhat on faktaa työvuorolistoineen jotka kannattaa/pitää säilyttää jos palkkaa ei korjata puuttuvine osaltaan. Jos työnantaja ei pysty näyttämään työvuorolisytoja, se on kirjanpitorikos josta laki on määrännyt sankktion. Kaikki maksamattomat tuntimäärät lisineen on mahdollista saada oikeudessa, jopa ilman akt lakimiestä.


      • loimaassa
        Totta mooses... kirjoitti:

        Eli et ole saanut tehtyä minkäänlaista sopimusta kunhan vain turhia horiset.
        Loimaan ainoa etu on siinä. että suomessa on yleissitova työehtosopimus jonka turhaan loimaan siipeilijät saavat samat edut kuin ne jotka ovat niistä taistelleet.

        Kerro nyt joitain malli esimerkkejä tuollaisesta propagandasta?
        Kerro myöskin onko sinusta loimaan kassalla mitään muuta etua kuin tuo vuosimaksun pienuus?

        loimaassa on yhditys, joka antaa moniakin etuja ....http://www.ytk-yhdistys.fi/fi/etusivu/


    • en tarvitse akt:a

      AKT taas eilen näytti perimmäisen luonteensa. Tuupakan varikon (yllätys, yllätys) ay-mafia alkoi puuhastella laitonta lakkoa keskellä kesää. Aihe saatiin tällä kertaa helteistä. Onhan kuumempiakin kesiä ollut ja hommat on silloinkin hoidettu. Tämäkin episodi osoitaa, että aika on ajanut ohi AKT:stä. Päättäjien pitäisi vähitellen osoitaa ay-liikkeelle kaapin paikka. Jäsenten etuja voi ajaa silloin kun on tarvetta, mutta päätösvaltaa liitoille ei saa missään nimessä antaa.

      • loiselle

        Entarvitsia käyttää varmaan ylimääräisen tauon jos luottamusmiehet
        sen taistelee. Työolosuhteet vaatii näillä helteillä sen.


      • Totta mooses...

        Tutkippa mitä laki sanoo työpaian lämpötiloista ja niiden rajoista joiden ylittyessä pitää olla tietty määrä taukoja.


    • Näin se menee

      Kun AKT yrittää saada paremmat työskentely olosuhteet helteellä niin aina joku valittaa vaikka ainoa tavoite on saada työnantaja toimimaan laillisesti.

    • Täyttäasiaa

      Loimaan loiset voi vetää klosetista alas, ovat porvareiden perän nuolijoita, Akt sentään yrittää jotakin, mutta nämä toisten selässä ratsastajat ovat kuvottavavaa neitiporukkaa, hame päälle kaikille loimaan iilimadoille.

    • loisille

      Eihän tälläista loimaanliittoa olisi koskaan perustettukaan
      ellei tavoitteena olisi hallitse, hajoita tarkoitus, työehtojen
      heikentäminen, palkkojen alentaminen alle työlainsäädännön
      antaman minimin. Tällä foorimulla aloittajan kysymys " Töihin
      Lehtimäelle" on poikinut tulvan epäkohtia mihin työnantaja
      saattaa ryhtyä, eli työnlainsäädäntöä rikotaan törkeästi.

      • yömiehen lauantai

        Siis aivan oikeasti te akt:n la-kuljettajat olette loisia jotka ratsastavat ahtaajien siivellä se porukka pystyy tämän maan talouden pysäyttämään. siis tämä satamissa ryyppäävä apukoululais porukka joka huonosti osaa lukea ja sitä vähemmän ajaa trukkia? edelleen jos ei itse osaa hinnoitella omaa työtänsä ja työehtojansa, niin hametta päälle vain.


      • Totta mooses...
        yömiehen lauantai kirjoitti:

        Siis aivan oikeasti te akt:n la-kuljettajat olette loisia jotka ratsastavat ahtaajien siivellä se porukka pystyy tämän maan talouden pysäyttämään. siis tämä satamissa ryyppäävä apukoululais porukka joka huonosti osaa lukea ja sitä vähemmän ajaa trukkia? edelleen jos ei itse osaa hinnoitella omaa työtänsä ja työehtojansa, niin hametta päälle vain.

        Montako kertaa on ahtaajat tulleet bussikuskien avuksi lakossa?

        Olisihan se hauskaa kun kaikki kävisivät koko ajan johdon juttusilla palkoistaan/työehdoistaan neuvottelemassa, varsinkin isoilla varikoilla joissa on satoja työntekijöitä.

        Noh, jokaisellahan on oikeus mielipiteeseensä.


    • isäntä

      Ei mitä perkelien liitoja tarvita. Minula on useampi miäs töisä ja kukan ei kuulu liiton. Kaiki miähet loimaan kassan jäseniä. Maksan niiten jäsenmaksut loiman kassan. Eivät rettelöi eivätkä lakoile ja kaiki ovat Suomalaisia en palka ulukomaan pelejä töihin olenkan.
      Kaiki tekevä ahkerasti töitä ja maksan palakan läpitunneista ja kaiki ovat tyytyväisiä.

      • pettäjän tie

        Isäntähän on rikollinen, jättää työlainsäädännön mukaset
        lisät ja ylityökorvaukset maksamatta. Yleissitovalla alalla
        työtuomioistuimessa tulisi melkosesti sakkaa maksettavaksi.
        Kökkäporukka ei vain osaa laskea paljonko menettävät
        jokaisessa tilissä selvää rahaa.


      • .......

        No joo tekstin lukee niin ymmärrän täysin että TES on utopiaa palkan laskennasta puhumattakaan.


      • Talkoo-Taavetti
        ....... kirjoitti:

        No joo tekstin lukee niin ymmärrän täysin että TES on utopiaa palkan laskennasta puhumattakaan.

        Kyllä ois ruutalla töitä ja urakalla . Isännät ensiksi ja sitten heidän nuoleskelijansa.


      • laittomuus
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Kyllä ois ruutalla töitä ja urakalla . Isännät ensiksi ja sitten heidän nuoleskelijansa.

        Nimimerkillä isäntä, on hyvin tyypillinen esimerkki tänpäivän
        liikennöitsijöistä jotka voittavat kuntien ja elykeskusten
        kilpailuttamia ajoja. Vaikka hankintalaki sisältää monia
        ehtoja, muun muassa työlainsäädännön noudattamista,
        yleissitovan alan palkanmaksua tessin mukaisesti, ajo-
        ja lepoaikalain noudattamista, silti isännän kaltaisella
        periaatteella toimivat yrittäjät voittavat kilpailutuksia.
        Ehtojen noudattamisen valvonta kuuluu tilaajalle eli kunnille
        ja elykeskuksille. Kuitenkin tilanne on sellainen ettei ole
        mitään valvontaa.


      • .........
        laittomuus kirjoitti:

        Nimimerkillä isäntä, on hyvin tyypillinen esimerkki tänpäivän
        liikennöitsijöistä jotka voittavat kuntien ja elykeskusten
        kilpailuttamia ajoja. Vaikka hankintalaki sisältää monia
        ehtoja, muun muassa työlainsäädännön noudattamista,
        yleissitovan alan palkanmaksua tessin mukaisesti, ajo-
        ja lepoaikalain noudattamista, silti isännän kaltaisella
        periaatteella toimivat yrittäjät voittavat kilpailutuksia.
        Ehtojen noudattamisen valvonta kuuluu tilaajalle eli kunnille
        ja elykeskuksille. Kuitenkin tilanne on sellainen ettei ole
        mitään valvontaa.

        Niin tämä nm.isäntä kuvastaa nyky omistaja/johtoa kaikilta aloilta !
        Suomessa suurin ongelma on palkanmaksu haluttomuus ja siksi tänne rekrytoidaan lähes ummikkoja ulkomaista jotta voisi huijata palkalla


      • työlainsäätäjä
        laittomuus kirjoitti:

        Nimimerkillä isäntä, on hyvin tyypillinen esimerkki tänpäivän
        liikennöitsijöistä jotka voittavat kuntien ja elykeskusten
        kilpailuttamia ajoja. Vaikka hankintalaki sisältää monia
        ehtoja, muun muassa työlainsäädännön noudattamista,
        yleissitovan alan palkanmaksua tessin mukaisesti, ajo-
        ja lepoaikalain noudattamista, silti isännän kaltaisella
        periaatteella toimivat yrittäjät voittavat kilpailutuksia.
        Ehtojen noudattamisen valvonta kuuluu tilaajalle eli kunnille
        ja elykeskuksille. Kuitenkin tilanne on sellainen ettei ole
        mitään valvontaa.

        Nimimerkki laittomuus on aivan oikeassa. Esimerkiksi E-poh-
        jammaala kilpailutukset voittaa yritykset jonka työntekijät eivät
        ole pitäneet milloinkaan työajanlyhentämisvapaita päivääkään.
        Ei ole työkirjanpitoo pidettynä, ei maksettu ylityökorvauksia,
        ei sunnuntailisiä ja ilta- yötyölisiä. Työsuojelutarkastus tehty,
        kaikki puutteet todettu raportissa mikä on julkinen asiakirja.
        Silti saa osallistua julkisista varoista maksettavan liikenteen
        kilpailutukseen.


      • Muilu Trans
        työlainsäätäjä kirjoitti:

        Nimimerkki laittomuus on aivan oikeassa. Esimerkiksi E-poh-
        jammaala kilpailutukset voittaa yritykset jonka työntekijät eivät
        ole pitäneet milloinkaan työajanlyhentämisvapaita päivääkään.
        Ei ole työkirjanpitoo pidettynä, ei maksettu ylityökorvauksia,
        ei sunnuntailisiä ja ilta- yötyölisiä. Työsuojelutarkastus tehty,
        kaikki puutteet todettu raportissa mikä on julkinen asiakirja.
        Silti saa osallistua julkisista varoista maksettavan liikenteen
        kilpailutukseen.

        Pohjalaaset pitäävät huolen että siellä ei epäisänmaallinen aines elämöi. Siellä ei liitonmiehet pyöri jaloissa.
        Olisi syytä ottaa mallia muuallekkin Suomeen ja muiluttaa muutama akt loinen ihan näön vuoksi sinne ihannevaltakuntaan.


      • Muilu Trans kirjoitti:

        Pohjalaaset pitäävät huolen että siellä ei epäisänmaallinen aines elämöi. Siellä ei liitonmiehet pyöri jaloissa.
        Olisi syytä ottaa mallia muuallekkin Suomeen ja muiluttaa muutama akt loinen ihan näön vuoksi sinne ihannevaltakuntaan.

        Niin työtä tehdään palkkaa vastaan ei sen takia että auto liikkuu,firma saa rahaa ja ihmiset pääsee kulkemaan ... ... mulla ainakin on talkootöinä parempaa tekemistä kuin ajaa bussia.


      • kirjoittelijana
        jukni69 kirjoitti:

        Niin työtä tehdään palkkaa vastaan ei sen takia että auto liikkuu,firma saa rahaa ja ihmiset pääsee kulkemaan ... ... mulla ainakin on talkootöinä parempaa tekemistä kuin ajaa bussia.

        Mistäs jukni työnteosta tietää kun on täällä jokaisella foorumilla asiantuntijana. No tokihan se on työ sekin mutta epäilen ettei Suomi24 taida palkkaa maksaa. Et ole tainnut bussia nähdä muuta kun kuvissa. On foorumi mikä hyvänsä niin aina löytyy vähintään yksi kirjoitus sinulta.


      • Talkoo-Taavetti
        Muilu Trans kirjoitti:

        Pohjalaaset pitäävät huolen että siellä ei epäisänmaallinen aines elämöi. Siellä ei liitonmiehet pyöri jaloissa.
        Olisi syytä ottaa mallia muuallekkin Suomeen ja muiluttaa muutama akt loinen ihan näön vuoksi sinne ihannevaltakuntaan.

        Taitais olla Mulku Transulla siinä kova työ jos mielikuvituksissaankaan yrittäisi muiluttaa vaikkapa ruuttaryhmämme jäseniä ja allekirjoittanutta , jotka työtaistelutilanteissa avustamme lakossa olevia estämällä rikkuroinnin ja turhan isänmaallisuudella kerskailun kuorruttamalla työintoiset sianlietteellä ja varmuuden välttämiseksi housun...korjaan hameenkauluksesta tai sen alta kadamme tärpättiä munille. Rikkurithan käyttävät hametta. Ainakin lakon jälkeen ja Pohojaalaasetkin erityisesti.


      • Talkoo-Taavetti
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Taitais olla Mulku Transulla siinä kova työ jos mielikuvituksissaankaan yrittäisi muiluttaa vaikkapa ruuttaryhmämme jäseniä ja allekirjoittanutta , jotka työtaistelutilanteissa avustamme lakossa olevia estämällä rikkuroinnin ja turhan isänmaallisuudella kerskailun kuorruttamalla työintoiset sianlietteellä ja varmuuden välttämiseksi housun...korjaan hameenkauluksesta tai sen alta kadamme tärpättiä munille. Rikkurithan käyttävät hametta. Ainakin lakon jälkeen ja Pohojaalaasetkin erityisesti.

        Anteeksi. Jäi taas lääkkeet ottamatta. Sen takia kirjoitin vähän tyhmää tekstiä yllä.
        Nyt napit on otettu ja kuuppa toimii paremmin.
        Lähdenkin tästä tumputtamaan akt:n kalenterin ääreen. Kalenterissa on kuvattuna joka kuukaudelle eri luottamusmies tai muu karvaperse, paskamaha ay-aktivisti. Miehiä kaikki luonnollisesti.


      • yömiehen lauantai
        ......... kirjoitti:

        Niin tämä nm.isäntä kuvastaa nyky omistaja/johtoa kaikilta aloilta !
        Suomessa suurin ongelma on palkanmaksu haluttomuus ja siksi tänne rekrytoidaan lähes ummikkoja ulkomaista jotta voisi huijata palkalla

        Suomessa suurin ongelma on työntekijä puolen halu ja kyky tehdä työnsä mistä palkkaa nauttivat. Jostain syystä täällä sikiää näitä Taavetin ja juknin kaltaisia ikihinttareita jotka eivät ymmärrä mistään muusta kuin kusiruuttiensa ja tovereidensa peräaukon rassauksesta. Onneksi edes ep:llä nämä runkkarit on muilutettu Savon suurimpaan kaupunkiin, helsinkiin.


    • eryteyry

      Mitä ny noita isäntiä nähnyt ni kaikilla rahat tosi vähissä eikä varaa maksaa tes liksoja. Silti ajetaan sadantonnin mersulla tai maasturilla..:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe