Mitä on tänään aamiaislautasellasi?

Kyllä taas jaksaa

Minulla oli pannulla tukevasti valkosipuliöljyssä ruskistettua sianlihaa,sipulia, perunaa ja pari jumbo herkkusientä, kylkiäisenä vielä kaksi pikku tomaattia ja puoli litraa raikasta vettä.

39

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä tälläkin ja...

      2 isoa kupillista kahvia klo.7. Sauvakävelylenkki 4,8 km. Sen jälkeen lasillinen rasvatonta maitoa ja nyt on meneillään 0,9%:sta maustamatonta rahkaa kera vesimeloonin. Tuo on kutakuinkin jatkuvasti toistuva aamupala, usein siihen liittyy myös kananmuna. Niin, tuo sauvakävelylenkki ei ollut lautasella, mutta kerroin aamupalajärjestyksen ennen lenkkiä ja sen jälkeen. Tää on hyväks havaittu.

    • jj.

      Kahvia Ja lihapiirakkaa.

    • Hei kun keikuskelen

      Jaaha, että noin tukevaa plaatua aamulautasella. Kivaa.
      Monet, kaiketi lähes kaikki ihmiset, syövät aamuisin mitä kukin sitten syökin.

      Mun täytyy tunnustaa, että minulla ei ole laisinkaan aamulautasta.
      En kertakaikkisesti kykene syömään aamuisin mitään. En yhtään mitään.
      Ensi töikseni tai toistyökseni kahvipannun levyllepanon jälkeen, juon raikasta vettä kaks lasillista. Se on traditio ja siinä se sitten onkin se mun "syömiseni".

      Kyllähän minä söisin, jos kehoni niin ilmoittaisi, mutku hän (keho) sanoo, että ei älä kiusaa minua ruualla, niin tottakai noudatan hänen tahtoaan. Me kato pelataan kimpas:)

      Syön kunnon ruuan sitten joskus yhdentoista kieppeillä mut usein kahentoista aikoihin, mut se ei ole enää mikään aamulautashomma.

      • Kyllä taas jaksaa

        Vähän samoin sen mun kehonikin toimii, herännyt olen jo ennen neljää, silloin join vettä ja kahvia, aamiaisen söin vasta viiden tunnin kuluttua heräämisestä.
        Välipalaa otan iltapäivällä kahvin kanssa ja lounaspäivällisen syön siinä viiden kuuden korvissa. Vielä ennen nukkumaan menoa iltateen kanssa pari näkkäriä ja unille ennen yhdeksää.


      • Hei kun keikuskelen
        Kyllä taas jaksaa kirjoitti:

        Vähän samoin sen mun kehonikin toimii, herännyt olen jo ennen neljää, silloin join vettä ja kahvia, aamiaisen söin vasta viiden tunnin kuluttua heräämisestä.
        Välipalaa otan iltapäivällä kahvin kanssa ja lounaspäivällisen syön siinä viiden kuuden korvissa. Vielä ennen nukkumaan menoa iltateen kanssa pari näkkäriä ja unille ennen yhdeksää.

        Mussa on se vika, että saatan unohtaa syödä. En unohda kahdentoista kieppeillä olevaa ruoka-aikaani, koska siinä asiassa mun kehoni toruu huutojen kera, ellen häntä kuuntele ja sullo murkinaa naamaan, mutta sen syömisen jälkeen sitten unohdusta pukkaa.
        Kun alan jotakin touhuilemaan, niin keskityn siihen Niin totaalisesti, että en yhtään muista syömistä. Sitten joskus tos seitsemän tai kahdeksan aikaan illalla yhtäkkiä muistan, että pirhana viete, mä en ole syönyt mitään pitkään aikaan ja sen hokattua, vatsallani on NIIN nälkä, että näköä haittaa. Sokeana ryntään jääkaapille kollaamaan jotakin suuhunpantavaa.

        Saaressa oon maalannut ku hullu. Siis ihan inspiraation kera ja syömiset on jäänyt vähiin. Illalla oon kallen kaviaaria pruutannut ruisleivän päälle pyramiidiksi (paljon) ja sen oon vetässyt naamaani pensselin pesemisen jälkeen. Vettä perähän.


    • ssb.

      Usein puuroa Ja kahvia.

    • Pirre*

      Kaurapuuroa, voileipää ja kahvia ei muuta, eiköhän nämä työt tule näillä eväillä taas tehtyä..:)

    • henrjii

      tuohon kun vielä lorautaisi pari desiä kermaa, niin tämmöinen viriili mies olisi itsensä kanssa kovilla

    • ,mollamaija

      2 mukillista maitokahvia, ruisleipäpala päällä becelliä, 6 saksanpähkinää, lasi vettä.

    • Kuppi kahvia, Palestiina-Israel konfliktia, Ukrainan separatisteja, ruumiinosia ja ryöstöä....ja blogaamista Viipurista.

      Facebookia, auringonpaistetta ja kohta suihkuun. Sitten paahdettuja rinkeleitä, voita, meetwurstia, juustoa ja multivitamiinijuomaa. Kourallinen lääkkeitä.

      Normaalisti jugurttia, marjoja, ruisleipää tai kaurapuuroa ja omenasosetta.

    • L - L

      Mukiilinen sokeritonta kahvia.

      Ny, salilta aerobiselta tunnilta paluun jälkeen toinen sokeriton kahvi.

      Eväänä oli 0,5l hera80:stä, -40g.

    • Ei mitään.
      Minulla oli vain muki, ja viili-purkki.
      Kahvin-lämmitin röplötti kotoisasti.

      H.

      • Viili oli SF-lippuinen.
        Kahvi ja lämmitin ulko-maisia.

        H.


    • reppuriika

      Pitkään meni nukkuessa. Kävin illalla siskoni luona ja meni siellä myöhään. Söimme pientä iltapalaa. Hänkin on nyt lomalla. Nukuin yli kymmeneen ja tuossa herättyä napostelin kahvin kanssa kaksi karjalanpiirakkaa. Eiköhän niillä pärjätä ainakin yhteen tai kahteen ja sitten pitää laittaa ihan kunnollinen lounas.

    • puskaisa

      Motti kahvia ja ohut siivu kaupan nälkäänkuollutta pitkoa.

    • bessie*

      Aamiainen/lounas on juuri tekeillä. 4 kpl 1½ desilitran kauhalla annosteltua lettua, niiden päälle levitän n. 200 gr mikrossa sulatettuja mustaherukoita ja mustikoita ja lisäksi tuoreita mansikoita. Paistamiseen vajaa 2 tl oliiviöljyä, lettujen päälle yhteensä n. 2 tl sokeria. Mustaa kahvia 4 dl. Lettu tai pari saattaa jäädä myöhemmin syötäväksi, paistan kuitenkin 4.
      Lettutaikina on oma kehitelmä, kauralesettä, maitopulveria, rasvatonta maitoa, paljon munanvalkuaisia, vähän suolaa, ei muuta.

      Aamu alkoi vedellä ja mustalla kahvilla.

    • ...

      Ei aamiaista.

      Harva elää virastoajan mukaan, tai yleensäkään jonkin aikataulun mukaisesti. Tämä aamu mennyt tupakilla kahvilla, pitsaslaisilla ja parilla keskarilla. Pikkuhiljaa lihaa lämpiämään. Laitoin sen kuivamarinaadiin aamuyöllä. Parin tunnin sisään mausteriisin keittäminen, salaatin tekeminen ja pihvien paistaminen.

      Kun oli pakkoaikataululla elämistä, aamulla tupakki suuhun ja paanalle, ekalla kahvitunnilla kuppi kahvia, lounaalla sitten jotain kiinteää, iltapäivä kahvia jotain pientä kotona, ruoka illemmalla.

      Ikinä aamulla ruoka oikein kiinnostanut, hyvin harvoin. Sitä sitten pitää syödä, jos on nälkä. Vähän sillä filosofialla menty, pitää syödä, kun nälkä, juoda, kun jano käydä toaletissa kun tarve jne. Toimiva systeemi minulle, joku toinen kai alkaa syömään, kun herätuskello soi, rutiininomaisesti.

      =DW=

    • KauraPlus lese -puuro, jossa raejuustoa noin desin verran. Kaksi isoa mukia maitokahvia. Hyvin käynnistyi.

    • demeter1

      Saaks kertoo eilisestä ? Päätin nimittäin valmistaa nuorille "hotelliaamiaisen", kun tulivat sadan kilometrin päästä yöksi:
      Paahtoleipää, valkosipulisämpylöitä (itse leivottuja), kahvia, tuoremehua, juustoa, kinkkua, tuoresalaattia, marjarahkaa, viiliä, talkkunaa, kuivattuja ja tuoreita hedelmia.....Jäiköhän jotakin vielä puuttumaan ?..))

      Tänään kotona on sitten ollut ankeampaa: kahvia ja ruisleipää, leivän päällä juustoa,,kinkkua, paprikaa...ja vettä...

      • Söisiköhän sitä aamuisin enemmän ja monipuolisemmin jos ois joku joka kaiken esille valmiiksi laittais? Leiposi tuoreet sämpylät ja muutoinkin kattaisi kaiken kauniisti esille. Saisi kutsun aamiasipöytään kun kaikki on katettuna valmiiksi?

        Eikös ole kumma että tavallinen appelsiinituoremehukin maistuu hotelliaamialisella paremmalta kuin kotona :):


      • mimmimummi*
        ollakovaiei kirjoitti:

        Söisiköhän sitä aamuisin enemmän ja monipuolisemmin jos ois joku joka kaiken esille valmiiksi laittais? Leiposi tuoreet sämpylät ja muutoinkin kattaisi kaiken kauniisti esille. Saisi kutsun aamiasipöytään kun kaikki on katettuna valmiiksi?

        Eikös ole kumma että tavallinen appelsiinituoremehukin maistuu hotelliaamialisella paremmalta kuin kotona :):

        Niin ja sitten tulee...sellainen niinkuin runsauden pula.....eli syö kuitenkin vaan jotakin...vaikka silmät vetäisivät vaikka kuinka.... sama tulee laivan buffet ruokailussa....


      • mimmimummi* kirjoitti:

        Niin ja sitten tulee...sellainen niinkuin runsauden pula.....eli syö kuitenkin vaan jotakin...vaikka silmät vetäisivät vaikka kuinka.... sama tulee laivan buffet ruokailussa....

        No näonpä se taitaa mennä. Jos muutoinkaan ei aamuisin oikein aikaisin maita aamupala niin hotelliaamiaisella se onkin sitten yhdistetty aamianen/lounas. Ja tosiaan laivabufeessa ei kai ole tarkoitettukaan että maistat joka ikistä sorttia mitä on tarjolla vaan vapaasti voi valita mileleisesnä. Mutta kun sitä on niin perso kun on tarjolla hyvää.


      • mimmimummi*
        ollakovaiei kirjoitti:

        No näonpä se taitaa mennä. Jos muutoinkaan ei aamuisin oikein aikaisin maita aamupala niin hotelliaamiaisella se onkin sitten yhdistetty aamianen/lounas. Ja tosiaan laivabufeessa ei kai ole tarkoitettukaan että maistat joka ikistä sorttia mitä on tarjolla vaan vapaasti voi valita mileleisesnä. Mutta kun sitä on niin perso kun on tarjolla hyvää.

        Kylläon monta kertaa oikein kismittänyt nuo lapsukaiset.....laivalla.. kun ainoa minkä valitsevat... on ranskalaiset ja nakit....


      • ...
        ollakovaiei kirjoitti:

        Söisiköhän sitä aamuisin enemmän ja monipuolisemmin jos ois joku joka kaiken esille valmiiksi laittais? Leiposi tuoreet sämpylät ja muutoinkin kattaisi kaiken kauniisti esille. Saisi kutsun aamiasipöytään kun kaikki on katettuna valmiiksi?

        Eikös ole kumma että tavallinen appelsiinituoremehukin maistuu hotelliaamialisella paremmalta kuin kotona :):

        Iteasiassa.

        Hotelleissa erilaista tuoremehua, kuin mitä ostetaan tölkitettynä kaupasta ja tarjouksesta. En muista tarkemmin, periaatteessa samaa kamaa, mutta korkealaatuisempaa. Tarjousmehussa ei ole hedelmälihaa, mehutiivisteestä vedellä jatkettuja, Laitteista saatavissa on paremmat mehuriivisteet. Mun mielestä kaupasta saa hyvääkin tuoremehua, mutta se sitten maksaa sitä rahaakin, eikä kitupiikit osta niitä.

        Kukapasitä laatukamaa halvalla myisi, kun saman rahan saa samanvärisestä vedestäkin.

        =DW=


      • mimmimummi* kirjoitti:

        Kylläon monta kertaa oikein kismittänyt nuo lapsukaiset.....laivalla.. kun ainoa minkä valitsevat... on ranskalaiset ja nakit....

        No näinpä :). Tutussa ja turvallisessa on hyvä pysytellä :). Itse taas voisi opetella sihen etä voisi ihan siitä paljoudesta valita itselleen sen normikoisen aterian eikä tavitse kaikkea mättää lautaselle.


      • ... kirjoitti:

        Iteasiassa.

        Hotelleissa erilaista tuoremehua, kuin mitä ostetaan tölkitettynä kaupasta ja tarjouksesta. En muista tarkemmin, periaatteessa samaa kamaa, mutta korkealaatuisempaa. Tarjousmehussa ei ole hedelmälihaa, mehutiivisteestä vedellä jatkettuja, Laitteista saatavissa on paremmat mehuriivisteet. Mun mielestä kaupasta saa hyvääkin tuoremehua, mutta se sitten maksaa sitä rahaakin, eikä kitupiikit osta niitä.

        Kukapasitä laatukamaa halvalla myisi, kun saman rahan saa samanvärisestä vedestäkin.

        =DW=

        No onhan sitä tarjolla monenlaista värimehua mitä tuoremehuna myydään. Kyllä minulla kotonkin on ihan laadukasta appelsiinituoremehua hedelmälihoineen, mutta kyllä minä ainakin vaikka kitupiikkinä koitan ollakin, ostan laatua silloin kun ostan :)


    • Mansikoiden pakastuksen jälkeen jäi pehmosempia marjoja jotka survoin sokurin kaa yhteen ja eilen sitten kiehautin kiisseliksi ja lisäsin sekaan kokonaisia vattuja. Tänään sitten söin aamulla kiiissua valkosuklaamousse silmällä ja kahvia pari mukillista .. tietenkin.

    • sitroen.

      Aamulla ensin magnesiumtabletti ettei tule suonenvetoja. Sitten vuoropäivin B ja C -vitamiini. Sekä hörppy kalanmaksaöljypullosta.
      Ja pannullinen kahvia. Joko vasta tai eilen keitettyä.
      Joskus puolenpäivän jälkeen mikropuuro kaurahiutaleista tai -leseistä, mukana jotain marjaa, tänään oli v. 2012 punaviinimarjaa. Ja puuroon iso siivu voita.
      Vettä ei mainittu, sen kulutus riippuu mistä roikkuu.
      Näillä eväin pärjää pitkälle iltapäivään, jolloin syödään mitä sattuu olemaan.
      Silti pakkaa lihomaan...

    • x.ö-+'.

      Millä ihmeen lautasella.
      Kahvimuki mustaa kahvia, ei liikaa kalorioita.
      Muu ateriointi joskus kuuden jälkeen illasta.
      Kaurapuuro ripuloittaa.

    • ..plähh..

      Veteenkeitettyä kaurapuuroa, suolatonta, muutama makoisa mansikka sekaan, rasvatonta maitoa, 'pakkosyötävä', verenpainelääkkeiden kyyditykseksi. Verenpainetauti ollut melkein koko elinajan, vaikka painoindeksitkin olleet aina kohdallaan. Myöhemmin mukillinen 'kaputsiinoa' = murukahvia rasvattoman kiehautetun maidon kera.

    • nämä aluksi.

      Paahtoleipää, hieman Beceliä, salaatinlehti, palvikinkkusiivu, savujuustoviipale, tomaatti ja kurkkua.
      Kevytviiliä ja tuoreita mansikoita.
      Kahvia.

      Verenpaine-, diabetes-, kilpirauhas- mahansuoja-lääkkeet. (6tabua).

    • namnamnam

      herätessä vain kahvia ja parhaillaan kulhossa puolet mustikka ja puolet mansikkaa omansta pihasta poimittuja, päällä 1/4 litra pehmeäksi sulanutta vaniljajäätelöä, tietysti sitä kotimaista.

    • -.,5z

      Eipä sitten muuta tarvi päivässä syödäkään.

    • Macchiatomukillinen koneen ääressä ja uutisia kuunnellen. Suihkun jälkeen on viili/jugurttiaamiaisen vuoro: lisänä keitetty kananmuna ja paahtoleipää ja päällyksiä. Tuoremehu tai ehkä vitamiiniporetanletti kylmässä vedessä isosta lasista että tulee riittävästi nestettä. Tuore hedelmä, taitaa olla piel de sapo-meloni meneillä. Treenaukset jätän tältä päivältä väliin, liian kuumaa ja nukuin liian pitkään.

    • muorikka...

      Tänään ja yleensä joka aamu Reissumiehen puolikas ja päälle juustoviipale, joko tavallista- tai sulatejuustoa, mieluiten vähärasvaista. Jokin hedelmä tai sitten kurkkua tai tomaattia ja kahvia, tuoretta, n. kaksi mukillista. Monivitamiinitabletti lisänä. Muut lääkkeet myös, joita on otettava verenpaineeseen ja rytmihäiriöihin, siinäpä se.
      Johonkin aikaan päivästä otan magnesiumia ja kalkkia tabletteina sekä joka toinen päivä kalaöljyt. Tulipahan sepustus.

      Kuuma vaan on, öisin vaikea nukkua, kun ei kissojen takia voi pitää ikkunoita eikä parvekelaseja auki. Onneksi ei ole kovin tiivis toi parveke ja pääsee ilmaa sisään raoista.
      Kissoilla on tukalaa vaan ei nämä helteet kovin kauan kestä yleensä.

    • tsippa

      Aamuisin kahvia mukillinen ja puolikas bulgarianjogurttia marjojen kera, sillä en voi juurikaan syödä aamulla mitään. Muutama lusikallinen täysjyväkaurahiutaleita kuivana ja vitamiinit.

      Parin tunnin kuluttua pakuriteetä raakakaakaon ja stevian kera mukillinen, sekä tomaatteja tai vaihtoehtoisesti avokado.

      • Puurolla

        Iso kaurahiutale, uutispuurojauho,rikottu tattarisuurimo, pellavarouhe, kauralese,
        tästä sekoituksesta haudutan puuron, vesimaito, pohjaan.Marjoista keitetyn sopan kera syön.
        Pyrin puuroaineissa käyttämään luomua, hyvässä uskossa. Juon vain vettä ja
        hedelmämehua. Kahvia juon harvoin, enimmäkseen teetä jonka haudutan
        teelehdistä. Kahvilla käyn kahviloissa.


    • kyllä maistuu

      Onko tämän palstan väki lähes kokonaisuudessaan jollain dieetillä kun eväät vaikuttavat niiiiin terveellisiltä ettei mulla ikinä.
      Vetäsin juuri kitusiini mukillisen kahvia ja pari kaneliässää, kohta popsin pitaleivän jonka sisään ahdoin nyhtöpossua niin paljon kun mahtui, peräruuaksii mustikoita ja vaniljalastiketta.

    • Puurolla

      Kyllä ikä järkeä antaa, ymmärtää jotain hyvän aamupalan päälle. Ei pelkkä kahvi ole mikään aamiainen, ennen kahvia on hyvä syödä jotain energiapitoista. Moottori lähtee käyntiin. Nythän on aikaa keitellä ja paistella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe