Toimitilan sijainti

Apunoita

Kertokaapa te muut yrittäjät, kun olette vaihtaneet toimitilan sijaintia. Tulevatko entiset asiakkaat perässä, vai täytyykö luoda uusi asiakaspohja, mihin yleensä menee pari vuotta? Toimin hierojana. Nykyinen toimitila on keskustassa, kerrostalon 2 kerroksessa, missä ei ole hissiä, eikä pihassa parkkitilaa. Olen ollut siinä talossa yrittäjänä 10 vuotta ja nyt tekisi mieleni vaihtaa paikkaa. Löysin lähiöstä n. 4 km päästä keskustasta, valoisan katutason huoneiston, missä on maksuttomat parkkitilat vieressä ja huoneisto olisi puolet suurempi, hinnaltaan edullinen ja siitä saisi ulospäin näyttävän näköisen, kaksi näyteikkunaa puistonäkymin. Mietityttää vain, löytävätkö asiakkaani minut ja palveluni? Olisi kiva kuulla teiltä yrittäjiltä, jotka olette tehneet kyseisen ratkaisun, kannattiko siirto.
Ja kaikille yrittäjille: Oikein aurinkoista kesän jatkoa!

4

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellisuuspohjaa

      jos olet hyvä hieroja niin asiakkaat seuraavat takuulla perässä mutta jos kuulut siihen 13 tusinassa perushierojaklaaniin mitä on joka korttelinnurkassa niin joudut uudet asiakkaat hankkimaan.

      tuossahan on oiva tilaisuus kellottaa todellinen ammattitaitonsa :-)

    • Osa kyllä lähtee

      Miten hyvin tunnet ne vanhat asiakkaasi? Tulivatko hierottavaksi yleensä jalkaisin, bussilla vai henkiolöautolla?

      Henkilöautolla ja osin bussillakin tulleet saattavat siirtyä mukanasi. Ja pysyäkin jonkin aikaa. Saattavat toki siirtyä lähemmäksi palvelevaa hirojaakin.

      Mutta ne melko jalankulkijat todennäköisesti menetät 4 km muutolla.

    • yrittäjä

      Tuskin ne tämä hetkisetkään asiakkaat ovat luoksesi tulleet sijainnin takia, vaan ammattitaitosi takia. Jos sinulle on jo kertynyt vakituinen asiakaskunta, niin eiköhän suurin osa seuraa mukana. Tuskin niille 4 km on mikään kynnys kysymys. Minusta tuosta muutosta voisi olla sinulle vain etua. Esim. voisit mainostaa, että hyvät parkkitilat vieressä, liikuntarajoitteiset pääsevät helposti sisälle, avarat ja valoisat uudet tilat. Jos tilaa on, voisiko siihen ottaa toisenkin yrittäjän joka tukee omaa alaasi? Jalkojen hoitaja, kynsistudio, kosmetologi tms. tai kehittää itse jonkin lisäpalvelun? Minusta muutos on aina merkki siitä, että yrittäjä haluaa kehittyä ja tarjota asiakkailleen uutta.

    • Apunoita

      Kiitos mukavista vastauksista! Vuosien saatossa minulle on kertynyt "vakiokävijäporukka" ja tällä hetkellä en palvelujani voi mainostaa. "Ylimääräiset" asiakkaat käännytän toiselle tutulle hierojalle. Puskaradio on hierojien paras mainoskanava! Hieronnan lisäksi myyn hyvänolontuotteita ja nettikauppani aukeaa syksyllä. Luulen että, jos muutan yritykseni uuteen harkitsemaani huoneistoon, saan sen kyllä hyvin "täytettyä"! Olisihan se ihanaa, että olisi joku toinen yrittäjä samassa tilassa, mutta hierojan työ on niin "iholla olemista",että siinä pitää ympäristö pitää rauhallisena ja meitä hierojia koskee vaitiolovelvollisuus. Ylimääräisiä "korvia" on varottava! En itse pelkää elämässä tekemiä ratkaisuja, mutta kun olen tätä muuttohommaa tutuilta kysynyt, pitävät minua täysin kahelina! Sanovat, että miksi romuttaa, hyvää toimivaa systeemiä ja lähteä uutta luomaan? Sehän on selvää että osa "kävelyasiakkaista" katoaa, mutta yleensä uusia asiakkaita tulee tilalle....
      Joten, taidan kirjoittaa vuokrasopimuksen tällä viikolla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe