Onko sinulla ystäviä?

Kyseleväinen

Juorukellolta salaisuus karkaa, uskotulla ystävällä se on tallessa.

81

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katoko?

      Köyhästä ei välitä edes toinen köyhä, mutta rikkaalla on paljon ystäviä.

      • Ruumiinrujous

        Ystävällinen katse ilahduttaa mielen, iloinen uutinen virkistää ruumiin.


      • Hunajafani
        Ruumiinrujous kirjoitti:

        Ystävällinen katse ilahduttaa mielen, iloinen uutinen virkistää ruumiin.

        Ystävän sanat ovat nuorta hunajaa: makeat mielelle, virvoittavat ruumiille.


      • Paavo Sillanpää
        Hunajafani kirjoitti:

        Ystävän sanat ovat nuorta hunajaa: makeat mielelle, virvoittavat ruumiille.

        Kelvoton mies vetää ystävänsä mukaan, johdattaa hänetkin turmion tielle.


      • Eino Vaherjoki
        Paavo Sillanpää kirjoitti:

        Kelvoton mies vetää ystävänsä mukaan, johdattaa hänetkin turmion tielle.

        Joka vaalii ystävyyttä, unohtaa loukkauksen, joka menneitä kaivelee, menettää ystävänsä.


      • ;;...'''
        Eino Vaherjoki kirjoitti:

        Joka vaalii ystävyyttä, unohtaa loukkauksen, joka menneitä kaivelee, menettää ystävänsä.

        Ystävän rakkaus ei koskaan petä, veli auttaa veljeä hädän hetkellä.


      • ,,,...,,,
        ;;...''' kirjoitti:

        Ystävän rakkaus ei koskaan petä, veli auttaa veljeä hädän hetkellä.

        Paljon ystäviä -- vähän ystävyyttä, tosi ystävä on enemmän kuin veli.


      • Kaikkoaja
        ,,,...,,, kirjoitti:

        Paljon ystäviä -- vähän ystävyyttä, tosi ystävä on enemmän kuin veli.

        Kyllä rikkaan luo ystäviä kertyy, köyhän luota he kaikkoavat.


      • Antelias...
        Kaikkoaja kirjoitti:

        Kyllä rikkaan luo ystäviä kertyy, köyhän luota he kaikkoavat.

        Monet pyrkivät ylhäisten suosioon, anteliaan ystäviä ovat kaikki.


      • Karttaja
        Antelias... kirjoitti:

        Monet pyrkivät ylhäisten suosioon, anteliaan ystäviä ovat kaikki.

        Älä ehtimiseen käy ystäväsi luona, muuten hän kyllästyy ja alkaa karttaa sinua.


      • heiluvahammas
        Karttaja kirjoitti:

        Älä ehtimiseen käy ystäväsi luona, muuten hän kyllästyy ja alkaa karttaa sinua.

        Kuin heiluva hammas ja horjuva jalka on ystävä, joka hädässä pettää.


      • Juoppo...
        heiluvahammas kirjoitti:

        Kuin heiluva hammas ja horjuva jalka on ystävä, joka hädässä pettää.

        Syökää, ystävät! Juokaa ja juopukaa, rakastavaiset!


      • Bordelli
        Juoppo... kirjoitti:

        Syökää, ystävät! Juokaa ja juopukaa, rakastavaiset!

        Hänen suunsa maistuu makealta -- kaikki hänessä houkuttaa! Tällainen on minun rakkaani, tällainen on minun ystäväni, Jerusalemin tytöt!


      • Luopuja...
        Bordelli kirjoitti:

        Hänen suunsa maistuu makealta -- kaikki hänessä houkuttaa! Tällainen on minun rakkaani, tällainen on minun ystäväni, Jerusalemin tytöt!

        Kaikki ovat luopuneet hänestä -- kelvottomia kaikki tyynni! Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei yhtäkään.


      • asuja...
        Luopuja... kirjoitti:

        Kaikki ovat luopuneet hänestä -- kelvottomia kaikki tyynni! Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei yhtäkään.

        Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.


      • Tienviitta
        asuja... kirjoitti:

        Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

        Hyvä ja oikeamielinen on Herra, hän neuvoo syntisille tien.


      • Unohtaja...
        Tienviitta kirjoitti:

        Hyvä ja oikeamielinen on Herra, hän neuvoo syntisille tien.

        Älä muista nuoruuteni syntejä, älä pahoja tekojani! Sinä, joka olet uskollinen ja hyvä, älä unohda minua!


      • Toistaja
        Unohtaja... kirjoitti:

        Älä muista nuoruuteni syntejä, älä pahoja tekojani! Sinä, joka olet uskollinen ja hyvä, älä unohda minua!

        Hyvä ja oikeamielinen on Herra, hän neuvoo syntisille tien.


      • Uskollinen1
        Toistaja kirjoitti:

        Hyvä ja oikeamielinen on Herra, hän neuvoo syntisille tien.

        Herran tie on hyvä, hän on uskollinen niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja lakinsa.


      • Maistaja
        Uskollinen1 kirjoitti:

        Herran tie on hyvä, hän on uskollinen niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja lakinsa.

        Maistakaa, katsokaa Herran hyvyyttä! Onnellinen se, joka turvaa häneen.


      • Rauhanrakentaja
        Maistaja kirjoitti:

        Maistakaa, katsokaa Herran hyvyyttä! Onnellinen se, joka turvaa häneen.

        Karta pahaa ja tee hyvää, pyri sopuun, rakenna rauhaa!


      • Juho Kekkonen
        Rauhanrakentaja kirjoitti:

        Karta pahaa ja tee hyvää, pyri sopuun, rakenna rauhaa!

        Herra, suo armosi ja hyvyytesi niille, jotka tuntevat sinut ja joilla on vilpitön sydän.


      • Mauno Koivisto
        Juho Kekkonen kirjoitti:

        Herra, suo armosi ja hyvyytesi niille, jotka tuntevat sinut ja joilla on vilpitön sydän.

        Luota Herraan ja tee hyvää, niin saat asua maassasi, turvallisilla laidunmailla.


      • Jyrki Katainen
        Mauno Koivisto kirjoitti:

        Luota Herraan ja tee hyvää, niin saat asua maassasi, turvallisilla laidunmailla.

        Jumalaton ottaa lainaa mutta ei maksa takaisin, vanhurskas on hyväsydäminen ja antaa omastaan.


      • Esko Aho
        Jyrki Katainen kirjoitti:

        Jumalaton ottaa lainaa mutta ei maksa takaisin, vanhurskas on hyväsydäminen ja antaa omastaan.

        Hyvä on sen osa, joka luottaa Herraan, ei etsi apua pahan voimilta eikä käänny niiden puoleen, jotka valhetta palvelevat.


      • Tarja Halonen
        Esko Aho kirjoitti:

        Hyvä on sen osa, joka luottaa Herraan, ei etsi apua pahan voimilta eikä käänny niiden puoleen, jotka valhetta palvelevat.

        Herra, ethän ota minulta pois armoasi! Sinun hyvyytesi ja uskollisuutesi varjelkoon minua aina.


      • Urho Kekkonen
        Tarja Halonen kirjoitti:

        Herra, ethän ota minulta pois armoasi! Sinun hyvyytesi ja uskollisuutesi varjelkoon minua aina.

        Hyvä on sen osa, joka pitää huolta avuttomasta. Sitä ihmistä Herra auttaa hädän päivänä.


      • Harri Holkeri
        Urho Kekkonen kirjoitti:

        Hyvä on sen osa, joka pitää huolta avuttomasta. Sitä ihmistä Herra auttaa hädän päivänä.

        Jumala, pelastajani, päästä minut verivelasta, niin minä riemuiten ylistän hyvyyttäsi.


      • Ahti Karjalainen
        Harri Holkeri kirjoitti:

        Jumala, pelastajani, päästä minut verivelasta, niin minä riemuiten ylistän hyvyyttäsi.

        Herra, minä kiitän sinua ikuisesti siitä mitä olet tehnyt. Minä luotan sinun nimeesi, sillä sinä olet hyvä omiasi kohtaan.


      • Jutta Urpilainen
        Ahti Karjalainen kirjoitti:

        Herra, minä kiitän sinua ikuisesti siitä mitä olet tehnyt. Minä luotan sinun nimeesi, sillä sinä olet hyvä omiasi kohtaan.

        Osoita mahtisi, Jumala, pidä voimassa se, mitä olet tehnyt hyväksemme.


      • Paavo Arhinmäki
        Jutta Urpilainen kirjoitti:

        Osoita mahtisi, Jumala, pidä voimassa se, mitä olet tehnyt hyväksemme.

        Minä julistan uskollista hyvyyttäsi ja alati sinun apusi runsautta, jonka mittaa ja määrää en tiedä.


      • Vieno Uimo
        Paavo Arhinmäki kirjoitti:

        Minä julistan uskollista hyvyyttäsi ja alati sinun apusi runsautta, jonka mittaa ja määrää en tiedä.

        Sinä, Herra, olet hyvä, sinä annat anteeksi, runsain mitoin sinä jaat armoasi kaikille, jotka sinua avuksi huutavat.


      • Vladimir Putin
        Vieno Uimo kirjoitti:

        Sinä, Herra, olet hyvä, sinä annat anteeksi, runsain mitoin sinä jaat armoasi kaikille, jotka sinua avuksi huutavat.

        God PUT IN and God PUT OUT


      • Barack Obama
        Vladimir Putin kirjoitti:

        God PUT IN and God PUT OUT

        "Minä olen musta, mutta ihana, te Jerusalemin tyttäret, kuin Keedarin teltat, kuin Salomon seinäverhot.


    • Kalevi Sorsa

      Anna merkki, joka lupaa minulle hyvää. Häpeä vihamiehilleni! Saakoot he nähdä, että sinä, Herra, autat ja lohdutat minua.

      • Paavo Aitio

        Tunnetaanko pimeydessä ihmeitäsi, puhutaanko hyvyydestäsi unohduksen maassa?


      • Päivi Räsänen
        Paavo Aitio kirjoitti:

        Tunnetaanko pimeydessä ihmeitäsi, puhutaanko hyvyydestäsi unohduksen maassa?

        Sinä olet meidän voimamme ja ylpeytemme, sinun hyvyytesi rohkaisee meitä.


      • Johannes Koikkalaine
        Päivi Räsänen kirjoitti:

        Sinä olet meidän voimamme ja ylpeytemme, sinun hyvyytesi rohkaisee meitä.

        Hyvä on aamulla kertoa armostasi ja illalla uskollisuudestasi


      • Pauliina Koskelo
        Johannes Koikkalaine kirjoitti:

        Hyvä on aamulla kertoa armostasi ja illalla uskollisuudestasi

        Hyvä on sen osa, jota sinä, Herra, kasvatat ja jolle sinä opetat lakiasi.


      • Johannes Koskinen
        Pauliina Koskelo kirjoitti:

        Hyvä on sen osa, jota sinä, Herra, kasvatat ja jolle sinä opetat lakiasi.

        Hyvä on Herra! Iäti kestää hänen armonsa, hänen uskollisuutensa polvesta polveen.


      • Risto Ryti
        Johannes Koskinen kirjoitti:

        Hyvä on Herra! Iäti kestää hänen armonsa, hänen uskollisuutensa polvesta polveen.

        Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt.


      • Martti Simojoki
        Risto Ryti kirjoitti:

        Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt.

        Kiittäkööt he Herraa hänen hyvyydestään, ylistäkööt ihmeellisiä tekoja, jotka hän on ihmisille tehnyt!


      • Matti Vanhanen
        Martti Simojoki kirjoitti:

        Kiittäkööt he Herraa hänen hyvyydestään, ylistäkööt ihmeellisiä tekoja, jotka hän on ihmisille tehnyt!

        Joka on viisas, muistaa tämän ja miettii Herran hyviä tekoja.


      • Susanna Ruusunen
        Matti Vanhanen kirjoitti:

        Joka on viisas, muistaa tämän ja miettii Herran hyviä tekoja.

        He maksavat hyvän pahalla, ystävyyteni vihalla.


      • J. K. Paasikivi
        Susanna Ruusunen kirjoitti:

        He maksavat hyvän pahalla, ystävyyteni vihalla.

        Tuo mies ei ajatellutkaan tehdä hyvää. Hän vainosi köyhää ja avutonta, ajoi murtuneen ihmisen kuolemaan.


      • Stalin1
        J. K. Paasikivi kirjoitti:

        Tuo mies ei ajatellutkaan tehdä hyvää. Hän vainosi köyhää ja avutonta, ajoi murtuneen ihmisen kuolemaan.

        Herra, minun Herrani, tule avukseni nimesi kunnian tähden! Sinä olet hyvä ja uskollinen, pelasta minut!


      • Angela Merkel
        Stalin1 kirjoitti:

        Herra, minun Herrani, tule avukseni nimesi kunnian tähden! Sinä olet hyvä ja uskollinen, pelasta minut!

        Halleluja! Hyvä on sen osa, joka pelkää Herraa ja rakastaa Herran käskyjä.


      • Barak Obama
        Angela Merkel kirjoitti:

        Halleluja! Hyvä on sen osa, joka pelkää Herraa ja rakastaa Herran käskyjä.

        Hyvin käy sen, joka on armelias ja lainaa omastaan muille, sen, joka aina toimii oikeuden mukaan.


      • melper?
        Stalin1 kirjoitti:

        Herra, minun Herrani, tule avukseni nimesi kunnian tähden! Sinä olet hyvä ja uskollinen, pelasta minut!

        Hehkuksi hiilet, tuleksi halot, riidan lietsomiseksi toraisa mies.


      • Osama bin Laden
        Barak Obama kirjoitti:

        Hyvin käy sen, joka on armelias ja lainaa omastaan muille, sen, joka aina toimii oikeuden mukaan.

        Kuinka voisin maksaa Herralle sen, minkä hän on hyväkseni tehnyt?


      • V. I. Lenin
        melper? kirjoitti:

        Hehkuksi hiilet, tuleksi halot, riidan lietsomiseksi toraisa mies.

        Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.


      • Charles de Gaulle
        V. I. Lenin kirjoitti:

        Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa.

        Älkää oikeutta jakaessanne tehkö vääryyttä. Älä ole puolueellinen köyhän hyväksi, mutta älä myöskään suosi mahtavaa, vaan ole lähimmäisesi tuomarina oikeudenmukainen


    • Pekka Paatero

      Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.

      • Johanna Hurtig

        Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla.


      • varoittaja...
        Johanna Hurtig kirjoitti:

        Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla.

        Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia.


      • Rauno Saari
        varoittaja... kirjoitti:

        Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia.

        Lopuksi, veljet: iloitkaa, antakaa ojentaa itseänne, ottakaa kehotukseni vastaan, olkaa yksimielisiä ja eläkää rauhassa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.


      • Jalkahiki
        Rauno Saari kirjoitti:

        Lopuksi, veljet: iloitkaa, antakaa ojentaa itseänne, ottakaa kehotukseni vastaan, olkaa yksimielisiä ja eläkää rauhassa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

        Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne.


      • Martti Rautanen
        Jalkahiki kirjoitti:

        Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne.

        Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen.


      • Kirkkaudenkaipaaja
        Martti Rautanen kirjoitti:

        Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen.

        Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme. Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen.


    • Hengetön Kes

      Sateet tyrehtyivät, ei satanut syksyllä eikä keväällä, mutta yhä vain huoruus näkyi kasvoistasi etkä ymmärtänyt edes hävetä.

      • Suurisynti

        Laki tuli maailmaan sitä varten, että rikkomus tulisi suuremmaksi. Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi.


    • Itu...

      Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut.

      • 7 kertaa

        Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?"


      • 77 kertaako?
        7 kertaa kirjoitti:

        Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?"

        "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.


      • 70 * 7
        7 kertaa kirjoitti:

        Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?"

        Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.


    • Seppo Lohi

      Ihminen ei tiedä aikaansa niin kuin eivät kalatkaan, jotka tarttuvat verkkoon, eivätkä linnut, jotka takertuvat paulaan. Niiden tavoin joutuu myös ihminen saaliiksi, kun hänen hetkensä koittaa.

      • Suuri Turhuus

        Jos ihminen elää monia vuosia, hän iloitkoon niistä kaikista, mutta hänen on hyvä muistaa, että pimeitäkin päiviä tulee paljon. Kaikki, mikä häntä kohtaa, on turhuutta.

        Iloitse varhaisista vuosistasi, nuorukainen, nauti nuoruutesi päivistä! Seuraa sydämesi teitä ja silmiesi haluja, mutta muista, että Jumala vaatii sinut kaikesta tuomiolle.

        Karkota suru sydämestäsi ja torju kärsimys ruumiistasi -- silti myös nuoruus, elämän aamu, on turhuutta.


      • ymmärrys
        Suuri Turhuus kirjoitti:

        Jos ihminen elää monia vuosia, hän iloitkoon niistä kaikista, mutta hänen on hyvä muistaa, että pimeitäkin päiviä tulee paljon. Kaikki, mikä häntä kohtaa, on turhuutta.

        Iloitse varhaisista vuosistasi, nuorukainen, nauti nuoruutesi päivistä! Seuraa sydämesi teitä ja silmiesi haluja, mutta muista, että Jumala vaatii sinut kaikesta tuomiolle.

        Karkota suru sydämestäsi ja torju kärsimys ruumiistasi -- silti myös nuoruus, elämän aamu, on turhuutta.

        Ihminen, mahtavinkin, on ymmärrystä vailla, hän on verrattava eläimiin, jotka hukkuvat.


      • Kuollutko?
        ymmärrys kirjoitti:

        Ihminen, mahtavinkin, on ymmärrystä vailla, hän on verrattava eläimiin, jotka hukkuvat.

        Kaikessa, mikä auringon alla tapahtuu, on lohdutonta juuri se, että jokaisen kohtalo on sama, niin kuin sekin, että ihmisen sydän on pahuutta täynnä ja että hänen sisimmässään asuu mielettömyys koko hänen elinaikansa, ja sen jälkeen -- suoraa päätä vainajien joukkoon!

        Niin kauan kuin ihminen elää, hänellä on toivoa. "Elävä koira on parempi kuin kuollut leijona."

        Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään.

        Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu.

        Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla.

        Syö siis leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo kauan sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi.


      • Elävä
        Kuollutko? kirjoitti:

        Kaikessa, mikä auringon alla tapahtuu, on lohdutonta juuri se, että jokaisen kohtalo on sama, niin kuin sekin, että ihmisen sydän on pahuutta täynnä ja että hänen sisimmässään asuu mielettömyys koko hänen elinaikansa, ja sen jälkeen -- suoraa päätä vainajien joukkoon!

        Niin kauan kuin ihminen elää, hänellä on toivoa. "Elävä koira on parempi kuin kuollut leijona."

        Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään.

        Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu.

        Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla.

        Syö siis leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo kauan sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi.

        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta.


      • Nautiskelija/
        Elävä kirjoitti:

        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta.

        Nauti elämästä rakastamasi vaimon kanssa kaikkina turhina elinpäivinäsi, jotka Jumala on antanut; se on osasi tässä elämässä auringon alla, kaiken vaivannäkösi keskellä.

        Tee voimiesi mukaan se mikä tehtävissä on, sillä tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, ei ajatuksia, ei tietoa, ei viisautta.


      • Pekka Vennamo
        Nautiskelija/ kirjoitti:

        Nauti elämästä rakastamasi vaimon kanssa kaikkina turhina elinpäivinäsi, jotka Jumala on antanut; se on osasi tässä elämässä auringon alla, kaiken vaivannäkösi keskellä.

        Tee voimiesi mukaan se mikä tehtävissä on, sillä tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, ei ajatuksia, ei tietoa, ei viisautta.

        Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.


      • Paavo Sillanpää
        Pekka Vennamo kirjoitti:

        Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.


      • Mahdollinen
        Paavo Sillanpää kirjoitti:

        Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.

        Niin Jesus katsahti heidän päällensä ja sanoi heille: ihmisten tykönä on se mahdotoin, mutta Jumalan tykönä ovat kaikki mahdolliset.


      • Olli Rehn
        Mahdollinen kirjoitti:

        Niin Jesus katsahti heidän päällensä ja sanoi heille: ihmisten tykönä on se mahdotoin, mutta Jumalan tykönä ovat kaikki mahdolliset.

        Mutta monta ensimäistä tulee viimeiseksi ja viimeistä ensimäiseksi.


      • Kylläs!
        Olli Rehn kirjoitti:

        Mutta monta ensimäistä tulee viimeiseksi ja viimeistä ensimäiseksi.

        Kylläs käskyt tiedät: ei sinun pidä huorin tekemän: ei sinun pidä tappaman: ei sinun pidä varastaman: ei sinun pidä väärää todistusta sanoman: ei sinun pidä pettämän: kunnioita isääs ja äitiäs.


      • Perijä
        Kylläs! kirjoitti:

        Kylläs käskyt tiedät: ei sinun pidä huorin tekemän: ei sinun pidä tappaman: ei sinun pidä varastaman: ei sinun pidä väärää todistusta sanoman: ei sinun pidä pettämän: kunnioita isääs ja äitiäs.

        Mestari! mitä minun pitää tekemän, että minä ijankaikkisen elämän perisin?


      • Aarteen...
        Perijä kirjoitti:

        Mestari! mitä minun pitää tekemän, että minä ijankaikkisen elämän perisin?

        Taivasten valtakunta on kuin peltoon kätketty aarre. Kun mies löysi sen, hän peitti sen uudelleen maahan, ja sitten hän iloissaan myi kaiken minkä omisti ja osti sen pellon.


    • Oppia lopusta

      Parempi kuin pitotaloon on mennä surutaloon, sillä siinä on kaikkien ihmisten loppu, ja elossa oleva painaa sen mieleensä.

      • Hukuttaja

        Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.


    • Minulla ei ole

      yhtään ystävää. Toivoisin, että olisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4315
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2418
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2116
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      108
      1755
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      332
      1352
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe