Tuli sittenkin uitua.

reppuriika

Ehdin jo päätökseen, että tämä kesä jää väliin ilman ainuttakaan uimareissua. Olin eilen päivällä seurakunnan puutaloissa kolisen tuntia ja hiki virtaili. Urakka loppui sopivasti niin että oli jo pian sauna-aika, kun pääsin kotiin.
Olin ajatellut, että vesi ei ennätä tarpeeksi lämmetä tänä kesänä, jotta uskaltaudun järveen. Tavallisesti uimakauteni loppuu heinäkuun lopulla.
Vettä sateli hiljalleen kun astelin rantaan uimapuku päällä ja kyllähän se sinnikkyyttä vaati astella syvemmälle kun kastelin varpaat rantaveteen. Kylmältä tuntui. Siitä vain sitten vain syvemmälle ja lopulla pulahdus aaltoihin.

Oli ihan mukava fiilis astella saunan löylyyn, kokea nipistävä kuumuus iholla ja tunne, että sittenkin se tuli tehtyä.
Tänään teen sen uudelleen. Ja hellettä piisaa.

16

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin tuossa sitä tuntee olevansa ainut-laatuinen.
      Maailman-kansalaisesta poikkeava yksilö, jota muu-maalaiset pelkäävät ja katsovat ihailevalla kauhulla.
      Minä kummittelen samoin kahden viikon päästä.
      Tosin seurakuntani keskittyy iloisempiin rallailuihin.
      Pilli-mehukin on silloin sallittu.
      Jos nyt joku kehtaa tuoda.
      Kaikillahan meillä on suu ammollaan nesteessä.

      H.

    • Uiskentelen lähes joka ilta, tosin taidan paremminkin lötkötellä rantavedessä kuin laiska hauki. Käyn saunasta useamman kerran järvessä ja viimeisen kerran jälkeen en mene enää löylyy, iholle jää raikas tunne.

      • reppuriika

        Meikäläisellä se on aina koetus ensimmäinen reissu ja kyllä nämä viimeaikaiset helteet ovat saaneet vedet lämpiämään.


    • simmari

      Päättyis tuo ukkosilma niin pääsis uimaan.

    • viime yönäkin*

      Hikinen ilta. Kotimatkalla nousi usva järveltä. Oli kiva huuhdela hiet ennen nukkumaan menoa lämpimässä järvivedessä. Ilmakaan ei ollut kovin viileä 18 astetta, joten kivalta tuntui uiminen.

      Tänää puhaltelee pieni tuulenvire, jok raikastaa muuten helteistä paahdetta.

      Sateesta ja ukkosesta ei ainakaa lähiaikoina merkkejä.
      Kasvimaa kaipaisi sadetta. Kummasti nuo sadepilvet ovat kiertäneet. Toisilla on kaatosadetta ja toisilla kuivuutta.

    • eppu2

      Monasti olen jo uimassa käynyt ja kohta menen taas.
      Olen pessyt hiukset pari kertaa järvivedellä, kivaksi tulee.
      Jos vastarannan mökeillä ei ole ketään, silloin saatan pulahtaa ilman uimapukuakin.

    • demeter1

      Synnyinseudullani ei ole järvistä pulaa. Kuusi hyvää uimapaikkaa minulla on siellä. Jollakin rannalla olen ollut ainut uimari.
      Uin ensimmäisen kerran touko-/kesäkuun vaihteessa ja nyt taas helteiden aikaan.
      Asuinpaikkakunnallani tilanne on paljon huonompi: maauimala 8 kilometrin päässä, kunnon uimarannoille on matkaa 25-30 km:iin...

      Viime kesä meni muuten uimatta. Jotenkin sää oli sellainen, ettei viitsinyt kylmiltään mennä järveen. Tai sitten oli muita menoja..))

      .

    • |||.--

      Lapsena olin oikea vesieläin, joka päivä kesällä läheisellä uimarannalla.
      Mummolassa ei ollut mitään uintimahdollisuutta, paikkakunnan joki oli kivikkoinen oja, jossa ei voinut uida.
      Ei ihme, ettei oma vanhempanikaan koskaan oppinut uimaan.

    • Pistin vesimittarin syvemmälle, että on varmasti vähintään 50 cm:ssä niin kuin kuuluu. Alkoi nimittäin epäilyttää nuo lukemat eilispäivänä.

      On se vesi 25-asteista, uskoa pitää! Ja kyllä sen tunteekin, lämmintä kuin mikä. Eikä ole mistään lätäköstä kysymys...

      Aika kiva maa tämä Suomi. Ainakin juuri nyt ;-))

    • simmari

      Meninkii sitte uimahalliin uimaan ku jyristeli vaan. Tai oikeestaa vesijuoksin. Ei se ole olleskaa sama jos saa uida luonnonvesissä ja jos vielä ilman uikkarii. Oon sitten uinut järvessä, lammissa, meressä ja halin uima-altaassa tänä kesänä.
      Tunturipuroihin vielä ois tarkotus.

    • simmarit

      Jotain hyötyä tästä palstalla roikkumisesta. Menen laittamaan uikkarit kapsäkkiin, kun aamulla lähden maalle, jossa uimarantaan 150 metriä, enkä ole uinut koko kesänä. Josko tulis mentyä tulevalla viikolla uimaan. Usein mulla tavoitteena eka uinti ennenkuin Jaakko heittää kylmän kiven. Yhtään uimatonta kesää ei ole muistissa.

    • RosaLiiin

      Tänään vain suihkuun...

      Mutta monesti on tänä kesänä tullut uitua ihan järvessä...

      Viime viikolla ylitin itseni laskemalla Ruunaan koskenlaskussa viimeisen pätkän Siikakoskea kellumalla, se oli kiva kokemus ja jätti tunteen, että joskus ehkä uusiksi...
      sekin virtaava vesi tuntui niin lämpimältä.

      • RosaLiiin

        ...jatkuu...
        nestettä minäkin odotan, en tosin suu ammollaan...
        Kiva juttu kun Myhinpään mykkyrät ajetaan taas (jos se lista ajettavista pätkistä toteutuu).


    • talviturkissa vaan

      Olishan se varmaan mukava käydä uimassakin edes kerran kesässä. Vaan ei ole meille kaikille suotu sellaista ylellisyyttä mahdolliseksi.

    • Aika harvinainen ilmiö on tullut viime päivinä vastaan iltauinnilla; ilma on selkeästi viileämpää kuin järven vesi. Esim. juuri äsken: vesi 24, ilma 16. Aika kiireesti piti kuivata ja kipittää lämpimiin sisätiloihin ;-)

    • Pirre*

      Niin tuli täälläkin, luulin etten pääse mökille ensinkään saunomaan, ja lämmintä oli vesi, mutta eilen yöllä kun ilma oli jo viilennyt niin enpä enää niin kiireellä uimasilleen heittäytynytkään, mutta viimein kuitenkin...ai että miksikö yöllä, - no klo 21. 00 keräsin mustikoita ja sen jälkeen lämmitin saunan, tein iltapalan jne., kyl siinä puoliyö alkoi jo olla ennenkuin pääsin vapaalle, rankkaa tää eläkeläisen elämä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4194
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4102
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3914
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2725
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2475
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1950
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1609
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe