Uusi tulee kalliiksi.

osssss

20

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensiv. autonvaihto

      Auton pito ei koskaan ole taloudelllisesti kannattavaa kuin korkeintaan niille jotka saavat kilometrikorvauksia.
      Bussilla, polkupyörällä tai jalan kulkeminen tulee halvemmaksi kuin autoilu mutta autoilun kätevyyttä, nopeutta, kuljetuskykyä ja mukavuutta ei mikään voita.

      Käytetty vs uusi on sitten jokaisen oma asia mihin rahat riittää tai miten saa velkaa.

      • Rouskusoppa

        >> Käytetty vs uusi on sitten jokaisen oma asia mihin rahat riittää tai miten saa velkaa.

        Ja samoin se, mistä muusta joutuu luopumaan maksaessaan autosta enemmän. Kymmenen tonnia kalliimpi auto tai kuukauden sapattivapaa joka vuosi? Harvallahan meistä on rahaa rajattomasti.


      • osssss

        Asialinja.
        Noita asioita nuorempana en kyllä pohtinut.Sitten kyllä tajusin kun reilun vuoden vanhaa autoa menin vaihtohyvitystä hakemaan niin olipa silloisia kymppitonneja hävinny dieselinä ilmaan...
        Elämä opettaa ja haittaakse jos joku tietää jo etukäteen.


      • kärvistelyä
        Rouskusoppa kirjoitti:

        >> Käytetty vs uusi on sitten jokaisen oma asia mihin rahat riittää tai miten saa velkaa.

        Ja samoin se, mistä muusta joutuu luopumaan maksaessaan autosta enemmän. Kymmenen tonnia kalliimpi auto tai kuukauden sapattivapaa joka vuosi? Harvallahan meistä on rahaa rajattomasti.

        Olen päättänyt ostaa uuden auton heti kun saan sen verran rahaa kasaan. Velaksi en osta. Kyllä tuo vituttaa tuolla vanhalla ajaa kun noita 100-500€ remontteja tulee vähän väliä, bensaa palaa yli 12 litraa/100km, katsastus remontit välttämättömiä, aina joku jarru kettuilee ja kaikki ruuvit ruosteessa niin paskamainen laittaa. Minua kun ei autoharrastaminen siinämäärin kiinnosta. Laitan kyllä suurimmanosan itse, mutta vain kun on pakko. Mielummin tekisin vapaa-ajallani jotain muuta. Ekan kun saisi ostettua niin seuraavaan väliraha on jo helpompi säästää jos parinvuoden välein vaihtaa. Jos suomessa on autoveroa jo kylliksi hinnassa, en halua siihen päälle maksaa vielä lainan tai osamaksun korkoja. Mutta vielä saan ajaa tovin tällä vanhalla...


      • matematiikkaa
        kärvistelyä kirjoitti:

        Olen päättänyt ostaa uuden auton heti kun saan sen verran rahaa kasaan. Velaksi en osta. Kyllä tuo vituttaa tuolla vanhalla ajaa kun noita 100-500€ remontteja tulee vähän väliä, bensaa palaa yli 12 litraa/100km, katsastus remontit välttämättömiä, aina joku jarru kettuilee ja kaikki ruuvit ruosteessa niin paskamainen laittaa. Minua kun ei autoharrastaminen siinämäärin kiinnosta. Laitan kyllä suurimmanosan itse, mutta vain kun on pakko. Mielummin tekisin vapaa-ajallani jotain muuta. Ekan kun saisi ostettua niin seuraavaan väliraha on jo helpompi säästää jos parinvuoden välein vaihtaa. Jos suomessa on autoveroa jo kylliksi hinnassa, en halua siihen päälle maksaa vielä lainan tai osamaksun korkoja. Mutta vielä saan ajaa tovin tällä vanhalla...

        Ei pikkuvelka näillä koroilla merkitse mitään ja jos otat sen pankista, niin saat outon nimiisi heti. Muista, että autojen hinnat kuitenkin pikkuisen nousevat ja omasi arvo askee, eli väliraha kasvaa kokoajan.


    • wqedqqwqddd

      Jos ei ole pikkurahan puutetta ja haluaa nyt sitten käyttää rahaa autoon
      jolla kukaan muu ei ole ajanut niin uuden hankinta on perusteltua.
      Toinen syy uudelle on todella suuret kilometrimäärät mitä ajetaan,
      ei ole enää merkitystä sillä parilla tonnilla jonka säästää käytetyn kohdalla.
      Joskin ehkä käytetyistä ei aina silloin edes löydy sitä sopivaa joka kerta.

      Aika monen työkaverin kohdalla olen huomannut että ihmeen
      moni hassaa perintöjään auitoon, ostetaan uutta autoa ja
      vaihdetaan sitä 6kk - vuoden välein, joka auton vaihdossa otetaan
      huimat tappiot sitten. Siinä ne perintörajat poltetaan 5 vuodessa
      mm:ssa autoon sun muuhun :)

    • röheetä on

      Uudella takuuautolla kantata liikkeen pihaan:pankaahan kondikseen! Tilatkaa vaikka uusi auto, jos vika ei löydy!

      • osssss

        Ja takuilla eroa.

        Kia 7v

        VW 2v

        Voi päätellä laatua ja kestävyyttä?


      • entä ne kilsat?
        osssss kirjoitti:

        Ja takuilla eroa.

        Kia 7v

        VW 2v

        Voi päätellä laatua ja kestävyyttä?

        sä oot niin viisas.
        Kia on siis paras markkinoilla oleva auto ja kaikki saksalaiset pelkkää kuraa.


      • osssss
        entä ne kilsat? kirjoitti:

        sä oot niin viisas.
        Kia on siis paras markkinoilla oleva auto ja kaikki saksalaiset pelkkää kuraa.

        Sinnepäin.
        Jotain on vialla jos saksalainen ei takuuta enemmän anna?Vai onko siihen muu syy?


      • missä luuraa dorka?
        osssss kirjoitti:

        Sinnepäin.
        Jotain on vialla jos saksalainen ei takuuta enemmän anna?Vai onko siihen muu syy?

        voih, mikä dorka.


      • osssss
        missä luuraa dorka? kirjoitti:

        voih, mikä dorka.

        Mikäs nimittely automaatti?

        Tutti suussa kun ei osaa faktoja esittää?


      • osssss
        missä luuraa dorka? kirjoitti:

        voih, mikä dorka.

        Noo VW olis jo menny konkurssiin jos samat takuut moottorille ja vaihteistolle kun kialla...


    • Riihikuivaa

      "Päätulos on selvä: Kolme vuotta vanhalla autolla kustannukset jäivät selvästi pienemmiksi kuin uudella autolla. Ero syntyy pääosin lainasta."

      Olen ostanut autot aina "käteisellä", joten ei ongelma kulujen suhteen... vaikka onkin uutena ostettu.

      • osakesalkku

        keskimääräisellä 10% vuosituotolla olet siis hävinnyt uuteen "sijoittamalla"...paljonko?


      • niin suomlaista
        osakesalkku kirjoitti:

        keskimääräisellä 10% vuosituotolla olet siis hävinnyt uuteen "sijoittamalla"...paljonko?

        ja kun oikein on nuuka, niin voi joskus ostaa oikein ka´lliin uuden auton ja siinhän raha sen kun sikiää?


      • osssss
        niin suomlaista kirjoitti:

        ja kun oikein on nuuka, niin voi joskus ostaa oikein ka´lliin uuden auton ja siinhän raha sen kun sikiää?

        Voi se uusi auto olla kuin turhuuksien rovio köyhälle..
        Se on kyllä aika turhauttava tuo arvonlasku kun vuoden oot uutta ajanu....


      • Touranilla halpaa?
        osssss kirjoitti:

        Voi se uusi auto olla kuin turhuuksien rovio köyhälle..
        Se on kyllä aika turhauttava tuo arvonlasku kun vuoden oot uutta ajanu....

        niinpä, köyhälle mielenterveyspotilaalle se on turhan iso kynnys, joten turhaan kommentoit omaa linkkiäsi.


    • punaniskaaina

      omat autot on niin vanhoja että ovat omia eikä niissä arvo muutaku nousee

      • kylä näi o

        .

        50 vuoden jälkeen arvo lähtee uudestaan nousuun

        .


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe