Egyptiä tuntevat hoi

KahviKaisa

Olen jo kauemmin ajatellut kirjoittaa tänne, mutta tietäen millaisia kommentteja tekstini tulee saamaan, niin olen jättänyt väliin. Nyt sitten sain jostain voimaa kirjoittaa. Olen ollut vuosia ystävä egyptiläisen miehen kanssa ja voin sanoa, että tunnen hänet hyvin. Noin vuosi sitten ystävyys syveni rakkaudeksi meidän molempien kohdalla. En oikein itsekään tiedä mitä oikein tapahtui, tunne vain tempaisi mukaansa, meistä kumpikaan ei ole kokenut moista ihanaa tunnetta aiemmin, vaikka suhteita on ollut ja mennyt puolin ja toisin. No, asiaa mutkistaa se että hän on naimisissa. Tai oikeestaan mulle se on ongelma, ei hänelle. Hän on kertonut kaiken menneisyydestään ja myös sen kuinka naimisiin päätyi vallan väärän ihmisen kanssa. Kysyin sitten vaihvihkaa, että miksi et sitten ota eroa. Vastaukseksi sain, että ei voi tehdä sitä vaimolleen, koska Egyptissä eronneen naisen kohtalo ei ole niitä kaikken ihanempia ja nainen ei vaan tulisi toimeen. Ihmettelin sitten, että eikö morsiusraha makseta juuri sitä varten, ettei ihan tyhjän päälle jää. Ja Egyptissä avioeroprosentti lähentelee jo Suomen tasoa eli 40% liitoista päätyy eroon siellä, niin pärjäähän ne muutkin naiset sitten. Mielestäni en saanut tyydyttävää vastausta. Sanoin vain että no ei voi sitten mitään, minua et kuitenkaan voi saada jos olet toisen kanssa naimisissa. Olen sitten mieluummin ilman, vaikka rakastankin ja sydämeen sattuu tämä tilanne, mutta miestä en jakamaan ala. Jos tällä palstalla on Egyptiä ja Egyptin kulttuuria yhtään tuntevia, niin viitsisittekö valaista vähän. Mies on kuitenkin hyvin koulutettu, työssä käyvä kairolainen, ja on valinnut kultaisen keskitien uskontonsa suhteen. Hyvin sivistynyt, kielitaitoinen, huolehtiva ihminen, asunut monissa maissa työnsä takia, jne. Ei siis mikään kouluttamaton rantagigolo. Kysyin häneltä, että haluatko, että minusta tulee hänen toinen vaimo?! Hän sanoi, että ei, minusta tulisi hänen ainoa vaimo, jota hän rakastaa ja jonka kanssa asuu (nimenomaan siellä Egyptissä, tai sitten siellä minne hänen työnsä milloinkin hänet vie, niin minä seuraisin mukana, Suomeen ei halua tulla) ja ensimmäinen vaimo saa asua isällään niin kuin tähänkin asti. He ovat vaan naimisissa paperilla ja makuuhuoneessakaan ei mitään ole tapahtunut vuosikausiin, siksi ei ole lapsiakaan siunaantunut. No, jos ei hän eroa entisestä, niin minun käsityksen ja laskupään mukaan olisin vaimo numero 2, vai? Ihmettelen kovin, miksi ei eroa vaimostaan jos kerran asuvat erillään ja käytännössä mitään yhteiseloa ei ole, miksi jatkaa tuollaista? Palkastaan toki antaa vaimolleen rahaa, mutta siihen se sitten jääkin. Ja miehellä ei kuitenkaan mikään hirmu iso palkka ole, joten tuskin sillä kahta eukkoa elättäisi tai niin ainakin olettaisin. Mutta älkää hätäilkö, en ole mihinkään menossa niin kauan kuin mies on toisen kanssa naimisissa, en ole sentään niin typerä ja rakkauden nälkäinen, että varatun miehen ottaisin. Sanoin tuon hänellekin, että ystävinä siis jatkamme. Kyselisin vaan, että mihin tuo hänen "ehdotus" perustuu ja tietääkö hänen vaimonsa mitä hänen selkänsä takana tapahtuu ja jos tietää, niin miksi se ei sitten hae eroa. Onko tässä jotain muuta takana jota mulle ei ole kerrottu? Ehkä yhteistä lainaa tms tai onko sitten mennyt avioliittosopimuksessa lupaamaan ettei koskaan eroa?Tiedä nyt sitten näistä kuvioista. Itse ajattelin viisumia, mutta se ei voi olla kiikarissa, koska liitto ei olisi Suomessa lainvoimainen, niin ei sillä viisumi irtoa. Minun on niiiiiiin vaikea ajatella hänestä, että olisi joku huijari. Hän tietää, ettei mulla ole rahaa ja varallisuutta sen enempää kun muillakaan taviksilla ja viisumia ei saa, koskahän ei ole tarpeeksi varakas. Niin missä asiassa tässä voi sitten enää huijata. Kiitos teille jotka vaivaudutte asiallisesti vastaamaan.

44

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ymmärrä

      Asutko siis Egyptissä vai miten tämä suhde on mahdollinen?

    • pitkä prosessi

      Olen tutustunut täällä Suomessa egyptiläiseen mieheen ja sen tiedän että heillä avioeroprosessi kestää 5 vuotta ! Tarkoitan että mies on sitten vasta vapaa menemään uudelleen naimisiin. Olen myös ymmärtänyt että heidän yhteinen omaisuus ei mene siten puoliksi kuin meillä täällä vaan vaimolle jää kaikki ja jos on lapsia niin heille myös. Tämä taitaa olla se suurin syy miksi eivät ota eroa kovin helposti. Itse en ymmärrä miksi jokin talo esim. on tärkeämpää säilyttää omaisuutenaan ja kitua huonossa liitossa kun sitä taloa ei itselleen ja uudelle vaimolleen kuitenkaan saa missään vaiheessa ellei edellinen vaimo maksa siitä osuuttaan miehelle.

      • China Dragon

        "Hyvin sivistynyt, kielitaitoinen, huolehtiva ihminen, asunut monissa maissa työnsä takia, jne."

        Tällainen mieskö ei ottaisi vaimoaan mukaansa jos menisi töihin ulkomaille ja olisi mennyt naimisiin naisen kanssa jota ei ole rakastanut jne?
        Olen ymmärtänyt tuon sanan "sivistynyt" aivan toisella tavalla.


    • Ihavaa tuli mieleen

      Otaksun sinun olevan niin hänen pauloissaan, ettet enää ajattele järkevästi.

      Miksi ?

      Koska muunnat kertomustasi kommenttien mukaan.

      Eli esim aloituksessa:
      "Noin vuosi sitten ystävyys syveni rakkaudeksi meidän molempien kohdalla."
      Ja myöhemmin:
      "Minun ja hänen välillä on pelkkä ystävyyssuhde, ei siis ainakaan minun kanssani ole vaimoaan pettänyt ."

      Tai sitten nuo toimeentuloon liittyvät ristiriitaiset lauseesi...

      No, katsotaanpa nyt sitten faktoja.

      Muslimilla voi olla 1-4 vaimoa. Koraani vaatii, että mies kohtelee näitä tasapuolisesti. Se tarkoittaa: YHTÄ HYVIN, tai, YHTÄ HUONOSTI.

      Viitaten kirjoittamaasi, jos hän väittää että sinä olisit sitten "ainoa vaimo", hän puhuu siis täyttä potaskaa. Jos hän - Islamin mukaisesti - ottaa sinut toiseksi vaimokseen, hän ei - Islamin mukaisesti - voi kohdella sinua kuin ainoaa vaimoaan, asettaen sinua ensimmäisen edelle.

      Aloitin taannoin keskustelun, jossa halusin kommentoida / tuoda esille erittäin tärkeitä asioita, jotka tapaavat unohtua, kun ollaan rakastuneita toiseen. Suosittelisin vilkaisemaan:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12354155

      Noista neljästä esille tuomastani asiasta et taida olla päässyt vielä ensimmäiseenkään;
      1. Kulttuurin tunteminen - haet apua asiaan jonka voisit itsekin selvittää
      2. toisen uskonnon tunteminen - et liene tätäkään opiskellut
      3. toisen perheen tunteminen - ehkä olet vanhempansa tavannut, mutta et liene itse vaimoa vielä tavannut (eli kenenpä yksipuolista kertomusta asiasta olet kuullut ??? Mistä oikeasti tiedät ettei lapsia ole ??? Vanhempien kertomukseen en sinuna luottaisi, varsinkaan jos tunnet kulttuuria eli 1-kohtaa...)
      4. Motivaatioiden tunteminen... no niin, maalaamatta piruja seinille, totean vaan että oleskelulupaan ei tarvita kuin se, että tulet hänestä raskaaksi...

      Oletko ihan oikeasti miettimässä asiaa, jossa parhaassakin tapauksessa menee vuosia ennen kuin avioero on selvä, varsinkaan kun mies ei ole tehnyt elettäkään sen asian eteenpäin viemiseksi ?

      Kuuntelisit nyt vaikka China Dragonia, joka puhuu ihan asiaa.

      • KahviKaisa

        Mitä ristitriitaa on tuossa?! En ymmärrä. Mitään pettämistä ei ole tapahtunut, kun emme ole sängyssä olleet.

        Anyway,

        1) kulttuurin tunteminen-haet apua asiaan jonka voisit itsekin selvittää
        Olipa taas kommenttien kuningas suomalaiseen tyyliin eli älä pyydä muilta apua, pärjää omillasi. Tuo on tullut minulle hyvin tutuksi tässä vuosien mittaan.
        2) Islamia tunnen kyllä, on tässä sentään vuosien saatossa tullut istuttua tunti jos toinenkin islamin tutkimisen tunneilla. Mutta se että tuntee uskonnon ei välttämättä tarkoita sitä, että olisi perilla tietyn maan kulttuurista. Esim. Marokon kulttuuri on minulle huomattavasti tutumpi kuin Egyptin.
        3) Perheen olen tavannut, vaimon mukaan lukien.
        4) Se että vääntää lapsen ei automaattisesti ole tae oleskeluluvalle, etenkin jos lapsen äiti antaa haastattelussa negan kuvan tyypistä. Suomessa virheellisesti luullaan, että jos on lapsi, niin myös lapsen isällä on automaattinen pääsy tänne. Olen näitä tilanteita nähnyt ja voin sanoa, ettei se ole kuulkaa niin yksinkertaista.

        Hmmm, China Dragoniako minun pitäisi kuunnella?! Ihmistä jonka mielestä kaverien kanssa voi paneskella? Anteeksi, mutta mä en paneskele kavereitten kanssa enkä ystävien. Lapsia minulle ei tule ennen avioliittoa, solmin sen sitten kenen kanssa hyvänsä. Enkä hänen kanssa suunnittele avioliittoa tms, niin kauan kuin hän on naimissa ja hän tietää sen myös. Hän tietää myös, että on olemassa se vaara hänen näkökulmasta, että löydän jonkun toisen jonka kanssa perheen aikanaan perustan. Eli elän ihan täyttä elämää, en todellakaan odota hänen "vapautumistaan" neljän seinän sisällä.


    • joopa joo taas

      Jaa, meiltäkö kyselet, "tietääkö hänen vaimonsa ?", tai "Onko tässä jotain muuta takana jota mulle ei ole kerrottu?"

      Valitan, emme ole selvänäkijöitä.

      Mutta... mitenkä tällainen vaihtoehto:
      Ensin menet hänen kanssaan naimisiin, ja saatte lapsen. Sitten hän jättää sinut ja hakee oleskelulupaa perhesuhteen eli lapsen perusteella (liittohan ei ole laillinen). Seuraavaksi hän sitten yhdistää oman (laillisen) perheensä, eli vaimon ja lapset, joista et nyt edes tiedä, ja koko perhe muuttaa suomeen onnellisena elämään Kelan tuilla.

      Olet todella naiivi, jos et ymmärrä, että varatun miehen kanssa yhteiselämän suunnittelu ei ole yhtään sen vähempää pettämistä kuin vaikkapa yhden yön suhdekaan. Tietysti sillä erolla, että yhden yön suhde ei ehkä vahingoita perhe-elämää yhtä paljon kuin se, että päättää jättää puolisonsa.

      Eikö muuten sen yliopiston pommi-iskun suunnittelukin ollut rangaistava rikos, vaikka sitä ei toteutettukaan ? Mikä muka tekee toisen aviosuhteen rikkomiseen tähtäävän toiminnan moraalisesti tai laillisesti oikeutetuksi ???

      Toisaalta, mitäpä jos pääsettekin oikeasti naimisiin ja kaikki menee kuten toivot... kunnes se mies taas kyllästyy vaimoonsa (nyt: sinuun) ja hakee jo seuraavaa, jättäen sinut huomiotta ja yksin. Olisitko sinä tyytyväinen tilanteeseen ?

      • KahviKaisa

        Kaikki on mahdollista, mutta ovatko egyptiläiset sitten ainoita tässä maailmassa jotka kyllästyvät? Ai niin joo, sorry unohdin ihan että apua ei saanut pyytää eikä kysymyksiä esittää...No anyway,sitähän se on ihan suomi-suomi pareissakin, että ollaan jonkun kanssa parempaa odotellessa. Vai miksi täällä sitten on niin paljon eroja ja pettämistä?

        Kuka sanoi, että suunnittelen yhteiseloa varatun miehen kanssa? Aloitusviestissäni sanoin kyllä aika tarkkaan, että mitään ei tapahdu ennen kuin ottaa eron entisestä.


      • joopa joo taas
        KahviKaisa kirjoitti:

        Kaikki on mahdollista, mutta ovatko egyptiläiset sitten ainoita tässä maailmassa jotka kyllästyvät? Ai niin joo, sorry unohdin ihan että apua ei saanut pyytää eikä kysymyksiä esittää...No anyway,sitähän se on ihan suomi-suomi pareissakin, että ollaan jonkun kanssa parempaa odotellessa. Vai miksi täällä sitten on niin paljon eroja ja pettämistä?

        Kuka sanoi, että suunnittelen yhteiseloa varatun miehen kanssa? Aloitusviestissäni sanoin kyllä aika tarkkaan, että mitään ei tapahdu ennen kuin ottaa eron entisestä.

        "Ai niin joo, sorry unohdin ihan että apua ei saanut pyytää eikä kysymyksiä esittää..."

        Luepa uudestaan, mitä apua pyysit tai kysymyksiä esitit ???

        Kysymykset joita esitit ovat varsin mahdottomia kenenkään vastata, mihin viittasin, esim. "tietääkö hänen vaimonsa" ei liity mitenkään kulttuuriin vaan tuohon kyseiseen pariskuntaan.

        Kulttuuriapua etsiessä voisi vaikka miettiä sitä asiaa siltä kannalta, että jos joku "tuntee egyptiläistä kulttuuria", niin kuvitteletko että Egypti on yksi homogeeninen kulttuuri, ja esim. arvot eivät muutu alueesta, koulutuksesta ja monesta muusta tekijästä johtuen ?

        Voisitko sanoa, onko seksi tai lapset ennen avioliittoa suomalaisen kulttuurin mukaista vai ei ? Väitän, että oma kantasi ei mitenkään välttämättä edusta enemmistöä. Vastaavasti, mitä tahansa kuulet jonkun egypti-gurun vastaavan sinulle, et voi mitenkään sen perusteella vetää omaa tilannettasi koskevia johtopäätöksiä.

        Näin ollen sanoisin, että tarinasi oli ihan mielenkiintoinen, mutta esittämäsi kysymykset eivät ole lainkaan järkeviä.

        Parempia kysymyksiä olisivat esim:
        "Kannattaako minun odottaa ja kituutella 5 vuotta jotta mies joskus vapautuu ja voin harkita avioliittoa" (vastaus: ei)
        "Voinko luottaa miehen sanaan" (vastaus: ei)
        "Onko realistista odottaa että mies ottaa eron MINUN vuokseni" (vastaus: ei)
        "Toiminko yleisesti hyväksytyn moraalin mukaisesti kun yritän vikitellä miestä eroamaan vaimostaan ?" (vastaus: ei)
        "Kannattaako edes jatkaa keskusteluja miehen kanssa näistä rakkaus/avioasioista, jollei mies itse ENSIN päätä erota ? (vastaus: ei)


    • miehenunelma

      Mies haluaa, että hänellä on perinteinen ja turvallinen kotivaimo, "yleiskone", joka laittaa ruuan, pyykit, pitää kodin puhtaana ja hieroo kipeytyneitä hartioita työpäivän jälkeen. Sen lisäksi hän haluaa länsimaalaisen tyttöystävän kaikkeen hauskanpitoon, klubeille, shoppailemaa ja rajuihin hotelliöihin. Kuulostaa ihan joka miehen unelmalta. Kysymykseksi jää, miksi ap suostuu tähän?

      • KahviKaisa

        Ap ei ole suostunut tuohon eikä aio suostuakaan.


      • go girl
        KahviKaisa kirjoitti:

        Ap ei ole suostunut tuohon eikä aio suostuakaan.

        Olet valintasi tehnyt. Ihanaa elämää suklaasilmäsi kanssa Kairon tähtiyössä. Kyllä se Suomessakin on onnistunut nim. Varatun miehen vamppaaminen. Älä sitten ihmettele jos anoppisi vihaa sinua


      • China Dragon
        go girl kirjoitti:

        Olet valintasi tehnyt. Ihanaa elämää suklaasilmäsi kanssa Kairon tähtiyössä. Kyllä se Suomessakin on onnistunut nim. Varatun miehen vamppaaminen. Älä sitten ihmettele jos anoppisi vihaa sinua

        "China Dragoniako minun pitäisi kuunnella?! Ihmistä jonka mielestä kaverien kanssa voi paneskella? Anteeksi, mutta mä en paneskele kavereitten kanssa enkä ystävien"

        Hitsi mikä pihtari:)

        Naiset ovat minulle tuon opettaneet. Sinkkuaikoina "kaverien kanssa" helpotettiin painetiloja mutta ystävien kanssa jopa käytiin alastomina saunassa ilman seksuaalisia tavoitteita.

        Tietysti erona oli se ettei ne kaverit olleet varattuja, eivätkä edes ystävät.


      • ihavaa tuli mieleen
        China Dragon kirjoitti:

        "China Dragoniako minun pitäisi kuunnella?! Ihmistä jonka mielestä kaverien kanssa voi paneskella? Anteeksi, mutta mä en paneskele kavereitten kanssa enkä ystävien"

        Hitsi mikä pihtari:)

        Naiset ovat minulle tuon opettaneet. Sinkkuaikoina "kaverien kanssa" helpotettiin painetiloja mutta ystävien kanssa jopa käytiin alastomina saunassa ilman seksuaalisia tavoitteita.

        Tietysti erona oli se ettei ne kaverit olleet varattuja, eivätkä edes ystävät.

        Niin... ja jos vielä ottaa huomioon, miten ap pitää itseään niin kovin muita parempana, eli "Hän tietää myös, että on olemassa se vaara hänen näkökulmasta, että löydän jonkun toisen jonka kanssa perheen aikanaan perustan."...

        Kaitpa maailman parasta tavaraa kannattaakin sitten pihdata, kun kerran naimisissa olevallakin vaara jäädä sitä ilman on niin suuri, että kannattaa kyllä erota nykyisestä vaimostaan, vaikka se kestäisi viisi vuotta, kunnes ah sitten vihdoin...?

        Eräs viisas sanoi tietyistä naisesta joskus: kun en ole varma, kumpikohan lienee korkeampi: ikä vai äo ?


    • egyptitär

      Oletpa itsesi soppaan ainakin tunteen tasolla saattanut.

    • 5 pitkää vuotta

      Luitko aloittaja tuolta sen kun kerroin että Egyptin lain mukaan avioeron käsittelyaika on 5 vuotta ? Siitä lähtien kun jompikumpi hakee eroa. Tämä on faktaa koska olen jutellut näistä asioista paljonkin egyptiläisen miehen kanssa.

      • VOAR

        Kummaa ettei egyptiläinen mieheni tiedä tällaisesta mitään kun kysyin että pitääkö paikkansa. Sanoi vaan että no ei todellakaan kestä. Asumme Egyptissä että kyllä pitäisi miehellä olla lakitietous edes näiltä osin kunnossa ja jos tässä nyt oikein villiintyy niin voi lähteä vaikka virastoihin asiaa ihan kyselemäänkin.

        Puhutko islamilaisesta avioliitosta vai paikallisessa "maistraatissa" solmitusta vai kummastakin?


    • 5 pitkää vuotta

      Ei vai pidä paikkaansa, no sitten minulle on valehdeltu. VOAR , otapa asiasta selvää koska sulla on egyptiläinen mies. En minä tiedä miten ovat menneet naimisiin siellä. Varmistan nyt itsekin muistanko väärin tuon 5 vuotta.

      • joopa joo taas

        Voi elämän kevät.

        Mitä ihmeen väliä on sillä, kestääkö se nyt 2 vai 5 vai 25 vuotta saada ero, jos kerran tuo mies ei ole edes hakemassa eroa.

        Näistä naisen ajatuksista kun pystyisi jotenkin ottamaan selkoa... taitaa olla taas tällaisia tapauksia joissa mikään järkevä asia ei mene jakeluun alkuunkaan, kun nainen on saanut jotakin päähänsä...


      • VOAR
        joopa joo taas kirjoitti:

        Voi elämän kevät.

        Mitä ihmeen väliä on sillä, kestääkö se nyt 2 vai 5 vai 25 vuotta saada ero, jos kerran tuo mies ei ole edes hakemassa eroa.

        Näistä naisen ajatuksista kun pystyisi jotenkin ottamaan selkoa... taitaa olla taas tällaisia tapauksia joissa mikään järkevä asia ei mene jakeluun alkuunkaan, kun nainen on saanut jotakin päähänsä...

        Minä en kommentoinut koko aloittajan tilannetta eikä se minua edes kiinnosta.

        Kysymykseni koski vain ja ainoastaan tätä väitettyä avioero aikaa yleisesti, ei tähän tapaukseen liittyen :)

        Että siinä sinulle oikea elämän kevät.


      • KahviKaisa
        VOAR kirjoitti:

        Minä en kommentoinut koko aloittajan tilannetta eikä se minua edes kiinnosta.

        Kysymykseni koski vain ja ainoastaan tätä väitettyä avioero aikaa yleisesti, ei tähän tapaukseen liittyen :)

        Että siinä sinulle oikea elämän kevät.

        Miksi tappelette tuosta kauanko eron ottaminen kestää Egyptissä? Mulle se ja sama, ei kiinnosta enkä edes sitä kysynyt.


      • VOAR
        KahviKaisa kirjoitti:

        Miksi tappelette tuosta kauanko eron ottaminen kestää Egyptissä? Mulle se ja sama, ei kiinnosta enkä edes sitä kysynyt.

        En ole mistään tapellut enkä aio tapellakkaan. Kyselin vain kun asia minua kiinnostaa. Kuten viestistäni voit huomata mieheni on egyptiläinen ja tällöin Egyptin käytännön asiat minua luonnollisesti kiinnostavat eivätkä ole se ja sama.

        Niin kuin varmasti huomaat ei minulle vastannut ihminenkään tapellut vaan kyseenalaisti jopa oman tietonsa paikkansapitävyyden. Tätähän juuri on keskustelu vai mitä se sitten mielestäsi on?

        Tunnen Egyptiä ja tunnen kyllä myös egyptiläistä kulttuuria sekä miesten ja naistenkin ajatuksen juoksua. En vain näe mitään syytä lähteä arvailemaan mitähän juuri tämä sinun kaverisi hänen tilanteessaan ajattelee. En ihmistä tunne ja totaalista jossittelua ja arvailuahan se olisi mistä ei olisi mitään hyötyä kenellekkään.

        Sen verran voin sanoa ettei kaverisi tilanne mikään tavallinen ole minun eikä mieheni mielestä, joka sitä egyptiläisen miehen ajatuksen juoksua varmasti ymmärtää. Miehenikin on kyllä yksilö kuten me kaikki. Eli joku muu voi ajatella erilailla kuin hän.

        Yksi asia on kuitenkin varma. Vaimoaan hän ei kirjoituksiesi perusteella paljoa kunnioita. Hänen hyvinvoinnistaan voi välittää mutta kunnioitus puuttuu kun sinun kanssaan tuollaisia keskustelee. Kertomasi mukaan kuulostaa pystyyn kuolleelta liitolta jossa joistakin pakotteista kärvistellään.

        Se onko mies kertonut sinulle kaiken kaikesta niin kuin asiat ovat on taas vain hänen tiedossaan. Sitä et tiedä edes sinä.

        Loppuun voisin antaa oman yksinkertaisen neuvoni. Varovaisuutta peliin äläkä uskoa sinisin silmin kaikkea mitä se sieltä suuvärkistään ulos oksentaa. Muuta tähän ei oikein voi arvailematta neuvoa.


    • 5 pitkää vuotta

      Juu en minäkään mitää tapella täällä halua kuten ei VOARkaan :) Mutta VOARin kanssa olis kiva vaihtaa sanaa ihan sähköpostin kautta koska olen itse aika hämmentynyt monestakin asiasta egyptiläisen ystäväni kanssa. Kun ei tiedä mikä on totta ja mikä tarua, kuten tämä avioeroprosessin aikakin. Luulin tosiaan että mies on rehellinen kertoessaan asioita minulle mutta nyt olen alkanut jopa vähän pelkäämään mitä kaikkea minulle on valehdeltu. Olisi myös kiva tosiaan tietää näiden ihmisten ajatuksenjuoksusta koska välillä mulla vaan loksahtaa suu auki kun en ymmärrä ...

    • Chom chom

      Mulle ihan sama, mistä mies on kotoisin, mutta koska maailmassa vapaitakin riittää, varatut voisi jättää suosiolla rauhaan. Asioiden tilasta on vain yhden osapuolen kertomus. On hyvin mahdollista, että mies on "ajautunut" naimisiin epäsopivan ihmisen kanssa. Ei se ole siinä kulttuurissa tavatonta. Oli miten oli, miehen on tehtävä itse päätöksensä ja ratkaisunsa - tunnettava vastuunsa ja oltava mies. Mies voi ajatella, että hänellä on oikeus onneen ja rakkauteen, mutta on itsekästä hakea oikeuksiaan, jos samalla polkee jo tekemiään sitoumuksia.

      Kysyit, mihin ehdotus perustuu. Se perustuu itsekkyyteen ja pettämiseen.

      • China Dragon

        Chom chom,

        Olet oikeassa. Varattujen suhteen tulee olla nollatoleranssi.

        Miesten kannattaa suhtautua varattuihin naisiin kuten itse olen tehnyt. On tilanteita joissa juhlien jälkeen ystäväni nainen on simahtanut ja yllättäen herännyt muiden lähtiessä pois. Siinä sitten kahden ollaan ja itse hyvin vaivautuneena tilanteesta.
        Nainen menee sängylle ja sanoo etteikö saisi edes vähän...ja tuohon oli pakko sanoa että anteeksi mutta kunnioitan miestäsi enemmän mitä sinua.

        Huikan nyrpeä nenä mutta huominen on kaikille parempi.


      • Lahjus
        China Dragon kirjoitti:

        Chom chom,

        Olet oikeassa. Varattujen suhteen tulee olla nollatoleranssi.

        Miesten kannattaa suhtautua varattuihin naisiin kuten itse olen tehnyt. On tilanteita joissa juhlien jälkeen ystäväni nainen on simahtanut ja yllättäen herännyt muiden lähtiessä pois. Siinä sitten kahden ollaan ja itse hyvin vaivautuneena tilanteesta.
        Nainen menee sängylle ja sanoo etteikö saisi edes vähän...ja tuohon oli pakko sanoa että anteeksi mutta kunnioitan miestäsi enemmän mitä sinua.

        Huikan nyrpeä nenä mutta huominen on kaikille parempi.

        Rahalla noissa maissa saa mitä vaan,myös avioeroja.


      • Kairossa v. 2004
        Lahjus kirjoitti:

        Rahalla noissa maissa saa mitä vaan,myös avioeroja.

        Egyptiläisille "ystävyys" = lahjoja, rahaa,
        hyötyä. Aina. Ystävyyteen vedoten alkaa
        putoilla pyyntöjä, siitä ja tästä. Olet naivi,
        jos et näe että olet vain yksi lypsylehmä,
        jota ruokitaan, kunnes on aika iltalypsyn.


      • KahviKaisa
        Kairossa v. 2004 kirjoitti:

        Egyptiläisille "ystävyys" = lahjoja, rahaa,
        hyötyä. Aina. Ystävyyteen vedoten alkaa
        putoilla pyyntöjä, siitä ja tästä. Olet naivi,
        jos et näe että olet vain yksi lypsylehmä,
        jota ruokitaan, kunnes on aika iltalypsyn.

        Juu,minua lahjoo kyllä,posti tuo millon mitäkin lahjoja.minulta ei ole koskaan mitään pyytänyt,ei rahaa,ei lahjoja.en saanut edes kahvilassa tai ravintolassa maksaa omia juomisia ja ruokia.kunnon arabimies ei koskaan pyydä naiselta rahaa tai lahjoja.


      • China Dragon
        KahviKaisa kirjoitti:

        Juu,minua lahjoo kyllä,posti tuo millon mitäkin lahjoja.minulta ei ole koskaan mitään pyytänyt,ei rahaa,ei lahjoja.en saanut edes kahvilassa tai ravintolassa maksaa omia juomisia ja ruokia.kunnon arabimies ei koskaan pyydä naiselta rahaa tai lahjoja.

        "kunnon arabimies ei koskaan pyydä naiselta rahaa"


        Hmm, sitten Suomessa on aika vähän niitä kunnollisia arabimiehiä.


      • KahviKaisa
        China Dragon kirjoitti:

        "kunnon arabimies ei koskaan pyydä naiselta rahaa"


        Hmm, sitten Suomessa on aika vähän niitä kunnollisia arabimiehiä.

        Vaikea sanoa kun en täkäläisiä tunne.


    • matkaoppaat

      Tsiisus mitä putkikirjoitusta.
      Eihän tuollaista jaksa lukea. Onko aloittaja kuullut kappaleiden vaihdosta, asioiden rytmittämisestä tekstissä?

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe