Rakennusapumies - Palkka?

Mies 1977

Olen Lahdenseudulla rakennusapumiehenä ja palkkani on 11 euroa tunti.

Työ on keskiraskasta työtä - piikkaan, raivaan, kannan tavaroita ym.

Olen suorittanut rakennusalan perustutkinnon - talonrakentaja.

Paljonko palkka pitäisi olla rakennusalan perustutkinnon suorittaneella noin vuoden kokemusta rakennuksilta omaavalla apumiehellä?

14

7391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghhj

      www.rakennusliitto.fi

    • Outsider

      .Keskipalkka ammattimiehellä Suomess 18 €/ t. Esitunti.m. Englannissa noin 11 €/.
      Suomessa palkka haitari noin 1800 - 3000 € kukaudessa.

    • 10.50 €/h - 11.00€, itse ottaisin mieluummin 9.55€/h maksavan nuoren töihin, niitä saa kyllä helposti.

    • keikka

      On kyllä aika huono palkka 11 e. Minäkin sain naisena (ei rak.alan koulutusta) 12,40 e tunnille vuokrafirmalla juuri viime kuussa. Kannattaa katsoa missä on töissä...

    • sasikain1

      12€/h maksimi mitä oon apparin hommista saanut

      • apumiehen apina

        Apumiehen apumies 45mk oli tuolla nimikkeellä v.2001 kyseessä oli muurarin apumiehen apumies.


      • Ammattimies.
        apumiehen apina kirjoitti:

        Apumiehen apumies 45mk oli tuolla nimikkeellä v.2001 kyseessä oli muurarin apumiehen apumies.

        Halvalla on mennyt. Apumiesten keskipalkka pääkaupunkiseudulla 1999 oli noin 50 mk tunti ja nousi eurojen myötä 10 euroon tunti 2000 luvun alkupuolella, milloin se euro aktivoitui joskus v. 2002. Vuokrafirmat kusettivat duunareita ja maksoivat siivoojien palkkaa 90 luvulla tyyliin 30 - 35 euroa rakennussiivouksissa.
        Ammattimiehenä seurasin alaa siihen aikaan.


    • Syön Viinereitä

      Kamalia palkkoja!
      Mersuilla varmaan ajelette ja Kauniaisissa asutte?

      Itse tienaan kevyissä sisätöissä reilusti yli 20e.
      Kesällä Ilmastointi viilentää kivasti ja Talvella ei palele.
      Kiitos siitä teille Rakentajat=)

      • EX_RAKENNUSMIÄS

        Näin se menee. Tosi miehet tekee fyysistä työtä säästä välittämättä, pullahiiret ja hameväki on sisällä lämpimässä.

        NAURAA


      • Terve, mies, terve
        EX_RAKENNUSMIÄS kirjoitti:

        Näin se menee. Tosi miehet tekee fyysistä työtä säästä välittämättä, pullahiiret ja hameväki on sisällä lämpimässä.

        NAURAA

        Pullahiiret ovatkin kaikkein sairain kansa suomessa ja pullahiiret sisätyöläiset kuormittavat suomen terveyshuoltoa mielin määrin. Ei tarvitse kuin suomen lämpötila muuttuu 2 - 3 astetta kesällä, sisätyö pullahiiret ovat kuolemansairaita.

        Itse tein urani rakennuksilla ja telakoilla ja muissa ulko töissä. Hyvin harvoin olin sairaana missään muotoa. Terveenä jäin eläkkeelle enkä vieläkään kyyki sisätiloissa kuin lähinnä iltaisin ja öisin. Ulkoilu on terveellistä vaikka seisoisi keskellä pihaa tumput suorina ja katsoisi suu auki taivaalle.


    • Rak.perustutkinto

      suoriettu ja tuli tehtyä yksi apparin keikka vuokrafirman kautta 11,5e palkalla. Noin 3 vuotta kokemusta.

    • Kalukallepöö

      Mulla apparina 16e/h ja kakilla istun väh.puolet päivästä. Joskus saatan myös sahata pari lautaa. T.kalle kustaa

    • vasarallaleukaan

      about 4v rakennusapumiehen hommia takana ja tuntipalkka 12e, ei koulutusta alalle. lomarahat ja pekkasethan nostaa sit tota palkkaa ku ne maksetaan tilin yhtydessä. niiden kans onkin sit 15,14e/h. paremmin tienaa ku jollain isommilla firmoilla vakituisena vastaavissa töissä (esim. yit, skanska, ncc, srv) oon paljon puhunu urani aikana toisten apumiesten kanssa ja 13e/h on paras tähän asti mitä jollekin on maksettu. vuoden päästä pitäis ite päästä jo seuraavaan palkkaryhmään mikä on sen about 12,50e tessin mukaan. kyllähän tässä ihan mukavasti rahallisesti pärjää, ku ajattelee et työ on aika "helppoo" vaikkakin välillä aivan helvetin raskasta.

    • Anonyymi

      Sain 11.6e tunti mutta se ei ole paha

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe