Yhteistä tekemistä vain ryyppääminen?

Ryyppäämätön

Suhteessamme miestä harmittaa, se kun olemme hyvin erilaisia. Hän tykkää ryypätä ja itse en niinkään. Olemme siis seurustelleet vuoden ja kolme kuukautta. Mielelläni otan lasin tai kaksi, kun kumppanini taas vähintään 10 olutta tai vähemmän ja sen sijaan teräviä. Hän muuttuu iloisemmaksi, rennommaksi ja avoimemmaksi juodessaan, ikinä ei räyhää tai käyttäydy sopimattomasti. Häntä kuitenkin harmittaa, kun menen aiemmin nukkumaan, en ole kännissä ja emme voi harrastaa känniseksiä aamuyöstä. Minua ihmetyttää, koska eihän siitä seksistä tule mitään kun k*lli lerpahtaneena. Eikä viinanhajuinen, k*llia p*lluun työntävä vaikka muuten viehättävä mies sytytä. Mielummin harrastan seksiä selvinpäin virkeänä, tai muutaman lasin nauttineena. Yhteissä illanvietoissa itse menen mielelläni nukkumaan viimeistään siinä kahden aikaan, kun riekkuminen kännisten seurassa ei innosta. Lähden kyllä aina mielelläni mukaan ja voin pitää hauskaa ilmankin viinaa.

Miehen edellisessä suhteessa oli aina yhteistä tekemistä ryyppääminen. Edellinen kumppani oli 24-vuotias. Menivät aina viikonloppuisin yhdessä baariin/yökerhoon ryyppäsivät ja pitivät hauskaa. Itse voin mennä maksimissaan kerran kuukaudessa "radalle", koska en kestä tyhmiä kännisiä ihmisiä useammin ja itse en tykkää useammin ryypätä. Jos ehdotan muuta yhteistä tekemistä, keilusta, elokuviin menoa, frisbeegolfia, museota, teatteria, melontaa, mies ei innostu, katsoo mielummin televisiota kotona. Milloinkaan ystäviensä kanssa mies ei ole täysin selvinpäin, aina juodaan. Ärsyttää, kun mies sanoo että edellistä kumppania oli helpompi rakastaa kun he olivat samanlaisempia. Mitä teen? En haluaisi alkaa ryyppäämään, koska en pidä krapulasta, se ei ole terveellistä ja vielä kaikenlisäksi lihottaa.

Tuntuu oudolta, ihan kuin minä olisin se joka tekee väärin kun en ryyppää. Kuulostaa aika tyhmältä näin 33-vuotiaasta.

172

8438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryyppäämätön

      Unohdin laittaaa edelliseen viestiin, että mies täyttää tänä vuonna kanssa 33-vuotta.

      • mies kaks ysi

        Niin, no pakko kyllä sanoa että jos tuon ikäistä kaveria ryyppääminen on ainut asia mikä elämässä innostaa niin aika spurkua loppua voi mies odotella.Ja sinuna, miettisin kaksi kertaa miksi olet suhteessa, jos elämän keskiö ja yhteisten hetkien teema on dokailu..ihan oikeasti!


      • Kännipano kivaa

        juu, jotain kompromissiähän asia huutais. Keskustelua asiasta. Hyvä lähtökohta varmaakin, että molemmat antaisivat hiukan periksi omista tavoistaan ja tottumuksistaan.


      • hei kaljaveikot hypp

        hei kaljaveikot hyppikää nyt on kesän raikkahin aika.eikun pihalle mokomat kaljamahat,tai sitten on vatsakatari jos on laiha.eikun pihalle.itse en ainakaan kalja mummoa haluaisi elätiksi.kyllä suomesta löytuyy kaljattomia ja mahattomia misuja ja juppeja.


      • maaninen
        mies kaks ysi kirjoitti:

        Niin, no pakko kyllä sanoa että jos tuon ikäistä kaveria ryyppääminen on ainut asia mikä elämässä innostaa niin aika spurkua loppua voi mies odotella.Ja sinuna, miettisin kaksi kertaa miksi olet suhteessa, jos elämän keskiö ja yhteisten hetkien teema on dokailu..ihan oikeasti!

        no voihan sitä ostella vaikka masennuslääkkeitä ja käyä sykiatrilla tai harrastaa liinkuntaa yhdessä ite oon kans hirvee juoppo ämmä ja lääkkeiden väärin käyttäjä mutta masennus on niin paha ettei voi mitää enkä oo kiinnostunu mistää onneks on noita nappeja kaappi täynnä että kun mitta tulee täytee ni ei ku kaapille


      • mmorjensta
        hei kaljaveikot hypp kirjoitti:

        hei kaljaveikot hyppikää nyt on kesän raikkahin aika.eikun pihalle mokomat kaljamahat,tai sitten on vatsakatari jos on laiha.eikun pihalle.itse en ainakaan kalja mummoa haluaisi elätiksi.kyllä suomesta löytuyy kaljattomia ja mahattomia misuja ja juppeja.

        Kalja maistuu täällä myös. Mies ja ikää 33v. Syitä juomiseen riittää, jos olen rehellinen. Iloon, suruun jne. Jotkin asiat on elämässini hyvin, jotkin ei niin hyvin. Unelmat tässä iässä on haudattu osin todellisuuteen. Pakko myöntää että olisin super onnellinen jos löytäisin kunnon naisen (jota rakastan ja joka rakastaisi minua), sillion en itse haluaisi juoda yhtään. Ikää on jo ja tällaisia naista on vaikeampi löytää. En muutenkaan ole kovin sosiaalinen persoona, vaikka tykkään sinänsä olla ihmisten kanssa ja rakastan suomalaisia naisia.

        Jokainen tapaus on hyvin henkilökohtainen ja vaikea arvioida tätäkään näillä tiedoilla. Sanoisin kuitenkin, että itse kunnioitan suuresti alkoholittomia ihmisiä. Ne ovat jotenkin parempia, itse en ole niin hyvä. Alkoholista ei seuraa mitään hyvää, itselleni se on psyykelääke jota ilman on vaikea olla, muttei mahdotonta.


      • 9+9
        mies kaks ysi kirjoitti:

        Niin, no pakko kyllä sanoa että jos tuon ikäistä kaveria ryyppääminen on ainut asia mikä elämässä innostaa niin aika spurkua loppua voi mies odotella.Ja sinuna, miettisin kaksi kertaa miksi olet suhteessa, jos elämän keskiö ja yhteisten hetkien teema on dokailu..ihan oikeasti!

        no huh,huh,
        luulin aloittajan avauksesta heidän olevan jotain max. parikymppisiä.
        jos aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä keskenään,
        en osaa auttaa.

        olen pahoillani teidän puolestanne, säälittää niin paljon onnettomat parisuhteet.


      • ...
        maaninen kirjoitti:

        no voihan sitä ostella vaikka masennuslääkkeitä ja käyä sykiatrilla tai harrastaa liinkuntaa yhdessä ite oon kans hirvee juoppo ämmä ja lääkkeiden väärin käyttäjä mutta masennus on niin paha ettei voi mitää enkä oo kiinnostunu mistää onneks on noita nappeja kaappi täynnä että kun mitta tulee täytee ni ei ku kaapille

        Et varmaan ole tosissasi, mutta silti tiedoksi, että runsas kännäily tuottaa väistämättä masennusta. Mitä enemmän ryyppää, sitä todennäköisemmin siitä seuraa masennusta ja ahdistusta ja tarpeeksi kun ryyppää, niin niitä seuraa siitä todellakin jopa väistämättä johtuen ihan yksinkertaisesti siitä, mitä alkoholi tekee aivoissa (toki sitä lääkkeillä voi ehkäistä, että ei se sillä tavalla väistämätöntä ole, mutta siis ilman lisää aivokemioita sotkevia kemikaaleja on). Se ei pelkästään lamaannuta aivoja, vaan vaikuttaa monen eri aivojen välittäjäaineen vapautumiseen. Toinen asia mikä altistaa masennukselle on tupakka. Mitä enemmän tupakoi niin sen pahemmin.

        Iso osa masentuneista ei kärsisi masennuksesta ollenkaan jos vain eläisivät terveellisemmin, ennen kaikkea eivät ryyppäisi ja tupakoisi. Suurimmalle osalle masentuneista paras lääke masennukseen olisi elintapojen muutos. Jos ei tupakoi, ryyppää eikä muutenkaan käytä mitään päihteitä, niin sopii kysyä itseltään, että mahtaako esim. syödä terveellisesti ja liikkua riittävästi, koska ruokavaliolla ja liikunnan määrälläkin on iso vaikutus mielialaan. Ruokavalion osalta mm. liian vähäinen omega-3-rasvahappojen saanti, liian vähäinen tryptofaanin saanti (esim. juustosta sitä saa hyvin), kaikenlaisten ns. roskaruokien syönti ja yleisesti ottaen liiallinen yksipuolisuus lisäävät masennusriskiä.


      • Taimi Tuulia

        Hai tuon se kylmät voileivät ja liiallinen vapaa-aika teetättävät. Sitä kun joutuu nuorikin ihminen nielemään milloin mitäkin myrkkyä saadakseen liikutuksen pois kehostaan.


      • into hiipuu

        Mies alkaa lähestyä sitä ikää kun krapulat, mikäli niitä on, ovat entistä pidempiä ja sietämättömämpiä, mikä voi hidastaa juomisintoa.


      • into hiipuu
        ... kirjoitti:

        Et varmaan ole tosissasi, mutta silti tiedoksi, että runsas kännäily tuottaa väistämättä masennusta. Mitä enemmän ryyppää, sitä todennäköisemmin siitä seuraa masennusta ja ahdistusta ja tarpeeksi kun ryyppää, niin niitä seuraa siitä todellakin jopa väistämättä johtuen ihan yksinkertaisesti siitä, mitä alkoholi tekee aivoissa (toki sitä lääkkeillä voi ehkäistä, että ei se sillä tavalla väistämätöntä ole, mutta siis ilman lisää aivokemioita sotkevia kemikaaleja on). Se ei pelkästään lamaannuta aivoja, vaan vaikuttaa monen eri aivojen välittäjäaineen vapautumiseen. Toinen asia mikä altistaa masennukselle on tupakka. Mitä enemmän tupakoi niin sen pahemmin.

        Iso osa masentuneista ei kärsisi masennuksesta ollenkaan jos vain eläisivät terveellisemmin, ennen kaikkea eivät ryyppäisi ja tupakoisi. Suurimmalle osalle masentuneista paras lääke masennukseen olisi elintapojen muutos. Jos ei tupakoi, ryyppää eikä muutenkaan käytä mitään päihteitä, niin sopii kysyä itseltään, että mahtaako esim. syödä terveellisesti ja liikkua riittävästi, koska ruokavaliolla ja liikunnan määrälläkin on iso vaikutus mielialaan. Ruokavalion osalta mm. liian vähäinen omega-3-rasvahappojen saanti, liian vähäinen tryptofaanin saanti (esim. juustosta sitä saa hyvin), kaikenlaisten ns. roskaruokien syönti ja yleisesti ottaen liiallinen yksipuolisuus lisäävät masennusriskiä.

        Ei tupakka mitään massennusta aiheuta.


      • akka vaan
        into hiipuu kirjoitti:

        Mies alkaa lähestyä sitä ikää kun krapulat, mikäli niitä on, ovat entistä pidempiä ja sietämättömämpiä, mikä voi hidastaa juomisintoa.

        Ukko 50v ja joka vkl menee kännätessä,vaikka ei ois rahaakaan aina sitä jostain saa velaksi. Kesäloma meni ryypätessä melkein kokonaan,suunnitelmat meni nekin. Ja juu kyllä meinaa ikä siihen kuin montapv juo yhtä montapv krapula,ja sitten se hellittä juuri seuraavaa koitosta varten,juon itsekkin mutta nyt ei mene kuin yksipv ja ei sekään enää aamutunneille ja olen kohta 51v.


      • oma elämä
        Kännipano kivaa kirjoitti:

        juu, jotain kompromissiähän asia huutais. Keskustelua asiasta. Hyvä lähtökohta varmaakin, että molemmat antaisivat hiukan periksi omista tavoistaan ja tottumuksistaan.

        Jaah, tai vaihtoehtoisesti hakevat sopivampaa seuraa. En minäkään jo valmista juoppoa huolis nurkkiin. Enkä miehen vuoksi alkaisi ryypiskelemään, arvostan omaa terveyttäni sen verran etten suostuisi joten ihmettelenkin miten jo yli 30-vuotias ei itse ymmärrä? Kuulosti niin kakaroiden hommalta tuo. Läheisriippuvuutta, vai mikä???


      • etkö tajua?
        mmorjensta kirjoitti:

        Kalja maistuu täällä myös. Mies ja ikää 33v. Syitä juomiseen riittää, jos olen rehellinen. Iloon, suruun jne. Jotkin asiat on elämässini hyvin, jotkin ei niin hyvin. Unelmat tässä iässä on haudattu osin todellisuuteen. Pakko myöntää että olisin super onnellinen jos löytäisin kunnon naisen (jota rakastan ja joka rakastaisi minua), sillion en itse haluaisi juoda yhtään. Ikää on jo ja tällaisia naista on vaikeampi löytää. En muutenkaan ole kovin sosiaalinen persoona, vaikka tykkään sinänsä olla ihmisten kanssa ja rakastan suomalaisia naisia.

        Jokainen tapaus on hyvin henkilökohtainen ja vaikea arvioida tätäkään näillä tiedoilla. Sanoisin kuitenkin, että itse kunnioitan suuresti alkoholittomia ihmisiä. Ne ovat jotenkin parempia, itse en ole niin hyvä. Alkoholista ei seuraa mitään hyvää, itselleni se on psyykelääke jota ilman on vaikea olla, muttei mahdotonta.

        Juomalla et ainakaan itsellesi naista saa, paitsi jonkun pubiruusun.


      • Bubi-amppeli
        etkö tajua? kirjoitti:

        Juomalla et ainakaan itsellesi naista saa, paitsi jonkun pubiruusun.

        Ei Bubiruusua voi omistaa!


      • ÄLÄ PETÄ VAIMOASI?!
        etkö tajua? kirjoitti:

        Juomalla et ainakaan itsellesi naista saa, paitsi jonkun pubiruusun.

        Kaktus paremminkin, joka rouvansa pulloon vaihtaa, hän on jo pettänyt ja pahasti tehnyt aviorikoksen! Neuvotelkaa ensin yhdessä? humalajuomia ei kiitos! PUBKAKTUS tai juolaheinä , niitä löytyy, muka ymmärtäjiä ja lohduttajia, seksitaudin levittäjät, käyttävät miespoloa hyväkseen. Juottavat ja hyväksikäyttävät, Mies yrittää palata vaimonsa luo, mutta minkäs teet? kupat, syfilikset ja valkovuodot, yms .seksitaudit tuliaisena. MIKÄ AVIOLIITTO se on?!


      • Lääkeonuusi
        ÄLÄ PETÄ VAIMOASI?! kirjoitti:

        Kaktus paremminkin, joka rouvansa pulloon vaihtaa, hän on jo pettänyt ja pahasti tehnyt aviorikoksen! Neuvotelkaa ensin yhdessä? humalajuomia ei kiitos! PUBKAKTUS tai juolaheinä , niitä löytyy, muka ymmärtäjiä ja lohduttajia, seksitaudin levittäjät, käyttävät miespoloa hyväkseen. Juottavat ja hyväksikäyttävät, Mies yrittää palata vaimonsa luo, mutta minkäs teet? kupat, syfilikset ja valkovuodot, yms .seksitaudit tuliaisena. MIKÄ AVIOLIITTO se on?!

        Alkoholismiin voidaan hoitaa medikalisoimalla. On myös AA Alno ryhmä perheelle


      • näin on
        into hiipuu kirjoitti:

        Ei tupakka mitään massennusta aiheuta.

        Ovat varmaan hermosairata,kun pitää kokajan sätkää imuttaa.


      • hellyys ja rakkaus.

        Mutta, jos Hän ei ole väkivaltainen ja eikä puhu irstaita humalatilassa, miksi pitäisi vaihtaa agressiiviseen kaveriin, joka selvinpäin kiroilee, huutaa ja tekee ahdistuneeksi olotilan, semmoisiakin on. Riippuu ihmisen luonteesta.


      • maaninen
        into hiipuu kirjoitti:

        Ei tupakka mitään massennusta aiheuta.

        ei aiheuta viinakaan paranoo vaa ku ottaa lisää häppää järkiki luistaa paremmin heti kunnon vähän aikaa ottamatta tulee tavalliseks tallaajaksja hömmelöks liikuntaa ei kannata harrastaa ollenkaan koska ei oo ruokaakaan ei se hevonenkaan kauratta elä liemiruokoo vaa kaikille lääkkeetki voi jättää pois kokonaan ei elätetä lekureita


      • kuningasKOSSU

        toi äijä on alkoholisti jos tykkää kaljasta niin paljon että parisuhteessakin vielä pitää tintata!viina/kalja on sinkkujen kamaa ja pariskunnat dokaavat yleensä vain silloin kun käydään yhdessä ulkona.


      • raikas omena!

        Yleensä pilaantumassa olevan OMENASSA on jo kehittymässä mato. pilaantuneessa omenassa on jo siellä mato hallitsemassa!


      • ymmärrys?
        mies kaks ysi kirjoitti:

        Niin, no pakko kyllä sanoa että jos tuon ikäistä kaveria ryyppääminen on ainut asia mikä elämässä innostaa niin aika spurkua loppua voi mies odotella.Ja sinuna, miettisin kaksi kertaa miksi olet suhteessa, jos elämän keskiö ja yhteisten hetkien teema on dokailu..ihan oikeasti!

        Ovat alkoholin väärinkäyttäjät ja huono kotikasvatus! Kaiken syy löytyy sieltä. Ei ole opetettu hellyyttä ja rakkautta antamaan. kosketuksen puute. Jurotynnyreitä kasvatettu. ainut himo taitaa olla SE:


      • rane2
        maaninen kirjoitti:

        no voihan sitä ostella vaikka masennuslääkkeitä ja käyä sykiatrilla tai harrastaa liinkuntaa yhdessä ite oon kans hirvee juoppo ämmä ja lääkkeiden väärin käyttäjä mutta masennus on niin paha ettei voi mitää enkä oo kiinnostunu mistää onneks on noita nappeja kaappi täynnä että kun mitta tulee täytee ni ei ku kaapille

        sulla on joku perustavaa laatua oleva ongelma


      • Anonyymi
        into hiipuu kirjoitti:

        Ei tupakka mitään massennusta aiheuta.

        Tupakoimattomuus aiheuttaa ahdistusta, lol


      • Anonyymi
        Bubi-amppeli kirjoitti:

        Ei Bubiruusua voi omistaa!

        Bubi pöllöilee telkussa ja on raivona raittiudelle.


      • Anonyymi
        näin on kirjoitti:

        Ovat varmaan hermosairata,kun pitää kokajan sätkää imuttaa.

        Tupakointi on huomattavasti tappavampi tauti kuin alkoholismi.
        Yhdistelmänä tehoja löytyy eniten!


    • Mietitarkkaan!

      Mulla on pitkäaikainen kokemus tollasesta. Toimihan se suhteen alkuhuuman aikoina, yhdessä rilluttelu ja alkoholi aina mukana. Alkoi sitten selvitä mulle, että miehestä en saa mitään irti selvinpäin. Makasi viikolla illat telkkarin edessä sohvanpainona, perjantaina kun tuli töistä, heräsi henkiin, kun sai napsauttaa kaljan auki. Ja sitä rataa...ystävien kans ei oikeestaan ollu muuta yhtiestä, kuin kosteat illanvietot. Normi sosiaalista elämää ei muuten ollut, kuin aina vaan ryyppäämisen kautta kylästelyä yms.peli-iltoja. Muuten ihana mies, jonka kanssa olisin halunnut saada kaiken ja elää yhdessä. Mutta mulla oli vaan sellanen haavekuva alkuhuumasta, jonka varjolla jaksoin uskoa meihin.

      Seksiä hän halusi eniten päissään aamuyöstä. Ja oikeestaan muuten ei halunnutkaan, kuin minun aloitteestani. Krapulaseksi oli toki ihanaa. Mutta ei sellaista elämää jaksa, en minä ainakaan jaksanut. On todella tärkeää, että ite ymmärrät, mitä sinä haluat elämältä ja parisuhteelta- onko se tuota vai jotakin muuta. Sinä et voi häntä muuttaa. Voit muuttaa vain itseäsi. Toki voit kertoa toiselle, miltä sinusta tuntuu. Jos olet äiti-ihminen, voit ehkä kuvitella, mihin tuommonen johtaa, kun vuosia kuluu. Eipä ollut helppo tilanne..tsemppiä.

      • raitar2

        Varmaan monella pariskunnalla sama ongelma, mitä nuorempia ja vähemmän aikaa on ollut yhdessä suhteesta on helpompi lähteä. Ihmisten elämäntilanne vaan varmaan on monilla sellainen että se pienempituloisempi on yleensä nainen,
        mahdollisesti jo siinä iässä että eläkkeellä tai työtön, lapset kasvanneet ja itsenäistyneet muuttaneet pois. Mistä tämä toinen osapuoli, mies tai nainen haluaisi irroittautua suhteesta saa vuokra-asunnon jonka pystyy maksamaan. Monet ovat tilanteessa jossa tuntuu että ei ole ulospääsyä. Monet vain yrittävät sopeutua tilanteeseen. Kirkko- ja kaupunki lehdessä eräs hyvä ihminen kirjoitti että otti ex-miehensä takaisin säälistä elätti häntä ja kun rahat loppuivat meni sosiaalihuoltoon niin virkailija oli vain todennut että hänen täytyy huolehtia ex-miehestä. Älkää ikinä ottako takaisin. Miehet ratsastavat naisten kustannuksella.


      • 18+2

        Mietitarkkaan,
        sähän kerroit mun elämäntarinaani! Siis tälläisiä miehiä ehkä enemmänkin?
        Valitettavasti olen saman, ihanan miehen kanssa edelleen, vaikkei hän minusta välitä. Tärkeintä hänen elämässään baari- ja pelikaverit.
        Mä olen vain joku kodinhoitaja/ siivooja /' kokki ja kotihuora, silloin harvoin, kun mies minua haluaa.

        Vilpittömästi: En suosittele kenellekään jäämistä tälläiseen ns. "parisuhteeseen".


      • ei kotihuorana?
        18+2 kirjoitti:

        Mietitarkkaan,
        sähän kerroit mun elämäntarinaani! Siis tälläisiä miehiä ehkä enemmänkin?
        Valitettavasti olen saman, ihanan miehen kanssa edelleen, vaikkei hän minusta välitä. Tärkeintä hänen elämässään baari- ja pelikaverit.
        Mä olen vain joku kodinhoitaja/ siivooja /' kokki ja kotihuora, silloin harvoin, kun mies minua haluaa.

        Vilpittömästi: En suosittele kenellekään jäämistä tälläiseen ns. "parisuhteeseen".

        Monet tunteettomat alkoholistit käyttävät vaimoriepujaan vain. kodinkone, siivooja, kokki, kotihuora. Ei mitään muuta arvoa. ei viedä yhteisiin juhlatilaisuuksiin, koska olet ruma ja mitättömän näköinen. PYSY KOTONA KOTIHUORA!? Saatananettä loppuu tuommoinen alistaminen. vittuunkaikki alkoholistit sun muut alistajat. paskaperseet!


      • Anonyymi
        18+2 kirjoitti:

        Mietitarkkaan,
        sähän kerroit mun elämäntarinaani! Siis tälläisiä miehiä ehkä enemmänkin?
        Valitettavasti olen saman, ihanan miehen kanssa edelleen, vaikkei hän minusta välitä. Tärkeintä hänen elämässään baari- ja pelikaverit.
        Mä olen vain joku kodinhoitaja/ siivooja /' kokki ja kotihuora, silloin harvoin, kun mies minua haluaa.

        Vilpittömästi: En suosittele kenellekään jäämistä tälläiseen ns. "parisuhteeseen".

        Semppiä vaa ja sitten ryyppään ja panee!!


    • Ryyppäämätön

      Kiitos vastauksestasi Mietitarkkaan! Kuulostaa hyvin samanlaiselta ihmiseltä! Tuota television edessä makaamista olen ihmetellyt, itse katson melko harvoin televisiota, kaksi ohjelmaa tiistaisin ja keskiviikkoisin. Hän siis kirjaimellisesti makaa kaikki illat TV:n ääressä. Kun on saanut alkoholia, unohtuu TV, jopa jalkapallon pronssipeli. Tämä mies on kuitenkin ensimmäinen johon voin luottaa, käy päivisin töissä, oma kämppä,kivan näköinen, rahaa, mukavat vanhemmat, mukava sisarusten perhe, kivoja ystäviä jne. Mutta tuo sosiaalinen kanssakäyminen vaatii alkoholia kaikkien muiden kuin minun, vanhempien ja sisarusten perheen vierailuissa. Vielä ole äiti-ihminen, haluaisin lapsia ja yhteisen kodin. Ikävää on, että ilman alkoholia hänestä en saa keskustellessa asioita irti, sanoo vaan, että on vaikeaa puhua. Kännissä kyllä syvällisempikin juttu silti luistaa...

    • Mietitarkkaan!

      Kuulostaa pelottavan tutulta. Olin itse niin luottavainen ja touhukas, uskoin ja elin kai sitten haavekuvissani. Kun toisaalta ja toisaalta...aina perustelin itselleni, kun oikeen otti pattiin se elämänmeno. Itse nyt päätät elämäsi suunnasta, kun ei ole vielä lapsia. Jos miehesi ei näe tilanteessanne mitään vikaa, vaan syylistää sinua (mulla oli niin), tee päätöksesi. Kun halveksun kuulemma hänen elämäntapaansa ym.

      Kuten sanoin, et voi muuttaa häntä. Usko itseesi, vaikka kuraa tulee niskaan joka tapauksessa. On olemassa ihmisiä, joilla alkoholinkäyttö ei liity joka viikonloppuun, juhlaan, yhteiseen hetkeen ja ihmisssuhteisiin, läheisiin hetkiin ja kommunikaatioon. Itse olen vielä yksin, kokoilen elämäni palasia lasten kanssa. Mutta itse en voinut antaa vaan mennä ja rillutella, ja tuijottaa illat telkkaria. Itseni ja lasten vuoksi.

      Ja oikeastihan se alkoholi oli vain yksi ongelma muiden joukossa. Suhteemme oli vinoutunut, minä vaan annoin ja annoin ja pidin kodin, lapset ja kaikkia asioita järjestyksessä. Ja sisälläni oli niin paljon loukattuja ja vaiettuja tunteita, vihaa ja epäoikeudenmukaisuuden ja liiallisen uhrautumisen tunnetta. Mutta kun...rakastin. Nyt alan jo ymmärtää tuota kipeää suhdetta, mikä meillä oli loppujen lopuksi. Halusin vaan rakastaa ja tulla rakastetuksi. Hain itse apua perheneuvolastakin.

    • Ryyppäämätön

      Olen illalla ja nyt aamulla miettinyt kovasti asioita. Minua ei niinkään häiritse miehen juominen, vaan se ettei hänestä saa oikein mitään irti selvänä. Kun jutellaan miehen humalatilassa niin selvänä ei aina muka muista mitä sovittiin tai ne asiat ei enää innosta.

      On todella hienoa, että olen voinut kirjoittaa tänne palstalle, ja sinä olet vastannut! Ystäväni kun näkevät miehestä aina vain sen iloisen puolen ja pitävät oikein super hyvänä tyyppinä. Viime vkloppunakin onnittelivat kuinka hyvä pari ollaan, kun joskus avaudun näistä ongelmista ystäväni ihmettelevät miksi voin valittaa niin hyvästä tyypistä.

      Olen hieman kysellyt miksi miehen edellinen suhde loppui, mutta hän ei tiedä, koska ei keskustellut asiasta. Tyttöystävä oli vain yhtenä aamuna sanonut, että ei halua enää jatkaa. Mies on arvellut, että ikäero ja yhteenmuuttaminen alkoivat ahdistaa entistä. Muuta varmaa tietoa ei ole, koska asiasta ei oltu keskusteltu. Enää eivät ole missään väleissä.

      Mies on perustellut ettei halua sanoa, että minulle rakastavansa, koska juuri kun sanoi eksälle, niin sitten tuli tämä ero. Tuntuu oudolta, että vaan kännissä rakastetaan ja ollaan tunteellisia. Kun arkena halaan ja pussaan, mies vastustelee ja perustelee, ettei hänen perheessään ole sellaista tapaa ollut. Olen sanonut, että minä toivoisin meille tulevan sellaisen tavan, jotta aina kosketus ei ole vaan aloitus seksiin.

      • wtf?!?

        Pitkän jutun saitkin selvästä asiasta. Ei "mies" sinua rakasta, kuten totesi itse. Estoinen, rajoittunut mm. Näinhän se on kun selvänä ei keksi ja on haluton harrastamaan,yleensä tekemään mitään. Vakavaa on kun vain alkoholi saa syttymään,ilon ja vauhdin päälle.
        Tuollainen elämä ei ole taas sinun juttusi sanojesi mukaan, joten mikä on pointti tänne avautua kun tiedät missä mennään?Vaihtoehtoja kaksi, sinä päätät.


      • Ikisinkku 39.
        wtf?!? kirjoitti:

        Pitkän jutun saitkin selvästä asiasta. Ei "mies" sinua rakasta, kuten totesi itse. Estoinen, rajoittunut mm. Näinhän se on kun selvänä ei keksi ja on haluton harrastamaan,yleensä tekemään mitään. Vakavaa on kun vain alkoholi saa syttymään,ilon ja vauhdin päälle.
        Tuollainen elämä ei ole taas sinun juttusi sanojesi mukaan, joten mikä on pointti tänne avautua kun tiedät missä mennään?Vaihtoehtoja kaksi, sinä päätät.

        Miehes on juoppo ja juopot saa naisia aina. Itse en juo useinkaan ja naista ei ole ollut vuosiin. Pitää kohta oikeesti alkaa juomaan koska en halua olla yksin koko elämää. Tylsä se on joka ei juo ja on harvinaista että sellasen naisen löytää joka haluaa miehen joka ei juo usein. Baareissa en ole käynyt vuosiin joten kohta kai on pakko alkaa käymään.


      • yhdentekevää
        Ikisinkku 39. kirjoitti:

        Miehes on juoppo ja juopot saa naisia aina. Itse en juo useinkaan ja naista ei ole ollut vuosiin. Pitää kohta oikeesti alkaa juomaan koska en halua olla yksin koko elämää. Tylsä se on joka ei juo ja on harvinaista että sellasen naisen löytää joka haluaa miehen joka ei juo usein. Baareissa en ole käynyt vuosiin joten kohta kai on pakko alkaa käymään.

        Hmm. Miksi vaihtaa henkilöauto kuorma-autoon?


      • HUHHHUU
        Ikisinkku 39. kirjoitti:

        Miehes on juoppo ja juopot saa naisia aina. Itse en juo useinkaan ja naista ei ole ollut vuosiin. Pitää kohta oikeesti alkaa juomaan koska en halua olla yksin koko elämää. Tylsä se on joka ei juo ja on harvinaista että sellasen naisen löytää joka haluaa miehen joka ei juo usein. Baareissa en ole käynyt vuosiin joten kohta kai on pakko alkaa käymään.

        Ikisinkku: "Miehes on juoppo ja juopot saa naisia aina". Tuo lauseesi on 110%:sti totta, ja miten paljon onkaan juoppoja naisia. Siis JUOPPOJA NAISIA on aivan suunnaton määrä.. Kuten myös miehiä. Oikein naurattaa tuo, kun ex joi aivonsa pihalle, ja sitten kävi ikävä onnettomuus (umpikännissä molemmat) ja toinen lautoihin, toinen rautoihin ja taas on uuttaa putkessa ja samaa kaliiberia ja mikä hauskinta, uusin juoppopuoliso "turvaa kansaa". Mitenkähän tämä stoori päättyy??


      • Ikisinkku 39.
        HUHHHUU kirjoitti:

        Ikisinkku: "Miehes on juoppo ja juopot saa naisia aina". Tuo lauseesi on 110%:sti totta, ja miten paljon onkaan juoppoja naisia. Siis JUOPPOJA NAISIA on aivan suunnaton määrä.. Kuten myös miehiä. Oikein naurattaa tuo, kun ex joi aivonsa pihalle, ja sitten kävi ikävä onnettomuus (umpikännissä molemmat) ja toinen lautoihin, toinen rautoihin ja taas on uuttaa putkessa ja samaa kaliiberia ja mikä hauskinta, uusin juoppopuoliso "turvaa kansaa". Mitenkähän tämä stoori päättyy??

        Mun ex lähti muuten juopon matkaan 10 v sitten. Kyllästyi muhun kun en juonut ja juhlinut joka viikonloppu. Huonosti se stoori päättyi, mun ex joutus vankilaan kun riitelyn päätteeksi puukotti sitä juoppoa joka puukotti exääni.


      • ihanaraitis!?
        Ikisinkku 39. kirjoitti:

        Miehes on juoppo ja juopot saa naisia aina. Itse en juo useinkaan ja naista ei ole ollut vuosiin. Pitää kohta oikeesti alkaa juomaan koska en halua olla yksin koko elämää. Tylsä se on joka ei juo ja on harvinaista että sellasen naisen löytää joka haluaa miehen joka ei juo usein. Baareissa en ole käynyt vuosiin joten kohta kai on pakko alkaa käymään.

        Juopot ei kiinnosta naisia?!!! EI! Kuka kunnon nainen haluaa juopon miehen itselleen, haisee alkoholille ja eikä seksihommat onnistu! Juopot pysyköön raitilla elämäntoverinsa viinapullon kanssa, jonka ovat valinneet vaimon tai naisensa tilalle. Juoppomies ja viinapullo ne yhteen sopii pannaan ne pussauskoppiin! Älkää hyvät naiset pilatko itseänne juokaleen kanssa, ei siitä ole lapsenkasvattajaksi. ÖRVELTÄJÄT!?


    • AMMA

      Minun esimieheni sanoi minulle kerran, että minussa ei ole mitään muuta vikaa kuin se etten ryyppää. Hänen kannaltaa se näin olikin. Kännipäissään hän teki itsestään idiootin ja minä selvenä olin sitä todistamassa. Ja palaute tuli heti seuraavana päivänä. Hän on aivan loistava esimies eikä hänessä ole muuta vikaa kuin että ryyppää. Olin avoliitossa miehen kanssa jolla paha alkoholiongelma. Kun hän ei suostunut hoitoon, jouduin lopettamaan suhteen. Kerran hän soitti minulle ja kertoi löytäneensä ihanan naisen. Nyt ensimmäisen kerran elämässään hän on pystynyt yhdistämään rakkauden ja tissuttelun. Ymmärrän sen niin, että siellä he kaksistaan ryyppäävät. Kiva heille! Oma alkoholistiveljeni oli yli 10 vuotta naisen kanssa joka myös ryyppäsi. Suhde toimi hyvin. Kun veljeni reilu 40-kymppisenä kuoli alkoholin aiheuttamaan lääkemyrkytykseen, hänen naisensa löysi uuden alkokumppanin muutamassa kuukaudessa. Ja mitä olen heitä seurannut, suhde toimii. Siis se mitä yritän tässä selittää on, että alko alko = OK, selvä alko = ero. Ei kukaan jaksa katsella kännikalaa päivästä-päivään. Ja elämähän on NIIN IHANAA, että sitä ei kannata tuhlata viinanpullon läpi tuijotteluun. Olet vielä nuori! Niin kovin nuori.! Nouse siivillesi ja lähde lentoon, lennä pois ja ala elämään upeaa elämääsi.

    • jo mummo

      Laita kaksi vaihtoehtoa,,joko sinä tai alkoholi....Minä aikoinaan rakstuin mieheen koka joi liikaa ja hän valitsi minut,,ottti vain harvoin alkoholia.liitto on kestänyt jo yli 30 v..
      Toi oli vain mun mielipiteeni asiaan..varmaan on ajatuksia monia???

    • jihify

      Aloittaja ratkaisu: ala ottaa aamupäivisin tasoittavia ja vähennä syömistä. Tai sano sille, että ok jos se ei sitten mussuta läskeistä. Ja kyllä kerran viikossa voi vetää yli pullon vinkkua ilman, että se lihottaisi.

    • Meillä tämä toimi

      Menkää pornokauppaan. Ostakaa tupladildo.

    • TOTUUS777

      ÄLÄ VAAN LÄHDE MUKAAN RYYPPÄÄMISEEN! SIUNAUSTA SINULLE!

      • hjkhjk

        Joo,jätä toi puliukko!! ei parisuhteessa enään viinalla läträtä,silloin vain kun ulkona ollaan ja naidaan sitten vaikka jurrissakin kunhan ollaan hilpeinä,tai sitten ei naira so what,nairaan aamukrapulassa jos siltä tuntuu..


    • Absolutisti

      Viisainta jättää tollanen mies, jolle dokaaminen noin tärkeetä.

      • Anonyymi

        Semppiä vaa!!!


    • Et tee ollankaan väärin kun et ryyppää sun kannattaa miettiä mikä itsesi kannalta on parenpaa elätkö ystäväsi kannalta alkoholihuuruista elämää vai elätkö niin kuin itse haluat kumppannisi voi olla mukava humalassa mutta nautitko todella siitä ja onko seksi sellaista kun haluat normaali mies arvostaa naistaan seksin suhteen voi olla samanlainen muttei tarvitse juoda kumppannin takia vain juimisen vuoksi. Voisit ehkä etsiä raittiin miehen kun teillä on jotain tervettä yhteistä voit ehkä kokea olevasi onnellinen.

      • Eroon vkl-juoposta

        Itse seurustelin pari vuotta kaverin kanssa, joka ei kerta kaikkiaan perjantaina töistä päästyään tehnyt muuta kuin meni heti ekaksi kiireellä kauppaan hakemaan kaljaa ja sitten koko viikonlopun ryypiskelyä heti aamulla herättyään. Alkujaan sitä harmittelin, ja hullu aloin sitten itsekin tissutella... Jossain vaiheessa huomasin, että olin ihan samanlainen kuin tuo mies. Ja lähdin. Minä en ollut sellainen, halusin entisen elämäni takaisin. Ja vaikka jäin yksin, en ole päivääkään katunut. Ainoa, mitä olisi pitänyt tehdä oli se, että lähteä olisi pitänyt jo paljon aikaisemmin.


    • Tiina 32

      Ostin dokumiehen pois asunnostamme ja
      kun sai rahaa ,niin on ihen deekiksellä ja
      nyt alkanut kerjäämään takas,mut turha toivo
      itse on tiensä valinnut,takaisin ei tulemista,
      en usko lupauksiin dokulta.
      Nyt nautin sinkkuudesta ja elän täysillä!
      Otan joskus lasin valkkaria poreammees ja näin hyvä!

    • Mies 37v

      Ööö...miksi te olette yhdessä, jos ei kerta yhteistä tekemistä löydy? Ja jos oma kumppani alkaisi vertailemaan entiseen, ja kuinka entisen kanssa oli asiat niin ja niin, nostaisin kytkintä melkoisen sukkelaan.

      • mies 37v

        Ja ää nyt vaan hyvä ihminen ala viinan kanssa läträämään kumppanin mieliksi.


      • fatka faktana

        veikkaisin että koska kyseessä on komea mies, sen takia yhdessä, vaikka mitään yhteistä ei olekaan. ja sen takia aloittajan naiskaveritkin puolustelevat ja superhyvänä tyyppinä pitävät, kun kyseessä on komea mies.


    • non-a

      Minun miesystävällä on myös samantapainen ongelma. Jos hänellä on jotakin menoa niin se on yleensä ryyppäämiseen liittyvä meno. Miehellä on yksi ystävä jonka kanssa kun hän tapaa niin tapaamiseen liityy alkoholi. Milloin on saunailta jossa juodaan, milloin mennään "pyöräilemään" ja samalla muutamalle oluelle. Samoin kaikki konserttireissut ja urheilutapahtumat sujuu kaljaa kitaten. Työkavereiden kanssa mennään työpäivän jälkeen parille tai sitten loppuviikosta vietetään saunailtaa. Jos mies itse menee yksin "lenkille" niin silloinkin pitää käydä lähibaarissa parilla oluella. Olenkin ihmetelly tässä parin yhteisen vuoden aikana etteikö hänellä ole todellakaan muunlaisia menoja kuin alkoholiin liittyviä. Minusta tuollainen käytös on vastenmielistä ja lapsellista. Mies on nyt 45-vuotias joten pitäisi jo olla miehen iässä. Itse hän ei näe tässä mitään outoa vaan hänen mielestään hän käyttää alkoholia vähän ja oikealla tavalla. Itse en käytä alkoholia juuri ollenkaan ja minua on alkanut pikkuhiljaa häiritsemään hänen käytöksensä, olenkin miettinyt että kuinka kauan jaksan tuollaista enää katsella.

      • viisastuin lopulta

        Katselin 15 vuotta, hukkaan heitettyä aikaa ellei itse tajua.


    • Jatta.

      Kuulostaa aika tyhmältä, koska olet tyhmä. Normaali nainen olisi lähtenyt ajat sitten eikä kirjottelisi siitä tänne.

      • kukaontyhmä?

        Jatta,
        sinä olet erittäin älykäs ihminen, koska kykenet hahmottamaan erilaisissa ihmisuhteissa olevat riippuvuussuhteet, hienoa. Tähän eivät edes psykoterapeutit ja psykiatrit pysty.
        Jokainen ihmissuhde on ainutlaatuinen, mutta monet toimivat melko samalla kaavalla; ollaan joko tasavertaisessa parisuhteessa tai toinen hallitsee toista.
        Nämä on peruskuviot, paljon muitakin on.


    • viinasiepon ex-vaimo

      Meillä mies valitsi viinan, minä lähdin.
      Nykyään parisuhteessa vähemmän viinaan menevän kaverin kanssa, jonka kanssa on kiva lähteä välillä milloin minnekkin ja harrastaa erilaisia aktiviteettejä.

    • annuliini1

      Vaihda ihmeessä miestä, tai ole sinkkuna, jos se vaan on mahdollista.
      Olet vielä todella nuori, sinulla on elämässä edessä ihania vuosia.

    • Huojentunut 1

      Olin myös rakastunut henkilöön,jolle oli itseestään selvyys,että kaikkea tehdään yhdessä,niin hyvää kuin pahaakin.Olin kuitenkin oma itseni koko ajan,enkä ottanut kahta lasillista enempää samana iltana.Hänellä täytyi olla kuitenkin kavereitaan ympärillään viikonloppuisin,joka minua toisinaan suututti.Ei hän riidellyt eikä rähjännyt,mutta minua alkoi kaivella hänen kieroutensa ja teeskentelynsä.Humalatilassa hän oli avoimempi puhumaan asioistaan ja samalla pääsin kuulemaan kun hän puhui niistä kavereilleen ja minullekin.Selvänä hän sitten tekeytyi muistamattomaksi ja selitti aivan toisin.Minusta kuitenkin tuntui,että se oli totta jota hän hiprakassa puhui.Töitä hän kyllä paiski,monessakin vuorossa rakennustyömailla,mutta olisi vaatinut samaa toiseltakin.Vanhempieni läsnäollessa hän esitti niin fiksua,että sai heidätkin pitämään itsestään....Onnekseni hän löysi minua nuoremman ja parempituloisen,olin silloin 29-vuotias ja olisin halunnut perustaa perheen.Tämä pettymys piti minut vuosia kaukana miespuolisista,koska olin menettänyt luottamuksen miehiin,enkä enää uskonut itseenikään.Myöhemmin kuitenkin tulin monesti toteamaan,,että ero oli minun parhaaksi,hänen kanssaan penkin ja seinän välissä olisi mielenterveys ollut vaarassa.

    • ei kiinnosta juoda

      Keskustelkaa siitä että mikä on elämässä tärkeää,onko se elämän tarkoitus kännissäolo?
      Jos olisi, varmaan jokaisella olisi nappi takaraivossa jo valmiina, josta saisi humalatilan heti päälle.
      Itse arvostan enemmän todellisuudessa elämistä.Haluan että muistan jokaisen hetken, ja nautin elämästä.En halua krapulaisia aamuja, kun ei muista eilisestä, tai paljon muustakaan.
      Jos puolisosi arvostaa juoppoanaista, hän varmaan löytää sellaisen lähikuppilasta.Terttu, Ritu tai Leena yleensä nimenä.
      Kaikki on ihan siitä kiinni, että mitä elämsässä haluaa, ja mitä arvostaa.
      Jotkut arvoistaa sitä, että saa kännissä koheltaa, ja aivottomana kontata ja oksentaa, ilman mitään muistikuvaa siitä.
      Toiset arvostaa yhteisia iltoja , ja kaksinkeskisiä keskusteluja, läheisyyttä.
      Aitoa elämää, ilman humalaa.

      PS:Alkoholinsuurkuluttaja on aina huono puoliso ja isä.

    • tuttu ongelma

      Hän vaikuttaa riippuvaiselta rentoutumiskeinostaan ja voit olla varma siitä, että hän ei näe mitään syytä muuttaa elämäntapaansa. Voit kuitenkin olla myös varma siitä, että hänen fyysinen kuntonsa ei tuota menoa ikuisesti kestä, persoonallisuus tulee muuttumaan vähitellen ja fyysinen olemus myös. Työongelmat ja sairaudet seuraavat myöhemmin, jos tahti vielä kiihtyy, kuten se usein tapaa tehdä. No ainakaan en alkaisi mitään perhettä tuohon väsäämään, jos se on tulevaisuudensuunnitelmissasi. Melkeinraittiitakin miehiä löytyy, johon voit vaihtaa tuon jolle et ole tarpeeksi huono. Alemmuudentunto paistaa läpi kertomuksestasi, siihen saattaa pian liittyä vaihtoa enteileviä tekosia kuten toisten naisten kanssa lähentymiset, pysy tarkkana.

      • jeesbokspallinaama

        Totta. Ja joka viikonloppu baareissa juoksevan iho huononee ja vanhentunee paljon nopeammin.


    • Kokemusta on

      Juopolle suurin rakkaus on viina ja tulee aina olemaan. Muut asiat tulevat vasta kaukana jäljessä. Juoppo on henkiseltä tasoltaan lapsi ja pysyykin lapsena.

      • aivan eri asia

        On alentavaa lapsia kohtaan verrata juoppoa lapsiin. Juoppo on viinan orja, ja orja tekee tarkkaan sen, mitä isäntä eli viinan himo vaatii. Ymmärrä, että sinulla ei ole orjaan valtaa, vain viinan himo määrää. Lupaukset ovat arvottomia joilla yksinkertaisia juijataan, vain teot ratkaisevat.


    • PolokupyöränSatula

      Aloittajan miehen alko-ongelma on juurikin aloittaja itse. Mies ryyppää vitutukseen kun aloittaja on niin tuperä nettiriippuvainen että ilmeisesti istuu perse leveenä netissä ja päivittää jatkuvasti facessa ja lopunaikaa kitisee täällä suolisaitilla kohtaloaan.

      Levittelisit aloittaja haarojasi useimmin niin kylse mies vihjeen hokaa, joos ei nii siton kyl vitsit vähis.

      Riippuvuuksia on monia joillekkin on alko, joillekkin on pelikoneet, netti, jne..

      Normi ihmiset suuntaa ulos esimm. luontoon matkoille ja sit tietty baariin jotku huorraa ja panee kuin polokupyörän satulaa, vain mielikuvitus on rajana.

    • olet

      Jätä pois,koska olet paljon arvokampi.

    • hena3

      Itse olin samankaltaisessa tilanteessa. Annoin kaksi kertaa ehdotkin, että pyysin miestä valitsemaan alkon tai minut. Hän kummallakin kerralla valitsi minut, mutta juominen muuttui siten, että hän joi salaa. Me ei asuttu yhdessä niin hänen oli hyvä peittää juomisensa jäljet, mutta kuitenkin minulla jäi epäilys, ettei kaikki ole niin kuin pitäis. Sitten juomisen lisänä tuli epäluottamus, jonka vuoksi koko suhde oli tuhoon tuomittu. Lähdin suhteesta ja nyt olen onnellinen että niin tein. Tietenkin sain haukut niskaani, mutta ymmärrän enemmänkin, että se on hänen tapa käsitellä omia tunteitaan.

      Eli sinunkin tilanteessa ongelma on se, että olette eri elämäntilanteessa tai arvostatte erilaisia arjen asioita. Mies haluaa jatkaa juomista ja sä et halua käyttää alkoa. Loppujen lopuksi sä joko turrut siihen ja hyväksyt alkoholin osaksi elämään. Silloin sä myös kiellät omat tunteesi.

      Toisaalta jos sä annat ehdot kumppanille, niin onko hän valmis jättämään alkoa. Usein jos ei itse näe ongelmana, niin vaikea sitä käyttäytymistä on muuttaa toisen toiveiden mukaisesti. Ehkä mahdollisesti juominen loppuisi hetkeksi (viikoksi tai kuukaudeksi), mutta se jatkuis myöhemmin uudestaan joko sinun nähden tai salassa. Muutos pitää tapahtua omasta tahdosta ja säkään et voi miestäs muuttaa vaikka kuinka haluaisit.

      Sä voit vaikuttaa omaan elämääsi, minkälaisen sä siitä haluat rakentaa ja haluatko ihmissuhteita, jotka enemmänkin vievät sinulta voimavaroja ja aiheuttavat mielipahaa. Mitä kuvauksesi kertoo, niin kannatan vahvasti sitä ajatusta, että lähde suhteesta ja elä onnellisesti omia tarpeita ja tunteita kuunnellen.

    • rau_mat

      näitä miehiä näkee joka kuppilassa viikonloppuisin ja viikolla ei tanssilavoilla. näillä vaan viina humala hakuinen juominen.ei tämä lopu lähde kun viellä voit kun ei lapsia löydät uuden ihmisen rinnalla kulkijan ei viinan kanssa letraajaa..sohva perunaa..meillä 42 vuotta yhteistä matkaa joka päivä uutta ilon aiheita tanssi latinat..jne..niin ja elämälle viini lasillinen tai kaksi yhdessä.

    • alko-kana

      jätä moinen juoppo vielä kun pystyt!

    • heppuli9

      No eihän toi kännikala ole sulle olenkaa sopiva, mulla oli samanlainen nainen en kestänyt sitä ja lähdin käveleen ei sellainen suhde toimi.

    • Täysraitis

      Ei kai tällaisesta asiasta tarvitse täällä kysyä ! Mies välittää vain alkoholista, ei sinusta. Tai ainakin alkoholi on hänelle tärkeämpi kuin sinä. Sinä vain olet mahdollistaja hänen juomiselleen. Kohta miehesi on täysi alkoholisti ellei jo ole? Pistä kaveri pihalle heti,joudut sen joka tapuksessa tekemään.

    • kokenut samoin

      Hei Ryyppäämätön!
      Suosittelen Sinulle erittäin lämpimästi, että lähde tuosta suhteesta niin kauan kuin Sinulla on vielä itsekunnioitusta ja itsekritiikkiä jäljellä.
      Ryyppäämään älä ala missään tapauksessa toisen mieliksi.
      Ryyppääminen on miehen ongelma ei Sinun.
      Minulla oli samanlaiset kokemukset ja se minun ryyppäämättömyyden arvostelu jatkui myös seurustelukumppanini kavereiden toimesta, sillä minulle aina sanottiin, että kuvittelenko minä olevani parempi kuin he.
      Minä aina ilmoitin heille, että niin kauan kun minä en arvostele Teidän ryyppäämistä, niin Teillä ei ole mitään oikeutta arvostella minun ryyppäämättömyyttä.
      Heitin taakseni sekä miehen että hänen kaverit ja katunut en ole hetkeäkään.

    • almananda

      saman kokenut, ja siihen vielä lisänä miehen holtittomat naisseikkailut, aamulla ei tiedetty mistä herätään ja kenen kanssa, vuoristoratamaiset mieli-alojen vaihtelut, valehteleminen, äkkipikaisuus, taloudelliset ongelmat...tuhoaa naisenkin, jos ei tajua hypätä pois kyydistä ajoissa. kukaan ihminen ei ole niin arvokas, että omaa elämäänsä kannattaa heittää sen takia hukkaan.

      • Koville otti

        Joo, niin tuttua tekstiä.Saman kokenut.Haaveet kun kaatuu,tulee nöyryyttä.Elämä laittaa polvilleen,sieltä voi nousta vain ylöspäin.
        Lapsen takia itse jättäydyin kyydistä pois.Sattui niin saatanasti ja kysyin moneen kertaan että miksi viina oli tärkeämpi kuin me.Ehetymiseen menikin ekat 5v.


    • Voitte

      alkaa vaikka polttelemaan yhdessä.

      • laillistakaa

        Ja kannabista ei tuppakkaa! :)


    • Miiiiiiiiinuska

      No joo.. Mun ex-mies halusi kans aina vaan ryypätä. Joskus join mukana, mutta kun se vaan ei ole mun juttuni. Kun kieltäydyin juomasta, niin mies haukkui minut uskovaiseksi, tiukkapipoiseksi ämmäksi, joka ei osaa kuulemma rentoutua..

      Mun urheiluharrastukseni olivat suurta myrkkyä miehelleni. Mihinkään hän ei lähtenyt kanssani, ei mihinkään! Ainoastaan hänen omat reissut kiinnostivat, niihin olikin sitten pakko päästä mukaan ja viinaa oli aina mukana niin että sillä olis juottanut kapakallisen porukkaa!

      Kun mainitsin hänelle hänen juomisestaan, niin hän haukkui vaikka miksi. Kun kielsin hänen kavereitaan tulemasta meille juopottelemaan, niin taas minut haukuttiin v..un lehmäksi ja s..tanan huoraksi ja kavereitten kuullen!

      Mies lähti sitten itse muualle ryyppäämään, kun v..un akka ei anna kotona juoda..

      No, lopulta tämä akka pakkas kimpsut ja kampsut ja lähti! Sielläpähän juopotelkoon ja niin kyllä juopotteleekin ja nythän ne ryyppykaveritkin pääsivät sinne juopottelemaan! Mä valitsin toisenlaisen elämän! Pärjään ilman viinaa vallan mainiosti!

      Sitä samaa suosittelen sinullekin Ryyppäämätön.

    • lähtölaskenta k

      En jäis sinna tuohon suhteeseen.. Mun mies juo joka päivä.. Pystyy hoitamaan velvoitteensa, mutta heti kotona kalja haetaan jääkapista. Aina lupailua kuinka kohta vähennetään.. Muutin jo kerran pois ja sitten säälistä takaisin, mikä oli virhe. Mies on muuten ihan ok, mutta alkoholisti, vaikkei sitä myönnäkään. Kaikkeen saunomisesta kävelylenkkiin liittyy kalja..
      Muutos lähtee aina itsestä, toista ei pysty muuttamaan. Meillä minä huolehdin ja hoidan kaiken. Alkoholistin kanssa jos lapsiakin teet, olet yksin kotona motissa ja "v*ttumainen nalkuttava akka", jos pyydät tai oletat puolison johonkin hommaan tarttuvan. Sitten kun ei voi juoda, on kärttyinen ja vetämätön. Meillä kaataa kaljat sänkyyn ja lattialle ja haisee jatkuvasti pahalle ryyppäämisen takia. Viinaongelma yleensä aina vaan pahenee ja epätodennäköistä tilanteen paranemista ei kannat jäädä odottamaan. Alkoholi on aina se suurin rakkaus.

      • kiltti mies.

        Älä sinä jakele neuvoja kun itse et pysty lähtemään juopon luota. Naiset perkele ottaa aina sen juopon ja ovat vuosikausia jakamassa pil.lua niille. Naisilla ei ole mitään itsekunnioitusta, selittävät vaan että pitäis ja pitäis erota mutta ei ne koskaan eroa. Olen sinkku sen takia koska naiset rakastaa juoppoja.


      • kyllästynyt...
        kiltti mies. kirjoitti:

        Älä sinä jakele neuvoja kun itse et pysty lähtemään juopon luota. Naiset perkele ottaa aina sen juopon ja ovat vuosikausia jakamassa pil.lua niille. Naisilla ei ole mitään itsekunnioitusta, selittävät vaan että pitäis ja pitäis erota mutta ei ne koskaan eroa. Olen sinkku sen takia koska naiset rakastaa juoppoja.

        Ja sää se kans jaksat. Joku pahempi vika sussakin on, jos et kumppania löydä täällä roikut ja valitat. Jos olet raitis ja kiltti, niin joku vika sussakin on.. ehkä jopa pahempi kuin juoppous, kun et pärjää ihmisten kanssa. MT-ongelma, persoonallisuushäiriö tms. Helppo ulkoistaa, että vika on naisissa, kun et uskalla kohdata sitä, että se vois olla itessäs.
        Nykyään ihmiset lähtee huonoista liitoista helpommin, mikä on hyvä asia.


      • kyllästynyt...
        kiltti mies. kirjoitti:

        Älä sinä jakele neuvoja kun itse et pysty lähtemään juopon luota. Naiset perkele ottaa aina sen juopon ja ovat vuosikausia jakamassa pil.lua niille. Naisilla ei ole mitään itsekunnioitusta, selittävät vaan että pitäis ja pitäis erota mutta ei ne koskaan eroa. Olen sinkku sen takia koska naiset rakastaa juoppoja.

        "kiltti mies" ja sä et kyllä kirjoitustes pohjalta niin kiltiltä vaikuta. Aina änkyröimässä ja kirjotukset kirosanoja täynnä.. :(
        Mua ei ainakaan kroonisesti vihaiset ihmiset kiinnosta, ei ystävinä, eikä rakastettuina.. Sori vaan.


    • kokeneempi..

      Jätä hänet ja kehota menemään edellisen luo. Miksi hän on kanssasi jos edellistä kumppania oli helpompi rakastaa. Pyydä häntä valitsemaan sinut tai alkoholi. Onhana hänellä vielä kolmaskin vaihtoehto (jos on), edellinen ja alkoholi jos ne tekevät hänestä onnellisen.
      Elä omaa elämääsi äläkä tuhlaa sitä alkoholistin kanssa!

      • vai keskustelu

        Ei alkoholistin puheisiin kannata luottaa. Lupaukset ovat naurettavia. Usein historia ja nykykäytäntö osoittavat totuude. Älä ole yksinkertainen.


    • rsferafsvawvwe

      "Menivät aina viikonloppuisin yhdessä baariin/yökerhoon ryyppäsivät ja pitivät hauskaa"
      todella normaalia.... joka viikonloppu vetämään lärvit baariin, taitaa olla oikeasti isokin ongelma jollekin tuo alkoholi.

    • Ketjun aloittajalle voisin sanoa että minä en ainakaan olisi metriäkään tuollaisessa suhteessa. Olen sinua 5 vuotta vanhempi mies enkä käytä alkoholia ollenkaan ja se taas tuntuu häiritsevän naisia. Vuosia sitten tutustuin naiseen joka alkoi opettamaan minua ryyppäämään, jolloin totesin että hän ei ole minua varten. Meidän ikäluokassa tuntuu olevan sellainen trendi että ryyppäämätöntä ihmistä ei "hyväksytä". Viimeksi lauantaina olin synttäreillä ja join siellä lasten kanssa limpparia niin jo tuli kysymyksiä että onko minulla oma vai perhetaustainen ongelma kun en ryyppää muiden mukana? Huomattavasti vanhemmilta ihmisiltä olen puolestani saanut kiitosta että olen tehnyt hyvän valinnan viinan käytön suhteen, omasta ikäluokasta tulee vain sitä negatiivista palautetta.
      Tuossa tilanteessa ajattelisin myös tulevaisuutta. Olen elämässäni tavannut yhden pariskunnan joilla on kolme lasta. Isä nyt jotenkin selviytyi töistään, mutta muuten vapaa-aikana oli aina kännissä. Koulussa kun kysyttiin lapsilta mitä teidän vanhempanne tekevät työkseen niin heidän vanhin poika oli todennut opettajalle että isä juo kaljaa ja polttaa tupakkaa. Itse en ainakaan haluaisi että jos saisin lapsia niin tälläisen kuvan oma lapsi saa isästään. Eli mieti myös tulevaisuutta.

      • Kultarinta

        Ei se aina vain naisia haittaa, voi olla paljolti omasta sukupuolestakin kiinni. Itse kun olen nainen ja olin juomatta vuoden, niin minulta miehet kyselivät miksen juo. Aina niin päin, että minun piti perustella miksen juo mutta ei muiden miksi juovat.

        Ei vieläkään kiinnosta aina juhlissa ryypätä, pidän siitä että voin itse ajaa autolla juhlista kotiin taksin sijaan. Tosin ärsyttää selitellä, ja kun ihmiset luulevat ettei minulla ole hauskaa jos en juo. Eikö se voi olla niin päin, että on jo niin kivaa ettei tarvitse juoda?

        Viestiketjun aloittajalle terveisiä, että muutokset vaativat aina voimavaroja, mutta kannattaa muistaa että toisen oven sulkeutuessa toinen avautuu.
        Välillä voi tuntua, että haluaisit vain miellyttää ihmisiä ympärilläsi, mutta sinäkin olet ihminen yhtälailla kuin muut. Ja ensisijaisesti joudut elämään itsesi kanssa, joten sinäkin ansaitset huomiota itseltäsi.

        Oletko varma, että miehesi nauttii alkoholin käytöstä? Vai eikö hän vain osaa pyytää apua? Olisiko mahdollista, että jokin kolmas osapuoli tulisi avuksi? Voi olla, että miehesi uskoisi paremmin kolmatta osapuolta, vaikka kuulisi samat asiat mitä sinulta. Ja joku ulkopuolinen osaa katsoa tilannettanne ihan erilaisesta näkökulmasta.

        Toivoisin sinun myös ottavan lomaa ja fyysistä etäisyyttä mieheesi, vaikka vaan viikonlopun ajaksi jos mahdollista. Lähde reissuun niin ettet näe häntä yli vuorokauteen. Saat tilaa ajatella ilman että hän vaikuttaa päätöksiisi ja näet ottaako hän sinuun mitään yhteyttä. Huomaat myös kaipaatko itse häntä, vai oletko ennemminkin helpottunut ettei hän ole kyttäämässä tekemisiäsi.


      • selväpäinennainen

        jtee, olisipa kaltaisiasi miehiä enemmän. Miehiä jotka osaavat pitää hauskaa selvinpäin :)


      • Kultarinta kirjoitti:

        Ei se aina vain naisia haittaa, voi olla paljolti omasta sukupuolestakin kiinni. Itse kun olen nainen ja olin juomatta vuoden, niin minulta miehet kyselivät miksen juo. Aina niin päin, että minun piti perustella miksen juo mutta ei muiden miksi juovat.

        Ei vieläkään kiinnosta aina juhlissa ryypätä, pidän siitä että voin itse ajaa autolla juhlista kotiin taksin sijaan. Tosin ärsyttää selitellä, ja kun ihmiset luulevat ettei minulla ole hauskaa jos en juo. Eikö se voi olla niin päin, että on jo niin kivaa ettei tarvitse juoda?

        Viestiketjun aloittajalle terveisiä, että muutokset vaativat aina voimavaroja, mutta kannattaa muistaa että toisen oven sulkeutuessa toinen avautuu.
        Välillä voi tuntua, että haluaisit vain miellyttää ihmisiä ympärilläsi, mutta sinäkin olet ihminen yhtälailla kuin muut. Ja ensisijaisesti joudut elämään itsesi kanssa, joten sinäkin ansaitset huomiota itseltäsi.

        Oletko varma, että miehesi nauttii alkoholin käytöstä? Vai eikö hän vain osaa pyytää apua? Olisiko mahdollista, että jokin kolmas osapuoli tulisi avuksi? Voi olla, että miehesi uskoisi paremmin kolmatta osapuolta, vaikka kuulisi samat asiat mitä sinulta. Ja joku ulkopuolinen osaa katsoa tilannettanne ihan erilaisesta näkökulmasta.

        Toivoisin sinun myös ottavan lomaa ja fyysistä etäisyyttä mieheesi, vaikka vaan viikonlopun ajaksi jos mahdollista. Lähde reissuun niin ettet näe häntä yli vuorokauteen. Saat tilaa ajatella ilman että hän vaikuttaa päätöksiisi ja näet ottaako hän sinuun mitään yhteyttä. Huomaat myös kaipaatko itse häntä, vai oletko ennemminkin helpottunut ettei hän ole kyttäämässä tekemisiäsi.

        Kultarinta, tuo on todella hyvin sanottu, "Välillä voi tuntua, että haluaisit vain miellyttää ihmisiä ympärilläsi, mutta sinäkin olet ihminen yhtälailla kuin muut." Rakkaus saa aikaan sen että yrität miellyttää toista ihmistä. Mutta rajansa kaikella.. Myös järjelle on annettava mahdollisuus. Itse en ainakaan aloittaisi ryyppäämistä kenenkään naisen pyynnön ja halun takia.. Tai huumeiden käyttöä.. Rakkaus saa aikaan hölmöjä asioita mutta kannattaa myös pysähtyä ja miettiä asioita. Jos joskus löydän naisen itselleni, niin missään tapauksessa et halua mitään baariruusua. Entä mitä sitten kun tulisi lapsia? Minä olisin kotona lasten kanssa ja vaimo baarissa..?


      • selväpäinennainen kirjoitti:

        jtee, olisipa kaltaisiasi miehiä enemmän. Miehiä jotka osaavat pitää hauskaa selvinpäin :)

        selväpäinennainen, minulle on monelta eri taholta sanottu että ei saa mainita ettei käytä viinaa sillä se on merkki suurista ongelmista. Erilaisuutta ei sallita, varsinkin alkoholin käytön suhteen. Kaikkien pitäisi olla tehty samasta muotista ja juoda alkoholia yhtä paljon.. Minun ikäiset naiset tuntuvat karsastavan raittiita miehiä. Ja minulla ei ole syynä alkoholismi eikä valon näkeminen. Joihan ne Jeesuksenkin aikana viiniä.. :o)


    • Hankkikaa apua

      Paa se jeppe lauluun ja sano et painuu muiden puistokemistien joukkoon.hanki kunnon mies.viinalla ei saa kun vahinkoa aikaan ja se yleensä huomataan liian myöhään.

    • Santsi

      Jos ei ole mitään yhteistä tekemistä kuin ryyppääminen ni kannattaa ehkä miettiä onko suhde oikeasti sen arvoinen.

    • ihmetteleväinen

      Ihmettelen, mikä teidät on johdattanut yhteen, mikä teitä pitää yhdessä, mikä saa sinut ajattelemaan että pitäisi opetella juomaan kumppanin mieliksi? Sinulla on käsissäsi hyvä oma elämä, se ón ainutkertaista ja aika arvokasta hukattavaksi kännäämiseen ja örvellykseen?
      Teetpä mitä teetkin, hyvää elämää sulle!

    • 445644

      "Ärsyttää, kun mies sanoo että edellistä kumppania oli helpompi rakastaa kun he olivat samanlaisempia. Mitä teen?"

      Jätä mies. En itse ainakaan tuollaisen henkilön kanssa jaksaisi jakaa elämääni. Surullista ja valitettavaa, mutta totta.

    • Nonni 1

      Syy miksi nainen valitsee juopon,luultavasti lapsena ei ole saanut rakkautta tai itseluottamusta elämänsä varrella. Itse olen kaksi kertaa sortunut haluamaan hyväksyntää ja rakkautta itseäni heikommalta .Pahinta kun yrittää irrottautua kun haluaisi olla se ihanan elämän rakentaja ja kun se juoppo ei kuin kauniita lupauksia latelee ,tai haukkuu ja lyö itseluottamusta lyttyyn ,kunn tietää että nainen on heikko arvostelulle !

    • Vanhempi nainen

      Miehesi on alkoholisoitumassa. Ehdotan yhteistä keskustelua alkoholinkäytöstä ja kaikesta muustakin. Jos ei tulosta tunnu tulevan, jätä ja etsi kunnon mies.

    • Mies 45

      Aloittajan kuvailema suhde ei sovi 33 vuotiaille. Oletin että olisitte 10 vuotta nuorempia. Tuossa iässä oleville sanoisin että jos ei toinen itse sitä huomaa, niin lähes turha edes keskustella asiasta.
      Tee niinkuin edellinen nainen. Eli lähde kävelemään ja kokeile uudestaan paremmalla onnella jonkun toisen kanssa.
      Tuossa iässä tosin itsekin join 3 kertaa viikossa, mutta lähinnä työkuvioissa. Vapaa-ajalla maistui korkeintaan 1-2 kertaa kuukaudessa.

    • Ymmärrys hoi - äly älä jätä! Ette kuulu yhteen. Kenenkään ei pidä juoda miellyttääkseen toista. Erotkaa, toivottavasti ilman dramatiikkaa. Pidä jatkossakin terve asenteesi, moni mies varmasti arvostaa sitä - ja siis sinua!

    • 3+17

      Elämän puuttuessa aika moni alkaa korvaamaan sitä alkoholilla, mutta mihin se elämä jäi ja miten sen saa takaisin? Kannattaa tutustua Alkuajatukseen, siitä löytyy hyvin erilaista näkökulmaa, löytyy googlaamalla.

    • On aika vaihtaa kumppania, jos seksi ja hauskanpito vaatii viinaa innovaatioksi.
      Niin seksi kuin hauskanpito maistuvat paremmalle selvin päin.Harkitse asiaa.

    • Enedesosaasanoa20+16

      Tämä on sama teksti kuin viime vuonna. Minä huomaan. Kai sitä pitäisi erota näin ensi ajatuksesta. jos ei yhtään ole tottunut juomaan niin luulisi sen todellaki olevan ärsyttävää jos saa puolistondista. Jos seksi ei edes inspiroi niin melko kokeneelta kuullostaa. Jos jatsojan silmin kokemus ei viähätä ja asialle ei tehdä mitään niin ei se väärinkää ole olla yhdessä. Kiva nähdä joskus suomessakin toisia etnisiä ryhmiä joissa aina melkein näkee samat parit, miks ei suomalaisiakin. Jos miehesi pettää niin jätä.

    • Vahinko sattui

      Lähde ennen kuin tulee lapsia.

    • Dwight Renfield

      Jätä se ja etsi uus joka käyttää vähemmän alkoholia, varmasti löytyy :)

    • Varmaan olisi viisainta pistää yksinkertaisesti mies vaihtoon!!!!!!

    • Chicken
    • ei muutu

      Jätä se mies. Tilanne ei muutu

    • skördä

      Minulle ei aiheuta mitään ongelmia tuo alkoholi, sillä sitä on aina riittävästi.

    • Varo

      Varo,puhun kokemuksesta.Minulla kanssa oli kaveri jonka kanssa seurustelin,hän tykkäsi juoda päivittäin muutaman oluen.En pitänyt sitä vaarallisena,maistuihan mullekkin muutama.Sitten mentiin yhteen asumaan ja naimisiin.Nykyään molemmat otetaan päivittäin 5-10tölkkiäbpäivässä ja vapaapäivät menee aamusta asti kittaillessa.En siis juonut ennen mieheni tapaamista kuin joskus sillointällöin.Olemme mielestäni molemmat alkoholisoituneet.Siihen juomiseen lähtee niin helposti mukaan,aina vähän enemmän ja enemmän.Se on niin salakavalaa.Jos et nyt ota ryhtiliikettä olet suuressa vaarassa.Lopettaisin kyllä mutta nyt se ei ole enää todellakaan helppoa kun on kittaillut päivittäin toistakymmentä vuotta.

    • HUUHHUH

      Jos tuon kanssa aiot jatkaa, niin onneksi olkoon!! Voin kokemuksesta sanoa, että tuolla elämäntavalla on vain yksi päätepysäkki. Lemppaa jätkä mäelle ja vähän äkkiä ennenkun olet itse täysi sekopää. Lopeta suhde ja äkkiä! Nuo juopot hakee ja kumma kyllä saavatkin AINA haluamaansa seuraa -niin miehistä kuin naisista, joille kuppi maistuu liiankin hyvin ja jotka muutaman vuoden tätä juomista harrastaneena ovat pollastaan täysin sekoja.. Älä jää katselemaan, kuinka jätkän psyyke muuttuu vaikka vielä onkin kännissä kiva ja kiltti, niin parin vuoden päästä on pollassa jo senverran aivosoluja tuhoutunut, että muutoksen huomaa, joten älä jää katsomaan ja odottamaan parannusta. Sairastut itsekin

    • No more boost.

      Meillä parisuhde sai uuden iloisen ja rennon suunnan kun vaihdettiin alkoholi kannabikseen. Iänikuiset kankkuset poissa ja riidat ovat historiaa. parisuhde voi hyvin. Yllättäen onkin taas paljon keskusteltavaa ja jaettavaa. En voisi kuvitella vierelleni nalkuttavaa naista joka valittaisi kaikesta. homma toimii. Peace.

      • tosi coolia

        Ja kohta yllättäen olette koukussa kannabikseen. Onko se sitten jotenkin hienompi riippuvuus. Jokainen voi vapaasti valita omat päihteensä ja riippuvuutensa tai elää ilman niitä.


      • Hipit roskiin

        Melkein sama kun kävisi ottamassa lobotomian kun vähän päätä särkee.

        Niin kauan kun käytätte kannabista elämänne polkee aivan paikoillaan taivastellessa päivänselvyyksiä.


    • kahden äiti

      Suosittelen sinua häipymään kuvioista mahdollisimman pian. Mies on selvästi alkoholisti,, eikä se siitä tule parempaan suuntaan muuttumaan.

      Älä missään nimessä mene tekemään tuollaisen miehen kanssa lapsia tai sinusta tulee käytännössä yksinhuoltaja ja silloin vasta vi*uttaa. Sinä joudut valvomaan lasten kanssa (et edes uskaltaisi jättää niitä miehen vastuulle) ja joudut myös heräämään aikaisin lasten kanssa. Samaan aikaan mies nukkuu pitkään pois krapulaansa ja päivä on siltä osin pilalla. Joudut yksin käymään lasten kanssa kaikissa tapahtumissa, uimarannoilla, eläinpuistoissa yms, koska miehesi ei jaksa.

      Totta on myös se, että alkoholi tuhoaa aivoja vähitellen. Oma mieheni on selvästi tyhmistynyt ja muuttunut entistä umpimielisemmäksi (selvinpäin). Kännissä hän on edelleen mukava, mutta en jaksa enää edes silloin kuunnella hänen juttujaan, koska tuntuu kuin keskustelisin 5-vuotiaan kanssa. Ryyppäävästä miehestä ei ole vastuulliseksi perheen isäksi. Vaikka hän työt hoitaakin ja tekee kotona ns. miesten töitä, niin muuten hän ei ole kiinnostunut perheensä asioista.

      Pelasta itsesi vielä kun voit. Nyt se on vielä helppoa, kun teillä ei ole lapsia. Älä pilaa lastesi elämää hankkiutumalla alkoholistille raskaaksi. Itsekin tulet vain uupumaan ja katkeroitumaan. Kyllä kunnollisiakin miehiä löytyy. Ansaitset parempaa.

    • ei krapulaa

      Miksi pitäisi pitää kiinni juopottelevasta miehestä? Lasten takiako? Usko pois, ei se juopotteleva isä ole lapsillekaan tarpeellinen. (sama juttu, ei sitä juopottelevaa äitiäkään tarvita)

    • Pisti silmään aloittajan tekstissä "en haluaisi alkaa ryyppäämään". Et kai ole edes harkinnut sellaista vaihtoehtoa? Laita mies vaihtoon, siteraan erästä kirjailijaa maailma on täynnä aviomiehiä/miehiä. Elämäsi mene pilalle jos turjakkeeseen jäät roikkumaan. Kerran juoppo aina juoppo.

    • potkipois

      Ei muuta kuin postimerkki kankkuun ja potku toiseen.

      • juopothelvettiin!

        molempiin postimerkki, molempiin potku perseeseen. saunakiulu persereikään!!!!


    • kompromissio

      Kompromissio. Sä vedät kerran kuussa känät miehes kanssa ja nussuttelette känniseksiä. Miehesi on kerran kuusta selvinpäin ja nussuttelette selvänä.

      • Pii on 3.0

        " Kompromissio, -"
        Ei onnistu , ei ryyppäämiselle ole mitään muuta syytä kuin halu ryypätä . kun joku on valinnut puolisokseen pullon , niin siihen väliin on turha tupata ,
        Ei se edellinenkään nainen ollut miehelle mitään , hän vain antoi ukolleen helpomman syyn ryypätä ,


    • kiki1

      Hei, kyllä ongelma on jollain muulla, kuin sinulla. Itse olen sinua vanhempi, 45-vuotias, ja saman ongelman edessä. Seurustelua mukavan miehen kanssa on takana noin vuosi. Yhteistä tekemistä ei juuri ole. Liikkuvan työnsä vuoksi vapaa-aikaa on niukalti ja senkin hän mielellään viettää sohvalla telkkaria tuijottaen. Jos vapaa sattuu viikonloppuun, juominen ja ns. omat ystävät menevät meidän yhteisen vapaa-ajan vieton edelle. Näihin rientoihin en lähde mukaan, toki asumme myös eri paikkakunnillakin...

      Henkistä eroa olen tehnyt jo jonkin aikaa. Myöskään omat ystäväni eivät ymmärrä tämän miehen juomiskäyttäytymistä. Toki itsekin käytän alkoholia, mutta se rajoittuu kyllä niin, että ei tarvitse krapulasta kärsiä seuraavana aamuna. Miesystävälläni juominen on tolkutonta, kestää koko vkl:n.

      Olen siis huono neuvomaan, mutta kyllä sinulle, ja toivottavasti minullekin, on vielä tarkoitettu sellainen mies, joka tuntuu omalta eikä tarvitse painia tällaisten asioitten kanssa. Yksin ei ole kiva olla, mutta ei myöskään alkoholistin kanssa.

      Tsemppiä sinulle! :)

    • Spuge 68

      Pidän huolta kunnostani vaikka poltankin enkä tissuttele kaljaa saati muita mehujuomia.
      Pari kertaa vuodessa tulee vedettyä kunnon kännit kun siltä tuntuu en pidä sitä ollenkaan vääränä,onhan toi täysraitis emäntäkin mukana pysynyt jo 25vuotta ja lapset saatu melkein omilleen eli aikaa olisi ryhtyä rapajuopoksi mutta kun tuo emäntä keksii kaikenmoista tekemistä niin taidan jatkaa samaan malliin.

      • HHUHHUU

        Mitäs pahaa tuossa on? Ei sitten niin mitään. Kyllä se hyvää tekee itse kullekin ottaa muutama huurteinen ja joskus on paikallaan se perskännikin, jonka jälkeen taas muistaa jonkun aikaa, ettei olisi kannattanut. Suurimmalla osalla meistä kuitenkin taitaa tuo huurteinen/perskänni pysyä siinä joskus ja jossain.. Varmaan, jos sitä joka päivä ottaisi oluen pari-kolme, niin taitaisi siinä huonosti käydä, joten jääköön kokeilematta.


    • 1rentoreino

      Tälle miehelle alkoholi on nro.1, muut tulevat perässä, jos niin haluavat. Kannattaa miettiä, haluatko aina olla "varasijoilla". Näin vatsataudin jälkeen ihmettelen, miten joku voi viikko/päivä toisensa jälkeen haluta itselleen tällaista oloa. Yäk, sanon minä. Lisäksi mietityttää, että onko alkoholia kittaava ihminen todella niin tylsä, että iloa pitää hakea keinotekoisesti. Raittiina on kivempaa!

    • koko kasari kaasussa

      Aloittajalla on tervehenkisiä rientoja vaihtoehtona dokaukselle. Ja dokaushan ei ole normielämässä enää noissa vuosirenkaissa mikään vaihtoehto.

      Hienoja vastauksia suurin osa.

      Ei ole juuri lisättävää.

      Jäi ihmetyttämään toi "helpompi rakastaa"-idioottikommentti.

      Totuushan on se minkä jo moni muukin on täällä todennut:

      Vaikka ihminen olisi kuinka ns. myöhäisherännyt dokaukseen ja baarielämään, niin alkaa olla kovasi käsillä valinnat tulevaisuuden elämänsisällöksi ja parisuhteen pilareiksi.

      Oikeita päätöksiä ja hyvää elämää.

    • totuuden puhujalle

      Voi teitä raukkoja. Kaveri jo oikeasti alkoholisti. Naiset suuressa "rakastumisessaan" kuvittelevat kykenevät saavansa miehen viinanjuonnin loppumaan. Se on täyttä harhaa joka on tullut ilmi hyvin, hyvin monessa suhteessa. Voithan sinä olla tyhmä ja vetää elämäsi viemäristä paskakaivoon. Rakastumisen huuma kestää vain hetken ja sitten tulee todellisuus. Neuvoni on alkoholistien/narkkarien kanssa ei kannata olla 2 metriä lähempänä. Heidän kanssaan et voi keskustella älyllisesti, koska viinan himo voittaa lopulta aina älyn. Sinä et voi häntä parantaa. Sellaiset sanat, kuin, että minä rakastan sinua eivät ole minkään arvoisia, koska ainut mitä hän rakastaa on humala ja viina.

      • HHUHHUU

        totuuden puhuja. Kirjoittelet "naiset suuressa rakastumisessaan..." Kuinka moni ajattelee 2-kymppisenä tulevaa kun aletaan seurustelemaan? Varmasti 1 150000:sta.. Sitä aletaan seurustelemaan (kun muutkin seurustelee), ollaan oikeita baarikärpäsiä, mennään pää kolmantena jalkana jne kuten nuoruuteen kuuluu.. Sitten se seurustelu muuttuu vakavammaksi, lyödään hynttyyt yhteen ja mennään naimisiin tai "vain" avoliittoon, tulee kakaroita jne... Ollaan ryypätty, kun ollaan vapaita ja sitten kun elämä vakiintuu, ollaan ns normaaleja, vuodet kuluu ja juhlitaan silloin tällöin ja alkoholin käyttö jatkuu useimmiten miehellä, sillä nainen hoitaa lapset ja kodin, mieshän on tuossa edelleen vapaa jatkamaan entisiä rientoja ja näin vuodet vierii ja ukko jatkaa juhlimista. Uskoisin näin, että useampi nainen ajattelee sitä, jos olisi nuorena tajunut/ymmärtänyt, että kun se ihana nuori mies ryyppäsi silloin jalat altansa, tekee sen vanhempanakin.. Ei noita asioita nuorena ajattele, ei ajattele mitään muutakaan.. Järki, elämänkokemus ja ajatusmaailma muuttuu vanhetessaan, asioiden tärkeysjärjestys muuttuu suuresti, mutta nämä jotka ovat käyttäneet paljon alkoholia nuoruudessaan, niin valitettavasti liian moni jatkaa sitä vanhetessaan


    • Raitis, raitiimpi

      laita menemään ajoissa. Juominen pahenee aina vaan .
      Kysy " alko vai minä " ja jos saat epämääräisen vastauksen niin se tarkoittaa alkon valintaa.

      • turha kysellä

        Turha juopolta kysyä "alko vai minä". Kyllä juoppo vastaa, että sinä oletrakas ja tietenkin vain sinä. Sama viinan juonti kuitenkin jatkuu hamaan tulevaisuuteen.


    • pääsin vapauteen!

      Tässä ihan hiljattain julkaistiin tutkimus, jonka perusteella alkoholi ei aiheuta riitoja, jos puolisoiden juomistottumukset ovat samanlaiset. Sen perusteella siis alkoholisti alkoholisti, kohtuukäyttäjä kohtuukäyttäjä tai raitis raitis -yhdistelmät toimivat parhaiten.

      Minäkin olen lähes raitis, sillä saatan juoda hyvässä ruokaravintolassa pihvin kanssa lasin punaviiniä tai häissä lasin kuohuviiniä. Ihastuin kuitenkin mieheen, joka kävi joka viikonloppu ja joskus viikollakin juomassa. Hänen kaikki kaverinsa oli baarituttuja. Alussa seurustellessa se ei haitannut, koska minulla aikaa vei työ ja lapset edellisestä suhteestani. Oli myös kivaa vaihtelua käydä vaikkapa karaokebaareissa, koska baarielämä oli minulle aika tuntematonta.

      Muutimme yhteen. Tajusin pian, että yhteenmuutto oli ollut iso virhe. Yhdessäasuessa pääsin osalliseksi miehen krapuloista esim. oksentelusta ja siitä, miten mies hoippui ympäripäissään kotiin baarista nakkikioskin kautta, jolloin koko keittiö ja olohuone olivat sekaisin miehen nakkikioskiruoasta. Jos housuissa oli esim. ketsuppia, niin ketsupit löytyi taatusti sohvasta jne.

      Selvinpäin mies oli ihana, huolehtiva ja rakastava. Alkuhuumassa mies jaksoi paremmin kontrolloida juomistaan, mutta pian juominen repsahti kokonaan käsistä. Yhdessä asumisemme toi myös miehelle enemmän säästöjä, koska minä maksoin puolet vuokrasta jne.

      Nimenomaan lasteni takia lähdin pois. Ilman lapsia olisin ehkä jäänyt pidempään. Sosiaalinen elämä kärsi, koska en kehdannut kutsua omia kavereitani koskaan kotiin, kun en voinut tietää, onko mies baarissa vai kotona. Mitään reissuja tai hauskanpitoa ei ollut, vaan kaikessa baari oli ykkössijalla.

      Jos jotakin hyvää kokemusta jäi, niin se, että tiedän, etten koskaan halua enää suhdetta alkoholistiin, vaikka mies olisi kuinka ihana. En jaksa enää sitä tunteiden vuoristorataa. Hyvä puoli oli myös se, että lapseni näkivät, että miten kamalaa on se, kun alkoholisti menettää kokonaan kontrollin asioihin, joten lapset ovat todella alkoholivastaisia vielä nyt murrosiässä, kun muut heidän kaverinsa juovat viikonloppuisin. Lapseni ovat etsineet itselleen uusia kavereita, joiden kanssa voi olla selvinpäin.

      Lähde!!! Toivu surusta ja anna itsellesi mahdollisuus rakastua johonkuhun sellaiseen, jolle alkoholi ei ole osa jokaista viikkoa. Elämässä on niin paljon muutakin ihanaa.

      • kiltti mies.

        Mitä hääviä on joka viikko juoda tai joka päivä juoda kaljaa. En mä ainakaan jaksais sellasta elämää enkä juo itse kun kerran kuussa ja talvi kuukausina juon ehkä kerran 2 kuukauden välein. Ei minulla mitään tyttöystävää ole koska olen tylsä kun en juo. Eikä varmaan tule niin kauaa jos en ala juhlimaan kunnolla. Tykkään enemmän veneillä ja kalastaa, ostin veneen ja onkin ollut tosi mukavaa veneillä näillä helteillä. Mn rahat menee bensaan eikä kaljaan, mukavampi olis veneillä kivan naisen kanssa mutta se haave tuskin koskaan toteutuu.


    • eialkoton

      Jos miehesi olisi hieman vanhempi niin voisin kuvitella, että kyseessä olisi ex-mieheni. Meillä oli ihan samanlaista elämää aikoinaan. Mies joi joka päivä olutta. Jokaiseen asiaan hän liitti alkoholin: kavereiden kanssa olemiseen, matkailuun, piknikkeihin, saunomiseen yms. ja saattoi juoda olutta ihan janoon. Ja toi seksipuoli oli ihan samanlaista. Kännissä piti sekstailla vaikka ei seissy ollenkaan. Eikä sitten kotona muuta tehnytkään paitsi makasi sohvalla.

      Onneksi minulla on muutaman vuoden ajan ollut ihana mies, joka ei juo, kuin erittäin harvoin. :)

      tsemppiä!

    • jätä se

      Mies vaihtoon, parempia on olemassa!

      Älä hyvä ihminen luovu raittiina olosta ja lähde ryyppääjien tielle. Seura vie helposti mukanaan ja siitä ei hyvää seuraa. Jos miehellä on vielä tuollainen asenne, ettei ymmärrä ryyppäämisen olevan vahingollista, kannattaa ihan vakavissaan harkita eroa. Olen nähnyt miten ihminen voi menettää kaiken tuossa hommassa, jos ei nyt niin viimeistään 50 vuotiaana on melko säälittävä lähikuppilan räjähtänyt tapaus. Ja sinä jos lähdet mukaan niin todennäköisesti olet se pubiruusu.

      Mies ei muutenkaan tunnu kunnioittavan sinua, vertaileminen exään on todella loukkaavaa. Itse en kuuntelisi tuollaista sekuntiakaan, että minua verrattaisiin exään. Tuollainen halventava kohtelu voi pidemmän päälle vaikuttaa mielenterveyteesi ja itsetuntoosi. Ei sellaista pidä sietää.

      Itse olen löytänyt unelmieni miehen, joka ei juo eikä polta ja käydään tanssimassa klubeilla selvinpäin. Hän huomioi minua aina, halaa ja pussaa vaikka keskellä katua. On komea, sosiaalinen ja rehellinen. Hän ei ole suomalainen, mutta omaamme saman arvomaailman. Olen 35 vuotias nainen eli myöhemmälläkin iällä voi flaksi käydä, jos pitää huolta itsestään. Näytämme kummatkin ikäistämme nuoremmilta, kiitos terveiden elämäntapojen ja iloisen asenteen. Tsemmppiä sinulle paremman kumppanin etsimisessä!

    • pitkästyttäväMies

      Silmäilin tarinaasi. Tuliko miehen tavat yllätyksenä vai joiko hän jo ensi tapaamisen aikana. Jotenkin kummeksun näitä juttuja. Mennään naimisiin (aletaan serustelemaan) juopon kanssa ja ihmetellään sitten kun juo?
      -
      Vaimoni rakastui minuun ja nyt ollaan naimisissa. Nyt ymmärrän että tärkein ominaisuus minussa oli raittius. Nyt se sitten ihmettelee kun kaikki muu on päin persettä. No, toisaalta siis minähän en juo.

      • HHUHHUH

        Ihmettelet ettetkö nähnyt miehen tapoja ennen.. En minä ihmettele, jokainen mies ja nainen pistää parastaan toisen edessä vaikka olisi raivoraitiskin ja sitten kun hyntteet on lyöty yhteen, alkaa sitten vasta rapisemaan ne tavat sellaisiksi kun oikeasti onkin. Yksi onkin juoppo, toinen muuten vaan vi***inen, yksi taas pettää ja valehtelee jne jne


    • eros @ eros

      joooo ooooooj joooooooooj / ei alkoholia ......... mutta ei vaivaa suhde hakusistakaan - kuule sanosin naitattaa ja mitä se on ............... / yes £ £ £ £ = SSSSSSSSSSS on IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    • saariston mies

      Se on kuule aivan päivänselvä asia että tuollaisesta miehestä pitää päästä eroon ja vähän äkkiä. Ei siitä ole elämänkumppaniksi jollet halua ruveta koko ikääsi hyysäämään kännistä/krapulaista ukkoa. Vielä hullummaksi menee jos satut perustamaan tuollaisen kanssa perheen ja lapsetkin saavat sitten katsoa että näin vain ryypätään... Sitäpaitsi sinulla voi mennä jopa mielenterveys kun saat katsella moista menoa päivästä toiseen ja sivusta kadehtien tuskailet kun muut menevät sitten niihin teattereihin, museoihin ja matkoille ties mihin ja sinä saat vain olla kotona tuollaisen kanssa. Älä ainakaan sorru itse ryyppäämään koska kohta olet itsekin samassa suossa alkoholistiksi osoittautuneen miehesi kanssa. Kyllä alkoholia voi ottaa mutta sivistyneesti ruuan kanssa tai ravintolassa ystävien kanssa. Tämän tiedän koska olen kyllä nähnyt kaikenlaista ja pidän selvänä sitä että kaljanlitkijät eivät minun maailmaani kuulu. Näitä kun löytyy sekä naisia että miehiä ja siksi vieroksun noita räkäläksi sanottuja kaljabaareja. Menen mieluummin rantakahviloihin/ravintoihin katsomaan naisia jotka juovat useimmiten joko viiniä tai sitten siideriä...

    • hih hih

      Voin sanoa et mullakaan ei ole muuta kuin katsoa ryyppäämistä kun mies kaveria vituttaa ex vieälkin... vaikka siitä on jo 7 vuotta kun erosivat- Että sitä vaan ....mutta mitä sitä välittää jokainen kärsii itse siitä kun terveys pettää... aika sen näyttää :(

    • juomari ja viemäri

      Ei eroo hyvästä miehestä. Nyt vaan hyssytellään ja selvitetään, miksi jeppe juo ??

    • Ei enää koskaan!

      Se viinanjuonti sitten vaan pahenee ja pahenee.. Ja ihmisen, joka juo, käytös muuttuu. Tulee valehtelua, ja valheiden paljastuttua lisää valehtelua, kun valheiden muuri alkaa sortua, mies turvautuu järeämpiin keinoihin, kuten UHKAILUUN, HENKISEEN VÄKIVALTAAN, VÄKIVALTAAN, ehkä jopa toteuttaa uhkauksensa..

      Mä sain loppuaikoina juopon miehen kanssa eläessäni pelätä henkeni ja mielenterveyteni puolesta. Kuinkahan monta kertaa sain kuulla, että mies tappaa minut ja hän jopa kuvaili, kuinka hän sen minulle tekee.. Epäilin jo välillä omaa mielenterveyttäni ja hulluksi mies toki minut haukkuikin jatkuvasti. Vikahan oli miehen mukaan AINA minussa, eikä hänessä; siis juopottelevassa miehessä.

      Hulluksi leimaamisen ja tappouhkaukset oli saanut kokoa myös miehen ex-vaimo. Sen sain kuulla miehen ex-vaimolta eromme jälkeen.

      Päätin pelastaa itseni, henkeni ja mielenterveyteni ja lähdin. Enkä ole katunut. Mies tosin soittelee perään ja ilkkuu: "Jätit sitten NÄIN hyvän miehen, kaveritkin ihmettelevät, miksi NÄIN hyvän miehen hylkäsit ja mistään et kyllä NÄIN hyvää miestä saa!" No, eipä ne kaverit olleet niitä tappouhkauksia ja haukkumisia kuulemassa.

      Niin ja seksi. Sitä kun ei ollut avioliitossamme juuri ollenkaan, kun miestä kiinnosti enemmän viinapullo ja juominen.

    • läksynsä oppinut

      Olet tuhlannut paljon aikaa alkoholistiin, juokse tyttö pakoon ja lujaa, äläkä katso taaksesi.

    • ahmedhan se vain

      Minu nimi Ahmed.

      Sinä ei huora juoda alkoholi tai minä heittä happo naamale!

      Minä myös eristä sinu kaiki sinu ystävä ja sukulaine sinä saatana huora laitta jumalauta burkha päälle ja ahmed raiskata sinut aina vaan uudestaan

      jumalauta huora

    • jokumuu

      Joo, kuulostaa tutulta. Itse oon juonut alkoholia niinkauan kuin muistan. Juominen alko viikonlopuista ja vuosien saatossa tissuttelu jatkui myös viikolle. En mielestäni juonut paljon ja vain olutta. Lapsiakin tuli tehtyä vaimon kanssa. Sitten iski masennus ja työuupumus, mutta kaljan juonti vain jatkui plus lisänä masennuslääkkeet. Itsekkään ei huvittanut tehdä mitään, ootti vaan viikonloppua ja kiire kauppaan kaljan ostoon. Pahapäinen en ikinä ole ollut ja alkoholin avulla minustakin tuli sosiaalisempi ja iloisempi. No viimein vaimo sai tarpeekseen ja lähti. Sitten vasta heräsin ja menin itse päihdeklinikalle hakemaan apua. Nyt oon ollu useamman kuukauden juomatta ja aion jatkaa samaa rataa. Vaimoa en takaisin saa, mut itse olen soppani keittänyt ja se mun kestettävä on. Neuvona antaisin et kysyisit josko hän itse olis valmis menemään esim.päihdeklinikalle juttelemaan, sieltä mä itse sain avun. Jos ei auta, niin neuvoisin sua lähtemään suhteesta, koska tiedän kokemuksesta, et ei toisella oo sit tarkotustakaan vähentää juomista, päinvastoin

    • Tämä selittää nykyi

      Mikään ihminen ei ole niin ikävä kuin raivoraitis tiukkapipo. Eräs kaverini akka on juurikin sellainen.

      Hän kyllä tuppautuu seuraan ja kuuntelee toisten juttuja udellen juorunaiheita kun omaelämä on niin tylsää ja harmaata.

      Nyttemmin kun pyydän kaveriani saunaan mökilleni jonne hän tulee kyllä ilman kutsumattakin johtuen akkansa ikävästä seurasta jota hän usein tlittää päissään. Että miksi hän on sortunut tuonlaiseen ikävään lahnaan.

      Jos kaveri tulee kylään olen tehnyt selväksi että hän kyllä voi tulla mutta jätä se lehmä kotiis pitämään ikävää..

      Koska sen akan läsnäollessa kaikki muuttuu varaukselliseksi eikä paljon naurunpurskahduksia kuulu, kun hän on niin pahansuopa ja kuulustelee toisten yksityisasioita mutta koskaan ei hiiskukkaan omista asioistaan..

      Olen kuullut että hänen aikaisempi elämänsä nuorempana on ollut alkolla kyllästetty, eräänlainen ongelmajuoja yleinen vosu..

      Ehkä tämä selittää..nykyistä..

    • Prosessin kulku

      Anna ensin suullinen varoitus, sitten kirjallinen ja lopulta määräaikainen erottaminen. Jos ei nämä auta niin ei muuta kuin mies ulkoruokintaan.

    • nytmukavaa...

      Joo tai se akka on joutunut kattomaan alkoholisti isäänsä, niinkuin minä aikanaan.
      Pahempaa ei lapselle voi tapahtua kuin pelätä ja samalla holhota ja huolehtia sika isää. Ruuasta ja vaatteista oli ainainen pula, äiti joutui jopa kerjäämään. Isä sen sijaan ajeli taksilla kännissä.....

    • kännissänussiva

      Minä ryyppään paljon ja aina nussin kännissä. Usein myös tupakoin samalla kun nussin takaapäin. Etsin joka kännireissulla uuden hoidon jota nussin koko yön täydessä kännissä. (Ilman kumia, lastit mahalle tai naamalle) Ei kiinnosta vakituinen suhde ja ryyppäämisestä lässyttävä pirttihirmu.

      • ahdasmielinenkö?

        Oletpa pöljä ja sairasmielinen, astut pyhään temppeliin tuolla asenteella. Sulle sopisi kaksi pirttihirmua! JUSTIINA myös kaulimen kanssa. Opit elämään ja kunnioittamaan toisia. Oppia se sinäkin tarvitset ja paljon?


    • sanni2

      Sulla on keskenkasvuinen mies,pistä vaihtoon.Elämässä on paljon kivaa ilman ryyppäämistä.

    • vaikeaa

      LIsään sen näkökulman arvostelijoille, että miksi ette jätä juoppoa.. Suhde on monimutkainen juttu. Mekin juotiin alussa yhdessä, sitten halusin muutakin elämääni.. Mies jatkaa. Vuosien saatossa on muodostunut kiintymys, kun paljon on ollut kivojakin hetkiä. Itsekin mietin usein lähtemistä ja välillä, että kyllähän tää tässä menee. Ulkopuolelta on niin helppo neuvoa, vaikkei jääminen aina viisasta olekaan. Miksi ihmiset sietää ikäviä sukulaisiaan, auttavat holtittomia lapsiaan, suostuvat hyväksikäyttöön ystävyyssuhteissaan.. Toisekseen lähteminen on pitempi prosessi, ei se yleensä ekasta mieleentulosta heti toteudu. Ja on aina vaikeampaa, mitä kauemmin suhde on kestänyt. Varsinkin jos toinen anelee, että älä lähde..
      Aloittajana yrittäisin irrottautua miehestä.. Tilanne varmaan vaan hankaloituu vuosien saatossa..

    • viina vie kaiken

      yrittäkää etsiä syy minkätakia ryyppää yleensä se on päässä,jos ylipääsemätön vika suhde kannattaa lopettaa niin ei tarvii myöhemmin katua

    • Raitis Mies

      KALJAA TAI ALKOHOLIA RYYPPÄÄVÄT UKOT JA AKAT VAIHTOON JA HETI!

      Totuus on tämä:
      KALJA MAISTUU TASAN TARKASTI KISSANPISSILTÄ! Eikä sitä kukaan viisas juo ns. maunvuoksi vaan saadakseen halvalla kännin.

      Itse juon, joskus keskikeppanan kepardin 3-kaljapullon pelkästään siitä syystä, että seuraavana päivänä vatsa toimii sitten reippaasti. Ja senkin juon irvistellen.

      VIINA ON PAHAA! Ei kukaan juo mitään viinaa sen hyvän maunvuoksi, koska mikään alkoholi ei maistu hyvälle.
      Ainoastaan jotkut rommit ja liköörit on saatu maistumaan siedettäviltä, mutte ei ne siltikkään mitenkään nautinnollisilta maistu, eli niitä horpitään irvistellen.

      Olisi humoristista jos saataisiin vielä KAKKOSKALJA 2-kalja. Se kun soveltuisi varsin hyvin niille ns. 2-miehille, eli B-puolenpojille, tai Hinureille, tai Ruskean-B-2 Ritareille, koska sen makukin olisi aivan täysin kakkendaaleni.

    • Mietis ite vähä

      Suohirviötä ei kukaan jaksa katsella selvinpäin.. Siksi ryyppää, edellinen pan0 oli se 24 vuotias timmi blondi ja nyt 33..

    • eija3

      Jätä mies, jätä heti, vaikka tuntuisi kuinka pahalle... Minulla oli samanlainen... ja minä hölmö uskoin, että se loppuu lastentekoon. Paskat, paheni vaan koko ajan. Oli pakko riuhtaista itsensä irti, alkoholisti pitää koko perhettä otteessaan, selittelee, katuu ja ryyppää taas.... ihan kamalaa elämää... Ajoittain tietenkin ihanaakin, mutta ikinä ei tiedä, että milloin hän häviää/lähtee. Ajattele sitä, kun olet pienten lasten kanssa...Kukaan ei ansaitse sitä. Jätä se, muita vaihtoehtoja älä edes harkitse. Voimia sinulle, sinä pääset hänestä irti ja ansaitsen paljon parempaa.

    • kokemuksella78

      Jätä tuollainen mies hyvä ihminen. Hänestä ei ole, kun harmia sinulle.Tulet sen huomaamaan vuosien varrella ja pahemmaksi vain muuttuu tuo juominen.
      Kannattaa etsiä samankaltainen mies itselleen siitä on iloa pidemmäksi aikaa ja voit myös suunnitella parempaa tulevaisuutta itsellesi ja lapsillesi.
      Voin sanoa oman kokemukseni rintaäänellä.Pahalta se tuntuu tietysti ensin. Jälkeenpäin ajattelet kuitenkin, että teit hyvän päätöksen. Vähän taitaa olla niitä tosi raittiita miehiä, mutta kyllä niitäkin on. Meni vuosia, että sellainen minullekin löytyi.

      Onnea ja menestystä etsintään!

    • Apualinkeistä

      Juominen ei lopu lupauksiin eikä lasten tekoon eikä koiran ottoon eikä mihinkään, jos ihminen ei itse sitä oikein todella halua. Se lähtee hänestä itsestään. Sinulla on oikeus päättää, haluatko hänen juomistaan katsella loppuelämäsi, mutta teet moraalisesti väärin, jos teet lapsen jo valmiiksi juopolle isälle.

      Itse olen aikoinani tehnyt, kuten joku muukin tuolla kirjoitti, niin, että olen pistänyt valitsemaan minut tai alkoholin. Se oli jompi kumpi. Mies mietti puoli vuotta ja valitsi minut. Jos aiot laittaa alkoholistin (mikä mies kuulostaa olevan) tiukan paikan eteen, sinun on oltava valmis toimintaan, koska tyhjä uhkailu pahentaa tilannetta. Mies ei todellakaan rakasta sinua puhtaasti eikä arvosta, kun puhuu tuollaisia sinulle exästään ja vertailee teitä.

      http://www.aa.fi/

      Tuossa linkki, jonka kautta voit etsiä apua miehellesi.

      http://www.al-anon.fi/

      Tuossa linkki, jonka kautta voit etsiä apua itsellesi.

    • seksiä tolkussa

      Kännisen miehen kanssa rakastelu on kuin puoliksi kuollut hauki kalliolla . Revi siitä sitten nautintoa, kaikenlisäksi mies luulee olevansa kännissä se maailman paras rakastelija vaikka on ihan muuta. Liika kaljottelu heiketää suorituskykyä. Päivittäinen ja viikonloppu kaljastelivat ovat surkeimpia rakastelijoita mitä olen eläissäni kokenut. Raittiin miehen tai joka ottaa vain silloin tällöin ja hallitusti silloinki ,rakastelu on TAIVAALLISTA !!! ...Kaljapierun rakastelu on kuin pieru saharassa.

      • ei jupoille pillua!!

        OIKEASSA OLET, JUOPOILTA PITÄISI KIELTÄÄ RAKASTELU SAKON UHALLA???!!!!!


      • fish is good

        Pitää oivaltaa vanha sanonta:" Kala kalun kasvattaa, kalja kalun kaataa"
        Näin se vaan on .


      • skördä
        ei jupoille pillua!! kirjoitti:

        OIKEASSA OLET, JUOPOILTA PITÄISI KIELTÄÄ RAKASTELU SAKON UHALLA???!!!!!

        juopot panee tykimmin, kankkusessakin panettaa ihan hillittömästi.


    • Ex-vaimo
    • voe pyhä yksinkertas

      Tuota... aloittaja oli varmaan ihan tosissaan kertoessaan tarinaansa mutta hän kysyy silti että mitä teen.
      No TOTTA KAI menet miehen kanssa terapiaan, hankitte lapsia, yrität ymmärtää miestä, yrität muuttua muuksi, otat suuren lainan ja viet hänet toipumislomalle ja yrität tajuta, että miehen juominen ON VAIN SINUSTA KIINNI, ja muista ettei miehellä ole mitään vastuuta asiasta....jne jne.
      Rakas nimimerkki Ryyppäämätön: Ei sit sulle tullu mieleen että se juoppo on sulle ihan väärä mies. Et voi häntä muuttaa. Et ikinä.
      Minkälaista vastausta toivoit tältä palstalta?
      Etkö osaa lempata tuota kundia ilman Suomi 24:sta?

    • juoppoja kaikki

      Anna miehellesi vaihtoehdot, joko alatte harrastamaan muutakin tai sitten on todettava, että olette liian erilaisia. Muuta vaikka hetkeksi pois, jos asutte yhdessä. Tai pitäkää etäisyyttä. Hän voi sitten miettiä, että oletko sinä vai juopottelu tärkeämpää.

      Itselläni vähän sama tilanne, tosin tapaan itsekin viikonloppuisin juoda, mutta miehelle maistuu arkipäivisinkin vähän liikaa ja aina ei voi olla varma missä on yötä kännipäissään.

    • Exjuoppo

      Ei kannata katsoa ikuista poikaa tuon pidemmälle. Tuon ikäisen pitäisi jo ymmärtää ettei dokailu ole se elämän ainoa tarkoitus. Toivottavasti teillä ei ainakaan ole lapsia jotka kärsivät tilanteesta taatusti. Tuo dokailu ei niin vain lopu ja jos käsket valita dokailun tai sinut niin todennäköisesti valitsee dokailun. Kapakat on täynnä noita ihmisiä jotka valittaa kun vaimo ei ymmärtänyt pikku dokaamista.

      Ajattele itseäsi ja niin löydät aikanaan puolison jolla on samoja mielenkiinnon kohteita kuin sinulla. Sitä aukeaa ihan uusi maailma kun rahat ja aika ei mene miehen kurkusta alas.

    • selväpeli

      Ihmeen paljon länkytystä selkeestä asiasta.. sun miehes on juoppo ja juoppoja ei syytä katella 5 minuuttia kauempaa. Seurajuopot on sosiaalisia muttei niistä oikeesti ole mihinkään selvinpäin ja pahinta siinä, että vievät kunolliset ihmiset mukanaan.

      Juopot pitäs viedä kaikki saunan taa ja lopettaa.. eip muuta!


      On joo kokemusta juopoista ja kuuluvat samaan kastiin narkkareiden kanssa. Viina on viisasten juoma, apinat ja heikot se vie mennessään.

    • Anonyymi

      Te perkeleen perslävet ette ryyppää! Suomalainen alkoholikulttuuri on ihan vitun perseestä, aina pitää olla sitä saatanan alkoholia, mentiinpä sitten leffaan, piknikille, lounaalle, urheilutapahtumaan, konserttiin tai festareille. 12 päivää jalkapuuta julkisilla paikoilla humalassa olemisesta, saatana!

      • Anonyymi

        Oikein


      • Anonyymi

        Kyllä, juuri näin!


    • Anonyymi

      Ei tuollaisia kännääjä ukkoja jaksa pidemmän päälle katsella jos ei itse ole samanlainen.
      Katso itsellesi uusi raittiimpi mies ja jätä tämä kännääjä.
      Ei tuosta mitään tule .
      Nim: kokemuksen syvällä rintaäänellä.

    • Anonyymi

      Ei krapula lihota, päinvastoin, etoaminen on tyhjennysharjoitus!

    • Anonyymi

      Unohda se miehesi ja sen tekemisistä valittaminen. Kannattaisi nyt miettiä ihan itseäsi että mitä oikein olet tekemässä. Tuollaistako elämää haluat ja tuollaisen ihmisen knassa haluat viettää loppuelämäsi???

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe