Illan virru aamun torkku...

61

88

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stokkan herkkutiskiltäkö muka sait aitoja karjalanpiirakoita? Vai paistoitko itte ne siellä Pariisissa?

      Ei niiden kanssa syödä mitään halavatun koskenlaskijaa, vaan oikeaa MUNAVOITA. Eikä punkku käy piirakoiden kanssa (no ehkä syönnin päälle, myönnytys).

      • Karhu söi munavois! Minä syön käskenlaskijaa ja lakkahilloa....ja sillä sipuli. Litukan "piirakoita" otin pakastimesta...punkun kävin hakemassa viinikellarista:D Punkku käy myös ripsipiirakan lomassa....!!


      • modelli kirjoitti:

        Karhu söi munavois! Minä syön käskenlaskijaa ja lakkahilloa....ja sillä sipuli. Litukan "piirakoita" otin pakastimesta...punkun kävin hakemassa viinikellarista:D Punkku käy myös ripsipiirakan lomassa....!!

        Säästä nyt hyvä mies se lakkahillo edes juustoleivän kanssa (olet oikea makuhirviö tiesitkös). Käyhän se punkku varmaan minkä tahansa askareen lomassa, jos sitä ei työkseen tee.


      • elisakettu kirjoitti:

        Säästä nyt hyvä mies se lakkahillo edes juustoleivän kanssa (olet oikea makuhirviö tiesitkös). Käyhän se punkku varmaan minkä tahansa askareen lomassa, jos sitä ei työkseen tee.

        Mä ymmärrä sua jos olet bykkaamassa suhdetta mun kanssa, koska uuden suhteen kanssa on aina pieniä starttaaamis ongelmia. Jos noi maku asiat nappaa niin kyllä mulla on kyky venyä...aina tiettyyn pisteeseen saakka.


      • modelli kirjoitti:

        Mä ymmärrä sua jos olet bykkaamassa suhdetta mun kanssa, koska uuden suhteen kanssa on aina pieniä starttaaamis ongelmia. Jos noi maku asiat nappaa niin kyllä mulla on kyky venyä...aina tiettyyn pisteeseen saakka.

        Jos noi maku asiat EI nappaa niin... niin voi mennä oikein kirjoituskurssille:D


      • modelli kirjoitti:

        Mä ymmärrä sua jos olet bykkaamassa suhdetta mun kanssa, koska uuden suhteen kanssa on aina pieniä starttaaamis ongelmia. Jos noi maku asiat nappaa niin kyllä mulla on kyky venyä...aina tiettyyn pisteeseen saakka.

        Otan vapauden marmattaa sulle vaikka ei tästä meijän jutusta mitään taida tulla. Jossain vaiheessa iltaa muistat kuitenkin että pidä tunkkis :-D

        Mutta sopasta toiseen, oliko aamukahvi Pariisissa hyvää ja joko laukkuun pakattu solmiopuku, havaijipaita ja vaihdettu pelimerkit?


      • elisakettu kirjoitti:

        Otan vapauden marmattaa sulle vaikka ei tästä meijän jutusta mitään taida tulla. Jossain vaiheessa iltaa muistat kuitenkin että pidä tunkkis :-D

        Mutta sopasta toiseen, oliko aamukahvi Pariisissa hyvää ja joko laukkuun pakattu solmiopuku, havaijipaita ja vaihdettu pelimerkit?

        Sinä senkin tunkki-hinkki...jos oisit nyt tässä pöydän toisella puolella niin näyttäisin sulle sun paikkas! Mut aina "parisien" jatkettuna pitkällä pastisaamiaisella toimii vaikka seura ei olisi juuri sitä mitä toivoisit!


      • modelli kirjoitti:

        Sinä senkin tunkki-hinkki...jos oisit nyt tässä pöydän toisella puolella niin näyttäisin sulle sun paikkas! Mut aina "parisien" jatkettuna pitkällä pastisaamiaisella toimii vaikka seura ei olisi juuri sitä mitä toivoisit!

        Jätetään nyt ne paikat tällä kertaa sovinnolla näyttelemättä.

        Seuraavalta reissulta muistat vaan tuoda niitä tuliaisia (eikä mitään piirakoita).


      • elisakettu kirjoitti:

        Jätetään nyt ne paikat tällä kertaa sovinnolla näyttelemättä.

        Seuraavalta reissulta muistat vaan tuoda niitä tuliaisia (eikä mitään piirakoita).

        Jos oikeesti oot kiinnostunut niin pääset seuraavalle reissulle mukaan, niin voit sitten valita tuliaiset mielesi mukaan. Mut mulle voi aina vilauttaa tai ainakin nostaa häntää.


      • modelli kirjoitti:

        Jos oikeesti oot kiinnostunut niin pääset seuraavalle reissulle mukaan, niin voit sitten valita tuliaiset mielesi mukaan. Mut mulle voi aina vilauttaa tai ainakin nostaa häntää.

        Höpsis, ei kavereille saa vilautella. Sehän olisi ahdistelua.

        Hyvää matkaa vaan. Äläkä pelaa liikaa (jumalauts, alan kuulostaa äidiltäs)


      • elisakettu kirjoitti:

        Höpsis, ei kavereille saa vilautella. Sehän olisi ahdistelua.

        Hyvää matkaa vaan. Äläkä pelaa liikaa (jumalauts, alan kuulostaa äidiltäs)

        Charles Bukowski sanoin, että mies etsii naista joka muistuttaa äitiään...mutta Bukowski ei tätä möläyttäessään ollut tavannut äitiäni!


      • modelli kirjoitti:

        Charles Bukowski sanoin, että mies etsii naista joka muistuttaa äitiään...mutta Bukowski ei tätä möläyttäessään ollut tavannut äitiäni!

        Eikä ollut muuten tavannut minuakaan :) Ja äidithän ovat oikeita kullanmuruja :D

        *heiluttaa ruos... eiku lettupannua*

        Mut en mää ala sun äiteeks modelli-hyvä. Siinä olis jo iso eturistiriita kaikkien nykyistenkin huollettavieni kanssa. Saat pitää sen entisesi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Eikä ollut muuten tavannut minuakaan :) Ja äidithän ovat oikeita kullanmuruja :D

        *heiluttaa ruos... eiku lettupannua*

        Mut en mää ala sun äiteeks modelli-hyvä. Siinä olis jo iso eturistiriita kaikkien nykyistenkin huollettavieni kanssa. Saat pitää sen entisesi.

        Kun mies etsii naista, hän käyttää toisinaan jollakin tavalla harhaanjohtavaa kuvaa tai antaa itsestää muutoin väärän inffoa, mutta minä ole tässä alasti ja ilman mitään kulissia. Jos haet mitä tahansa muuta kuin virtuaaliseksiä, käytä totuudenmukaista vertauskuvaa, niin olet seuraavalla reissulla samassa hotellihuoneessa.


      • modelli kirjoitti:

        Kun mies etsii naista, hän käyttää toisinaan jollakin tavalla harhaanjohtavaa kuvaa tai antaa itsestää muutoin väärän inffoa, mutta minä ole tässä alasti ja ilman mitään kulissia. Jos haet mitä tahansa muuta kuin virtuaaliseksiä, käytä totuudenmukaista vertauskuvaa, niin olet seuraavalla reissulla samassa hotellihuoneessa.

        Lakana ja naamari päälle nyt ja heti siitä! Hullu, kaikki katsoo kun yks pomppii nettikameran edessä aatamina. Eikö sulla oo ees minkäänlaista häpyä?!

        Ei tuollasten itsensäpaljestelijoiden kanssa voi minnekään reissuun lähteä.... sais hävetä silimänsä päästä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Lakana ja naamari päälle nyt ja heti siitä! Hullu, kaikki katsoo kun yks pomppii nettikameran edessä aatamina. Eikö sulla oo ees minkäänlaista häpyä?!

        Ei tuollasten itsensäpaljestelijoiden kanssa voi minnekään reissuun lähteä.... sais hävetä silimänsä päästä.

        Asia kerrallaan! Hullu...reissu....häpeä! Kun on kerran kokenut häpeän ei sitä enää voi kokea, jollloin elämä on avoin ja vain sinun käytössäsi. Olet elämäsi Herra joka on sinu palvelijasi eiä päin vastoin.


      • modelli kirjoitti:

        Asia kerrallaan! Hullu...reissu....häpeä! Kun on kerran kokenut häpeän ei sitä enää voi kokea, jollloin elämä on avoin ja vain sinun käytössäsi. Olet elämäsi Herra joka on sinu palvelijasi eiä päin vastoin.

        MITÄ NYT TAAS! MIKSI TÄÄ PASKÄ JÄTTÄÄ ISKUJA VÄLIST....VITTUTAA TÄLLÄISET KONEET MISSÄ NÄMÄ NÄPPÄIMET EI TOIMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • modelli kirjoitti:

        Asia kerrallaan! Hullu...reissu....häpeä! Kun on kerran kokenut häpeän ei sitä enää voi kokea, jollloin elämä on avoin ja vain sinun käytössäsi. Olet elämäsi Herra joka on sinu palvelijasi eiä päin vastoin.

        Pitää nyt jonkinlainen kulissin riekale pitää.... :D

        Ai saamari, mun päähän iskee varmaan salama huomenna. Karkaan peiton alle. Hyvää yötä toveri-modelli ja kauniita äidinkullankuvia :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Pitää nyt jonkinlainen kulissin riekale pitää.... :D

        Ai saamari, mun päähän iskee varmaan salama huomenna. Karkaan peiton alle. Hyvää yötä toveri-modelli ja kauniita äidinkullankuvia :)

        Tuohon päähän ei iske edes salami, jos ei edes huominen....mutta toivon että oikeesti vaikka olenkin tällainen vittuilija niin olet taas terveenää täällä huomenna:D


    • hygis

      Minä kyllä tykkään karjalanpiirakasta, jonka päälle on sulannut kerros rasvaista juustoa, lasillinen maitoa kyytipojaksi.
      Unkarilainen jälkiruokaviini Patricius Tokaji "5 puttonyos" siis makea, käy hyvin jälkiruuaksi!
      Ei hassumpi iltapala, kun ei usein herkuttele näin runsaasti kaloreilla!

      • Komppaan! olet mun Kyöstini;D


    • hygis

      Että mitä?

      • Niin sitä vaan että miten menee? Oootko saanu parruu?


    • Kuka haluu kuulla hyvää musaa ja tunten mun kosketuksen....mulla on nyn astraali meininki menossa?!

      • Minä!



    • hygis

      Hyvää yötä! : minä toivotan sun astraali hahmollesi.

      • Olet avaruudesta ja osaat liikkua sähköjohtoja pitkin.


    • runontaja hopp

      ... tjaa, punkkua kylläkin nautitaan lihan, mieluummin riistalihan kanssa

      • Ellunhäntä kainaloss

        Mikä laki niin määrää?
        Makuaistikin jo sanoo. ettei viini sovi ryynien, vihannesten jamunaruokien kyytipojaksi ja rahvaanomaine luulo sekin,
        että kalan kaa aina valkkaria--kyllä esm paistettu kala vaatii
        puna- tai roseviiniä

        ps. Mitä maailmassa on vähiten?

        --nuuhkimattomia kettujen bersreikiä


      • runontaja hopp
        Ellunhäntä kainaloss kirjoitti:

        Mikä laki niin määrää?
        Makuaistikin jo sanoo. ettei viini sovi ryynien, vihannesten jamunaruokien kyytipojaksi ja rahvaanomaine luulo sekin,
        että kalan kaa aina valkkaria--kyllä esm paistettu kala vaatii
        puna- tai roseviiniä

        ps. Mitä maailmassa on vähiten?

        --nuuhkimattomia kettujen bersreikiä

        Voi teitä uusavuttomia


      • pirtulaivuri
        runontaja hopp kirjoitti:

        Voi teitä uusavuttomia

        Sinähän itse avuton olet, kun et viineistä mitään ymmärrä ja esität
        asiantuntijaa kiljujuopon kokemuksella

        "Wanha tuntija tuo viinin"
        http://www.youtube.com/watch?v=EfNU-WLa68E


      • runontaja hopp

    • hygis

      Jokohan modellin krapula on helpottanut?
      Tais olla mies hieman liikuttuneessa tilassa viime yönä. =))

      Astraalitasolla liikkuva modelli....kohta olisit varmaan julistautunut guruksi.

      Enkä minä poloinen osaa liikua edes avaruudessa; sähköjohtoja pitkin.
      Olen kyllä olettanut että eetterissä liikkutaan aurinkotuulien mukana,
      mut selvishän tuokin juttu asiantuntijan opastuksella lopulta mulle nyt! =)))))

      Kävin muuten tänään hallista ostamassa niitä karjalanpiirakoita
      ja kimpaleen hyvää rasvaista juustoa. Jäivät kummittelemaan mun mieleeni.

      Mulla on kaupunki päivä tänään, pesen pyykkiä ja teen ruokaa .
      Keitän lihaa ja teen liharuuan pohjia valmiiksi pakastimeen.
      Helpottaa ja nopeuttaa ruuanlaittoa taas arkena.
      20min ja on lihakeitto valmiina, tai gulassi, tai jne....

      • alan arkkiatri;)

        hygis taas sortuu Kotilieden kotkotuksiin;)

        Sopiiko kysyä, että mitähän se hygixen gulassi sisältää oikkee?

        Unkarilainen kokki selvitti kolme eri sorttia gulassia

        Äännetään :gujash
        --paprikan sadonkorjuun soppa-pelkkää paprikaa, väkevää,
        miedompaa, vihreä, keltainen, oranssi, punainen jne..?

        Lihakeiton tyylinen vrt pörköltti?

        Kalopsin tyylinen soossi?

        En epäile, etteikö hygixen pöperö olisi mitenkään huonoa
        pöperöä, jos Hopokin sitä työpi--mutta mikä esm näistä?
        https://www.google.fi/search?q=gulassikeitto&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=YUDNU4KvF-OAywP6iYDIAw&ved=0CDgQsAQ&biw=1366&bih=667

        ;-D


      • botaniikan dos--
        alan arkkiatri;) kirjoitti:

        hygis taas sortuu Kotilieden kotkotuksiin;)

        Sopiiko kysyä, että mitähän se hygixen gulassi sisältää oikkee?

        Unkarilainen kokki selvitti kolme eri sorttia gulassia

        Äännetään :gujash
        --paprikan sadonkorjuun soppa-pelkkää paprikaa, väkevää,
        miedompaa, vihreä, keltainen, oranssi, punainen jne..?

        Lihakeiton tyylinen vrt pörköltti?

        Kalopsin tyylinen soossi?

        En epäile, etteikö hygixen pöperö olisi mitenkään huonoa
        pöperöä, jos Hopokin sitä työpi--mutta mikä esm näistä?
        https://www.google.fi/search?q=gulassikeitto&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=YUDNU4KvF-OAywP6iYDIAw&ved=0CDgQsAQ&biw=1366&bih=667

        ;-D

        Budapestissa tutustuin unkarilaiseen pöperöön..
        Garnityyri kehnoa ja perunaa, udmurttien rehua

        Paprikan toi Kolumbus Eurooppaan --intiaanien jalostamana
        kuten tomaatti, tupakka ja perunakin-samansukuiset kasvit
        joista voisi kehittää kasvi, jonka marjat olisivat tomaatteja
        lehdet tupakkaa ja mukulat perunoita ja marjojen strykniini
        jota kettumyrkkynäkin käytetään, tuhoaisi trolleja


    • y.b ohvina :)

      Vaari näki unta Mona Lisasta ja luulee käyneensä Pariisissa :)

      • taidehistorian dos

        Trolli-Kyostixille ajo-ohjeet Louvreen katomaan Mon-Lisa

        melko pieni taulu raameinensa painaa 12kg

        pohjana pähkinäpuuta

        Varastettu jo kaksi kertaa tarkoituksen huijata ökyrikkaita

        kokoomuslaisia myymällä värrennöksiä ja veijarit palauttivat

        siististi Louvreen


    • hygis

      Kalopsin tapainen soosi, lähinnä tällä kertaa.
      Vahvasti vihreällä ja punaisella paprikalla ryyditetty.

      Minä en ole keittiömestari muuta kuin omassa keittiössäni.
      Täällä minä sävellän soosit ja keitot; vähän sen mukaan mitä kaapista löytyy. Aina ei ole kaikkea mitä perusreseptiin kuuluu, mutt en anna sen haitata.
      Kalasopassa tietenkin pitää olla kalaa, ja lihakeitossa lihaa,
      muuten sen keiton voin duunata sen mukaan mitä muuta sinne on lisättävää.

      Viime syksynä mökillä tein lihakeiton pohjaan keitoksen; porkanasta, maa-artisokasta, ilmasipulista ja latta nauriista, niitä löytyi mun omasta kasvimaasta. Perunat kun jäivät kaupunkiin!!!
      Ihan hyvää syötävää se oli, pikkasen erilainen versio perus lihakeitosta. =))))
      Ei ruuan laitto niin vakavaa saa olla, ei se mitään rakettitiedettä ole.
      Kyllä mulla on niitä kokeiluita joskus mennyt roskikseenkin, nuorempana.

      Ei ole mun ruuat pilkun päälle sitä mitä ravintolassa tehdään; ohjeen mukaan ja aina saman makuista.
      Mutta mä maiselen kyllä keitokseni aina ennen tarjoilua,
      ja korjailen maut sopiviksi.

      Keltainen paprika on niin mieto et uskallan laittaa sitä voileipien päälle koristeeksi, lapsetkin syövät sitä.

      Täytettyjä paprikoita teen varmaan viikonlopuksi ja vien mökille.

      • hygiksen äijä

        Meikäläinen käy pizzalla, kiitos vaan.


      • hygis
        hygiksen äijä kirjoitti:

        Meikäläinen käy pizzalla, kiitos vaan.

        Tjaa, onko sulla maku nyt muuttunut?


      • hygiksen äijä
        hygis kirjoitti:

        Tjaa, onko sulla maku nyt muuttunut?

        Uskallan tunnustaa todellisen makuni ääneen. Pizzaa eikä
        Mitään paprikamössöä!


      • gastronomaian dos

        hehhee hygistä on kivaa provoilla noilla iäsyyskysmyksilla ammattipiireisäkin kinaamisen aiheena olevat jutskat;)

        Oikeinhan on säveltää omia repsuja ammattisalaisuuxi
        ja kokille tärkeää huonokin palaute, että oppii virheistänsä

        btw. paprikan väristä ei voi päätellä väkevyyttä
        vaan suipompi kärkinen paprika on yleensä tulisempaa
        ups! lörpöttelin ammattisalaisuuden:(

        Kaupoista löytyy jo paprikatahnaa punaisissa tuubeissa
        tulisen sopii vaikka sinapin korvikkeexi äijäs grillaamaan makkaraan......kokeilepas, ellet vielä tiedä ko. tuubeja
        vaikkapa "seitsemänkalan" soppaan
        fenkolia ja simpukoita --voipi tulla maukas
        "bouillabaisse a la hygis"
        Hopo makutuomarixi


      • hygis
        hygiksen äijä kirjoitti:

        Uskallan tunnustaa todellisen makuni ääneen. Pizzaa eikä
        Mitään paprikamössöä!

        Kerrotaanpa tämä myös sun siskollesi!
        Hän kun värkkää niitä aina lämpien juustoleipien kera iltapalaksi,
        kun ollaan istumassa heillä piiiitkäää iltaa yhdessä.
        Ne kun ovat sun suosikkeja jo vuosien takaa, ja minäkin tykkään niistä.
        (tekee muuten ihanan iltapalan, niille jotka paprikasta pitävät)


      • gastriittilogian dos
        gastronomaian dos kirjoitti:

        hehhee hygistä on kivaa provoilla noilla iäsyyskysmyksilla ammattipiireisäkin kinaamisen aiheena olevat jutskat;)

        Oikeinhan on säveltää omia repsuja ammattisalaisuuxi
        ja kokille tärkeää huonokin palaute, että oppii virheistänsä

        btw. paprikan väristä ei voi päätellä väkevyyttä
        vaan suipompi kärkinen paprika on yleensä tulisempaa
        ups! lörpöttelin ammattisalaisuuden:(

        Kaupoista löytyy jo paprikatahnaa punaisissa tuubeissa
        tulisen sopii vaikka sinapin korvikkeexi äijäs grillaamaan makkaraan......kokeilepas, ellet vielä tiedä ko. tuubeja
        vaikkapa "seitsemänkalan" soppaan
        fenkolia ja simpukoita --voipi tulla maukas
        "bouillabaisse a la hygis"
        Hopo makutuomarixi

        hygis-tätille malleja garnityyrista

        Hienosti koristeltu pöpero herättää ruokahalua

        virheet piilotetaan majoneesin alle..ups-taas lipsahti salaisuus

        trolli-gempsut mullan alla


      • edellinen

      • fruitcarvinoatri
        edellinen kirjoitti:

        https://www.google.fi/search?q=paprika garnityyri&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9V_NU4nINuq8ygOEiYHQCw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667

        Thaiflikkojen _taidetta_
        https://www.google.fi/search?q=thai garnityyri&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ymLNU8DdNKPnygPj6oCYAg&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1366&bih=667#q=thai fruit carving&tbm=isch


      • siskofobian dos
        hygis kirjoitti:

        Kerrotaanpa tämä myös sun siskollesi!
        Hän kun värkkää niitä aina lämpien juustoleipien kera iltapalaksi,
        kun ollaan istumassa heillä piiiitkäää iltaa yhdessä.
        Ne kun ovat sun suosikkeja jo vuosien takaa, ja minäkin tykkään niistä.
        (tekee muuten ihanan iltapalan, niille jotka paprikasta pitävät)

        Mikä widun sisko?


      • hygis
        siskofobian dos kirjoitti:

        Mikä widun sisko?

        Sinä taisit nyt pudota kyydistä nyt!
        Kirjoitit mulle, mun äijänä ja minä vastasin. Vastaus oli äijälleni....siis.
        Äijällä on sisar, joka tekee suussa sulaavia täytettyjä paprikoita eri täytteillä.
        Tarjoaa niitä lämpimien juustoleipien kanssa, mainio yhdistelmä iltapalaksi.


      • cayennelogian dos
        hygis kirjoitti:

        Sinä taisit nyt pudota kyydistä nyt!
        Kirjoitit mulle, mun äijänä ja minä vastasin. Vastaus oli äijälleni....siis.
        Äijällä on sisar, joka tekee suussa sulaavia täytettyjä paprikoita eri täytteillä.
        Tarjoaa niitä lämpimien juustoleipien kanssa, mainio yhdistelmä iltapalaksi.

        hygis ottaa ja pruuvaa tämmöttejä
        Niistäkin tulee aina kinaa -kun useimmiten Suomessa
        nimitetään menuun welsh rabbet l. kani :D rarebitch;)
        cayenne on oleellinen mauste, joka polttavan jälkimakunsa
        vuoksi tumpelot kotirouvat aiheuttavat tukipaloja ja
        Hopokin menettää hajuaistinsa ja alkaa syömään apiloita
        lehmihaassa
        http://www.maku.fi/reseptit/lampimat-juustoleivat-welsh-rarebit


    • No tottakai "Muna-Liisa" ol mai maind ...kun söin parvekkeella oeufs brouillés aamiaiseksi.

      • hygis

        No modelli, millainen on astraalin olennon olo nyt?


      • hygis kirjoitti:

        No modelli, millainen on astraalin olennon olo nyt?

        Sanotaanko näin, että lähestulkoon ihmiselle luonnollinen olotila. Vaikka meitä ihmisiä on hyvin monenlaisia, niin aineelliselta kuin
        henkiseltäkin puolelta tarkasteltuna, meidän jokaisen elämää rajaavat
        kuitenkin samat kehykset: syntymä ja kuolema. Ja minä edustan tällä palstalla syntymää!

        http://tinyurl.com/prwftl7


      • hygis
        modelli kirjoitti:

        Sanotaanko näin, että lähestulkoon ihmiselle luonnollinen olotila. Vaikka meitä ihmisiä on hyvin monenlaisia, niin aineelliselta kuin
        henkiseltäkin puolelta tarkasteltuna, meidän jokaisen elämää rajaavat
        kuitenkin samat kehykset: syntymä ja kuolema. Ja minä edustan tällä palstalla syntymää!

        http://tinyurl.com/prwftl7

        Ja millähän tavalla edustat syntymää?
        Sulla kans tuota ikää jo on......kuten minullakin.


      • hygis kirjoitti:

        Ja millähän tavalla edustat syntymää?
        Sulla kans tuota ikää jo on......kuten minullakin.

        No, talvisodan aikana koko Suomen kansa rukoili tietyllä hetkellä isänmaan puolesta. Jopa rintamilla tuota kehotusta pyrittiin noudattamaan äärimmäisyyteen asti. Tahto rukoukseen oli tavattoman yksimielinen.

        Mitä rukous sai aikaan? Ainakin olen rukoillut ja sen seurauksena sinäkin...ehkä saat lukea kirjoituksiani.

        Mihin heimoon kuulut? Itse polveudun Atlantikselta, siellä tuo meidän heimo oli jo kehittynyt erittäin korkeaan henkiseen tietoon.


      • modeIIi
        modelli kirjoitti:

        No, talvisodan aikana koko Suomen kansa rukoili tietyllä hetkellä isänmaan puolesta. Jopa rintamilla tuota kehotusta pyrittiin noudattamaan äärimmäisyyteen asti. Tahto rukoukseen oli tavattoman yksimielinen.

        Mitä rukous sai aikaan? Ainakin olen rukoillut ja sen seurauksena sinäkin...ehkä saat lukea kirjoituksiani.

        Mihin heimoon kuulut? Itse polveudun Atlantikselta, siellä tuo meidän heimo oli jo kehittynyt erittäin korkeaan henkiseen tietoon.

        Söin siis oeafs de beauf

        siitossonnin munat på finska

        et jos vaikka oma muna alkaisi taas toimimaan


    • hygis

      En pysty ikinä veistämään mitään noin taidokasta meloonista.
      Hetken jo haaveilin et kokeilen verkkomeloonin veistämistä.
      Paras kuitenkin luopua sovinnolla, sotkuista puuhaa varmasti, se melooni valuu mehua veistäessä.
      Ei siitä taloudellista menetystä tulisi, salaattiin sen saa lisukkeeksi kun aikansa on veistellyt. =)))

      Joskus 70-luun lopussa tai 80-luvun alussa, veistelin puusta koristeellisia "rukinlapoja" ...vanhempi sisareni opetti mulle.
      Hän on suvun "taiteilija sielu" ja lahjakas käsistään, aina ollut.

      • GAKkuatrian dos

        Homma vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa taitavaltakin
        enpä ole viitsinut noin pitkälle harjoittelemaan, vaikka
        kylmäkkönä ollutkin ja mm hääkakkujakin paljon pritsaillut

        Niitäkään ei morsmaikut halua tehdasmaisen taitavan kondittoorin tekeminä
        Hääkakun pitää näyttää juuri ko. miehennielijälle pers. koht. omaxi tehdyltä


      • hygis
        GAKkuatrian dos kirjoitti:

        Homma vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa taitavaltakin
        enpä ole viitsinut noin pitkälle harjoittelemaan, vaikka
        kylmäkkönä ollutkin ja mm hääkakkujakin paljon pritsaillut

        Niitäkään ei morsmaikut halua tehdasmaisen taitavan kondittoorin tekeminä
        Hääkakun pitää näyttää juuri ko. miehennielijälle pers. koht. omaxi tehdyltä

        Siis mitähän kirjaimellisesti tarkoitit; kahdlla viimeisellä lauseella?
        Minulla on tulkinta vaikeuksia, nyt.
        Tuon lopun kun pystyn vaivatta tulkitsemaan kolmella eri tavalla!


      • easycakelogian dos
        hygis kirjoitti:

        Siis mitähän kirjaimellisesti tarkoitit; kahdlla viimeisellä lauseella?
        Minulla on tulkinta vaikeuksia, nyt.
        Tuon lopun kun pystyn vaivatta tulkitsemaan kolmella eri tavalla!

        ääh......tietysti morsmaikkuämmä haluaa huomiota ja hääkakku
        on oltava juuri flikan omien harastusta tms. ominaisuutta kuvaava
        häät maksaa vävyparan appiukko--siis flikan isä
        usein änkeää keppiä heristäen keittiöön antamaan
        paakarille vinkkejä, joista pitää taiteilla ihan ikioma kaakku


    • hygis

      Henk. koht. tiedän että ne häät vasta maksaa jos ne järjestetään; pilkulleen kuin morsian haluaa.
      Ruuat ja juomat, kakut, orkesteri, tilat, koristelut, hääpuku, huntu, reisisukkanauha (sininen), kengät, käsilaukku ja kaason asusteet,jne
      kokki hääpaikalle (varmuuden vuoksi) tarjoilijat .....ja kun morsianta ei miellytänyt käyttöön tarjottu astiasto (yksinkertainen valkoinen) piti sekin vielä vuokrata erikseen.

      Minä en olisi kyllä antanut "pilliä" morsiammen suuhun, kaikki hyppäs neidin tahtiin.
      Olenkin sitä mieltä, et isukki maksoi siitä ilosta; et pääsi tytärestään varmasti eroon ja vastuu siirtyi häiden jälkeen vävylle. =)))

      Jouduin tutavuuden kautta järjestely toimikuntaan mukaan.
      Olen kummitäti: nykyiselle nuorelle rouvalle.
      Ei meillä olis äijän kanssa rahaakaan järjestää sellaisia peijaisia.

      klo on yli puolen yön.... hyvää yötä

      • sulhassärkyatri dos.

        Tjaah......hygis voi arvata tilanteen, kun ravintoloitsija unohti merkitä tilauskirjaan...........tuli _kahdet_ 200hengen hääjuhlat
        varatuxi samana iltana ja kaksi rahakasta appiukkoa
        hovi oli kaaoxessa--orkesteri ei tiennyt koska Medlssonnit
        soittaa--kaksi lahjapöytää?

        Ravintoloitsija ja kaksi appiukkoa nyrkkeilivät takahuoneessa
        kumman appiukon kalliit häät pidetään..KÄÄK

        Onnex saimme toisen ravintolan ottamaan toiset häät
        vastaan ja tekemäni pöperöt vietiin sinne


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe