21.7. helluntailaisuuspalstalla

sarisusannass73

Joh.12:47

"Jos joku ei noudata minun sanojani vaikka on ne kuullut,en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa vaan pelastamaan sen.

Mitä mutta...?

29

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyykii

      ..nyt meni ohi?.. joku plussa kuitenkin? etsivä löytää,ihan varmasti..ainakin jotain;)

    • Jeesuksen nimessä...

      Kun seuraa, kuulee ja näkee tai lukee maailmalta erilaista, SYYTÄ (kaikki vääryys) pahaksi / kärsimyksiksi ja valtaviksi turhiksi menetyksiksi hirvittävyyksistä, tapahtumista ja asioista uutisointeja, ja tietää miten ihmiskunta elää ja toimii kaikille hyväksi Jumalan Sanan vastaisesti, niin pitäisi ymmärtää kuka ja miksi, siinä silloin on kunkin uhriksi joutuneen tuomitsija.

      • Mopo hukassako?

        En ymmärtänyt mitään siitä mitä yritit yllä sanoa, nimimerkki "Jeesuksen nimessä". Voitko kertoa tarkemmin mitä tarkoitat? Vai onkohan mopo hukassa?


    • taku129

      mutta niinhän siin Raamatussa sanotaan.. Pitäis olla selvää tekstiä.
      Mutta tuolla alla "Jeesuksen nimessä" kirjoittaa niin hienoa tekstiä, että multa lentää yli... Mitäs te tähän aikaan ootte muuten hereillä?
      Mä taidan olla vanhin äijä, kun täällä pyörii, eli munhan se pitäis mennä nukkumaan: Hyvää yötä, Jeesus myötä!

      • elmo25

        Ja yksi tapaus näytti kirjoitelleen mm-futiksen finaalin aikaan - aika törkeätä!


    • hyykii

      Olen kait hidasjärkinen..ei tuosta saanut mitään tolkkua,mutta eikait se ole sitten niin tärkeää :) Ja hyvää huomenta ;) Siis tarkoittiko tuo,että maailmassa on niin paljon pahaa,että hirvittää,mutta Jeesus kuitenkaan ei tullut tuomitsemaan maailmaa,vaan pelastamaan sen(miltä,itseltään vai perkeleeltä vai meiltä?),mutta kuitenkin Jumala tuomitsee Sanan mukaan kadotukseen varmaankin useimmat epäilevät tuomaat??? Nämä ovat kovin suoria teitä,kunnes mutkistuvat :)

      • No, en tiedä miten tärkeänä pidät Raamattua? Tuohan oli Raamatunkohta.

        Vain vähän provosoivaksi tarkoitettu kysymys"mitä mutta?"oli oma lisäykseni.

        Sillä tuo kohta ilmoittaa että vaikka ei noudateta Jeesuksen käskyä, silti Jeesus armahtaa.

        Uskova jatkaa siitä että mutta kun.. sinun muttasi on tuo"tuomitsee sanan mukaan kadotukseen varmaankin useimmat epäilevät tuomaat".

        Se on ristiriidassa tuomani raamatunkohdan kanssa.

        Eikä jeesus moittinut tuomastakaan kovasti kerran halusi todistaa tälle sen minkä tuomas halusi todistettavan.


      • ViipurinVihtori
        sarisusannass73 kirjoitti:

        No, en tiedä miten tärkeänä pidät Raamattua? Tuohan oli Raamatunkohta.

        Vain vähän provosoivaksi tarkoitettu kysymys"mitä mutta?"oli oma lisäykseni.

        Sillä tuo kohta ilmoittaa että vaikka ei noudateta Jeesuksen käskyä, silti Jeesus armahtaa.

        Uskova jatkaa siitä että mutta kun.. sinun muttasi on tuo"tuomitsee sanan mukaan kadotukseen varmaankin useimmat epäilevät tuomaat".

        Se on ristiriidassa tuomani raamatunkohdan kanssa.

        Eikä jeesus moittinut tuomastakaan kovasti kerran halusi todistaa tälle sen minkä tuomas halusi todistettavan.

        Siehä tunnet Raamattuu enemmä, ku myö helluntaiilaiiset. Hyvä niin.
        Nyt miul selvis.. Sie taiatkii olla niitä piilouskovaisii Sarisusannass..
        Osuks tää oikeesee?


      • ViipurinVihtori kirjoitti:

        Siehä tunnet Raamattuu enemmä, ku myö helluntaiilaiiset. Hyvä niin.
        Nyt miul selvis.. Sie taiatkii olla niitä piilouskovaisii Sarisusannass..
        Osuks tää oikeesee?

        Ainakin välitän teistä uskovaisista. Kovasti on muotia se että sanotaan että en minä sinua tuomitse vaan raamatun ts jumalan sana tuomitsee. Tuo on tuo raamatunlause sitä vastaan.

        Yhtä monta kuin on vuodessa päiviä raamatussa sanotaan älä pelkää. On surullista että silti uskovat yrittävät jumalaan vedoten lietsoa sitä pelkoa.

        Mutta älä sinä pelkää.


      • j.t.p.
        sarisusannass73 kirjoitti:

        No, en tiedä miten tärkeänä pidät Raamattua? Tuohan oli Raamatunkohta.

        Vain vähän provosoivaksi tarkoitettu kysymys"mitä mutta?"oli oma lisäykseni.

        Sillä tuo kohta ilmoittaa että vaikka ei noudateta Jeesuksen käskyä, silti Jeesus armahtaa.

        Uskova jatkaa siitä että mutta kun.. sinun muttasi on tuo"tuomitsee sanan mukaan kadotukseen varmaankin useimmat epäilevät tuomaat".

        Se on ristiriidassa tuomani raamatunkohdan kanssa.

        Eikä jeesus moittinut tuomastakaan kovasti kerran halusi todistaa tälle sen minkä tuomas halusi todistettavan.

        Kun nyt niin hyvin tunnet Jumalan kirjoitettua sanaa, niin luehan se seuraava jaekin.

        Ehkäpä se vähän enemmän selvittää asiaa.

        48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana,

        jonka minä olen puhunut,

        se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

        Eli tämä sana tuomitsee myös sinut,

        niiden monien muiden muassa, jotka eivät ole nähneet hyväksi ottaa Jeesusta Kristusta elämänsä Herraksi ja Lunastajaksi.


      • Johan3
        j.t.p. kirjoitti:

        Kun nyt niin hyvin tunnet Jumalan kirjoitettua sanaa, niin luehan se seuraava jaekin.

        Ehkäpä se vähän enemmän selvittää asiaa.

        48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana,

        jonka minä olen puhunut,

        se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

        Eli tämä sana tuomitsee myös sinut,

        niiden monien muiden muassa, jotka eivät ole nähneet hyväksi ottaa Jeesusta Kristusta elämänsä Herraksi ja Lunastajaksi.

        Voi että! Kyllä minä kai nyt tulen heti upotuskasteelle lähimmälle hell.seurakuntaan.


      • hiukkanen1
        j.t.p. kirjoitti:

        Kun nyt niin hyvin tunnet Jumalan kirjoitettua sanaa, niin luehan se seuraava jaekin.

        Ehkäpä se vähän enemmän selvittää asiaa.

        48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana,

        jonka minä olen puhunut,

        se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

        Eli tämä sana tuomitsee myös sinut,

        niiden monien muiden muassa, jotka eivät ole nähneet hyväksi ottaa Jeesusta Kristusta elämänsä Herraksi ja Lunastajaksi.

        ..minkä tähden teidän täytyy julistella niitä kadotustuomioitanne jokapaikassa? jeesus tuli rakkauden tähden,eikö? sitä minä ainakin etsin,mutta on niin kovin vaikeaa löytää..helvetti sitä,syntisi tätä,olet paska ja en susta tykkää,joten en rakasta vaikka jeesus käski niin...rakastaa syntistä,vihaa syntiä-lause tuhoaa heikkoitsetuntoisen ihmisen elämän ja täyttää sen pelolla! te helluntailaiset ette vain voi tajuta :( kenen egoa siinä pönkitetään kun synnistä ja s..tanasta julistetaan enemmän,kuin Jumalan armahtavasta laupeudesta ja rakkaudesta joka karkoittaa pelon? ihmeitä ja merkkejä ja erkkejä..huijareita ja tekopyhiä puijareita pöntöt pullollaan! yksin armosta,yksin uskosta tai sitten ei ole jumalaa,mutta se tuntuu liian mahdottomalta ajatukselta häikäisevän ihmeellisessä maailmassamme :) sensaatiot eivät pelasta vaan jeesuksen kohtaaminen,mutta vanhat uskovat ovat tuudittaneet itsensä uneen ja nuoret ovat kaiken heiteltävinä,hajallaan...


      • hyykii
        sarisusannass73 kirjoitti:

        No, en tiedä miten tärkeänä pidät Raamattua? Tuohan oli Raamatunkohta.

        Vain vähän provosoivaksi tarkoitettu kysymys"mitä mutta?"oli oma lisäykseni.

        Sillä tuo kohta ilmoittaa että vaikka ei noudateta Jeesuksen käskyä, silti Jeesus armahtaa.

        Uskova jatkaa siitä että mutta kun.. sinun muttasi on tuo"tuomitsee sanan mukaan kadotukseen varmaankin useimmat epäilevät tuomaat".

        Se on ristiriidassa tuomani raamatunkohdan kanssa.

        Eikä jeesus moittinut tuomastakaan kovasti kerran halusi todistaa tälle sen minkä tuomas halusi todistettavan.

        tuomaalla tarkoitin sanoa sitä,että varmaankin olen kadotettu uskovien mielestä :( en enää tiedä kuka on tosi uskova ja kuka ei,kuka tahtoo oikeasti hyvää ja kuka ei :( luin tarinasi tuolta aiemmasta ketjusta,"uskova" mies,väkivaltainen,sairas usko ja alistaja naiselle..Miten ihmeessä jollain voi ollakin noin samanlainen kokemus? Luulin olevani ainut..Kiitos kun kerroit ja moni muukin tekstisi on auttanut minua ajattelemaan paljon :) älä kuuntele näitä paasaajia jotka eivät mistään ymmärrä,kaikkea hyvää etsintään ja elämään sarisusannass :)


      • j.t.p. kirjoitti:

        Kun nyt niin hyvin tunnet Jumalan kirjoitettua sanaa, niin luehan se seuraava jaekin.

        Ehkäpä se vähän enemmän selvittää asiaa.

        48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana,

        jonka minä olen puhunut,

        se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

        Eli tämä sana tuomitsee myös sinut,

        niiden monien muiden muassa, jotka eivät ole nähneet hyväksi ottaa Jeesusta Kristusta elämänsä Herraksi ja Lunastajaksi.

        "Eli tämä sana tuomitsee myös sinut."

        Kuule sinä jtp, sinä siinä tuomitset kun käytät raamattua keppihevosenasi. Jokainen etsii raamatusta kohtia jotka tukevat omia tavoitteita ja toiveita.

        Sinä nyt olet luonteeltasi sellainen että näkisit mielelläni minutkin siellä kuumassa paikassa kärsimässä.

        Oikeastihan et tiedä mun uskosta ja olemisesta yhtikäs mitään.

        Raamatussa myös sanotaan että joka tuomitsee hänet tuomitaan, eikä se ole minun keksintöä.

        Sinä olet sellainen raamatulla päähän hakkaaja, et muuta.

        Ja soisin että keskustelisit asiasta ennemmin kuin minusta eli henkilöstä.

        Kyseessä on raamatun jae, joka ei kumoudu toisella raamatun jakeella.

        Vai kumoaako? Oliko tarkoituksesi kumota tuo esiinnostamani raamatun jae?


      • hyykii kirjoitti:

        tuomaalla tarkoitin sanoa sitä,että varmaankin olen kadotettu uskovien mielestä :( en enää tiedä kuka on tosi uskova ja kuka ei,kuka tahtoo oikeasti hyvää ja kuka ei :( luin tarinasi tuolta aiemmasta ketjusta,"uskova" mies,väkivaltainen,sairas usko ja alistaja naiselle..Miten ihmeessä jollain voi ollakin noin samanlainen kokemus? Luulin olevani ainut..Kiitos kun kerroit ja moni muukin tekstisi on auttanut minua ajattelemaan paljon :) älä kuuntele näitä paasaajia jotka eivät mistään ymmärrä,kaikkea hyvää etsintään ja elämään sarisusannass :)

        Kiitos.


      • UskomallaPelastutaan
        sarisusannass73 kirjoitti:

        "Eli tämä sana tuomitsee myös sinut."

        Kuule sinä jtp, sinä siinä tuomitset kun käytät raamattua keppihevosenasi. Jokainen etsii raamatusta kohtia jotka tukevat omia tavoitteita ja toiveita.

        Sinä nyt olet luonteeltasi sellainen että näkisit mielelläni minutkin siellä kuumassa paikassa kärsimässä.

        Oikeastihan et tiedä mun uskosta ja olemisesta yhtikäs mitään.

        Raamatussa myös sanotaan että joka tuomitsee hänet tuomitaan, eikä se ole minun keksintöä.

        Sinä olet sellainen raamatulla päähän hakkaaja, et muuta.

        Ja soisin että keskustelisit asiasta ennemmin kuin minusta eli henkilöstä.

        Kyseessä on raamatun jae, joka ei kumoudu toisella raamatun jakeella.

        Vai kumoaako? Oliko tarkoituksesi kumota tuo esiinnostamani raamatun jae?

        Mä oon lukenu monta vuotta tätä palstaa.

        Sä olet nainen ihan hukassa ja pimeessä. Raamatun lupaukset pelastuksesta on ehdollisia. Ne otetaan vastaan uskolla. Valitse kehen uskot ja ketä haluut palvella. Sä sanoit jossain, että oot joku agnostikko (ehkä kirjotan sanan väärin, kun oon tavallinen maalainen enkä osaa noita hienoja sanoja). Sitä ennen sä sanoit, että oot ateisti. Sitä ennen että oot uskossa ja Jumala on parantanut sut jostain taudista.

        Sä oot tuuliviiri. En mä osaa sua neuvoo tän enempää, kuin että mee töihin, lopeta päihteet ja usko Jeesukseen oikeesti. Sun usko on ollu sitä omaa uskoo, joka ei tuota mitään Herran kunniaks.


      • UskomallaPelastutaan kirjoitti:

        Mä oon lukenu monta vuotta tätä palstaa.

        Sä olet nainen ihan hukassa ja pimeessä. Raamatun lupaukset pelastuksesta on ehdollisia. Ne otetaan vastaan uskolla. Valitse kehen uskot ja ketä haluut palvella. Sä sanoit jossain, että oot joku agnostikko (ehkä kirjotan sanan väärin, kun oon tavallinen maalainen enkä osaa noita hienoja sanoja). Sitä ennen sä sanoit, että oot ateisti. Sitä ennen että oot uskossa ja Jumala on parantanut sut jostain taudista.

        Sä oot tuuliviiri. En mä osaa sua neuvoo tän enempää, kuin että mee töihin, lopeta päihteet ja usko Jeesukseen oikeesti. Sun usko on ollu sitä omaa uskoo, joka ei tuota mitään Herran kunniaks.

        Olen ollut uskossa. En ole enää vaan agnostikko. Tyhmä todella oot kun et edes tiedä mitä se tarkoittaa ja silti arvostelet.

        Olen töissäkin, joten valehtelet.

        Sitäkö se sun jumalas käskee tekemään: valhettelemaan ja haukkumaan muita.

        ei vaan sullakin on synnintunto hukassa ja parannus tekemättä.


      • 19+1
        sarisusannass73 kirjoitti:

        Olen ollut uskossa. En ole enää vaan agnostikko. Tyhmä todella oot kun et edes tiedä mitä se tarkoittaa ja silti arvostelet.

        Olen töissäkin, joten valehtelet.

        Sitäkö se sun jumalas käskee tekemään: valhettelemaan ja haukkumaan muita.

        ei vaan sullakin on synnintunto hukassa ja parannus tekemättä.

        "Uskomalla pelastutaan"

        sanoi totuuden. Sinä ss. sanot häntä tyhmäksi, vaikka juuri sinä olet tyhmä.

        Sinä et usko, etkä ole pelastunut. Senhän me jo jokainen tiedämme.

        Sinuun vain kolahti tuo teksti niin, että se jopa kouraisi sinua.

        Totuus on sinusta se, että vaellat edelleen pimeässä - kohti ikuista kadotusta.

        Sitä paitsi "uskomalla pelastutaan" kirjoitti, ettei hän ole varma, miten sana kirjoitetaan oikein. Sitä hän ei sanonut, ettei ymmärtäisi sanan merkitystä.

        Sinun kannattaisi paneutua myös enemmän luetun ymmärtämiseen. Minun olen todella vaikeata uskoa, että olet joskus jonkun seulan lävitse päässyt lukemaan mielenterveyshoitajaksi.

        Oletan sinun valmistuneen korkeintaan kakkosen papereilla, eikö niin.


      • 19+1 kirjoitti:

        "Uskomalla pelastutaan"

        sanoi totuuden. Sinä ss. sanot häntä tyhmäksi, vaikka juuri sinä olet tyhmä.

        Sinä et usko, etkä ole pelastunut. Senhän me jo jokainen tiedämme.

        Sinuun vain kolahti tuo teksti niin, että se jopa kouraisi sinua.

        Totuus on sinusta se, että vaellat edelleen pimeässä - kohti ikuista kadotusta.

        Sitä paitsi "uskomalla pelastutaan" kirjoitti, ettei hän ole varma, miten sana kirjoitetaan oikein. Sitä hän ei sanonut, ettei ymmärtäisi sanan merkitystä.

        Sinun kannattaisi paneutua myös enemmän luetun ymmärtämiseen. Minun olen todella vaikeata uskoa, että olet joskus jonkun seulan lävitse päässyt lukemaan mielenterveyshoitajaksi.

        Oletan sinun valmistuneen korkeintaan kakkosen papereilla, eikö niin.

        "Totuus on sinusta se että vaellat edelleen kohti ikuista kadotusta."

        Sinä mainitsit koulutukseni_olen mt-hoitaja. Ja sinä et ole mitään muuta kuin uskonnonuhrien tekijä.


      • ...
        UskomallaPelastutaan kirjoitti:

        Mä oon lukenu monta vuotta tätä palstaa.

        Sä olet nainen ihan hukassa ja pimeessä. Raamatun lupaukset pelastuksesta on ehdollisia. Ne otetaan vastaan uskolla. Valitse kehen uskot ja ketä haluut palvella. Sä sanoit jossain, että oot joku agnostikko (ehkä kirjotan sanan väärin, kun oon tavallinen maalainen enkä osaa noita hienoja sanoja). Sitä ennen sä sanoit, että oot ateisti. Sitä ennen että oot uskossa ja Jumala on parantanut sut jostain taudista.

        Sä oot tuuliviiri. En mä osaa sua neuvoo tän enempää, kuin että mee töihin, lopeta päihteet ja usko Jeesukseen oikeesti. Sun usko on ollu sitä omaa uskoo, joka ei tuota mitään Herran kunniaks.

        Ei ole sattunut tulemaan pieneen mieleen,että ss on käynyt läpi vaikean kokemuksen hengellisestä väkivallasta? Eikä todellakaan ole ainoa "uskovien" kaltoinkohtelema! Oksettaa tajuta,miten sokeita ja tuomiohenkisiä,hyvin rajallisia älyllisesti monet uskovat ovat! Inkvisition hengessä.. Eikö ihmisen ole lupa etsiä??? Sinäkinkö tulit uskoosi hups vain tajuten mikä on totuus, ilman kenekään puheita ja raamatun lukemista,ihmisten opetusta(kun et itse kykene oivaltamaan/uskalla?)? Älkää ihmiset tuomitko niitä,jotka ovat kiinnostuneita totuudesta,eivätkä purematta niele kaikkea mitä tuputetaan! Jos Jumala heitä vetää puoleensa,Hän kyllä tekee sen ihan rakkaudella ja haavoja hoitaen,ei syyttämällä ja kadotuksella uhkailemalla! Se EI ole uskon tärkein pointti,vaan rakkaus! Miten kauan täytyy tätä jankuttaa???


    • hooh oo

      Et ole yhtään jyvällä koko asiasta.

      se ei ole kovin pieni onkelma.

      oletkos joskus lukenut kenelle se sanotaan, älä pelkää?

      sanottiinko se Juudaksellekkin vai.

      • "Oletkos joskus lukenut kenelle se sanotaan, älä pelkää?"

        Kaikille

        "sanottiinko se Juudaksellekin vai"

        Minä soisin näkeväni itsemurhan tehneet taivaassa. Jos sellaista nyt on. Sinä laittaisit ne sinne kuumaan paikkaan.

        Kertoo paljon sinusta kun et ole valmis armahtamaan.

        "Anna meille meidän syntimme anteeksi NIINKUIN MEKIN ANNAMME NIILLE JOTKA OVAT MEITÄ VASTAAN RIKKONEET."

        Armahtavaisuutta minä tahdon, en muotomenoja/Raamattu


    • ==!==

      tän siitä saa jos lukee ku piru raamattua

    • Mä yritän löytää raamatusta jotain hyvää ainaisten tuomionlukujen sijaan.

      • 13+13

        Kuten kuuluukin. Yksikään ei lakia täytä,joten Jeesus tui täyttämään lain,vaikkakaan pieninkään piirto Jumalan laista ei häviä,ennenkuin maailma ja sen muoto katoaa. Ihmiset eivät osaa ajatella puhtaasta rakkaudesta käsin,koska eivät kestä katsoa omaa mustaa pistettään-näin jokaisella,mutta elämä kai opettaa.


      • Ei valitusoikeutta

        Jeesus puhui kadotuksesta 7 kertaa useammin kuin taivaasta. Siitä voit tehdä omat johtopäätökset ennen kuin menet tuomarin eteen. Jokainen mennään hänen eteensä tuomittavaksi. Ihmiselle on määrätty, että kerran tulee kuolema ja sen jälkeen tuomio. Kahta asiaa emme siis voi päästä pakoon -- kuolemaa ja tuomiota.


      • kuis..
        Ei valitusoikeutta kirjoitti:

        Jeesus puhui kadotuksesta 7 kertaa useammin kuin taivaasta. Siitä voit tehdä omat johtopäätökset ennen kuin menet tuomarin eteen. Jokainen mennään hänen eteensä tuomittavaksi. Ihmiselle on määrätty, että kerran tulee kuolema ja sen jälkeen tuomio. Kahta asiaa emme siis voi päästä pakoon -- kuolemaa ja tuomiota.

        No kerroppa...Onko tuo tuomion ja helvettiin joutumisen hokeminen tehnyt sinsta hurskaamman,elikkäs rakastavamman,lempeämmän,kaikenkaikkiaan paremman ihmisen? Ettekö tajua,mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan:eivät terveet tarvitse parantajaa,vaan sairaat? Saatana on veljien ja sisarten syyttäjä ja hyvin te isäntänne työtä toteutattekin,heikot ulos ja raha ja ihmiskunnia sisään,aaameeen!!!


    • Hyvin sanottu.

    • trivia

      "Joh.12:47
      "Jos joku ei noudata minun sanojani vaikka on ne kuullut,en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa vaan pelastamaan sen."

      Aivan ihmeellinen jae ja löysipäs aloitus sen.
      Ensimmäinen pointti.
      Uskon tehtävä ei ole tuomita vaan auttaa ihmisiä. Ateistina en voi muuta kuin yhtyä sanomaan. (Olenko nyt uskovainen?). Mutta lause on yleishyvämoraalinen.
      Toistensa morkkaaminen ei ole ihmisen tehtävä. Hädässä olevan auttaminen kuulkuu jokaiselle. Sama koskee myös ateisteja. Turha heidän on tuomita uskovia. Omasta kokemuksesta tiedän, että heidän joukossaan on valtavasti hyviä ihmisiä.

      Toinen pointti.
      "Uudestisyntyneet synnittömät" menivät puihin. He eivät voineet kertakaikkiaan ymmärtää yleishumaania jaetta.
      Elämässä työ, yhteiselo, opiskelu ym. ovat ensisijaisia. Juoruaminen tai toisten nälvintä edessä tai selän takana on toissijaista suorastaan tarpeetonta.

      Kolmas pointti. Ateistin näkökulhmisellä on tiedostuskyky ja hän voi yrittää välttää tai minimoida tuhoja. Ei rakenna meren rantaviivalle tai mannelaattojen liitoskohtien lähelle.

      Aloituksen jae on yleishumaani mutta harvoin uskova siihen törmää.masta.
      Materia, aurinkokunta ja maapallo olosuhteineen ei tuomitse ketään. Se tuottaa turmiota yksille ja säästää niiltä toisia. Tulivuoret, maanjäristykset, tuhotulvat, onnettomuudet ym. tuottavat elämää ja kuolemaa.
      Tuho ei ole materian tarkoitus. Niin vain tapahtuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe