Miksi työpaikkoja ei voisi jakaa kahteen?

Jaetaan työt

Eli, kun nykyään työaika ihmisellä on 160h/kk, niin entäpä jos se 160 tuntia annettaisiin kahdelle eli eli ihminen kävisi 80h/ kk töissä ja palkka niin, että jokainen ihminen saisi työstä riippumatta 1400€//kk siitä 80h työstä.

Näin tuloerot loppuisi kuin seinään ja ei olisi työttömiä. Ihmisillä olisi omaakin aikaa jne jne..

13

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qdfyhefqh

      Jep jep... Tuloerot loppuisi kuin seinään juu. Samoin kaikenlainen koulutus koska ei olisi enää mitään järkeä kouluttautua vuosia mihinkään ammattiin jos palkka olisi sama. Myöskään tuolla rahalla ei Suomessa elä...

      • Hyvä idea!

        Kyllä sillä tuollakin rahalla elää, kun tiputtaa kulutusta ja lopettaa muille esittämisen.
        Ja kyllä valtion maksamaa koulutusta helpompaan työhön pääsemiseksi silti käytettäisiin. Suomessa muutenkin maksetaan väärin perustein palkkaa: Saksassa metsuri tienaa enemmän kuin insinööri, ja niin sen pitää olla.


      • tonttu & co
        Hyvä idea! kirjoitti:

        Kyllä sillä tuollakin rahalla elää, kun tiputtaa kulutusta ja lopettaa muille esittämisen.
        Ja kyllä valtion maksamaa koulutusta helpompaan työhön pääsemiseksi silti käytettäisiin. Suomessa muutenkin maksetaan väärin perustein palkkaa: Saksassa metsuri tienaa enemmän kuin insinööri, ja niin sen pitää olla.

        Elää kai jos elää yksin jossain metsämökissä.


      • Hoitoalan ihmiset
        tonttu & co kirjoitti:

        Elää kai jos elää yksin jossain metsämökissä.

        Perheen kanssa elettiin monta vuotta isossa 2006 valmistuneessa omakotitalossa ja tulot yhteensä 2800€/kk. ja rahat riitti hyvään elämään. Laskut maksettiin, hyvin syötiin ja tehtiin itse, kun aikaa oli. Ei ongelmaa. Siinä oppi tekemään ja nyt on kiva kun osataan tehdä ja elää vähällä. Nyt jää palkoista tuo 2800€ joka kuukausi säästöön. Autona edelleen romu, kun emme tarvitse munanjatkeita ja kulisseja.

        Kyllä vöhälläkin toimeen tuli.

        Olin siis opiskelija ja vaimo kotona lasien kanssa. Nyt olemme töissä.


      • ut o pia
        Hoitoalan ihmiset kirjoitti:

        Perheen kanssa elettiin monta vuotta isossa 2006 valmistuneessa omakotitalossa ja tulot yhteensä 2800€/kk. ja rahat riitti hyvään elämään. Laskut maksettiin, hyvin syötiin ja tehtiin itse, kun aikaa oli. Ei ongelmaa. Siinä oppi tekemään ja nyt on kiva kun osataan tehdä ja elää vähällä. Nyt jää palkoista tuo 2800€ joka kuukausi säästöön. Autona edelleen romu, kun emme tarvitse munanjatkeita ja kulisseja.

        Kyllä vöhälläkin toimeen tuli.

        Olin siis opiskelija ja vaimo kotona lasien kanssa. Nyt olemme töissä.

        Niinpä, jokaisellahan meillä on punainen tupa ja perunamaa.

        Suurinosa ihmisistä kuitenkin asuu kaupungeissa koska kaupungeissa on työtä.


      • Hoitoalan ihmise
        ut o pia kirjoitti:

        Niinpä, jokaisellahan meillä on punainen tupa ja perunamaa.

        Suurinosa ihmisistä kuitenkin asuu kaupungeissa koska kaupungeissa on työtä.

        Kaupungissa mekin. Me emme vain ole uusavuttomia.


      • Mitä tarkoitit?
        Hoitoalan ihmiset kirjoitti:

        Perheen kanssa elettiin monta vuotta isossa 2006 valmistuneessa omakotitalossa ja tulot yhteensä 2800€/kk. ja rahat riitti hyvään elämään. Laskut maksettiin, hyvin syötiin ja tehtiin itse, kun aikaa oli. Ei ongelmaa. Siinä oppi tekemään ja nyt on kiva kun osataan tehdä ja elää vähällä. Nyt jää palkoista tuo 2800€ joka kuukausi säästöön. Autona edelleen romu, kun emme tarvitse munanjatkeita ja kulisseja.

        Kyllä vöhälläkin toimeen tuli.

        Olin siis opiskelija ja vaimo kotona lasien kanssa. Nyt olemme töissä.

        "vaimo kotona lasien kanssa".

        Onko vaimosi likinäköinen vai oliko hänellä alkoholiongelma?


      • Hoitoalan ihmiset
        Mitä tarkoitit? kirjoitti:

        "vaimo kotona lasien kanssa".

        Onko vaimosi likinäköinen vai oliko hänellä alkoholiongelma?

        Arvasin että tuohon joku mielestään vitsikäs takertuu..siksi annoin ennakoivan syötön virheen olla korjaamatta.

        Lasten kanssa oli kotona..

        Kyllä julkisen liikenteen alueella pärjää huonommalla autolla ja autottomanakin! Se on iso säästö.


      • hoitoon !!
        Hoitoalan ihmise kirjoitti:

        Kaupungissa mekin. Me emme vain ole uusavuttomia.

        Se omakotitalo, järven rannalla, keskellä kaupunkia, maksettiin 2800/kk tuloilla ?? Joopajoo...työttömät provoilee:)))


      • Hoitoalan ihmiset
        hoitoon !! kirjoitti:

        Se omakotitalo, järven rannalla, keskellä kaupunkia, maksettiin 2800/kk tuloilla ?? Joopajoo...työttömät provoilee:)))

        Ei tämä keskellä kaupunkia ole, mutta joki menee 100m päässä.
        Eikä olla enää työttömiä. Välillä olin taktisesti työtön ja siksipä pääsinkin opiskelemaan yhteiskunnan laskuun.

        Välillä pitää taktikoida, pysähtyä ja miettiä ;)


    • Uusavuttomat

      Jos ei 1400€ palkalla pärjää, sitten kuolee pois.

    • KansalaisPalkkaEi

      Oma palkkani on noin 3.5 x tuo ja tiukkaa tekee että pärjään (ja mitään luksusta ei juuri ole). En pärjäisi mitenkään 80h palkalla, en saisi edes laskujani maksettua.

      • Olet luuseri

        Sinulla on liian iso kulutus ja et osaa tehdä itse mitään.
        Olet materialisti ja avuton.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe